Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-10, 12:52   #121
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 425


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

När brukar Jens Sjödén statistikanalys komma?
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 12:54   #122
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Fre efter 21/lör morgon
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 13:00   #123
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Ja alltid lite kul att sticka ut hakan. Den 10:an hade jag aldrig betalat för. Var usel senast som storfavorit och måste rekordsänka närmare 2 sekunder.
Om Örbäckens cruella var struken hade jag inte ens funderat på att ta med den på sex streck.
Hoppas du lyssnade på Ingves nu!
  Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 13:02   #124
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 860
Sharp$: 9143
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Hoppas du lyssnade på Ingves nu!
Han babblade på här. Han kan inte bära den hästen till seger. Den fick ett bra lopp sist av den andra kusken, kunde ändå inget. 2140 nu, inte sprint.
Blir mkt förvånad om den springer in på plats.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 13:07   #125
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Och loppet som du tänker på, gjorde han tre dagar efter sin andraplats i stoeliten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+1)
  Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 13:42   #126
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Ingves är kung
kör i princip aldrig bort en häst
top 5 i Sverige när det gäller omdömme
senast i lördags satt han o sov bakom sundsholms keynote i ledningen och gav fan i att rycka tussarna när de kom bakifrån. riktigt dåligt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+5)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 14:43   #127
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Gjorde en analys av Georgina Corner inför stoets första lopp i Sverige grundat på lopp som jag såg från Tyskland. Mitt omdöme va att den va klart överspelad som favorit och snäppet sämre än svenska kulltoppen för 4åringa ston. Sen så kan det givetvis finnas mer utveckling i en sån här häst när den får möta hårdare motstånd än i Tyskland. I det här loppet måste hon väl ändå rankas som 2-3a på kapacitet o form även från spår 10. Men hästen är knappast en sån som kliver runt hela fältet i 3e-4e spår utan behöver ett optimalt lopp och att favoriten underpresterar kraftigt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 14:44   #128
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Really Queen ska inte starta V75-3. / SS intervju.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 15:21   #129
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Preparé handlar om matchning, det vet du med.

Helt klart lär det saknas 10% eller mer på Piraten medan Marre är i visad toppform . Icke desto mindre handlar preparé om tränarens filosofi (genomkörare eller ej) och matchning.

Lägg därtill sömnige Kihlström.

mvh
Det har sagt från tränarhåll att OTP ska gå med bakskor och ska släppa till Maharajah = preparé för mig.
Sen behövde man inte ens läsa sig till detta eftersom det redan stod skrivet i stjärnorna.
För mig är det preparé om man inte gör allt för att vinna ett lopp. Örjan kommer köra offensivt med Maharajah. Om hästen inte vinner så är den inte heller aktuell för hårdare motstånd i Frankrike heller så det kommer att köras för vinst = ingen prepare.
För mig vore det ej preparé för OTP om man körde optimal balans och gjorde allt för att vinna loppet alltså köra för att komma till ledningen före Maharajah och sen inte släppa. Men jag fattar precis som du att det vore idiotiskt att göra detta i ett debut lopp efter vila samtidigt som man har andra större uppgifter framför sig.
Maharajah är en sån häst att han i form inte förlorar i Sverige från ledningen. Alltså är motståndets chans att han inte kommer dit. Maharajah gynnas kraftigt av spets och att kunna bestämma tempo själv.

Hur detta påverkar hästarnas olika chanser får ni analysera själva. Är ett svar på preparé vs inte preparé.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 15:47   #130
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 860
Sharp$: 9143
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Det har sagt från tränarhåll att OTP ska gå med bakskor och ska släppa till Maharajah = preparé för mig.
Sen behövde man inte ens läsa sig till detta eftersom det redan stod skrivet i stjärnorna.
För mig är det preparé om man inte gör allt för att vinna ett lopp. Örjan kommer köra offensivt med Maharajah. Om hästen inte vinner så är den inte heller aktuell för hårdare motstånd i Frankrike heller så det kommer att köras för vinst = ingen prepare.
För mig vore det ej preparé för OTP om man körde optimal balans och gjorde allt för att vinna loppet alltså köra för att komma till ledningen före Maharajah och sen inte släppa. Men jag fattar precis som du att det vore idiotiskt att göra detta i ett debut lopp efter vila samtidigt som man har andra större uppgifter framför sig.
Maharajah är en sån häst att han i form inte förlorar i Sverige från ledningen. Alltså är motståndets chans att han inte kommer dit. Maharajah gynnas kraftigt av spets och att kunna bestämma tempo själv.

