Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-14, 04:18   #76

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Tror du fick lite olika svar som sammanfattar det mesta

Tackar jag för!

Simb Ruby som veckans korsdrag alltså. Ja varför inte. Som svar på årets fråga vem som ska ta Svanstedts plats så verkar ni alltså inne på att vi kan ha en aspirant till (bakom de redan etablerade). Det vore inte heller fel. En väck och en hem liksom. Kanada känns dessutom som en vettigare vistelseort än glassigare delar av USA.
Gammal 2014-02-14, 08:24   #77

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2426
Standard

Kort fråga, jag har inte varit så aktiv på sista tiden men det var längesen jag såg Daniel Reden i en sulky?
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 08:36   #78

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anderna Visa inlägg
Kort fråga, jag har inte varit så aktiv på sista tiden men det var längesen jag såg Daniel Reden i en sulky?
Ryggproblem
Gammal 2014-02-14, 09:37   #79

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Tackar jag för!

Simb Ruby som veckans korsdrag alltså. Ja varför inte. Som svar på årets fråga vem som ska ta Svanstedts plats så verkar ni alltså inne på att vi kan ha en aspirant till (bakom de redan etablerade). Det vore inte heller fel. En väck och en hem liksom. Kanada känns dessutom som en vettigare vistelseort än glassigare delar av USA.
Du har korsdrag du kan välja mellan, Livi Barcelona/Simb Ruby.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 13:04   #80

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Ryggproblem
Aha, tack!
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 13:26   #81

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2538
Standard

Nr 9 Wingait Ida i Avd. 4 är min ide denna gång. Lycka till! :-)
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 13:36   #82

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Tycker omgången ser ganska lurig ut. Inte kollat så mycket än men fick lite inspirition efter os skidorna. Fyfan så härligt. Kan de där lyckas efter knackiga förberedelser så kan jag också. Nu börjar resan mot morgondagens succe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+1), Fyran (+4), Pilkast (+3)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:12   #83

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

Ulf Ohlsson blogg

Så, vi åker vidare. Solvalla klart där vi fick besöka vinnarcirkeln och nu mot Romme. Övernattar i Örebro i natt så vi kan ta oss lite halvsovmorgon imorgon innan V75 på Axevalla. Rena rama på spåret! Passar bra en fredag. Fick med mig grannen på den här rutten. Bra med lite sällskap. Vi koncentrerar oss på V75-chanserna i morgon och vi har ett par intresanta hästar att köra.

Canaka B.F. – hon är bra varje gång och henne måste jag tro på. Trots att det var en del bra emot. Senast blev det ett taktiklopp. Pratade med Reijo och han säger att hästen tränar bra. Siktet är inställt på barfota runt om eller åtminstone barfota fram.

Working On a Dream – pratade med min förnamns-namne och han var mycket nöjd med henne. Får Jorma chefa i orubbat bo framme i spes blir det svårt men annars ska vi nog räknas.

Highspeed Call – var bra även senast och om banan tillåter kan det tänkas bli barfota runt om nu och det är intressant. Har fått ett lopp till i kroppen så det ser bra ut.

Good as Princess – känns bortlottad och vi jagar slantar.

Trevlig helg och god speltur!

Ulf
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:13   #84

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Nu har jag tittat lite men vet inte om jag blev så mycket klokare. Ser bedrövligt tråkigt ut. Ska nog till ett enormt väderfenomen om det ska bli någon utdelning i morgon. Om man synar favoriterna.
Canaca vann 2 liknande lopp i december efter kross i dödens. Inte så vass i guld men avslutade iaf med en 10,5 sista 800. Kan bli en promenad i skogen för favoriten igen och fina laxar in på kontot. Tar nog med några speedkulor iaf. 2,4,5 kanske.

BBs Sugarlight vet jag inte vad det gjorde med senast men är han lika bra lär det vara öppet mål.

Baht Launcher har hur mkt form som helst. Lyckas han komma till ledningen så spelar det nog ingen roll att dojorna sitter på.

On Track Piraya har vekligen börjat bra och var helt överlägsen senast. I of sog mot usel konkurrens men Goop säger att det är hans bästa chans och det brukar betyda en del om vinstchansen.

Bearglide ser ut att kunna mosa sig till ledning ganska tidigt och vad händer sedan. Förmodligen ingenting.

Highspeed call ska gå barfota och sitter i spets omgående. Vad händer sedan.

Clas Boko såg oslagbar ut med jänkarvagn och satt kvar med rubbet senast. Gör han inte nu.

Det var det tråkiga med omgången. Om man skulle försöka att göra det lite roligare så kanske
Miss Sue V tar spets och släpper. Får lucka och tokspeedar ner Canaca. Känns som en Corvette i träning enligt Rede`n.

Key to Surprise spurtade rejält till segar efter uppehåll. Väldigt snabb en kort bit. Kan få lucka.

Hard Livin joggade i mål bakom Baht senast på Örebro efter vila. Säkert mycket bättre nu.
I saw you trivs på Axevalla och Cash Cantab är i bra slag . Bättre läge nu.

