|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-02-07, 16:19 | #76 |
Banned
|
Verkar bli så här för mig.
3,4,9,12 2,9 1,2,3,4,6 2,3,7,10,11 7 Stirling Allstar 1,2,4,10 7 Ponziopilato Stra 400kr Nästagångare i form av: Trailing Edge Navigator Sib Senast redigerad av trance_error den 2014-02-07 klockan 16:22. |
2014-02-07, 16:21 | #77 |
Jag har inte läst något eller hört vad Björn vill göra med Baht Launcher men ur en synpunkt att köra för bästa möjliga placering med sin häst så kan han ju inte öppna 07 i 200m och tro att det gynnar honom vare sig det blir spets eller inte. Sen så kan man aldrig ta för givet att kuskar baserar sina beslut på rationellt tänkande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
2014-02-07, 16:22 | #78 |
Intressant omgång!
Att ens diskutera vad Goop ska göra med Baht Launcher från start i guld är väl rätt ointressant innan man hört honom i Björnkollen ikväll, då får man ju svaret? Ska han ladda = streck för 1,4 Ska han ge upp direkt och ta rygg ledaren = spik nr 1 I avd 1 vill man ju höra Peters utvecklande tankar om huruvida han ska testa nr 4 i spets denna gången (och då åka på stryk som vanligt då den alltid viker ner sig) lr släppa till ngn bra (troligen nr 3 då, om inte Goop får för sig att köra tokoffensivt med nr 5 som är ur form, vilket vi också lär höra i björnkollen senare ikväll) Får nr 3 spets är han ju given spik, om inte kan man nog gardera med formkorten 4 och 10, kanske även 9 och 12 för att täcka loppet... Avd 5 är förstastrecket på nr 1 som kommer få loppet från sitt spår! För övrigt hoppas jag att kuskarna för en gångs skull håller sig till den taktik de deklarerar i intervjuerna innan loppen... Otroligt frustrerande som spelare att få höra "Jag ska köra offensivt mot spets!" och sen se kusken backa sig sist lr ner i 3e invändigt... Givetvis måste man kunna ändra taktik om hästen inte känns 100 då starten går, det förstår jag! Men det är väldigt många kuskar som säger en sak i intervjuerna och sen gör en helt annan i loppen.. Man får lära sig sålla väldigt mycket mellan vilka som talar sanning och vem som bara "pratar strunt" Robert Bergh och Björn Goop är de 2 som oftast håller sig till sanningen tycker jag, dem brukar man kunna lita på. De mindre kuskarna fegar tyvärr ofta ur i sitt taktikval då starten väl går, vilket är synd... Erik A och Takter är mer undvikande i sina svar, men ser också till att sällan "lova" en viss taktik, och bryter därmed också sällan mot vad de säger före start. Aja, ville bara skriva av mig lite, frustration från veckans tips... =)
2014-02-07, 16:24 | #79 |
interesant analyse |
|
2014-02-07, 16:30 | #80 |
Intervjuer eller kommentarer inför V75-Solvalla 8 februari
V75-1 1 Leo on Line (Johnny Takter) STARTAR EJ. 2 Lillen Sisu (Torbjörn Jansson) kom de gamla synderna tillbaka på senast. Det var en svår situation och han felade. Läget är bra men motståndet hårdare, han får springa vid sargen igen. Kan vara med på något sätt där framme men seger här skulle vara en stor överraskning, säger Petri Salmela. 3 Montgomery Gel (Jorma Kontio) har varit bra och haft form riktigt länge. Det är ett bra utgångsläge den här gången. Det är svårt att säga hur han öppnar men ska hur som helst räknas, säger CG Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos. 4 Nothing But Class (Peter Untersteiner) har allt sett bra ut med sedan senast. Han håller fin form och jag tror att han kommer gå bra igen. Bra läge, med klaff har han absolut potential att segerstrida, säger Peter. 