Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-12, 00:20   #181

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dzeno Visa inlägg
Ready for More var hårt betrod mot Maverick Man sist, tappade travet i början, Anders lät hästen trava in sig nästan halva loppet, och då är det svårt och vinna. Travar han bättre imorgon(idag) kan han ge favoriten en match. Dessutom om Ludde kör offensivt, så bjuder han in flera i loppet. Man ska inte glöma Maya Macau, Order to Fly och Arn Hammering
För min del 3,4,5,6,9,10,11,12
vad tror du om man vågar spika 5 i första,har fastnat där..vet ej om jag ska börja med 5-5-2 dvs tre spikar eller vad säger du? skulle underlätta på slutet
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 00:22   #182

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fyran Visa inlägg
Dasen har utnämnt Castor Boko som "chanslös" på Twitter... Antar man kan spika den även om jag är sugen på KLM Buymetthemoon på DD... *Funderar ett tag till*

Castor Boko går med skor. Minus.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 00:32   #183

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ja, denne har gett lite kosing och jag var inne på att spika, men är inte helt säker ännu... Varför flyttades denne från Nurmos? Goop själv säger att han skall gå med skor nu och att han behöver lära känna hästen själv innan han skulle våga rekommendera spik - har tränat bra men säger att skorna på kan göra skillnad...

Hans sprintersegrar har ju bara varit suveräna och i normalt skick så vinner han ju bara, men skor på och Goops lillbaissning gör att jag nog garderar, trots att jag älskar hästen och dess inställning/styrka. Men, hjärnan säger gardering!

Lycka, till...!

Hästägare hos Goop köpte hästen. De äger även Berlusconi.

Det intressanta är ju att hästen mestadels har startat på Solvalla och endast har vunnit där. Galopp i 3 av 5 "bortastarter". Men senaste galoppen var i december så han har kanske blivit mer stabil?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 00:33   #184

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 20
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vad tror du om man vågar spika 5 i första,har fastnat där..vet ej om jag ska börja med 5-5-2 dvs tre spikar eller vad säger du? skulle underlätta på slutet
Jag försöker klara mig på 3 hästar, 1,3,5 Claes och Narold bör göra upp, men tycker Navigator Sib står på tur för segern
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 00:35   #185

Fyrans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 160
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Castor Boko går med skor. Minus.
OK.

Gick rekord 12.0 MED skor...

Frågor på det??

Att utnämna Castor till "chanslös" är ordbajseri...

Edit: (Den sista meningen är tillägnad fisken, om han fortfarande är inne här och läser...)

Senast redigerad av Fyran den 2014-04-12 klockan 00:40.
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 00:42   #186
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Användaren putte64 har blivit avstängd i 7 dagar för offtopic, tramsinlägg samt personliga påhopp.

Om ni ser någon bryta mot forumets regelverk, rapportera inläggen istället för att bemöta dessa så kommer vi moderatorer att hantera ärendet.
Försök håll en vänlig ton mellan varann. Ämnen som ej berör trådens rubrik får ni ta någon annanstans, tex i PM eller annan tråd. Denna tråd ska endast beröra veckans V75 omgång och INGET annat!
/MOD
bftrader (+5), joppe59 (+5), mr_stylez (+3)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 00:43   #187

joback1s avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 133
Standard

Håller någon med om detta? Tänker speciellt på Cutting Edge, får man inte missa honom?

Spoiler:
Ägarnas optimism delas inte av de tidiga V75-spelarna. Med fyra miljoner omsatt i V75-poolen just nu (läs torsdag eftermiddag) är Love Leg spelad på två V75-procent.
– Hon verkar inte vara gillad i tipstidningarna, hon är nästan alltid lågt rankad, men det gnäller jag inte på. Det blir desto bättre odds, det är bara bra för plånboken, säger Spante.
Hur ser drömscenariot ut?
– Rygg på ledaren och sen lucka in på upploppet, då smäller det bara!
V75-spelarna ska ta med Love Leg på systemet om man vill åt miljonerna som det låter?
– Man ska inte ta bort henne. Det är ett av de absolut roligaste strecken i omgången, det säger jag både som ägare och som spelare.
Har du någon annan V75-vinnare att bjuda på?
– 11 Cutting Edge i V75-4 ska man inte spricka på. Jag tror det blir körning i det loppet, och det skulle verkligen gynna honom, så att han inte behöver göra allting själv den här gången, avslutar Mattias Spante.

V75 Intervjuer

Spoiler:

V75-1
1 Claes Boko (Erik Adielsson) berättar Stig H Johansson om i sin krönika om V75.
2 Sem Jafet (Peter Untersteiner) är en bra stayer som går bra varje gång. Jag hoppas på bra tempo i det här loppet. Läget är bra. Jag har inte studerat loppet tillräckligt ännu för att kommentera vår chans, säger Peter.
3 Navigator Sib (Jörgen Westholm) avslutade med ett 1.10-varv senast på ett väldigt bra sätt. Känns fin i lugna jobb efteråt. Han är ny i klassen men ett bra spår gör att han ändå får ses som en outsider, säger Jörgen.
4 Mad Image (Ville Nisonen) har tränat bra efter den senaste starten och varit pigg. ­Läget är bra, jag ska försöka komma ner till innerspår och släppa till någon. Han ska ha ett rygglopp. Eventuellt blir det ett norskt huvudlag. Han kan tjäna fina pengar men jag vet inte om han kan vinna, det tror jag blir för tufft på lördag, säger Ville.
5 Narold Vox (Björn Goop) vann på ett väldigt bra sätt senast uppe i Sundsvall och är jättefin i jobben efteråt också, så det ser bra ut. Läget är bra och han ska kunna hamna ganska bra till därifrån. Mad Image är snabbast ut och sedan får vi försöka vara snabbast för att försöka få överta, om det går. Vi provar med den planen från början. Skorna åker av nu, säger Krister Jakobsson.
6 Prince Elliot (Carl-Erik Lindblom) jagar matlapp. Var sistarankad överallt förra gången också men lyckades ändå ta en peng. Försöker göra det igen, säger Erik Svensson.
7 Food Money (Mercedes Balogh) strulade det lite i loppen för innan senast, det får jag ta på mig lite. Senast var det inga konstigheter alls och det fanns lite krafter kvar också. Det känns bra, kan inte tänka mig att det blir några ändringar. Att han ska vinna kanske är lite häftigt att tro. Kunde ha fått ett snällare spår. En slant i alla fall, säger Mercedes.
8 Orione Spin (Lutfi Kolgjini) fick spår långt ut men håller sin form. Är hästen som senast får man bedöma det på det. Går som vanligt, eller kanske med bakskor den här gången, säger Lars Thornberg i Kolgjinis stall.
9 Odd Fellow (Jorma Kontio) gjorde det riktigt bra senast, känns fin efter det också. Distansen passar och spår nio också, är inte så snabb ut ändå. Vi kan förvänta oss en bra insats, det tror jag, men på V75 är det mycket tuffare emot. Tror ändå att vi ska kunna blanda oss i, säger Clas-Göran ”CG” Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos.
10 Good as Princess (Örjan Kihlström) gick bra senast. Satt långt bak i kön och tyvärr är det tufft för henne den här årstiden när det går så fort där framme. Hon hamnar oftast långt bak. Distansen är till hennes fördel, säger Fredrik Claesson hos Ulf Stenströmer.
11 By Air (Robert Bergh) har haft en liten paus. Har gått 18 full väg och då var allt väl. Lite krångligt läge nu gör att han inte känns stekhet, därför får vi ligga lite lågt den här gången. Annars är loppet öppet men med tanke på läget. Hästen brukar annars vara bra direkt efter frånvaro, säger Jimmy Jonsson som är försteman hos Robert.
12 Västerbo Highflyer (Daniel Redén) fick det inte riktigt att stämma i årsdebuten. Blev positionsbekymmer. Normalt ska han gå framåt med det loppet i kroppen men då fick han ett tråkigt utgångsläge i stället. Det blir svårt att vinna därifrån men han är så pass hård att jag inte skulle bli förvånad om han gör det, säger Pär Pergenius hos Redén.

V75-2
1 Kebnekajse (Åke Lindblom) gick på rakbanan i måndags och jag kan bara säga att han jobbar fortsatt fint inför den här starten. Jag tycker att det är en toppchans, säger Åke.
2 Black Line L.G. (Mikael J Andersson) satt fast senast men formen är på topp för dagen. Jag vill helst inte ladda från start eftersom han är bättre på slutet. Han är bäst med en smygare. Jag vet inte ännu om det blir några ändringar, säger Micke.
3 Temperament (Torbjörn Östergren) är allt bra med, ingenting tyder på något annat. Jag plastar hovarna på honom, så det blir bar­fota runt om igen. Ett bra läge. Så det ser bra ut allting. Det är bara att ladda på från början, kanske är dags att prova i ledningen. Skulle jag nå dit så kör jag där. Måste räknas på tiden han gick senast, säger Torbjörn.
4 Bono Boko (Olle Goop) tycker jag har höjt sig ett snäpp nu, en riktig formtopp. Har alltid varit en häst som gjort sitt bästa och gjort det väldigt bra på mindre banor men som
inte riktigt har räckt till när han kommit ut i större uppgifter. Stigande form och utveckling men kort distans är ingen fördel. Han är mer stark, säger Ola Frisell i team Goop.
5 Harvey Tornado (Per Lennartsson) var fantastiskt duktig senast vid segern på Solvalla. Vi är jättenöjda och han visade bra moral. Allt verkar bra efteråt också. Bra läge igen. Senast fick han göra det den tuffa vägen. Jag tror att han tar ledningen eller dödens igen. Han ska med på kupongen tycker jag, säger Jimmy Dahlman i Pers stall.
6 Misty Marke (Jennifer Tillman) är inte helt toppformad, vi väntar på formen. Den dagen han visar form kan han springa. Gäller att det ska släppa för honom, det kan göra det när som helst, säger Micke Selin.
7 Absolut Bäst (Niclas Benzon) fick ett dåligt spår, det var inte så kul. Vi får försöka i alla fall. Trav är trav och allting kan hända. Han känns jättefin, den bästa formen han har haft på år. Får vi en peng med oss här så är vi väldigt glada, säger Jenny Eriksson.
8 Fuzz (Ville Karhulahti) fick ett väldigt tråkigt läge. Har man lite tur kan det gå ­vägen ändå, om de kör lite och så där. Fast det känns långsökt när man har fått spår åtta. Annars är formen god, säger Li Hanné.
9 Tintin (Björn Goop) är en hetare seger­kandidat, kanske den största vinstchansen i omgången för vår del. Gjorde en kanon­final senast, gick för fullt över mål. Hade Björn fått gå före så hade det varit han som vann. Hästen gjorde ett kanonlopp och fungerade
jättebra med det helstängda huvudlaget. Uppgiften ser intressant ut och han borde räknas ganska tidigt, säger Ola Frisell.
10 Pinyata Gel (Sören Eriksson) verkar det bra med, det känns som att formen håller i sig. Hon var riktigt bra senast och det blir
likadant nu med balans och utrustning. Jag är nöjd med hästen, säger Gunnar Lassis.
11 Dante Boko (Lutfi Kolgjini) hade lite problem med halsen senast faktiskt. Lite slem som sätter ned dem direkt. Det är en häst som jag tror mycket på. Kommer göra ett bra lopp, är riktigt bra. Formmässigt är jag inte orolig inför det här. Han ser väldigt fin ut
i jobben nu, säger Lars Thornberg.
12 Star Advisor Joli (Jörgen S Eriksson) är allt mycket bra med, men inte spåret. Synd, jag hade laddat för det här. Får se om vi kan lösa det ändå. Hästen är otroligt bra för dagen, säger KG Holgersson.

