Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-12, 20:28   #1

Greven-plasts avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1139
Standard

sannolikhetsbedömning V75-6 18/1

Hej travvänner.

Nu är jag lite nyfiken på att se om vi kan hjälpas åt med att göra en korrekt sannolikhetsbedömning.

Jag vill lära mig att göra, så långt det nu är möjligt en korrekt sannolikhetsbedömning av ett travlopp för att se om jag får rätt odds för mitt spel.

Tänkte att vi kunde ta V75-6 på Åby nu till helgen så det finns gott om tid för analys.

Silverdivisionen 2140A

1. Jaguar broline,v8 Jensen Flemming
2. Nougat ås,v6 Takter Johnny
3. Underpaid hanover,h5 Sjunnesson Jörgen
4. Nothing but class,h5 Untersteiner Peter
5. Aristocat boko,v7 Svanstedt Anders
6. Nesmil hanover,v9 Uhrberg Thomas
7. Beatles,v7 Goop björn
8. Claes boko,h5 Adielsson Erik
9. Oneinamillion U.S,v5 Kihlström Örjan
10. M.T.Harmony,s5 Untersteiner Johan
11. Prada secret,v7 Haugstad Kenneth
12. Gigant slugger,v7 Jansson Torbjörn

Vilka aspekter tar ni med i er analys?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+5)
Greven-plast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 20:35   #2

Greven-plasts avatar

Standard

Är medveten om att vi inte har odds ännu, Men vinstchanserna kan vi analysera.
Gammal 2014-01-12, 20:50   #3
Banned

Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Perfekt initiativ! Egentligen borde varje V75-lopp ha en egen tråd där man så tidigt som möjligt börjar spåna och sen sammanställer en ungefärlig värdering i hur överens vi är framåt fredag eller lördag! Saker under veckan kommer ju påverka sannolikheterna såsom strykningar, information etc.

Men jag kan börja lite smått.

1. Jaguar broline,v8 Jensen Flemming 10%
2. Nougat ås,v6 Takter Johnny 35%
3. Underpaid hanover,h5 Sjunnesson Jörgen 7%
4. Nothing but class,h5 Untersteiner Peter 6%
5. Aristocat boko,v7 Svanstedt Anders 7%
6. Nesmil hanover,v9 Uhrberg Thomas 2%
7. Beatles,v7 Goop björn 5%
8. Claes boko,h5 Adielsson Erik 20%
9. Oneinamillion U.S,v5 Kihlström Örjan 3%
10. M.T.Harmony,s5 Untersteiner Johan 2%
11. Prada secret,v7 Haugstad Kenneth 1.5%
12. Gigant slugger,v7 Jansson Torbjörn 1.5%

Aspekterna är ju dels hur bra hästen är samt vem som kör den. Sen måste man ju väga in vilket spår hästen har. En "lite" sämre häst med bra spår får ju ungefär samma sannolikhet som en "lite" bättre häst men med sämre spår. Även OS bör väga in hur loppet eventuellt kommer köras, dvs vilka kommer sitta bra på det etc.

Det här är mitt första utkast och jag hoppas fler hoppar på och försöker värdera det innan man blir påverkad av vad andra/kollektivet etc tror.

För er som också värderar hela loppet från noll, var tycker ni jag hamnat snett och varför?
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 20:54   #4

Greven-plasts avatar

Standard

"Egentligen borde varje V75-lopp ha en egen tråd där man så tidigt som möjligt börjar spåna och sen sammanställer en ungefärlig värdering i hur överens vi är framåt fredag eller lördag! Saker under veckan kommer ju påverka sannolikheterna såsom strykningar, information etc."

Det är en väldigt bra idé!!
Gammal 2014-01-12, 21:18   #5

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3020
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Perfekt initiativ! Egentligen borde varje V75-lopp ha en egen tråd där man så tidigt som möjligt börjar spåna och sen sammanställer en ungefärlig värdering i hur överens vi är framåt fredag eller lördag! Saker under veckan kommer ju påverka sannolikheterna såsom strykningar, information etc.

