Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-08, 16:29   #46

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
4 Hitman, 8 Romeo Lavec, 13 Roosevelt Zet bra 3 manna lås

Hitman, totalt onödigt streck...

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 16:31   #47

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

Airgunner är nog spets och slut på!!
Jag testar såhär idag, god lycka med era spel

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2014-01-08
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 3

Avd Ordinarie hästar
1 1 Air Gunner*
2 2, 9
3 1, 3, 9
4 1, 5, 8
5 2, 3, 4, 9
6 2, 4, 5
7 4, 5, 6, 7, 9
8 5 Verymuchkiss Karsk

Vadet gäller startnummer

1 080 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 270,00 kr
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 16:34   #48

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 642
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg

Tack ska du ha...... har du nått kul drag inför ikväll du har ju ändå lite form ?
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 16:35   #49

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg

Håller med dig...Totalt bortkastat streck och den är i princip överspelad just nu på 9%. Möter klasser hårdare motstånd nu än senast och ändå spelar folk på denna?

För övrigt spikas Costatantisoldi, äntligen ett bra läge och sitter i spets på kör. Sen kommer inte Jorma ens att försöka köra sig till spets när det redan sitter en annan finne där

Senast redigerad av Jarmop den 2014-01-08 klockan 16:36.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 16:37   #50

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av heddari Visa inlägg
Airgunner är nog spets och slut på!!
Jag testar såhär idag, god lycka med era spel

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2014-01-08
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 3

Avd Ordinarie hästar
1 1 Air Gunner*
2 2, 9
3 1, 3, 9
4 1, 5, 8
5 2, 3, 4, 9
6 2, 4, 5
7 4, 5, 6, 7, 9
8 5 Verymuchkiss Karsk

Vadet gäller startnummer

1 080 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 270,00 kr
Alla tipsnissar skriker ut Air Gunner som klar idag. Kanske är det så att de har rätt, brukar ju bli favoriter i de här loppen. Samtidigt så är Oolong bästa hästen och brukar går bra efter vila. Frågan är om de vill tävla idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 16:41   #51

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Stallintervjuer/kommentarer alla hästar V86-Solvalla 8 Jan.

V86-1

1 Air Gunner (Torbjörn Jansson) har bra form. Fick ett bra startspår och ­måste kunna ta en bra placering den här gången. Kanske går det att vinna också. Den här hästen är bra, säger Ari-Pekka Pakkanen.

2 Prince Elliot (Carl-Erik Lindblom) jagar en matlapp. För tufft motstånd för att tro på mer. Läget är bra och det kan ge en slant. Jag får hoppas på det hur som helst, säger Erik Svensson.

3 Oolong (Örjan Kihlström) har varit borta ett tag. Fick sig en pust efter flitigt tävlande. Sedan var han på väg att komma igång men då blev han struken för hosta. Har tränat på rejält ett tag. Han har gjort det bra för den klassen han befinner sig i och hävdar sig väl. Har tidigare presterat bra efter vila. Garderingsbud, säger Tommy Berghagen i Stefan Hultmans stall.

4 I Me Mine (Tommy Hanné) var jättebra senast tycker vi. Fick ett rygglopp då och det kanske är bra för henne. Hon var inte med i någon öppning heller. Sköt till väldigt bra till slut. Formen verkar mycket bra på henne. Borde kunna ­vara på en plats men är ingen jättehet vinstchans, säger Li Platzer i Tommys stall.

5 Udo’s Oiler (Robert Bergh) får vi ingen riktig form på. Var lite uppåt ­efter några starter men sedan har han inte gått som vi har tänkt oss. Ganska bra ­läge. Kanske ingen het chans men kan vara en kantboll om han skulle fungera, ­säger Jimmy Jonsson som är försteman hos Robert.

6 Odd Fellow (Jorma Kontio) var ute i ett kortlopp senast och var riktigt bra i det. Det är inte hans favoritdistans kanske men det var ett plus i kanten att det blev överpace. Han gjorde det riktigt bra där och känns fin i träningen efteråt också. Formen sitter där. Blir det tempo i loppet ska han absolut kunna vara med där framme någonstans, säger CG Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos.

