Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-26, 07:39   #16

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fyran Visa inlägg
Finns det någon vettig anledning till att man kastar in en extra V75 med Solvallalunk, samtidigt som PdA ska gå av stapeln..?
Bättre med V64 lunk?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 08:48   #17

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15752
Standard

Tacka vet ja V65 i Harstad.......de ä grejor det.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 09:05   #18

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3475
Standard

Tycker det är svårt att hitta spikar :(
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 10:01   #19

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15752
Standard

avd 6) Där är jag helt inne på att 9 Bear Dancer kan vara en skön spik till låga %. Det borde bli riktig körning då Tobbe vill försvara innerspåret, Uffe skall till spets, likaså Stefan P och Kim vill fram till spets och alla har snabba hästar.

Det är som bäddat för en klassisk Johan U med en svepning ut ur sista sväng.....:-)
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 10:05   #20

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

SPORTBLADET:

V75-1

1 Obama Gel (Christel Berntsson) visade lite uppåtform i måndags men fick ett bra lopp där. Med det här bra läget ska han kunna
vara trea, fyra kanske. Det får gärna bli ett lopp i rygg på Donttellmeanymore. Då kan han vara platsaktuell, säger Micke Selin.

2 Utility Bus (Per Lennartsson) är en bra häst som blir stadigt bättre hela tiden efter sin långa vila. Ses som ett tidigt motbud om man väljer att gardera den stora favoriten.

3 Donttellmeanymore (Kenneth Haugstad) vann väldigt enkelt senast. Var ruggigt fin och inte heller det minsta trött efter loppet. Kenneth var imponerad över hur snabbt han kunde öppna och även han var väldigt nöjd. Jag är verkligen nöjd med spåret, det kunde inte ha blivit mycket bättre. Nu åker vi till Stockholm med rejäla segerförhoppningar. Märkligt nog fungerar han allra bäst med övernattning, åker man under tävlingsdagen blir han stel och kantig och fungerar inte alls, säger Niklas Robertsson.

4 Acriter (Ulf Eriksson) gick bra senast men blev fast med gott om krafter kvar. Formen känns jättefin. Det är ett bra läge för honom. Han gillar att ha framspår bakom bilen. Normalsnabb ut, blir det körning kan han vara med till slut, säger Peter Eriksson.

5 Express Step (Filip Lejon) är kapabel men får det inte riktigt att lossna. Därför är det svårt att se honom vinna det här loppet.

6 Wannabe Kemp (Stefan Söderkvist) var riktigt bra som fyra senast efter ett längre uppehåll. Ska absolut gå framåt med det loppet i kroppen. Känns fin i träningen efter det och kommer göra en bra insats på söndag. Jag tycker att han ska räknas med vissa möjligheter, säger CG Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos.

7 Knifetown Action (Erik Adielsson) skriver Stig H Johansson om i sin V75-krönika.

8 Odd Fellow (Ulf Ohlsson) har varit bra, gjort bra lopp hela tiden. Gick fram i dödens senast och blev knappt slagen. Han har fin form, är stark och rejäl, går alltid till slut. Det är ganska jämnt mellan våra två nu när Wannabe har fått ett lopp i kroppen och känns fin efter det, säger CG Björkroth.

9 Finally Famous (Johan Untersteiner) fick spår nio och det är ett bra smygläge. Han är hårt inne i loppen när han har tvångsprissumma på sig. Det är inte lätt att vinna men Uffe var faktiskt nöjd med hästen senast. Det blev lite sparat också. Det är bra att han får de här smyglöpningarna nu eftersom han måste växa in i klassen. Jag begär inte vinst av honom men hoppas att han gör ett bra lopp, säger Reijo Liljendahl.

10 Wallace Boko (Tomas Pettersson) måste vi fortsätta ligga lågt med tills stallformen visar sig annorlunda. Vi har ingenting för spelarna just nu, säger Märta Alkerud.

11 Tambur (Torbjörn Jansson) får en ny kusk som aldrig har kört honom förut. Formen är bra, där finns det ingenting att klaga på. Donttellmeanymore är bra men sedan var det inte så våldsamt. Jag tror att han är mer gynnad av bakspår än om han skulle ha sex, sju eller åtta, säger Thule Jonsson.

