Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-23, 12:20   #46

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Fred Cobra inte ens favorit i 4e avd ?? Kanske ändrar sej, men för mej en soklar spik. Startsnabb, svårt se ngn ta en längd, sedan vet jag inte vad som ska hända i loppet. Visst, lärlingar osv, men den visade sist att den tål tuffa upplägg så lite tryck i loppet ser jag inte som ngt hinder.
Lågklassigt lärlingslopp. Inte alls säkert att det blir någon spets från spår 1 här. Framförallt 5 Pacific Hurricane är ju snabb ut och kan hinna före.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 12:37   #47

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Glöm inte att sätta på radion kring 08:00 och lyssna på (Navaronne)Jessika Sidbäck .P4 Västernorrland kommer sända från stallet imorgon!
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 12:41   #48
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Lågklassigt lärlingslopp. Inte alls säkert att det blir någon spets från spår 1 här. Framförallt 5 Pacific Hurricane är ju snabb ut och kan hinna före.
Jo, är väl 5 emot i spetsstrid. Men de lopp jag kikar i arkivet har jag svårt att se 5 hinna före in i första sväng, men ja har haft fel förr
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 13:11   #49

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Fred Cobra inte ens favorit i 4e avd ?? Kanske ändrar sej, men för mej en soklar spik. Startsnabb, svårt se ngn ta en längd, sedan vet jag inte vad som ska hända i loppet. Visst, lärlingar osv, men den visade sist att den tål tuffa upplägg så lite tryck i loppet ser jag inte som ngt hinder.
Så har jag också funderat
Gammal 2014-01-23, 13:53   #50

Standard

Citat:
Jo, är väl 5 emot i spetsstrid. Men de lopp jag kikar i arkivet har jag svårt att se 5 hinna före in i första sväng, men ja har haft fel förr
Fred Cobra kan kanske hålla upp ledningen och borde nog vara favorit i loppet. Hästen är dock lite osäker och lärlingar är inte alls lika bra på att ligga på gränsen för vad hästen klarar och dessutom spår 1 kan vara lurigt för inte alltför rutinerade hästar och kuskar så jag ser det inte som en självklarhet med spets här.
Gammal 2014-01-23, 14:02   #51
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Fred Cobra kan kanske hålla upp ledningen och borde nog vara favorit i loppet. Hästen är dock lite osäker och lärlingar är inte alls lika bra på att ligga på gränsen för vad hästen klarar och dessutom spår 1 kan vara lurigt för inte alltför rutinerade hästar och kuskar så jag ser det inte som en självklarhet med spets här.
Jag garanterar ingen spets, sen vet jag inte direkt om det är ngn kuskförsämring kontra senast (fernlund). Visst spår 9 då & styrde fram i lugn & ro till dödens & reglerade fältet. Klart innerspår kan spöka med orutinerade kuskar, men håller sej % någurlunda kommer jag spika. Tycker motsåndet är mer ljummet denna gång än senast & Westholm var ju väldigt uppåt sist att hästen var på väg mot bättre form, således torde den vara ännu bättre på Lördag.
Gammal 2014-01-23, 14:22   #52

Standard

Citat:
Jag garanterar ingen spets, sen vet jag inte direkt om det är ngn kuskförsämring kontra senast (fernlund). Visst spår 9 då & styrde fram i lugn & ro till dödens & reglerade fältet. Klart innerspår kan spöka med orutinerade kuskar, men håller sej % någurlunda kommer jag spika. Tycker motsåndet är mer ljummet denna gång än senast & Westholm var ju väldigt uppåt sist att hästen var på väg mot bättre form, således torde den vara ännu bättre på Lördag.
Klart man aldrig kan garantera något alls. Men detta är väldigt intressant och helt avgörande för chansvärderingen av loppet. Om man ska försöka värdera chansen att Fred Cobra spetsar i procent. Vad tror ni? Och hur stor vinstchansen är ifall hästen får spets eller inte? Tråkar säkert ut många här inne med detta men såhär jobbar jag med alla lopp speciellt vid en jackpot omgång då jag ansvarar för ett bolagsspel.
Gammal 2014-01-23, 14:47   #53

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Klart man aldrig kan garantera något alls. Men detta är väldigt intressant och helt avgörande för chansvärderingen av loppet. Om man ska försöka värdera chansen att Fred Cobra spetsar i procent. Vad tror ni? Och hur stor vinstchansen är ifall hästen får spets eller inte? Tråkar säkert ut många här inne med detta men såhär jobbar jag med alla lopp speciellt vid en jackpot omgång då jag ansvarar för ett bolagsspel.
Inte helt lätt.
Jag tror Fred Cobra kan hålla ut Pacific Hurricane, men jag är långt ifrån säker.
Om han sedan vinner beror nog lite på hur fort han får öppna.
Lärlingslopp kan gå lite för fort, men jag ser ingen som har häst att gå fram och trycka, och tror därför att första 500 är avgörande.
Ingen toköppning = bra chans.
Går det lite för fort i början tror jag Heart Lini kan vara en jätteskräll.
Kan öppna bra och kanske kan komma ner i tredje in bakom 1 och 5 ???
Med lucka så ...
Annars ska nyblivna 4a åriga ston vara chanslösa på V75, men med rätt resa tror jag inte att hon är det.

Men egentligen är lågklassiga lopp och stolopp de lopp där man ska leta skräll.

