Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-18, 22:00   #181

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
NU tar jag frågan om Tamla..

Till slakt osv man läst här - är ni helt sjuka?

Hon är med i en elitloppsöppning.. och varvning .. i en årsdebut efter lång frånvaro.
Jag tycket hon var ytterst löpvillig men fick mjölksyra sista 100.

Vad tycker ni andra som begärde vinst?
Att gå i andraspår genom hela första kurvan i det tempot ger mjölksyra till slut.

Prestationen var inte alls dålig. Hon var tre tiondelar efter vinnaren, inte sist i mål och fick med sig en matlapp. Klart hon skall få en ny chans.
Gammal 2014-02-18, 22:00   #182

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Vad var plågsamt att se i detta lopp?
Men Tamla var ju en besvikelse även för Lindgren hur mkt han än håller skenet uppe. Som snacket var innan och att man skickar ned Erik att köra räknade man kallt med en mindre uppvisning. Jag håller med alla som tycker det är tråkigt att se henne. Att hon avslutar i 18-tempo och ruskar på skallen. Detta är ju ett gäng hon bara skall vända ut och in om det överhuvudtaget skall vara aktuellt fortsätta, årsdebut eller ej. Resa på innerspår och stryk av Fayence duger inte.

Sen förstår jag att du Helge och många andra tycker om hästen väldigt mkt.
Men man behöver vara bra romantisk för att tycka att dagens prestation var övertygande.

MVH
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 22:01   #183

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Vad var plågsamt att se i detta lopp?
Inte i detta lopp men om man startar på och det blir tydligt att hästen inte vill/kan tävla på nivån.
Hon har 8 miljoner på kontot. Idag mötte hon om man är snäll silverdivisionshästar. Ska hon ut i andra lopp så är det i princip bara gulddivisionen och stoeliten som hon kan tävla i.
Kan/vill hon inte tävla på samma nivå som tidigare så tycker jag det vore otroligt tråkigt att behöva se ett sånt fint sto med så många fina prestationer bakom sig jaga en matlapp i ljumma guldlopp.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 22:07   #184

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8324

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Efter 07.5/500 i årsdebut gäller inga vanliga bedömningar längre.
Det går inte att förbereda en häst för såna farter enbart genom träning.
Hade man öppnat 11 hade hon inte varit godkänd, men nu var hon mer än godkänd.
Även om hästar klarar mer mjölksyra än människor så måste benen vart som stockar sista 100.

Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Men Tamla var ju en besvikelse även för Lindgren hur mkt han än håller skenet uppe. Som snacket var innan och att man skickar ned Erik att köra räknade man kallt med en mindre uppvisning. Jag håller med alla som tycker det är tråkigt att se henne. Att hon avslutar i 18-tempo och ruskar på skallen. Detta är ju ett gäng hon bara skall vända ut och in om det överhuvudtaget skall vara aktuellt fortsätta, årsdebut eller ej. Resa på innerspår och stryk av Fayence duger inte.

Sen förstår jag att du Helge och många andra tycker om hästen väldigt mkt.
Men man behöver vara bra romantisk för att tycka att dagens prestation var övertygande.

MVH
Gammal 2014-02-18, 22:14   #185

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Efter 07.5/500 i årsdebut gäller inga vanliga bedömningar längre.
Det går inte att förbereda en häst för såna farter enbart genom träning.
Hade man öppnat 11 hade hon inte varit godkänd, men nu var hon mer än godkänd.
Även om hästar klarar mer mjölksyra än människor så måste benen vart som stockar sista 100.
Alec Hornline oxå efter vila 07,9 men i mkt lägre klass och 2140.

Tror du inte en Tamla i fornstora dagar bara hade gått förbi på upploppet idag?
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 22:15   #186

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

En fråga, kan man bara se trav på ATG live eller finns det andra ställen på nätet att kika live trav?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 22:15   #187

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt Visa inlägg
Jag tycker Tamla gjorde en ok debut, jag blir ledsen när man kan offrar en häst så hårt för att nå ledningen nu var det 1.07.5 första 500? men förstår helt om Tamla ger upp. När hon får liknande öppningar allt för ofta.

o samma med Peter Ingves häst i lopp 3 v64, jag förstår att man vill nå ledningen/rygg ledaren men då till ett lagom pris. Varför öppna så hårt när hästen kommer att kollapsa innan den har hunnit till mål.

Jag tycker hon har gjort sig förtjänt av en tidig pension så hoppas hon slipper skiten någe mer. Du kan vara lugn med slakt, det är bara medelmåttor + hästar som inte tycker om att tävla som hamnar där och de som skadas till största del, sen några undantag då de kanske inte avlar tillräckligt bra för att få överleva även fast de har tjänat tusentals kr till ägaren.

