|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-02-05, 22:01 | #16 |
och självklart pilkast grattis
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
|
2014-02-05, 22:02 | #17 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Och får man det inte så slipper man
2014-02-06, 00:29 | #18 | |
Citat:
Och samma svammel om TV-system och dåligt systemrens i sista avdelningen på de mest spelade hästarna dyker upp om och om igen. Den effekt som han talar om som "standard" är i stort sett försumbar! Att en så erfaren person som honom inte förstår att systemrenset är oväsentligt är obegripligt och det gör att det inte går att göra annat än att vara väldigt försiktig och analysera hans analyser innan man använder sig av dem. En del är inget annat än dravel! Med det sagt så är det just hans pricksäkerhet i att plocka upp rejält lågspelade hästar som är guldkornen man ska ta med sig. Och det är detta som han har blivit riktigt grym på sedan övergången till insatsfördelning.
2014-02-06, 09:10 | #19 | |
Citat:
Att han sedan inte är någon lysande systemkonstruktör må vara honom förlåtet. Han analyserar ju sällan hela spelomgången, utan lopp för lopp. Därför får man försöka ta in informationen han delger i varje lopp.
2014-02-06, 10:10 | #20 |
Tycker Jens gör ett bra jobb med sina analyser!
Det negativa är att han har ingen självkritik när han har fel, det står inte ord om de i hans analyser omgången efter! bara hur bra han är! Men helheten ä'r väldigt bra |
|
2014-02-06, 11:25 | #21 | |
Citat:
Han har 3 hästar i V86-1 på ett system för 27 kr och överlever när 580.000 system blåser bort. Han utser favoriten i V86-2 till en perfekt spik att luta sig mot, 50% av systemen som var kvar försvann men han levde på sitt. Fuzz har han givetvis inga problem att hitta och Mad Image som drar värdet från 70K till dryga 500K har han med på 2 hästar och som tipsetta. Där har man en grund för 27 kr med 4 rätt på i en omgång där ingen har 8 rätt. Sedan återstår det att bygga ihop det hela med alla tips man får här inne från användare samt från SS och TT tex och tror på själv. V86-3. 1 Cutting Edge rankad 1.a av TT. V86-6. 4 Super Gany rankad 1.a av SS. Lyckas man sedan hitta vinnaren i kallblodsloppet som tränas av JOP och körs av Ulf Ohlsson eller 2.an i sista så är det riktigt fina pengar bara man har en av dom. Handlar om att ta vara på det som läggs upp och det man hittar själv, tror alla vinnarna igår nämndes minst ett par gånger i V86 tråden innan spelstopp också för den delen. Tror att det som sticker i ögonen på många är att han sällan har förslag på streckspel som kostar över 100 kr och ändå har fler rätt än många som spelar för ofattbara summor och inte har ett rätt trots 1 vecka i arkivet och kollar trav 360 dagar / år.
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av sandro den 2014-02-06 klockan 11:26. |
||
2014-02-06, 13:05 | #22 |
Man ska alltid vara ödmjuk men samtidigt kunna vara kritisk över information och statistik. Jens sitter på mycket statistik som både kan fördjupa ens egen kunskap och samtidigt bekräfta/dementera gamla "sanningar". Samtidigt som jag tycker att det är rätt intressant att läsa det han skriver så är Jag av den åsikten att desto bättre och kunnigare man själv blir desto mindre användbart blir Jens material. Mycket av den statistik som presenteras är väldigt nyttig för en mindre erfaren spelare att använda sig av som grundpelare eller stöd för att förstå travet ur en spelsynpunkt och få lite generaliserande idéer på hur man kan bygga system och hitta skrällar. Jag tycker själv det blir fel när man sen ska försöka tillämpa generell statistik på specifika omgångar och kvaliteten i dessa texter kan skifta otroligt mellan meningarna. Ibland blir det spot on ibland och ibland blir det bottennapp. Precis på samma sätt som man måste läsa de andra betaltjänsterna med en stor nypa salt och kritik så måste man göra detsamma med Jens. Texterna han skriver kan användas som ett verktyg för att komma en bit på vägen till att bli en bra spelare men det stora jobbet för att nå dit måste man tyvärr göra själv. Det finns inga genvägar!
Viroid (+1) |
|
2014-02-06, 13:28 | #23 | |
Citat:
Naturligtvis har inte alltid statistiken rätt, för då skulle det ständigt bli odds 1.00 och väldigt låga ranksummor på de vinnande streckspelsraderna. Ibland tolkar inte Jens rätt heller, och det må väl vara honom förlåtet. Men då kompletterar man med bland annat det du och några andra läsvärda skribenter skriver här på Sharps. Travnets analyser brukar jag också läsa, liksom tränarintervjuerna i Aftonbladet. Inte sällan brukar alla rätt finnas att plocka där, om man bara har förstånd om att komponera systemet rätt.
