Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-27, 16:48   #166

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Sundsholms Keynote känns rätt intressant faktiskt i klass 2 finalen till den låga procenten den är spelad till nu, 2%.
Perfekt spår och rätt snabb ut och kan hitta en bra position. Gynnas med tempo vilket det garanterat kommer bli med Ludde och Archangel Am i loppet. Va senast ruggigt uppanmäld på v75 i ett 1640m lopp. Va garanterat med där bara för att skaffa lite tempo i kroppen inför lördagens final och hade ju såklart inget att hämta i det loppet när man dessutom hamnade i dödens.
Dock väldigt trist att det är Kern själv i sulkyn och inte någon inhyrd som i några lopp tidigare.
Har kollat Sundsholms Keynote ett tag och streckade den vid vinsten på Axevalla, då han gick bfro. Senast på Åby vill jag minnas han fick ett bra lopp i andrapar ytter. Men var bara dålig på upploppet. Då var det skor ro. Även om Kern rycker skorna får han nog svårt.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-27, 16:58   #167

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Har kollat Sundsholms Keynote ett tag och streckade den vid vinsten på Axevalla, då han gick bfro. Senast på Åby vill jag minnas han fick ett bra lopp i andrapar ytter. Men var bara dålig på upploppet. Då var det skor ro. Även om Kern rycker skorna får han nog svårt.
Vet inte riktigt vad du menar. Att hästen skulle komma sist senast va ju redan givet på förhand. Det stora frågetecknet är ju på sättet som hästen kom sist. Risken finns att han tar loppet fel och att det bakslår nu. Eftersom det är en trög rackare så kan det ju även va så att loppet inte alls behöver vara något negativt nu såhär 2 veckor efter.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-27, 17:03   #168
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 70
Standard

Luddes häst har ju hoppat en del ggr tidigare, borde inte värdet vara på att ta o strecka på i detta lopp o hoppas att han hoppar? och även om han inte hoppar så ska han vinna loppet också.

Edit: avd 4

Senast redigerad av trance_error den 2014-03-27 klockan 17:05.
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-27, 17:04   #169

Standard

Det pratades inför starten på Åby att Sanity lider av svår pollenallergi - närmare bestämt alpollen. Vädret på Åby var ogynnsamt för alpollen. Här är det högsäsong just för alpollen. Sanity står på Erikssund - i värsta alområdet. Någon som har koll.
Gammal 2014-03-27, 17:13   #170

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Det pratades inför starten på Åby att Sanity lider av svår pollenallergi - närmare bestämt alpollen. Vädret på Åby var ogynnsamt för alpollen. Här är det högsäsong just för alpollen. Sanity står på Erikssund - i värsta alområdet. Någon som har koll.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14982864.ab
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5129510

Är det inte pollen på valla på lördag så lär inte hästen påverkas nämnvärt. Möjligtvis att träningsförhållandena har varit dåliga och att det påverkar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+1)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-27, 17:16   #171

Standard

Citat:
Vet inte riktigt vad du menar. Att hästen skulle komma sist senast va ju redan givet på förhand. Det stora frågetecknet är ju på sättet som hästen kom sist. Risken finns att han tar loppet fel och att det bakslår nu. Eftersom det är en trög rackare så kan det ju även va så att loppet inte alls behöver vara något negativt nu såhär 2 veckor efter.
Om Sundsholms Keynote inte gått ur form (han fick bra lopp och var dålig senast) och skoryck gör honom många meter bättre - då är han värd ett streck. Jag gillade hästen under vintern men är frågande nu.
Gammal 2014-03-27, 18:19   #172

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 74
Standard

Jag hoppas och tror att det kommer att bli samma körning i guld som det blev sist och det gynnar inte sanity och heller inte Ludde men det skiter nog han i eftersom han bara kan köra på ett vis den där karl. Jag hoppas att Kashes cantab får sin vinst i det här loppet och procenten ser lovande ut, frågan är om Harry kommer och gör om samma sak den här helgen som han gjorde förra helgen. spikar archangel och valkyria
Sorbit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-27, 18:58   #173

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14982864.ab
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5129510

Är det inte pollen på valla på lördag så lär inte hästen påverkas nämnvärt. Möjligtvis att träningsförhållandena har varit dåliga och att det påverkar.
Tack snälla OGGEB för artiklarna, som är två år gamla.