V75-3
1 Kash’s Cantab (Björn Goop) berättar Stig H Johansson om i sin V75-krönika. Den läser ni i dagens Sportbladet.
2 Formula One (Örjan Kihlström) har haft en bra vinter utan avbrott då vi kunnat träna riktigt hårt. Jag tycker att förberedelserna varit lite bättre jämfört med förra året. Jag tror inte att han har riktigt samma speed i sig nu, men annars är han lika bra i ordning. Konditionsmässigt vill jag säga att han känns bättre. Det ska bli roligt att se honom på banan igen, säger Reijo Liljendahl.
3 Kaffir Face (Lutfi Kolgjini) hängde med bra i ett tufft gäng senast. Det är lika tufft nu och han får sikta på att ta en liknande placering den här gången också. Gör han det så är vi nöjda, säger Lars Thornberg.
4 Perfectly Enough (Erik Adielsson) representerar också Stig H Johanssons stall, så läs även om hans chanser i Stigs krönika.
5 Porthos Amok (Stefan Melander) startade en gång i Frankrike i januari men har vilat efter det. Svårbedömd nu men hästen kommer från ett stall i form. Platsbud.
6 Solvato (Veijo Heiskanen) verkar det bra med. Hästen tränade i tisdags och allt verkar som det ska. Jag tror att han gör ett bra lopp. Kommer nog att köra honom barfota för första gången, har aldrig någonsin gått barfota tidigare. Jag har en känsla av att det är ett plus men man vet inte säkert. Han gör en bra prestation men det är klart att man måste ha flyt med positionerna mot det här motståndet. Helt avsågad är han inte. Det här är ingen lätt match men jag har hästen bra i ordning, en finalplats finns inom räckhåll och hade smakat mumma. Helt orimligt tycker jag inte att det är. Klart att det blir kne­pigt att vinna om det blir dödens eller ett tungt lopp. Jag är hur som helst säker på att hästen kommer att gå bra, säger Veijo.
7 Tidied Accelerator (Per Lennartsson) är inte som han var förr. Han måste först och främst visa form igen innan man kan tro på honom eller haussa upp honom igen.
8 Fawkes (Peter Untersteiner) gick helt okej i comebacken. Han gick med träningsbalans då men nu ska jag plocka skorna, men det
blir svårt så klart ändå. Det fanns inga snabb­lopp men jag vill tävla med honom nu och var tvungen att gå ut här ändå. Han är inte mogen sådant här än men det får bli ett led i utvecklingen, säger Peter.
9 Dileva Käll (Daniel Redén) gjorde ett heroiskt lopp senast och allt verkar bra efter det. Det känns som om Formula One blir svår att slå när den fått så pass bra spår, men garderar man favoriten kan man ta med Dileva Käll. Vi är inte rädda för att möta hingstarna om vi säger så, säger Pär Pergenius.
10 Macho Gossip (Åke Lindblom) har toppform men fick tyvärr ett uselt utgångsläge den här gången. Han gick ett jobb på rak­banan i måndags på ett bra sätt, säger Åke.

V75-4
1 Ne Me Quitte Pas (Fredrik Claesson) har gjort tre bra lopp nu. Först vid segrarna och nu senast satt han fast i ett snabbt lopp. ­Hade allting sparat. Det kanske han kan ha nytta av den här gången. Hoppas hålla upp ledningen, han går bra där, säger Fredrik.
2 Hertig Shim (Joel Uhrberg) var fin i årsdebuten. Tycker att det blev ett bra lopp men han räknas lite grann, det är en fin häst. Han är bara medel från start och tar ingen ledning av egen kraft. Behöver inte jäkta från start med det läget, säger Thomas Uhrberg.
3 Bearhawaii (Jimmy H Andersson) gör det bra varje gång numera och det verkar även som att han har stabiliserat sig. Det känns som att det finns ytterligare utveckling i honom och han kommer säkert att duga en bra bit upp i klasserna. Här har vi fått ett perfekt
utgångsläge och även om motståndet är tufft så ska han räknas. På en garderad bong är min ett givet streck, säger Svante Båth.
4 Miss Elaza (Oscar Nilsson) är det bra med. Jag tror att hon är lite uppåt. Satt fast senast och det brukar de kunna gå framåt av. Blir barfota runt om, jänkarvagn och helstängt. Kan förhoppningsvis följa med och tjäna en skaplig slant, säger Per Linderoth.
5 Mynta Broline (Frank Nilsson) var helt okej i årsdebuten. Förhoppningsvis har han gått framåt, då ska han nog kunna hävda sig här. Läget är bra och kusken är rutinerad. Så det kan bli bra, säger Peter Untersteiner.
6 Tjurkhults Gidde (Oskar J Andersson) var blek senast tycker jag. Vi har inte hittat några fel på honom men tror att det var distansen och att han gick med skor. Var lite stinglös. Känns precis som han ska efter. Barfota runt om och troligtvis ett helstängt huvudlag. Klart duglig V75-häst men spåret gör att jag ligger lågt nu, säger Calle Göransson.
7 Pretty Trio (Jörgen S Wallin) är allt väl med men läget kunde ha varit mycket bättre. Formen är absolut på topp och det blir inga ändringar. Chanserna beror på hur hon kommer till. Det går absolut inte att räkna bort henne, allt är möjligt. Vi får helt enkelt se hur det löser sig, säger Camilla Jonasson.
8 B.W.T.Hellion (Ville Karhulahti) har gjort det bra hemma i Finland i de senaste loppen men nu har han fått ett dåligt startnummer, det gör det svårt. Behöver ha en bra bana också, gillar inte leriga banor. Spåret gör det här loppet svårt eftersom han är väldigt snabb bakom vingen, säger Pekka Korpi.
9 Uroy (Chris Trotter) fick ett struligt lopp senast, kunde inte öppna från innerspåret som vi trodde. Han gick fullt godkänt över upploppet men det loppet är bara att glömma. Nu är det bra läge med tanke på att det ser ut att bli tempo, kommer de bara in i matchen och får en fin resa ska de vara i segerstriden i ett öppet lopp, säger Ola Frisell.
10 Super Photogenic (Linus Svensson) fick spår tio och jag är nöjd med det. Det ser bra ut på förhand, hästen ser jättefin ut och
Linus kommer köra som han ska. Min häst står på tur, han har presterat varje gång och nästan bättre och bättre. Senast gick han 12,1, det går inte att göra så mycket mer. Strular det inte för mycket på vägen ska han vara bland de tre, säger Bo Hellkvist.
11 Cutting Edge (Marcus M Melander) har full form och kan segerstrida vid hårt tempo.
12 Handsome Knight (Tino Ärling) är i full form. Känns fin som satan för dagen men har fått helt fel läge. Det blir den vanliga klyschan, tempo och att det löser sig någorlunda. Då kan han vara trea eller fyra från det här utgångsläget, säger Ola Samuelsson.