Hur detta påverkar hästarnas olika chanser får ni analysera själva. Är ett svar på preparé vs inte preparé.
Om Maharadjah körs som han gjorde senast är det ju inte fel att sitta i rygg på ledaren när Maharadjah drar järnet sista varvet då får On track piraten garanterat luckan. OTP är ju inte den enklaste hästen att skaka av sig heller.
Går ju att spekulera i favoritfall...
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 16:02   #131
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 679
Sharp$: 5211
Standard

Lätt


Ser ut att bli Lätt omgång tycker jag!

Man kan säkert låsa avd 1 och 4 på 3-4 streck.

Årets bästa spik kommer redan i januari i år, Örbäckens Cruella. Man tackar!

Maharajah spikas nog, om man inte får vass info imorn på OTP, lr negativ då på maharajah...

Avd 5 och 7 helgarderas.

Avd 6 låses på spetshästen Disney tooma om han kommer dit utan att ödsla för mycket (dvs om peaberry släpper frivilligt)
Blir det körning mellan dessa och nr 2 så vinner nr 9 enkelt, vass spurtare, flög fram senast, toppform nu. Omgångens bästa lås. =)

Kanske 25-350 000 för 7 rätt beroende på avd 5 och 7.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 16:09   #132
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8832
Standard

SPORTBLADET:
V75-1

1 Sophias Blush (Torbjörn Jansson) skriver Stig H Johansson om i sin krönika om V75 som ni läser i dagens Sportbladet.

2 Goldomaster (Kenneth Haugstad) kan jag säga så här om: normalt sett är han bättre än vad han var senast. Han är bättre när han får starta tätt. Det var fyra veckor emellan senast och han brukar inte vara som bäst då. Han bör vara bättre. Senast fick han köra max 500–600 meter mitt i loppet och har han inte maxform då kommer mjölk­syran. Jag tror att han är som han var gångerna innan, hoppas jag i alla fall. Läget går inte att klaga på. Kenneth har kört honom förut. Jag tror att han kan sluta långt fram om han är lika bra som han var i höstas. Tar man med många ska han med, men det kanske är långsökt. Är det någon gång han ska vara långt fram i ett V75-lopp så är det väl här. Jag hoppas att det blir en vinterbana på lördag, säger Johan Danielsson.

3 By Air (Robert Bergh) blev det bara fel för senast i loppet. Allt känns normalt i träningen och jag tycker att han ska vara ett tidigt bud där från ett bra läge. Det är väl Stig H:s häst som är värst emot på förhand, säger Jimmy Jonsson som är Roberts försteman.

4 Chapeau (Örjan Kihlström) representerar också Stig H Johanssons stall, så läs även om hans möjligheter i Stigs krönika.

5 Montgomery Gel (Jorma Kontio) gör bra lopp hela tiden. Han hade ett dåligt läge senast och satt långt bak men gick ändå bra till slut. Jag tycker att han gör bra lopp nästan varje gång. Med rätt lopp ska han kunna vara med där framme igen, säger CG Björkroth som är Timo Nurmos försteman.

6 Sandrngham Hanover (Leif Witasp) löper jämnt och bra, tyvärr satt vi fast senast i finalen. Vi vill ha bättre utdelning den här gången. Det var några bra hästar med där men den här hästen är ofta med där ­framme och krigar från vettiga lägen. Det tycker jag att vi fick även den här gången. Det är ett platsbud i första hand, säger Leffe.

7 Ulm Karsk (Mattias Djuse) känns det bra med och han har bra form, jag tycker att han har haft det sedan han kom till oss. Tror att han får gå med bakskor nu, vädret ska ju bli kallare. Läget är inte bra men det var inte så många hästar i loppet. Vi får försöka ta så många som möjligt till slut. Jag tycker att han tillhör dem som ska räknas med möjlig­heter att vinna loppet, säger Mattias.

