|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-02-22, 15:34 | #1 |
V65-DK-22.02.13
Kuskekommentarer forud for lørdagens løb i Aalborg
Vores eksperter har talt med bl.a. Bent Svendsen om hans chancer lørdag aften i Aalborg Vores eksperter har kigget nærmere på lørdagens løb fra Aalborg, og har blandt andet talt med Bent Svendsen om chancerne ved de fælles nordiske løb i Aalborg. De Tre Bud - Af Knud Lillegård Virker overlegen 4. løb: Her i V65-2 virker Flemming Jensens 5-årige svenske vallak 5 Even’s First Boy ret så overlegen. Han er første afkom efter moderen Even Southwind, som selv var en meget hurtig hoppe, der vandt løb for alle dens tre trænere Timo Nurmos, Thomas Uhrberg og Kari Læhdekorpi. Even’s First Boy indledte karrieren hos Mikael Å Linderoth, hvor den vandt i dens tredje start på 1.17,1 over 1640 meter. Nu er den hos Flemming Jensen, hvor den starter for tredje gang. I debuten galopperede den, hvor Spirit og Jeppe Rask sejrede på 1.16,3a over 2140 meter. Senest var den så ganske overlegen efter et løb i dødens meget af vejen før undervejs førende Hertig Rols 1.14,3. Et godt bud på en ugarderet på V65-bonen. Bedst af fem chancerige heste? 7. løb: Her i V65-5 ser jeg fem heste med reel vinderchance, men trods det højeste startspor, så skulle de bestemt ikke undre mig, hvis 9 Echauffour er først i mål for jockey Jeppe Rask. Den store 8-årige svenske vallak har nu to løb i kroppen på Åby efter en lille løbspause. Begge gange har den gået godt bag to Björn Goop-heste, først Red Adar Superb 1.14,0 og sidst Candor Hall 1.13,3 – og begge gange har Echauffour haft gode heste bag sig i mål. Nu skal den håbe på, at hestene i første række bag startbilen sætter et hårdt tempo undervejs, hvilket jeg synes er meget sandsynligt, for så kan den afgøre til slut på dens fine speed. Bedst i jævnbyrdigt løb? 8. løb: En jævnbyrdig og godt besat indledende afdeling i Liga 5 er V65-6. Jeg tror mest på 7 Take It All Easy, som var fin ved overlegen sejr i sæsondebuten i Lunden. Løbet var ganske vist ret billigt, idet dens formodede værste modstandere Team Butcher og MT In Cash begge galopperede fra start, men måden hvorpå Take It All Easy vandt overlegent før Miss Roma 1.17,1 var alligevel imponerende. Nu er modstanden hårdere, men den 4-årige vallak har i glimt vist stort potentiale. Gode chancer til Svendsen? Skive træner Bent Svendsen har fortsat fin form på sit materiale, og denne lørdag sidder han bag en håndfuld heste i Aalborg. Her er hvad Bent Svendsen fortalte til Racing News. ”3 Sir Knox (4.løb) gik et topløb senest efter et upassende løb. Denne gang ligner det et løb fremme i feltet, og jeg syntes at han er bedre på dagens distance end senest, hvor det var sprint. Hans Ulrik Kristensens heste virker i opadgående form, og jeg tror også på, at jeg kan være med fremme her,” indleder Bent Svendsen. ”1 Red Runner Morgan (5.løb) kan vi glemme sidste start for, hvor det blev helt forkert på en for dagen upassende bane for ham. Nu er han tilbage på sin favoritbane og på sin favoritdistance, og vi har bevidst meldt ham i dette løb for at få et godt startspor. Jeg tror ikke på, at der er nogen som tager føringen fra ham, og jeg regner med en stor vinderchance,” fortsætter Bent Svendsen. ”10 Vincero Silvio (6.løb) er en hest som jeg har købt af Søren Boel, som for år tilbage var ansat hos mig. Søren mente det lige var en hest for mig, der trængte til at blive ”rusket lidt op i”, og det virker som en ganske lækker hest. Jeg har vel haft den cirka 3 uger, og har kørt et enkelt banearbejde med hesten, hvor jeg kørte 19-fart i 2100 meter på Skive Trav. Ifølge Søren Boel har den tidligere virker lidt ”bremseagtig”, men jeg laver lidt udstyrsændringer, og har tro på min hest,” siger Bent Svendsen. ”3 Special Player (7.løb) har jeg ikke kørt længe, og har derfor ikke det store kendskab til formen,” fortæller Bent Svendsen. ”10 Sigurd (8.løb) var jeg tilfreds med senest selvom det ikke blev til sejr. Jeg syntes dog, at han tog ind på Tyson Star i det pågældende løb til slut. Startsporet denne gang tror jeg ikke betyder noget, og Sigurd virker tilpas i det daglige. Jeg tror altid på Sigurd, som endnu ikke har været dårligere end anden i sine hidtidige 7 starter,” slutter Bent Svendsen. Fin i banejobbet Aarhus træner Henrik Lund gæster NKI Racing Arena med to heste. Vi fik følgende kommentarer fra Henrik Lund. ”8 Simoni’s Natural (6.løb) fik 3 ugers træningsfri efter den sidste start i 2013. Nu er han i gang igen med sin træning, og var i sidste uge inde på JVB, hvor han var fin i banejobbet. Nu fik han et dårligt startspor her, men han skal vel ses med en triochance trods alt,” siger Henrik Lund. ”7 Niels Langkjær (7.løb) træner på og gik også et banejob på JVB i sidste uge, hvor alt var okay. Vi har sat træningsmængden lidt op på ham, men nu fik han jo også et dårligt spor, hvilket nedsætter chancerne noget. Niels Langkjær skal helst sidde med fremme undervejs for at præstere bedst på sine gamle dage, hvilket kan blive svært herfra. Jeg ser ham kun som en triochance,” slutter Henrik Lund. Unghest er Kaj Jensens bedste kort Med syv startheste bidrager træner Kaj Jensen godt til det spillevenlige program i Aalborg lørdag aften, og der er da også forhåbninger til et godt udbytte. ”Mener vi har tre vinderchancer, siger Kaj Jensen. Synes Take It All Easy er den bedste mulighed. Den var imponerende sidst ved sejren, og Rene Kjær kører den ligesom i sejrs løbet i København. ”Robin Laser kan også være langt fremme. Har nu fået løb i kroppen, og får nu Birger Jørgensen tilbage i sulkyen, fortæller Kaj Jensen. ”Recon er også en udmærket mulighed. Gik godt for os første gang inden den fejlede sig bort sidst, beretter Kaj Jensen. Kaj Westergaard tror på sejrschance Spillerne skal måske holde øje med en af træner Kaj Westergaards to heste. ”Romeo A K (2. løb – nr. 8) kommer fa monteløb. Har virket fin i træningen efter sidste start, og har en god kusk. Hesten er ukompliceret, og med et snogerløb kan den være i trioen, mener Kaj Westergaard, som også seler en hest ud i V65-spillet. I sidste afdeling. ”Special (8. løb – nr. 5) er en hest jeg holder højt. Bliver bare bedre og bedre. Åbnede sæsonen som toer, og skal nu gøre anden start i år. Trænes herhjemme, men går af og til banejob på banen i Aalborg, som forleden hvor alt var som det skulle. Jeg tror vi er langt fremme, mener kaj Westergaard. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
2014-02-22, 15:36 | #2 |
og lidt tips fra Danske eksperter
Svær jackpot omgang!
