Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-25, 02:05   #121

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 6268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ulven vet du hur Erik tänker angående Drillbit Ås denna gång? Släppte ju välvilligt senast men borde väl vara dags att prova i ledningen nu.
Inte frågat än. Pratade med honom igår, när listorna kom. Jag gnällde mest på startspår och de innanför, han var betydligt mer positiv än jag.. Ger dig ett svar när jag vet. Kom förbi vårt bord på lördag och ta en drink, så ska du få alla förutsättningar du kan tänka dig.
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 03:22   #122
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 71
Standard

Lutfi Kolgjini

Sahara Fairytale
- Det är en helt underbar häst som är väldigt komplett. Hon var fantastiskt näst senast och ruggig senast. Hon sprintade ju över mållinjen! Det är sällan man ser en häst göra det över 2 640 meter, säger Kolgjini och fortsätter:
- Jag har inte kört henne efter det utan hon har fått lufsa på i skogen och skötaren som kört henne har varit helt lyrisk och säger att hon bara studsar fram. Hon ska gå barfota runt om igen och från fjärdespåret är tanken ”spets och slut”.

Raja Mirchi
- Jag körde ett lättare jobb med honom i sanden i fredags och han var hur fin som helst. Jag har ingenting att klaga på och han kommer att vara lite vassare den här gången.
- Läget är mycket bättre nu. Därifrån kan jag själv välja taktik. Men taktiken är ingenting man kan tänka så mycket på i förväg. Jag kör upp till bilen och sedan får vi se hur det blir.
- Jag kommer att rycka bakskorna och ta bort bootsen fram.
- Jag har all respekt för motståndet men jag tycker att jag har väl så bra häst.

Archangel Am
- Han har verkligen utvecklats under vintern och han går framåt med varje lopp. Det är en häst som jag har väldigt höga tankar om. Framför allt är han otroligt stark i både kropp och huvud. Lite spår på vägen, dödens och sånt bekommer honom inte över huvud taget. Dessutom är han väldigt begåvad och gör bara det han ska. Senast satt jag med sträckta linor över mållinjen och han avgjorde själv.
- Det är bara positivt med spår en bit ut för honom. Han gynnas av spår mitt i banan och tredjespår i första sväng tål han lätt. Han har inte gått något snabbjobb efter senast men jag ska vässa till honom i backintervaller i morgon (läs tisdag) och den här gången kommer jag också att rycka av bootsen fram.

Valleta Strix
- Hon blev störd till galopp i sista sväng senast och enligt Preben (Sövik) hade hon krafter kvar i det läget. Gången innan gick hon jättebra till slut så form verkar hon ha. Hon är väldigt snäll i volten så starten ska inte vara något bekymmer.

Orione Spin
- Han föll verkligen med flaggan i topp senast. Han gjorde ett mycket bra lopp och med det loppet kommer han vara ytterligare förbättrad den här gången. Men innerspåret är inte bra åt honom. Han är inte chanslös på ledningen men han har en tendens att slå ihop när han ska accelerera och därför ska han helst ha spår en bit ut i banan. Men jag ska lägga på honom bakskor den här gången. Mycket avgörs i starten och lyckas han hålla upp ledningen kan han mycket väl vinna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+5)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 10:06   #123

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vi kommer troligtvis lira såhär, med krav att det måste bli 3st skrällar, varav jag måste kunna plocka ut 2 av dem i 4a lopp på 2 hästar i varje.
Lite lurigt, men om jag bara gör mitt jobb rätt ska det inte vara någon omöjlighet.
Självklart bara för 7 rätt, minst en hundring vill vi dra in när det ska delas på 3.

putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 10:23   #124

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Jag tror jag kommer spika ett par favoriter men inte de som de flesta kommer spika. Jag går på Sanity och Claes Boko. Ger skapligt med några andrahandare i de andra loppen. Men det mesta krutet kommer läggas på en flerbong.
Lutfis hästar brukar inte regera på Solvalla men har lite svårt att se de förlora men gör ett vältningsförsök på systemet. Ej flerbongen.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 11:16   #125

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Inte frågat än. Pratade med honom igår, när listorna kom. Jag gnällde mest på startspår och de innanför, han var betydligt mer positiv än jag.. Ger dig ett svar när jag vet. Kom förbi vårt bord på lördag och ta en drink, så ska du få alla förutsättningar du kan tänka dig.
Kommer jag ut till valla så är det spikat.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 11:23   #126

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1953
Standard

spela BBS sugerlight till 80%? är ni galna? han har krossat i två skitlopp men det är final nu betydligt bättre emot,, bearhawaii tar spets om det laddas, sen tror jag inte Erik kommer släppa så lätt.Bbs sugerlight har bra chans men spika då ska det vara till rätt pris isf.