8 O.U.Glide (Per Lennartsson) var mycket bra senast men den här gången är det hårdare emot och spåret är inte särskilt trev­ligt. Trots det kan hon inte avskrivas helt.

9 B.B.S.Mandarino (Nicklas Westerholm) är bra i ordning och gjorde ett bra lopp igen senast. Normalt sett slår han inte By Air från det där läget. Läget kan ändå blir bra för honom och det är inte omöjligt att han kan dyka upp på en plats, säger Jimmy Jonsson.


V75-2

1 Dance Photo (Ville Karhulahti) fick ett bra läge men självklart blir det svårt för henne att räcka till mot riktiga silverhästar. Formen är bra men får hon först och främst pengar är jag nöjd och glad, säger Petri Salmela.

2 Opportunity (Örjan Kihlström) är en fin travare som har ett bra utgångsläge men efter åtta månaders vila är hon svårbedömd.

3 Västerbo Collect (Robert Bergh) gick anständigt senast. Får försöka smyga med och tjäna pengar nu. Känns inte som något stekhett alternativ, säger Jimmy Jonsson.

4 Örbäckens Cruella (Claes Svensson) fick press och tvingades till ett stentufft förstavarv senast. Normalt ska hon inte stå hem som hon gjorde men hon bara sträckte på sig, visade verkligen bra skalle. Jag tycker att hon har blivit ännu bättre i höst och vinter. Möter bara ston nu och de bästa har inte visat någon toppform på slutet. Jag är naturligtvis väldigt optimistisk, med de här förutsättningarna tycker jag att det är en bra spik. Mycket som talar för att hon sitter i spets efter 500 meter, säger Claes.

5 Abborren (Jorma Kontio) har inte startat på ett tag men brukar göra bra lopp direkt efter vila. Spåret är det inget fel på. Hon ska kunna vara med där framme och slåss om en tätplacering, säger CG Björkroth.

6 Jasmine Frecia (Hans R Strömberg) får svårt att räcka till. Lite uppanmäld också, så jag är nöjd om vi kan få en slant därifrån, mer kan jag inte hoppas på, säger Hasse.

7 Good as Princess (Johnny Takter) håller kanonform. Var jättefin i lördags och Johnny var jättenöjd med henne. Får som vanligt sämre spår när det är lite bättre motstånd och det gäller lite mer. Ingen jätteraket ändå men det är klart att jag hellre hade haft spår två eller så. Vi får hoppas ha tur att trilla ner någonstans, då kan hon vara ett platsbud. Den där Cruellahästen är väl oslagbar om hon är som hon har varit på slutet. Jag hoppas att vi ska ta fina pengar bakom henne. Platschans, om man väljer att gardera så ska min tas med, säger Ulf Stenströmer.

8 Rose Hill Dream (Stefan Melander) var mycket bra näst senast och slår många här om hon visar samma form som hon hade då.

9 Famous Dream (Peter Untersteiner) håller god och nyttig form. Med rätt lopp kan hon mycket väl ta en plats, säger Peter.

10 Georgina Corner (Peter Ingves) var ute i ett taktiklopp senast. Såg stark ut gången före. Vid överpace kan ekipaget få chansen.

11 Captivating Ås (Ulf Ohlsson) har ett bökigt utgångsläge men går bra, hon har bra form och så där. Hästen går riktigt bra men det är klart att det är ett dåligt utgångsläge. Annars tycker jag att hon duger normalt sett om det bara fungerar. Jag hoppas att hon gör ett bra lopp, säger Reijo Liljendahl.


V75-3

1 On Track Piraten (Johnny Takter) har varit ifrån ett tag nu men tränar på riktigt fint, så vi provar. Fick ett bra läge, vi får försöka hålla ut de andra för att sedan se vad som händer. Släpper troligtvis om han skulle lyckas hålla ledningen och Örjan kommer tidigt. Det känns som att det bara är Maharajah som är aktuell att släppa till. Om han har någorlunda lika form nu som när han vann i höstas så är han lika klar andrahäst i fältet som Maharajah är första. Det här är en bra platschans, säger Hans R Strömberg.

