|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-03-23, 13:35 | #571 |
Här kommer summeringen av veckans omgång.
De som fick lämna tävlingen efter Momarkens travtävling blev tyvärr följande: Neo3000gt som på 8 omgångar har vunnit totalt 699 kr. AbbeAce som på 8 omgångar har vunnit totalt 789 kr. Benny28Hbg som på 8 omgångar har vunnit totalt 1 190 kr. MattiasB75 som på 8 omgångar har vunnit totalt 1 234 kr. Kvar i tävlingen är numera topp 10 som ni hittar här: http://www.travtavling.se/topplistor/intjanade_pengar/ Nästa vecka är det Solvalla, då skall det avgöras. Finalveckan och då nollställer vi! Hur lägger vi upp systemet? Vi gör som vanligt. Ända skillnaden är att vi kommer hitta vinnaren på denna sida klockan 16:45 på Lördag: http://www.travtavling.se/resultat/ Vem vinner? Den som drar in mest pengar på Lördag oavsett insats. Max insats 1 000 kr. Jag vill rikta ett stort tack till MattiasB75 som byggt upp vår travsida. Vi skall fortsätta köra tävlingar framöver men även många nyheter kommer att finnas på sidan. Mattias är en mästare på att utveckla och många har haft idéer som vi tittar på. Grejen är att detta är ett sidojobb sidan om mitt och Mattias ordinarie arbete så allt tar ju sin tid. I följande inlägg kommer det komma presentationer av deltagarna som ligger 10 i topp inför finalveckan. //Lindvallen
2014-03-23, 13:37 | #572 |
Presentation av JohanL:
Ditt namn: Johan Lindahl Användarnamn: JohanL Ålder: 81 År Bor: Vetlanda Yrke: Allround på ICA MAXI i Vetlanda Började med travet:Travintresset började i unga år då farsan spelade V65 ihop med grannen,han undrade alltid om jag kunde läxorna lika bra som travprogrammet.för mig är det här med andelar perfekt då jag får tippa stora system men köpa bara 1/10 del. Mina stora intresse är förutom familjen och trav,bangolf och Brynäs if.Travresor blir inte lika mycket som för men något som är heligt är givetvis Elitloppshelgen.
Spela ATG TILLSAMMANS Senast redigerad av Lindvallen den 2014-03-23 klockan 14:43. |
|
2014-03-23, 13:39 | #573 |
Presentation av Lindvallen:
Ditt namn: Göran Lindvall Användarnamn: Lindvallen Ålder: 42 År Bor: Löberöd Yrke: Lagerman på Tetra Pak i Lund Började med travet: Började för ca 15 år sedan när jag följde med en gammal vän på galopp. Insåg ganska snart att där var för mycket mygel i sporten och därav började jag titta allt mer på trav. Travet är mitt stora intresse i livet. Bor tillsammans med Cecilia i hus och har ett stort intresse i trädgård och ekologisk odling. Men travet tar mycket av min fritid. Har lärt känna AbbeAce, MattiasB75 och Klanke privat genom Sharps. De bor på olika ställen i Sverige med olika hemmabanor. Klanke håller till på Jägersro, MattiasB75 på Solvalla och AbbeAce på hundkapplöpningsbanan i Landskrona. Kontakta gärna mig om ni har idéer om hur vi skall utveckla www.travtavling.se till något som vi alla kan ha nytta av. Mattias håller på och utveckla era idéer all redan men allt tar sin lilla tid. Jag hoppas att vi på något sätt får mycket roligt tillsammans genom sharps och travtavling.
Spela ATG TILLSAMMANS Senast redigerad av Lindvallen den 2014-03-23 klockan 14:41. |
|
2014-03-23, 14:18 | #574 |
Presentation av Muumiin:
Ditt namn: David Wallin Användarnamn: Muumiin Ålder: 22 År Bor: Klippan Yrke: Esab AB Började med travet: Så länge jag kan minnas...
Spela ATG TILLSAMMANS Senast redigerad av Lindvallen den 2014-03-23 klockan 15:15. |
|
2014-03-23, 14:22 | #575 |
Presentation av TobyTyke:
Ditt namn: Jimmy Användarnamn: TobyTyke Ålder: 34 År Bor: Göteborg Yrke: Statligt Anställd Började med travet: Vid 17 års ålder. Har varit på Elitloppet 10 gånger i rad. Fick äran senaste tillfället att ta en öl med en viss Laxdasen. Väntar med spänning när någon ska dra in en högre vinst på sharps på V75 än min 2012/06 redovisade som står sig än. (Varulv vann mer men de var två st) Hinner inte lägga så mkt tid med att läsa på travet nu när man är småbarnsfar men det får gå ändå.
