|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-03-04, 21:07 | #61 |
Jag har inte praatat om omsättningen specifikt, men vad jag kan se har man inte lyckats få någon direkt omsättningshöjning på vardagstravet när man gick från V65 till V64. Dessutom tror jag att man urholkar jackpotbegreppet när det i genomsnitt är jackpot varannan dag. Sedan tycker jag det är helt fel dessutom, de pengar som satsas i en omgång ska också fördelas bland dom som lagt insatserna, inte fördelas till snyltare som bara kliver in på enbart 6-rättspotten när det är jackpot, helt åt h-e.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DavidP (+10) |
|
2014-03-04, 21:10 | #62 | |
Citat:
BOLAGSFORM: Enskild näringsidkare Omsättning: 1500 - 2999 tkr Omsättningsintervallet grundar sig på den momsredovisning som företaget har gjort kalenderår 2012. 1pxPeter Ingves AB RESULTATRÄKNING tip 2012-12 Nettoomsättning (TKR) 730 En fingervisning i alla fall... Jo det är ju sant. Sen finns det faktiskt även en psykologisk aspekt som kan ge effekt om man är väldigt inne på en av favoriterna i avslutningen på streckspelet, väldigt många jagar förluster där och lär rata en häst som tidigt ligger i bottenodds. Det såg man ju nu, inget flockbeteende utan den steg fort till slut.
2014-03-04, 21:12 | #63 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Det är helt enkelt för många som får fyra rätt. Nu måste man alltid spela V6, annars ger man bort sina vinster till nästa dags jackpot. Med Joker, eller annat reducerat program, är V65 kanon då man alltid får tillbaka insatsen om ramen sitter men reduceringen spricker.
2014-03-04, 21:13 | #64 |
Stekel... Jo om man lirar V6...
Grattis Benny...Bra spelat! Tur du inte lirade V6... Tyvärr snyltade jag 82:- ifrån den samlade potten, som egentligen borde tillfallit de som behärskat liret för dagen... När man lirar V65 hämtas 50% mot 40% ut... resten får snyltarna... |
|
2014-03-04, 21:21 | #65 |
Hade blivit några tusen på 4or och 5or idag om man inte spelade v6 men det kan man ta den dagen man sätter 6an!
|
|
2014-03-04, 21:21 | #66 |
Bara att spela varje gång det är jackpott och stå över övriga omgångar. Så får de riktiga torskarna fylla på omsättningen under omgångarna där emellan. Ni kan blanda in moraliska aspekter hur mycket ni vill, men alla är medvetna om förutsättningarna (eller får skylla sig själva om de är för dåligt pålästa) och oavsett hur reglerna utformas kommer det alltid finnas stadigt förlorande spelare som fyller på spelpotten till förmån för de som är bättre.
Det enda vettiga argumentet för att ändra tillbaka till V65 skulle vara att de som aldrig får mer än fyra eller fem rätt får lite mindre pengar med sig och därför slutar lira. Men en torsk är en torsk är en torsk...på fyra rätt får de dessutom aldrig in en krona på V65.
2014-03-04, 21:25 | #67 |
... förlåt 182:- snyltade jag.
Putte64: Du sätter fingret på vad som är skit med V64. Ett bra system med flera funna 5:or belönas för dåligt. Snyltarna ska vara delaktiga i hela 40% av vinstpotten= potten för 4 rätt. Hur gör jag om jag vill citera i ett inlägg? Kan du instruera? |
|
2014-03-04, 21:28 | #68 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
2014-03-04, 21:37 | #69 |
testar citera
Spännande testa citera.
... Övrigt: Självklart är det så Stekel att man kan gå på endast Jackpots. Jag bara konstaterar att V64 gynnar de som tippar dåligt för dagen. Kunskap belönas inte... . V64 strider mot grundidén att bra tippande ska löna sig. Därför är det ett skitspel som suger... . |
|
2014-03-04, 23:31 | #70 | |
Citat:
Hursomhelst lämnar jag ämnet nu. Har försökt förklara förutsättningarna och hur det hela hänger ihop för dussintalet som fått olika saker om bakfoten sedan VX-spelen lanserades, men de flesta verkar inte ta in de sakfakta och logiska resonemang man lägger fram när de väl bestämt sig var de står i en fråga.
|