Send in the Clowns verkar var av rätt virke. Lite oslipad men gör nog ett bra lopp.9 och 11 givna. Smygläge på formstarka nr 1.

Om inte Bearglide vinner så kan nog nästan vem som helst vinna. Spika eller kryssa i vad systemet tål. Goop igen kanske. Bedas Ship gillas.

Perfect Power möter sämre och sämre hästar tycker jag men verkar inte vilja vinna. Ska gå med jänkarvagn nu. Kan bli hur bra som helst om han inte sitter hermetiskt instängd. Höjer Goop även här. Spurtstark häst.

Tror inte Claes Boko förlorar men gör givetvis det om jag tror på honom. Ska man hitta någon kul så kanske Goop igen hahaha. Bygger mycket på Goop denna gång. Kan vara dumt men tycker att han en del halvbra chanser.
Helge (+3), Pilkast (+3)

Senast redigerad av draken den 2014-02-14 klockan 16:15.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 17:25   #85

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Intervjuer eller kommentarer inför V75-Axevalla 15 februari

V75-1

1 Love n’Hate (Johan Untersteiner) kanske kan ta en hygglig slant från det läget, men hon har inte gjort något de senaste åren som visar att hon ska kunna vinna ett V75-lopp. Bra läge och Johan får köra allt han kan hela vägen, säger Roger Walmann.

2 Miss Sue V. (Mattias Djuse) har bara tränat lugnt i sanden hela vintern. Allt verkar bra, det finns inget att klaga på. Tanken är att hon ska få starta igång och i första hand få ett snällt lopp. Tar spets men kanske släpper. Så bra i grund och botten att hon räknas ändå, säger Pär Pergenius hos Redén.

3 Braås Palema (Kenneth Haugstad) verkar det bra med för dagen. Hon gick ett jobb i måndags och det var till belåtenhet. Bra läge, hon är kvick ut, det har vi sett många gånger. Han får prova framåt så får vi se. Hon har mött de här förut och slagit dem men det måste stämma med positionerna. Det är ett jämnt lopp, säger Pär Hedberg.

4 Circles (Magnus Jakobsson) är positiv och får hon ett smyglopp är hon inte helt ofarlig. Det blir ingen gasning från början, vi smyger med och hoppas att hon kommer ner till sargen och kanske kan få en lucka. Vi kör lite på chans med henne. Skulle hon få ett optimalt lopp kan det duga en bit, säger Magnus.

5 Miss Beniss (Jorma Kontio) har haft en fin form länge. Kom inte riktigt till senast från spår fem på 20 meters tillägg och kom därför aldrig in i matchen. Nu är det bilstart och hon kan öppna hyggligt. Hon kommer göra ett bra lopp här och sluta långt fram, säger CG Björkroth hos Timo Nurmos.

6 Canaka B.F. (Ulf Ohlsson) blev loppet konstigt kört för senast. Det gick jäkligt fort genom svängen när hon attackerade. Hon tog på dem mot slutet men det var inte mycket att säga om. Det var ingen gynnsam tempofördelning för hennes del. Hon tränar bra. Jag har kört 1.20/2 000 meter här hemma. Hon verkar rätt så bra i jobben och det är klart att jag tror att hon ska ha en rätt så bra chans där, säger Reijo Liljendahl.

7 Photo Princess (Michael Lönborg) känns fin och sköter sin vanliga träning. Gjorde ett bra lopp senast. Verkar som om vädret blir bra och banan optimal, då behöver vi inte bry oss om balansen. Klart det blev ett bättre lopp än jag hoppats. Får hoppas på tempo. Vet att jag har en jättebra häst, sedan är frågan om det blir tempo, säger Michael.

8 Olympic Image (Per Ludvig Nilsen) har väldigt fin form och gått bra i varje lopp sedan hon kom till mig. Fick ett iskallt läge och då blir det chansartat. Kan fort hamna väldigt långt fram. En fördel om hon kan sitta kvar till upploppet. Har en väldigt bra speed. Går barfota om banan tillåter, säger Per Ludvig.

9 True Advantage (Torbjörn Jansson) avslutade bra senast. Farlig vid tempo. Räknas.

10 Beatasine (Peter Ingves) STARTAR EJ

11 Miss Shape (Björn Goop) har lopp i kroppen efter vila. Grymt bra stoelit för att vara mitt i vintern. Tråkigt läge också. Hade varit roligare med ett framspår då hon är startsnabb. Behöver ha mycket klaff på vägen för att räcka. Men det är ett långt upplopp och allt kan hända. Behöver ändå ha mer lopp i kroppen, säger Ola Frisell i team Goop.

12 Bold and Fresh (Jörgen Sjunnesson) förlorade tyvärr spårlottningen. Det gör att hon har en vansklig uppgift. Hon har gått bra här hemma mot bra hästar men här är det bra hästar emot kombinerat med ett dåligt spår. En premie vore bra, säger Frode Hamre.
V75-2

1 Key to Surprise (Björn Goop) kan innerspår vara en fälla för. Han är ingen blixt ut men hyfsad. Hoppas att han kan hålla ut så många som möjligt så att han inte hamnar allt för långt bak. Annars ska han ha ryggar. Är lite speciell i sitt humör, när han håller sig lugn duger han i sällskapet. En platschans ska han ha, säger Björn Goop.