5 Berlusconi (Björn Goop) har varit sådär på slutet. Det passade inte alls på Bergsåker, det var lös bana, han fick gå med skor och fick inget fäste alls. På Halmstad fick han perfekt lopp och förutsättningarna var görbra men Björn tyckte inte att det var något drag alls. Vi fick åtgärda honom. Jag tror att han var sliten, är inte alls tufft jobbad. Han var fyra och femma i silver utan att vara på topp, det säger bara att hans grundkapacitet är bra, säger Ola Frisell i team Goop. 6 Lord Rocket (Örjan Kihlström) är allt väl med hittills, känns inte som någon försämring på formen. Han sköter sig fint och känns fin hemma. Jag är full av förväntan. Kan möjligtvis bli barfota, får konferera med Örjan. På pappret är det tufft, måste till tur för att få fina pengar, säger Lennart Frölander. 7 M.T.Harmony (Johan Untersteiner) behöver ett smyglopp i det här sammanhanget tror jag. Får smyga med och göra det bästa av situationen, inget segerbud. Nothing But Class är lite bättre. Men hon har gjort det bra, med klaff kan hon mycket väl glida med till en plats, säger Peter Untersteiner. 8 Prada Secret (Stefan Persson) är det inte så mycket att orda om. Han har ett iskallt läge mot stentufft motstånd. Vi får försöka få pengar, då är det bra, säger Stefan. 9 By Air (Robert Bergh) var jättebra senast, han ser fin ut efteråt också. Läget är sådär men löser det sig ska han kunna vara med där framme ändå. Det är i alla fall inte sämre än senaste gången. Han är allround och går bra på alla distanser, säger Jimmy Jonsson som är Robert Berghs försteman. 10 Narold Vox (Ulf Ohlsson) är i form och tävlar alltid bra. Kändes fortsatt fin i tuffa intervaller i onsdags. Halvsugen på att riva av skorna men ingenting är bestämt än. Han tävlar så bra med skor att jag inte tror att det är någon jättegrej. Har visat att han duger, är en av dem., säger Krister Jakobsson. 11 B.B.S.Mandarino (Peter Ingves) är bra igång. Han har inget kul läge, det blir svårt att vinna därifrån. Han får springa med och ta det han får. Givetvis är By Air förstahäst från stallet, säger Jimmy Jonsson. 12 Chapeau (Erik Adielsson) fortsätter att vara fin i jobben och har tävlat bra väldigt länge men är naturligtvis handikappad av läget. Det gör att det blir svårt i en V75-final med många bra och jämna hästar. Klart att det blir svårt att räcka till vinst men han håller fin form och nu får han tävla bakifrån. Det ska bli intressant att se hur det ser ut, säger Stig H Johansson. V75-2 1 The Divine Miss F. (Johnny Takter) verkar allt bra med som det ser ut men hon har varit förkyld och det är inte superoptimalt för formen. Till en final kommer alla laddade till tänderna. Hoppas hon får en bra resa och tjänar fina pengar, säger Helena Burman. 2 Uroy (Björn Goop) har gjort det grymt bra från skitlägen. Haft sju och åtta nu men vunnit de två V75-försöken enkelt. Klart att hästen är i toppform och ett perfekt läge. Är han lika bra som han har varit ska han vara given i segerstriden, trots att det är en V75-final. Ser jättefin ut här hemma, säger Ola Frisell. 3 Elegant (Håkan Skoglund) är allt bra med och formen håller i sig, han är pigg och fin i jobben. Kanske ska gå barfota runt om nu. För en gångs skull fick han ett bra läge. Jag är glad om han inte hoppar och tjänar vi pengar blir jag nöjd. Allt som blir bättre blir bara extra bra då, säger Therese Svärd. 4 Miss Elaza (Per Linderoth) har bra form. Det blir barfota fram. Hon kanske är bland de tre, fyra första. Hon är löpberonde, hoppas hon frontar och släpper, säger Per. 5 Vacqueyras (Torbjörn Jansson) går bra varje gång och är rejält snabb ut. Nu vet jag inte hur bra de är invändigt men lite optimist får man vara, så bra som han har varit. Har vi lite marginaler med oss så är vi nog med i striden även den här gången, säger Tobbe. 