|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-01-31, 14:25 | #31 |
Hur ska Mikko Aho förlora? första V75 avd.
Lätt till spets för 2 Art On Line litet fält, alla lägger sig på rad. Bara bläddra vidare SPIK!! |
|
2014-01-31, 14:28 | #32 |
Ser att Mr Fitch finns till 2.05 i platsodds! 87 i platsprocent, värsta motbudet är struken! Nää jag sätter hela lönen på den
|
|
2014-01-31, 14:56 | #34 |
Vici Lane stryks alltså också i v75-7.
|
|
2014-01-31, 14:57 | #35 |
Lufti meddelar att Vici Lane också stryks i v75-7
|
|
2014-01-31, 14:57 | #36 |
Avd7 Vici Lane kommer strykas
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-01-31, 15:44 | #37 |
Björn upp på David Sisu är intressant!
Nu när Vici lane också är struken så borde väl Mr Fitch ha bra chans? Eller bättre med gardering? Nån som har någon trevlig information kanske? |
|
2014-01-31, 15:50 | #38 |
Vici och Västerboo strukna...?
|
|
2014-01-31, 15:53 | #39 |
Vill varna för en häst som kan smyga till en seger om dom krigar där framme i avd1 häst nr8 lILLEN SISSU... Björn kört den förut och vunnit stor lopp med.
|
|
2014-01-31, 16:44 | #40 |
Det kan ju inte finnas något spelvärde alls i Mr Fitch? Alla som inte plockat en reserv fick ju honom när Västerboonthenews blev struken. Saken blev ju inte bättre när Vici Lane blev struken. Troligtvis har han en V75% på runt 60-70%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grogg12 (+5) |
|
2014-01-31, 16:48 | #41 |
Twitter lär defilera hem sista när han fick bricka 4. Kan inte se Goopen torska nu.
|
|
2014-01-31, 16:50 | #42 |
Har fått en känsla för Twitter nu i sista! gjorde sitt bästa lopp någonsin sist, grym kusk. chansspik!
|
|
2014-01-31, 16:52 | #43 |
Var det någon som såg Micke Nybrinks kupong till imorgon?
Såg allt förutom till avd6, där såg jag bara att han hade med nr1 |
|
2014-01-31, 16:59 | #44 |
Intervjuer eller kommentarer inför V75-Jägersro 1 februari
V75-1 1 Jumble Ås (Johan Untersteiner) fick ett perfekt läge. Hon har varit lite nere nu men fått en månads tävlingsuppehåll. Jag hoppas att hon ska leverera lite nu och läget är perfekt. Hon har inte vilat men bara tränat. Brukar gå bra direkt efter en paus från tävlande, säger Peter Untersteiner. 2 Art on Line (Mikko Aho) känns allting bra med. Det finns ingenting negativt att säga om hästen i alla fall. Senast gick han bra på Jägersro och efter det har allting känts bra och nu ska vi till Jägersro igen. Vi har ett bra läge och allting känns positivt inför loppet. Jag försöker ta ledningen, han är väldigt snabb ut. Jag tror aldrig att jag har kört från start men nu laddar vi. Det vore konstigt om någon kan svara eller köra mot oss. Jag kör med skor, järn fram och aluminium bak. Tycker att han har visat att han duger på V75 i silverdivisionen. Det här kanske inte var det hårdaste loppet heller, säger Mikko. 3 Wannabe Kemp (Jorma Kontio) var riktigt bra i söndags och gick bra till slut då. Det är inga fel på honom och formkurvan pekar uppåt för hans del. Fick ett bra läge nu och det är klart att de två värsta motståndarna har spåren innanför men jag tror på en bra insats. Jag tycker absolut att han är en av dem som ska räknas här, säger Clas-Göran ”CG” Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos. 4 Nanny Fine (Henrik Lönborg) tycker jag att allting är bra med. Vi har försökt att hålla formen till den här starten också. Läget är bra men det är också startsnabba hästar invändigt, så vi får se. Det gör ingenting att loppet inte blev fullt. Hon kommer att gå som vanligt. Kommer gå barfota runt om i fall banan tillåter det. Jag tror att hon är trea eller fyra, det ska till mycket tur för att vinna, säger Henrik. 