2 Quiz Lavec (Carl Johan Jepson) fick en fin resa i fredags och avgjorde på ett okej sätt. Det utgångsläget passar bra för honom. Vi får köra en smygare med honom där så får vi se hur långt det räcker, säger Calle.

3 Mill Rotation (Niclas Stenquist) har fått ett längre uppehåll mellan starterna nu och jag var nöjd med senaste jobbet. Sätter på ett helstängt huvudlag. Ingen tar spets från honom. Hygglig chans, säger Tommy Lundin.

4 Lava Broline (Magnus Jakobsson) har fått ett bra läge men B.B.S.Sugarlight ser oslagbar ut. Jag är jättenöjd om vi kan vara trea eller fyra i det här loppet. Tycker inte att han har den där riktigt rätta formen. Hoppas kunna rycka alla skor, säger Ulf Stenströmer.

5 B.B.S.Sugarlight (Peter Untersteiner) är fortsatt i fin form. Jag körde ett jobb i onsdags och han var lika fin då som före Färje­stad, så jag är optimist, han räknas. Det är ett fint spår och jag tror att Peter provar från start. Man får dock inte offra för mycket från start. Det är ett långt upplopp. Gäller att ha lite krafter kvar, säger Fredrik Solberg.

6 Mozart Töll (Magdalena Ulriksson-Siminski) är allt bara bra med inför lördagen. Han har haft god form länge så man funderar på när den ska ta slut. Jag kan inte anmärka på något. Han är säkert piggare när det är tre veckor emellan. Tufft emot, säger Magda.

7 Careful Victory (Thomas Dalborg) är väldigt bra för klassen som jag bedömer det och så pass startsnabb att jag hoppas på spets trots sjundespåret. Han tål att lägga en speed i början och gå lite till slut. Han är bra i ryggar men kommer jag till ledningen släpper jag inte. Jag hoppas han ska vara ännu bättre nu. Det blir barfota runt om och han trivs jättebra i jänkarvagn. Det är en bra känsla inför lördag, säger Thomas.

8 Bam Bam V. (Erik Adielsson) fick spår åtta och det är inte roligt, vi får se hur det blir. Hästen är i hyfsad författning men från spår åtta blir det svårt, säger Bo Nilsson.

9 Global Navigator (Joakim Lövgren) har varit bra efter starten senast och tränar väldigt bra. Allt är okej och hon håller formen. Ingen anmärkning och jag tror inte att det blir några ändringar heller. Hon har gjort jättefina lopp i de två senaste och ska räknas igen, säger Francois Travert i Joakims stall.

10 Temperament (Torbjörn Östergren) är allt bra med. Formen kan inte bli bättre än vad den är, förr eller senare ska han få ut­delning på sin fina form, säger Torbjörn.

11 Quiteanotherstory (Johan Untersteiner) har vunnit något lopp och gått bra. Tagit en paus men verkar jäkligt pigg och fin i träning. Hon kan speeda ner en del men det känns svårt med det läget och 1 600. Hon är kvick sista meterna, säger Roger Walmann.

12 Bear Beta (Olav Mikkelborg) har startat en gång efter paus och var väldigt fin då. Vann ganska lätt. Han ser fin ut för dagen men från spår tolv blir det inte så enkelt. Klart att det är fördel med banans upplopp men på sprint på V75 är det inte så ofta vinnaren kommer från spår tolv, säger Olav.
V75-3

1 Hard Livin (Johan Untersteiner) gjorde det bra senast. Inget att säga om. Gick med skor och brodd runt om. Det borde vi slippa nu. Risken finns att han blir över därifrån och då kan det bli svårt att hitta ut också. Skulle han göra det så ska han tas med på fyra hästar tycker jag. Det känns som om han har gått framåt med loppet men det finns flera snabba utvändigt och han har varit ojämnt startsnabb, säger Pär Pergenius.

2 Livi Barcelona (Kim Eriksson) är allt bra med, formen är på uppåtgående. Vi ändrar på allt. Gick med skor och öppet huvudlag på en dålig bana senast, nu blir det barfota, helstängt och bike. Blir nog laddning. Kim får köra precis som han vill, får han ett vettigt lopp finns en platschans inom räckhåll, säger Tomas Johansson.

3 Kash’s Cantab (Erik Adielsson) hamnade bland de sista senast men spurtade som vanligt bra. Håller sin form. Loppet är rätt så öppet och jag tycker han är en av flera som kan vinna om det stämmer under vägen, säger Stig H Johansson.