12 Digital World (Jennifer Tillman) är det bra med. Lite tråkigt läge på 1 600 när man ska åka så långt, men det är bara att gilla läget. Att hon slipper hakar fram är positivt för henne. Får vi pengar ska vi vara väldigt nöjda från det där läget. Hon är så uppanmäld också, säger Anna Lindmark.

V75-2

1 Pedro Bi (Per Lennartsson) fick innerspår och det är ett perfekt läge. Pedro är bra och jag har siktat en del på den här uppgiften. Tur att vi fick ett bra läge, Pedro hoppas jag en del på. Han jobbar bra också, gick bra från ett annorlunda läge senast på Solvalla. Det ser bra ut, säger Reijo Liljendahl.

2 Shibur Night (Oskar J Andersson) vann jag med i fredags. Han är som han är när han går upp till bilen, har gjort så några gånger

förut, både för mig och Jörgen. Är man tidig upp till vingen så börjar han trava. Tappade 30-40 meter men var så bra som vi hade hoppats. Klart tuffare emot nu men ett bra läge. Känns han fortsatt lika bra ska han

absolut starta med bra chans, säger Oskar.

3 Shes so Lovely U.S. (Mika Forss) är startsnabb och trivs bäst i spets. Hästen har hyfsad form och ska ha chans med det här startspåret. Hon har gjort sina bästa lopp i spets så det var bästa möjligheterna nu. Om hon kommer till spets så släpper hon inte till någon. Intressanta loppvillkor, säger Martti Alaseppälä hos Markku Nieminen.

4 Storm Passage (Petter Karlsson) var en väldig besvikelse senast, möjligt att han hade stått över för länge och det var för kort distans. Bara en förhoppning att han ska vara så pass mycket bättre nu med rätt distans och några lopp i kroppen, men han var så blek och visade en sådan begränsing att jag har svårt att tro att han ska räcka i det stenhårda gänget, säger Hans Karlsson.

5 Quarter of an Hour (Claes Svensson) var inte frisk i Finland. Fick medicin efter det men kunde börja tränas efter någon vecka. Har tränat rätt mycket men inte så fort. Gått två 3 000-metersjobb inne på banan utan något speciellt tempo. Har en känsla att han kan sakna tempo i kroppen, säger Claes.

6 Chip Lane (Ulf Ohlsson) gjorde ett riktigt bra lopp senast. Var tvåa efter att ha gått bra till slut. En kapabel häst som ska räknas när han startar, säger CG Björkroth.

7 Bottoms Up (Torbjörn Jansson) var bra senast men har ett dåligt läge nu. Det behövs lite tur. Men han är bättre bakifrån än från ledningen eller dödens så det är inte ett så stort minus. Jag hoppas att han ska kunna blanda sig i, säger Ari-Pekka Pakkanen.

8 Kalido (Johan Untersteiner) är kanske lika bra som någon annan i loppet men har ett av de sämsta startspåren. Det gör det svårt.

9 Askö Q. (Kim Eriksson) är i okej form. Samma som tidigare, tränar bra och allting är som det ska. Startspåret är okej för honom, inga problem. Det är ett bra lopp med många bra hästar och V75 är V75. Han har en chans men det här loppet är tuffare än de tidigare.

Han har chans men inte lika stor som han haft tidigare, säger Jevgeni Ivanov.

10 J.C.Memory (Tommy Enberg) känns fin. Måste kanske köra med skor på men det tror jag går bra, det känns så. Det är bra hästar med men han tränat jäkligt bra. Jag har förhoppningar på att vara med i striden. Om det löser sig lite, säger Tommy.

11 Lotuscherie (Erik Adielsson) berättar Stig H Johansson om i sin krönika om V75.

12 Mon Cheri Broline (Jan I Jönsson) är allt väl med. Har gått två backjobb efter loppet senast och allting verkar väl. Kommer definitivt att gå med skor bak. Läget är iskallt. Vi kör invändigt och hoppas att vi får någonting med oss. Kan bara hoppas att de andra kör ihjäl sig där framme, säger Janne.

V75-3

1 Min Finish (Kenneth Haugstad) är allt bra med. Jag körde henne i onsdags och då var allt bra. Hon har fått ett smygläge därifrån eftersom hon tyvärr inte kan hålla ledningen. Det blir till att komma bakifrån, från det läget är hon en typisk outsider. Kämpar verkligen hela vägen in, säger Dan Widegren.

2 Mellby Ametist (Torbjörn Jansson) STARTAR EJ

3 Caddie Heart (Erik Adielsson) berättar Stig H Johansson om i sin krönika om V75. Den läser ni här i dagens Sportbladet.

