|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-01-09, 18:54 | #76 | |
Citat:
|
||
2014-01-09, 19:15 | #77 | |
Citat:
Nu har någon bestämt att Maharajha skall garderas. Ett tips från mig är att undvik Trav 365! |
||
2014-01-09, 20:00 | #78 |
Spikarna är klara Marre och Örbäckens Cruella, går förmodligen kort på 3 hästar i första men sen vette tusan, ena stunden funderar man på att det kan räcka med 4 hästar i något lopp för att i nästa köra på betydligt flera...
5:e och 7:e är de jag funderar mest på fram och tillbaka för tillfället. |
|
2014-01-09, 20:04 | #79 | |
Citat:
|
||
2014-01-09, 20:06 | #80 |
Ingen prepare på M! Just nu ska han INTE till Frankrike. Vinner han på enormt sätt på lördag kanske Stefan ändrar planer. Så därför...Piraten ska köra prepare, Maharajah ska bevisa att han ska ner och inte fortsätta sikta på Olympiafinalen på Åby.
|
|
2014-01-09, 22:37 | #81 |
Marre kommer att köras offensivt. 7 av 7 från spets och allt talar för dito igen har dessutom 11 av 15 segrar på just valla. Piraten har enbart 3 av 6 från spets och 5 av 19 på valla. Jag tycker själv att spår 8 är ett bra spår för marre, det hade varit värre med ett framspår (lättare att stressa upp sig) nu kan Örjan vänta tills alla har intagit sina positioner för att sedan forcera fram. Med tanke på att favoriten vinner 50% av dessa lopp ser det ljust ut för Marre, straffspark som jag läser det, hade vunnit även om han startade från spår 15.
Marre gick enligt Hultman ett finslipande intervall jobb inför detta där pulsmätaren slog 200 slag efter den sista intervallen. Hultman var mycket nöjd med hur Marre uppträde och tror på en bra insats igen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) Senast redigerad av Klanke den 2014-01-09 klockan 22:40. |
|
2014-01-09, 23:24 | #82 |
Guest
|
Det bästa med att NI lägger ut så mycket info som möjligt gör ju att storspelare inte kan köpa till sig vinsterna. De kommer i sin tur ge mer pengar åt smålirarna när utdelningarna stannar runt 10.000-100.000kr för sju rätt. Ju fler som vinner, desto bättre. Det är i alla fall vad jag tycker är bra. Hultman är lyrisk över Maharajah. Blir min spik på allt. Det får bära eller brista. Jag gillar han ändå, även om han skulle torska. Hoppas Örjan visar var skåpet skall stå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
2014-01-09, 23:28 | #83 |
Om man själv är nästan övertygad om att 2 stora favoriter ska vinna, så anser jag att man ska spika. Att "hoppas" på bra utdelning "om" dom bränner känns fel. Har man 2 klara så spika och gå vidare.
Bättre i så fall att vända helt på strecklistan i 2-3 andra lopp där man "tror" på skräll och endast strecka de 5-8 minst spelade, och ta torsken om en favorit vinner även där. I mitt sätt bättre möjlighet att sätta raden och få råd att hitta omöjliga djur. Spelar hellre Usain Bolt vinnare till 1,10 än hoppas att han snubblar bara för att svennebanan står i svinhögt odds. Form slår också oftast klass vilket är värt att tänka på. Vidare är jag numera mycket skeptisk till alla så kallade värmningsexperter som rapar ur sig floskler och lurar många åt fel håll. Jag lägger gärna till en bra värmning, men är försiktig med att ta bort någon bara för en av mupparna på liven säger något in en riktning. F.ö. borde media bojkotta den dryge och lynnige fuxen tarzan! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1) |
|
2014-01-09, 23:46 | #84 | |
Citat:
Sen tror jag spår 8 är ett framspår, men fattar vad du menar Till sist så hade inte O.U Glide en penis senast jag kolla /en besserwisser Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+1) |
||
2014-01-10, 00:09 | #85 |
Guest
|
Kommer Örbäckens Cruella ens ta spets på lördag? Kommer någon att ens släppa den till spets? Tror inte det.. Abborren käkar upp denna häst. Men kanske även någon stark spurtare kan ta Abborren till slut?