6 Bear Dancer (Johan Untersteiner) har varit jättebra hela senhösten och vintern. Utom senast då han hoppade. Det stämde inte för honom. Var inte trött, men fick inte rätta fästet. Hoppas banan passar bättre på lördag. Han har tålt dödens innan. Han är stark och rejäl, tål tuffare upplägg. Tror på en fin insats på lördag, säger Ulf Stenströmer. 7 Royal Fighter (Daniel Olsson) känner vi oss alltid positiva till. Han har tagit de sista loppen bra och tränat bra, gått sina jobb för att hålla igång. Läget är inte idealiskt men samtidigt är han så snabb att han kan komma bra till direkt ändå. Sedan är det bra hästar med men bland de tre främsta ska han kunna vara, säger Per K Eriksson. 8 Mercury Broline (Örjan Kihlström) är verkligen på tårna. Körde ett jobb med honom i fredags och han kändes väldigt stark och rejäl då. Han är bra när han får sitt lopp och stämmer det lite kan det absolut gå vägen. Eventuellt går han barfota runt om på lördag bara banan är bra. Men läget är dåligt, säger Tino Ärling i Roger Walmanns stall. 9 Trailing Edge (Robert Bergh) har sett fin ut på slutet. Vi är nöjda med allting inför den här starten och han var jättebra senast på Bergsåker också. Löser det sig ska han vara ett tidigt bud, säger Jimmy Jonsson. 10 Beeboop Laday (Ulf Ohlsson) har bra form och trots att hon har gjort de bästa loppen när hon varit med där framme direkt tror jag att hon går bra bakifrån också. Det är ett stenhårt lopp men hon har utvecklats otroligt mycket, säger Petri Salmela. 11 Diamond Heart (Jorma Kontio) är allt bra med. Bara spåret som inte är bra, har ingen tur den där häststackaren. Vi är med i alla fall. Kommer köra som vi har gjort så får vi se. Hoppas på slant, säger Kent Överholm. 12 Lawyer Lohr (Niklas Lindblad) är allt bra med. Det är spåret som är problemet, han har fått tråkiga lottningar nu ett tag men så är det. Med spår där framme hade han varit bland de fem bästa. Nu vet jag inte. Drar av skorna runt om, säger Gitte Stafström. V75-3 1 Amaru Boko (Robert Bergh) har fått ett bra läge i ett lämpligt gäng. Det måste vara en bra chans. Jag hoppas att det blir spets och slut för honom.På förhand ser det i alla fall bra ut för hans del, säger Jimmy Jonsson. 2 Baht Launcher (Björn Goop) är det grym form på. Han har hittat en riktig vinterform. På Åby öppnade han men kunde ändå vara med in på linjen mot Noras Bean. Ett perfekt läge och han är grymt startsnabb. Han kommer i alla fall att få rygg på Amaru Boko. Det vore det optimala. Då tror jag att han slutar bland de tre men på full väg tror jag inte att han slår Amaru Boko, säger Ola Frisell. 3 Capello Bob (Stefan Persson) har bra form och går bra hela tiden. Det känns lite som att det är Amaru Boko mot resten. Skulle han komma bort eller på något sätt vara lite sämre så är Capello mycket väl en av dem som kan vinna tycker jag. Om man garderar ska han med, annars är han hur som helst ett platsbud bakom favoriten, säger Stefan. 4 B.W.L.Champion (Johnny Takter) är det enda frågetecknet på hur han har tagit en månads frånvaro från tävlingsbanan. Han gjorde en grym prestation bakom On Track Piraten och Maharajah senast. Jag sa redan då att det var loppets prestation. Via tredjespår med 12-fart hela sista kurvan, det var en riktigt, riktigt bra insats. Jag tror att formen håller i sig men det är alltid ett frågetecken när det är fyra veckor emellan. Han vaccinerades och fick ta det väldigt lugnt i en vecka. Hästen känns pigg, glad och ser riktigt fin ut. Med en lika bra prestation som för fyra veckor sedan är han långt framme även på lördag, säger Petri Salmela. 