2 Really Queen (Robert Bergh) är bättre än vad resultatraden säger. Hoppade senast i platsstriden i kurvan 150 meter från mål. Vinner inte det här loppet men får försöka tjäna lite pengar, säger Jimmy Jonsson.

3 Kash’s Cantab (Torbjörn Jansson) berättar Stig H Johansson om i sin V75-krönika.

4 B.W.L.Champion (Ville Karhulahti) har riktigt fin form och det visade han senast i finalerna. Jag tycker att han var andrahäst i loppet bakom Maharajah. Hade åttondespår och fick backa sig sist men spurtade snabbast av alla till slut. Formen är bra och jag tycker att han är en av dem som kämpar om platserna bakom, säger Petri Salmela.

5 Bob Hope (Jorma Kontio) möter några tuffa hästar den här gången. Han blir bättre och bättre hela tiden, utvecklas nu när han har fått lite lopp i kroppen. Hästen känns fin men det blir svårt att vinna för hans del. I de här loppen där Maharajah och de är med blir det tufft, får sikta på en fin peng och en hygglig placering, säger CG Björkroth.

6 Pactole de l’Iton (Johan Untersteiner) är i alla fall inte i sämre i form än han var på Axe­valla. Om banan är fi så kör vi barfota runt om igen och jänkarvagn. Vi siktar in oss på en trippelplacering. 2 100 är mer hans distans än 1 600, för 1 600 har han inte gått i Frankrike överhuvudtaget. Med loppet i kroppen borde han bli bättre. Om han tar täten så släpper vi gärna till Maharajah. Han är ett platsbud, säger Dag Terje Kisen.

7 True Advantage (Per Lennartsson) har ett trist utgångsläge men motståndet är passande, bortsett från Maharajah så klart.

8 Maharajah (Örjan Kihlström) var strålande senast, som han ofta är. Det var en riktigt snygg prestation och det var inga dåliga hästar som han lämnade på efterkälken. Allting ser bra ut efter det loppet, han sköter träningen på ett bra sätt och Stefan är fortsatt väldigt nöjd med honom. Det känns som om han börjar närma sig full form, helt klart. Stefan beslutar sig först efter lördagens start naturligtvis men Prix d’Amerique finns med i tankarna. Det ser bra ut på alla sätt och vis, spännande. Han har en jäkla löp- och träningsglädje. Det ser ut som en bra chans på förhand, säger Tommy Berghagen hos Stefan Hultman.

9 My Golden (Kajsa Frick) möter några bra men har varit lite uppåt på slutet. Ett bra utgångsläge. Siktet är inställt på att kunna vara mittfältare någonstans och kunna tjäna en slant eller så, säger Leif Witasp.

10 El Sueco (Ulf Ohlsson) är det bara bra med. Han har inte startat på två månader men han känns fin hemma och ligger bra i puls, jag är väldigt nöjd med honom. Han behöver kanske något lopp i kroppen för att vara med, men brukar ändå göra bra lopp ­efter frånvaro. Jag måste börja starta honom någon gång. Han får starta igång och leta ­efter formen, kan så klart inte göra annat än att ligga lågt, säger Kristina Wiik.


V75-4

1 Star Advisor Joli (Jörgen S Eriksson) är en trevlig häst som jag har fått köra några gånger. Han har gjort det bra, det är en tuffing som tål att göra en del själv i loppen. Innerspåret tycker jag är intressant. Räknar med att han ska vara startsnabb även från innerspår. Från ledningen kan han bli svårslagen om jag får bestämma lite, säger Jörgen.

2 Chip Lane (Jorma Kontio) är en riktigt fin häst som har riktigt fin kapacitet för sin klass. Sköter han sig ska han vara med och strida. Det här är vår bästa segerchans på V75 på lördag, säger CG Björkroth.

3 Gyllenberg (Seppo Markkula) är en bra häst som tävlar under finsk flagg numera.

4 Alfas Dimitri (Jarno Koskela) känns pigg. Jag var nöjd med honom senast i Eskilstuna. Galoppen senast berodde på att vi krokade ihop med den galopperande italienaren som drog ner sin häst, han fick böter och avstängning för störningen. Alfas Dimitri är inte osäker normalt, han har bra chanser här. Inga överdjur är med, det är jämna hästar och han ska räknas, säger Jarno.