5 Gigant Slugger (Stefan Persson) har varit ute och motionerat och han känns fin. Spets och slut. Jag pratade med Stefan Persson i tisdags och vi ska hänga på en sådan där jänkarvagn så får vi se hur det går. Det är första gången, men Stefan tror att det ska ge bra effekt. Han har ett bra spår eftersom han öppnar bättre när han är en bit ut i banan. Det ska bli spännande. Vi satsar som sagt på det där med spets och slut, säger Kent Larning. 6 Lazer Broline (Johnny Takter) känns fortsatt fin men söker den där rätta formen. Hästen är ny i silver och startar mest för att det är på hemmaplan. Jag är nöjd om han får pengar med sig därifrån, säger Ola Samuelsson. 7 Nice Little Ärt (Stefan Söderkvist) startar mycket mest på grund av att det är på hemmaplan. Han hade en bra säsong förra året men vi är nöjda om han kan vara fyra eller femma på lördag, säger Tomas Malmqvist. 8 Lillen Sisu (Björn Goop) har bra form men startspåren har varit helt usla nu, senast tolfte och nu åttonde. Det är i alla fall ett litet fält nu men självklart behöver man ha en del tur från det här läget. På något sätt ser uppgiften ändå bättre ut än i lördags. Jag tycker inte att han är helt borta. Det blir barfota runt om nu och om det klaffar på något sätt är han inte helt borta, säger Petri Salmela. 9 Jealous Broline (Oscar Uhrberg) har gått ganska bra på slutet. Var med mot Art on Line senast också. Den är svår för oss att rå på men en hygglig slant ska det kunna bli i alla fall. Han är på väg uppåt och kanske kan ha en platschans, säger Thomas Uhrberg. V75-2 1 Maraboo Man (Christoffer Eriksson) hoppas jag på rygg ledaren för, det är ett drömscenario. Det blir jänkarvagn för första gången. Vi har lånat en av grannen. Jag blir överlycklig i fall han är bland de tre. Han är speedig om han får rätt resa. Det är vad jag hoppas på. Men nu vet de om det. Vi får se om han kommer ut, säger Kjell Hultman. 2 Pere Palema (Conny Lindblad) gick jobb i onsdags och kändes jättebra. Han gick faktiskt riktigt bra senast och verkar ha gått framåt med det också. Det kunde inte ha blivit ett bättre spår, det ska bli spännande. Kommer gå likadant som senast. Men balansen bestämmer jag på lördag. Jag tycker att han kan vara en liten outsider, säger Conny. 3 Maia F. (Stefan Söderkvist) har haft ett litet brejk. Det var planerat eftersom det inte fanns några bra lopp för henne. Har gått bra och fick ett bra läge. Det är inte det absolut hårdaste klass II-försöket. Hon kan vara med där framme, säger Helena Burman. 4 Largo Launcher (Joakim Lövgren) har ett bra spår. Hästen är i form och kan vara med en bit fram direkt. Han är snabb ut och slipper möta den som slog honom senast. Det är vår bästa segerchans på lördag, säger Francois Travert i Joakim Lövgrens stall. 5 De la Vega (Torbjörn Jansson) räcker nog inte riktigt på rikstoton, jag tror ingen av mina har någon vinstchans. Med de här förutsättningarna tycker jag att de har likadana möjligheter. Om de kan vara fyra, femma så har de gjort det bra, säger Jörgen Axén. 6 Buba Boko (Jorma Kontio) var bra i debuten efter frånvaro, gick riktigt bra och känns fin i träningen efter det. Ska gå framåt med det loppet i kroppen. Det är en stark och rejäl häst som ska ses med segerchans i det här loppet, säger CG Björkroth. 7 Money Lloyd (Niklas Lindblad) verkar allt bra med. Gick ett jobb i tisdags och allt kändes bra. Jag chansade lite och anmälde upp honom på V75 i och med att det var hemmaplan och inte så mycket anmälningar. Formen är på gång så vi provar, säger Niklas. 