Jeg føler mig ret overbevist om, at V65-udbetalingen kommer til at andrage væsentlig flere penge end sidste lørdag i Skive, hvor der var tale om næsten ren favoritomgang. Flemming Jensen bliver sikkert favorit tre gange i V65-spillet, men er nogen af dem sikre vindere? Af Vagn Honum. Kan Lønborg gentage med 3 Tellthetale? For fjorten dage siden havde Henrik Lønborg en fin lørdag aften på Charlottenlund med tre personlige sejre. En af sejrshestene var 3 Tellthetale, der ved lejligheden tog spidsen fra yderspor igennem første sving, og siden bestemte hver en meter af løbet. Hun blev lige mindet om opgavens alvor ind i opløbet, og så trak hun sikkert hele vejen hjem. Jeg tror på samme oplæg her fra forbedret startspor, og jeg tager chancen og går ugarderet. Det spiller også ind i valget af den blanke, at tre af de hårdeste modstandere i min optik alle har dårlige startspor. Jeg tror nemlig at 8 Saison Tårs, 11 Trophy D’Amerique og 12 Sugarlove Vixi er nogle af de første udfordrere, og de skal i givent tilfælde have en del held med på vejen for at slå favoritten, hvis den sidder direkte i spids. Det er selvfølgelig klart at der findes andre modstandere der lurer på sejren, og har favoritten en dårlig dag, af en eller anden grund, kan den helt sjove i V65-spillet godt komme her. To garderinger er nok Det er altid stærkt at vinde sæsondebut på en 13-tid i klassen under 75.000 kroner, og det er klart at en sådan præstation, også er med til at konkurrenterne har en vis respekt inden det går løs i V65-2. 5 Even’s First Boy vandt med sikker marginal efter fin afslutning, og burde jo sådan set bare være endnu bedre med det løb i kroppen. Den står jo perfekt i Liga 4, og da finalen jo også i denne klasse køres i Ållborg, kan det være sådan at den bare tager sigte imod den finale efter denne indledende afdeling. Jeg vil dog gerne gardere med en enkelt hest, som jeg har et godt øje til. Det er ikke nogen hemmelighed at jeg tror 2 Snapshots Star har mulighed for at rykke mindst en Liga frem i år. Den har været slettet fra start på Lunden i januar p.g.a. forkølelse, men den gik fint bag Sucker Dust i Billund inden det, og den aften smed den endda et par længder væk ved udgangen af sidste sving, da den brød ud i banen og ville ind på staldterrænnet. Fra fint spor mener jeg den skal på kuponen, hvis den er helt frisk igen. Måske burde man også tænke i retning af 9 Haras Du Pin der vender tilbage efter lang pause. Hesten er dog lige kommet ud af Liga 5, og i mangel af løb i kroppen skal den vel lige ses an først. Her kommer der fart på Et sprinterløb i god klasse lægger på forhånd op til en fartfest, og med et blik på startlisten, findes der også flere der er rigtigt starthurtige og som trives ypperligt over kort distance. 4 Codebreaker var klar favorit i et Nordic V5-løb som blev vundet af Rockefeller før Pina Colada, og ved den lejlighed sad Codebreaker langt tilbage og påbegyndte først sit angreb da det var for sent, og den fik tilmed en galop på midt i sidste sving i en snæver situation. Nu er startsporet bedre og den kommer automatisk til at sidde bedre med, så den er sikkert førstevalget i løbet. En hest der har lidt skjult topform er 7 Puccini Østervang, og den er også aktuel hvis tempoet i løbet bliver som jeg forventer. Sidst den startede i Ålborg vandt den jo for sin ejer, da Birger Jørgensen kørte modstanderen Rex ved den lejlighed, og gangen efter prøvede man igen hesten i Aarhus med samme resultat som alle de andre gange. På Jægersro sad den bomfast over mål, og havde været helt med