7 Long Night (Stefan Melander) vinner sällan men gör det nästan alltid bra. Är ett tidigt bud trots läget.

8 Twigs Tarzan (Per Lennartsson) gick en bra avslutning senast. Spåret?

9 Nimbus Hackstable (Kenneth Haugstad) är det ganska bra med. Han får göra lopp med kontinuitet nu och då kanske han går framåt. Jag tycker att han känns ganska bra. Det blir barfota runt om nästan oavsett vad det blir för bana. Klarar inte av att gå med skor. Han har en truddelutt till slut. Det kan finnas både bättre och sämre lägen än det här. Litet fält också. Platschans om det stämmer, säger Joakim Wallin.
V86-2

1 Jackys Tore (Carl-Erik Lindblom) har haft smygform en längre tid. Gjorde ett mycket bra lopp senast som tvåa. Han är där han ska vara. Fungerar bäst när han får gå med i ryggar, säger Magnus Karlsson.

2 Andreas Sisu (Ulf Ohlsson) har ett bra läge igen och formen är helt okej. Bara man inte laddar för mycket med honom. Inte helt borta, säger Petri Salmela.

3 Visual Contact (Torbjörn Jansson) har varit borta ett tag nu. Man kan hoppas på klaff. Trea till femma någonstans hoppas man. Får ligga lite lågt. Tävlar som vanligt, säger Hans E Anderson.

4 Up to Belle (Jelena Fironova) är okej. Kommer att vara bättre den här gången än vad han var senast. Var inte på topp då. Öppnar snabbt och går gärna i front men går bra bakifrån också, säger Jevgeni Ivanov.

5 New Charger (­Mattias Djuse) avslutade bra senast. Skulle springa hem 500 kvar, tog några galoppsteg och tappade. Sensational Dream är bra men bakom den är det öppet. Kommer han till från början kan han hänga med till en plats, säger Thomas Franck.

6 Tipsy Knight (Sören Eriksson) är jättefin för dagen. Helstängt på. Han har alltid varit en placeringshäst. Får se var han står i konkurrensen, säger Patrik Ericson.

7 Åskar F. (Jonas Florén) kämpar på. Raden är inte så bra men formen är bättre. Får inga bra spår någon gång bara. Svårbedömda chanser nu, säger Jonas.

8 Spurs Elite (Johan Untersteiner) är spåret inte så bra för så klart. Jag skulle tro att han är som senast. Lite bättre kanske. Han måste ha en rygg att gå på, säger Gunilla Wiklund.

9 Sensational Dream (Jorma Kontio) kanske var ­lite sämre senast. Har annars gjort det bra. Gick med skor och det var täta starter. Känns fin i träningen och kapacitetsmässigt duger han, säger CG Björkroth.

10 Jagent (Rolf Odén) körde jag jobb med i fredags. Var riktigt laddad och fin. Brukar vara loj och tråkig. Så det var positivt. Läget är sådär men det ser lättare ut än förra gången, säger Rolf.

11 Morgan Hall (Tony Wallin) är en häst som har varit här i träning nu ett par månader. Bjuder inte till någonting. Visar inga fel. ­Lite motivationsproblematik. Måste ta i. Ändrar huvudlag, säger Diederik Meilink.

12 Pingla Savage (Per Lennartsson) har tränat på bra. Känns som vanligt. Men det ser tungt ut från det läget, säger Sophie Westerlund.
V86-3

1 Wingait Ida (Kenneth Haugstad) var sämre i Halmstad i ledningen men var jättefin igen senast. Satt fast med allt sparat i rygg. Perfekt läge, hon är snabb ut. Vi får se vilken taktik det blir. Vet inte hur bra den finska hästen är. Är tidig bakom den, säger Kenneth.

2 Erica (Tommy Hanné) var jättefin senast men gick ­tyvärr upp i vagn då på en som kallnade tvärt framför. Det blev galopp. Det var första starten efter halsoperationen. Borde kanske behöva något mer lopp men motståndet såg inte jättehårt ut. Plats, säger Li Platzer.