8 Prince Consort (Thomas Dalborg) har jag hållit lite högre än De la Vega men han har inte lyckats vinna något lopp än, vilket jag faktiskt tycker är lite konstigt. Har dessutom ett sämre spår här än vad De la Vega har. Jag får vara nöjd om han kan vara på en fjärde-, femteplats på lördag, säger Jörgen Axén. 9 Helios Futura (Johnny Takter) var väldigt fin i ett jobb i måndags, han känns fin. Pass upp. Han har varit på väg uppåt och har levererat därefter också. Det känns som om han blir bättre och bättre vartefter. Nu när vi provar på lördag känns det kul att det känns bra inför också, säger Ola Samuelsson. 10 Fuxa Håleryd (Johan Untersteiner) gick bra senast. Kom aldrig till någon gång, hade lite sparat där. Ingen stjärna så men håller bra form. Det blir jobbigt att tro på seger så klart, säger Peter Untersteiner. 11 Nearly Nine Feet (Björn Goop) blev alldeles för het efter omstarten senast. Vet inte om han kanske kvävde sig. Hoppade på upploppet, var alldeles för laddad och fick nog syrebrist. Hästen ser fin ut och har absolut kvalité för att vara med på rikstoton. Ser honom som ett platsbud om han kommer hyfsat på det, säger Ola Frisell i team Goop. 12 Winner from Simba (Henrik Johansson) verkar allt bra med. Men vi smyger och ser om vi kan få en peng, säger Joakim Palm. V75-3 1 Dreams Take Time (Johnny Takter) verkar allting bra med. Han har gjort två kanonbra lopp nere i Frankrike så formen verkar hålla i sig. Han visade näst senast i Paris att han kan öppna riktigt rejält, då tog han ledningen från spår nio bakom bilen. Jag tror att han kommer prova från början här men det är ett litet fält och han går bra lopp på rulle också så vi behöver inte låsa oss vid någon speciell taktik den här gången. Det är klart att om han skulle få ledningen så kan han vara hästen att slå. Jag tycker att han ska räknas tidigt på lördag. Det är ett par, tre bra hästar i loppet. O’Grady framför allt och en Juggle Face som är i form är inga lätta hästar att tas med. Han har inte mött de här hästarna tidigare. Det ska bli spännande, säger Lars I Nilsson. 2 O’Grady (Flemming Jensen) kom aldrig in i loppet senast. Han var inte trött efteråt heller, så det är därför han kommer ut igen så fort som han gör. Det är ett bra startspår och det är bara sju hästar i loppet, motståndet ser inte så jättetufft ut. Jag tycker att han håller förnuftig form utan att hålla toppform, säger Flemming. 3 Juggle Face (Lutfi Kolgjini) var inne och kvalade på 1.15 för 14 dagar sedan. Känns okej och brukar gå bra efter vila. Han ska duga i ett sådant här lopp, han har mött en hel del bättre hästar förr. Så man ska nog inte glömma bort honom helt, han har trots allt kvar sin fina grundkapacitet, säger Lars Thornberg hos Lutfi Kolgjini. 4 Yanantin Boko (Torbjörn Jansson) är gammal och grå men pengar tjänar han ändå bra. Det är ingenting för vinnarspelarna, då skulle jag bli förvånad. Han slipper förhoppningsvis springa med brodd och skor, det var därför jag åkte till den här ändan av landet. Det är klart att det är en fördel men skulle han vara fyra, femma är jag skitglad. Skulle han sprattla till och vara trea så är jag överlycklig. Man får vara realistisk, säger Olle Alsén. 5 David Sisu (Björn Goop) är också en formstark häst som visade form senast i Sundsvall. Jag tror inte att man får glömma bort honom om det skulle bli lite körning där mellan favoriterna. Han fick inte ledningen senast men jag lovar att om han hade fått det så hade han varit tvåa bakom Amaru Boko. Han kan slåss från ett outsiderläge nu bakom de största favoriterna. Om det klaffar så varför inte. I grund och botten tycker jag inte att han är någon sämre häst än vad Dreams Take Time är, säger Petri Salmela. 