2014-02-06, 13:55 | #24 |
Jag tycker det blir ett moment 22. Hur ska man värdera vad man ska ta av vem? Vad som är bra och vad som är dåligt? Om man har tillräcklig kunskap för att bedöma det, behöver man då verkligen informationen?
|
|
2014-02-06, 14:06 | #25 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jens jobbar med statistik och kompletterar det med intervjuer och information från stallen
Det enda han inte gör är egen värdering av hästarna Skulle lika gärna kunna vara spel på hundar, kameler eller vad som helst hans tips handlar om
2014-02-06, 14:32 | #26 | |
Citat:
Har någon av dom tex en 5% rankad som ensam A-häst så kan det ju absolut vara värt 5-10 minuter för att kolla närmare på det men om samtliga deras hästar i A-gruppen finns rankade 1-3 på insats % så bryr jag mig knappt att se över det något närmare. När det gäller Herr Jens så gillar jag mer att han då och då drar med hästar som Deal Or No Deal på 3 streck eller Mad Image på 2 streck samt plockade bort favoriten i 6.e helt (Ocean Brodde). Även att det ofta är spelförslag som vilken burksamlare som helst kan följa ett par dagar i veckan och ha bra chans att dra in en fin summa då och då gillas ännu mer. Att han sedan inte lägger allt för mycket eller ens någon kritig på sig själv i efterhand kan väl diskuteras , men någonstans tror jag att det handlar om att lyfta så mycket bra som möjligt och få fler intresserade. Hur många gånger har ni tex gått in på SS eller TT och det första ni ser mitt på sidan är : Skitdag igår, missade 3 lopp där vi hade 10/12 hästar i varje. Den dagen kommer aldrig komma då grunden för alla dessa personer är att lyfta sig själva till skyarna, även om det bara skulle innebära 1 ny läsare i veckan så är det värt det för dom. Ist har tex en av sidorna alla sina vinster markerade med grön text när man scrollar ner lite, oavsett om det var 3 veckor sedan senaste vinsten så står den där tillsammans med någon V86.a eller V75.a som dom rankade in så snyggt för 3 år sedan i högerkant på sidan. Han har nog inte mer rätt än någon annan men det är ändå läsvärda inlägg tycker jag. Men smaken är som baken..vissa vill följa dasen på twitter,andra vill rygga SS & TT rakt av, en del vill rygga systemet på aftonbladet live samtidigt som någon annan tycker att Nybrinks vinnare ska vara spikar varje dag. Nu är jag långt ifrån topic men ett exempel på att alla tycker olika är tex Widmans bästa värmning, hur många gånger har inte den kusen sett ut som en kratta? Står det 9 personer som kollar på en häst som värmer så kan jag sätta något på att 3 av dom tycker att det är en kanon värmning,3 tycker att det är ok och 3 tycker att det är riktigt risigt och det oavsett hur mycket trav dessa 9 personer har kollat på. Alla har sina egna vägar och det är väl för väl det annars skulle det ständigt vara 200000 system som sätter 7.an eller ingen som gör det och JP, antingen eller då alla spelar lika i så fall
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+25) |
||
2014-02-06, 14:36 | #27 | |
Citat:
För fem starter sedan var 3 Mad Image galet bra vid seger mot bra hästar på V86. Sedan galopperade han tre gånger i rad för att senast återkomma efter kval och visa att den gamla formen är tillbaka! En sådan prestation och han vinner… men med tanke på hur sällan det är han uppvisar de här maxprestationerna kan han förstås vara värd att gardera. Men vilket spelvärde – 3%! En nolla på det och man hamnar mer rätt. I senaste starten hann tipsettan inte ifatt 7 Abborren (27%). Men även den presterar ojämnt, och med tanke på de inbördes lägena denna gång är ordningsföljden i mål sannolikt omvänd den här gången. Stall Nurmos meddelar att detta är deras bästa segerchans och det måste man förstås ta hänsyn till. Nån som tror att de går segerlösa från dagens tävlingar..? 1 Claes Boko visade tappform senast och löper stor risk att galoppera från aktuellt läge. Om felfri borde konkurrenterna se till att hålla honom instängd. Kan naturligtvis vinna, men en dålig favorit och inget spelvärde alls så länge 40% (!) av pengarna ligger på honom. Det där har både stats,analyser,egna värderingar , koll på tidigare lopp och uppskattat spelvärde.. vad mer kan du begära?
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5) |
||
2014-02-06, 15:21 | #28 |
Jag förstår vad du menar men samtidigt måste du utgå ifrån att du inte är en del av Jens huvudsakliga målgrupp på samma sätt som du inte är målgruppen för någon annan betaltjänst som finns ute på marknaden heller.
putte64 (+10) Senast redigerad av NicklasJ den 2014-02-06 klockan 15:23. |
|
|