3 Stoneisle Lilian (Tommy Kylliäinen) verkar allt vara bra med. Hon har gjort väldigt bra starter i Finland på sistone. Känns kanske inte så bra här hemma, lite lat, men i loppen har hon gjort allting rätt. Så vi provar Valla för att se hur hon reser. Chanserna finns. Senast vann hon på 15,2 full väg från dödens på ett bra sätt, säger Jarno Kauhanen.

4 Rondine d’Asolo (Hanna Olofsson) bör få en bra resa. Kan ta en fin slant. Ej mer.

5 Najad Tilly (Per Lennartsson) får inte till det. Går inte att tro på just nu.

6 I Saw Her (Åke Lindblom) tränar bra. Gick ridträning i backen i måndags och låg bra i puls då. Felfri slutar hon långt fram, säger Åke.

7 Heart Lini (Ulf Ohlsson) startade på V75 senast och var fyra. Jag var rätt nöjd eftersom hon blev lite för het från ledningen. Trött i förtid men det är inget att säga om. Det var första starten med brodd också. Känns bra efter det. Dåligt spår men kanske kan få ett bra lopp ändå. Känns fin i alla fall. Får hon ett bra lopp duger hon en bit. Bland de tre, säger Björn Röcklinger.

8 Polly (Torbjörn ­Jansson) verkar vara i god form. Vi kör som senast, med Can’tseebackrullar och skor. Synd på spåret. Hon står hårt inne också. Men hon är bra och de springer inte ifrån henne. Backar ner härifrån och smyger med, säger Fredrik Tengstad.

9 Rugiada dei Rex (Örjan Kihlström) tävlar väldigt bra hela tiden. Har gjort det jättebra på alla sätt och vis. Snart borde det vara hennes tur men nu fick hon bakspår. Den finska ­hästen är svårbedömd. Hon har full form och löser det sig är hon säkert med långt fram, säger Tommy Berghagen.

10 Geisha Sund (Robert Bergh) var jävligt positiv på Bergsåker senast. Avslutade bra då från kön. Hon är bra i ordning. Ska kunna ­vara med där framme igen. Bakspåret är givetvis ingen fördel men hästen är bra, säger Jimmy Jonsson.
V86-4

1 Firewall (Stefan Melander) har inte visat något av värde hittills. Men stallets form pekar uppåt.

2 Bonjour Hornline (Torbjörn Jansson) håller undan för de flesta. Men för alla?

3 Alblin B.L. (Johan Untersteiner) är egentligen inte riktigt klar men var bra senast och ska gå framåt med det loppet i kroppen. Får ta ledningen så får vi se hur långt det räcker. Han är i alla fall inte sämre än senast, säger Gunilla Wiklund.

4 Hitman (Örjan Kihlström) provar igen. Verkar bra. Vi kör med samma balans och utrustning. Var ängslig bakom bilen. Volt är en fördel. Finns ett par bra på tillägg men han är bra själv. Räknas, säger Hans Nilsson.

2 160 meter

5 Tricky Track (Per Lennartsson) var jag rätt nöjd med ändå. Han gick felfritt och skötte sig. Må vara hänt att han var trög under vägen. Bra i måndagsjobbet. Tror på en bättre prestation, säger Reijo Liljendahl.

6 Ikaros Stursk (Kim Eriksson) var det ett tag sedan för sedan han startade. Men han tränar på bra. Jag tror att han kan behöva lopper. Får han pengar är jag glad, säger Solveig Molin.

7 Nemo Töll (Miia Hakkarainen) är det bra med. Senast hängde han bara med i klungan bakom. Borde vara bättre med lopp i kroppen. Jagar pengar, säger Miia.

8 Romeo Lavec (Jorma Kontio) känns fin i träningen. Borde klara spåret och det är inte så många på start. En av dem som räknas, säger CG Björkroth.