6 Lord Capar (Thomas Dalborg) har jag tjatat om men nu behöver jag inte göra det längre, nu kunde vi i alla fall vara med en gång. Han gjorde det väldigt bra senast, det finns ingenting som säger att han kunde ha gjort det bättre den dagen, det var nog bara det att det var ett annorlunda lopp. Man kan hoppas på att de gasar och kör lite, han har större chans ju fortare det går första varvet. Räknar med att kunna köra med sommarskor, säger Mats Karlsson. 7 Nick Nock (Jorma Kontio) är det samma med som med Nice Little Ärt. Gjorde comeback senast, har smygande uppåtform. Vi siktar framför allt på pengar. Visst är det ett ihåligt lopp för att vara guld och väldigt få hästar men vi lyckades få det sämsta spåret ändå, säger Tomas Malmqvist. V75-4 1 Gio Follo (Svend Dyhrberg) har ett fint läge och känns bra inför den här starten. Han är i samma form som han brukar ha så det tror jag inte är något problem. Jag får köra från start så får vi se om jag kan ta ledningen. Det är inte omöjligt, men vi får som sagt se hur det utvecklas. Han ska räknas, han är inte så dålig den här hästen, säger Svend. 2 Sharif America (Lutfi Kolgjini) har vi haft problem med. Formen är bra men han får visa det först i lopp att han kan springa bra. Spåret är bra men vi kommer ändra en del på honom den här gången så kanske han går felfritt, säger Lars Thornberg. 3 Bascaphi In (Fredrik Persson) är en rätt så fin fyraåring som jag tror kommer bli bra i år. Hon är nog med där framme och hugger. Går som hon brukar göra. Hon är rätt snabb ut så jag provar nog rejält en bit från start så får vi se. Hon ska räknas, säger Fredrik. 4 Tabasco Caesar (Torbjörn Jansson) är allt bra med och det blir barfota fram som vanligt om banan tillåter det. Loppet ser intressant ut, vi har ett perfekt spår och är nöjda med det. Hoppas på en god placering. Om han springer upp till det han gjorde förra gången så har han en chans att vara bland de tre. Men Björn Goop har en bra häst, Takter också, säger Anders Nielsen. 5 Reckless (Björn Goop) skötte sig äntligen senast. Kändes som om det öppna huvudlaget gjorde susen för det var en helt annan häst. Björn kände i bilprovstarten innan tävlingarna att det blev perfekt. Mer avslappnad, skötte uppgiften utmärkt och var smått joggandes nästan med väldigt mycket krafter kvar. Samma motstånd ungefär och samma uppgift på lördag, sköter han sig får de vara bra för att slå honom, säger Ola Frisell. 6 Claudius F. (Johnny Takter) känns fin inför den här starten. Min enda lilla brasklapp är att han har varit förkyld. Även om allting verkar helt okej och han har blivit friskförklarad så är jag inte hundra procent på formen, den verkar bra i alla fall. Visst var Reckless bra senast men då var inte min med. Han behövde inte kämpa ihjäl sig om man säger så. Det löser sig nog härifrån. Om Claudius bara är frisk och som han ska så är han normalt en segerkandidat, säger Helena Burman. 7 Rhythm Kronos (Adrian Kolgjini) gick ett bra lopp senast, fick en hård väg fram. Behöver ett smyglopp nu för att kunna hävda sig. Om hon får den resa hon vill ha så är hon bra. Det vore givetvis bra om det stämde med fina ryggar, säger Lars Thornberg. 8 Rosebud (Christoffer Eriksson) är okej. Tränade i onsdags och jag ändrar inte på något särskilt sedan den senaste starten. Jag tror att han kan vara lite skarpare men förväntar mig ungefär samma prestation som han gjorde senast på Åby. Vi siktar på pengar. Jag har inga förväntningar på att han ska kunna vinna nu, säger Jerry Riordan. 