Till skillnad från dig - så ser jag en framtid för Tamla.

Har en slaktfärdig häst själv.. långt ifrån Tamla ♥

Säkert skillnad på hästägare och spelare, som vanligt.

Senast redigerad av Helge den 2014-02-18 klockan 22:17.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 22:19   #188

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8324

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Alec Hornline oxå efter vila 07,9 men i mkt lägre klass och 2140.

Tror du inte en Tamla i fornstora dagar bara hade gått förbi på upploppet idag?
Nej, inte i en årsdebut när hom öppnat 7.5
Inte ens säker på att hon någonsin öppnat så fort

De tre årsdebuter hon tidigare gjort har varit smartare, där man inte försöker ta livet av henne.
Årsdebuten ska fan bara vara en prepare inför större uppgifter.
Roger Walmann har lyckats LIIITE bättre än Marcus med sina ston.

Senast redigerad av putte64 den 2014-02-18 klockan 22:29.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 22:22   #189

Sharp$: 61
Standard

Usch, sport är bra smutsigt ändå

Citat:
Jag tycker Tamla gjorde en ok debut, jag blir ledsen när man kan offrar en häst så hårt för att nå ledningen nu var det 1.07.5 första 500? men förstår helt om Tamla ger upp. När hon får liknande öppningar allt för ofta.

o samma med Peter Ingves häst i lopp 3 v64, jag förstår att man vill nå ledningen/rygg ledaren men då till ett lagom pris. Varför öppna så hårt när hästen kommer att kollapsa innan den har hunnit till mål.

Jag tycker hon har gjort sig förtjänt av en tidig pension så hoppas hon slipper skiten någe mer. Du kan vara lugn med slakt, det är bara medelmåttor + hästar som inte tycker om att tävla som hamnar där och de som skadas till största del, sen några undantag då de kanske inte avlar tillräckligt bra för att få överleva även fast de har tjänat tusentals kr till ägaren.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 23:51   #190

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Nej, inte i en årsdebut när hom öppnat 7.5
Inte ens säker på att hon någonsin öppnat så fort

De tre årsdebuter hon tidigare gjort har varit smartare, där man inte försöker ta livet av henne.
Årsdebuten ska fan bara vara en prepare inför större uppgifter.
Roger Walmann har lyckats LIIITE bättre än Marcus med sina ston.
Men ska bli spännande och se va Marcus kan åstadkomma iår! Han har ekonomi och hästmaterial för att lyckas!

Han hade ett rätt så bra år förra året; call me hanover, namale kronos och 3-åringen alkalizer am tror jag den hette!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 00:50   #191

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Ludde vann alltså två lopp idag, konstigt att inte utdelningen blev bättre
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 01:33   #192

Sharp$: 1953
Standard

Citat:
Till skillnad från dig - så ser jag en framtid för Tamla.

Har en slaktfärdig häst själv.. långt ifrån Tamla ♥

Säkert skillnad på hästägare och spelare, som vanligt.
Jag tror fortfarande Tamla har krut att ge, men håller henne inte så högt ändå inte när det kommer till yttersta eliten som många gör. Hon har gjort några fina insatser mest i 3-4 års ålder och i stoeliten.

om jag hade tid och pengar skulle jag ägt häst själv, men det har jag inte men kanske i framtiden om jag vinner stort på trav
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 08:59   #193

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Jag tror fortfarande Tamla har krut att ge, men håller henne inte så högt ändå inte när det kommer till yttersta eliten som många gör. Hon har gjort några fina insatser mest i 3-4 års ålder och i stoeliten.

om jag hade tid och pengar skulle jag ägt häst själv, men det har jag inte men kanske i framtiden om jag vinner stort på trav

Hon är nog riktigt dyr att få loss, om det ens går!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 15:36   #194

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Om Tamla efter loppet, intressant vad Erik ansåg

”Erik var jättenöjd”

Tamla Celeber orkade inte riktigt och slutade femma.

– Det är aldrig roligt när de blir trötta, men 1.09,03 första varvet. Det var en väldigt bra prestation att hon stod så till mål som hon gjorde, sa Marcus Lindgren i Vinnare V64

– Erik var jättenöjd med hästen. Lugn och fin innan, travade bra hela vägen. Han sa det är ett sto som inte startat på länge och han hoppades verkligen att hon skulle starta igen i stoeliten om några veckor. Hon är säkert 20 meter bättre då. De var ju likadant i höstas för oss. Vi får hem och fundera hur vi ska göra, fortsätter han.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td