Men jag kan börja lite smått.

1. Jaguar broline,v8 Jensen Flemming 10%
2. Nougat ås,v6 Takter Johnny 35%
3. Underpaid hanover,h5 Sjunnesson Jörgen 7%
4. Nothing but class,h5 Untersteiner Peter 6%
5. Aristocat boko,v7 Svanstedt Anders 7%
6. Nesmil hanover,v9 Uhrberg Thomas 2%
7. Beatles,v7 Goop björn 5%
8. Claes boko,h5 Adielsson Erik 20%
9. Oneinamillion U.S,v5 Kihlström Örjan 3%
10. M.T.Harmony,s5 Untersteiner Johan 2%
11. Prada secret,v7 Haugstad Kenneth 1.5%
12. Gigant slugger,v7 Jansson Torbjörn 1.5%

Aspekterna är ju dels hur bra hästen är samt vem som kör den. Sen måste man ju väga in vilket spår hästen har. En "lite" sämre häst med bra spår får ju ungefär samma sannolikhet som en "lite" bättre häst men med sämre spår. Även OS bör väga in hur loppet eventuellt kommer köras, dvs vilka kommer sitta bra på det etc.

Det här är mitt första utkast och jag hoppas fler hoppar på och försöker värdera det innan man blir påverkad av vad andra/kollektivet etc tror.

För er som också värderar hela loppet från noll, var tycker ni jag hamnat snett och varför?

4an gjorde de bra ifrån bakspår senast, PU kanske har fått rätt på honom nu och ett perfekt spår 4 borde ge honom högre chans än 6%! 15% anser jag

Claes boko är nog bästa hästen, stig håller honom väldigt högt! spåret emot

Senast redigerad av karpafan den 2014-01-12 klockan 21:23.
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 21:23   #6
Banned

Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
4an gjorde de bra ifrån bakspår senast, PU kanske har fått rätt på honom nu och ett perfekt spår 4 borde ge honom högre chans än 6%! 15% anser jag
Längre distans nu men spåret är perfekt och jag kan nog hålla med om att den ska kunna nårma sig 10% iaf men det är på bekostnad från någon/några andra och jag vet inte var jag ska sänka någonstans. Möjligen ner någon procentenhet på 3, 5 samt 8. Över 10% vill jag dock inte gå på den även om spåret är perfekt och loppet senast var bra. Men tidigt på "veckan"...
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-12, 22:44   #7

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1953
Standard

Sannolikhetsbedömningen beror ju mycket på hur du själv har målat up lopp scenariot, sen att sätta marginella bedömningar som 1.5% på 1.7% chans är tufft. o så här tidigt missar vi ju mycket viktigt information.

Det jag VILL säga är att
alla som säger kuskar jag vill bara säga en sak :de stora kuskarna(goop osv) blir ofta överspelade. Det ser man det på när de kör skit hästar så är de sällan under 5%

Senast redigerad av pelleplutt den 2014-01-12 klockan 22:48.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 00:39   #8

Sharp$: 61
Standard

ångra min fråga

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-01-13 klockan 01:09.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 01:36   #9

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Att göra en vinstchansbedöming precis när startlistorna släpps är att börja i fel ände. Detta är den slutprodukt som det jobb man lägger ner ska mynna ut i precis innan inlämning. Det blir bara oseriöst att hafsa ihop något nu men jag ser gärna liknande initiativ på speldagen vare sig om det är inför v75 eller nätbolagens oddssläpp om det va det du var ute efter.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 01:52   #10

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Att göra en vinstchansbedöming precis när startlistorna släpps är att börja i fel ände. Detta är den slutprodukt som det jobb man lägger ner ska mynna ut i precis innan inlämning. Det blir bara oseriöst att hafsa ihop något nu men jag ser gärna liknande initiativ på speldagen vare sig om det är inför v75 eller nätbolagens oddssläpp om det va det du var ute efter.
Jag förstår vad du menar, samtidigt vill du att bedömningen ska vara din så att du kopplar grepp på spelarkåren
väger man in för mycket "info" som alla andra också har tillgång är det lätt att man blir en i mängden, som springer på samma skrik osv
jag brukar leta efter info som förstärker det jag tror på, men inte ändra mig och helt plötsligt tro på en häst bara för att "alla" andra gör det
Gammal 2014-01-13, 02:44   #11

