Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-04, 03:13   #106

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lulle79 Visa inlägg
Jag brukar ha 4-7 hästar med i första.. Spikade senast och va borta efter första, har sagt innan att jag aldrig skall spika första, och kommer aldrig göra det igen

Lillgrabben Untersteiner skall man aldrig underskatta..

Då är första avd. klar..

V75-1: 1,4,6,9,10,11

Bara 6 lopp till att klura ut
Har bantat lopp ett en del, garderar upp i andra lopp istället..

V75-1: 1,4,6,10

1 TDMF tar spets och kommer garanterat få sig en tryckare av 4 BD, Goop är dock smart och tar upp BD efter 500m eftersom Takter vägrar släppa ledningen, Peter U sitter och avvaktar med 6 Stricker som 3'a utvändigt, 500 kvar gå han ut i 3'e och in på upploppet drar han med sig 10 Prince Orlando.. Hårt i mål mellan dessa 4 hästar och turen får avgöra om V7'an är värd 23kr eller 159kr efter första loppet.

V75-2: 2,6,7,9,12

3 Sheer Bliss kommer lätt till spets, kommer få en rejäl tryckare av Ingves med 2 Sundholms Keynote. Svarar 3 kommer 2 och 3 vara borta från segerstriden redan efter 500 meter.. Skulle 2 komma till spets finns en möjlighet att hålla denna in i mål (därför är han med på kupongen) Men det troliga är att det blir ett toktempo där framme, jag tror att då kommer Peter lägga på en rökare med 7 Staro Harlequin, som i sin tur drar med sig 6 Julia in Focus, dessa två kommer sen fightas om ledningen med cirka 1000 kvar av loppet.. André kommer med 500 kvar sända sin styrkehäst Qualis Talis ut i tredje och med sig i rygg har han en smygkörd The Next One, dessa två hästar kommer göra upp om segern i ett rafflande upplopp där 9 The Next One kommer stå som segrare med ett huvud.

V75-3: 4 Capello Bob

1,3,5 kommer kriga om spets, vem som tar denna är osäkert, men det spelar ingen större roll då 4 Capello Bob blir släppt till ledningen efter en tryckare 1000m in i loppet, denna i sin tur kommer hålla ett behagligt men ack så hårt tempo resten av loppet in i mål.. Vinner med 1 längd!

V75-4: 5 Tore

1 Ed Rapide tar spets, kommer dock få hårt tryck av 2 Bazire Brodde för att få rygg på denne, detta kommer sätta sig i benen på båda hästarna och utnyttjas av 5 Tore som lätt tar sig till ledningen efter 1000 meter. Ledningen håller han in i mål och har på upploppet tillochmed ryckt ifrån och vinner med 3 längder.. Bakifrån spurtar 9 Photo Va Bene in på en 2'a plats och tvillingen blir 5-9 till fina 10ggr! (för er som vill ha lite pengar till DD senare)

V75-5: 1,2,6,10,11,13

Är på jobbet och hinner inte dagdrömma mer, men här varnar jag för 11,13 som med rätt resa är med där framme

V75-6: 1,2,4,10

Hittar 1 Berlusconi ut från rygg ledaren kommer han bli hyperfarlig på upploppet

V75-7: 1,3,5,6,7,10

miljonen tar vi på 7 On hold i sista, mångmiljonerna tar vi på 3 Åtting Hornline.. Dessa två är riktigt farliga att lämna utanför kupongen.

Hoppas ni orkat läsa mina tankar.. Nu blir det att jobba så man kan sluta 7.00 för att hinna hem och sova en stund innan man ska bänka sig framför tv'n och jobba hem miljonerna i soffan..

Lycka till imorgon alla... /Lulle
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1), alle (+1), jocklon (+3), Pilkast (+3)
Lulle79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 03:33   #107
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Här kommer en lite snabbare genomgång av mig. Tar upp det jag tycker är mest intressant i varje avdelning samt lägger ranken underst. I skrivande stund är ranken inte uppdelad i några A-, B- eller C-hästar.

V75-1: Nr 4 Bear Dancer kan vara en av de bättre spikarna i omgången då jag personligen finner det svårt att hitta så många andra förslag. Samtidigt känns det lite osäkert då det är kort distans och jag personligen tycker att 59% är på tok för mycket för att vara en bra spik normalt. Det finns trots allt några till som gjort fina lopp. De flesta pratar om nr 1 The Devine Miss F. samt nr 6 Stricker och jag håller med här. Jag vill dock att man även har nr 7 Temperament i åtanke ifall man börjar gardera favoriten. Galopp i starten senast och hamnade sist. Gick hela sista sväng i tredjespår och avgör på ett bra sätt. Kuskbyte nu och övriga ekipage besitter ju bättre kuskar men tycker ändå det känns intressant i förhållande till insatsfördelningen.