Den här veckan är det högsäsong för alpollen! Det är just det Sanity är allergisk mot. Och som de gamla artiklarna säger förstörde Sanitys chanser i Elitloppet 2012. Pollenmetrologerna säger, att de här dagarna inklusive lördag är årets (2014) värsta vad gäller alpollen. Har jag uttryckt mig tydligt nog?

Nu upprepar jag frågan: Har någon koll på Sanity? Påverkas han av alpollenläget? Får han någon bra allergimedicin?
Gammal 2014-03-27, 19:12   #174

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1613

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Vad är de svåra att fatta.. Örjan lägger sig på rygg när Ludde kommer precis som han gjorde med baht lancer när francier du gull kom!
Gammal 2014-03-27, 19:47   #175

lappen69s avatar

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 161
Standard

Citat:

Den här veckan är det högsäsong för alpollen! Det är just det Sanity är allergisk mot. Och som de gamla artiklarna säger förstörde Sanitys chanser i Elitloppet 2012. Pollenmetrologerna säger, att de här dagarna inklusive lördag är årets (2014) värsta vad gäller alpollen. Har jag uttryckt mig tydligt nog?

Nu upprepar jag frågan: Har någon koll på Sanity? Påverkas han av alpollenläget? Får han någon bra allergimedicin?
Enligt Malin skall det inte vara något problem längre, hon sa det senast för två veckor sedan...
Gammal 2014-03-27, 20:00   #176

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Stod inte Kern i ATGLive och mer eller mindre sa att han bara anmält sist för att hästen skulle få tempo och att han var medveten om att den va chanslös på distansen. Att allt va ett led i matchningen till finalen.

2% är ju helt klart intressant, det är ju såna kantbollar man måste hitta för att det ska bli någon utdelning att tala om öht
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)

Senast redigerad av Lillis den 2014-03-27 klockan 20:01.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-27, 20:10   #177

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Stod inte Kern i ATGLive och mer eller mindre sa att han bara anmält sist för att hästen skulle få tempo och att han var medveten om att den va chanslös på distansen. Att allt va ett led i matchningen till finalen.

2% är ju helt klart intressant, det är ju såna kantbollar man måste hitta för att det ska bli någon utdelning att tala om öht
Jo det sa han.
Dessutom vare fel distans, skor+öppet huvudlag och motstånd som Paramount/Highspeed Call som snarare är bronsklasshästar.
Visserligen tvärdog hästen sista halvvarvet men startar man hästen igen så bör det inte vara några problem.
Nu är det Klass 2 igen. Hade han vunnit förra loppet så hade ju hästen knappt gett pengarna tillbaka på lördag.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-27 klockan 20:14.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-27, 21:42   #178

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:

Troligtvis så störs Sanity fortfarande av allergi men kanske inte till lika stor grad som förut..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-28, 00:04   #179

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Spiken: B.B.S Sugarlight
Draget; Raja Mirchi
Låset: 1-4-6 I avd2

Skrällar:

Tintin 10% avd4

Borga Effekt 5%

Gisela Ås 4%

Bedövaren: Gigant Slugger 1%
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-28, 00:50   #180

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1150
Standard

Avd5. Det är final o Valkyria R.Ö.K kommer inte få bestämma i spets som den gjorde sist!? lr minns jag fel, var det någon som synade den? Nu är Ludde med i loppet med en häst som kan vara bättre än raden visar. Valetta mötte några tuffingar förra året. Låt säga att det blir lite körning. Kolla streckprocenten! Jag var själv inne på att spika Valkyria, men det finns många andra bättre? förslag! Min Finish barfota igen? Staro Family är ingen tokig häst, skulle vilja se den gå barfota imorn, har bara gått så få tillfällen.(kanske bäst kort distans) Se till intervjuer imorgon o se vilka förhoppningar de har på hästarna i detta lopp kommer jag göra. Bara positiv anda i stallet tror jag kan påverka(generellt).
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td