Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-10, 22:07   #151

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Det har sagt från tränarhåll att OTP ska gå med bakskor och ska släppa till Maharajah = preparé för mig.
Sen behövde man inte ens läsa sig till detta eftersom det redan stod skrivet i stjärnorna.
För mig är det preparé om man inte gör allt för att vinna ett lopp. Örjan kommer köra offensivt med Maharajah. Om hästen inte vinner så är den inte heller aktuell för hårdare motstånd i Frankrike heller så det kommer att köras för vinst = ingen prepare.
För mig vore det ej preparé för OTP om man körde optimal balans och gjorde allt för att vinna loppet alltså köra för att komma till ledningen före Maharajah och sen inte släppa. Men jag fattar precis som du att det vore idiotiskt att göra detta i ett debut lopp efter vila samtidigt som man har andra större uppgifter framför sig.
Maharajah är en sån häst att han i form inte förlorar i Sverige från ledningen. Alltså är motståndets chans att han inte kommer dit. Maharajah gynnas kraftigt av spets och att kunna bestämma tempo själv.

Hur detta påverkar hästarnas olika chanser får ni analysera själva. Är ett svar på preparé vs inte preparé.
Jaja var och en är salig på sin tro.

Det där med bakskor handlar ju om att Hans spanat in väderrapporten och att det väntas vinter.

Du får gärna läsa in superhjältekrafter baserat på de dasslopp Marre vunnit på sistone, det gör inte jag. Skulle han behöva gå med brodd blir det inte ens en match för Piraten. Hur sjutton ska den nioårige skuttburken kunna ta 30 meter isåfall?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2014-01-10 klockan 22:13.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 22:15   #152

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Blir det broddföre stryks Maharajah hellre än att han går ut och är usel tror jag. Utan broddar= spik. Med broddar = struken.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 22:24   #153

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8369
Standard

Stryks Marre blir det otroligt bra värde då väldigt många säkert sitter utan reserv och även de med reserv sitter troligtvis på OTP så då blir han runt 70-75% åtminstone. DÄR har vi en favorit i fara med 2,5 månads uppehåll
Gammal 2014-01-10, 22:26   #154

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Ser ut att bli Lätt omgång tycker jag!

Man kan säkert låsa avd 1 och 4 på 3-4 streck.

Årets bästa spik kommer redan i januari i år, Örbäckens Cruella. Man tackar!

Maharajah spikas nog, om man inte får vass info imorn på OTP, lr negativ då på maharajah...

Avd 5 och 7 helgarderas.

Avd 6 låses på spetshästen Disney tooma om han kommer dit utan att ödsla för mycket (dvs om peaberry släpper frivilligt)
Blir det körning mellan dessa och nr 2 så vinner nr 9 enkelt, vass spurtare, flög fram senast, toppform nu. Omgångens bästa lås. =)

Kanske 25-350 000 för 7 rätt beroende på avd 5 och 7.

Citat:
Ursprungligen postat av hxmn Visa inlägg
Hur tänker du då? För "raden" du skriver om ger inte dom summorna.

Eh, ok, vet inte hur bra du är på matte, men storskräll i stoloppet, storskräll i sista, halvskräll i första, nr 7 i avd 6 och kanske då otp i guld, ger nog minimum 200 000 kr troligtvis mer, trots 2 favoritsegrar.

Procenten i loppen kan ligga på (ca)

10 %
75 %
10 %
30 %
2 %
9 %
3 %

(om det vill sig väl såklart, men tog ändå inte bästa möjliga scenario där i avd 5 och 7)

Blir det som ovan har du väl minst 500k bara där.

Jag skrev inte att Maharajah var spik, gardering om bra rapport på OTP imorn, eller broddbana då...

Stoloppen skräller det väl så gott som alltid i.. och avd 7 är grymt jämn med uppåtform på många skrällar.