9 Caesar Bring (Kajsa Frick) gick bra senast men behöver de där invändiga snälla loppen för att vara med där framme. Bara att hoppas att han får en invändig löpning och kan tjäna en slant, säger Leif Witasp.

10 G.G.Fair Boy (Terese T Rosén) nöter på. Tjänar pengar hela tiden men har svårt att räcka hela vägen. Får hitta en lämplig väg för att jaga pengar. Gör vad han kan, säger Tomas Rosén.

11 Firestorm Viking (Daniel Olsson) känns smidig och fin. Var jätteduktig i senaste starten och motsvarade förväntningarna. Vi har ett bra slagläge från start. Kommer utmana direkt. Mot ledningen. I främre träffen, säger Rolf Peterson.

12 Fantomen (Barbro Carlsson) är vi jätteglada med om vi får de sista pengarna. Tufft, säger Barbro.

13 Roosevelt Zet (Ulf Ohlsson) har visat bra form. Är åtgärdad men har inte tappat, säger Petri Salmela.
V86-5

1 Big Finish (Mattias Djuse) har dummat sig nu efter bilen när han har haft bakspår. Nu har vi framspår och det har fungerat bra tidigare. Jag tror inte att han kan hålla ledningen. Skor på. En outsider nu, säger Mattias.

2 Grainfield Oliver (Pekka Korpi) är allt okej med nu. Jag körde lite snabbare i måndags och då kändes det bra. Normalt öppnar han väldigt bra och jag försöker öppna snabbt. Ingen tokig häst. Om allt är okej så har han chans, säger Pekka.

3 Kincannon Hanover (Stefan Melander) var fin barfota senast. Räknas.

4 Reckless (Chris Trotter) känns som att det var ett grymt lopp han gjorde senast. Tappade 70-80 meter men var bara någon längd efter i mål. Han visade sin höga kapacitet. Synd att han galopperade bara. Sköter han sig bara så blandar han sig i segerstriden, säger Ola Frisell i team Goop.

5 Global Possession (Jorma Kontio) satt lånt bak senast. Har gjort bra lopp men är inte helt mogen än. Bör komma bra till och kan vara med bland de fyra, fem första, säger CG Björkroth.

6 Digital Product (Tony Wallin) är allt bra med. Han gjorde ett bra lopp senast när han var tvåa. Ska inte vara sämre nu. Motståndet ser kanske lite hårdare ut nu, säger Rolf Andersson.

7 Angelo Am (Kenneth Haugstad) har tränat på bra ett tag. Kan gå ett bra slutvarv. Främst en platschans härifrån, säger Kenneth.

8 Kattens Chamsin (Tomas Rosén) känns fin. Sköt till bra till slut senast. Nu står han hårt till och spår åtta är inte bra heller. Vi försöker komma ner och ta vad vi kan, säger Tomas.

9 Jartinec (Håkan Eriksson) känns bra. Lite klurigt läge men har gjort bra lopp varje gång. Senast var det skitig bana och det gillade han inte. Bra emot. Lite fiduschans, säger Hockey.

10 Veams Eclipse (Kim ­Eriksson) körde Kim snällt med senast. Får vi göra igen. Tror inte hon är med och gör upp om det. Plats som bäst. Tufft motstånd, säger Michael Sandström.

11 Boulard (Tommi Kylliäinen) är en riktigt stark och rejäl häst. Inte snabb ut, så läget gör inte så ­mycket. Gjort det bra i Finland på sistone. Tål att göra grovjobb själv. Lever på sin styrka, säger Jarno Kauhanen.

12 Speed Delicious (Robert Bergh) fick äntligen visa lite senast. Har tränat bra länge men har bara gjort bort sig i loppen. Hårdare bud nu. Ett platsbud, säger Jimmy Jonsson.
V86-6

1 Quantum Catch (Torbjörn Jansson) är en hygglig häst som nött på ganska bra. Har gått bättre än förväntat får jag lov att säga, när det gäller race. Han har inte varit någon hejare hemma i jobben. Trög och besvärlig. Men han hänger med hyggligt i loppen. Det är inget vinnarstuk på honom än så länge. Nu är det ett bra läge och distansen tror jag inte är några konstigheter men han har aldrig varit efter bilen. Han får öva före tävlingarna, säger Stig H Johansson.

