Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-14, 00:56   #91

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Den som säger sig kunna se på ett träningsjobb vem som vinner ljuger.
Jag har under mina 40 år på Sveriges travbanor mött högst 10 pers som kan se vem som vinner utifrån en provstart.
Folk snackar helt enkelt skit, tro vad ni vill.
Gammal 2014-03-14, 00:59   #92

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag har under mina 40 år på Sveriges travbanor mött högst 10 pers som kan se vem som vinner utifrån en provstart.
Vem har skrivit något om vem som vinner?

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-14 klockan 01:02.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 01:18   #93

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Den som känner sin häst uppfattar självklart om hästen är bättre eller sämre i ett träningsjobb.
Den som har "hästöga" spelar inte en häst som hoppar i provstarten, är hetsig eller visar onormala orostecken. Särkilt i unghästlopp.
Att se eller räkna ut vem som vinner kräver betydligt mer info. Det är ju den infon vi sitter här på nattkröken och samlar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Om_sommaren (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 04:36   #94
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 71
Standard

Spikar m.t harmony, senational och sanity. Låser på Paramount o pretty trio (kanske highspeed). Försöker fälla dante. Får bära eller brista.
Max 200kr

Senast redigerad av trance_error den 2014-03-14 klockan 04:39.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 07:33   #95
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Duellen Sanity - Raja

Allt du säger Robfri bygger på förhoppningar - inte fakta.
Raja har sedan 9 december vunnit två pisslopp i Halmstad och Kalmar. Sanity har två gånger sedan 18 januari slagit skiktet strax under världseliten och tjänat 1,1 mkr på Vincennes. Båda hästarna har bra kuskar. Sanity mycket bättre spår.

Robfri har en poäng i argumentet, att Sanity startade 1 mars (det gjorde Raja också) mot ett gäng järnkaminer. Han fraktas sådär 120 mil mellan metropolerna Paris och Mölndal (samma sträcka som från Östersund till Jägersro). Men inte tar väl Malin ut sin ögonsten, som förberedelse för Olympialoppet, Oslo och Elitloppet, om han inte är 100 % kurant.

Självklart spikas Sanity. Men glöm inte att sätta in Raja som förstareserv. Annars får ni med Bagley om Sanity blir struken.

För övrigt anser jag, att Claes Boko är en spik!
Du har så rätt, det bygger på förhoppningar & även min teori. Hade jag haft fakta om exakt utfall 1.5 dag innan ett lopp körs skulle jag inte sitta här & skriva, då hade jag suttit i Karibien & druckit parasolldrinkar.

Senast redigerad av robfri den 2014-03-14 klockan 07:35.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 08:59   #96

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Du har så rätt, det bygger på förhoppningar & även min teori. Hade jag haft fakta om exakt utfall 1.5 dag innan ett lopp körs skulle jag inte sitta här & skriva, då hade jag suttit i Karibien & druckit parasolldrinkar.
tror mycket väl raja kan slå sanity från dödens här om man gått för det. Ludde har dock större lopp i sikte och ett liknande upplägg som på kalmar är att vänta. därför bör sanity rinna undan på fin sommarbana.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 09:23   #97

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Det ska vara strålande sol imorgon så det blir nog en riktigt härlig travdag för alla som kommer närvara

Va på V64 igår och shit vad lite folk det är, kändes helt öde! Farsan berätta om på 80talet då det va helt fullt med 4000 pers på torsdagar, nu var det kanske 100 totalt...
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 10:38   #98

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Sanity har väl visat sig oerhört vass från ryggar i Frankrike, och släpper dom till Raija så har kan ingen annan häst slå dessa två från dödens eller tredje inv.
Fördelen är också att Raija inte går att köra speciellt snyggt med,utan det blir full fart om Erik kör upp i dödens och pressar.
Så överlägsen taktik för Sanity att släppa och köra speed, samt som sagt så är detta lopp INTE Målet för Sanity heller. Normalt så brukar också Ludde vilja ha en riktig urblåsare på sina hästar innan storlopp, vilket talar för agressiv körning av Erik.
Skulle Raija galoppera så är det ingen som slår Sanity från spets, vilket sammanlagt ger Sanity en vinstchans på 60% på grund av eriks 3 av fem körda galopper med Raija.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 10:59   #99