Man ska inte krångla till det i onödan, handlar om att få 7 rätt, inte leta miljoner i varenda omgång, då har man inte riktigt någon matematisk förståelse i sitt tippande..
Hitta raden som ger bäst betalt i förhållande till hur trolig den är, det är det enda som gäller.

Örbäckens Cruella vinner loppet (för mig) 9 ggr av 10. Alltså given spik även till 75%

Oftast vinner ju vara 2-3 favoriter per omgång, så halvskräll/storskräll i övriga 4-5 lopp så blir det helt ok betalt.
Under 25 k tvivlar jag starkt på att det blir med ovan rad. Men motbevisa mig gärna. =)

Senast redigerad av mr_stylez den 2014-01-10 klockan 22:33.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 22:30   #155

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1880
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Ni snackar om att maharajha inte vinner ? Delge gärna hur ni tänker då? Han blir ju släppt till ledning enligt OTP tränare? ska han förlora därifrån?
SMHI...
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 22:34   #156

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Lade mig klockan 6 i morse, tror jag - satt och spanade på Vallas omgång och lyssnade på Cornelis, mumma...

Så sliten idag, kom nyss upp, hehe - skall iväg och jobba natt om ett par timmar...

he he - lagerjobb eller läkare?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 22:39   #157

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
he he - lagerjobb eller läkare?
Astronom
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 22:52   #158

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

att stryka Marre borde innebära inget prix d amerique. Han kan väl knappast gå ut där utan detta loppet i kroppen va. Han lär starta om han är frisk
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 22:53   #159

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5186
Standard

Ja tycker ni är så duktig här med rader av vinare som pilkast (fast kanse han inte postar
förlustspel... liksom steffe som producerar intressanta platspel att check in...

blygsam her med enbart enkel v75a och hoffnung,,,,,, yes them 10.2 taste nice....

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-01-11
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 2

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3, 4, 5, 7
2 4 Örbäckens Cruella
3 3, 4, 5, 7, 10
4 2 Chip Lane (5, 6)
5 7, 11, 13
6 2, 7, 9
7 2, 6, 9, 10, 11, 12

Vadet gäller startnummer

1 080 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 540,00 kr

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+1)
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 22:54   #160

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1953
Standard

Jag tror mycket på Chapeu i första loppet och han vek sig sista loppet för att han fick springa en lång repa i högt temp och i 3:e spår. Jag tror han tar ledningen och släpper nog inte utan en fight.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 23:01   #161

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5392
Standard

DD är klar imorgon
Loppet blir kört i halsen på Queasy i första, tar rygg på RS och spurtar förbi sista 50 m.. Om inte Disney tooma kommerctill ledningen enkelt, för dåxblir den svårslagen.
Andra vinner Corleone Boko starkast och avgör sista 700 m. Värsta motbudet 12 Maranello
DD 1 7 -12
DD 2 9 - 12
Ruskigt bra dd- odds på dessa komber.
Tror det är bättre att spela på dd imorgon då det luktar favoriter i de 4- 5 första avdelningarna
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 23:02   #162

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt Visa inlägg
Jag tror mycket på Chapeu i första loppet och han vek sig sista loppet för att han fick springa en lång repa i högt temp och i 3:e spår. Jag tror han tar ledningen och släpper nog inte utan en fight.
Hörde man på stig som kommenterade förra loppet så ville han inte se chapeau i spets då. Efter det tuffa loppet så släpper han till by air som Örjan körde näst senast när han var så ruskigt bra från spets. Örjan kommer va ruskigt nöjd med den ryggen. tro mig.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 23:28   #163

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1953
Standard

Citat:
Om vi ser på Unibet, som jag tror är det enda som lagt ut odds på lördagens V75, så ser vi att där har vi GRYMMA överodds på PLATS! Detta då Maharhaja tar platsen runt 9 gånger utav 10, under rådande förutsättningar och att detta på ATG-Live skulle innebära att de 3 platserna ger ett odds på HÖGST runt 1.10!

