Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-21, 11:05   #136

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 315
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror att en väg till mer intresse är att skapa show och stämning runt tävlingsmomentet, som väl ändå är den bärande delen i det som både tränare, ägare, spelare, spelbolag, banor och intresseförbund ser som trav. All avel, all träning, alla räkningar, alla reglementen, allt spel etc kretsar runt det där som händer när något dussin hästar springer runt ovalen under några minuter. Den biten måste få ta plats, tävlingsmomentet måste få mer utrymme.

Summa sammarum, jag tror att mer sport och lite elementär kundservice är lösningen för att få fler yngre att tycka trav är trevligt.
Utan att citera dina förslag så tycker jag du är spot on!
Mycket bra förslag genomgående. Frågan är om viljan och drivkraften att genomföra dom finns. Men det säger ju ganska mycket om ATG och banorna i sådan fall.
JonathanH87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-21, 12:18   #137

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5439
Standard

Det första som ATG borde göra är dra en vit mållinje i banan så att alla nya spelare vet var den finns

Menar du direkt på banan ?

Otänkbart, när hästarna ser den vita linjen på banan så är det ganska många som skulle ta galoppsteg över linjen då de tror det är ett hinder. ( har ett antal gånger hästar galoppera / skygga för vita skosulor när någon gått ut i banan med snö på skorna - vissa hästar har också problem med att springa över åbys openstretchlinje)

Banan sladdas mellan varje lopp, dvs man skulle behöva dra om linjen före varje lopp
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-21, 12:34   #138

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Det första som ATG borde göra är dra en vit mållinje i banan så att alla nya spelare vet var den finns

Menar du direkt på banan ?

Otänkbart, när hästarna ser den vita linjen på banan så är det ganska många som skulle ta galoppsteg över linjen då de tror det är ett hinder. ( har ett antal gånger hästar galoppera / skygga för vita skosulor när någon gått ut i banan med snö på skorna - vissa hästar har också problem med att springa över åbys openstretchlinje)

Banan sladdas mellan varje lopp, dvs man skulle behöva dra om linjen före varje lopp
Aha då fattar jag/vi
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-21, 12:47   #139

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg

Just själva linjen är kanske inte så betydelsefull, eftersom man springer över den några gånger under själva loppet. Men banorna skulle kunna bli mycket bättre på att märka ut målet för publiken. Större stolpar med skyltar på, och en korrekt inställd kamera för repriserna.
Gammal 2014-03-21, 12:59   #140

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 964
Standard

Citat:
Just själva linjen är kanske inte så betydelsefull, eftersom man springer över den några gånger under själva loppet. Men banorna skulle kunna bli mycket bättre på att märka ut målet för publiken. Större stolpar med skyltar på, och en korrekt inställd kamera för repriserna.
Den franska modellen med en kamera som verkar klara att fånga upp täta målstrider skulle vara något! Det är endast i undantagsfall som de behöver ta till "målfoto".

Vad ett sådant system skulle kosta vet jag inte, men vi ligger långt efter teknikmässigt i Sverige.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-21, 13:35   #141

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Den franska modellen med en kamera som verkar klara att fånga upp täta målstrider skulle vara något! Det är endast i undantagsfall som de behöver ta till "målfoto".

Vad ett sådant system skulle kosta vet jag inte, men vi ligger långt efter teknikmässigt i Sverige.
Ja, det vore skpj om man kunde börja testa på någon bana i alla fall. Jag förstår att det är dyrt att köpa in till banor som har 10-20 tävlingsdagar om året, men många banor har ju mer än så. Det mest moderna man kan hitta på en travbana idag är CD-skivan med årets melodifestivallåtar. Den har man av någon anledning alltid råd med. En bunt papper med en inaktuell strecklista (men förhoppningsvis till rätt omgång) dyker också alltid upp i totohallen.

Vad banorna borde förstå är att det blir svårt att lägga ned dem som investerat i framtidens teknik. Men dem som inte investerat i något bestående är det lätt och billigt att lägga ned med ett pennstreck på ett papper.
Gammal 2014-03-21, 16:33   #142

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Nu börjar dom desperata åtgärderna?