5 Leonas Kaiser (Oskar Svanberg) var bra senast. Det blev ett ganska tufft race med ett par turer i tredje, det var starkt gjort att plocka ner dem. Ett bra läge nu och han har öppnat bra vid ett par tillfällen, men han ska vara i rätt fas. Funderar på att ändra till halvstängt för att han ska slappna av mer. Skulle han få ledningen tror jag på bra chans, men han kan vinna från andra positioner också. Jag tycker att han ska räknas, säger Oskar.

6 Lotuscherie (Örjan Kihlström) skriver Stig H Johansson om i sin krönika om V75.

7 Focus Håleryd (Joakim Elfving) har utvecklats fint i de tre senaste starterna. Fick ett läge för långt ut på vingen och jag tror inte att han kan öppna någonting bakom bilen. Vi kommer att hamna bland de sista ekipagen därifrån. Tanken är att han ska få känna på motståndet. Förberedande, säger Jocke.

8 Mon Cheri Broline (Mattias Djuse) har varit formstark länge. Bara skrällbud härifrån.

9 Rolf East (Lars D Carlson) har varit bra på slutet. Speciellt i de senaste två starterna tycker jag att han har varit ritigt bra. Kommer gå som han har gjort på slutet. Klart att det är tuffare på V75 men läget är jag nöjd med. Han får smyga med och jag hoppas att han ska tjäna bra med pengar, säger Lasse.

10 Potemkin (Robert Bergh) vek ner sig på Bergsåker senast, fick dra tåget då. Nu får vi försöka smyga med och tjäna pengar, han är bäst på det. Känns väl inte som någon direkt segerchans, säger Jimmy Jonsson.

11 Action Launcher (Olle Alsén) var jätteduktig senast när han vann. Sedan är väl läget tråkigt, för han är startsnabb. Än så länge har han bara vunnit från ledningen. Tror att han är bättre därifrån. Det som är positivt är att han är i jättebra form och tränar starkt. Jag blev lite sur på läget, hade hoppats på ett framspår så klart, säger Olle.

12 Max Bob (Peter Untersteiner) var lite seg i comebacken men travade bra och det var jag nöjd med. Han har lite sköra ben så det blir oregelbundna starter. Förhoppningsvis har det satt sig på rätt ställen och då borde han gå framåt. En slant får vi vara nöjda med från det här utgångsläget, säger Peter.


V75-5

1 Valnes Dora (Johnny Takter) känns pigg och laddad igen. Starten senast kan vi glömma, klarade inte av att åka så långt samma dag. Nu åker jänkarvagnen på igen. Får ett fint rygglopp. Pengar, säger Frida Svande.

2 Pleaselivemealone (Jörgen S Eriksson) ska gå barfota fram igen men är inte bra på moddig bana. På fast bana är hon bra. Det ser spännande ut. Beroende av rätt ryggar, ska inte göra för mycket själv, säger Jörgen.

3 Emma J.Laday (André Eklundh) gör det bra för det mesta. Kanske inte helt iskall.

4 Desdemona Boko (Jorma Kontio) är en fin häst som är på väg uppåt. Har gjort bra lopp och fick spår fyra. Med rätt lopp ska hon vara med där framme, säger CG Björkroth.

5 Miss McLovin (Kim Eriksson) har ryckt upp sig rejält de sista två, tre starterna. Börjat visa inställning till slut. Jänkarvagn för första gången. Smyger med mot de här och hoppas på en slant, säger Joakim Elfving.

2 160 meter

6 Idonette (Torbjörn Jansson) har haft bra form i de tre senaste loppen. Börjar fungera ordentligt. Tappar från start eftersom volt inte är hennes grej, får ta det försiktigt. Klarar att göra grovjobb. En bra häst för stoklassen, säger Petri Salmela.

7 Isinbajeva (Johan Untersteiner) var fin senast och hamnar bra till. Spurtar ner dem?

8 Bedas Chip (Jonas Moberg) är allt bra med efter senaste starten. Var väldigt fin då, hade inte startat på sex, sju veckor innan det. Vi är nog med där framme nu, säger Jonas.