4 I Saw You (Åke Lindblom) kommer åter efter halsproblem. Hästen jobbar starkt. Det ska bli intressant, säger Åke.

5 Bob Hope (Jorma Kontio) blir bättre och bättre för varje start. Gjorde ett bra lopp senast. Det är en bra platschans åtminstone, kanske en platschans plus. Han är snabb ut och fick spår innanför Baht Launcher. Jag tycker att det är en bra platschans, säger CG Björkroth som är försteman hos Nurmos.

6 Baht Launcher (Björn Goop) har startat på rätt så tätt nu. Jag vet inte om han har startat så här tätt någon gång men han verkar sugen för dagen. Jättefin form, han var grymt bra i lördags när han inte riktigt fick chansen. Nu finns det ingen Amaru Boko med i fältet. Han är en riktig katapult så spår sex tror jag inte spelar någon roll, jag tror att han tar ledningen ändå. Sedan om han kör i ledningen eller släpper som i lördags vet jag inte. Har i alla fall toppform och ska räknas med bra vinstchans, säger Ola Frisell.

7 Speedy Gold (Magnus Jakobsson) STARTAR EJ

8 My Golden (Torbjörn Jansson) kom aldrig in i loppet senast i Sundsvall. Det är svårt att sia om var hon står mot de här. Nu fick hon det sämsta tänkbara läget också. Hon måste ha otroligt mycket tur. Det är svårt att säga hur hon står sig, säger Kajsa Frick.

9 Simb Ruby (Thomas Dalborg) kan ta en bra slant från ett hyggligt smygläge nu när vi hade hoppats på ett framspår, säger Thomas.

10 Capello Bob (Stefan Persson) är det bra form på. Han gick bra i finalen senast, hade lite krafter kvar i mål då. Mest tagit det lugnt i veckan men har jobbats lite i skogen. Han verkar fortsatt pigg och glad. Amaru Boko var i en klass för sig senast och på lördag är det ett jämnt och öppet lopp. Jag tycker att han är en av dem som ska räknas. Det blir inga ändringar på honom, säger Stefan.

11 Mr Vida (Peter Ingves) fick ett tråkigt spår, ett jävla skitspår rent ut sagt. Han gick bra senast, gick från bakskor och var nära Baht Launcher i mål faktiskt. Gick bra med skor och brodd då men hoppas kunna köra barfota nu. Men spåret ställer till det givetvis. Måste ha tur, säger Raoul Engblom.
V75-4

1 Quantum le Monde (Riccardo Bianchi) fortsätter att träna bra efter förra starten. Han har aldrig sett bilen förut men med volt är han jättesnabb. Borde inte vara några problem. Klart att jag försöker från start. Nöjd med en plats, säger Riccardo Bianchi.

2 Homerun (Kenneth Haugstad) körde jag det sista jobbet inför det här med i onsdags morse. Vi provade en ryckhuva och det gick bra. Har gått väldigt nerdövad tidigare. Förberedelserna har gått väl. Jag har sett att de rankat honom lågt men han borde i alla fall vara med i mitten, säger Mia Rosenberg.

3 Lunatic Face (Jens Laursen) är allt bra med. Inga bekymmer. Hästen håller formen. Vi har inte planerat för några ändringar. Loppet är jämnt men jag tycker att vi har en häst som ska räknas. Han startar ojämnt. Det går aldrig att veta. Men han har vunnit från ledning, dödens och bakifrån, säger Jens.

4 On Track Piraya (Björn Goop) har gjort två lopp efter paus. Har sett jättefin ut. Framför allt i travet och det är viktigast med den hästen. Kapacitet vet vi att han har massor av. I den låga klassen som han är bör han vara i striden om han presterar som han bör och sköter travet som senast, säger Ola Frisell.

5 Send in the Clowns (Anders Svanstedt) har tränat på som vanligt sedan senast. Har skött sig precis som han ska. Ingenting tyder på att han ska vara sämre. Distansen är ingen nackdel, den ska han klara. Han kommer gå som vanligt. Tycker att han ska räknas igen, säger Roger Jansson i Anders stall.

6 Emil Run (Kim Eriksson) red jag i skogen i onsdags. I torsdags fick han det sista jobbet inför lördagens uppgift. Han känns jätte­fin och allting känns som det ska. Vi får se hur banan ser ut. Fram går han barfota om banan tillåter det. Bak har jag inte bestämt än. Jag har anmält honom och det är klart att jag tror på min häst, säger Jenny Malmqvist.

7 Qualis Talis (Thomas Dalborg) gick jättebra på Åby senast där det mesta blev fel. 2 640 meter är bra och spår sju är dåligt men han är bra för klassen och ska räknas. Han är inte borta från tätstriden, säger Thomas.

8 Klöver Dam E. (Vlle Nisonen) STARTAR EJ

9 Wingait Ida (Stefan Persson) är i bra form. Gick en bra avslutning senast på Solvalla men det var dåligt tempo i täten. Distansen är ny för henne. Ett litet frågetecken. Öppet huvudlag i stället för helstängt för att hålla sig lugnare under vägen. Hushåller hon med krafterna avslutar hon bra, säger Stefan.