V75-5
1 Love Leg (Oskar J Andersson) var duktig senast och fick ett perfekt läge. Är ojämn men har hon en bra dag går ingen säker.
Är en outsider, säger Jörgen Westholm.
2 Conrads Elsa (Magnus Jakobsson) har varit fin i de två senaste, har gått väldigt rejält. Nu är det tuffare motstånd men med ett normalt löpningsförlopp ska hon vara en bit fram. Ska kunna vara med, säger Magnus.
3 Echo’s Girl (Jorma Kontio) gjorde en bra debut för oss. Satt långt bak och gick i tredjespår sista varvet, fjärde i sista kurvan. Var femma och gjorde en riktigt bra insats. Bra läge nu och ska gå framåt med loppet. Kan vara med där framme, säger CG Björkroth.
4 Vincere Scis Win (Erik Adielsson) skriver Stig H Johansson om i sin krönika.
5 What a Supergirl (Johan Untersteiner) har tränat bra. Känns bra i form och kommer gå barfota runt om med jänkarvagn. Dags­formen avgör, säger Johanna Karlsson.
6 Global on Fire (Jonas Moberg) körde jag försiktigt med i första starten bara för att hon skulle få ett lopp i kroppen inför den här uppgiften. Hade inte gått något banjobb. Känns som om hon har utvecklat sig under vintern. Det bästa spåret, säger Jonas.
7 Freja Sund (Daniel Redén) har gjort det fantastiskt bra. Avslutat sylvasst två gånger på raken efter fina resor. Allt bra efter. Kan öppna bra och väljer man att gardera ska man ta med henne, säger Pär Pergenius.
8 Nikita Broline (Peter Untersteiner) var helt okej i årsdebuten. Tredjespår och dödens men stred om segern. Jag hoppas och tror att hon har gått framåt. Hon är absolut ett fint sto. Tycker att hon ska räknas. En häst för sådana här sammanhang, säger Peter.
9 Lightning Lohr (Mikael J Andersson) ser spännande ut. Några bra hästar men hon är inte så dålig själv heller när hon är som hon ska. Har hon en bra dag och får rätt lopp får vi se vad det räcker till. Hänger mycket på hur hon kommer till, säger Rolf Johansson.
10 Fortuna Sund (Örjan Kihlström) vek sig från ledningen senast trots att det blev småkörning hela vägen. Hon har inte riktigt toppform ännu men känns uppåt i träningen faktiskt. Eventuellt kör jag med norskt och barfota på lördag, säger Peter G Norman.
11 K.J.’s Crazy Lady (Robert Bergh) verkar allting bara vara bra med. Bra för klassen men har tråkigt läge. Hon räknas trots läget men det kanske behövs fyra eller fem streck för att hon ska med, säger Jimmy Jonsson.
2 160 meter
12 Aroma Grim (Stefan Söderkvist) var jätte­fin i årsdebuten, faktiskt lite bättre än vad jag trodde. Hon duger bra i klassen. Formen borde vara vassare än förra gången. Hon fick visserligen ett perfekt lopp senast men när hon är i bra form kan hon göra en del själv också, säger Anders Svanstedt.
13 Opportunity (Anders Svanstedt) är det långsökt att tro på. Det måste stämma mycket för henne för att det ska gå hela vägen. Får hon ett perfekt lopp spurtar hon normalt bra. Aroma Grim är hetare, säger Anders.
14 Wiss Shadow (Björn Goop) gör bara bra lopp hela tiden. Har utvecklats mycket på slutet och börjat ta i ordentligt. Nu börjar hon visa de takter som hon har visat i träning hela tiden, säger Calle Göransson.
15 Paranoia (Olga Sehlova) har full form men också en tuff uppgift härifrån. Nja.