9 Lina Liv (Örjan Kihlström) är allt bra med. Loppet är ungefär som man kan förvänta sig. Våra chanser överlåter jag till experterna men hon bör knappast bli någon favorit i det sällskapet, säger Anders Odelros.

10 Ustine d’Ecajeul (Olle Goop) var kanske inte på topp senast men gjorde nog så gott hon kunde ändå. Björn var inte fullt nöjd. Inget plus med kort distans för henne, det är bättre nu. Vi är jätteglada om hon är trea, fyra, femma, säger Ola Frisell i team Goop.

11 Beeboop Laday (Ulf Ohlsson) har riktigt, riktigt bra form, vann överlägset i rikstoton senast. En av dagens prestationer den dagen. Går bra med broddar, det kan vara en fördel för henne om det blir riktiga vinterförhållanden nu, säger Petri Salmela.

12 Twigs Voici (Pekka Korpi) är det okej med. Senast blev hon trött, de första 2 000 meterna var för tuffa. Jag tror att allt är okej nu. Om hon får ett bra lopp så tror jag att jag slutar bland de tre bästa, säger Pekka.

13 Absolut Newport (Peter Ingves) körde jag jobb med i onsdags och allt var perfekt. Hon håller formen. Går med norskt igen. Hon har bra chans men bakspåret är så klart ett bekymmer, säger Risto Airaksinen.

14 Iniesta D.E. (Kenneth Haugstad) var inget extra senast, kan bättre. Behöver tur.

15 So Cute Indika (Tony Wallin) fick sämsta möjliga läge, annars är det bra. Gick intervaller i onsdags under sadel och var bättre än senast. Det känns svårt med dubbla tillägg, säger Kåre Axelsson.


V75-6

1 Kricken C.D. (Johnny Takter) vet jag har bra form. Vann på ett bra sätt senast mot lite enklare hästar. Känns väldigt pigg och fin. Har blivit lite rappare i benen också. Får säkert ett bra lopp därifrån och kan överraska med lite flyt, säger Hans R Strömberg.

2 Donttellmeanymore (Kenneth Haugstad) klippte vi i onsdags för att piffa upp honom till på lördag, kan inte komma med vinterrock på. Lika bra att göra allt som går att göra så får vi se om det räcker. Han har varit stabil och bra på en hög nivå i de senaste starterna. Det ska bli intressant på lördag. Han borde ta ledningen, sedan får vi se hur länge det håller, säger Niklas Robertsson.

3 Star Brodde (Daniel Olsson) känns jätte­fin, det finns ingenting att klaga på. Gick med brodd senast och kändes så fin. Det kan vara en fördel för honom om det blir dåligt väder på lördag. Jag är optimistisk på honom. Ser jäkligt fin ut och är jäkligt fin i jobben. Skulle inte lämna honom utanför kupongen. Star Brodde ger sig inte i första taget precis, säger Christer Asplund.

4 Utility Bus (Stefan Melander) är en topphäst i grunden. På gång med lopp i kroppen?

5 Peaberry (Jennifer Tillman) var fin senast och har gått bra i de senaste tre loppen. Känns fortsatt fin i jobben, det känns som om han gör ett bra lopp igen. Läget är okej. Han går bra bakifrån också även om han inte skulle nå till spets. Är snabb ut men kan få ett bra lopp även om han inte kommer till ledningen, säger Henrik Larsson.

6 Cesar Duo (Ulf Ohlsson) är allt bra med. Inga problem, formen är väldigt bra. Vi måste ta av skorna som han gick med senast. Det var inte bra. Sommarskor går bra men vinterskor är inte bra. Mycket bättre med normal sko eller utan skor. Han kan gå runt 1.14. Hästen är bra, säger Olavi Niemi.

7 Disney Tooma (Jorma Kontio) satt i ledningen senast och Björn försökte överrumpla. Då gick det för fort in i svängen och han hoppade. Han har toppform och ingenting ser sämre ut. Med rätt resa ska han kunna vara långt fram, säger CG Björkroth.

8 Global Lightning (Markus B Svedberg) känns som vanligt, inga bekymmer. Vi körde barfota senast och det fungerade han bra på. Satt fast med mycket krafter kvar. Siktar på det igen om banan tillåter. Iskallt läge, svårt att få rätt resa därifrån, säger Markus.

