|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-01-22, 10:56 | #61 |
Banned
|
Bara jag som tror på Caramella B.F i sista? Har ett perfekt spår, frågan är om den är snabb ut?
|
2014-01-22, 11:11 | #62 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Tror att Absolut Newport spetsar, men CBF får säkert en fin resa från springen.
2014-01-22, 13:51 | #63 |
Caramella B.F är med på kupongen 5 hästar i Avd 8
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-01-22, 14:13 | #64 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Trodde jag hade ett kanonlir på gång och tänkte reka, men oddsen var ju "katastrofala" - i alla fall på plats... Hade nog velat ha minst 10 ggr på vinnarspelet då min värdering ligger därikring, dvs. att hon skulle vinna runt 1/10...
Nedan första tankarna och början på reken: En totalt tappad i sista som är ett måste är ju Twigs Voici... Tyvärr, tränarkörd men han känner ju det svenska voltsystemet väl, den gode Pekka... Här kan det bära av till spets om han träffar rätt i volten, alternativt att han kör sig dit. Ser ingen i detta fält, på framspår som varken kan eller vill svara - varken häst eller kusk... Drog undan i spets, på Valla, näst senast och höll då bra i ett lopp som gick alldeles för fort och över opassande distans och föll mot idel formtoppade kusar. Senast bra start från springspår/springband på tillägg och höll bra över medeldistans. Värmde riktigt bra då. Här tror jag läget är perfekt och att Pekka tidigt sitter i ledningen och sedan inte släpper en djävel över bron - kan säkerligen en tid runt 1.13.5 över aktuell distans och detta borde räcka långt i detta gäng... Är ju borde stark, speedig och startsnabb.
2014-01-22, 14:32 | #65 |
Några kantbollar för kvällen som jag tycker man skall fundera lite över:
Avd 1: Conrad Lugauer reser upp med Milliondollar Lux som kan en del, har en OK form och bra spår. Spelarna är ganska bra med på den hittills, jag hoppas procenten sjunker lite när Solvallapubliken börjar strecka hemmakuskarna. Avd 2: Kattens Chamsin tjänade bra pengar i December på tre bra lopp som helt bortglömd. Nu med spår 1, och bara 0,8%. Det borde vara 3% från det här läget i alla fall. Avd 3: Helium har fin form, och kommer sätta nosen först snart. Den står dessutom bra inne i loppet, har tjänat över 100K mer än favoriten. Körs här av okänd kusk och en tränare som inte haft några större framgångar på länge, men hans Lord Capar vann för ett par dagar sedan. 0,78% är larvigt lite, den har i alla fall 3-4% vinstchans. Avd 4: Calle Lindblom vinner inte så ofta på Solvalla, och Mr Opal är en alldeles för stor favorit. Andrahandaren Seyffenstein tycker jag har i alla fall 20% vinstchans. Avd 5: Treåringar som kan hoppa och skutta åt alla håll, tror man på favoritfall kan det mesta vara streckvärt. Avd 6: Karina Sisu tycker jag är ordentligt kuskförstärkt, och den skall passas. 7-8% vinstchans har den nog i alla fall. Avd 7: Fantoccini har en del kvaliteter. Vann i senaste starten, men är bortglömd nu. Hade säkert varit streckad på 10% om Stefan Hultman tränat. Avd 8: Tre bortglömda: Twigs Voici har bra form och kapacitet. Rosehill Dream har läge för spets och slut, Sugarchock står lite hårt inne, men har mycket fin form.
2014-01-22, 15:08 | #66 |
Skrev ner lite snabbt några tankar om omgången och några hästar. Dettta är innan intervjuer och balansinfo osv som jag ska ägna resten av tiden till att kolla på nu.