Rank: 4-6-1-7-10-9-2-12-5-3-11-8

V75-2: Ett lopp som jag tycker kan vara smart att låsa på tre hästar eller så. Jag känner inte att jag personligen är sugen på att spika nr 7 Staro Harlequin till 51% nämligen. Dock kan det vara så enkelt att den bara är bäst men Björn vill köra Jula In Focus i ledningen och Björn Goop till 19% känns hetare. En klart trevligare spik i mina ögon. Men nr 3 Sheer Bliss är startsnabb och kommer säkert få ett bra lopp. Distansen ett frågetecken men till 2% och bra spår känns detta hett. En annan häst som blir helt bortglömd är nr 11 Super Photogenic och visst vinner den inte detta rakt av men hästen har faktiskt sett bra ut vid sina två senaste segrar. En häst med form helt enkelt. Får den smyga med och hittar någon lucka så är 3% trevligt. Nr 12 Qualis Talismåste också rankas högt men jag är väl lite mer tveksam till insatsfördelningen på denna.

Rank: 6-7-3-12-11-2-5-1-8-4-9-10

V75-3: Gulddivisionen såg från början relativt svår ut och jag valde mellan tre, fyra hästar. Senast spikade jag Capello Bob och den gjorde vad jag förväntade mig. Nu är det 500 meter längre men motståndet ser inte så mycket tuffare ut. Men vill den kämpa distansen ut? Senast vann den ju knappast på lätta ben även om det kan ursäktas att den fick springa i dödens då. Jag personligen har snöat in mig på nr 2 Neo Holmsminde och jag tänker inte ge upp på den i första taget även om det var uselt att den inte vann straffsparken på Jägersro senast - spik då. Thomas Uhrberg nu kan vara intressant faktiskt. Snabb ut och får ett fint lopp oavsett.

Men jag skulle aldrig våga låsa på få hästar här utan det lutar åt att alla åker med, ja även nr 6 La Bellouet - som jag dock inte tror vinner 1/200. Men tio eller elva hästar känns som det kvittar.

Egentligen kan jag varna för samtliga hästar då jag studerat en massa lopp och kommit fram till att det finns mycket intressant till väldigt låga procent här. Jag skriver lite kort om i stort sett alla.

1. Kash's Cantab - Tror inte jag räcker men snackas jänkarvagn. Innerspår kan bli farligt då, men denna ska inte höjas över övriga skrällar så överstreckad enligt mig.
3. Västerbo Paradise - Har gjort det helt ok till bra senaste starterna. Senast fick den tredjespår i sista sväng på en ännu mer usel bana än Bergsåkers igår. Kämpar tappert.
5. I'm The Answer - Blir nog inte lika bortglömd som jag hoppats på. 4% nu. Gick dödens senast, tröttnade med hyfsat tempo. Tre starter sen, sist i kön men snabbast över upploppet som trea bakom Politiken (som var favorit mot Capello Bob senast).
9. Wiss Rambo - Ny i guld och bör ju inte vinna men tycker insatserna känns helt ok och då gänget den möter är ungefär av samma slag som guld för en vecka sen kan alla vinna i stort sett.
10. Lord Capar - Gamlingen som är helt bortglömd. Thomas Dalborg kör och han har skrällt med hästar sen hemkosten. Gick riktigt bra knappt bakom Global Investment senast. 1% mot 16% köper jag inte.

Rank: 2-4-1-7-9-5-10-3-11-8-6

V75-4: Det finns ont om spikar i omgången och då kan det vara läge att spika här även om jag finner en del bortglömda. Senast trodde jag inte på Tore, den skulle få göra jobbet själv och runda alla etc etc. Nu fick den väl bra hjälp men vann och låt vara att den fått 400 000 på sig precis, men flera av konkurrenterna har ju inte ens tjänat den summan. Nej, en häst med form som vinner från alla möjliga positioner kan vi inte bara blunda för. Visst, 44% är mycket men var ska vi hitta spikarna annars? Men samma sak gäller här. rent värdemässigt kan det nog vara mer läge att spika nr 1 Ed Rapide då björn menar att det är lite 50/50 mellan dessa två hästar och Ed Rapide är inte i behov av ledning heller. Den långa distansen gör dock loppet intressant och jag kommer nog som mest att köra med en U-häst i loppet.