9 Real Showman (Peter Untersteiner) går bra varje gång. Spurtade strålande senast och går minst lika bra bakifrån. Jag tror att han spurtar ner många om det klaffar. Vill inte säga att han är min bästa chans eftersom jag hoppas att Asterix Hornline kan vara med och slåss om det också, säger Peter.

10 Knifetown Action (Torbjörn Jansson) skriver Stig H Johansson om i sin krönika.

11 Twitter (Olle Goop) var enorm senast. Synd att Hultmans häst inte höll 50–60 meter till så att han hade sluppit tredjespår i sista sväng, då hade vi nog kunnat plocka ned Nordströms häst. Gjorde det jättebra ändå, att springa 11,2 i december är inte dåligt. Dunderform men från spår elva på kort måste han också ha tur. Skulle det klaffa är han ändå en platschans, säger Ola Frisell.

12 Queasy (Örjan Kihlström) visade fin form senast, gjorde ett starkt lopp ute i spåren sista 700, sluggade sig till segern. En jäkligt positiv insats och rimligtvis ska han vara stärkt av det loppet också. Tyvärr blev han bortlottad här. Svårt att tro att han ska räcka hela vägen från spår tolv, men hästen är bra, säger Tommy Berghagen.


V75-7

1 George Sånna (André Eklundh) höll farten efter fin resa senast. Kan lifta med till plats.

2 Asterix Hornline (Peter Untersteiner) är en bra häst. Tillsammans med Real Showman är han min vassaste chans på förhand. Har ett perfekt läge. Han är inte snabb ut men vi kan få ett vettigt lopp. Han spurtade strålande senast efter positionsproblem, så det är inget fel på formen, säger Peter.

3 I Am Dynamite (Camilla Collander) är allt bra med, men han har inte startat på en månad. I förra starten blev han distanserad men då körde Ohlsson och Björn mot varandra i 2 000 meter, det fungerar inte i ett 3 000-meterslopp. Det här är hans ideal­distans. Jag hoppas att vi får en smygare nu, ett rygglopp, så får han spurta den sista biten och se vad det kan bli, säger Camilla.

4 Yes We Can (Leif Witasp) har bra form och avslutade bra i skymundan senast. Ett vettigt läge här och har vi lite tur med positionerna är det en platsfidus. Inget hett segerbud eftersom det är tufft emot, säger Leffe.

5 Finish Future (Jorma Kontio) har varit ifrån men har tränat på bra. Inga konstigheter med honom inför det här. Det är en häst som tål att göra en del själv också. Kommer säkert göra ett bra lopp, säger CG Björkroth.

6 Mercury Broline (Örjan Kihlström) avslutade vasst efter strul senast. Utmanar nu.

7 Royal Fighter (Daniel Olsson) har kommit ur loppen bra och gjort bra insatser i de fyra senaste loppen. Haft en del otur med spår och lägen. 2 600 är ett litet frågetecken kanske men formen är helt okej. Han kanske kan få en bra position från sjundespåret ändå. Han är rejält startsnabb. Möjlig bland de tre med lite tur, säger Per K Eriksson.

8 Vacqueyras (Torbjörn Jansson) går bra varje gång och gick bra senast också, Öppnade hårt men fick inte ledningen och då är det tufft i en final. 2 600 är nog inget problem med spår åtta gör att man ligger lågt. Spåret är kanske inte lika elakt över den långa distansen. Hästen är bra, om han får ett vettigt lopp så har han chansen men ska man tippa på förhand så är risken stor att vi inte får något bra lopp, säger Tobbe.

9 Corleone Boko (Ulf Ohlsson) är allt bra med. Jag kör inte så hårt emellan starterna nu när han startar så tajt. Jag låg raklång i 25-tempo i tre intervaller, sedan i den sista bara drog han. Då gick det 15/500 innan vi fick stopp på honom. Han travar jättefint, jag är positiv, säger Susanne Richter.

10 Cutting Edge (Per Lennartsson) vinner inte ofta men är sällan dålig. En av många om man börjar titta på tänkbara luringar.