V75-6
1 Ponziopilato Stra (Örjan Kihlström) tävlar jäkligt jämnt och fint hela tiden. En härlig löphäst som gör sitt i loppen. Var fin vid
segern senast då han vann på ett bra sätt. Finns inget som tyder på att han inte ­skulle vara minst lika fin nu. En fin häst på alla sätt och vis som kan öppna hyggligt. Får ­under alla omständigheter en bra resa, säger ­Tommy Berghagen hos Stefan Hultman.
2 Pave the Way (Fredrik B Larsson) var inte helt på topp senast. Lite ömfotad då och det gör att han kommer gå med framskor nu.
I övrigt tycker jag att han känns fin i jobben. Bra läge och formen sitter där. Får han ett bra smyglopp så är han säkert på plats. En outsider kan vi kalla honom, säger Fredde.
3 Castor Boko (Björn Goop) är en väldigt intressant häst som gör första starten för oss. Man får ta honom lite på gamla meriter. Han har väldigt hög kapacitet och trivs utmärkt över distansen. Det är klart att det är en jätteintressant häst men lördagens lopp får bli ett test för oss, säger Ola Frisell.
4 Jeepster (Tony Wallin) känns bra, jag hoppas att allt är som det ska. Jättesvårt motstånd så klart, vi gör vad vi kan så får vi se hur långt det räcker. Jag hoppas att det blir laddning från start, säger Monica Janisels.
5 K.L.M.Buymethemoon (Kenneth Haugstad) var bra i årsdebuten men skuffade på Momarken. Jag tror att det beror på att han var hemma i Norge. Han har gjort åtta starter i min regi och gått två dåliga lopp. Båda har varit i Norge. Verkar som att han behöver körspöet. Det är rätt distans och bra spår, han kan duga här, säger Anders Wolden.
6 Trailing Edge (Robert Bergh) blev för laddad bakom bilen senast, därav galoppen. Annars verkar det bara bra med honom. Han kan öppna rätt bra om han sköter sig och man trycker av honom. Kanske är fjärdestrecket här, säger Jimmy Jonsson.
7 Quadrille (Erik Adielsson) gjorde ett jätte­fint lopp senast från ett dåligt utgångsläge och gick i mål med lite sparat. Möjligtvis är det här ett lopp för tidigt men jag tror att det är en häst som kommer att klara sig i klassen. Det blir lite chansartat från det här startspåret, säger Roger Walmann.
8 Wannabe Kemp (Jorma Kontio) är bort­lottad från spår åtta. Hästen är bra men man måste ha bra tur från de lägena. Inga ändringar för närvarande. Vår bästa chans på förhand är Echo’s Girl, säger CG Björkroth.
9 Photoshop (Jennifer Tillman) verkar bra i alla fall, han är glad och pigg. Det kanske blir ett annat huvudlag, halvstängt eller så,
i stället för norsken som krånglade. Man ska inte ha för stora förhoppningar när det är så bra hästar men han har så bra form att ­skulle det lösa sig hela vägen kan han vara med långt fram, säger Urban Gustavsson.
10 Sandra Volo (Johan Untersteiner) hade jag det här loppet i planerna för när vi började starta henne. Nu fick jag ett jäkla tråkigt utgångsläge. Vi får hoppas på överpace, det är inte omöjligt att det blir full laddning med barfota och jänkarvagn. Är en bättre sprinter än Quadrille, säger Roger Walmann.
11 Caddie Geisha (Åke Lindblom) känns fin i ridjobben, gick bara lugnt i backen i måndags. Kan vara en platsluring, säger Åke.
12 Viking America (Lutfi Kolgjini) gick ett bra lopp igen men det var en häst som var för bra i det loppet. Så det gick inte. Kan ha haft nytta av att han fick ett lopp senast men den här gången får han slå ur underläge. Får komma till slut och se om han kan plocka dem, säger Lars Thornberg.

V75-7
1 Motörhead (Carl Johan Jepson) har visat bra form en längre tid och jag tror att formen är fortsatt fin. Inga planerade ändringar, han kommer att gå optimalt. Han har ett bra smygläge. Stämmer det efter vägen ska han kunna vara med långt fram, säger Calle.
2 Eternal Sunshine (Jennifer Tillman) fick ett jättebra läge. Normalsnabb ut bara men från det här spåret får vi nog ett fint läge. Inte så dålig häst som alltid går hela vägen. Känns stark och rejäl mer än smidig. Rycktussar och aluminiumskor för första gången. Trea till femma, säger Stefan P Pettersson.
3 Order to Fly (Per Lennartsson) är en häst som verkligen har utvecklats sedan han kom till oss. Har tre raka segrar nu. Han har inte mött några värstingar direkt men han har gått bra tider och gjort det på ett bra sätt. Ser bra ut här hemma fortfarande och fick ett bra läge. Han är medel ut, ett bra tempo gynnar honom. Händer inget konstigt är han med bland de tre, säger Jimmy Dahlman.
4 Ready for More (Anders Svanstedt) gjorde en jättebra årsdebut och borde vara vassare nu, vilket han behöver vara. Jag kommer att köra som jag gjorde senast, det vill säga att han får gå den sista biten, sista 500–600, så får vi se hur långt det räcker. Han borde vara med där framme om det inte strular
för mycket på vägen, säger Anders.
5 Maverick Man (Erik Adielsson) fick ett tufft lopp i årsdebuten men löste det på ett mycket bra sätt. Normalt ska han vara ännu bättre med loppet i kroppen och jag räknar därför med en riktigt bra insats. Motståndet är dock stentufft och han måste säkert göra ett kanonlopp om han ska förlänga segerraden. För mig känns Luddes häst som första strecket men garderar man den så ska min med. Han gick med skor runt om senast men nu blir det barfota bak, säger Svante Båth.
6 Arn Hammering (Thomas Jonsson) verkar allting bra med, inga ändringar på gång. Jag har inte sett så mycket på motståndet men tror att det var ganska bra emot. Det kanske blir svårt att vinna men jag tror ändå att han kan vara med i den främre träffen. Om man garderar det här loppet tycker jag att han är ett tidigt streck, säger Thomas.
7 Easy Jazz (Oscar Nilsson) STARTAR EJ
8 Bring Me Staro (Kim Eriksson) tränar på bra. Tävlar barfota fram och inga ändringar på huvudlaget. Startspåret kunde ha varit
bättre men han är inte så snabb ut ändå. Han blir väl hängandes kvar kanske, vi får se. Jag hoppas på vinst men vi får se vad som händer. Vill helt enkelt att han gör ett bra lopp och sköter sig, säger Moa Nilsson.
9 Appetizer (Mats Ulriksson) är vi jättenöjda med. Formen är riktigt, riktigt bra. Jänkarvagn och barfota runt om. Bästa spåret han kan få har han fått. Även om det är det tuffaste försöket som körts i år ska han räknas, säger Magdalena Ulriksson-Siminski.
10 Archangel Am (Lutfi Kolgjini) är den bästa chansen från stallet. Han hoppade senast men var åkandes då enligt Ludde, han hade aldrig förlorat det loppet annars. Det är ändå lite oroväckande när han gör så. Men jag tror inte att det händer fler gånger. Bästa chansen, säger Lars Thornberg.
11 Maya Macau (Johan Wiman) är formen på väg åt rätt håll på hoppas jag. Vi är chanslösa, kan vi få en peng ska vi vara jäkligt
nöjda därifrån, säger Mats Johansson.
12 Mill Stinger (Robert Bergh) var bra senast efter en liten paus. Vann lätt i ett enkelt lopp. Han är bra men ska räknas ändå. Kan vinna men visst behövs det lite hjälp på vägen på något sätt då, säger Jimmy Jonsson.