9 Rajah Press (Joakim Lövgren) är en rätt så bra häst med en bra motor. Han är travsäker men det tog några lopp innan han förstod vad det här gick ut på, men nu tror jag att tioöringen har ramlat ner. Senast fick han ett tufft lopp men han borde ändå ha hållit bättre trots den hårda löpningen. Banan var småtung och moddig. Jag tog av framskorna och är rädd för att han blev lite hovöm av det. Det är stor risk att det blir skor runt om den här gången, ska inte vara något minus i alla fall. Jag hoppas och tror att han ska vara lika bra som vid segrarna på Solvalla och framförallt vid den andra segern var han riktigt bra. Det är synd att han har bakspår eftersom han är snabb ut men har han bara lite tur med löpningen ska han absolut räknas med chans, säger Björn Lindblom. V75-5 1 Panama As (Jorma Kontio) felade senast från start, laddade för mycket. Fick ett perfekt läge i volten nu och ska kunna öppna bra därifrån. Jag tror på en bra insats från henne och då ska de absolut vara med långt fram i det här loppet, säger CG Björkroth. 2 Maja Utca (Kenneth Haugstad) har varit positiv på slutet men måste visa mer ändå. 3 Singing Tua (Torbjörn Jansson) är allt okej med. Montédebuten senast var bra. Defensivt med en bra spurt. Gjorde ett bra intryck. Tror att formen är ytterligare förstärkt, hoppas på lite chans, säger Hans Karlsson. 4 Global Navigator (Joakim Lövgren) gick ett tufft lopp senast. Vi anmälde till ett lärlingslopp för att det skulle bli en lugn comeback efter ett uppehåll, men hon fick kämpa hårt. Vi hoppas att hon går framåt med det loppet. Platsbud, säger Francois Travert. 5 Piraya Hästak (Lars Högström) gör ett försök till, det blev tyvärr inte mycket till lopp på Valla. Hon var inte trött. Jägers tycker jag ser lite lättare ut på pappret om jag ska vara ärlig. Skaplig uppgift, platschans, säger Lars. 6 Deli Deli (Johan Untersteiner) är det bra med. Hästen är bra, läget är bra och hon är rätt snabb ut. Jag hoppas att hon ska komma fram och ta ledningen. Jag tror att hon blir svår att slå då, säger Lennart Olofsson. 7 Surinam F.H. (Mikael Pilenberg) fick ett bra läge och det är inte det hårdaste V75-loppet som har körts på Jägers. Det gäller bara för mig att träffa därifrån, kan jag göra det... Tar man med fyra, fem tycker jag att hon kan vara med och räknas, säger Micke. 8 Mamamia Blågul (Jan Henriksson) behöver spelarna inte bry sig så mycket om. Det är bara att smyga med där och försöka få en peng med, säger Ronny Palm. 9 Polo (Johnny Takter) gick jobb i tisdags och kändes som vanligt. Sätter på aluminiumskor fram. Senast var hon en besvikelse men gången innan visade hon att hon tål att gå. Löper hon upp till vad hon visat ska hon vara bland de tre, säger Jenny Andersson. 10 Princess Fire (Stefan Söderkvist) verkar bra och jag har inte tänkt mig några ändringar, det bestämmer banan. Ett dåligt spår gör att jag får ligga lågt. Men det är många som kan vinna, säger Roland Gustafson. 2 160 meter 11 Cherion Tooma (Björn Goop) var inte så bra senast. Inga fel hittade, enligt kusken kunde hon inte springa på den banan. Vi får se men det här loppet tycker jag är lättare än det senast, säger Peter Bronsman. 12 Very Sober (Kasper K Andersen) är det bra med, men inte sitter jag här och tror på någon segerchans. Får smyga med och hoppas på pengar, säger Emma Bjerkås. 13 Sahara Fairytale (Adrian Kolgjini) gick ett jäkla bra lopp senast från ett dåligt läge. Hon ska räknas för hon är bra. Håller fin form. Om det inte är knivskarpt motstånd ska hon räknas, säger Lars Thornberg. 