5 Yanantin Boko (Torbjörn Jansson) gjorde ett jättebra lopp i lördags. Det var nästan så att jag fick upp lite segerförhoppningar den sista biten. Kommer inte att göra någonting mer den här veckan än att lattja. Kan han vara trea, fyra igen skulle jag vara supernöjd. Det är inte den hårdaste guldfinalen som har körts i alla fall, säger Olle Alsén. 6 David Sisu (Ulf Ohlsson) har visat formen de två senaste helgerna, så den behöver vi inte spekulera i. Väldigt otacksam galopp senast, för den här hästen har förtjänat en gulddivisionsseger. Den hade han fått i lördags utan galoppen. Positionerna avgör vilken av mina hästar som slutar längst fram i det här loppet, säger Petri Salmela. 7 Trustworthy Ås (Henrik Svensson) har mött Amaru Boko i de två senaste starterna och har då varit chanslös att rå på honom. Vinner knappast den här gången heller. 8 Lord Capar (Thomas Dalborg) har äntligen fått utdelning på formen, kanske det är så att han faktiskt blivit lite bättre. När en häst väl har blivit frisk tar det ett tag innan det gör nytta. Förhoppningsvis är det dit vi har kommit. Det var väldigt positivt senast, det var fränt att se honom. Han avslutade riktigt bra. Hänger fortfarande ner lite i svängarna och det gjorde att han hakade i, annars kanske han hade varit tvåa. Ett slag i ansiktet att han fick åttondespår. Riktar in oss på mindre pengar, säger Mats Karlsson. 9 Bob Hope (Jorma Kontio) blir bättre och bättre formmässigt. Fick ett bra läge den här gången. Han får rygg på startsnabba hästar och får ett bra lopp därifrån. Förhoppningsvis tjänar han fina slantar. Kanske har en platschans, säger CG Björkroth. 10 Kash's Cantab (Erik Adielsson) är i fin form men har inget toppläge. Under alla förhållanden får han svårt åtminstone mot Amaru Boko. Den har fått ett bra läge. Bara att hoppas på lite tur för då har hästen form för att vara med och slita åt sig en bra plats, säger Stig H Johansson. V75-4 1 Leonas Kaiser (Oskar Svanberg) verkar det bara bra med. Jag var nöjd med honom senast. Känns än bättre efter det. Han var lite småsliten och fick ta igen sig lite, blev behandlad också. Vi har siktat på det här och han tränar bättre än inför senast. Han är ojämn från start. Jag laddar vad som går. Ska räknas. Med lite flyt på vägen har han kunnandet för att vara med, säger Oskar. 2 Demo (Jörgen Berglund) är allt bra med, tog loppet senast på ett bra sätt. Jag funderar på barfota, vi får se om det går. Kan bli aluminium med lite grepp också. Han är snabb ut men sedan är frågan hur mycket han tar i, det bestämmer han själv. Chanserna är 50/50. Det är final men han ska ha gått framåt också, säger Jarmo Kallunki. 3 Chip Lane (Jorma Kontio) är på väg uppåt i form och fick ett bra läge. Jag tycker att det är bra kapacitet i hästen. Han står på tur att vinna snart och måste räknas. Förutsättningarna är bra här, säger CG Björkroth. 4 Nearly Nine Feet (Björn Goop) blev lite tempotorsk senast trots att han gick bra till slut. Han satt i femte invändigt och de körde för sakta för att han skulle kunna komma in i matchen. Spurtade bra och gick för fullt in i mål. Var sämre på Åby där han tappade luften. Hästen duger i klassen och har ett helt okej läge. Vid tempo och bra ryggar har han en bra speed till slut, säger Ola Frisell. 5 Visual Contact (Torbjörn Jansson) går hyggligt och gör bra lopp men det är långsökt att han ska behöva stå med på någon lapp tycker jag. Borde komma hyggligt till men det är pengar som gäller, säger Tobbe. 