11 Trailing Edge (Robert Bergh) hade vi lättat en del i balansen senast och då blev det effektivare. Inget roligt läge men han ska nog räknas ändå om man tar med några stycken, säger Jimmy Jonsson.

12 Maranello (Johnny Takter) har kanonform men fick ett värdelöst spår igen. Har haft det hela senaste året. Formmässigt är han bra och distansen gillar han. På lördag har jag en av Sveriges bästa kuskar också. Hoppas de friskar på och håller ett jämnt tempo där framme. Tycker inte om när det blir ryckig körning, säger Thomas Franck.


SHJ om sina

Chapeau (V75-1) känns fin. Han var inte dålig senast på något vis. Det blev ett helt omöjligt lopp för honom. Var förlåten att han blev mör till slut. Känns fin nu, har tagit det på rätt sätt och jag tror att han är i ännu bättre form nu. Jag ser fram emot det här.

Lotuscherie (V75-4) är känslig. Hoppade i första sväng. Ryckte på huvudet och blev stänkrädd. Trampade sig då också. Travade inte efteråt men känns bra i jobben nu. En kapabel häst som det inte går att lita på men om det flyter är hon bra för klassen.

Sophias Blush (V75-1) nöter på. Har ett bra läge den här gången. Med tanke på det kan hon få en vettig slant. Hänger med bra på innerspåret. Helst i rygg på Chapeau.

Kash’s Cantab (V75-3) blev det fel för senast. Slog i vagnen och blev på tok för het. Formen är bra men han möter några som är för bra. Kan ta en hygglig slant.

Knifetown Action (V75-6) är bort­lottad. Får inrikta sig på en hygglig slant helt enkelt. Mer är svårt att tro på.
__________________
Ingen kommer ihåg en fegis!
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 16:11   #133
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Sitter och stirrar lite på avdelning 4 just nu.

Leonas Kaiser (nr 5) har tre galopper i sitt liv. Dessa tre har samtliga kommit inom rikstoton. Då har den gjort fyra starter inom rikstoton. Tycker det är en häst som är helt bortglömd i det här loppet.

Favoriten borde enligt mig vara Lotuscherie (nr 6). Den har galopperat klart mer än Leonas Kaiser, och samtliga tre tidigare starter inom rikstoton har slutat med galopp. Nu Örjan Kihlström bakom hästen, kan bli spännande oavsett om det blir fågel eller fisk.

Potemkin (nr 10) vägrar jag ge upp på. Nu är det Robert Bergh igen och det verkar som hästen är villig att ge mer på upploppet med honom som kusk. Den här hästen har inte mött skit på slutet precis så är det någon i loppet som är mer härdad så finns den här. Till låga 3% känns den given.

Från att ha velat helgardera loppet så är jag nu inne på att låsa på dessa tre hästar. Tillsammans har de 33% insatser på sig men jag skulle vilja höja deras segerchanser till över 40 åtminstone och så mycket som nästan 50% ifall vi vet att de inte galopperar!
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 16:12   #134
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 1092
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Ser ut att bli Lätt omgång tycker jag!

Man kan säkert låsa avd 1 och 4 på 3-4 streck.

Årets bästa spik kommer redan i januari i år, Örbäckens Cruella. Man tackar!

Maharajah spikas nog, om man inte får vass info imorn på OTP, lr negativ då på maharajah...

Avd 5 och 7 helgarderas.

Avd 6 låses på spetshästen Disney tooma om han kommer dit utan att ödsla för mycket (dvs om peaberry släpper frivilligt)
Blir det körning mellan dessa och nr 2 så vinner nr 9 enkelt, vass spurtare, flög fram senast, toppform nu. Omgångens bästa lås. =)

Kanske 25-350 000 för 7 rätt beroende på avd 5 och 7.
Hur tänker du då? För "raden" du skriver om ger inte dom summorna.
hxmn är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 16:17   #135
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
När sover du min vän, haha ??

Lade mig klockan 6 i morse, tror jag - satt och spanade på Vallas omgång och lyssnade på Cornelis, mumma...

Så sliten idag, kom nyss upp, hehe - skall iväg och jobba natt om ett par timmar...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+10)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td