Vet inte om någon är intresserad av AB's artiklar, men jag öser på lite.. Om det är tillåtet dvs.. hehe

Miljonklubbens tips - Experterna om V75

Spoiler:

Jonny Wärnberg
… 43 år. Äger en spel­butik i Avesta. Har spelat in 7–8 miljoner de senaste åren.

Helgens V75:a – så ser den ut
Favoritparad förra ­veckan gör att Eskilstuna får en ­härlig jackpott-omgång på lördag. Det ser riktig lurigt och jag chansar med tre spikar så jag får råd att gardera rejält i ett par avdelningar.

Spiken
3 Formula One (V75-3) gör visserligen årsdebut men måste ha riktigt bra chans att vinna ändå. Har imponerat i träningen inför ­detta ­enligt stallet och jag kan ­inte se denna kanon torska. Spets och slut.

Luringen
6 Trailing Edge (V75-6) har radat upp fina ­prestationer på slutet med undantag för senaste starten som för­stördes av en startgalopp. Kan öppna rätt bra och får en fin resa och måste räknas.

Tänk på att...
… 9 Tintin (V75-2) har bakspår på kort distans men det behöver inte vara fel då han är riktigt speedig. Chansspik för mig.
… 11 Cutting Edge (V75-4) är mycket stark och gynnas av högt tempo som jag tror det kan bli i detta lopp.
… 5 Maverick Man (V75-7) har det bästa utgångsläget av favoriterna och jag spikar.

Helgens system
V75-1: 3, 5, 2, 7, 1, 11, 9, 8
V75-2: 9 Tintin
V75-3: 2 Formula One
V75-4: Alla tolv hästarna
V75-5: 2, 12, 14, 6
V75-6: 6, 1, 3, 4, 10
V75-7: 5 Maverick Man

Bosse Lundkvist
… 55 år. Frilansjournalist. Har vunnit flera miljon­vinster. Uppvuxen med trav.

Jackpott i Eskilstuna och känslan är att det rasslar till i form av skrällar i ett par av loppen. Formula One blir gigantiskt stor favorit i uttagningsloppet till Olympiatravet, V75-3. Jag feg­spikar med tanke på att han var ruggigt bra i comebacken även i fjol. Valet stod mellan Formula One och den i V75-7 obesegrade talangen Maverick Man.

Spiken
2 Formula One (V75-3) har fått en lång uppbyggnads­period ­efter fjärdeplatsen i ­Sundsvall Open Trot i ­augusti. ­Visade Elitloppstakter direkt i come­backen i fjol och Reijo Liljen­dahl hävdar att hästen är mycket tränad och känns fin i ­jobben. Den här spiken bankar kusken Örjan Kihlström in med mjuka händer.

Luringen
1 Kebnekajse (V75-2) är snabb bakom bilvingen och kusken Åke Lindblom lär trampa gasen i botten när innerspåret ska försvaras från start. Kebne­kajse har förvisso aldrig vunnit över den korta distansen men han säljer sig alltid dyrt i spets. Kebnekajse har vunnit tre av fem från ledningen. Ekipaget kan rinna undan nu också.

Tänk på att...
… 3 Navigator Sib (V75-1) ­gillar den distans som bjuds
i silverdebuten. Formen sitter där och från bra läge slutar han nog långt framme.
...3 Castor Boko (V75-6) ­debuterar i Björn Goops regi. ­Hästen har vunnit hälften av ­sina 20 starter.

Helgens system
V75-1: 1, 5, 3, 2
V75-2: 5, 8, 1, 3
V75-4: 10, 3, 9, 11, 7, 2, 5, 1
V75-5: 2, 12, 14
V75-6: 3, 1, 10, 5, 8
V75-7: 5, 10
Andreas Larsson
… 29 år. Har vunnit trav-SM två gånger. Spel­expert på Maxi Borås.

Jackpott på lördag vilket ger en extra krydda till anrättningen såklart. Det ska bli uppehåll och hyfsat väder i Eskilstuna så förutsättningar för riktigt ­fina tävlingar. Mest intressant är deltävling tre till Olympia­travet där Formula One blir ­ytterst svårslagen.

Spiken
5 Maverick Man (V75-7) kan blir en kanon om han får ­vara frisk och utvecklas på ett bra sätt. Intrycket han gav hos Svanstedt de första starterna var ruggigt och han trivs även fint hos Svante Båth. Ready for More och Archangel Am är bra hästar men det känns som denna krigare är ett nummer för stor.

Luringen
14 Wiss Shadow (V75-5) gör kanonprestationer gång på gång men det känns ändå som hon oftast blir undervärderad. Hon går ner i klass nu efter att ha varit ute mot ston strax under eliten. Grovjobb har hon visat sig tåla också så jag blir inte förvånad om Goop för­söker en ”lugn dödens” för att kontrollera fältet och avgöra på hårdhet sista biten.

Tänk på att...
... 5 Harvey Tornado (V75-2) har en fin uppgift då han duger i betydligt tuffare omgivning än i Klass I.
… 6 Tjurkhults Gidde (V75-4) har kommit igång fint hos Carl-Otto Göransson och nu blir det barfota runt om. Streckvärd.
... 10 Sandra Volo (V75-6) ­möter tuffa hingstar nu och har inte imponerat än i år men nu blir det skoryck vilket gör mycket på hästen. Farlig vid tempo.