4 Amina Hornline (Claes Svensson) var okej men inte mycket mer senast på Valla. Ledde loppet och kunde inte freda sig sista biten. Snabb iväg och bör få en bra position där­ifrån. Normalt sett kan hon dyka upp på en plats. Inte den där höstformen, säger Claes.

5 Roxy Hill (Jörgen Sjunnesson) var bra senast. Har vilat kort efter det. Snabb från start. Bör vara spetsfavorit. Chans oavsett.

6 Persos Amarula (Johan Untersteiner) var strålande senast. Har siktat mot det här loppet nu och allting verkar bra med henne i träningen. Hon är väl förberedd inför detta och jag tror på en bra insats. Tror hon kan öppna rätt hyggligt. Jag får köra offensivt med henne. Ska absolut räknas, säger Johan.

7 Cairo (Veijo Heiskanen) har ett dåligt läge igen men hästen har bra form, gick bra senast. Om hon får ett någorlunda bra lopp och lyckas komma ner någonstans kan hon vara trea eller fyra här, säger Veijo.

8 What a Supergirl (Oskar J Andersson) var bra senast. Formen håller i sig men hon fick ett sådant drömlopp då. Nu blev det inget roligt läge, en peng är nog lagom att sikta på att få därifrån, säger Samuel Rehn.

9 Shockwave (Anders Svanstedt) blev fast med krafter kvar senast när jag valde att sitta kvar när tåget gick. Kändes i alla fall jättebra och går ner en klass i lopp nu. Jag har rätt höga förväntningar på henne och det kanske är läge att vara mer offensiv nu. Jag tycker att hon är väldigt bra för klassen och hon har egentligen aldrig gjort ett dåligt lopp i sin karriär. Tidig, säger Anders.

10 Seducedbyaface (Peter G Norman) gick bra efter galopp senast. Blev lite rädd för bilen. Är alltid krånglig när hon har fyra eller fem bakom bilen. Hoppade bort mycket men gick bra sedan. Känns bra efteråt, så formen är bra. Bakspåret är positivt, bara bra. Hon har så bra form och har räckt till förut i klassen. Klart hon ska kunna vara med där om det fungerar, säger Glen Norman.

11 Piraya Hästak (Lars Högström) har vi sett fram emot till det här loppet med men spåret grusar våra största ambitioner. Vi får

i alla fall försöka sno så mycket vi kan av

kakan. Hon är faktiskt bra nu annars. Var en medelmåttig häst förra året men sedan hon kom in till banan har hon varit jäkligt duktig. Spår elva innebär att det inte är lätt, behöver både överpace och tur, säger Lasse.

12 Desdemona Boko (Ulf Ohlsson) har gjort det bra hela tiden, känns fortsatt fin i träningen. En kapabel märr och som jag tycker

att formen är fin på. Hon ska vara med där framme, säger CG Björkroth.

V75-4

1 Rodionova (Daniel Olsson) var duktig senast. Har ett bra läge men det är skitbra hästar emot. Jag hoppas på en matlapp. Bra spår men hon har inte varit uppe i den här klassen förut, säger Ronny Gustafsson.

2 Caddie Ivory (Pierre Nyström) är allt bara bra med. Hon är som hon har varit tidigare och vi kör som vi har gjort, det har fungerat

bra. Ett perfekt läge, vi knallar med så får vi se vad det blir. Hon är rätt så kvick om man laddar med henne. Vi kör en bit och ser vad vi hamnar. Det är inte en så tokig häst i grund och botten men man får vara realist också. Skulle hon vara bland de tre skulle jag inte bli förvånad, säger Pierre.

3 Rosy Cheeks (Johan Untersteiner) har gjort bra lopp hela tiden och jag tycker att hon gick bra senast också. Hon fick stryk av en häst som var alldeles för bra helt enkelt. Är också matchad mot det här loppet och tränar bra. Hoppas att hon kan öppna bra från början och kommer hon vettigt till är hon med i den främre träffen, säger Johan.

4 Ladynato (Pekka Korpi) är svårbedömd, har bara gjort en start för mig. Då hamnade hon utanpå ledaren och var lite loj och lat. Jag trodde att hon skulle gå ett par sekunder fortare men banan var inte så snabb heller. Hoppas att hon får en bättre löpning nu, hon har kapacitet annars. Kan inte räknas bort, säger Risto Airaksinen.