6 The Next One (Emil Wulcan) har fin form men stöter nu på hårdare motstånd. Får i första hand vara nöjd med pengar här. 7 Geisha Sund (Robert Bergh) var riktigt bra senast på Bergsåker. Hon fick ett spår lite långt ut nu men hon kan öppna rätt kvickt. Hoppas att hon kommer iväg bra och får en vettig löpning. Det kan vara en platschans i varje fall, säger Jimmy Jonsson. 8 Persos Amarula (Örjan Kihlström) var jättebra när jag vann med henne på V75. Senast öppnade hon snabbt till spets och blev ivrig. Får hon hushålla med krafterna nu kan hon vara bland de tre, fyra främsta med en vettig resa, säger Tino Ärling. 9 Rolf East (Lars D Carlson) verkar det bra med, läget är jag rätt så nöjd med. Får springa med och hoppas på en hygglig peng. Går som han gjorde senast, säger Lasse. 10 Mellby Brunello (Erik Adielsson) får godkänt för insatsen senast även om han inte kunde blanda sig i segerstriden. Distansen var lång och han höll mest farten till slut. Nu är det ett halvvarv kortare vilket passar bra och från ett bättre läge hade jag haft förhoppningar. Härifrån behövs det tur och jag är fullt nöjd om han platsstrider. Han gick med skor senast men nu blir det barfota runt om bara banan tillåter, säger Svante Båth. 11 Super Photogenic (Niclas Stenquist) finns det inget att klaga på förutom läget. Han har inte gått ner sig i form, är säkert lika bra som han var på Åby. Går med broddskor bak, ska inte ha någon betydelse. Får vi tredje utvändigt och det blir tempo ska vi vara med på linjen, man kan inte räkna bort honom från segerstriden, säger Bo Hellkvist. 12 Star Advisor Joii (Jörgen S Eriksson) är det bara bra med, jäkligt bra till och med. Men man vågar inte säga något därifrån, det beror på vad de andra gör. Kör de i ett idiottempo är vi gynnade, klart vi behöver hjälp på vägen därifrån, säger KG Holgersson. V75-5 1 What a Supergirl (Oskar Kylin-Blom) har tränat på som vanligt efter förra starten och känns fin i jobben. Var väldigt fin i jobbet i måndags. Jänkarvagn. Ska kunna få ett fint lopp därifrån, säger Johanna Karlsson. 2 So Cute Indika (Daniel Wäjersten) kommer ut i ett ganska tufft lopp men har form. Vi får henne inte trött i snöpulsningen. Jäkligt fin i intervaller under sadel i tisdags. Jag har bästa lärlingen, säger Kåre Axelsson. 3 Myrna Minkoff (Adrian Kolgjini) var positiv senast. Svår uppgift. Nöjd med en peng nu. 4 Dionne Sisu (Peter G Norman) är en fin fyraårsmärr under stor utveckling. Borde vara ännu bättre med lopp i kroppen. Hårt lopp men rolig uppgift, säger Petri Salmela. 5 Rugiada dei Rex (Oscar Nilsson) är en riktigt duktig märr som gör jättefina insatser. Hon har inte vunnit lopp i Sverige än men hon står på tur. Jäkligt tufft motstånd och ett svårt spår. Hon är vettig i sitt uppträdande och jag tror att hon trampar iväg. Oscar är en av de vassaste lärlingarna i landet men oprövad på henne, säger Tommy Berghagen. 6 Penny of Man (Jimmy H Andersson) är det kanonbra med. Känns nästan ännu bättre. Det är hårdare motstånd nu men alla lopp ska köras. Tror Jimmy kör för ledningen nu, ruskig från start, säger Bettan Segersten. 7 Stirling Allstar (Tino Ärling) har väldigt fin form för dagen, kommer vi till spets ska de andra få kämpa. Det är några som står 20 meter bakom oss som är riktigt bra, främst Beatasine. Prickar jag starten och kommer till spets säljer han sig riktigt dyrt. En jättefin löphäst som verkligen kämpar, säger Tino. 8 Global Oasis (Ville Karhulahti) har fin form men står väldigt hårt inne. 20-hästarna är gynnade penningmässigt. De har fem-tio gånger så mycket mer pengar på sig än de som står på start. Det blir svårt, säger Stig H Johansson. 