|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-02-28, 08:27 | #1 |
Bättre än Strecksson?
Är det någon som anser sig kunna bevisa att det finns bättre rank än Strecksson? (Spelarnas rank genom att jämföra insatsfördelningen) Det behöver inte handla om V75, utan om valfritt streckspel hos ATG över 100 omgångar?
Jag och en kompis hade en diskussion om detta där jag hävdar att spelarnas gemensamma ansträngning att reda ut vem vinnaren är en så överlägset mycket större arbetsinsats att andra metoder kommer på skam. Kompisen påstår att i Strecksson finns en massa psykologi, ekonomiska begränsningar och drömmar om ekonomiskt oberoende. Istället borde en dator som ställer upp diverse nyckeltal och spelsajters/tidningars rank och viktar dem efter hur väl de brukar stämma kunna slå Strecksson över tiden. Jag tycker det ligger en massa psykologi och inte minst önskan om att vara uppkäftig och att sticka ut ur mängden i de rankförslag man publicerar. Å andra sidan görs de av kunniga och insatta människor. Någon som har några idéer om detta?
2014-02-28, 08:53 | #2 |
Vad är det för typ av ranking som ni efterfrågar? Vinstchans?
|
|
2014-02-28, 09:22 | #3 | |
Citat:
Vi diskuterade också om man istället skulle försöka mäta hur stor vinstchans i procent de vinnande har getts, men vi övergav den idéen efter inte så mycket diskussion som det kanske borde varit.
2014-02-28, 09:43 | #4 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1) |
||
2014-02-28, 09:53 | #5 |
Kan man inte som spelare göra en uppställning i en rank baserad på bara
vinstchans som slår kollektivet så är man även chanslös på att vara en vinnande spelare. |
|
2014-02-28, 10:07 | #6 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Spelarkollektivet gör den bästa rankingen över tiden, men de har självklart några fel varje omgång.
Det är dessa vi letar efter, annars kan vi inte vinna några pengar alls.
2014-02-28, 10:10 | #7 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Jag brukar alltid jämföra ex. unibets odds med streckrankingen inför varje V8 och V7, där kan man hitta godbitar som kollektivet missat.
2014-02-28, 11:50 | #8 |
Om du ska använda dig av något nätbolags rankingar så borde du använda Bet365 som är vassare i sina bedömningar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10) |
|
2014-02-28, 17:19 | #9 | |
Citat:
Den som har satt en högre procentsumma än Insats-son på de vinnande hästarna har varit bättre. Och den som har en lägre procentsumma har varit sämre.
2014-03-03, 19:32 | #10 |
jag följer upp på V75
metoden hur många rader behöver de för att sätta 7an alltså multiplicerar rankingen på vinnaren tex 1*2*5*1*4*3*3 alltså vinnaren rankad etta tvåa femma osv och multiplicera allt Vet att det inte är korrekt, missar spelvärde missar spikval etc, att sätta spiken är ju viktigt medan att tippa vinnaren i ett lopp där man har 7 är ju inte lika mkt värt Kollar också hur många 1a rankade som vinner, de flesta av oss behöver sätta minst 2 vinnare på V7n för att ha en realistisk chans på 7 rätt Strecksson leder överlägset ligger klart före Spelaservice Travtjänsten Berglund på travnet Strecksson snittar nästan 3 vinnare per omgång proffstipparna dryga 2, OCH det gör en himla skillnad , strecksson har dessutom fler vinnare tippade 2a jmfrt med tipparna om än bara marginellt fler 2a tippade som vinnare- Det konstiga är att Tipparna tenderar att slå strecksson när det är en lätt omgång. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1) |
|
2014-03-03, 20:10 | #11 |
V75 i år
Strecksson 27 vinnare (mest streckad alltså) Spelarservice 20 hästar som dom rankat 1a har vunnit Travtjänsten 18 vinnare MEN jag har missat deras ranking 1 vecka / Bortrest hittade den inte när jag kom hem (1a omgången Halmstad ). borde nog ha 2 eller 3 vinnare där ) |
|
2014-03-03, 22:00 | #12 | |
Citat:
|
||
2014-03-04, 09:00 | #13 | |
Citat:
Om spel på trav hade handlat om att få så många rätt som möjligt totalt sett över tid så hade det där varit relevanta jämförelser. Det räcker ju att sätta 7an ett fåtal gånger när Streckson misslyckas grovt för att täcka upp alla de omgångar som Streckson är "bäst".
2014-03-04, 10:27 | #14 |
Tack Farnod skall skriva in de 1a rankade
Jag gör det inte alltför seriöst, utan mest bara för att Det finns ju många problem att beakta: De tippar alla olika stora system, kan variera kraftigt i kostnad 1000 - 4 000kr Vilken typ av spikar har de, storfavoriter eller lite mer fräcka Vilka lopp spricker de i, Får de med några skrällar När de vinner vilka belopp vinner de då En del kör med system av typen 1 av 3 Som jag ser det är det nästan omöjligt att objektivt jämföra tips i olika "tidningar" Därför har jag gjort som jag gör, brukar lägga in det i excelen medan jag kollar 18 sändningen, annars kan det bli på bussen eller när som helst. Krav för att vara framgångsrik ranka bra Bra systemstrategi vara fräck / våga ha tur ha ännu mer tur |
|
2014-03-04, 16:55 | #15 | |
Citat:
Personligen tycker jag att ss V75 produkt är helt överlägsen. |
||
2014-03-04, 18:35 | #16 |
Man måste "lära sig" dom tipstjänsterna, ( alltså inte aftonbladets tips )
De har ju genomarbetade analyser men det gäller också att läsa "mellan raderna" sedan måste man ju krydda man egna ideer, egna favoriter etc Sedan vet jag inte om det är någon jättestor skillnad i kvaliten, är väl som för en annan, ibland är man ur form allt blir fel , visa perioder stämmer allt. SS var duktiga på Svanstedt, men så är väl Svanstedt erkänt skicklig på att bedöma chanserna på sina egna hästar. Men jag tycker också att den sista tiden fick de inte lika bra utväxling på stall Svanstedt, tycker ej heller de lyckats så bra med Bergh tipsen Jag läser berglund på travnet med nöje |
|
2014-03-05, 21:44 | #17 |
Farnod
Idag hade SS en helt obegriplig spik på V86, avd 3 nr 12 Inget fel på hästen - fraäck spik om den haft bra spår 1-5 eller ngt MEN femton bakom bilen och nr 12 NEJNEJ |
|
2014-03-08, 17:24 | #18 |
Idag lördag med V75 på Färjestad så låg strecksson ganska illa till.
men 3 sista avdelningarna var strecksson rätt ute och många tipsters ganska fel ute spelarservice sämst , 1 vinnare räcker inte strecksson och travtjänst hade 2 vinnare dessutom hade båda en 2a rankad |
|
2014-03-09, 12:18 | #19 |
24 rankpoäng är blott tre mer än genomsnittspoängen. Två Jorma, två Erik, en Örjan och Ludde med omgångens största. Det var i första avdelningen som vetet skiljdes från agnarna.
Nu har det ju skrällt i första avdelningen ett par veckor, och när jag kikar på tidigare omgångar där det också skrällt i början så hittar jag en liten "telefonnummereffekt" där människor som spelar "lotto" på V75, lämnar in sina telefonnummer, personnummer, postnummer och liknande som en enkelrad eller mycket litet system. En del får ju naturligtvis in en skräll då i första avdelningen, men brukar åka i andra avdelningen istället som rensar lite bättre än den borde göra.