5 Rania di Pippo (Per Lennartsson) fick jag i träning i lördags. Har hunnit köra ett jobb. Har inte hundra koll på hur hon står men det kändes bra i jobbet. Jag tycker att man får döma henne på vad hon gjort tidigare, kan tyvärr inte säga mer, säger Bengt Holm.

6 Diva Boko (Stefan Söderkvist) har vi inte varit riktigt nöjda med. Kommer bli en korrigering i balansen. Blir pg-skor för att hon ska bli stabilare och inte så lätt. Annars är hästen i bra form, hon är rask från start. Kan vara farligt att glömma henne. Ganska bra häst, säger Lars Thornberg hos Kolgjini.

7 Dream in Euro (Markus B Svedberg) blev det ett väldigt tufft lopp för och vi är för långt ut på vingen. Känns inte så där riktigt hett, är mer stark. Bara att hoppas att hon kommer ner och att det blir överpace. Då kan hon vara en platsfidus. Hemskt förvånad om hon räcker hela vägen, säger Svante Båth.

8 Perfect Cash (Kenneth Haugstad) är ett fint sto. Dåligt läge men jag tycker att hon är en plushäst. Ska gå med skor runt om. Vi får hoppas att hon kommer vettigt på det, då ska de få åka. Jag tycker att hon ska ha en bra chans, säger Peter Untersteiner.

9 Bear Glide (Ulf Ohlsson) är en fin häst som är på väg uppåt. Det är en fin märr som är kapabel och absolut ska vara med och räknas. Läget fungerar, säger CG Björkroth.

10 Angelina Vacation (Torbjörn Jansson) gjorde ett kanonlopp senast efter en startgalopp. Nu är det ett ganska mycket hårdare gäng men jag tror på lite chans med henne också, säger Ari-Pekka Pakkanen.

11 Rub It Out (Erik Adielsson) skriver Stig H Johansson om i sin krönika om V75.

12 Wingait Ida (Stefan Persson) var mycket bra efter galopp senast. Den här gången saboterar dock startspåret väldigt mycket.

V75-5

1 Duffman (Kenneth Haugstad) gick med skor senast, barfota gången innan. Har fått extremt dåliga ryggar. Han är bra för klassen, men har hoppat från spår ett tidigare. Var mer laddad under hösten, nu har han fräschare, lugnare och finare att köra. Kan inte hålla upp ledningen men får ett fint lopp. Hävdar sig väl i klassen, säger Oskar J Andersson hos Jörgen Westholm.

2 Mil Triss (Erik Adielsson) har bra spår och en bra kusk. Kommer få gå med skor runt om, har inte fötter för någonting annat. Ingen jätteförsämring. Får hon rätt löp kan hon vara med och få en liten bit av kakan. De gånger vi provat från start har hon varit blek till slut i stället, säger Jörgen Melchior.

3 Angelo Am (Stefan Persson) är helt klart bra för klassen. Ser dessutom ut att vara på väg mot rätt form också. Från ett bra läge är han givetvis långt ifrån chanslös här.

4 Quomodo (Erik Lindegren) verkar det bra med. Har gjort två bra lopp på Solvalla som tvåa och trea till höga odds, sedan fick han en vinst på Bollnäs förra veckan. Distansgynnad. Tuffar på i sitt tempo, hoppas andra håller tempot. Nöjd med plats, säger Erik.

5 Record dei Rex (Harri Koivunen) har övertygat i Finland i de senaste starterna. Kan öppna vasst och lär laddas för spets. Kommer han dit utan problem är givetvis mycket vunnet och han kan då bli svårslagen.

6 Reims Gasti (Peter G Norman) har varit rejäl vid två raka men nu är det hårdare. Kan ändå inte räknas bort helt och hållet.

7 Daredevil N.L. (Stefan Söderkvist) blir det bara lugnt för mellan starterna, vi trycker inte på något speciellt. Startade ganska ny­ligen. Måste nog springa med brodd, tror inte att han hämmas speciellt av det. Det är ett väldigt jämnt lopp. Tur att det är 2 600, då är inte spåret så dåligt. Ett öppet lopp där han kan duga, säger Diederik Meilink.