9 Com Ullna (Oscar Uhrberg) har fått ett smygläge och det var vad jag ville ha. Fin i jobben, bra propp och en bra kusk. Går sina 14-tider. Det är tufft och jag är glad om hon får pengar, säger Fredrik Gränefjord. 2 160 meter 10 Beatasine (Timo Nyman) var lite nere i några lopp men senast var hon bra igen. Vi öppnade väldigt fort där. Nu verkar hon mycket piggare hemma också. Synd att hon fick innerspår från 20. Hon är väldigt kvick från start i volt också. Hoppas att hon inte blir fast, då blir det svårt, annars borde hon vara långt framme, säger Risto Airaksinen. 11 Laurel America (Jan Hansen) är formen fin på. Den är som den ska vara. Om banan tillåter blir det barfota runt om. Hon har en giftig speed och ska i alla fall ha en hygglig platschans, säger Jeanette Hansen. 12 True Advantage (Jonna Jinesjö) agerar ojämnare än förr. Bra chans om på topp. 13 Good as Princess (Nicklas Westerholm) är kanske i sitt livs form trots att hon är åtta år. Avgjorde lätt senast i ett billigt gäng och visade gången innan att hon räcker riktigt bra mot bättre hästar. Inte helt borta. Kan vara en riktig skräll, säger Ulf Stenströmer. 14 Miss Beniss (Peter Synnerfeldt) har fin form men det är svårt med tillägg och femtespår. Man behöver ha lite tur därifrån men formen är bra. Med tur på vägen så att det stämmer kan det gå, säger CG Björkroth. 15 Famous Dream (Joel Uhrberg) var strålande senast. Svårt att runda alla så klart men det var ett plus i kanten senast. Vingelläge när det är springvolt. Det är inte så bra som det ser ut, säger Peter Untersteiner. V75-6 1 Rooibos (Björn Goop) har alltid varit bra. På Åby när Torbjörn körde såg det väldigt lätt ut. Jansson var görnöjd. Det är lite fel läge för honom eftersom han inte är direkt snabb ut. Det går inte att ladda med honom heller. Handlar om att hitta ut och gör han det ska han definitivt räknas i segerstriden. Klarar att göra en del själv också, säger Ola Frisell. 2 Queasy (Örjan Kihlström) gör fina insatser hela tiden. Var den där galoppeni Big Noon-pokalen när det blev omstart och han slog ihop kort efter start, annars har han skött sig prickfritt sedan han blev valack och gör det bra. Ser ut att hålla fortsatt fin form och har fått ett dugligt läge. Med klaff och så vidare kan han nog sluta i segerstriden, säger Tommy Berghagen hos Stefan Hultman. 3 Mr Vox (Torbjörn Jansson) fick ett fint lopp senast och svarade bra på det till en knapp seger. Försöker om det kan bli ett liknande scenario den här gången. Han ska gå utmed sargen i alla fall. Kan säkert tjäna fina pengar, han kan vara bland de tre, fyra om han får ett fint lopp, säger Krister Jakobsson. 4 Navigator Sib (Per Linderoth) avslutade strålande bra senast och formen sitter där. Samma läge igen och han är vass på speed. Trots att motståndet är tufft har vi förhoppningar på honom, säger Jörgen Westholm. 5 Elit Håleryd (Peter Untersteiner) håller nyttig form. Vinner sällan numera men går bra varje gång och rätt vad det är så vinner han när det klaffar. Han är i första hand ett platsbud, det är realistiskt, säger Peter. 