2 Jailhouse N.Howe (Jorma Kontio) har inte vunnit något hittills men det känns som en häst som är på gång uppåt. Fick ett bra läge den här gången. Med rätt lopp tycker jag att han kan ­vara en vettig platschans i alla fall, säger CG Björkroth.

3 Sweet Soul Cake (Ulf Ohlsson) har börjat karriären på bästa möjliga sätt. Nu kan det vara ett lite hårdare lopp men formmässigt är hon bättre än senast. Var sjuk där emellan och var väldigt tunt jobbad inför Mantorp. Så formen borde vara klart förbättrad till det här loppet. Men det är tuffare, säger Petri Salmela.

4 Croque (Tommy Hanné) är inte helt att lita på. Lätt för att slå ihop. En rätt bra häst i grunden annars. Jag har svårt att placera honom och är lite osäker på formen också, säger Li Platzer.

5 Ride the Lightning (­Ville Karhulahti) har varit efter bilen och klarar det. Har gått hyggligt också. Ungefär som Quantum Catch. Inte släppt till så där riktigt som vi hade förväntat oss. Än i alla fall. Det finns lite fart i henne och rätt vad det är kanske hon höjer sig något snäpp. Men jag tror inte att det händer nu. För dagen är de två i det här loppet i stort sett jämngoda, säger Stig H Johansson.

6 Sweet Superina (Ralf Karlstedt) är en hetsig och knepig dam som har väldig fart. Det är därför jag vill prova 1 600. Det kan gå. Tänker prova jänkarvagn. Men får hon en peng här så är jag nöjd, säger Raffe.

7 Dream of’em (Carl-­Erik Lindblom) verkar det bra med efter senast. Vi kör som förut. Skor runt om i och med att läget är som det är. Jag måste ligga lågt. Lite uppanmäld också, säger Lars-Åke Söderholm.

8 Gloria Sign (Stefan Jansson) fick ett roligt spår. Jag kör en bit från start och ser om vi kommer ner. Åttonde på 1 600 är inte särskilt roligt. Känns fin. Hoppas på femma, sexa, säger Stefan.

9 Quantum Doubles (Thomas Dalborg) är allt bra med efter senaste starten. Jag tror att formen är i ordning nu och vi kommer ­inte att ändra på någonting. Startspåret är bra och distansen tror jag passar. Det är bara att köra på. Det gynnar henne om det blir tempo, säger Ulrik Pedersen.

10 Gameplayer (Johan Untersteiner) STARTAR EJ

11 Rescue Unit (Örjan Kihlström) blev het senast och galopperade utav den anledningen 1 100 kvar. Inte så tokig annars. Ett dåligt utgångsläge gör att det blir svårt för henne att blanda sig i segerstriden nu, säger Tommy Berghagen.

12 Ringo Star Effe (Kim Eriksson) är ingenting för spelarna från det här läget. Bara att ligga lågt. Vi hoppas på en bra prestation och att han ska få spring i benen, säger Stefan Pettersson.
V86-7

1 Foal Tooma (Markus B Svedberg) har inte varit som bäst i de två starterna innan senast. Bara sprungit och bromsat. Senast visade han ändå rätta takter. Tufft motstånd nu. Platschans, säger Svante Ericsson.

2 Big Ben (Jan Skoglund) verkar det som vanligt med. Han nöter på och gör det hyggligt. Ska kunna få ett bra lopp igen och förhoppningsvis en hyfsad placering. Vinner inte varje dag precis. En platschans, säger Hans-Owe Sundberg.

3 Wallner (Örjan Kihlström) har varit positiv på slutet och är en av flera som kan öppna. Främst ett platsbud.

4 Miss Swann (Torbjörn Jansson) är en besvikelse. Hoppas att det vänder. Får svårt att vinna. Om hon tar pengar har det gått bra, säger Ari-Pekka Pakkanen.