på stregen der med frit spillerum i tide. Kører de til foran så kommer Puccini Østervang med en slutspurt denne gang som kan række. Såvel 1 Red Runner Morgan, 2 First Of Princess og 5 Pina Colada er starthurtige heste, som jeg tror dyster om spidsen, og ligeså gode heste som f.eks. 6 Play On Flamingo og 8 Mester Trøjborg, er også at finde på de store bonner, men jeg måtte spare op til et par tunge afdelinger til slut. Sværhedsgraden stiger Som tilfældet ofte er i de nyindstiftede Ligaløb er klassen på deltagerne lige nummeret hårdere end i de normale klasseløb, og der kæmpes hårdt om finalebilletterne til den 13. april. Nogle af de førende i Liga 4 starter igen her, men der kommer hele tiden modstandere af vis klasse der vil støde dem fra tronen. 3 Shesa Vixi og 7 Sucker Dust har hver især vundet et løb indenfor serien, og skal vel begge regnes igen. 8 Simoni’s Natural var ikke som bedst i stilen i årsafslutningen, men er den på top igen efter pause er det en klassehest der er på vej igennem Liga 4!. 6 Recon varmede godt op forleden i Århus, men havde lidt karambolage med en konkurrent mod første sving og der kom en uheldig galop. Den gik meget fint første gang i Danmark. 10 Vincero Silvio er et spændende tilskud til denne klasse. Vincero har sammen med sine brødre tjent 6 millioner svenske kroner og tilsammen vundet 13 V75-løb. Den lurer vi på til dagen, og jeg vil ikke falde af på den første gang den starter i Danmark. 5 Pjat M M havde vi fulgt i Danmark med spænding, men så tog den til Tyskland for at tage sin første årssejr, og det er i bund og grund en god hest når den fungerer optimalt. 2 Sagitta mente man galopperede sejren væk i Billund forrige gang, og nu har den fint spor, mens det ser anderledes ud med sporet for 11 Phantom K D, men hesten gik intet mindre end fremragende sidst efter fejl, men nu er den meldt noget op. Er tre Jensen-heste nok her! Jeg prøver at begrænse mig til to heste fra Flemming Jensen og en hest fra Kaj Jensens træningskvarter. Jeg har faktisk 9 Echauffour som førstevalg, selvom Flemming selv vælger at køre 1 Makin Me Dizzy. Echauffour har set godt ud efter pause, og med et par løb i kroppen nærmer den sig sikkert topformen. Den løber forbi mange til slut, hvis der bare har været lidt tempo på løbet. Og netop tempoet bliver højt fra start. Jeg har på fornemmelsen at 2 Robin Laser skal prøves i spids denne løbsdag. Den plejer at vokse mindst en klasse hvis den kan få lov til at styre et løb, og det har den spor til at prøve i dag. Får den lov til at bestemme farten skal de være gode for at slå den, hvis den vel og mærke har form til det. 1 Makin Me Dizzy er Flemming Jensens eget valg. Den så godt ud i Skive i lørdags, men netop som den skulle til at sætte af fra start i accelerationsfasen, slog den i stedet bare sammen og galopperede. Sidst Flemming selv sad i vognen, var den helt overlegen i 15,0 over dagens distance. Normalt skulle en hest som 7 Niels Langkjær også have et kryds, men den har ageret lidt tvivlsomt rent formmæssigt i de sidste starter, så den skal vise lidt mere inden den krydses igen. Havde 8 Randi Bork haft indvendigt startspor havde den også været outsider, men nu koster det for meget for at komme til at sidde der i løbet, hvor hun trives allerbedst nemlig i ryg på førende. Flere heste med fint potentiale i sidste afdeling. I klassen under 50.000 i Liga 5 mødes flere lovende heste, og da lodtrækningen har favoriseret nogle af outsiderne kan det udvikle sig til et rigtigt spændende løb. 10 Sigurd har ikke gjort noget forkert længe, men den kunne ikke svare Tyson Star i føringskampen sidst, og selv om den tog ind på vinderen ind mod målstregen, kunne den ikke vinde sin fjerde sejr i træk. Den er ikke afhængig af spidsen, så på en bedre distance for Sigurd er den selvklart en vinderchance igen. 3 Rex Hellebjerg har stort talent og god sejrsprocent. Anders Pedersens heste er godt gående, og i prøveløbet mellem jul og nytår så den bragende godt ud, så mon ikke den vil bide godt fra sig allerede i første start efter lang løbspause. 