Avdelning 1 är Abborren favorit just nu. Bra startspår och kusk som fått bra fart på hästen tidigare. Ändå tycker jag den känns rätt kall. Om Goop snabbt kan komma fram och få överta spets så kanske dom lyckas stjäla loppet men jag vill gardera. Cayenne Käbb måste ju räknas bakom vare sig det blir spets eller rygg ledaren. Milliondollar Lux har bra form. Oloong har lopp i kroppen även om jag trott mer på den med Örjan i sulkyn. Mad Image och Nimbus Hackstable är två stycken 2%are som kan vara roliga att ha med som C-hästar. Avdelning 2 blir Grainfield Oliver favorit. Starstnabb och sitter troligtvis tidigt i spets. Har nog bra chans därifrån. Klart kuskminus dock med Pekka och har fått ge sig i spets två lopp i rad. Absolut ett förslag att spika när man har 8 lopp att lösa och rätt få självklara spikförslag. Har nog ungefär 35% vinstchans som den just nu står i. Bakom är det väl 10 Lovely Sky och 11 Erica först. Skulle också vilja nämna 8 Jartinec som såg lysande ut i sista sväng senast för att sedan verkligen vägra gå förbi på upploppet. Har absolut kapacitet för att vinna detta lopp men ser ut som en ickevinnare som stannar. Om man garderar skulle jag ändå vilja ha med den till 5%. 2 Ron Jeremy har ju bra spår och spurtade rätt bra senast tillslut. Ska väl också med om man garderar. Avdelning 3. Favorit blir Finnish Future och kanske även omgångens största? Va tillbaka senast på v75an efter lite vila och gjorde ett bra lopp tycker jag. Goop upp för första gången nu och värsta motståndarna har fått bakspår. Bäst vinstchans i loppet och mångas spik. Det stora frågetecknet är vad Ulf Ohlsson hittar på från spår 7 med startsnabba Pilcinella Vald. Vill Uffe köra denna i ledningen så kan det häxa för favoriten. R.K Princess har gjort några väldigt bra lopp och har fin form. Kan få loppet. Gräver man längre ner i skrälllådan så tycker jag Temperament som senast va ute på v75 är intressant. Är förmodligen bättre på kort distans men kan smyga med här ifrån och har visat riktigt bra form. Även 6 Helium verkar ha smygform och intressant till 1%. Avdelning 4. Hittar vi en annan storfavorit i 1 Mr Opal. Lindblom va ju riktigt uppåt inför debuten i deras regi senast. Va också riktigt bra då och knappt slagen av Corleone Shark. Dock väldigt stor chans att fastna invändigt här då den inte är speciellt snabb ut. Kommer hästen ut så har den nog bra chans att vinna. 2 Careful Victory va rätt bra senast och har bra spår. Inte helt ofarlig. Andrahandaren Seyffenstein är rätt snabb ut och va bra senast som tvåa på Jägersro. Varnar för 8 Oops Trott som varit riktigt bra och har toppform. Tråkigt spår men lyckas Adielsson först och främst få iväg hästen felfritt och även till en bra position så blir den livsfarlig. Avdelning 5. Lopp för nyblivna treåringar. Storfavorit är Jim Oscarssons Cheermeuptoo. Andover Andovers andra svenskbekanta avkommor Dream Takes Time och DontTellmeAnymore va också tidigt ute på tävlingsbanan och Dream Takes Time va ju riktigt bra som ung. Cheermeuptoo såg bra ut senast och är väl en motiverad favorit. Dock en för stor sådan. Orutinerade hästar och är mitt i kraftig utveckling. Sånna här typ av lopp är väl aldrig fel att helgardera. Andrahandaren 1 Sugar Flaxy va riktigt bra näst senast och om den lyckas hålla sig till trav så är den en duglig motståndare. 10 Alvena Uni och 11 Arctic Model är väl tidiga också. Avdelning 6. 3 Polly är favorit i detta stolopp. Förmodligen på grund av att man ser den som trolig ledarhäst. Ingen segerstaplare direkt med sina 8% vinster. Många som kan vinna här tycker jag. 1 Corner Käbb va väldigt bra senast som tvåa bakom en överlägsen Kebnekajse. 7 Fury Tooma har ju tidigare i karriären visat prov på bra kapacitet. Står i 4% och är helt klart värt ett streck. 10 Kay Adams har ju varit riktigt bra på sistonde och är förste utmanare. Går hela vägen in i mål och klarar av att gå i spåren. 12 Borga Effekt har ju två vinster på rad från bakspår och får väl inte helt glömmas bort heller. 9 Diamond Of'Em har varit ute i väldigt hårt motstånd emellanåt och har nu ett lopp i kroppen i Norge där han va tvåa efter ett lopp i dödens. 