14 Regina One (Thomas Dalborg) var inte som bäst senast. Är ganska ojämn men vinner hur som helst lopp väldigt sällan. Mer nyttig. 15 Coming True (Monica Sahlgren-Fromell) har fått hoppa över jobb på grund av vädret. Man kan säga att hon fått vila sig i form. Vi har kört men inte fort. Det är chansartat bakifrån med så många hästar, det kan bli hur som haver, säger Monica. V75-6 1 Vivo per Lei (Johnny Takter) har bara gjort kanoninsatser på slutet och det känns som om han har höjt sig ett snäpp. Senast kunde han inte svara ledningen men han var väldigt bra med i en toköppning första varvet. Han visade god moral, säger Lars I Nilsson. 2 Helium (Björn Goop) var missgynnad av att gå med skor bak senast och hade heller ingen tur med löpningsförloppet. Tror inte han är någon vinnare på V75. Man kan hoppas på en bra placering. Det intressanta är Björn Goop. Han har väckt upp sämre hästar än Helium, så varför inte, säger Hans Karlsson. 3 Enzo Nova (Erik Klossi) är allt bra med. Senast blev det kasst för honom. Han fick gå i tredjespår i hela loppet. Det var därför det blev som det blev. Läget är bra och hästen känns bra. Jag hoppas på en liten platschans. Det är vad han kan ta. Optimal balans och goggles, säger Peter Östgren. 4 Asterix Hornline (Johan Untersteiner) är distansen bra för och spåret är bra. Han kom aldrig till senast när han hade förstaspår, han är inte så snabb ut. Nu borde han komma hyfsat på det därifrån och duger absolut i klassen, säger Peter Untersteiner. 5 Elmer Gold (Stefan Söderkvist) har galopperat så mycket på slutet så jag blir osäker. Vi har kollat upp honom och han tränar normalt, det är mer att han har bromsat sig i fel. Sätter på ett stängt huvudlag så att han är med mer. Vanlig vagn också och lätta aluminiumskor fram, säger Mats Rånlund. 6 Simb Catcher (Christoffer Eriksson) kan vara en storoutsider. Om det stämmer på vägen. Det är länge sedan det var en proffskusk som körde honom och han gick bra senast efter en tappstart, säger Ronny Palm. 7 West Wing (Bo Falsig) blev spåret långt ut för. Å andra sidan hade vi lite poäng och jag blev glad för att få vara med i loppet. Min känsla är att han duger bra och jag blir inte alls förvånad om han dyker upp bland de tre. De får inte underskatta honom, han är värd en liten varning. Går med skor nu, säger Bo. 8 Jupiter Rodney (Palle Günther) fick tyvärr ett jäkla tråkigt läge så det är chansartat. I vanliga fall blir han inte rädd för någon av motståndarna men härifrån krävs det så klart tur. Trea, fyra i första hand från det här utgångsläget, säger Bo Örberg. 9 Sonar Brodde (Flemming Jensen) kanske är ute på lite för lång distans men känns okej. Det är värt att testa i det här gänget. Smygläget passar bra när det är fel distans. Ingen koll på konkurrensen men han kanske kan vara en outsider, säger Flemming. 10 Finish Future (Jorma Kontio) har gjort det bra efter lite frånvaro. Gick riktigt bra senast. Spår tio är okej, det gör ingenting med ett rygglopp. Det är 2 600 också. Han kommer göra ett bra lopp. Räknas. Av våra fyra hästar som har möjlighet att vinna tycker jag att han är vår bästa, säger CG Björkroth. 11 Kemas Magic (Fredrik Persson) har gått bra på slutet. Har ett tråkigt läge men bra form. Jag tror lite på den. Visst är det fördel för Bascaphi In eftersom hon har ett bättre läge i sitt lopp. Jag tycker nog att båda mina ska räknas och streckas, säger Fredrik. 