|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-01-09, 11:33 | #61 |
|
|
2014-01-09, 11:52 | #62 |
Guest
|
Gillar hästen, Hemmabana, Jorma, fått ett lopp i kroppen efter vila och kan vara stora skrällen. Typ som Udo´s Oiler igår.
|
2014-01-09, 11:55 | #63 |
Örbäckens Cruella = årets bästa spik!
Undrar just hur "sprittsad" Pactole De L'iton är den här gången! Från 10-årig nobody som har sett sina bästa dagar till bomba runt på 1.10 tills 100 kvar! Nu ut i guld! Det luktar illa... |
|
2014-01-09, 12:04 | #64 |
Nej det ska den ju såklart inte klara ifall inte favoriten är sjuk. Jag tror hästen har bättre vinstchans än Maharajah. Örbäcken hävdar sig i stoeliten just nu.
|
|
2014-01-09, 12:14 | #65 |
Om både Örbäckens och Marre vinner så lär det behöva skrälla ordentligt sedan för att det skall bli några pengar. De har tillsammans över 150 i insatsprocent, och vanligen brukar det bli jackpot när den totala insatsprocenten går över 200. Låt gå för att de är lite överstreckade, men kollektivet kommer att ha ganska vältäckt i resterande lopp om de får två så här stora spikar.
Därför är det ett måste att försöka hitta motbud, eller så får man göra ett 32-raders och spela det många gånger med V7. Opportunity och BWL Champion har ju i alla fall bra lägen, kan inte det vara vettiga motbud?
2014-01-09, 12:16 | #66 |
Hade On Track Piraten haft lopp i kroppen och kört för att verkligen vinna hade jag spikat. Nu luktar det prepare
|
|
2014-01-09, 12:16 | #67 | |
Citat:
|
||
2014-01-09, 12:42 | #68 |
Kommer nog själv gardera detta eftersom kusken inte vinner på v75 särskilt ofta. Även om segern blev bra senast så har jag svårt för Cleas när det gäller v75, ekiapget lär bli spelad till 75% eftersom alla ombud spikar denne tillsammans med Marre. Näst intill ostreckat bakom... Bränner den så lär det bli fina slantar på v75.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+1) |
|
2014-01-09, 15:30 | #69 |
Tror avd 1 står helt mellan chapau och by air - den som tar spets är den trolige vinnaren. Maharajah bara vinner då On Track behöver lopp inför Frankrike och släpper om Örjan kommer direkt. Sedan avhängd från vinnarhålet men bra tvåa. Och sen tror jag Peaberry är chanslös på lördag men drar många sköna streck. I bästa fall vinnarhålet på Dont...men risk för dödens eller tredjespår. Oavsett chanslös såsom jag ser det. Sen spurtar 9 ner allihopa. Som den gick sist!
|
|
2014-01-09, 15:46 | #70 | |
Citat:
|
||
2014-01-09, 16:43 | #71 | |
Citat:
Men varför skulle det vara större risk för preparé på honom än Maharajah från 8e ? Piraten pissvinner !
2014-01-09, 16:54 | #72 |
Är rätt säker på att du förstår varför risken för prepare är större för en häst som inte har lopp i kroppen än för en häst som börjar hitta formen.
|
|
2014-01-09, 17:02 | #73 | |
Citat:
Helt klart lär det saknas 10% eller mer på Piraten medan Marre är i visad toppform . Icke desto mindre handlar preparé om tränarens filosofi (genomkörare eller ej) och matchning. Lägg därtill sömnige Kihlström. mvh
2014-01-09, 17:46 | #74 |
Analys av avd1 och avd2
By Air är hyffsad ut men ingen startkatapult har varit bra i Berghs regi och har 8 av 8 från ledningen. Bästa chansen på förhand enligt sonen. Tror att även en häst som Chapeau som vek ner sig totalt senast kommer att släppa till By Air eller Montgomery Gel, Jag tror att Jorma kör offensivt med sin adept och kan vinna detta. Hästen har toppform och radat upp riktigt bra prestationer på slutet, gick 12 sista 1000 senast (starka papper) Skulle Jorma vara före i starten med Montgomery Gel så tror jag inte han släpper någon förbi sig vilket skulle innebära toppchans på sina 18%. I dessa typer av lopp vinner sällan ledarhästen utan nästan 60% har segrat från bakspår. Miljondragen är O.U Glide som gick fram utvändigt om ledaren senast, tågade bara på och övertog spets 500 kvar, gick 11.8/1000 stallet verkar vara på gång och denna häst har nästan alltid varit en snackhäst men det är först sist vi fick se vilken kapacitet hästen har. Är han lika fin igen lär han bjuda upp till dans. Ulm Karsk har kört lite väl passivt på slutet, ändå bra spurt senast, fast med allt gången innan, står lite på tur för att vinna snart. Bortglömd... Kör utgång på nr 5 men därbakom kör jag 3-7-8 avd2. Örbäckens Crullea vinner om inte loppet sitter i benen, tänk på att det bara var 14 dagar sedan hästen fick det tuffa loppet blir onekligen överstreckad. Given utgång men inte mer.. Opportunity har visat riktigt bra kapacitet i svanens regi, debut ny i Walmans stall. Behöver kanske loppet? känns ändå relativt tidig, lär få en fin resa, svarade ju för flera vassa insatser ifjol. Abboren är en tuffing som brukar gå bra efter vila, rejält stark och utmanar normalt. 8% (spelvärde) Captivating ås har gjort tre starter i Rejos regi och gynnas troligen av litet fält, gav formbesked senast efter en vass slutstöt från femte utvändigt. Kan skrälla här! FAMOUS DREAM har mycket hög kapacitet, kommer från formstall och är mycket vass på speed, får perfekt resa? Peter tror på en bra insats. 2% Västerbro Collect är snabb ut och söker sig till sargen, får man luckan till slut lär man avsluta fort. 1%. Har 2 segrar i karriären dessa båda är tagna i rikstoto lopp. Resten kommer på min blogg fredag kväll... ses då... |
|
|