5% är alldeles för lite. Paw Manhoney kommer till Solvalla med en häst så räkna med att han tror på chans. Avdelning 7. Highspeed Call favorit och ståtar med 6 vinster på 7 senaste loppen. Har varit grym och har nu lopp i kroppen. Spår 7 är dock inte så bra speciellt inte med tanke på flera rätt snabba invändigt. Believe me är andrahandare och det känns som om hästen är bäst bakifrån. Är ananrs rätt snabb ut och kanske kan hålla spets med Goop i sulkyn. Believe Me har vilat lite efter några sämre lopp i slutet på förra året och är inte jättehet för mig med så mycket insats på sig. Constantisoldi är bra för denna klass även om kort distans är ett minus. Har ett bra spår och gör nog inte bort sig även om det blir dödens här. Golden Sid har bästa spåret och är dessutom snabb ut. Va näst senast riktigt bra från spets och höll nästan undan efter att ha haft tokkörning hela vägen. Klart intressant till 5%. 3e hands favorit är Quesy som börjar hitta formen. Bra häst i denna omgivning och varit ute i många tuffa gäng i sin karriär. Intressant med J. Untersteiner som kör med självförtroende. Håller denna som första häst i detta lopp då mycket talar för att det kommer gå undan i starten. Avdelning 8 Stolopp med kort distans och voltstart. Favoriten Absolut Newport står bra inne i loppet, har ett okej startspår och är rätt snabb ut. Distansen är ett frågetecken men hästen har nog bäst vinstchans i loppet. Spurtade grymt senast. Vinner inte favoriten så kan i princip vilken som helst vinna. Miss Beniss som jag spikade förre veckan när den gjorde ett grymt lopp är andrahandare. Men stort startfält och kort distans. kan bli väldigt svårt att ta sig runt från tillägg även om hästen är snabb ut och är ifatt fältet direkt. 6 Caramella BF gjorde debut hos Reijo senast och vann direkt. Hårdare emot nu men har springspår och kan komma bra på det direkt. Kan absolut utmana med bra lopp. 3 Twigs Voici har bra form och va inte så långt ifrån favoriten senast. Kort distans är nog bara ett plus och hästen har skrällt till det förr. Skulle helst vilja ha alla hästar här. Ett alterativ är utgång på favoriten så man har råd att ta med fler bakom. Senast redigerad av NicklasJ den 2014-01-22 klockan 15:13. |
|
2014-01-22, 15:33 | #67 |
|
|
2014-01-22, 15:44 | #68 |
1) Spik 11
2) 2,3,5,9,10,11 3) Spik 3 4) 1,2,4,7 5) Spik 5 6) 3,5,8,9,10,12 7) Spik 7 8) 2,6,9,13 |
|
2014-01-22, 16:09 | #69 |
|
|
2014-01-22, 16:15 | #70 |
Det många inte tänker på är att Highspeed Call har minst en mille för lite på kontot i förhållande till inneboende kapacitet, detta då denne endast startade sporadiskt som 3- och 4-åring och gick därmed miste om de stora pengarna i årgångsloppen - om sedan hästen då var mogen eller om han till och med mådde bra av att inte tävla då, får vi väl aldrig reda på... Men, att han har skyhög kapacitet och klart högre än denna klass är HELT säkert!
Spåret skall inte vara något problem även om motståndet blir allt hårdare - har ju mest vunnit från ytterspår bakom bilen eller bakspår... Hårda öppningar bekommer honom ej heller när han är i form... Ser ingen anledning till att gardera en sådan här fin kuse tills han förlorar igen - jag tror han kommer ta fyra, fem raka till, så bra är han... SPIK på allt och vinnarspel på nätet till 3.00 - sänkt nu...
Timotimo (+1) Senast redigerad av Pilkast den 2014-01-22 klockan 16:20. Anledning: Tog bort påstående om icke hårt i mål, då det inte stämde så väl... |
2014-01-22, 16:17 | #71 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1) |
||
2014-01-22, 16:28 | #72 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Den kan inte heller ta spets av egen kraft.
2014-01-22, 16:30 | #73 |
Särskilt då Highspeed Call är synnerligen streckvärd till endast runt 50 % av strecken i nuläget...
2014-01-22, 16:32 | #74 |
Den släpps dit - ingen katastrof med dödens heller, om det inte går för fort - har ju vunnit flera ggr därifrån... Men, helst, och mest troligt, så blir det släpp till ledningen och en promenad i parken... De andra känner ju också till dennes kapacitet och vill helst bara ha ryggen...
2014-01-22, 16:33 | #75 |
1. 2,4,5,11,12
2. 3,10,11 3. 3 4. 1 5. 5,8,10,11 6. 3,6,10 7. 7 8. 1,2,6,13
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|