Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-02, 22:06   #46

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Jag tycker både rank och framförallt analyser håller hög klass.
Fel att döma på kortsiktiga resultat.
Håller med, skickliga killar och väl pålästa.

Att du Farnod inte har fler Sharps är, för att du typ aldrig skriver här.
Du får 500 extra av mig. Grattis till V5 på Valla förra helgen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Farnod (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-02, 22:18   #47

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Den som tror man kan skriva av något spelproffs och vinna varje gång lever i en fantasivärld
Gammal 2014-04-02, 22:25   #48

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Den som tror man kan skriva av något spelproffs och vinna varje gång lever i en fantasivärld
Många verkar tro det

Helt sjukt, vissa klarar inte av att läsa produkten och se att det är bra trots bom på spelet. Bara klaga att spelförslaget inte satt. OJOJ.. samma på flera forum.

Dom kommer aldrig kunna bedöma en bra betalsite efter det, önskar dom lycka till i klagandet och i jakten på den betalsiten som sätter alla sjuor.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 01:34   #49

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Jag tycker både rank och framförallt analyser håller hög klass.
Fel att döma på kortsiktiga resultat.
Man borde förmodligen inte bedöma v75 och v86 förslag efter resultat överhuvudtaget. Variationen är alldeles för hög för att det skulle vara intressant.

Ibland har man haft tillgång till de olika betaltjänsternas material och kollat igenom lite.Angående analyser/löpningsförlopp så har jag läst för få av dom från tjänsterna för att kunna göra någon jämförelse.
Men om man kollar på systemuppbyggnad och rank så är spelvärde.se enligt mig vassare än de andra.
Det beror på att man viktar systemen på rätt sätt i större utsträckning än de andra. Med det menar jag att man rankar upp de hästar man anser spelvärda samtidigt som man inte är rädd för att ranka ner överstreckade favoriter eller t.o.m ta bort dom helt.
Samtidigt förstår jag att det kan skapa problem att göra så, då den stora delen av kundgruppen som köper dessa tjänster inte alls ser det på samma sätt som jag. Det finns en viss risk att materialet vänder sig till en mindre grupp spelare som kanske inte är den naturliga köparen av betaltjänster.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 03:27   #50

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Man borde förmodligen inte bedöma v75 och v86 förslag efter resultat överhuvudtaget. Variationen är alldeles för hög för att det skulle vara intressant.

Ibland har man haft tillgång till de olika betaltjänsternas material och kollat igenom lite.Angående analyser/löpningsförlopp så har jag läst för få av dom från tjänsterna för att kunna göra någon jämförelse.
Men om man kollar på systemuppbyggnad och rank så är spelvärde.se enligt mig vassare än de andra.
Det beror på att man viktar systemen på rätt sätt i större utsträckning än de andra. Med det menar jag att man rankar upp de hästar man anser spelvärda samtidigt som man inte är rädd för att ranka ner överstreckade favoriter eller t.o.m ta bort dom helt.
Samtidigt förstår jag att det kan skapa problem att göra så, då den stora delen av kundgruppen som köper dessa tjänster inte alls ser det på samma sätt som jag. Det finns en viss risk att materialet vänder sig till en mindre grupp spelare som kanske inte är den naturliga köparen av betaltjänster.
Ja, svårbedömt om marknaden tål deras prisnivå. Själv funderar jag på att slå till. Tycker "spel-läsupplevelsen" ligger på en hög nivå och jag får fler aha-upplevelser än på andra ställen.

Spelvärdespiken och bergsäkra avslag får man ta med en nypa salt. Kan lika gärna fungera som kontra-indikatorer. Spelvärdespiken förlorar oftast sitt spelvärde när den skriks ut och bergsäkra avslag stiger i odds. Och hur ofta vinner de inte? Vill minnas att Sanity och Claes Boko hängdes ut i lördags.

En sak som uppskattas är att, i så god tid före tävlingarna, kunna läsa loppkommentarer från de nio senaste loppen. Väldigt användbart och särskilt på V86 där det tidigare varit tunt med info före tisdagen.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 06:55   #51

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag tänkte också på det.
Nybrink får ju ofta kritik för att han chansar, dvs gör mycket fel = han är dålig.
Egentligen gör han som spelvärde, analyserar loppen och letar efter vinnare som den stora massan inte kommer hitta.
Men det som de flesta verkar vilja ha är 2 säkra spikar som vinner varje gång.
För att vara säker på att en tjänst går runt kanske man borde presentera bägge alternativen, dvs
- Spelvärdestänket,
- Sannolikhetstänket.

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg

putte64 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 07:04   #52

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Ja, det finns förhoppningsvis ingen som klarar av det.

Däremot föreställer jag mig att den som betalar för en tjänst vill ha hjälp med följande:

- Vilka lopp är så pass jämna att det långsiktigt är lönsamt att gå på djupet i strecklistan?
- Vilka lopp är så ojämna att bottenmete är meningslöst?
- Vilka hästar är överspelade? (Gärna i varje lopp)
- Vad har spelarkollektivet inte riktigt koll på? (T.ex. utländska hästar)
- Färsk info om hästar som vilat.
- En rimlig gissning på loppscenario.

Det här får man väl bedöma efter en tid om de klarar av att leverera på en något så när jämn nivå.