Helgens system
V75-1: 5, 1, 2, 12
V75-2: 5, 9, 1, 3
V75-4: 10, 3, 6, 11, 5, 9
V75-5: 14, 7, 6, 2, 8, 12, 3
V75-6: 4, 6, 10, 1
V75-7: 5 Maverick Man

Lars Thornberg
… 65 år. Före detta kusk, tränare och uppfödare.

Jackpott denna vecka och två spikar blir det på systemet i en omgång som ser medelsvår ut. Det är såklart intressant med årsdebut för Formula One som har fått en lämplig uppgift i uttagningen till Olympiatravet.

Spiken
Chansar lite i V75-4 där jag ­spikar 3 Bearhawaii som ­mötte bra hästar senast och gick ett väldigt fint lopp. Dessutom tyckte jag hästen såg förbättrad ut både i värmning och i lopp. Det ser ut som att ­hästen kan sitta i ledningen om­gående, därifrån blir han svårslagen.

Luringen
Körde jobb med 8 Orione Spin (V75-1) i onsdags och faktum var att hästen kändes väldigt pigg och glad. Tycker att han går ned i klass denna gång. Trots ett dåligt läge är han farlig att glömma. Hästen har visat att han klarar av distansen.

Tänk på att...
… 5 Harvey Tornado (V75-2) har varit trög och oinspirerad, men var väldigt bra senast
… 2 Conrads Elsa (V75-5) var överlägsen senast, och startar
med god chans.
… 4 Jeepster (V75-6) är rask första biten och har visat vinnar­skalle.
… 10 Archangel Am (V75-7) ­inte hade förlorat senast utan galopp, enligt Ludde.

Helgens system
V75-1: 1, 2, 8, 11, 12, 9, 7, 5, 4, 3
V75-2: 3, 5, 1, 11
V75-4: 3 Bearhawaii
V75-5: 8, 2, 6, 12, 10, 7, 14, 11
V75-6: 4, 1, 3, 12
V75-7: 10, 4, 5
Inga-Lill Lindén
… 63 år. Korad till svensk mästare i att tippa V75.

Eskilstuna står som värd för V75-tävlingarna i morgon. Det handlar bland annat om en ny kvalomgång till Olympiatravet.
Tack vare den favorit­betonade omgången i lördags har vi en jackpott i morgon på några ­extra miljoner.

Spiken
1 Ponziopilato Stra (V75-6) är en fartfylld herre, framför­allt har framgångarna ­noterats då det handlat om kort ­distans och ledningen. Blir inte ­spåret en fälla blir han att räkna med
igen.

Luringen
14 Wiss Shadow (V75-5) har slutat etta och tvåa med Björn Goop. Sjuåringen är utan seger i rikstotosammanhang på 14 försök. Den första kanske kommer här.

Tänk på att...
… 9 Odd Fellow (V75-1) ­startar över passande distans. Kan överraska om det blir överpace.
… 1 Kebnekajse (V75-2) har fått ett perfekt läge. Lär laddas av Åke Lindblom. Kommer han till ledningen kan det räcka till vinst.
… 3 Bearhawaii (V75-4) är en av de bättre i klassen när han fungerar. Jag chansspikar.
… 10 Archangel Am (V75-7) trivs på den långa distansen. Med klaff är han med och utmanar om segern.

Helgens system
V75-1: 1, 5, 9, 3, 2
V75-2: 5, 1, 9, 2, 11
V75-3: 2, 9, 4, 1
V75-4: 3 Bearhawaii
V75-5: 2, 14
V75-6: 1 Ponziopilato Stra
V75-7: 10, 5, 3, 9, 4

Stig H:

Spoiler:
De italienska nyförvärven Remo Gas och Rombo di Cannone hade båda två haft en liten viloperiod när det kom till oss.
Nu har vi börjat träna hårdare.
Men de har en bit kvar fortfarande.
De ser fina ut båda två. Jag tycker att det är två fina hästar. Man ser fram emot när det börjar bli färdiga att se hur de duger i den här konkurrensen som vi har här hemma. Den som kan komma först tycker jag att det ungefär är en månad kvar på.
Den andra kan det vara en och en halv på ungefär. Om allt flyter på som det ska.
Jag måste nämna Maharajah också. Naturligtvis tråkigt att vi inte får se honom. Samtidigt är det inte alls konstigt.
Claes Boko (V75-1) har varit lite upp och ner under vintern och våren men i de se­naste två starterna har det varit positivt. Känns fin fortfarande efter senaste starten. Jag tror att han håller formen på ett bra sätt.
Kash’s Cantab (V75-3) känns fin också. Han håller bra form och kommer göra ett bra lopp. Sedan talar statistiken emot honom när det gäller att vinna på V75. Hästen är i fin form och har ett perfekt läge. Blir bra med en resa på innerspåret.
Perfectly Enough (V75-3) känns också bra men är kanske en liten bit ifrån toppformen i förhållande till Kashen. I fjol hade han väldigt svårt att komma igång och fick göra bra många starter innan han tände till och blev så bra som vi hade hoppats på. Nu har han inte haft lika långt uppehåll. Det är ­möjligt att han är bra direkt.
Vincere Scis Win (V75-5) har gjort årsdebut och satt lite halvfast. Fanns en liten gnutta kvar i henne och hon såg fin ut. Kan göra ett bra lopp igen men det är några tuffa med i loppet och det blir svårt att vinna.
Fulsprit (+3)

Senast redigerad av joback1 den 2014-04-12 klockan 00:49.
joback1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 00:48   #188

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Användaren putte64 har blivit avstängd i 7 dagar för offtopic, tramsinlägg samt personliga påhopp.