Sahara fairytale och Raja mirchi har båda väldigt bra chanser att vinna.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 13:37   #127

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt Visa inlägg
spela BBS sugerlight till 80%? är ni galna? han har krossat i två skitlopp men det är final nu betydligt bättre emot,, bearhawaii tar spets om det laddas, sen tror jag inte Erik kommer släppa så lätt.Bbs sugerlight har bra chans men spika då ska det vara till rätt pris isf.

Sahara fairytale och Raja mirchi har båda väldigt bra chanser att vinna.
Så stor favorit tror jag inte han blir, men klass1 vinst på 11.8 är inte kattskit.
Gammal 2014-03-25, 14:38   #128

Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Intressant att spår 8 och 11 har flest segrar. 20% har tagits från just spår 11. Kunde jag aldrig ens föreställa mig. Den enda man kan ta bort är alltså Alec Hornline.. Spika Poisson!
Om en av 1-10 blir strukna kan man ta bort Poisson.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 14:59   #129

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Om en av 1-10 blir strukna kan man ta bort Poisson.
9-10. Startar ju från samma spår även om någon på framspår stryks!

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-25 klockan 16:48.
Gammal 2014-03-25, 16:32   #130

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1428
Standard

Citat:
8-10. Startar ju från samma spår även om någon på framspår stryks!
Nu är ju bil så 8 lär väl flyttas ned! men du menade väl 9-10. Annars är väl avd1 nästan årets bästa lopp rätt många som kan vinna om de får loppet och om BBS kanske är lite sämre var väl första övernattningen nu. men annars var ju den ruggigt bra även sist med skor och utan jänkarvagn såg ut som PU satt och skickade sms i sista sväng 13,6 fullväg volt är ju rätt starkt Goldomaster var rätt överlägsen på 13,2 bil i silver .Men Frozen måste väll sätta fart på loppet och då kan det ju öppna upp sig men tror nog BBS måste va lite sämre om han ska förlora.
NicklasJ (+1)
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 16:48   #131

Standard

Hehe ja 9-10 såklart. Slarvfel!
Gammal 2014-03-25, 16:51   #132

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 315
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Över min döda kropp jag spikar Ludde. Sett hans pajasstyrningar i 20 år.
Räcker med det för att aldrig någonsin spika honom
Jag följer Ludde stenhårt och även om jag håller med dig så finns det en sak Ludde är bra på och det är när han kör i spets direkt. Visserligen släpper han alltid till luckan men ändå. Hellre de än när han ska ut i spåren och härja...
JonathanH87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 17:05   #133

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Kommer jag ut till valla så är det spikat.
Klart du ska ut Niklas, ska tjoa som om det vore annandan 2012.......
NicklasJ (+10)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 17:38   #134

Sharp$: 6268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Så stor favorit tror jag inte han blir, men klass1 vinst på 11.8 är inte kattskit.
Kan ju passa på att nämna att efter segern senast med Bearhawaii så satt jag och Erik i bilen på väg hem och pratade om hästen, framtid osv. Erik sa då följande: Hästen gick 14.1 2140a, fanns mkt kvar i linorna och tussarna satt kvar. Banan var dessutom något stum (passar inte min lilla superdiva!). Bearhawaii har redan nu helt klart en 11-tid 1640a i sig.

Tyckte dessa ord lovade rätt gott..

Sen skall man komma ihåg att det är ruskigt tufft att begära att en nybliven 4 åring (han har iofs inte ens fyllt 4 år än) ska gå ut och vinna mot äldre och mer härdade hästar. Jag ser gärna att Erik laddar för ledningen, om han känner det finns möjlighet att ta den. Sen släpper iaf jag gärna och hoppas på lucka. Sen om Erik tänker likadant, det återstår att se, det vet vi efter loppet.
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-25, 17:45   #135

Sharp$: 21445
Standard

Min poäng är att man får vara försiktig med spårstatistiken. Varulv konstaterar sarkastiskt, att om man följer statistiken för Klass I på Valla, har spår 11 Poisson störst chans att vinna avd I. Vad jag menar är att om 9 eller 10 stryks har Persos Amarula i så fall bäst chans. Om någon i främre ledet (utom 8) stryks blir det samma villervalla i statistiken.

Spårstatistik kan vara kul att titta på. Den seriöse spelaren vill ha ett betydligt större statistiskt material än 20 finaler på Valla i Klass I. Spelarna rankar just nu 3,5,4,11,6 högst. Spårstatistiken ger ranking 11,8 och på tredje plats 3,5,6,9.

För egen del streckar jag i detta ögonblick 3,4,5,6,7 och 10. Hur det blir på lördag beror på ev strykningar, väder och vad ni Sharpsare kommer med för seriös info. Nr 6 kommer jag att strecka med hjärtat!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td