10 Crazy Foot Mambo (André Eklundh) känns bra. I och med att det är hemmaplan är han kraftigt uppanmäld. Står tufft inne men har bra form, klarar säkert distansen också. Får han ett sarglopp morskar han upp sig. Det blir tufft, säger Olle Elfstrand.

11 Sundsholms Keynote (André Bakker) känns kanonfin och formen är absolut på topp. Han kommer tävla som vanligt, jag hoppas i alla fall att det går att köra barfota på Axevalla. Med konstellationen av loppet kan det faktiskt vara bra med spår elva. Jag tror att han slipper göra grovjobbet och Axe­vallas upplopp är jättelångt, säger Klaus Kern.

12 Askö Q. (Jevgeni Ivanov) fick ett tufft lopp senast och blev trött sista 300 meterna. Han känns okej i träningen efter det och den här gången är distansen bättre för honom. Den här gången kan vi köra barfota runt om, det fungerar bättre för honom. Vi försöker och slåss för segern även om det är tufft, säger Jevgeni.
V75-5

1 Super Noddy (Torbjörn Jansson) är allt bra med. Hon är bra i ordning helt enkelt. Det norska åker tillbaka på igen. Torbjörn har kört henne förut och var tvåa på Valla. Hon är skrällduglig, säger Håkan B Svensson.

2 Alcyone Love (Marcus Hultman) var väldigt fin i senaste starten. Tog ledningen och vann på ett bra sätt. Riktigt fin form för dagen. Klaffar det med positioner och tempo kan hon vara bland de tre, säger Marcus.

3 Feelgood Pellini (Thomas Uhrberg) verkar fin i träningen. Jag tror att hon är bättre än raden. Vill ha hård körning. Får jag ledningen får hon springa på så får vi se hur långt det räcker. Släpper inte frivilligt, säger Thomas.

4 Miss Jägers (Anders Svanstedt) är faktiskt inte så dålig. En rätt fin häst. Fått lopp i sig efter frånvaro och ska bli bättre och bättre. Kommer att bli bra, säger Roger Jansson.

5 Facette Cobra (Erik Adielsson) har sitt livs form men det är inte säkert att det räcker. Senast var hon rullig med hakar. Inga fel, får slå ur underläge här, säger Göran Nilsson.

6 Bear Glide (Jorma Kontio) är en fin märr som avancerade till ledningen senast. Fick se sig slagen av en då men har gjort det bra hela tiden. Det är fin kapacitet i hästen. Springspår ska hon kunna utnyttja bra. Räknas med segerchans, säger CG Björkroth.

7 Hello Kitty (Mattias Djuse) håller bra form. Spurtade bra senast. Ska kunna tjäna en slant i första hand. Det är ingenting för vinnarspelarna på V75, säger Mattias.

8 Happy Casino (Jennifer Tillman) var bra senast men satt långt bak. Gick bra ute i spåren sista 700. Nu har han fått ett bra smygläge och ska ha en platschans om det löser sig under vägen, säger Micke Selin.

2 160 meter

9 Bedas Chip (Jonas Moberg) är det bra med. Hon är på hugget. Har gått jättebra länge och är fin i träningen nu också. Jag är nöjd. Att stå 20 efter är aldrig lätt men jag tror att det blir rätt spännande, säger Jonas.

10 Working on a Dream (Ulf Ohlsson) hade form väldigt tidigt. Efter en längre vila gick hon ut och vann på ett kanonfint sätt. Med det loppet i kroppen ska hon normalt gå framåt en hel del, säger Ulf Stenströmer.

11 Prima Donna (Thomas Dalborg) är en tuff märr som alltid gör sitt. Har sprungit på sig nästan 200 000 sedan jag började köra och det är klart att det blir tuffare. Tyvärr var hon sämre i senaste starten och formen verkar tyvärr ha gett sig lite, säger Thomas.

12 Thula Sana (Magnus Jakobsson) har gjort det bra på slutet. Fått tuffa lopp och gått i dödens i de två senaste. Känns okej i träning, inget att klaga på. Möjligt att vi tar av skorna, säger Stefan Pettersson.

13 Lucky Angel Face (Björn Goop) var okej senast tycker jag. Var missgynnad av den kletiga banan. Ska ha ett fast och fint underlag för att vara som allra bäst. Att stå 20 meter är alltid tufft för stona. Kan inte kräva att hon ska runda ett helt fält, säger Ola Frisell.

14 Fruitcake (Jörgen Sjunnesson) var det en svår bana för senast, glöm det. Hon behöver tur och fin bana. Då ska man inte glömma henne. Tror på henne, säger Stefan Dahl.

15 Top Model (Peter Untersteiner) är fin fortfarande. I jobb och allting. Hon har gått liknande tider som de övriga. Kommer hon iväg och hamnar mitt i fältet har hon alltid en bra speed till slut, säger Jenny Nordensson
V75-6

1 Perfect Power (Peter Untersteiner) är jag nöjd med formmässigt. Han har stabil form och fick ett intressant läge nu så nu laddar vi så får vi se hur långt det räcker. Men allting är bra med hästen. Det är inte säkert att han kan hålla ledningen men jag gör ett försök i varje fall, det gör jag. Jänkarvagn blir det, det har han inte gått med på ett tag. Med skorna vet jag inte ännu, säger Peter.