5 Teldar Paper (Peter G Norman) hoppade omotiverat i sista sväng senast. Utan anledning. Fegade ner sig och hoppade. Vi ligger lågt här nu, hoppas att han går felfritt och får pengar, säger Glen Norman.

6 Fuzz (Tommy Hanné) har varit väldigt bra vid sina segrar. Borde ha bra chans igen. Även om Boko­hästen emot är väldigt bra. Han har i alla fall spår innanför den. Kommer han bara iväg bra borde det vara en chans. Nurmos ska få sig en match, säger Li Platzer.

7 Castor Boko (Jorma Kontio) var kanonfin senast och känns bra efter det också. Sådär spår. Som han kändes senast ska han vara med och kämpa om det. Bra kapacitet för klassen också, säger CG Björkroth.

8 Global Oasis (Ville Karhulahti) har ett svårt läge men formen är bra och har varit det länge. Men läget är egentligen omöjligt tycker jag. På 1 600 meter dess­utom. Nej, det blir för svårt nu, säger Stig H Johansson.

9 Fortune Again (Johan Untersteiner) har fin form och ett helt okej läge. Bud.

10 Astonishing Ride (Jarno Koskela) känns fin. Tog loppet senast på rätt sätt. Var hel och fräsch. Behöver något lopp till innan han är riktigt i toppslag. Huvudsaken är att han känns pigg. Det blir helstängt och bar­fota fram nu, säger Jarno.

11 Go Johnny Gogogo (Kenneth Haugstad) har vilat och behöver loppet.

12 Gilmour (Håkan Eriksson) var jättebra senast och börjar komma i form nu. Synd på läget. Med ett framspår hade jag trott på halvchans. Nu är han bortlottad. Det går inte, säger Hockey
V86-8

1 Sir Nile (Jelena Firo­nova) har ett bra utgångsläge. Om han kommer bakom ledaren är det hans favoritposition. Då kan han vara på plats. Men vinstchansen är bara fem procent. Tufft lopp, säger Jevgeni Ivanov.

2 Costatantisoldi (Pekka Korpi) är bra och har gjort fina lopp. Kämpar ända in i mål. Fick en svettig löpning senast. Åkte på pumpen strax före mål. Väldigt pigg om han får springa i spets. Då blir han svårslagen, säger Risto Airaksinen.

3 You Two (Daniel Olsson) STARTAR EJ

4 Västerbo Prestige (Kenneth Haugstad) är en topphäst som dragits med stora skadeproblem. Formen?

5 Verymuchkiss Karsk (Jorma Kontio) gick bra senast igen. Känns bra efteråt också. Allt verkar bra och han borde ha hygglig chans att vinna. Skor runt om igen. Öppet huvudlag som vanligt, säger Glen Norman.

6 Bolt (Tommy Hanné) var lite sämre senast. Var väldigt bra i två starter innan det. Vi har inte hittat något fel på honom. Han är väldigt beroende av bana. Loppet är mycket tufft. Får vara nöjda om han kan vara fyra, femma, säger Li Platzer.

7 Pirro Bi (Örjan Kihlström) hamnade långt ut på vingen och har därmed ett dåligt läge. Jag tycker ändå att Pirro borde kunna vara med där framme någonstans. Han tränar bra och gick rätt så bra senast också från ett svårt läge. Måste lösa sig, säger Reijo Liljendahl.

8 Pine Cool (Per Lennartsson) vann inget lopp på 16 starter under 2013. Form men läget nu saboterar allt.

9 Livi Edvards (Thomas Jonsson) verkar allting bra med men motståndet är alldeles för tufft. Det blir till att ligga lågt, säger Thomas.

10 Mellby Amulett (Johan Untersteiner) är ett toppsto som är distansgynnad. Kan sänka allt. Givet alternativ.

11 Paying Guest (Robert Bergh) var vi nöjd med senast ändå. Gjorde det bra men Robert sa att han kanske underskattade Henriks häst. Han gjorde det bra och ska ses med chans igen. Vi har ingen stekhet chans på onsdag men flera som kan vara outsiders, säger Jimmy Jonsson.