8 Focus Håleryd (Joakim Elfving) verkar bra efter V75 senast. Fick ett tråkigt läge igen. Han visade senast innan tävlingarna bakom

bilen att han kan öppna. Måste prova att

ladda för att hitta en vettig position, senast körde vi snällt för att han skulle få vara med i sammanhanget och utvecklas med tiden. Vi har haft det här loppet i planeringen men nu sket det sig med spåret, säger Joakim.

9 Give Me Money Back (Torbjörn Jansson) verkar det bra med. Formen är lite bättre nu får jag hoppas. Det blir som vanligt, om det går att köra utan skor. Då är han vassare. Det är tuffa hästar emot så man får nog ligga lite lågt, säger Kjell Larsson.

10 Sundsholms Keynote (Klaus Kern) känns kanon. Jag är inte rädd, vi kör framåt. Han känns fortfarande kanonfin i jobben. Visst är spår tio ett bakspår men det behöver inte vara helt fel. Blir det tempo så åker jag med och när det bromsar där framme så kör jag framåt omgående. Stark som en björn, tror jättemycket på honom, säger Klaus.

11 Conrads Flamemaker (Claes Sjöström) är en fin häst. Ganska grön, blir bättre och bättre hela tiden. Läget gör inte så mycket, det är 2 600. Han är på väg uppåt. Gått med full fart över mål, säger Hanna Olofsson.

12 Send in the Clowns (Anders Svanstedt) har gått väldigt bra i de två senaste starterna. Den näst senaste är inte med i programmet. Blev en olycka 100 kvar. Var på väg mot andrapriset när de blåste av loppet. Nu vet jag inte riktigt hur han kommer gå med skor. Spåret är inte så roligt, hade stora förväntningar när jag anmälde men när startlistan kom sjönk förväntningarna, säger Anders.

V75-6

1 Ponziopilato Stra (Torbjörn Jansson) var duktig i en comeback senast. Det saknades helt enkelt ett lopp i hästen. Var bra ändå, blev utsatt för överfall på vägen. En jäkla bra moral i hästen. Han öppnar definitivt hyggligt. Vi kommer med en häst som borde vara stärkt av det senaste loppet och har visat tidigare att han är att räkna med, säger Tommy Berghagen hos Stefan Hultman.

2 Tyson November (Stefan Persson) är snabb ut. Kan och kommer att utmana om spets men kanske släpper den ifrån sig om han kommer dit. Känns inte alls iskall om det stämmer men ses som ett skrällbud.

3 Castor Boko (Ulf Ohlsson) har varit kanonfin i de två senaste och fortsätter att träna på fint. Har fått ett perfekt läge på söndag och måste absolut räknas. Det borde kunna bli bra härifrån, säger CG Björkroth.

4 Dionne Sisu (Per Lennartsson) har visat kalasform efter att ha tagit två raka fullträffar på slutet. Pausat över en månad sedan senaste starten men har säkert siktat på just det här loppet. Så det oroar inte speciellt mycket rent formmässigt. Det är dock hårdare motstånd nu och det gör det svårare.

5 Riff Kronos (Veijo Heiskanen) är formen bra på. Missgynnad om han måste gå med skor och 1 600 meter kanske inte är den bästa distansen, dessutom är motståndet tufft. Jag får ligga lite lågt men hästen är så bra att han alltid räknas, säger Veijo.

6 Formation (Kenneth Haugstad) har nu fått ett par lopp i kroppen och känns jättefin för dagen. Det gäller att ladda från start för att förhoppningsvis komma ner i ett bra slag­läge. Vid en närmare titt på startlistan går det inte att ha några segerförhoppningar. Jäklar vad det blev tufft emot för hans del, det blir svårt, säger Niklas Robertsson.

7 Hamras Pirat (Kim Eriksson) fick ett dåligt spår och det är ett jäkla motstånd. Hästen har varit bra men spåret sätter ned möjligheterna. Känns som om det är svårt att vinna från det läget mot det här bra motståndet, är vi trea, fyra är vi nöjda, säger Micke Selin.

8 Nirvana Grif (Dan Widegren) kom med som sista häst på 1 600 poäng i ett stenhårt lopp. När hon dessutom sedan fick spår åtta är det klart att man måste ligga lågt. Samtidigt kan jag säga att hon aldrig varit så bra

i ordning som hon är för dagen, säger Dan.

9 Bear Dancer (Johan Untersteiner) har visat kanonform och kunnande på slutet. Känns jättefin efter och kommer göra ett bra lopp på söndag. Men det ser ut att vara några som är för tuffa emot här. Hade behövt bättre tur med spårlottningen. Vi är nöjda om han kan vara trea, fyra, säger Ulf Stenströmer.