Att nr 4 Ocean Kronos är så lågt som runt 3% är ju en skam mot kollektivet. Trea bakom Rikardo Mols och Lucky Sec senast och höll farten riktigt bra efter avancemang i sista kurvan. Näst senast klart snabbast över upploppet också attackerandes bakifrån. Låt den smyga med så ska den nog kunna plocka de flesta med sin avslutning. Mycket streckvärd. Nr 9 Photo Va Bene har gjort det riktigt bra i Norge på sistone trots två tvåor, men åtta segrar totalt på 21 starter är respekt. Tror vi kan komma relativt långt med dessa fyra hästarna även om det finns några spännande skrällar till, t ex 2, 12, 6 och 10.

Rank: 5-1-4-9-2-12-6-10-3-7-8-11

V75-5: Har jag sett skrällvinnare i föregående lopp tror jag mig se ännu fler i detta lopp. Nr 6 Stirling Allstar blir såklart trevlig i spets till 16% men jag tänker inte falla ifall den inte håller för det finns hästar här som inte får utelämnas. Jag vill själv nämna nr 11 Estrella Dorada som var fantastisk i somras. Formen är tydligen på gång och även om det inte blir racerutrustning så kommer den här kriga om segern på ett eller annat sätt. 4% nu och jag tror den har nästan det dubbla innan spelstopp. Man utelämnar inte en segermaskin - även om den haft det lite struligt på slutet. favoriten måste ju också med och här vill jag helst ha sju eller åtta hästar för att känna mig nöjd. Blir dock få på framspår som det ser ut nu.

Rank: 6-10-11-2-12-9-13-14

V75-6: Sex hästar här så känns det som man överlever fler än 99% av omgångarna. Favoriten M.T.Harmony med 36% känns inte som ett hett spikförslag och jag skulle nästan gjort den till ett avslag om det inte vore för loppet på Jägersro för två starter sen. Senast ursäktas den trots allt av en Peter Untersteiner som inte körde för att vinna loppet. Nej, jag tror den starten kan sitta kvar även om det är Jr som kör nu. Visst luktar det relativt billig ledning om inte Berlusconi svarar och det vet vi inte förrän sent imorgon, ja troligtvis efter spelstopp t o m. Då kan ju loppet vara avgjort men den möter inga löss precis.

Nr 4 Aristocat Boko imponerar åter efter skadeuppehåll och även om Anders låg lite lågt tror jag vi kan ta det med en nypa salt. En bättre häst i grunden och är den bara i normalt skick vinner den nog från det här utgångsläget och U-häst är möjligt. Men samtliga av nr 10, 11 och 12 känns också som måstehästar. Visst, inga större drag i loppet utan det handlar mest om lite överstreckat eller understreckat på de sex ovan.

Rank: 4-1-10-11-12-2

V75-7: Här skulle vi kunna låsa på tre hästar tror jag, men allt beror på hur systemet byggs upp. Känner mig inte riktigt säker förrän streck sex är streckat och eventuellt även ett sjunde. Favoriten nr 1 Big Bill Bac var strålande för tre starter sen. Inte farligt streckad heller med 29% och det låter tydligen uppåt från Ola Samuelsson. Men vi vet om att hästen har tendenser att strula rejält och att då från innerspåret vara favorit är inte befogat helt enkelt. Det blir ingen spets och hittar den ut är det inte säkert den får överta ändå. Blir det ledning är det likväl inte säkert den vinner, den var inte speciellt övertygande på Jägers i slutet av november, trots seger.

Nr 5 Västerboonthenews visar storform och redan i loppet när de möttes i slutet av november fick Västerbo gå i dödens sista varvet. När den avancerade fram 1400 meter kvar då fick den _mycket_ sent svar och blev störd och var ute i fjärdespår. Inte säkert det blivit vinst då men nog ska Västerboonthenews rankas före Big Bill Bac här. Men just nu vill jag även höja nr 6 Oleander och nr 7 On Hold också, ja kanske t o m före Västerboonthenews. Oleander lär ju sitta i spets men jag tror den släpper till den som först ställer en fråga. vem det än blir så får den ett bra lopp och får den istället sitta i fred i spets, vem ska då slå den? On Hold utan skor på "sommarbanor" i söder känns spännande med en häst i toppform. Jag tror det räcker med 5, 6 och 7 här faktiskt. Visst ser jag något lopp med nr 10 Mynta Broline men ska den göra de prestationerna i repris trots "sommarbanor" i Halmstad? Även nr 2 Ballero och nr 11 kan få bra lopp och komma till slut. Men vi har inte råd med hur många som helst.

Ja, jag vill även nämna att folk brukar prata om att hästar får mycket pengar på sig hastigt. Just Big Bill Bac har precis nått gränsen för att vara med i Bronsdivisionen. Jag tror inte den är mogen att vinna här ännu trots tidigare prestationer. Den kan rankas längre ner eventuellt.

