Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-29, 23:01   #241

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Jag köper det du skriver Pilkast men varför ska du ens skriva ut i efterhand då?

Om du nu inte söker sharps och cred som du skriver.

Det har du i och för sig rätt i, sirlarsson - har inte tänkt så långt, faktiskt... Är ju en egoboost det med. Ja, för sharps är det inte - jag ger ut tio gånger mer än vad jag får igen, medan det räcker för vissa att skriva att de nyss gått på toa för att erhålla 100 sharps, ingen nämnd, ingen glömd, hehe...

Hmmm. Skall fundera framgent på vad jag skall lägga ut - före och/eller efteråt... Värt att tänka på...

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+100), dzeno (+20)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-29, 23:08   #242

sherwyns avatar

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 45
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Det har du i och för sig rätt i, sirlarsson - har inte tänkt så långt, faktiskt... Är ju en egoboost det med. Ja, för sharps är det inte - jag ger ut tio gånger mer än vad jag får igen, medan det räcker för vissa att skriva att de nyss gått på toa för att erhålla 100 sharps, ingen nämnd, ingen glömd, hehe...

Hmmm. Skall fundera framgent på vad jag skall lägga ut - före och/eller efteråt... Värt att tänka på...

Det är ju inte så att jag varken tvivlar på att du vunnit eller missgynnar dig att vinna, men reagerade när du nu postat efterhandare två, eller kanske tre gånger nu idag från Åby. Men jag ska inte vara någon polis och neka dig att göra det. Go for it!
sherwyn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-29, 23:14   #243

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Kan så vara... Men, sharps har blivit en klar "maktfaktor" inom det svenska travet och här spottas det ut suveräna tips, hela tiden - gäller bara att sålla agnarna från vetet...

Med detta sagt så är det snart inte värt att lägga ut spel/tips på Vinnar, Plats, Tvilling, DD, dvs, de spel med mindre omsättning i då oddsen sjunker, ibland dramatiskt, när någon som har någorlunda med "cred" härinne lägger ut spel... Ingen nämnd, ingen glömd - detta är bara fakta...

Varför skall jag/man lägga ut spel utan att få ett skit för det? Jo, jag glömde ju de berömda sharpsen, som vissa samlat på sig som om domedagen vore nära... Vad skall dessa användas till, förutom att ge varandra lite omtanke, ibland...? Inte faan betalar dessa mina spel eller räkningar...

Det är inte värt att förlora, på lång sikt, tusentals kronor för att erhålla lite sharps och/eller cred på diverse sidor... Anser jag, i alla fall.

Hellre håller jag oddset uppe än att ge tips och se oddsen sjunka dramatiskt strax före spelstopp - detta måste väl alla vara överens om, förutom de som inte har något att komma med, är klart...

Konstigt inlägg?!

Gillar dig skarpt, hoppas du vet det.

Handlar inte om att få Sharps, inte första gången du hakar upp dig på det?

Att Sharps skulle vara en maktfaktor är bara löjligt, vilken ankdamm simmar man i då?
VenCe (+500)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-29, 23:16   #244

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Jag tillför oftast ändå inget till streckspelen och de spel jag spelar på Vinnare, Plats, DD, Tvilling och dylikt hinner de flesta ändå inte rygga så jag kommer härmed INTE lägga ut något i efterhand då jag nu inser att det bara blir löjligt att göra så - ingen kan ju följa dessa spel ändå och det är ändå bara en egoboost...!

Hoppas många andra följer mitt exempel nu, så slipper vi se fejkade bongar och efterhandskonstruktioner, eller spel som ingen hinner följa... Spel lägges INNAN loppen - eller INTE alls! Okey?!

Detta gäller då ALLA spelformer och även så vill i alla fall jag slippa kommentarer som att "jag skulle ha gjort si eller så, för då hade jag suttit med 100 hästar i de två, tre sista avdelningarna, men nu när jag haft sådan otur och så och inte tänkte som jag borde tänkt, så har jag bara spikar kvar...". Dessa är lika kontraproduktiva som att lägga ut spel i efterhand... Detta då vi ALLA gör fel, VARJE GÅNG, vi INTE vinner...

Kram på er alla - nu är det upp till pöbeln att följa detta...!