Fick mail idag om gratis inträde på Åby till onsdagens V86 omgång " skriv ut mailet och ta med så får du och en vän gå in gratis "

Stod även "tillsammans med Solvalla erbjuds du mer spännande trav än någonsin"

Aa jag sitter som på nålar när jag erbjuds halva V86.an med 7 hästar i fältet varannan omgång eller halva fältet med Melanders hästar.

Lagom priser också i restaurangen, letade mig ner till desserter på Åbys hemsida..äppelpaj med vaniljsås 95 jävla spänn haha.
Migge (+3)

Senast redigerad av sandro den 2014-03-21 klockan 16:40.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-01, 11:41   #143

Viroids avatar

Standard

Läser i Ronden att man redan från nästa vecka gör om onsdagskvällarna lite.

V5 försvinner helt, V65 körs endast på Solvalla, V65-1 och V86-6 blir samma lopp. V4 körs på "gästbanan" efter V86-loppen.

Jag tror det är dumt att dra igång V65 11 minuter innan DD. Jag tror inte det här hjälper till att dra upp omsättningen totalt.
Gammal 2014-04-01, 11:52   #144

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag tror det är bättre i alla fall, som jag sade förra gången...

Det blev för många överlappande spelformer
V4, V86, V5, DD, V65, V3 + alla andra spelformer.
Alla gick visserligen inte samtidigt, men många var dom
DD på 2 olika banor är hål i huvudet, det kommer de nog snart på.

Citat:
Läser i Ronden att man redan från nästa vecka gör om onsdagskvällarna lite.

V5 försvinner helt, V65 körs endast på Solvalla, V65-1 och V86-6 blir samma lopp. V4 körs på "gästbanan" efter V86-loppen.

Jag tror det är dumt att dra igång V65 11 minuter innan DD. Jag tror inte det här hjälper till att dra upp omsättningen totalt.
Gammal 2014-04-01, 12:04   #145

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3527
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
DD på 2 olika banor är hål i huvudet, det kommer de nog snart på.
Klockrent!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-01, 12:07   #146

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Dom höjer också jackpotgränsen till 15kr som lägsta utdelning som utdelas på 6 rätt,vilket kommer generera fler jackpots. Dopa omsättningen ånyo.Kommer generera betydligt fler jackpots.

Mycket bra med några minuter förlängd starttid innan DD
Mycket bra med att dom minskar antalet spelformer!

ATG tar till sig kritiken, försöker förändra till det bättre i allt snabbare takt.
Det är strålande nyheter tycker jag, initiativet som sådant.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-01, 12:17   #147

Viroids avatar

Standard

Jag tycker att saxad bana över huvudtaget är hål i huvudet. Skall man dessutom ha en rad extraspel utöver det stora streckspelet så skall det antingen vara inom streckspelet som V4 idag ligger inom V64. Inga nya lopp att analysera, eller så måste man ges tid att analysera dem.

V65 på det här sättet hamnar mitt i värsta stressen och där finns ingen tid för att kolla värmningar, lyssna på intervjuer, läsa experttips eller ens kolla av ett forum eller Twitter. Vem gör under sådana förutsättningar ett seriöst V65-system?
Gammal 2014-04-01, 13:58   #148

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2568
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Dom höjer också jackpotgränsen till 15kr som lägsta utdelning som utdelas på 6 rätt,vilket kommer generera fler jackpots. Dopa omsättningen ånyo.Kommer generera betydligt fler jackpots.

Mycket bra med några minuter förlängd starttid innan DD
Mycket bra med att dom minskar antalet spelformer!

ATG tar till sig kritiken, försöker förändra till det bättre i allt snabbare takt.
Det är strålande nyheter tycker jag, initiativet som sådant.
Och vad finns det för något positivt med att det genererar flera jackpots?
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-01, 15:28   #149

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad hände med alla, djävla positiva genmälen direkt efter att detta schabrak sjösattes - jag var och några till var väldigt kritiska, nu är nästan alla det...!

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-01, 15:32   #150

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har hört från väl insatta och initierade källor att V75 skall göras om till V76 - allt för att bygga Jackpotts och på det sättet ådra sig småspelare som oftast bara spelar Lotto, Måltips, Stryktips vid Jackpotts.

Ja, vad säger och gör man - skratta och/eller gråta...?

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td