|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-02-11, 14:48 | #31 |
Så sant!! men hästen är en pensioner enligt mig.. Kuskar som Kim E och Thomas D dom sätter färg i loppen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekis0757 (+5) |
|
2014-02-11, 14:52 | #32 |
|
|
2014-02-11, 15:28 | #33 |
Min spontana tankar kring v7an är enligt följande i alla fall.
V75-1. Långt upplopp och en råstark dam som Photo Princess betalar jag gärna för. Dock lever ju Canaka på det samma men kan med lite otur få göra allt jobb i dödens. Säkert bra nog att vinna men vansklig spik enligt mig. V75-2. Global Navigator var grymt fin senast på under andra förutsättningar. B.B.S Sugarlight kan bli grymt stor favorit och dom vill man ju alltid fälla. V75-3. Capello B brukar gå bra på Axevalla och jag har alltid haft svårt för Bath Launchers vinnarskalle sedan han började i guld även om två andraplatser i stentuff konkurrens tyder på att han håller på att växa in i det. 1640 nu med vilket är ett plus! V75-4. Send In The Clowns var spontant min första spik. Anders får dock inget gratis i loppen. Körning i inledningen? Wingait Ida blir farlig i sådana fall. Även Askö.Q trots usel kusk. V75-5. Måla på? Känns som alla kan vinna. V75-6 Perfect Power står för klassen men uselt spår då han lär bli över och Peter är väl inte känd som den aggressivaste kusken trots den senaste tidens framgångar. V75-7 Som upplagt för Claes Boko? Men om han får göra jobbet i tredjespår kan ju både Quangaroo Zet och Famous Dream bli farliga! Tankar? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+7) |
|
2014-02-11, 16:15 | #34 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Kommer spika Capello Bob i 3dje. Fick ett preparelopp nu senast.
2014-02-12, 09:48 | #35 |
Är lite inne på Bear Glide i 5:e, tänkbar spik och även B.B.S.Sugarlight känns ju som en bra spik också.
Tror det blir dessa två spikar och sen är det bara att måla på i övriga. |
|
2014-02-12, 10:02 | #36 |
Till er som funderar på gardering:
– Careful Victory är min bästa chans på lördag. Hästen är väldigt bra för klassen som jag bedömer det och så pass startsnabb att jag hoppas på spets trots sjundespåret, säger Axevallas färskaste proffstränare Spåret är en nackdel. Men han är väldigt snabb ut och tål att lägga en speed i början och gå lite till slut. Han är bra i ryggar men kommer jag till ledningen släpper jag inte. Uppladdningen inför de här två segrarna var inte de bästa med sjukdomar och annat. Trots det presterade han bra i loppen och jag hoppas han ska vara ännu bättre nu. 5 B.B.S. Sugarlight och 9 Global Navigator är tuffa men med tanke på min hästs startsnabbhet har vi lite fördel ändå. Det blir barfota runt om nu om banan är fin och han trivs jättebra i jänkarvagn. |
|
2014-02-12, 10:26 | #37 | |
Citat:
|
||
2014-02-12, 10:42 | #38 |
Verkar som det skall köras med skor på Baht Launcher, någon som vet om detta påverkar tex startsnabbheten
|
|
2014-02-13, 08:55 | #39 |
hoppas Varulv levererar en sånt snygg spik som i lördags
|
|
2014-02-13, 09:31 | #40 |
Dags att tugga igång igen nu när v86 är över för denna vecka!
V75-1. Tar Canaka BF ledningen blir han nog där till mål. Vem vill ha honom manglandes utanför sig? Troligtvis ingen! Men om det blir annan position kan True Advantage, Photo Princess, Miss Sue V och Miss Beniss komma in i matchen. Men är inte Canaka bara bäst och vinner detta loppet? V75-2. BBS Sugarlight är förmodligen bästa hästen och den avslutningen han gjorde sist är svårt för dom andra att mäta sig med. Då jag inte vet riktigt hur han hamnar till så vill jag gardera (om inte intervjuer senare i veckan talar för att han bjuds ledningen)loppet med 5-6 hästar. Käftsmällen för mig är Bam Bam Walker. V75-3. Nästagångare för mig är Bath Launcher. Måste bara få klart för mig att han är mycket snabbare än invändiga så att han får ledningen utan för lång spetskörning. Kommer ändå ha svårt att lämna Hard Livin utanför systemet då denne kommer få ett fint lopp. OM det visar sig att några på framspår kommer lägga sig i spetskörningen så garderar jag med 5 och glöm då ej Capello bob som kan få loppet. I så fall Utgång på Bath Launcher. V75-4. Spikade Send in the clowns sist men nu tycker jag det finns ett spelvärde i att gardera. Utgång på nyss nämnda och gardering med 1,4,7,9,11,12 V75-5. I nuläget lås på Bear Glide och Working on a dream. Hästar jag tänker ha koll på innan inlämning är 4,9,11,13. Kan alltså bli garderingslopp även här. V75-6. Tycker fyra hästar höjer sig. Perfect Power, High Speed Call, Red Adair Superb och Mr Pellegrino. Den sistnämnde körs av en betydligt sämre kusk än de andra så funderar på att ta bort den helt! Outsiders är Icebear och My Ovi. Lutar dock åt 3-hästarslås. V75-7. Claes Boko är bästa hästen och står på tur för vinst. Då jag aldrig hittar något spelvärde i att spika sista loppet (Undantag vid en stenklar. Senast var när Digital Darling krossade på V75 för ett par månader sedan)så garderar jag med 3 stycken. Belgrado, Mad Image och Abborren. Just nu lutar det åt spik på Canaka BF eller Bath Launcher och utgångar på BBS Sugarlight och Send in the clowns + den jag inte spikar. Nu gäller det bara att välja rätt! Ramen brukar man kunna sätta, men det svåra är att sätta en eller två utgångar... Lutar också starkt åt att jag kör V7 under 100.000:-. |
|
2014-02-13, 09:44 | #41 |
Sundsholms Keynote mycket tidig i avd 4. Väldigt fint lopp senast och nu Andre Bakker upp vilken ändå får ses som lite plus jämfört med Klaus Kern. Distansen inga problem. Gynnas om det blir lite tempo.
|
|
2014-02-13, 10:15 | #42 | |
Citat:
Dock ett sto mot hingstar och valacker men om hon skulle få ett bra lopp så tror jag hon kan spurta ner många.. än så länge så köper jag inte riktigt Anders favorit!! Sundsholms Keynote känns väldigt lite streckad, var ju urtapper senast! Men det skiljde ändå 5 längder till Send in the Clowns! Och det känns som att det är andré som måste ta initiativet i loppet, men är inte helt främmande för att han kanske kan plocka ner 5an från dödens! |
||
2014-02-13, 10:25 | #43 |
AVD 2:
Han sitter upp bakom fem hästar på V75. En av dem är sjuårige valacken 7 Careful Victory (V75-2) från det egna stallet. - Careful Victory är min bästa chans på lördag. Hästen är väldigt bra för klassen som jag bedömer det och så pass startsnabb att jag hoppas på spets trots sjundespåret, säger Axevallas färskaste proffstränare. från Thomas Dalborg Hoppas verkligen inte alla lägger sig på rygg för B.B.S.Sugarlight, den var iofs förbannat bra senast! Temperament har varit bra på sistone är en rolig skräll, hade varit kul med en proffskusk där! |
|
2014-02-13, 10:29 | #44 | |
Citat:
|
||
|