|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-02-22, 06:33 | #1 |
ATG har stora problem! |
|
2014-02-22, 06:39 | #2 |
Gör en egen pool för utländska spelare och låt dem endast spela V/P och V4. Skulle inte ens förvåna mig om det är svenskar som utnyttjar problemen utomlands. Det här är ett jävla skämt.
Senast redigerad av sherwyn den 2014-02-22 klockan 06:40. |
|
2014-02-22, 07:25 | #3 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Om det är så att man inte kan synkronisera de utländska spelpoolerna med den Svenska spelpoolen innan spelstopp så bryter man mot lotteriinspektionens regler, och riskerar därför att allt spel stoppas.
Faktum är att allt spel SKA stoppas, det gäller bara att lotteriinspektionen får veta om problemet. http://www.expressen.se/sport/trav/s...r-inte-sakert/ http://www.expressen.se/sport/trav/l...tt-stoppa-atg/ Citat:
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2014-02-22 klockan 07:28. |
|
2014-02-22, 08:16 | #4 |
Stoppas allt spel från utlandet så kommer det bli ett jätteras i omsättningen då dom pengarna som omsätts därifrån uteslutande kommer från svenskar. Dom som tvivlar kan ju fundera på vilket intresse svenskar skulle ha av att spela på lokal sport i Sydafrika och Lettland.
Vi lever ju i en kvartalsekonomi och här har ATG tagit en möjlighet att blåsa upp siffrorna inför rapporten. Omsättningen är helt enkelt dopad för att tala hästspråk. Försvinner möjligheten kommer dessa pengar till mycket liten del leta sig in i systemet igen och det vet ATG om och därför ser det ut som det gör.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-02-22, 09:07 | #5 |
Om vi börjar med detaljerna så ingår inte utlandsspelet i den omsättning som ATG redovisar. Det spelet sker av skattetekniska skäl lokalt, och beskattas lokalt. Så rent tekniskt arrangeras spelet av varje internationell partner, men vi har en gemensam pool. Det är däri partnerskapet ligger. För det betalar de utländska aktörerna en provision till ATG om några procent av omsättningen. ATG förser dem då med spelinformation, bilder etc. Det är en så genomusel affär att det liknar ingenting jag har sett tidigare.
Om det dessutom är så att alla spel inte är inne i datorn på kommandot "kör" så utgår jag ifrån att lotteriinspektionen stoppar allt spel redan idag till Gävles tävlingar.
2014-02-22, 09:38 | #6 |
Om vi börjar med detaljerna så ingår inte utlandsspelet i den omsättning som ATG redovisar.
På så vis. Då blir det ju än mer obegripligt. Om det dessutom är så att alla spel inte är inne i datorn på kommandot "kör" så utgår jag ifrån att lotteriinspektionen stoppar allt spel redan idag till Gävles tävlingar. Det kan du fetglömma däremot.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-02-22, 09:50 | #7 |
Jo, jag vet, men jag har stoppat MITT spel tills vidare i alla fall. Och om alla gör det kommer ATG av ren självbevarelsedrift tvinga dit lotteriinspektionen för att reda ut det hela.
2014-02-22, 10:07 | #8 |
Är inte långt ifrån att jag lägger ned mitt spelade på hästar, Borde göra så.. |
|
2014-02-22, 21:28 | #9 |
Del två ute, med bevisen för mina påståenden. Jag visar var min kunskap kommer ifrån,vilka som bland annat är inblandade.
Men det kommer också en del3. |
|
2014-02-22, 22:02 | #10 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
2014-02-22, 22:15 | #12 |
Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1626chaplins spel Stats: 125 - 85 - 7 ROI: 101.11% Vinstprocent: 59.52% |
Detta är precis vad travet INTE behöver...mkt allvarligt och kan få förödande konsekvenser. Sanningen kommer dock alltid fram så nu är det hög tid att åtgärder görs, inte bara mot robot spelare.
|
2014-02-22, 22:57 | #13 | |
Citat:
|
||
2014-02-22, 23:00 | #14 | |
Citat:
Problemet är väl snarare att det inte finns någon oberoence media som kan skriva om det. Aftonbladet har ju inte ens en egen travredaktion, allt produceras av minimedia som i sin tur springer ATGs ärenden. Nybrink jobbar för Aftonbladet/kanal75 (som springer ATGs ärenden). Tyvärr är det bara Hatten på GV och i viss mån Lennart Persson som öht uppmärksammar vad som händer. Var finns Lennart Ekdahl när man behöver han. Det som är lite förvånande är att kuskar/tränare stoppat huvudet i sanden i så många år, det är ju trots allt deras provisioner som minskar iom att intäkter och omsättning dalar. Skrämmande hur som.. |
||
2014-02-22, 23:14 | #15 |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Om Lotterinspekionen inte drar in tillstånd för såna här saker så vete fan va dom ens existerar för.
Att känna till ett hål i över 10år och inte åtgärda saker? Kan det bli så mycket värre behandling av kunder och spelsäkerhet?
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1) |
|