6 Rico Follo (Erik Adielsson) kändes kanonfin senast och hade varit långt framme bara det hade löst sig i tid. Han har haft knallform länge men inte fått utdelning då det har strulat en del i loppen. Uppgiften ser intressant ut och skulle det lösa sig så är han inte borta. Streckar man på så tycker jag att min ska med på bongen. Tillåter banan så blir det barfota runt om, säger Svante Båth. 7 Mr Fitch (Johnny Takter) är allt bra med men han kanske får springa med skor bak. Han satt fast senast och det var inte mycket att göra men jag tror inte att det loppet har skadat honom. Lite dåligt spår men med tempo och bra ryggar kan han vänta med spurten till slut. Stämmer det lite kan det räcka långt, säger Markus Waldmüller. 8 Kazire de Bob (Daniel Olsson) fick ett skitläge. Enligt Daniel fungerade han inte på Åby, fick inte tag i banan alls, sprang bara och halkade. Känns som vanligt nu, jag tror formen är intakt. Sedan får vi hoppas att de kör där framme, säger Joakim Wallin. 9 Donttellmeanymore (Kenneth Haugstad) är allt bra med. Har bara tagit det lugnt efter senaste starten. Får gå några snabba intervaller på fredag morgon innan jag åker upp. Att jag kan köra barfota runt om nu är positivt. Han går bakifrån också men det är svårare att vinna. Ska definitivt räknas ändå, säger Niklas Robertsson. 10 Kalle (Dagfinn Aarum) är i toppform för dagen, har tagit senaste loppet på ett perfekt sätt. Känns på topp i jobben. Det har klaffat hundraprocentigt i matchningen. Ska bli spännande att prova i en final,tycker han hör hemma på tipslinjen, säger Dagfinn. 11 Peaberry (Jennifer Tillman) kunde ha matchat alla från ett bättre läge. Bortlottad. 12 Brisco Boko (Ulf Ohlsson) har ett taskigt läge men formen är bra. Det här loppet har vi siktat på sedan före jul. Möjligtvis fattades det lite på Bergsåker. Nu känns han riktigt laddad, som vid jul. Inte totalt slagen på förhand trots läget, säger Petri Salmela. V75-7 1 Xman Kemp (Thomas Uhrberg) gjorde ett bra lopp efter frånvaro på Jägers och ska gå framåt med det loppet. Fick ett bra läge nu med spår ett i volten. Kommer få ett bra lopp och slutar långt fram. Jag ska inte säga något om taktiken, säger CG Björkroth. 2 Resplendent Caviar (Mattias Djuse) var ute i ett enklare gäng senast och hade då inga problem med att leda runt om. Formen är så bra den kan bli och han gör säkert ett bra lopp här också. Motståndet är tufft men skulle min få sitt smyglopp så ska det vara lite platschans, säger Svante Båth. 3 Checco Boko (Jorma Kontio) känns fin i träningen hemma och det är bra kapacitet i hästen. Har inte startat på ett tag men känns fin. Den som får bästa loppet är först av våra två. Stallet är i form så man kanske ska räkna dem båda, säger CG Björkroth. 4 Rocket Zet (Daniel Redén) har fått ett halvstruligt utgångsläge känns det som, det finns risk att det blir lite tappstart därifrån. Skulle han kunna vara trea, fyra får vi vara nöjda. Det är rätt tufft emot också även om han ska ha gått framåt med lopp i kroppen, säger Pär Pergenius hos Daniel Redén. 5 Aaron Boko (Peter Ingves) gick i mål med sparade krafter senast. Daniel Olsson var nöjd med hästen. Tränar normalt efter det och spåret är inte bra men han ska klara det. Trivs bäst i spets men går även bakifrån. Ska inte nonchaleras, säger Jörgen Westholm. 6 Baretta Boko (Ulf Ohlsson) känns det spännande för. Känns bra i jobben och har fått ett fint läge. Uffe avgör om han vill köra i ledningen eller inte, säger Ulf Stenströmer. 7 Ponziopilato Stra (Örjan Kihlström) galopperade tråkigt nog i ledningen på väg in i första sväng senast, är annars en jäkla hedershäst som gör fina lopp hela tiden. En riktig tävlingshäst. Ute i ett tufft lopp men är duglig, man kan säga att det är outsiderprägel över honom, säger Tommy Berghagen. 