Om ni ser någon bryta mot forumets regelverk, rapportera inläggen istället för att bemöta dessa så kommer vi moderatorer att hantera ärendet.
Försök håll en vänlig ton mellan varann. Ämnen som ej berör trådens rubrik får ni ta någon annanstans, tex i PM eller annan tråd. Denna tråd ska endast beröra veckans V75 omgång och INGET annat!
/MOD

Oj..ok: Värsta ..

Lämnar, var inte så viktigt.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 00:50   #189

Fyrans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 160
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
I väldigt öppna bronsdivisionen ser jag fyra chanslösa. Övriga med jämna chanser. Dock har jag en häst man skulle kunna chansspika alt. ha som villkorshäst. Jag syftar på Jeepster som bombar till spets där hon uppträder som en tiger. Höll undan för Twigs Voice på ett bra sett senast. Kort distans är bara ett plus.
Inge illa menat, men glöm det. Att ston vinner öppna klasser i Brons är jävligt sällsynt, och då ska det vara något extra. Känns ju inte som att Jeepster är i Guld inom ett år...

MEN, jag kan ha fel...
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 00:53   #190

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg

/MOD
Rätt lustigt att mina inlägg försvann medan andras mer påhoppande finns kvar (om man skall vara petig). Skit samma det är golf på tv
Fyran (+5)
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 01:06   #191

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

DET var orättvist :(

Lite kaxig är han men så illa?

Då vill jag att ni följer detta i alla fall. (ska hänvisa till det)

Senast redigerad av Helge den 2014-04-12 klockan 01:08.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 01:12   #192

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad säger Redén om Di Leva Käll?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 01:15   #193

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1138
Standard

usch har spikangest... har skiftat mellan harveys, conrads och maverik hela kvallen..
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 01:25   #194

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2404
Standard

Kommunare:

Är det någon som har någon statistik/hum över hur ofta "kommunare" går in? Experter och vi tippare skriker ju ofta ut dem.

Rätta mig gärna om jag har angivit fel häst i de olika loppen.

V75-1:
Narold Vox
14 V75-starter utan vinst

V75-2:
Temperament
Kusken har 8 V75-starter gjorda i sin karriär, ingen vinst. Den "vanliga" vinststatistiken är ju inte i topp precis.

V75-3:
Solvato
Uppsnackad av Veijo, men levererar ju inte överhuvudtaget

V75_4:
Cutting Edge
6 vinster, alla med Marcus M Melander, alla från framspår, 4 av dem över 2640
Kusken har gjort 32 V75-starter, 1 andraplats samt 1 tredjeplats som bäst

V75-5:
Freja Sund
Det här ser ju riktigt bra ut, har gått bra på slutet.

V75-6:
Jeepster
4 V75-starter, 1 vinst
Klass 2, försök, 2140 auto, spår 4 - spets, slog Finish Future som gick i dödens
Klass 2, final - 2140 auto, spår 4 - spets, slagen av smygkörd Tore
Breeders Crown, final, spår 1 - Kunde inte hålla spets, oplacerad, Youana vann
Klass 2, försök, spår 6 - kunde inte hålla spets, dödens, galopperade av trötthet innan sista sväng?, loppet där Charlie Trotter rusade och slutligen galopperade i sista sväng, Yours Sincerely vann

V75-7:
Finns det någon kommunare här?

Senast redigerad av MattiasB75 den 2014-04-12 klockan 01:28.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 01:31   #195

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1150
Standard

Avd1. Narold vox är en häst jag gillar. Spår 5 Björn upp, barfota runt om och ska försöka köra till ledningen. Björns bästa chans enligt honom själv. Det är så mkt plus att det antingen slutar i succé lr galopp känns det som. Tom snoken spikar så jag nästan "måste" spika den. Cleas boko har bättre kapacitet men får ett tuffare lopp vad det verkar.

Avd2. 3,5,12. Temperament ska köra i ledningen om de kommer dit. Blir nog körning mellan han o åke lindblom. Björn goops känsla är att kebnekajse inte räcker i v75 o det tar jag in. Harvey tornado kanske släpps till spets tillslut om det blivit för hård körning. Från dödens annars är den sårbar som storfavorit iaf. Skrällen som öppnade sig för mig ikväll är 12 star advisor joli -" är allt mkt bra med men inte spåret. Synd, jag hade laddat för det här. Får se om vi kan lösa det ändå. Hästen är otroligt bra för dagen." Säger kg holgersson. Det är viss risk för överpace o att favoriten tröttnar i dödens. Då kommer 1% aren från spår 12 och slår till...i samband med denna uppenbarelse såg jag att den var mkt spelad.

Avd3. 2 Formula One till spets känslan är att den har fått väldigt stor respekt. Det är trots allt ett olympiakval lopp så körning borde det bli. Solvato är den det låter mest spännande kring. Jag spikar med största sannolikhet formula one iaf, klassen högre.

Avd4. Alla. Ser vinstchans i varje häst. varulv lät lite osäker inför denna start med bearhawaii, kanske bästa hästen. Såg att miss elaza var spelad till 4 ggr. Det fick nog mig att ta alla här.

Avd5. 7,8 ser det bra ut på o låter det bra. Kanske blir ett tufft lås från min sida. Aroma grim är bäst men 20 m att hämta kan bli tufft. Har för mig att den har 0/4 från läget.

Avd6. Castor boka är en grym häst. Ska gå med skor idag har inte gjort det på slutet. Som storfavorit tar jag nog bort den faktiskt. Är inne på 1,4,5,6,7,10. Där 7a quadrille är den största outsidern som jag tror kan komma in i matchen om de hittar ner i position.

Avd7. Där tror jag mkt på 5 maverick man. Kommer nog bli att spika den för att ha råd. Från spets blir han svår även om det är svårt att säga att han sitter i spets!? Risken finns att någon kör för hårt mot honom och då tror jag att 9 appetizer kan bli farlig. 2% just nu o skulle vilja ha med den just nu pågrund av "spelvärdet".

Detta är mina tankar o idéer. Hoppas det hjälper någon. Lycka till alla!
MattiasB75 (+10)
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td