Dessutom vill jag ha bra och vettiga spelförslag där man i alla fall försökt att optimera. Den biten hade jag hoppats på mera från Spelvärde.

I går på Solvalla hade deras stora system en spridning på eventuell utdelning mellan 780kr till att vara ensam vinnare. Vid låga utdelningar blir det allt som ofta Jackpot, och därför spelar man för alla rätt då. Rader där man tenderar att bli ganska ensam som vinnare skall istället spelas i alla vinstpotterna, då det inte är någon skillnad på att ha ett ensamt system som tar hela potten, eller 2,5 system som tar hela potten. Uppsidan är däremot stor, inte minst om man missar ett lopp. Det här borde de ha koll på tycker jag. Det såg lika dant ut i lördags på V75.

De heter Spelvärde, de gör system med ett reduceringsprogram, och då borde sådant här vara en sak som skiljer dem från de andra.

Som helhet då? Igår hade de på stora reducerade systemet fyra stycken sexor efter att ha bränt sin spelvärdesspik och utgångarna. Sju av åtta fanns i ramen. Det är ett OK resultat, mer än så kan man inte begära. Några egna idéer måste man bidra med själv för att bli en vinnare i längden.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 03:11   #53

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Viroid, problemetiken är att det sällan går att spela med variationen av raka v7/V8 samt V75-V86 inom joker om man spelar för runt 10-20k nettokostnad.Systemantalet går över 5000 oerhört lätt.
Men ur speloptimeringsynpunkt bör man också om man är seriös lägga in lägsta utdelning som man betalar för.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 07:30   #54

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

Gillar att man kan läsa om ändringar på hästen.

Kan ju vara nyttigt att veta om en häst går med bike för första gången
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-09, 14:10   #55
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Deras v86 omgång är uppe för den intresserade.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 21:18   #56

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

De här V86-omgången får de godkänt för. Efter tre avdelningar satt de med tre raka tipsettor inkl en spik. Sedan brände de skrällen i fjärde, och sin "spelvärdesspik", och stora reducerade gav fyra sexor.

Hade de valt att spika Long Night (som de varnade för) istället för Lotuscherie, och vågat ta bort de hästarna de ansåg överskattade, så hade de kanske haft plats med skrällen också.

De tänkte rätt, men snidade inte systemet rätt, och det må de väl vara förlåtna för. Tyvärr så var det stor spridning på systemet. 1139kr var beräknat värde på den lättaste raden, och det fanns många rader där de troligen varit ensamma vinnare. Kanske dags att börja klura på det där med V8 och inte, samt ta bort de enklaste raderna för att ha råd att bli lite tyngre där pengarna finns. (Att inte spela V8 på rader där man riskerar att bli ensam hade ökat kupongantalet från 104 till 1585).
Gammal 2014-04-16, 23:43   #57

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 202
Standard

Två vann över 5 miljoner var på V86
AB Trav och Galopp, ATG - 2014-04-16 20:50 CEST
Dagens V86-omgång med Jackpot blev svår. När de åtta avdelningarna var körda återstod det endast två kuponger med åtta rätt. Belöningen blev 5,4 miljoner kronor var.

En av de vinnande kupongerna var spelad hos Direkten i Kortedala utanför Göteborg och kostade 360 kronor att lämna in.
Två ogarderade lopp var lösningen för storvinnaren som totalt fick en åtta, 15 sjuor och 91 sexor. Vinsten blev 5 483 437 kronor.

Den andra kupongen var spelad via ATG.se och kostade endast 18 kronor att lämna in. Kupongen var dock en av flera då den var filinlämnad.
Här var tre ogarderade lopp lösningen på V86-gåtan. En åtta, sju sjuor och 19 sexor gav totalt 5 387 037 kronor.

Senast redigerad av Fery den 2014-04-16 klockan 23:47.
Fery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 23:45   #58

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 202
Standard

Kul va?!
Fery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 01:38   #59

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fery Visa inlägg
Två vann över 5 miljoner var på V86
AB Trav och Galopp, ATG - 2014-04-16 20:50 CEST
Dagens V86-omgång med Jackpot blev svår. När de åtta avdelningarna var körda återstod det endast två kuponger med åtta rätt. Belöningen blev 5,4 miljoner kronor var.

En av de vinnande kupongerna var spelad hos Direkten i Kortedala utanför Göteborg och kostade 360 kronor att lämna in.
Två ogarderade lopp var lösningen för storvinnaren som totalt fick en åtta, 15 sjuor och 91 sexor. Vinsten blev 5 483 437 kronor.

Den andra kupongen var spelad via ATG.se och kostade endast 18 kronor att lämna in. Kupongen var dock en av flera då den var filinlämnad.
Här var tre ogarderade lopp lösningen på V86-gåtan. En åtta, sju sjuor och 19 sexor gav totalt 5 387 037 kronor.
Det är ju lite det som är charmen, uppnå stor vinst med liten insats. Men det var ju flera stycken kuponger så säkert värt en slant trots allt.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 09:13   #60

Sharp$: 9847
Standard

Viroid: Det kan inte ha att göra med att dom lägger ut spelförslagen så pass tidigt att dom inte vill använda funktionen för endast V8 på "lätta" rader? Personligen använder jag aldrig den funktionen om jag inte kan lämna in sista 5 minuterna före start då den kan slå väldigt fel annars. (bara min gissning)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td