8 Absolut Newport (Björn Goop) räknade jag på förhand med att det skulle vara spets och hämta plommonen, men när han fick bakspår blir det svårare. Håller annars väldigt bra form. Står bra inne penningmässigt också. Räknas, säger Risto Airaksinen. 9 Hankypanky Pagan (Robert Bergh) har fått två lopp i kroppen. Var klen i årsdebuten utan att vi hittade några fel. Vi provade igen senast och då var han förbättrad men blev tempotorsk. Ska vara bättre med den genomköraren också, säger Jimmy Jonsson. 2 160 meter 10 Kaka A.T. (Erik Adielsson) går jämnt och bra utan att överbelasta sig. Vi hoppas och tror att han ska ta i bättre. Är vad som saknas. Det där sista lilla extra. Känns som om han har formen men inte motivationen. Vi försöker på olika sätt få honom att hitta den. Lösningen kan dyka upp när man minst anar det, säger Stig H Johansson. 11 Labero Broline (Magnus Jakobsson) har fått två lopp i kroppen efter sitt tävlingsuppehåll och har känts kanonfin i bägge. Knäoperationen vi gjorde har gjort honom gott och han trivs verkligen med tillvaron för dagen. En outsider, säger Svante Båth. 12 Macho Gossip (Peter Untersteiner) är fin i jobben och kan skrälla. Kan inte räknas bort helt och hållet, säger Åke Lindblom. 13 Tidied Accelerator (Johnny Takter) är inte lika stark som tidigare. Farlig om form. 14 O.U.Glide (Johan Untersteiner) var klart sämre senast. Det gör honom svårbedömd. 15 Aloe Vera (Kim Eriksson) blev spåret tokigt för. Hamnar punschigt på det. Kan tjäna fina pengar med rätt resa men inget för vinnarspelarna, säger Fredrik Pedersen. Källa: Martin Berg/Sportbladet
2014-02-07, 16:40 | #81 |
tidligt v75
V75
V75 BANE 08.02.2014 V75-1: 4 V75-2: 2 V75-3: 1,2,4 V75-4: 2 V75-5: 1,6,7,10 V75-6: 1,2,3,4,5,10 V75-7: 1,6,7 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 0,50 kr. 216 108 kr. Købt d. 07.02.2014 16:39 Serienummer: F019-D701 |
|
2014-02-07, 17:01 | #82 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
När V65 sändningarna drog i gång får man infon tidigare
Citat:
2014-02-07, 17:08 | #83 |
Om det regnar lika mycket där som det gör här 10 mil i från blir det grisigt som fan i morgon. Är väl det som krävs för att det ska bli intressant.
Det klagades lite redan i onsdags att det var lite löst på innerspår. Med lite regn så blir det härligt jobbigt för spetshästarna och inget spetspromenerande från spets. Hoppas och håller tummarna för att det regnar där också Senast redigerad av draken den 2014-02-07 klockan 17:15. |
|
2014-02-07, 17:15 | #84 |
Ända lilla chansen för Goop att vinna om han ska köra i spetsstriden är ju om Amaru Boko galopperar tidigt. B L är ju chanslös mot de andra hästarna på medel om han måste öppna hårt. Troligtvis vinner ju inte hästen även om det är garantispets efter 20m.
|
|
2014-02-07, 17:18 | #85 |
Putte64 vist vinner väl Trailing Edge???
|
|
2014-02-07, 17:18 | #86 | |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
2014-02-07, 17:22 | #87 | |
Citat:
På tv hoppades han kunna stänga in bergarn
2014-02-07, 17:23 | #88 | |
Citat:
|
||
2014-02-07, 17:27 | #89 |
Jag tror David Sisu vinner den här gången. Alla spikar Amaru som kommer vantrivas i startstänket efter Baht Laucher och hoppa hejdlöst i första kurvan. Nu var det såklart mer ett önsketänkande men jag låser på 2. Lyxgardering.
|
|
2014-02-07, 17:39 | #90 | |
Citat:
Däremot så är Baht Launcher enligt mig ingen häst som håller hela vägen på medel i denna omgivning även om det absolut inte är det tuffaste loppet. Hästen borde inte ha speciellt mycket respekt och därför inte få slarva bort hela lopp från spets. Jag tror hästen skulle ha bättre chans genom att direkt lägga sig i rygg på favoriten. |
||
|