10 Fuzz (Erik Adielsson) var sämre senast och har fått ta det lugnt emellan. Kändes bra i ett jobb i måndags. Allting är bra men det blev väldigt bra hästar i loppet. Får smyga med så får vi se vad han kan få. Har bra form i alla fall och borde kunna vara med en bit fram om det klaffar, säger Tommy Hanné.

11 Passway Ans (Daniel Olsson) hamnade i ett getingbo med dåligt spår, därför kan jag inte tro på honom. Hysteriskt bra lopp, det är bara att ligga lågt från det läget även om hästen har gått bra, säger Bengt Holm.

12 Walk a Mile (Stefan Söderkvist) fick ett iskallt läge. Det måste gå riktigt, riktigt undan från start. Om det går fort som fan första varvet kan det funka. Hon går bra i ryggar. Att hon har gått i ledningen beror på att hon fått så bra spår och är jättestartsnabb. Får ha lite flyt, säger Diederik Meilink.

V75-7

1 Persos Express (Sören Eriksson) har tagit loppet senast bra, allt känns bra med honom. Han är lite lat och gör inte mer än vad han själv tycker att han behöver. Kanske provar vi jänkarvagn. Möter jättetuffa hästar men vi måste testa hur bra han är, var han står mot de här, säger Elinor Lindberg.

2 Cash’em (Claes Sjöström) tror jag 3 000 meter passar ypperligt. Kändes riktigt fin i onsdags. Hoppas han får ett rygglopp och får gå sista biten, säger Hanna Olofsson.

3 Chapeau Bas (Daniel Olsson) visar ingenting som räcker i den här omgivningen.

3 160 meter

4 Corleone Shark (Pekka Korpi) går det inte att klaga på. Han gör sitt varje gång och fortsätter att hålla bra form. Har gått bra på långa distanser. Kusken säger att han borde vinna loppet, säger Risto Airaksinen.

5 Famna Käll (Erik Adielsson) skriver Stig H Johansson om i sin krönika om V75.

6 Net (Johan Untersteiner) håller sin form. Senast fick vi ingen rygg, nu när han har

blivit äldre går han bättre med rygg. Då ska vi kunna vara med och få pengar i alla fall, säger Maria Jernberg.

7 Romeo Lavec (Ulf Ohlsson) har gjort det bra. Gjorde en jättefin insats senast på lång distans. Gången innan det var han inte dålig heller men det var ett störningsmoment i första sväng, han tappade men gick bra som tvåa. Formen är riktigt bra på hästen och distansen ett plus, säger CG Björkroth.

8 Prince Orlando (Stefan Persson) var chanslös i ett V75-lopp senast och fick inte ens några pengar med sig. Det är fortsatt hårt emot nu men en vettig placering ska gå att ro i land. Kan vara en platsluring.

9 Sir Nile (Jevgeni Ivanov) gör sitt bästa varje

gång i loppen. Hästarna här är rätt bra. Så jag tror inte att han kan vinna loppet. Till och med en platsplacering kan bli svårt att nå. Jag hoppas på pengar, säger Jevgeni.

10 Star Support (Christel Berntsson) gick bra senast, spurtade riktigt bra. Håller bra form men möter några som är för bra. Det är dokumenterad form i alla fall men ingen het vinstchans. Trea, fyra, säger Micke Selin.

11 Free to Dance (Claes Eskilsson) jobbar på bra och tävlar bra. Allting verkar bra. Går med helstängt och eventuellt barfota bak om det går för banan. Det ser väldigt spännande ut. Får han rätt lopp kan han utmana. Han får gå ett riktigt slutvarv, säger Claes.

12 Main Danger (Erik Svensson) är bättre än raden men fick fel läge. Vi kan bara inrikta oss på att jaga en matlapp, säger Erik.

3 180 meter

13 Rebus (Jörgen Sjunnesson) var stort slagen av Global Mazerine senast. Bör nog vara vassare nu men har dessutom Romeo Lavec och Corleone Shark att sätta tänderna i.

14 Global Mazerine (Torbjörn Jansson) har gjort det riktigt bra för oss. Senast var han enormt bra på Åby, åkandes. Svarade bra på norsken och var stark in i mål. Lite humörhäst är han. Blir han tempotorsk skiter han i det, det måste gå i ett jämnt tempo för att det ska gynna honom, säger Ola Frisell.