Skulle inte alls förvåna mig om Olle Goob skulle vinna i femte. Gubben har ju nu tävlat ett antal lopp senaste tiden. Kanske har rosten slipats bort och han slår till när man minst anar det, likt sonen sin. |
2014-01-10, 00:10 | #86 | |
Citat:
Nu kommer jag inte ihåg vad vinnaren i guld hette förra veckan men han ropade ut den som bästa värmningen och att den såg grym ut på Aftonbladet så ibland kan dom sitta Ett par långskott inför lördag: Kan gå snabbt i v75:6 och då kanske äntligen Knivetown Action kan vinna, har haft med den ett bra tag nu och vågar inte ta bort den Eller varför inte twitter och queasy? 1%-6%-6% Vacqueyras i 7de är jag riktigt sugen på att chansspika men i vilket fall åker den med! 5% K G Holgersson va rätt uppåt på Star advisor joli, bra häst! 14% Sandrngham som redan nämnts till 5%, borde vara väldigt jämnstreckat i detta loppet och det känns som vem som helst kan vinna! Georgina,Opportunity och abborren till 10,3,7% är jävligt lockande också Nu ska det pluggas och förhoppningsvis så sitter skrällarna på lördag! Senast redigerad av whalz den 2014-01-10 klockan 00:14. |
||
2014-01-10, 00:12 | #87 | |
Citat:
Tack för att du sa det , den måste ju med också! Speciellt i det loppet som det luktar skräll om lång väg. 2% |
||
2014-01-10, 00:54 | #88 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Förstår inte hur vissa resonerar... Ja, man kan oftast hitta "spelvärde" i de flesta lopp, PUNKT... Men, varför ALLTID, in absurdum, försöka fälla en favorit, hur stor denne än är? Förstår inte detta... Var istället glada att ni har ett mindre lopp att djupanalysera!
Här har vi Maharahja, som vinner detta loppet (under liknande förhållanden) minst åtta gånger av tio, varför då gardera, vad talar emot...? Gå istället vidare och helgardera och/eller gardera en annan favorit/storfavorit, ev. spela flerbongar eller stå över helt... Han siktar mot Prix De Amerique, ser ni något sådant motstånd här som gör att Örjan och/eller Hultman skall skita i byxorna? Är han i ordning för PDA så vinner han otroligt lätt, behöver han en genomkörare så kommer han att få det här, aka, vinner lätt då med...! Såg ni intrycket senast? Det är detta man oftast skall gå efter - INTE att man hoppas på hög utdelning för att denne gör bort sig... Intrycket slår drömmar om en HÖG utdelning tio gånger om... Konstruera istället systemen efter plånbok och förväntad utdelning - tror ni på flera storfavoriter, ja, men spela då flerbong eller helgardera i flera avdelningar... Spela dock INTE för att det skall bli miljonutdelning, för det inträffar VÄLDIGT sällan - och de få gångerna har gemene man oftast INTE råd att vänta på... Bättre då att spika de man verkligen tror på och helgardera vissa lopp, eller gå kort och köra flerbong! Maharajha är en gudsgåva till folket, missbruka den INTE... Eller, förresten gör det, då får jag mer pengar till övers... Du missar bara stolpskotten via detta resonemang, dvs. jaga "spelvärde" i vartenda, djävla lopp...! Är tron på en låg utdelning hög, spela då som detta (eller utmana ödet med en oftast värdelös rad) och anpassa systemens storlek efter detta... Vem/vilka har råd att hela tiden jaga "spelvärdesrader", hela tiden...?! Kör ett "blindtest" över tio år genom att enbart spela hästar du anser har "spelvärde" så får du se hur många bongar du sätter... Det är ALLTID ett visst mått av favoriter samt skrällar som ger ordentlig utdelning, INTE att jaga enbart skrällar... Vem faan har råd med detta, förutom UtlandsAffe, då!? Ja, jag är full, men andemeningen kan jag inte se något fel i ännu... Nu sjöar vi grovt!
2014-01-10, 01:52 | #89 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Om vi ser på Unibet, som jag tror är det enda som lagt ut odds på lördagens V75, så ser vi att där har vi GRYMMA överodds på PLATS! Detta då Maharhaja tar platsen runt 9 gånger utav 10, under rådande förutsättningar och att detta på ATG-Live skulle innebära att de 3 platserna ger ett odds på HÖGST runt 1.10!
På nätbolagen har man Maharajha till 1.05, på plats, och resten från 1.40 och uppåt - DETTA mina kära damer och herrar, ÄR ÖVERODDS!!! Du kommer ALDRIG få över 1.10 om INTE Maharaja missar plats... Ex. 1.40 på On Track Piraten är riktigt bra! Det kommer du ALDRIG få på ATG! OM inte Maharaja missar platsen, vill säga... Summa summarum: Tar Maharaja plats så är ALLA av Unibets andra platsodds riktigt bra - spekulerar man i favoritfall kan även ATGs odds bli bra... Full, fullare, fullast...!!!
2014-01-10, 02:03 | #90 | |
Banned
Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335WinterIsHere Stats: 87 - 185 - 5 ROI: 88.82% Vinstprocent: 31.99% |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+10) |
|
|