Gammal 2014-01-29, 23:17   #245

sherwyns avatar

Standard

Lite off topic nu men vad är sharp$? Jag har förstått att man kan ge inlägg detta, men trodde det handlade om hur bra man tycker posten är? Kan nån förklara?
Gammal 2014-01-29, 23:19   #246

VenCes avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Konstigt inlägg?!

Att Sharps skulle vara en maktfaktor är bara löjligt, vilken ankdamm simmar man i då?
Sa nån Sharp$.. Less is more?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Helge (+500)
VenCe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-29, 23:24   #247

sherwyns avatar

Standard

Citat:
ingen kan ju följa dessa spel ändå och det är ändå bara en egoboost...!
Alla är såklart ute efter egoboostar när man vinner, men tyckte det blev väl mycket när det skedde under så kort period nu. Självklart så är jag för att om man vill hålla på sina spel hemliga så ska man få göra det, och om man vinner så ska man också självklart få posta spelet i efterhand. Men blir lite patetiskt att bara läsa att alla vinner hela tiden, utan att någon någonsin lagt ut ett spel på förhand.
Gammal 2014-01-29, 23:28   #248

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Konstigt inlägg?!

Det är lugnt - man får ha olika uppfattningar, även i Sverige (än så länge)... Gillar de flesta på sharps, även dig.

Tog du åt dig angående sharpsen bara för att du har över 15 000, eller...? Tja, har du inte sett det fenomen jag talar om...?

Att sharps är en "maktfaktor" är sant - jag har då mången gånger sett odds rasa efter att de lagts fram som tips här på sajten, så inbilla dig inget annat... Och då har dessa gått tvärtemot vad "tipsexperterna" på ATG-Live och/eller andra "travtjänster" spytt ur sig...

På tal om ankdamm - det är inte bara mina tips som jag snackar om - här inne finns det massor av otroligt duktiga tipsters som ger ut suveräna hintar på både den ena och den andra sajten - att tro att detta INTE får åverkan på oddsen är ju bra naivt tankesätt! Bara för att sharps är gratis så genereras det INTE mindre bra tips härifrån, snarare tvärtom...

En gång är ingen gång - ett otal gånger blir i alla fall, i min värld, något att fundera över...

Gammal 2014-01-29, 23:30   #249

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sherwyn Visa inlägg
Det är ju inte så att jag varken tvivlar på att du vunnit eller missgynnar dig att vinna, men reagerade när du nu postat efterhandare två, eller kanske tre gånger nu idag från Åby. Men jag ska inte vara någon polis och neka dig att göra det. Go for it!

Tackar - det var allt för ödmjukt utav dig...!

Gammal 2014-01-29, 23:31   #250

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Jag tillför oftast ändå inget till streckspelen och de spel jag spelar på Vinnare, Plats, DD, Tvilling och dylikt hinner de flesta ändå inte rygga så jag kommer härmed INTE lägga ut något i efterhand då jag nu inser att det bara blir löjligt att göra så - ingen kan ju följa dessa spel ändå och det är ändå bara en egoboost...!

Hoppas många andra följer mitt exempel nu, så slipper vi se fejkade bongar och efterhandskonstruktioner, eller spel som ingen hinner följa... Spel lägges INNAN loppen - eller INTE alls! Okey?!

Detta gäller då ALLA spelformer och även så vill i alla fall jag slippa kommentarer som att "jag skulle ha gjort si eller så, för då hade jag suttit med 100 hästar i de två, tre sista avdelningarna, men nu när jag haft sådan otur och så och inte tänkte som jag borde tänkt, så har jag bara spikar kvar...". Dessa är lika kontraproduktiva som att lägga ut spel i efterhand... Detta då vi ALLA gör fel, VARJE GÅNG, vi INTE vinner...

Kram på er alla - nu är det upp till pöbeln att följa detta...!

Det där är ju också självklarheter som en femåring kan tänka ut?
Alla gör inte så heller.

Kram på dig själv!

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-29, 23:32   #251

sherwyns avatar

Standard

Citat:
Tackar - det var allt för ödmjukt utav dig...!

Varsågod. Keep on going, do your thing!
Gammal 2014-01-29, 23:52   #252

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sherwyn Visa inlägg
Alla är såklart ute efter egoboostar när man vinner, men tyckte det blev väl mycket när det skedde under så kort period nu. Självklart så är jag för att om man vill hålla på sina spel hemliga så ska man få göra det, och om man vinner så ska man också självklart få posta spelet i efterhand. Men blir lite patetiskt att bara läsa att alla vinner hela tiden, utan att någon någonsin lagt ut ett spel på förhand.