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Sanity har väl visat sig oerhört vass från ryggar i Frankrike, och släpper dom till Raija så har kan ingen annan häst slå dessa två från dödens eller tredje inv.
Fördelen är också att Raija inte går att köra speciellt snyggt med,utan det blir full fart om Erik kör upp i dödens och pressar.
Så överlägsen taktik för Sanity att släppa och köra speed, samt som sagt så är detta lopp INTE Målet för Sanity heller. Normalt så brukar också Ludde vilja ha en riktig urblåsare på sina hästar innan storlopp, vilket talar för agressiv körning av Erik.
Skulle Raija galoppera så är det ingen som slår Sanity från spets, vilket sammanlagt ger Sanity en vinstchans på 60% på grund av eriks 3 av fem körda galopper med Raija.
Det är ju ingen jätteprissumma direkt och ingen vill väl offra sin häst i onödan för 150'. Men om man nu ska utgå ifrån att man vill vinna loppet så gör man sig en rejäl björntjänst att släppa till en häst som Raja.
Jag förstår resonemanget och tyvärr tänker många kuskar/tränare på samma sätt alldeles för ofta. Enligt mig är det att göra det väldigt lätt för sig.
Hästar som t.ex Raja och Maharajah gynnas absurt mycket av att få springa i spets. För det första så behöver de då inte springa fler meter än någon annan av konkurrenterna och dessutom så kan de bestämma tempot själva och eftersom de är sånna styrkefenomen så har dom malt sönder fältet när upploppet kommer.
Kolla bara på de lopp Maharajah gjorde innan man åkte ner till Frankrike. De lopp han kom till spets så lekte han med konkurrenterna. När det blev andra positioner så va han chanslös. Det är ju såklart en grov förenkling men det finns såklart något i det. Det går att se samma mönster för Rajas prestationer också.
Raja med ett lopp i kroppen slår förmodligen inte Sanity, som tidigare gått bra även i ledningen och som har fin form för dagen, om han måste gå i dödens.
Sanity kan ju absolut vinna om den ska gå i rygg på Raja men troligen så måste den springa ännu fortare då även om det kanske inte är lika psykiskt knäckande.
Nu har det ju pratats lite från stallet att Raja inte ska köras fram i dödens speciellt tidigt utan att han ska få liknande upplägg som senast.
Erik är ju inte heller Ludde när det kommer till aggresiva styrningar.
Han skulle lika gärna kunna lägga sig lugn i dödens och köra sista varvet för att ge hästen ett formstärkande lopp.
Om_sommaren (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 11:06   #100

lappen69s avatar

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 161
Standard

Bara att spika Montgomery Gel å gå vidare då
Gammal 2014-03-14, 11:17   #101

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Jag fattar trögt. Menar du att Raja är bästa hästen, men att han med Erik i jollen galopperar till 60 %. Då vinner Sanity. Inte på egen förmåga.

Sanity har på egen förmåga slagit skiktet under världseliten två gånger de senaste veckorna. Om inte kroppen tagit stryk av fantomloppet 1 mars i Paris kommer t o m Jonny att skratta på upploppet.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 11:26   #102

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1953
Standard

Sanity har ju sett bra ut på Vincennes och de sista loppen har t.o.m. så att jag blev imponerad av honom. Han har ett bra spår och tar ledningen, bra chans. Om jag skulle gardera blir det inte bara med Raja Mirchi.

Jag kan inte se att J.T släpper heller, visst har man respekt för Raja Mirchi men man har väldiga förtroende för sin egen häst speciellt med läget och så det tror jag inte finns en tanke hos Johnny att göra. Han har gått väldigt bra i från flesta positioner men släppa till den värsta konkurrenten som har bakspår för att han ska kunna bestämma tempot det tror jag inte.
mackpeter (+2)

Senast redigerad av pelleplutt den 2014-03-14 klockan 11:49.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 11:41   #103

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5776
Standard

https://www.olympiamastaren.se/hem

Tänker ni hoppa på det här?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 11:42   #104

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag fattar trögt. Menar du att Raja är bästa hästen, men att han med Erik i jollen galopperar till 60 %. Då vinner Sanity. Inte på egen förmåga.

Sanity har på egen förmåga slagit skiktet under världseliten två gånger de senaste veckorna. Om inte kroppen tagit stryk av fantomloppet 1 mars i Paris kommer t o m Jonny att skratta på upploppet.
Fantomlopp var det knappast va? Han fick köra oerhört sakta i spets. I mångt och mycket en kuskseger.
Gammal 2014-03-14, 11:46   #105

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt Visa inlägg
Sanity har ju sett bra ut på Vincennes och de sista loppen har t.o.m. så att jag blivit imponerad av honom. Han har ett bra spår och tar ledningen, bra chans. Om jag skulle gardera blir det inte bara med Raja Mirchi.
Man kanske kan plocka med lord Capar som kan få rygg ledaren.
Fin form!
Svara

td