2 Icebear (Peter Ingves) verkar det bra med. Frida har varit nöjd med honom i jobben. Jag tycker att det ser lite halvroligt ut. Visst är han ny i klassen och står tufft inne men han har bra läge och bra form. Det brukar vara bra tecken. Går med skor runt om, helstängt och jänkarvagn. Jag tycker att han ska vara en liten kantboll, säger Calle Göransson.

3 Too Cool to Loose (Frank Nilsson) är allt bra med och det finns ingenting att klaga på. Allt är som det ska och vi kör som vanligt. Från ett bra läge borde han kunna få en bra resa och en fin peng. Det är väldigt bra hästar med här, säger Charlotta Olsson.

4 Highspeed Call (Ulf Ohlsson) blev jag lite besviken på senast när han förlorade för han såg så fin ut 350 kvar. Det var en hård öppning och han höll farten, stannade aldrig. Men just då var jag missnöjd. Han känns normal hemma men jag är lite diffus på formen ändå, säger Nicklas Pettersson.

5 Veloz (Daniel Olsson) verkar allting vara bra med, inga konstigheter. Förhoppningsvis blir det barfota fram. Han är ofta med där framme och det är vi gärna igen. Men det är tuffa hästar och vi har aldrig lyckats på V75 förut, säger Veli-Matti Ruotsalainen.

6 Red Adair Superb (Björn Goop) har toppform, har gjort det grymt bra på slutet. Var flygande senast på Åby. Spår lite väl långt ut på vingen för att vara jättenöjd. Han är ingen blixt ut men hyfsad. Får inte bli hängande. Med ett bra lopp och fina ryggar ska han vara med och räknas på linjen. Har vaknat till lite på slutet, säger Ola Frisell.

7 Lucky Sec (André Eklundh) har inte startat på ett tag och det beror på att de kollade upp honom efter förra starten. Det var lite att fixa till och sedan ville de ge honom lite tid. Hade varit igång och startat rätt länge. Gick ett banjobb i förra veckan och då var de väldigt nöjda. Distansen är inget plus och han är långt ut bakom vingen. Han är ingen speedig häst. Tempo är väldigt viktigt, säger André.

8 Mr Pellegrino (André Bakker) fick spår åtta och det är inte så bra. Men formen är mycket bra. Allt blir det samma som i senaste loppet. Det är klart att spåret saboterar chanserna här. Vi måste ha mycket tur in i första sväng. Kommer jag till inner eller andraspår då så är det bra, säger André.

9 My Ovi (Leif Witasp) har toppform för dagen och gör allting rätt. Med tempo och lite flyt är det inte helt omöjligt att han är med långt framme, säger Kajsa Frick.

10 Paparazzi (Adrian Kolgjini) har bra form men ett dåligt läge, det ställer till det lite. Han gör sitt men från det här läget får han slå ur underläge. Det ska mycket till men trav är trav. Formen är god på honom i alla fall, säger Lars Thornberg i Kolgjinis stall.

11 Caddie Geisha (Åke Lindblom) går bra nästan varje gång. Jag tycker att hon är en platsluring trots läget, säger Åke.

12 Rocket Zet (Johan Untersteiner) kändes som en dröm i lördags men fick aldrig den rätta luckan där. Daniel ville inte gå iväg först 700 kvar heller. Allt verkar bra efter det men spår tolv på 1 600 gör att vi får jaga pengar i första hand, säger Pär Pergenius.
V75-7

1 Megamuscle (Jörgen Sjunnesson) är en rätt fin häst som har fått dålig utdelning i de senaste starterna, för han har bra form. Senast avslutade han fort men det var dåligt tempo och gången innan satt han fast med sparat. Han är garanterad en fin resa och kan vara trea, fyra, säger Frode Hamre.

2 Belgrado (Mattias Djuse) har gjort två lopp efter uppehåll. Kändes fin i första och senast var han fin också men blev dragen bakåt, det är bara att glömma. Han börjar närma sig rätt form, har ett bra läge och är startsnabb. Vi får hoppas att det börjar bli dags. Får gå utan skor fram , säger Mattias.

3 C.C.Seventy Five (Björn Goop) var riktigt bra senast, fick det loppet han ska ha. Han ska köras på väntan, då har han en vass speed till slut. Man måste chansa med honom. Han är trots allt nio år och har gjort många starter. Man får lura honom lite och ge honom serverat. Kommer han bara ner till plankan och har lite tur kan han absolut dyka upp bland de tre, säger Ola Frisell.

4 Mad Image (Thomas Dalborg) är hygglig ut och startspåret är bra. Vi siktar på ledningen och kommer vi dit tycker jag att han är tredjevalet i loppet. Men Claes Boko ska definitivt streckas före honom och kanske Abborren också. Trots att Mad Image speedade ner den senast, säger Thomas.