7 Take It All Easy er der store forventninger til, og var det allerede i fjor. Nu gik den godt sidst på Lunden, og så ikke ud til at være tom over mål, så det kan sagtens være at lykken er vendt for den fine hest, og en ny sejr er måske inden for rækkevidde. 11 Tyson Star og 12 Itami er begge gode heste som er havnet i dårlige startspor. De kan dog begge begå sig trods sporene, og favoritterne skal ikke have megen utur før de overtager tronen. 4 Star Tulsbjerg var på vanskellig opgave sidst fra spor 12 på Lunden, men nu er det bedre og den trives bedst fremme i feltet. 6 Samson bliver det sidste kryds. I forrige start hoppede den i vinderhullet med alt sparet, og så vandt den sidst på 2600 meter. Den ved vi har fart til at overraske. Ekspert-kupon 1. afd. 3 Tellthetale 2. afd. 2 – 5 3. afd. 4 – 7 4. afd. 2 – 5 – 6 – 7 – 8 – 10 – 11 5. afd. 1 – 2 – 9 6. afd. 3 – 4 – 6 – 7 – 10 – 11 – 12 588 kroner. Heste der er spidsaktuelle 1. afd: Jeg føler mig ret overbevist om at Henrik Lønborg gerne vil køre i føring hele vejen med 3 Tellthetale. 2. afd: Jeg kender ikke 5’erens starthurtighed, men normalt er det en kamp mellem 2 og 7. 3. afd: Bent Svendsen vil sikkert prøve, om han kan holde inderbanen op med 1 Red Runner Morgan. 4. afd: 4 Olympia Hanover var ikke hurtig sidst i spor 6, hvor der var vand på banen. Tager den spids ? 5. afd: Her er 2 Robin Laser mit spidsbud. Den er bedst i den position. 6. afd: 3 Rex Hellebjerg har ikke set bilen i flere år. Den var hurtig fra start som unghest. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
2014-02-22, 16:44 | #3 |
V65.
V65
AALBORG 22.02.2014 V65-1: 5 V65-2: 2,4,5,7 V65-3: 1,2,4,5,6,7 V65-4: 2,5,6,7,10 V65-5: 1 V65-6: 4,7,10,12 480kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
2014-02-22, 18:45 | #5 |
Di haer lille spillte jaj (danska )
Registrerat spel Datum: Lördag 2014-02-22 Bana: Danmark Spelform: V65, omg. 41 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3, 5, 8, 9 (2, 11) 2 2, 5, 9 (11, 3) 3 4 Codebreaker (1, 7) 4 2, 7 (10, 6) 5 1, 2, 7, 9 (4, 5) 6 7 Take It All Easy* (10, 3) Vadet gäller startnummer 96 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 96,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
2014-02-22, 19:11 | #6 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-02-22 Bana: Danmark, omg. 10 Lopp: 5 Spelform: Vinnare Hästar: 1 Red Runner Morgan* Vadet gäller startnummer 1 x 200,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: 2744 0041 36C8 1401 Registrerat spel Datum: Lördag 2014-02-22 Bana: Danmark, omg. 10 Lopp: 5 Spelform: Vinnare Hästar: 1 Red Runner Morgan* Vadet gäller startnummer 1 x 200,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: 6D80 0061 56EA 1245 Registrerat spel Datum: Lördag 2014-02-22 Bana: Danmark, omg. 10 Lopp: 5 Spelform: Vinnare Hästar: 1 Red Runner Morgan* Vadet gäller startnummer 1 x 200,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: 0FAC 0441 3EC8 1205
2014-02-22, 19:15 | #7 |
Tack för att jag fick vara med i 100 meter, FÖRE start, i alla fall!!!