12 Ivory Accent (Kenneth Haugstad) lyser lampan grönt på men vi är inte överentusiastiska för spår tolv. Vi behöver lite hjälp den här gången med att någon gasar. Han har bara fått gå motion sedan senaste starten. Normalt brukar vi köra några snabba men det hoppar vi över helt den här gången. Håller honom bara lugn, säger Toste Norgren V75-7 1 Vici Lane (Adrian Kolgjini) var bra senast. Innerspår är det allra sämsta för honom. Öppnar hyggligt men jag tror inte att han kan hålla någon ledning. Vici Lane är en bättre häst än Paparazzi men läget gör att han blir lite utlämnad, säger Lars Thornberg. 2 Västerboonthenews (Johnny Takter) är ett riktigt bra spikförslag (kapacitet, form, läge, startsnabb = alla ingredienser) – om han är frisk. Jag har ryktesvägen hört att han hostat och möjligen är på väg att bli förkyld. Skulle säga att han är osäkert startande. Därför väljer jag att gardera ordentligt. 3 Paparazzi (Lutfi Kolgjini) kör Ludde för att den är lite svårare. Han är snabb ut och har fin form men han tar aldrig en längd på Västerboonthenews. Givetvis gör Ludde ett försök för Ludde är snabb ut. Hästen kan öppna fort och kan åtminstone få rygg på ledaren. Vici Lane är en tuffare häst men det måste lösa sig då, säger Lars Thornberg. 4 Mr Fitch (Conrad Lugauer) känns bra. Var bra senast i bronsdebut över 2 600, det var jag nöjd med. Möter bra hästar men är ingen dålig häst själv heller. Inget dåligt spår. Går bäst i rygg. Barfota fram om det går. Hästen är hela tiden med där framme. Slutar bland de tre första i mål, säger Connie. 5 Pling Plong (André Bakker) har fin form men är främst ett platsbud. Om det skulle stämma till fullt ut är han inte chanslös. 6 Twitter (Björn Goop) gjorde kanske det bästa loppet som han har gjort senast. Var riktigt bra, mot jättefina hästar också. Det är en häst som jag gillar skarpt. Kändes inte riktigt som bäst inför Solvallastarten senast så Björn valde att stryka. Kanske satt 11-tiden i benen. Han ser fin ut i träning igen. Det är bra hästar emot och kanske lite för långt ut för att vara helt nöjd. Hamnar han bara i ett vettigt slagläge kan man inte räkna bort honom helt. Tidigt streck om man streckar på men det krävs lite tur, säger Ola Frisell. 7 Bazire Brodde (Joel Uhrberg) passade det dåligt för senast. Många av de V75-loppen som var på Åby senast, det var inga lopp. Det gick 17 första varvet. Hästen gick okej utan att vara helt på hundra. Med det här spåret krävs det att det blir bra tempo för att det ska kunna gå. Om det skulle klaffa kan han vara en bit fram, säger Thomas Uhrberg. 8 Xman Kemp (Jorma Kontio) har inte startat på ett tag och fick ett tråkigt läge också med spår åtta. Det är ett ganska tufft lopp också. Han gör ett bra lopp. Får han med sig några fina slantar så tycker jag att man får vara nöjd med det, säger CG Björkroth. 9 Sigurd Speed (Kasper K Andersen) var bra senast på Charlottenlund. Han har ett bra läge och kan vara trea, fyra. En platschans. Vi får ligga halvlågt med samtliga våra tre V75-hästar på lördag, säger Tomas Malmqvist. 10 Perfect Power (Johan Untersteiner) var sådär senast. Gick okej men inte det där lilla extra. Provar igen. Han har nyttig form utan att ha toppform. Vi kan hoppas att det klaffar med loppet, säger Peter Untersteiner. 11 Dream Duo (Veijo Heiskanen) tränade i måndags och då var allt väl. Det är uppåtform på hästen och allt är väl men det är ett taskigt läge nu. Han gör ett bra lopp men det är svårt att vinna därifrån. Jag tror att han tjänar fina pengar. Inga ändringar. Det blir svårt att vinna på lördag, säger Veijo. 12 Bergshults Leffe (Kenneth Haugstad) är tänkt att vara lika bra som förra gången men har blivit bortlottad nu. Det gör att vi inte har så stora förhoppningar. Får se om vi kan få en slant åtminstone, säger Stanley Ekberg. Källa: Martin Berg/Sportbladet