Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-17, 09:23   #61

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 202
Standard

Systemet som kostade 18:-kr och lämnades på nätet var en av 1000 system som var enkel rader. Som R system.
Jag är mest imponerad på de andra systemet som kostade 360:- 'en kupong med 2 spikar'
Fery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 09:39   #62

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58365
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
De här V86-omgången får de godkänt för. Efter tre avdelningar satt de med tre raka tipsettor inkl en spik. Sedan brände de skrällen i fjärde, och sin "spelvärdesspik", och stora reducerade gav fyra sexor.

Hade de valt att spika Long Night (som de varnade för) istället för Lotuscherie, och vågat ta bort de hästarna de ansåg överskattade, så hade de kanske haft plats med skrällen också.

De tänkte rätt, men snidade inte systemet rätt, och det må de väl vara förlåtna för. Tyvärr så var det stor spridning på systemet. 1139kr var beräknat värde på den lättaste raden, och det fanns många rader där de troligen varit ensamma vinnare. Kanske dags att börja klura på det där med V8 och inte, samt ta bort de enklaste raderna för att ha råd att bli lite tyngre där pengarna finns. (Att inte spela V8 på rader där man riskerar att bli ensam hade ökat kupongantalet från 104 till 1585).
Alla betaltjänsterna (ss, tt och spelvärde) var rätt bra på det igår. Om man bara värdesätter dom efter spelförslagen så var travtjänsten återigen vassast. Dom missade bara spiken på Juggle Face och deras spelförslag gav en nettovinst på knappt 18 000 kr. De andra betaltjänsterna gick back rejält igen.

Men V86 spelet fick återigen ett slag i ansiktet som veckans näst största "folkspel". Småspelarna som lirar för några 100 lappar max och efter hur det bör sluta i princip chanslösa att ens få 6 rätt och en femhundring tillbaka.

Det visar sig återigen att det är stora och helst reducerade jättesystem som är optimala för att ha chans att hänga med när det blir stora pengar. Det är väl risk att de få vanliga spelare som inte insett det redan inser nu att V86 spelet inte är en optimal spelform om man inte är beredd att satsa stora pengar och att vi närmar oss den dag när spelformen i sig till övervägande delen bara tilltalar dom med mycket stora spelkassor.

Travtjänstens system igår var på knappt 15 000 rader och spelvärde.se och deras stora jokerförlag hade om jag minnns rätt en ram på över 200 000 rader och kostade över 6000 kr att rygga. Det är mao system som inga vanliga onsdagsspelare har möjlighet att rygga.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 09:50   #63

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Ja, V86 eller ens V75 är ingenting för dem som spelar med mindre insatser. För att vara med och hugga om pengarna behöver man spela ganska många rader.
Gammal 2014-04-17, 11:55   #64

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2357
Standard

Citat:
Ja, V86 eller ens V75 är ingenting för dem som spelar med mindre insatser. För att vara med och hugga om pengarna behöver man spela ganska många rader.
Jag missade Kebnekajse på 6 hästar i lördags, 300 rader, 6x 6 r och 60 x 5 r. Nog fan kan vi småspelare vara med och hugga.

Oavsett poolspel så är det ju en fördel med stora system, hur långt kommer du på 64 raders system på stryktipset när utdelningen är 300 K +? Sen måste du ju ha kunskap också, räcker inte med stora system.
Gammal 2014-04-17, 12:13   #65

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Jag missade Kebnekajse på 6 hästar i lördags, 300 rader, 6x 6 r och 60 x 5 r. Nog fan kan vi småspelare vara med och hugga.

Oavsett poolspel så är det ju en fördel med stora system, hur långt kommer du på 64 raders system på stryktipset när utdelningen är 300 K +? Sen måste du ju ha kunskap också, räcker inte med stora system.
Ingen regel utan undantag. Naturligtvis händer det att någon med ett relativt litet system vinner pengar. Men kikar du lite på ATG:s vinstlistor varje gång det blivit sexsiffrig utdelning eller högre så är det en förkrossande dominans av relativt stora andelssystem, filinlämnade reducerade system och stora kuponger "över 2000kr". Ibland har ATG:s eget robotsystem som de säljer ut i andelar och kallar för Harry Boy också prickat rätt, men även där är återbetalningen över tiden ganska dålig.
Gammal 2014-04-17, 13:33   #66

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2250
Standard

Citat:
Ingen regel utan undantag. Naturligtvis händer det att någon med ett relativt litet system vinner pengar. Men kikar du lite på ATG:s vinstlistor varje gång det blivit sexsiffrig utdelning eller högre så är det en förkrossande dominans av relativt stora andelssystem, filinlämnade reducerade system och stora kuponger "över 2000kr". Ibland har ATG:s eget robotsystem som de säljer ut i andelar och kallar för Harry Boy också prickat rätt, men även där är återbetalningen över tiden ganska dålig.
Finns det siffror på det? Klart det finns men officiella? Även inofficiella duger.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 14:05   #67