2014-02-22, 19:16 | #8 |
Snacka om att Flemmings Codebreaker är grym..........
Tappa 100m i startgalopp och vinner ändå. |
|
2014-02-22, 19:18 | #9 | |
Citat:
Galopperade denne?! Tror, jag inte att den gjorde... Du misstog den nog för liket, nummer 1, som jag spelade!
2014-02-22, 19:25 | #10 |
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-02-22 Bana: Danmark, omg. 10 Lopp: 6 Spelform: Vinnare Hästar: 7 Sucker Dust* Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr Registrerat spel Datum: Lördag 2014-02-22 Bana: Danmark, omg. 10 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2, 7 (8, 6) 2 1, 2, 7, 9 (4, 6) 3 7 Take It All Easy* (10, 2) 4 2, 4, 6, 8 (7, 1) Vadet gäller startnummer 32 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 64,00 kr Senast redigerad av elwiz den 2014-02-22 klockan 19:27. |
|
2014-02-22, 19:29 | #11 |
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-02-22 Bana: Danmark, omg. 10 Lopp: 6 Spelform: Vinnare Hästar: 3 Shesa Vixi* Vadet gäller startnummer 1 x 200,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: 0F8E 0421 1EE8 1041
2014-02-22, 19:43 | #12 |
jag gav mig in i det danska spelet med mina ynka 25:- att spela för så tack för Platsoddsen på SUCKER DUST för att jag kan hänga i ett tag till
|
|
2014-02-22, 19:52 | #13 |
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-02-22 Bana: Danmark, omg. 10 Lopp: 7 Spelform: Vinnare Hästar: 9 Echauffour Vadet gäller startnummer 1 x 500,00 kr Totalt: 500,00 kr Kvittonummer: 472A 2A23 1AC8 1401
2014-02-22, 19:57 | #14 |
Det danska spelet känns för övrigt mycket trevligare, mindre tjôt liksom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
2014-02-22, 20:04 | #15 |
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-02-22 Bana: Danmark, omg. 10 Lopp: 8 Spelform: Tvilling Hästar: 6, 10, 11 U-hästar: Vadet gäller startnummer 3 x 100,00 kr Totalt: 300,00 kr Kvittonummer:
2014-02-22, 20:25 | #16 |
Avd.10 bara 6 hästar!
Fick sätta in en slant för där borde ju t o m en amatör pricka in en vinnare |
|
2014-02-22, 20:29 | #17 |
[QUOTE=Flickepojken;321592]Avd.10 bara 6 hästar!
Fick sätta in en slant för där borde ju t o m en amatör pricka in en vinnare[/QUO Tänk på tilläggen bara... Och att det är monté - hästridning, dvs. ryttaren sitter på hästen, inte en kusk bakom i vagn...
Win some, lose some...! You´ll Never Walk Alone... Senast redigerad av Pilkast den 2014-02-22 klockan 20:30. |
2014-02-22, 20:31 | #18 | |
[QUOTE=Pilkast;321593]
Citat:
Hmm tilläggen? Senast redigerad av Flickepojken den 2014-02-22 klockan 20:31. Anledning: stavfel |
||
2014-02-22, 20:36 | #19 |
Hästarna 1 och 2 står start, 3 och 4 står 40 meter bakom och 5 och 6 ytterligare 20 meter bakom...
1, 2 - 2100 meter. 3, 4 - 2140 meter. 5, 6 - 2160 meter.
2014-02-22, 20:36 | #20 |
Tack Pilkast för förklaringen!
Jag tänker 1, 3 då de har snabbast rekordtid och 4 för han har flest segrar (men det kan vara att han varit med ett tag iofs). Som sagt, mycket magkänsla här. hehe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1) |
|
2014-02-22, 20:43 | #21 |
Grattis, Flickepojken - nu är det natta...
2014-02-22, 20:45 | #22 |
Jag får läsa på om detta, fattar ingenting. De springer på tid (de gör de ju annars också iofs)?
|
|
|