Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-06, 17:36   #31

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Jo, det är det! Sedan har du Jansson, Adielsson, Kihlström, Kontio, Untersteiners x 2, Goop J:r, Uhrberg, Söderqvist, Dahlborg osv. osv.

Sedan har du en uppsjö av coming men och kuskar du skall se upp med mer pga. hästmaterialet än deras kusktalanger - Där har vi Ludde Kolgjini som ett lysande exempel...

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-06, 17:42   #32

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Jo, det är det! Sedan har du Jansson, Adielsson, Kihlström, Kontio, Untersteiners x 2, Goop J:r, Uhrberg, Söderqvist, Dahlborg osv. osv.

Sedan har du en uppsjö av coming men och kuskar du skall se upp med mer pga. hästmaterialet än deras kusktalanger - Där har vi Ludde Kolgjini som ett lysande exempel...

Så Special One i avd1 är alltså inte en given häst till att vinna, och detta inte pga att Kolgjini är en dålig kusk (om jag förstått det rätt)?

Tack Pilkast för övrigt och alla andra som kommer med svar!

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-03-06 klockan 17:44.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-06, 17:44   #33

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Jorma kontio är väl bäst i Sverige på att få igång tröga hästar. Björn goop ffg brukar ge grym effekt med då han är vänsterhänt och driver med "fel" töm vilket kan väcka hästar nått sjukt. Örjan är väl kuskarnas Messi
Flickepojken (+2)

Senast redigerad av DavidP den 2014-03-06 klockan 17:45.
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-06, 19:46   #34

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jag har en statistik t.o.m. 28:e Februari över ett 50-tal av våra mest tävlande kuskar. Där mäter jag deras segerprocent och platsprocent men också deras diskningsprocent. Jag mäter hur mycket pengar de kör in, hur mycket per start det är, hur ofta de vinner med hästar när de är spelade till under 3ggr i odds, och hur ofta de vinner när eventuellt odds är över 10 gånger. Jag mäter också avkastningen om man spelar på en och samma kusk i alla lopp det kört, och medianen på eventuella odds när de tävlar. (Lågt värde = kör många betrodda, högt värde = kör många som betraktas som chanslösa).

Jag tycker den statistiken visar på en del tydliga kvalitetsskillnader mellan våra främsta kuskar och dem som inte är lika framgångsrika.

Du hittar statistiken här:
http://www.travsiffror.se/kuskstatfeb2014.htm
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-06, 21:49   #35

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag har en statistik t.o.m. 28:e Februari över ett 50-tal av våra mest tävlande kuskar. Där mäter jag deras segerprocent och platsprocent men också deras diskningsprocent. Jag mäter hur mycket pengar de kör in, hur mycket per start det är, hur ofta de vinner med hästar när de är spelade till under 3ggr i odds, och hur ofta de vinner när eventuellt odds är över 10 gånger. Jag mäter också avkastningen om man spelar på en och samma kusk i alla lopp det kört, och medianen på eventuella odds när de tävlar. (Lågt värde = kör många betrodda, högt värde = kör många som betraktas som chanslösa).

Jag tycker den statistiken visar på en del tydliga kvalitetsskillnader mellan våra främsta kuskar och dem som inte är lika framgångsrika.

Du hittar statistiken här:
http://www.travsiffror.se/kuskstatfeb2014.htm

Har du gjort den här listan?
Detta ska jag kika igenom, siffror tycker jag är kul!
Gammal 2014-03-06, 21:53   #36

Standard

Ja Pilkast Kolgjini får jag hålla ett öga på. Gjorde bra ifrån sig ikväll
Gammal 2014-03-06, 21:55   #37

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1723
Standard

Tycker att Örjan kan få lägga till prispengarna han körde in i prix d'amerique.. ca 4 mille Då ändras snittet inkörda till 53900kr/start.. hehehehe
Flickepojken (+1)

Senast redigerad av mrgump den 2014-03-06 klockan 21:59.
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-07, 05:50   #38

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrgump Visa inlägg
Tycker att Örjan kan få lägga till prispengarna han körde in i prix d'amerique.. ca 4 mille Då ändras snittet inkörda till 53900kr/start.. hehehehe
Jag mäter bara svenska starter, och är mycket hård med att hålla det där. Svenskt reglemente vad gäller tävling och spel gör att statistiken blir enhetligt bra.

Och Örjan kommer säkert vinna ett och annat storlopp på svensk mark i år och ligga i toppen av inkört/start som han brukar göra.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td