|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-01-20, 04:49 | #16 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Har skickat följande mail till atg;
Hej. Har precis testat nya atg.se och classic.atg.se och har en del synpunkter. Atg.se är ok, men jokersystemet lyckades inte hämta streckprocenten. Kanske har ni inte hunnit starta upp webservice tjänsten ännu ? För de som använder bärbar utrustning och spelar via classic.atg.se har det däremot blivit helt otroligt omständigt att spela. Väljer jag exempelvis Färjestad får jag fram VP odds som default. Sedan måste jag ut i vänstermarginalen och välja spelform + dag + bana för att exempelvis byta till V4. Sedan kanske jag vill spela en LD, en tvilling, en VP, och varje gång måste jag göra om den här långrandiga proceduren. Och det är inte ens säkert jag vill spela, jag kanske vill kolla oddsen först innan jag väljer men det går inte heller. Ni måste helt enkelt fixa till det här så att jag lätt kan byta spelform efter jag valt Färjestad, utan att välja dag och bana igen. Finns det verkligen ingen "usability engineer" hos er ? Classic weben har förvandlats till ett "klickmonster" som man blir galen på.
2014-01-20, 07:12 | #17 |
Oj, det var mycket luft de lagt in som flyttar det relevanta innehållet nedåt och utanför skärmens yta på en vanlig dator.
Det jag ogillar är att jag inte längre kan se hela propositionen, dvs vilka gränser för tillägg etc som tillämpas i loppet.
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling. Senast redigerad av Viroid den 2014-01-20 klockan 09:12. |
|
2014-01-20, 08:09 | #18 | |
Citat:
Tredjepartsappar har inte direkt tillgång till filsystemet, så det finns ingenstans att spara kupong-filen, och därmed ingenstans att hämta den från för filinlämningen på classic.atg.se...
2014-01-20, 08:27 | #19 | |
Citat:
Men jag antar att det är steg till i den process som jag kallar förenkllingsångest. Är det någon som helst ny funktionalitet förutom att de har krånglat till navigeringen mellan olika spelformer inom en bana/tävlingsdag?
2014-01-20, 08:36 | #20 |
Huvudsyftet med uppdateringen var, precis som du skrev tidigare, att förbereda för V86 Express och kunna visa spel som är uppdelat på flera banor. Jag har sett skärmdumpar på det och förstår till viss del varför det nu ser ut som det gör.
2014-01-20, 08:50 | #21 | |
Citat:
När man betänker att V86Express knappast kommer att bli en braksuccé efter att nyhetens behag har lagt sig så kommer det att ta LÅNG tid att räkna hem de här kostnaderna. Pga ett ytterst tveksamt projekt så har man alltså krånglat till "standard-upplevelsen" av hela sajten!
2014-01-20, 10:03 | #22 |
Tryck på pilarna på vänster sida ovanför häst nummer 1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1) |
|
2014-01-20, 10:06 | #23 |
Tackar. Hade varit mycket märkligt om det inte hade funnits kvar!
Men helt tydligt tycker jag inte att det var att det ens var något klickbart.
2014-01-20, 10:14 | #24 |
vansinnigt att inte V75tilllsammans funkar för andra spel, vi är några som vill spela när det är jackpot oavsett om det är v64, v75, v86 men det går inte.
Nästa grej är varför tar det så lång tid kreditera ATG konton vinster från streckspel jämfört med när det går hämta ut på banan? Gör man V4 en lördag och man vill använda ev vinst till en v75a kommer pengarna in kl 14,26 typ. Lägger man monte som v4-4 så hinner dem inte in alls före 14.30 |
|
2014-01-20, 10:22 | #25 |
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jokersystemet fungerar inte som det ska med nya atg.se
Jag har felrapporterat det till ronden, se nedan. Hej. Atg.se uppdaterades i natt, och nu fungerar inte jokersystemet längre. Det går i princip inte att hämta in någon information förutom hästarnas namn och detaljer om de senaste fem starterna. Exempel på sådan som saknas - Omsättning, - Omsättningsdetaljer, - Insatsprocent, - Insatsrank, - Insatsfördelning, - Vinnarodds. Det här måste ni fixa idag, nu fungerar tex. inte poängfliken och utdelningsfliken. Varför har det här uppstått ? Alla externa leverantörer av reduceringsprogram har fått informaion om de förändringar atg tänkte göra i god tid innan de gjordes. Nu tycker jag ni får bjuda på en förlängning av abonnemanget som plåster på såren. Men framförallt måste allt fungera så jag kan skapa och lämna in mina system varje dag.
2014-01-20, 10:27 | #26 | |
Felet löst.
Citat:
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2014-01-20 klockan 10:37. |
|
2014-01-20, 10:45 | #27 | |
Citat:
Just ur den synvinkeln tycker jag nästan att det är bra att tillsammans inte finns för alla spelformer. Självklart är ni "smarta" som endast vill gå in och spela större system tillsammans när det är Jackpot. Men det är inte bra för svensk travspelsekonomi att småspelarna som bygger upp jackpottarna äts upp hela av såna som er. Det är kanske lika bra att de avvaktar med fler spelformer tills Jackpot-helvetet är avskaffat.
2014-01-20, 12:14 | #28 |
Skoinfon är alltså borttagen från snabbspelsfunktionen till höger. Det kan väl knappast ha skett efter kundens önskemål även om jag själv tror att man som lite mer seriös spelare tjänar på det.
|
|
2014-01-20, 16:56 | #29 |
Har fått bekräftat att det var en bugg och inte en feature. Kommer att vara tillbaka inom kort.