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag förstår vad du menar, samtidigt vill du att bedömningen ska vara din så att du kopplar grepp på spelarkåren
väger man in för mycket "info" som alla andra också har tillgång är det lätt att man blir en i mängden, som springer på samma skrik osv
jag brukar leta efter info som förstärker det jag tror på, men inte ändra mig och helt plötsligt tro på en häst bara för att "alla" andra gör det
Man kopplar inte grepp på någonting alls om man försöker sig på att göra en vinstchansbedömning någon timme efter att startlistan kommer ut för en omgång som är om nästan en vecka.
Finns mycket info som du inte har tillgängligt inför v75an på söndagskvällen som inte bygger på att rygga stallskriken.

För det första så krävs det många timmar i lopparkivet även om det handlar om hästar som man ser ofta och är relativt kända för att skaffa sig tillräckligt med kött på benen.
Sen så är vi mitt i vintern där banunderlaget och vädret kan skifta otroligt och är helt omöjligt att veta idag. Baninfo och skoinfo under vintern kan vara loppavgörande och kasta omkull alla hästars chanser i ett lopp.
Vilket också gör värmningarna ännu viktigare och att hålla koll på loppen som går tidigare samma dag på banan.

Det finns inte en chans att man kan göra en seriös bedömning idag. Däremot så kan man börja arbetet med att skaffa sig ett underlag för att vara beredd att, efter de förutsättningar som finns närmre spelstopp, göra rätt värdering.
Snarare där man borde börja.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10), Helge (+10), Viroid (+10), johanl (+10)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 02:48   #12

Sharp$: 1140
Standard

NicklasJ for pres!
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 06:52   #13

Greven-plasts avatar

Standard

Jag kanske är otydlig och för det ber jag om ursäkt. Det jag i grunden frågar efter är hur man arbetar fram en så korrekt chansvärdering som möjligt.

Inte enbart specifikt för just detta lopp.

Vilka aspekter tar ni med i er analys, Hur arbetar ni fram tex att Jaguar Broline har 10% chans?

Tack Nicklasj. Går det att utveckla hur du bedömer vikten av den information du får?

Senast redigerad av Greven-plast den 2014-01-13 klockan 08:10.
Gammal 2014-01-13, 10:24   #14
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Jag skulle rekommendera dig att beställa travbibeln.
http://h24-files.s3.amazonaws.com/19...3270-qZ3BH.pdf
http://h24-files.s3.amazonaws.com/19...3267-H589A.pdf

http://www.storavinster.se/statistikanalys-v75-8447373
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 11:03   #15

Sharp$: 19
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Man kopplar inte grepp på någonting alls om man försöker sig på att göra en vinstchansbedömning någon timme efter att startlistan kommer ut för en omgång som är om nästan en vecka.
Finns mycket info som du inte har tillgängligt inför v75an på söndagskvällen som inte bygger på att rygga stallskriken.

För det första så krävs det många timmar i lopparkivet även om det handlar om hästar som man ser ofta och är relativt kända för att skaffa sig tillräckligt med kött på benen.
Sen så är vi mitt i vintern där banunderlaget och vädret kan skifta otroligt och är helt omöjligt att veta idag. Baninfo och skoinfo under vintern kan vara loppavgörande och kasta omkull alla hästars chanser i ett lopp.
Vilket också gör värmningarna ännu viktigare och att hålla koll på loppen som går tidigare samma dag på banan.

Det finns inte en chans att man kan göra en seriös bedömning idag. Däremot så kan man börja arbetet med att skaffa sig ett underlag för att vara beredd att, efter de förutsättningar som finns närmre spelstopp, göra rätt värdering.
Snarare där man borde börja.
Men är det ändå inte en ide att börja så tidigt så möjligt för att få in input?
Maddepadde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td