Du har varit med sedan januari i år och har mage att uttala dig om hur jag lagt ut mina spel förut - är nog den, av alla, på sharps som både blandar och ger mellan att ge ut tips före, under och efter spelstopp...

Självklart vinner inte alla, hela tiden - detta måste man ju vara en idiot för att tro...

Jag kan förklara lite av min spelfilosofi. Jag kan ha uppemot 3 hästar som jag funderar på som vinnare/plats/DD, eller vad faan, strax innan start. Självklart inte optimalt men så jämna är loppen i dagens travsport. Jag bestämmer mig MÅNGA gånger absolut i sista sekund (om jag spelar på ATG eller Rikstoto.no) på vilken häst jag skall spela - finns inte en chans i helvetet att jag hinner ut med dessa FÖRE spelstopp, då jag då knappt är färdig själv...

Det kan vara att jag ser en häst glida förbi på Live-sändningen som helt plötsligt såg mycket bättre ut än i provstarten, eller dylikt. Det är så små marginaler som gäller hela tiden. Kan många gånger vara det som avgör vilken av dessa två, tre man spelar på...

Kan även vara att man nyss skrivit ett annat inlägg på sharps som gör att man måste vänta en minut för att få lägga nästa, som gör att man inte hinner innan spelstopp. Det är MÅNGA spel som jag inte ens lagt upp, varken före, under och/eller efter loppet pga. tidsbrist... Det är många lopp att gå igenom och ibland två, tre banor samtidigt att hålla reda på - då kan det bli kaotiskt, särskilt för mig som nästan alltid vill ha ett spel i de flesta lopp som jag ser...

Slutligen! Nu får vi se om denna diskussion leder till vad ni vill, nämligen att INGA spel läggs upp annat än FÖRE spelstopp! Något jag tvivlar på då de flesta inom travet är idioter, så tydligen, även jag...!

Så, från och med i morgon så slipper vi då se efterhandsspel/konstruktioner - hoppas jag...! Allt skall då ske öppet och INNAN spelstopp - annars INTE värt att posta!!!

Gammal 2014-01-29, 23:52   #253

Sharp$: 1958
Standard

Citat:
Kan så vara... Men, sharps har blivit en klar "maktfaktor" inom det svenska travet och här spottas det ut suveräna tips, hela tiden - gäller bara att sålla agnarna från vetet...

Med detta sagt så är det snart inte värt att lägga ut spel/tips på Vinnar, Plats, Tvilling, DD, dvs, de spel med mindre omsättning i då oddsen sjunker, ibland dramatiskt, när någon som har någorlunda med "cred" härinne lägger ut spel... Ingen nämnd, ingen glömd - detta är bara fakta...

Varför skall jag/man lägga ut spel utan att få ett skit för det? Jo, jag glömde ju de berömda sharpsen, som vissa samlat på sig som om domedagen vore nära... Vad skall dessa användas till, förutom att ge varandra lite omtanke, ibland...? Inte faan betalar dessa mina spel eller räkningar...

Det är inte värt att förlora, på lång sikt, tusentals kronor för att erhålla lite sharps och/eller cred på diverse sidor... Anser jag, i alla fall.

Hellre håller jag oddset uppe än att ge tips och se oddsen sjunka dramatiskt strax före spelstopp - detta måste väl alla vara överens om, förutom de som inte har något att komma med, är klart...

Så klart du ska fortsätta lägga ut dina spel. Det är bara kul och se andra vinna det tycker jag!

Man kan ju bjuda på spel utanför sina egna samt just när startbilen drar igång så ingen hinner rygga
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-29, 23:55   #254

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Den stora frågan är hur många betaltjänsttipsters som hänger här och snor våra tips!?

Skämt o sido så är det helt upp till var och en när man har lust att delge sina tankar.
Förövrigt övergår ju trådarna i en form av chat när omgången väl startat. Det viktigaste tycker jag är att tråden håller så hög kvalité som möjligt innan allt drar igång än vad som skrivs under och efter. Huvudfokus är ju trotsallt streckspelet.
elwiz (+12), Helge (+3)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-30, 00:04   #255

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15752
Standard

Skön dubbel som Kenneth Haugstad bjöd på.......

https://www.rikstoto.no/Nyheter-og-t...-til-Kolgjini/
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td