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Finns det siffror på det? Klart det finns men officiella? Även inofficiella duger.
Nej, jag har inte sett några sådana siffror som jag kunnat vidimera som äkta, och gudarna skall veta att jag har letat och erbjudit en ganska kraftig muta för att få siffrorna, dock utan resultat. Jag har en känsla av att ATG inte på några villkors vis vill att siffrorna skall komma ut, då det skulle slå mycket hårt mot dem. Allt man kan göra är lite försiktiga uppskattningar baserat på de dagliga vinstlistorna från ATG som visar de större vinsterna.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 15:01   #68

Wagners avatar

Standard

Dom har nog samma säkerhetsklass som Stasiarkivet.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2014-04-17, 15:21   #69

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Hade det varit tvärtom så hade vi alla vetat om det. Bara det räcker egentligen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 16:11   #70

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Det är väl ganska solklart att ett system som har fler hästar med har större chans att vinna än ett med färre hästar. Så är väl i princip alla spel, ju mer du satsar desto större chans att vinna större pengar.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 18:32   #71

Wagners avatar

Standard

Citat:
Nej, jag har inte sett några sådana siffror som jag kunnat vidimera som äkta, och gudarna skall veta att jag har letat och erbjudit en ganska kraftig muta för att få siffrorna, dock utan resultat. Jag har en känsla av att ATG inte på några villkors vis vill att siffrorna skall komma ut, då det skulle slå mycket hårt mot dem. Allt man kan göra är lite försiktiga uppskattningar baserat på de dagliga vinstlistorna från ATG som visar de större vinsterna.
Fast ärligt talat tror jag det inte spelar så stor roll om det visade sig att Harry låg på 30 % och filinlämnade 90 % Vem skulle bry sig? Micke Nybrink.

Nää, skulle inte tro det. Han är nog rädd om lönen och dom som bryr sig minst av allt är dom berörda som spelar HB. Den stora majoriteten skulle stirra på dig och undra om du var försöksutskriven på en fråga om utbetalningsprocent. Inte så konstigt heller, räcker väl med att nämna Pisa.

Tror inte ens att en på hundra av Harry-spelarna vet vad utbetalningsprocent betyder och hur stor den är.
Gammal 2014-04-17, 18:43   #72

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Jag vet t ex inte vad utbetalningsprocent betyder
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 19:14   #73

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Det är väl ganska solklart att ett system som har fler hästar med har större chans att vinna än ett med färre hästar. Så är väl i princip alla spel, ju mer du satsar desto större chans att vinna större pengar.
Njae, när det gäller streckspel så anar jag att det förhåller sig så här:

1000 småspelare kör varsitt system för 100kr vardera och så jämför vi det mot 100 större spelare som kör varsitt system för 1000kr vardera. Tillsammans har varje grupp satsat 100.000kr.

Hur stor del av vinstpotten hamnar hos respektive grupp?

Min uppfattning är att de 1000 småspelarna får ungefär 30% och det 100 större spelarna ungefär 70%.

Anledningen är att småspelarna lägger sina pengar på samma kombinationer i stor utsträckning. Det är de mest streckade hästarna, och så någon eller några idéer, sedan är radantalet fyllt. Ju fler avdelningar, desto större skillnader mellan små och större spelare.
Gammal 2014-04-17, 19:17   #74

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Jag vet t ex inte vad utbetalningsprocent betyder
Det är hur stor procent av satsade kronor en grupp spelare får tillbaka.

Jag är ganska säker på att ATG har väldigt stor koll på vad varje ombud har för utbetalningsprocent fördelat på varje spelform. De har bra koll på sina spelare via internet och har där delat in dem i geografiska grupper, grupper baserad på ålder, grupper baserad på storlek på spel etc. Naturligtvis har de också stenkoll på de utländska aktörerna.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 22:11   #75

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Viroid: Har man inte all form av statiskt underlag när man säljer spel över nätet, så begår man tjänstefel. Tyvärr tror jag ATG gjort så under 10talet år.
Begått allvarliga tjänstefel.
Insikten i hantverket spelförsäljning och speloptimering kräver oerhörda kunskaper och insikter och vad jag sett så har inte ATG visat sig inneha denna kompetens.
Vilket tydligast påvisas av myntningen " robotspel" och alla därefter tillsatta hinder och undanröjande av sådant som påvisar UtlandsAffes vinster och spel.
Tex att ATG tog bort streckprocenten för att undvika att kunniga spelare kunde förutse spelstötar och påpeka dessa i mediaflödet är ett av de tydligaste bevisen av dom alla.
Om några veckor kommer jag med statistiskt underlag som är rent häpnadsväckande, och återigen kommer slå undan de fyra ben om ATGs manifest består av.
Spelsäkerhet
UtlandsSpel
Förtroende
sportens främjande

Oj, var det inte Skarplöths manifest? Ursäkta, borde kanske i sådant fall tilläggas några av dessa punkter om de inte nämns!

Inte ens oddsändringar och streckspelspåverkan EFTER spelstopp lyckas man förhindra, t o m så illa att VARJE dag sker det påverkan på spelet EFTER MÅLGÅNG.
VARJE dag förändras omsättning, spel på enskilda hästar och streckspelspåverkan EFTER att vinnande häst har ropats ut.

Orsaken till att detta händer är egalt, att det händer är åtskilliga gånger bevisat och att ATG inte tar detta på allvar påvisar dess inkompetens att bedriva spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Fulsprit (+3), reflex (+3), Trinity (+3)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td