12 Bear With Me (Stefan Melander) svarar för idel starka insatser. Är värd en vinst och står på tur men det borde bli tufft härifrån.

Källa: Martin Berg /Sportbladet

Stall Stefan "Tarzan" Melander & Cattis Lundström har några hästar till start på Valla ikväll på V86 och Tazan Melander uttalarsig så här om dessa:

8 Twigs Tarzan (V86-1) var vi jättenöjda med efter vila senast. Bör gå framåt rejält med loppet i sig, men måste ha hjälp med tempo och positioner för att strida. Det kan bli skoryck nu.

3 Kincannon Hanover (V86-5) var jag mycket nöjd med vid segern i onsdags. Det fanns mer krafter i behåll än vad det såg ut från sidan och barfotakörningen blev ett plus. Hoppas banan tillåter barfota igen. Perfekt läge och han bör vara där framme,

8 Pine Cooln (V86-8) satt fast med sparade krafter senast och går bra varje gång nu. Tycker han är rejält på gång. Men läget är tråkigt och dessutom blev det tufft emot. Det går åt länger och mycket tur om han ska segerstrida. Vi siktar på att köra barfota igen.

12 Bear With Me (V86-8) har riktigt fin form nu och är den av mina två hästar i loppet som är mest gynnad av lång distans. Hon spurtade sylvasst från kön som trea senast. Men det är samma för henne som för Pine Cool, läge och tufft emot sänker chanserna. Bear With Me måste gå med skor då hon inte travar barfota, säger slutligen Stefan "Tarzan" Melander.

Källa: Vi Tippa.se
Gammal 2014-01-08, 16:45   #52

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

Jag tror airgunner spetsar och örjan i rygg ledaren, långt utifrån kommer en flygande melander med long night och sätter sig utvändigt ledaren.. udos oiler andra utvändigt.

Air gunner vinner nog lätt med en inlåst oolong bakom sig
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 16:46   #53
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
4 Hitman, 8 Romeo Lavec, 13 Roosevelt Zet bra 3 manna lås
Mjoe, men problemet är ju att ingen av dessa hästarna springer i det här loppet!

Sen tror jag Hitman är chanslös idag! Det loppet är låst på 1, 5 och 8
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 17:03   #54

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13308
Standard

Tricky Track Reijo uppåt
Blir min chans spik

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 17:04   #55

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 648
Standard

valla v86
skräll bud
avd 1---twigs tarzan fått lopp ikroppen nu skräll?
avd 3---rondine d"asolo ute i tufft gäng sist?
avd 4---rosevelt zet spurtar bra kanske får loppet?
avd 7---teldar paper startsnabb kör kör norman nu

bästa spiken
avd 8---verymuchkiss karsk vinner lätt
näst bästa spiken
avd 2---sensational dream
chansspiken
avd 7---teldar paper

chans systemet
avd 1--1,8
avd 2--spik 9
avd 3--1,3,4,9
avd 4--8,13
avd 5--2,3,4,5,9
avd 6--2,3,11
avd 7--5,6
avd 8--spik 5
kostnad 120kr kan det vara så lätt???tror inte det men större under har hänt

dd kommer köra stenhårt på 5--5 ialla fall
men trolig dd 6,7,5---5
lycka till gott folk
plumma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 17:07   #56

Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Återstår och se hur det blir, inget anmält ännu i skolistan på den.

Nu tona håret och värma upp med en kall.

Vet du varför den var sämre senast? en riktigt rolig spik SS bjuder på i vilket fall !
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 17:11   #57

crossbows avatar

Sharp$: 8832
Standard

Nurmos om sina

Lopp 3, 2140A ODD FELLOW - Jorma Kontio
Har varit mycket bra i två starter efter lång vila och sedan kunde han vinna trots att den korta distansen inte var någon fördel. Men loppet kördes i ett hårt tempo och det var en fördel för honom att det blev överpacat. Nu är det bättre distans för honom och han känns fin så normalt sett måste man räkna med honom igen.

Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Helstängt eller Timos eget huvudlag

Lopp 4, 2140A 9 SENSATIONAL DREAM - Jorma Kontio
Var väl lite sämre senast, även om han inte var dålig på något vis, men det var täta starter och han gick dessutom med skor. Nu har han tränat på efteråt och känns fräsch och fin och den här gången blir det troligen barfota. Det är en kapabel häst för klassen som är under utveckling och han måste räknas tidigt.

Balans: Troligen barfota runt om
Huvudlag: Timos eget huvudlag

Lopp 6, 2160 8 ROMEO LAVEC - Jorma Kontio
Har blandad och gett i loppen och varit lite ojämn. Men senast gick han bra som tvåa efter ett tufft lopp och vi var klart nöjda med honom då. Han har tränat på efteråt och känts fin så vi hoppas och tror på en ny bra prestation. Fjärdespår på tillägg borde han kunna klara av, även om det lär bli en lugn start, och felfri är han långt framme.

Balans: Barfota fram
Huvudlag: Bestäms efter värmningen

Lopp 7, 2140A 5 GLOBAL POSSESSION - Jorma Kontio
Hade ett dåligt läge senast och satt långt bak i kön senast. Han kom aldrig in i loppet men har annars gått framåt och utvecklats för varje start han har gjort. Han har gått bättre och bättre även om han fortfarande är valpig och opolerad och fattar inte riktigt vad det går ut på. Hästen går fortfarande med fast huva och det finns växlar kvar i honom. Nu har han ett bättre läge och han är rapp ut bakom bilen.

Huvudlag: Öppet huvudlag

Lopp 8, 1640A 2 JAILHOUSE N.HOWE - Jorma Kontio
Var nära att vinna senast och hästen är klart på gång nu och känns allmänt uppåt. Han är under utveckling och har tränat på bra och känns fin i jobben. Läget är helt perfekt bakom bilen och härifrån ska han kunna vara med bland de tre. Jag måste säga att han har tränat med plus i kanten på slutet.

Balans: Skor runt om
Huvudlag: Troligtvis Timos eget huvudlag

Lopp 9, 1640A 7 CASTOR BOKO - Jorma Kontio
Var grymt bra senast då han gick undan till en överlägsen seger med gott om krafter kvar. Han hade huvan kvar och det var hästens bästa lopp han har gjort hittills men han har också känts bättre än tidigare på slutet och helt klart har han toppform nu. Han känns fortsatt jättefin i jobben och trots läget tror jag på mycket bra chans igen. Galopperna näst senast och gången innan har det funnits förklaringar till och han är normalt inte osäker.

Huvudlag: Öppet huvudlag

Källa:timonurmos.com
Gammal 2014-01-08, 17:11   #58

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Tillbaka nu

Vet inte om ni skrivit/sett att Stig H rycker skorna ffg på Ride The Lightning V86-6?
Nada ord om det i sin krönika i blaskan som vanligt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+3)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 17:15   #59

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ska inte klottra ned tråden om varulv, hans beslut och det är bara respektera.

För mig är twitter ett utmärkt komplement till tex Sharps.

Kan man inte ta ett bråk där alla blev avstängda så kanske man ska skita i detta.

Ja Ja det kan jag hålla med dig om, men men nu skiter vi i detta å kollar framåt..

Nu SJÖAR vi som Laxdasen säger..

zamora_79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 17:23   #60

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Citat:
Tillbaka nu

Vet inte om ni skrivit/sett att Stig H rycker skorna ffg på Ride The Lightning V86-6?
Nada ord om det i sin krönika i blaskan som vanligt...
Jodå:

Ride The Lightning (Lopp 8, V86-6) är i likhet med Quantum Catch av den tröga sorten och om man jämför de båda tycker jag att de är ganska jämngoda. En fördel för Ride The Lightning är att hon tävlat i startbillopp ett par gånger och visat sig kunna öppna hyggligt. Men det krävs en rejäl skärpning för att hon ska kunna hävda sig den här gången, med tanke på den klena insatsen förra gången. Möjligen provas hon barfota för första gången.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td