Senast redigerad av putte64 den 2014-01-23 klockan 14:55.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 14:54   #54
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Mej tråkar du inte ut iaf Du har så rätt ! Jag tror det är bra chans att den håller spets, säg strax över 50%. Egentligen bara Pacific Hurricane som jag kan se ngn startsnabbhet hos på övriga (dock måste man ju ha i beaktning att det kan dölja sej ngn startsnabb som inte visat det än), så säg ca 30% spetschans på Pacific, resterande knappa 20 % hos övriga med framspår.

Gällande vinstchansen OM Fred håller spets, som putte skriver jag har oxå svårt att se ngn trycka upp tempo i detta lopp (sen vet man aldrig med lärlingar). Men jag sticker ut hakan & drar till med 65 % vinstchans om Fred håller spets & är lika bra som senast.
Gammal 2014-01-23, 16:14   #55

bissjes avatar

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Välkommen till Sharps!

Är du ägare till Navarrone? Kan du i så fall berätta lite mer om hästens egenskaper? Att hästen är överlägsen felfri tror jag dom flesta är överens om men det är inte jordklumpar i kanten på banan varje start!? Hästen är ju hopplöst osäker (men brukar lösa uppgiften ändå men nu är det V75) så jag undrar hur du/ni bedömer galoppchansen på lördag? Fördel med framspår? Varför galopperar den och i vilka lägen är risken störst?

Du tycker att Jessika är optimalt på hästen men vad säger du om Daniels möjligheter att "förstå" Navaronne?

Din information är ovärderlig då det valet står mellan spik eller många!

Tack på förhand och lycka till!

Tack så mycket Doob!

Nej jag äger inte honom, men min syster Cecilia och hennes sambo Jessika Sidbäck gör det.

Ingen häst är helt felfri, och ibland blir det galopp. Sist för jordklumpen och då var det ju inte ens hans fel.

Jessika svarar på frågorna själv, om hon vill. Sedan står det mesta i tidningar m.m!

Du/ni finner information om lite allt möjligt på hemsidan och facebook sidan, om inte annat så är hon med i radio imorgon bitti på P4 Västernorrland direkt från stallet!

Jag säger... ingenting! Enligt mig så ska det vara Jessika, ingen annan. Hon har fått ordning på Navaronne som "storpojkarna" inte ens trodde på.

Och sedan tvingar ingen någon att spela på honom, så varför engagera sig om man nu tycker att han är "dålig"?

Senast redigerad av bissje den 2014-01-23 klockan 16:39.
bissje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 16:42   #56

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bissje Visa inlägg
Tack så mycket Doob!

Nej jag äger inte honom, men min syster Cecilia och hennes sambo Jessika Sidbäck gör det.

Ingen häst är helt felfri, och ibland blir det galopp. Sist för jordklumpen och då var det ju inte ens hans fel.

Jessika svarar på frågorna själv, om hon vill. Sedan står det mesta i tidningar m.m!

Du/ni finner information om lite allt möjligt på hemsidan och facebook sidan, om inte annat så är hon med i radio imorgon bitti på P4 Västernorrland direkt från stallet!

Jag säger... ingenting! Enligt mig så ska det vara Jessika, ingen annan. Hon har fått ordning på Navaronne som "storpojkarna" inte ens trodde på.

Och sedan tvingar ingen någon att spela på honom, så varför engagera sig om man nu tycker att han är "dålig"?
Tack för svaret även om jag inte blev mer klok av det...
Kanske lika bra att gå in på www.sr.se imorgon och lyssna på reportaget!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bissje (+10)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 17:07   #57

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Vi måste kolla vilka hästar som är gynnade av att gå med brodd på lördag nästan viktigare än spåren jag kommer att ta bort alla barfotahästar.
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 18:17   #58

Standard

Heart Lini är ju rätt snabb också men tar sig inte förbi 5an. Jag tror inte ens man skickar Heart Lini. Troligtvis står spetsstriden mellan 1 och 5. Skulle nästan vilja ge dom 50% chans var. Jag håller Pacific Hurricane som den något snabbare och kanske mindre komplicerad häst. Men måste ju ta en längd för att komma förbi.
Den som tar spets har nog loppets bästa vinstchans. Lite klurigt är det. Skulle behöva se dom i värmning innan jag kan skilja det åt. Sen får vi se vad dom har för olika huvudlag/balans på hästarna för att få igång dom från start.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-01-23 klockan 18:27.
Gammal 2014-01-23, 18:36   #59
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Pirro Bi då ?? Måste ju vara bra chans, härdad i klassen, haft dåliga lägen på slutet o gjort det bra. Tycker den står på tur nu.
Gammal 2014-01-23, 18:54   #60

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1531
Standard

Citat:
Pirro Bi då ?? Måste ju vara bra chans, härdad i klassen, haft dåliga lägen på slutet o gjort det bra. Tycker den står på tur nu.
Detsamma för Greenstar stora delar av 2013. Bra läge nu och får garanterat ett bra lopp denna gång. Betydligt mindre spelad än Pirro och given att gardera med tycker jag (även om jag brukar tjata om min namne).

Bästa spiken tror jag är Amaru trots att den blir storis. Garantiledning då ingen har häst att svara med om han nu inte tar sig dit av egen kraft initialt.

Bästa rysaren är Ulvsås Svarten. Den kommer mer och mer och är rätt kvick ut och här tror jag Robert har "ställt" och han är given på min lapp iaf.
Greenstar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td