Spela ATG TILLSAMMANS Senast redigerad av Lindvallen den 2014-03-23 klockan 17:32. |
|
2014-03-23, 14:24 | #576 |
Presentation av NicklasJ:
Ditt namn: Nicklas Användarnamn: NicklasJ Ålder: 25 År Bor: Stockholm Yrke: Försäljare Började med travet: Introducerades för trav i 4-5års åldern med besök på Solvalla. Åkte efter det med farsan ut till banan ett par gånger per år. Engagemanget va väl inte jättestort då. Intresset har sedan ökat succesivt senaste 10 åren samtidigt som spel blev en stor del av vardagen. När väl pokersuget försvann mer och mer gick det istället över till trav. Har senaste 3 åren lagt ungefär 100-200h/månaden på hästar.
Spela ATG TILLSAMMANS Senast redigerad av Lindvallen den 2014-03-24 klockan 15:43. |
|
2014-03-23, 14:26 | #577 |
Presentation av Grogg12:
Ditt namn: Björn Användarnamn: Grogg12 Ålder: 25 År Bor: Värmland Yrke: Bildelsförsäljare Började med travet: 0år, uppvuxen med travhästar. Föräldrarna har haft c:a 6-7 travhästar under hela min uppväxt.
Spela ATG TILLSAMMANS Senast redigerad av Lindvallen den 2014-03-24 klockan 15:44. |
|
2014-03-23, 14:32 | #578 |
Presentation av waco90:
Ditt namn: Bernt Johansson Användarnamn: waco90 Ålder: 63 År Bor: Kumla Yrke: Spelombud Började med travet: Började med travet på 70-talet.
Spela ATG TILLSAMMANS Senast redigerad av Lindvallen den 2014-03-26 klockan 17:49. |
|
2014-03-23, 14:34 | #579 |
Presentation av xxxxx:
Ditt namn: Användarnamn: Ålder: Bor: Yrke: Började med travet:
2014-03-23, 14:41 | #580 |
Mycket rolig tävling,,synd man missa 2 omgar men ett stort TACK till Lindvallen och Mattias...Hoppas det kommer fler tävlingar
|
|
2014-03-23, 14:41 | #581 |
Presentation av xxxx:
2014-03-23, 14:43 | #582 | |
Citat:
Mycket bra idé tycker jag! Då hoppas jag att tobytyke vinner :-P |
||
2014-03-23, 14:45 | #583 |
Presentation av xxxxxx:
2014-03-23, 14:49 | #584 |
Förväntar mig att även vår webbmaster lägger upp sin profil!
Presentation av MattiasB75: Ditt namn: Mattias Berger Användarnamn: MattiasB75 Ålder: Bor: Yrke: Började med travet:
2014-03-23, 15:03 | #585 | |
Citat:
Tack för dina grymma idéer! Jag har redan programmerat så att jag kan registrera alla mina egna spel och har väl tänkt att öppna upp det för er andra här som är intresserade. Därifrån att skapa grupper/lag av deltagare är ju inte så långt. Jag har även programmerat så att XML-filer kan skapas utifrån enklare reducerade system som jag kan skapa ifrån Travtavling.se. Dock har jag inte börjat kolla på uppladdning av XML-filer från Jokersystemet, vilket jag tycker är en väldigt bra idé! Det är ju en av de många brister som finns på ATG Tillsammans. Tyvärr har jag väldigt mycket att göra på mitt företag för tillfället så jag har inte hunnit lägga lika mycket tid travtavling.se för tillfället. Jag kommer inte att ha tid att programmera färdigt detta den här veckan inför din start av ditt bolag men jag kommer självklart ha detta i åtanke när det gäller prioritering av arbetet med Travtavling.se! Gällande Donera-knapp så är det ju en bra idé, dock brukar det inte ge så mycket pengar i slutändan. Om man ska ta betalt så är det ju en billigare variant av månadspeng som alltid funkar bäst och så långt har vi inte kommit i detta lilla roliga projekt. Travtavling.se är ju mest byggt för att det är en kul grej samt att jag har byggt vidare på det för att kunna registrera information/kommentarer/statistik om hästar på en mer detaljerad nivå. Informationen är indexerad gentemot starthästen vilket underlättar översikten för varje häst, vilka går bäst barfota, vilka vinner endast från spets samt alla de bra kommentarer som ni ger här på sidan. Vikten har helt enkelt lagts vid att bli en bättre/välinformerad travtippare. Men jag blir gärna bjuden på en öl så det är bara att skicka ett PM :-) Jag bjussar gärna tillbaka också! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lindvallen (+5) Senast redigerad av MattiasB75 den 2014-03-23 klockan 15:06. |
||
|