På nätbolagen har man Maharajha till 1.05, på plats, och resten från 1.40 och uppåt - DETTA mina kära damer och herrar, ÄR ÖVERODDS!!!

Du kommer ALDRIG få över 1.10 om INTE Maharaja missar plats... Ex. 1.40 på On Track Piraten är riktigt bra! Det kommer du ALDRIG få på ATG! OM inte Maharaja missar platsen, vill säga...

Summa summarum: Tar Maharaja plats så är ALLA av Unibets andra platsodds riktigt bra - spekulerar man i favoritfall kan även ATGs odds bli bra...

Full, fullare, fullast...!!!

För mig är det viktigt att inte missa hästarnas värmningar, värmningarna gör att man kan ta bort onödiga spel som man kan spara in en hel del på. Tyvärr så är oddsen så dåliga nära in på lopp start..

Jag hoppas att atg kan uppdatera oddsen snabbare i framtiden som det är nu så suger det, odds uppdatering under loppen. inte nå vidare lockande att lira v/p på atg.

1 stort plus är att atg betalar pengar tillbaka till travsporten.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 23:33   #164

Fyrans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 160
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Jag blev överraskad att den gjorde det så bra den gjorde det. Men jag sa att det var helöppet och att egentligen kunde alla vinna! Hae den andrarankad tidigt men på lördagen var den fyra femma. Iamtheanswer åkte upp i rankingen. Självklart sågar jag ingen för spikar i efterhand. Dock vore det intressant att veta hur man kan spika en överstreckad häst som precis vinner världens sämsta gulddivision som inte ens fick vara med på V75. Tankarna är intressanta då flera av mina tidiga hästar nu är chanslösa precis som Peaberry var senast...
Och du tror Varulv hade den spik på lördagen, när han blev intervjuad ons-torsdag..?

Citat:
"Ignorelistan" är bra men jag tror gamblers är för stora i sitt eget huvud för att kunna använda detta - man/jag vill helt enkelt se vad någon annan skriver om en och då även kunna svara...

Vi spelare är bara barn, till sinnet, hehe...! I ont och gott!

Ignorera är bra. Har tagit bort en gnällspik som sällan ger något...

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Tycker dt är bra om man tror på en idé , för att sedan få den bekräftad av en bra spelservice (TT !). Då borde dt vara klappat o klart!
Att få den bekräftad av någon betalservice är väl bara en nackdel, man blir av med massor av spelvärde...

Citat:
Lade mig klockan 6 i morse, tror jag - satt och spanade på Vallas omgång och lyssnade på Cornelis, mumma...

Så sliten idag, kom nyss upp, hehe - skall iväg och jobba natt om ett par timmar...

Cornelis ger pluspoäng!!

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Ingen aning on sanningshalt, men han är medlem här och polare med varulv.

I övrigt: Ska man gardera Marre, som kanske blir struken, tycker jag nog det är "spelvärde" i Bob Hope. Fem starter efter skada och spetskandidat. Utan Marre i loppet tycker jag definitivt den ska streckas.

V75-4: Ett skrälldrag i 4 Alfas Dimitri. Opålitlig men snabb. Hade vunnit senast utan galopp 700 kvar, vilket även kusken till vinnaren av loppet bekräftar här:

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-2/#post306131

Bästa spiken just nu: Örbäckens Cruella

Men banan kan ju spela en del spratt för många hästar och intryck idag och imorgon kan vara olika. Lycka till, alla!!

Senast redigerad av Fyran den 2014-01-10 klockan 23:46. Anledning: Smiley till min kommentar till Spalato.
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2014-01-10, 23:44   #165

Steffe1988s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1367

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Denna sitter väl som ett smäck ^^.

Haha ett skämt alltså men kunde inte låta bli att köra den.

Har dock testat dessa som singlar och som det kanske någon håller iallafall.

Mvh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+2)
Steffe1988 är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne

td