5 Abborren (Jorma Kontio) har gjort det riktigt bra. Hon sprungit i dödens i de här två senaste starterna men har ändå gjort det riktigt bra. Det är en tuff märr som tål att göra tuffa upplägg också. Hon är uppe i silver och det är tuffare men hon är tuff själv också. Hon ska räknas, säger CG Björkroth.

6 Gigant Slugger (Kenneth Haugstad) vann senast men det ska egentligen inte gå med det loppet som han fick. Han har visat formen i alla fall, var inte trött i mål heller. Har aldrig haft så låg puls efter ett lopp som han hade då. Vi får prova igen så får vi se. Jag lägger på min egen vagn, travade inte riktigt bra med jänkarvagnen, säger Kent Larning.

7 Prada Secret (Stefan Persson) gick ett bra lopp i lördags. Tappade lite från start och satt dåligt till men avslutade bra. Har ett dåligt läge och då blir det svårt att vinna loppet. Trea, fyra kan han nog vara, säger Stefan.

8 Good as Princess (Ulf Ohlsson) är det jättefin form på. Lördagsloppet är det bara att glömma, hamnade okej på det men fick för dåliga ryggar. Hade vi fått rygg på Beatasine i stället så vet jag inte alls hur det hade gått där. Hästen har kanonfin form och satt fast med rubbet sparat senast, var helt oberörd in i mål. Men spåret lämnar väldigt mycket i övrigt att önska, säger Ulf Stenströmer.

9 Lotus Elan (Torbjörn Jansson) är en duktig och gedigen häst som kämpar väl. Börjar bli lite till åren men går fortfarande bra. Får svårt att vinna men kan säkert plocka pengar, säger Stig H Johansson.

10 Claes Boko (Erik Adielsson) hade förstaspår senast och blev fast. Fick aldrig chans att komma loss. Så det blev preparé. Formen bör vara bra. Hellre tiondespåret än innerspår. Trots läget tycker jag han är bra nog för att duga. Det får inte krångla för mycket från läget men jag tycker att det är en fin häst, säger Stig H Johansson.

11 Famous Dream (Peter Untersteiner) har fin form, gått bra varje gång nu. Den här gången blir det jobbigt från det läget så klart. Men hästen har fin form, det har hon. Det enda som är bra är att upploppet är långt. Man måste hitta det positiva i allt. Vi får se hur det löser sig för oss, säger Peter.

12 Quangaroo Zet (Johan Untersteiner) vet jag inte varför han galopperade senast, allt verkar bra efteråt i alla fall. Jag inbillar mig att han är riktigt bra i ordning för dagen. Det var synd på spåret. Nog för att det är tuffa konkurrenter men om man tar med fyra, fem hästar kan man ta med honom om man är ute efter jackpotten, säger Pär Pergenius
Källa: Martin Berg/Sportbladet
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 17:39   #86
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Fan undrar om man ska dra till ett chansspik på Sundsholms Keynote. Kan bli eventuellt barfota här, och med långa upploppet så kan den komma in i matchen. 6% just nu.
Pilkast (+1)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 17:40   #87

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Hallo alla.
Här kommer några fina drag till jackpot på AXVALLA
1) 1.5 bra betalt och bra rens
2) 3.
3) spik 3
4) intressant med 9.12
5) spik 6
6) bra spelvärde på 12
7) samma sak med nr 2
Lycka till och fyll på efter egen plånbok:=)
Mvh Chompipe
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 17:58   #88

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Nu har jag tittat lite men vet inte om jag blev så mycket klokare. Ser bedrövligt tråkigt ut. Ska nog till ett enormt väderfenomen om det ska bli någon utdelning i morgon. Om man synar favoriterna.
Canaca vann 2 liknande lopp i december efter kross i dödens. Inte så vass i guld men avslutade iaf med en 10,5 sista 800. Kan bli en promenad i skogen för favoriten igen och fina laxar in på kontot. Tar nog med några speedkulor iaf. 2,4,5 kanske.

BBs Sugarlight vet jag inte vad det gjorde med senast men är han lika bra lär det vara öppet mål.

Baht Launcher har hur mkt form som helst. Lyckas han komma till ledningen så spelar det nog ingen roll att dojorna sitter på.

On Track Piraya har vekligen börjat bra och var helt överlägsen senast. I of sog mot usel konkurrens men Goop säger att det är hans bästa chans och det brukar betyda en del om vinstchansen.

Bearglide ser ut att kunna mosa sig till ledning ganska tidigt och vad händer sedan. Förmodligen ingenting.

Highspeed call ska gå barfota och sitter i spets omgående. Vad händer sedan.

Clas Boko såg oslagbar ut med jänkarvagn och satt kvar med rubbet senast. Gör han inte nu.

Det var det tråkiga med omgången. Om man skulle försöka att göra det lite roligare så kanske
Miss Sue V tar spets och släpper. Får lucka och tokspeedar ner Canaca. Känns som en Corvette i träning enligt Rede`n.

Key to Surprise spurtade rejält till segar efter uppehåll. Väldigt snabb en kort bit. Kan få lucka.