15 Nusa Dua (Per Lennartsson) är det bara bra med, borde gå framåt med det loppet han fick senast. Hade inte startat på ett tag innan dess. Borde bli en förbättring. Gynnad av voltstart, säger Frida Ljungberg.

STIG H.JOHANSSON:

Caddie Heart (V75-3) har gjort två starter nu och gjort det bra. Fin i jobben och ett bra läge. Ska vara med och ha en möjlighet.

Rub it Out (V75-4) har varit borta för att lugna ner sig. Lite stressad. På kapacitet är hon inte helt borta. Om det löser sig.

Knifetown Action (V75-1) håller formen. Fin i jobben. Risigt läge. Rätt distans.

Lotuscherie (V75-2) har bakspår. Ett handikapp. Justeringar på balansen. Outs.

Famna Käll (V75-7) har inte visat något speciellt på länge. Är som hon ska i jobben.
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 10:17   #21

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9240
Standard

Inget trav i Tv idag eller? Varken ifrån Paris eller V75 på valla?
Otroligt dåligt i så fall?
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 10:17   #22

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2510
Standard

Citat:
Finns det någon vettig anledning till att man kastar in en extra V75 med Solvallalunk, samtidigt som PdA ska gå av stapeln..?
Nej inte minsta anledning, det är ju en sorglig soppa av skitlopp man har kokat ihop på Valla idag och kallat det för V75. Leder bara till att man utarmar varumärket V75.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+2)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 10:18   #23

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

BANFÖRHÅLLANDEN
Solvalla
Liksom i fredags gäller några få minusgrader och en fin bana.

Får hoppas det håller i sig för då bör de ju kunna gå med valfri balans runt om. Då borde ju Donttellmeanymore vara en mycket bra spik att inleda kupongen med.
Känns ju som att den är lika klar som Amaru Boko var igår.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 10:19   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Inget trav i Tv idag eller? Varken ifrån Paris eller V75 på valla?
Otroligt dåligt i så fall?
Jo, man visar ju både PdA och V75 i sjuan, fyra timmar mellan 14 o 18, dessförinnan galopp för dom som är intresserade av det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+3)
Gammal 2014-01-26, 10:21   #25

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Det lilla överskottet från igår, ska in i systemet igen...

3 (SoS)
1 2 3 6
3 5 6
8 11 12
3 5 (bra lås)
1 2 3 5 9 10
14 (Tobbe bra och visst blir det körning där framme...drar i snören och pang!)

216:-
Marre chanslös idag, trots att han "glänst" i några silverlopp här hemma. Väger lätt mot formtoppade (o drogade) monster från F)
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 10:22   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
Tacka vet ja V65 i Harstad.......de ä grejor det.
Ja, man riktigt ryser i hela kroppen av förväntan....:P
Gammal 2014-01-26, 10:22   #27

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9240
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Jo, man visar ju både PdA och V75 i sjuan, fyra timmar mellan 14 o 18, dessförinnan galopp för dom som är intresserade av det.
Ja. Såg det nu. Det står inte under sport.nu ej heller på atgs infosida på nätet.
Men då är jag glad igen
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 10:51   #28

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Ja. Såg det nu. Det står inte under sport.nu ej heller på atgs infosida på nätet.
Men då är jag glad igen
Inte ofta man blir glad åt TV4a Gruppen
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 10:56   #29

Standard

Dagens utgångsrad, sen är bara frågan var man singelstreckar o var man lägger lite större gardering. På förhand ser det ju ut som det finns ett par, tre bra tvåhästarslås.
Just nu känns det som de största garderingsloppen blir avd 4 o avd 7

avd1) 2 Utility Bus
avd2) 3 Shes So Lovely
avd3) 5 Roxy Hill
avd4) 8 Perfect Cash
avd5) 5 Record Dei Rex
avd6) 1 Ponziopilato Stra
avd7) 7 Romeo Lavec
Gammal 2014-01-26, 11:27   #30

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Nej, idag blir det inte så mycket som fem kronor plats spelat till Solvalla. Jag tror det är enda sättet att förklara för ATG att om det är PdA så spelar man dit, gärna V75. Travet i Sverige kan gott vila en sådan här dag (eller kör breddtrav med kallblod på Östersund).

Senast redigerad av Viroid den 2014-01-26 klockan 11:29.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td