Rank: 6-7-5-1-2-10-11-8-3-12-4

Dagens bästa spik: Vet inte i nuläget
Dagens bästa drag: Avd 1, nr 7 Temperament och Avd 4, nr 4 Ocean Kronos
Dagens avslag: Eventuellt följande, Avd 6, nr 2 M.T.Harmony och Avd 7, nr 1 Big Bill Bac
clarund (+7), mijo14 (+10), monimaker1 (+2), jocklon (+3), Pilkast (+5)

Senast redigerad av RazshVollril den 2014-01-04 klockan 04:21.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 04:50   #108

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Här kommer en lite snabbare genomgång av mig.
Välkommen tillbaka...
Gammal 2014-01-04, 06:53   #109

Standard

Min färdiga rank för denna omg.

V75-1: 1,4,6,10,11,9,12,7,2,3,5,8
V75-2: 6,7,2,9,12,11,5,3,10,8,1,4
V75-3: 4,1,2,7,11,5,3,6,9,8,10
V75-4: 5,1,9,2,12,10,4,3,6,7,8,11
V75-5: 10,6,11,13,2,7,1,9,15,4,3,14,12,5,8
V75-6: 1,2,10,4,12,11,7,6,8,5,3,9
V75-7: 7,6,1,5,10,3,11,2,12,8,4

Mina 2 stora drag denna omg. är i V75-2: 9 The Next One och V75-7 7 On Hold..
Spikar V75-3: 4 Capello Bob och V75-4: 5 Tore

Lycka till idag..
Gammal 2014-01-04, 08:41   #110

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Givande inlägg där Lindvallen

Vem vinner då?
Uhrberg vinner loppet.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 08:42   #111

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5400
Standard

Stark känsla att Peter Untersteiners stall vinner med ickefavoriterna och bränner med favoriterna.
Därför tror jag att Frank Nilsson vinner med Super Karma i lärlingsloppet samt att han skräller själv med Mynta Broline i sista. Favoriterna MT Harmony får vara grymt bra om den skall stå emot 4,10,12 sista 200 meterna efter mördarloppet sist.
Staro Harlequin kommer bli hängande länge , backar han så blir det för långt fram och från dödens vinner han inte mot Goop i spets . Goopen måste ryggas "stjärnkuskarna" är de som skräller oftast när detsmäller på streckspelen.
Glöm aldrig det...
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 08:52   #112

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5781
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Uhrberg vinner loppet.
Lås 2&4 då
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 08:56   #113

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1886
Standard

Tidigt system pga sociala åtagande...

1 4 6 10
3 5 6 7
1 2 4
1 (minst lika bra som Tore och i spets vinner den)
10 (tror jag är bästa hästen o 23% perfekt...kusken sådär!)
2 4 10 12
5 7 (tror mycket på On Hold..toppform o barfota...vaken kusk)

Inlämnat och klart...

Lycka till!
jopase (+582)

Senast redigerad av mijo14 den 2014-01-04 klockan 10:50.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 09:22   #114

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1
Standard

Avd Ordinarie hästar
1 1, 4, 6, 9, 10
2 2, 5, 7
3 5 I'm the Answer*
4 9 Photo Va Bene*
5 6, 7, 9, 10
6 10 Call Me Hanover
7 5, 6, 7

180 rader
jopase är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 09:29   #115

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13311
Standard

Spikförslag
BEAR DANCER
KASH'S CANTAB har läst att det är jänkavagn idag
CALL ME HANOVER (US)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 09:41   #116

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Blir 2 spikar idag iaf, var först inne på att bara spika 4 Bear Dancer (Avd 1) men blir även spik på 1 Ed Rapide (Avd 4).
Och tror det räcker med 3 hästar i avd 5: Stirling Allstar , Clara R.C och Yvory Queen.
Sen målar vi på med 6-7 hästar i de övriga 4 avdelningarna.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 10:00   #117

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Chosen one i avd 2 tror jag mycket på.. tror han kommer få loppet! Det är en riktigt välstammad häst och tror jag har mycket att hämta iår!
Han är riktigt tuff och var 3a från dödens mot Alkalizer Am tidigare iår! Distansplus och täta starter gör nog susen!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 10:14   #118

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Jag tycker Inte man ska krångla till det för mycket i sista avd. Ingves kommer att ta en halvsnabb start med sin häst och får överta enkelt efter 500 meter. Trav är enkelt ibland!
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 10:19   #119

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 132
Standard

Capello Bob kommer väl till spets? Eller vad tror ni?
sulkykungen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 10:25   #120

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sulkykungen Visa inlägg
Capello Bob kommer väl till spets? Eller vad tror ni?
Jag tror KC kommer att laddas för spets och köras där.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td