Hard Livin joggade i mål bakom Baht senast på Örebro efter vila. Säkert mycket bättre nu.
I saw you trivs på Axevalla och Cash Cantab är i bra slag . Bättre läge nu.

Send in the Clowns verkar var av rätt virke. Lite oslipad men gör nog ett bra lopp.9 och 11 givna. Smygläge på formstarka nr 1.

Om inte Bearglide vinner så kan nog nästan vem som helst vinna. Spika eller kryssa i vad systemet tål. Goop igen kanske. Bedas Ship gillas.

Perfect Power möter sämre och sämre hästar tycker jag men verkar inte vilja vinna. Ska gå med jänkarvagn nu. Kan bli hur bra som helst om han inte sitter hermetiskt instängd. Höjer Goop även här. Spurtstark häst.

Tror inte Claes Boko förlorar men gör givetvis det om jag tror på honom. Ska man hitta någon kul så kanske Goop igen hahaha. Bygger mycket på Goop denna gång. Kan vara dumt men tycker att han en del halvbra chanser.
Hmmm finns ju alltid två sidor på myntet... ju större de är desto tyngre faller de typ.

Har inte riktigt klart för mig angående vädret än men visst blir banan fin borde det bli färre överraskningar.

Angående Bath Launcher i guld som tydligen ska gå med dojor enligt Björn i programmet i eftermiddags så måste jag säga att marginalerna sällan är särskilt stora och skor => gardering eller till och med schas med tanke på strecken.

I första är ju Canaka helt klart enkla lösningen, den krångligare kan vara True Advantage med vecka-vecka start, bike och formstall om Canaka (likaså formstall) eller Ulf sviker.

Uttalar mig inte om andra avdelningen då jag inte sett hästarna där ännu.

Avdelning 4, ja Björn lovar ju bästa chansen med On Track Piraya där så det kan bli enkelt och är inte favorit, favoriten Send in the Clowns fick 100k på sig senast och står något hårdare inne nu men hemmaplan är plus. nr 1 står till synes hårt inne men kanske gillar lång distans !?

Avd 5 ingen kommentar.

Avd 6 1 Perfect Power kanske bättre utan skor och hygglig senast, nu spetsläge om han vill, 4 Highspeed Call såg inte hundra ut i bakaktionen senaste provstarten, möjligen balansen spekulerar jag (skor) och nu barfota, magnifik i näst senaste på Eskils. Skulle dessa fajtas kan uppenbart en tredje vinna. Min röst till nr 1 men gardering.

Avd 7 10 Claes Boko må vara bästa hästen men ska väl gå sisådär 25 meter längre än 5 Abborren som denna gång bör hitta ledningen efter en bit? Alltid knepigt att vinna när motståndaren bestämmer tempot så nog tycker jag att strecken är lite felvända här (49% Claes Boko -23% Abborren). Tänkbart att en speedig häst såsom 1 eller 2 liftar med och utmanar de stora.

Summa summarum, utfallet vet vi på lördag men spekulera tänker iaf jag göra, God Tur alla !

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2014-02-14 klockan 18:00.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 19:56   #89

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det finns en del favoriter att välta, och jag tycker det finns bra motbud:

Avd 1: Miss Beniss var hur bra som helst för tre starter sedan, har nu ett bra spår och är nästan bortglömd. Circles vill jag också hissa flagga för, nu är formen här. Canaka B.F får troligen gå de tunga vägen, och måste vara väldigt bra för att vinna.

Avd 2: B.B.S Sugarlight har gjort ETT lopp som duger på V75 i sin karriär. Syn på det! Dalborg med Careful Victory har lovat att syna, och själva funderar jag på vad Lava Broline kan göra.

Avd 3: Hard Livin med lopp i kroppen håller spets? Och är det inte sådana här lopp en kämpe som Livi Barcelona kan vinna? Kash´s Cantab har visat form från bakspår ett par starter, nu med bättre spår.

Avd 4: Bakom Clownen och Pirayan är det spelvärde på nästan allt. Qualis Talis är ingen dum häst, och skulle Askö Q ha tur med löpningen är det en mycket bra häst i grunden.

Avd 5: Bear Glide är omgångens största. Den har bra chans, de på tillägg tror jag inte kommer in i matchen alls. Har hittat Alcyone Love som jag tycker är bättre än procenten.

Avd 6: Öppet lopp. Perfect Power har 200K mer prispengar än favoriten. My Ovi med två raka kan vara ett kul streck.

Avd 7: Mad Image och Gigant Slugger kommer med färska segrar, mycket lågt streckade. Megamuscle är en norsk häst som är svår att sätta in här, men räkna med att den kan en del om de kommer hit med den. Favoriten har bakspår, det kan bli tufft.

Långt upplopp = favoriterna snubblar inte undan.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 20:07   #90

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Kommer inte Canaka bli släppt till spets.. Spetsar 2 vill den ha rygglopp inte kör djuse i spets? Spetsar Jorma känner han Canaka så bra han vet de är en bra rygg?

td