Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-02, 19:57   #46

MickeBadkarstravs avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Du får sikta på USA marknaden

Där är det typ förbud mot att ta upp.

Hur hanterar din App fallet att en kusk väljer att köra till slut istället för allt vad hästen kan i starten?

Tankeläsning ?

Edit köper däremot att man grafiskt åskådliggör fakta men man ska ju inte ta simuleringen på för stort allvar !?

Edit 2: Däremot ett spelsyndikat skulle nog gilla detta, istället för tankeläsning ger man kuskarna olika order och matar in detta

Edit 3: Missförstå nu inte detta, jag tycker ditt program är lysande, riktigt kul, sen får man ju ta det för vad det är. Antar att du plockar öppningstider från travsport.se eller någon databas ?
Klicka på historiskt lopps datum så kommer du direkt till travsports lopp resultat. Och genom att titta igenom dessa kan du se när hästen spetsat.
MickeBadkarstrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-02, 23:36   #47

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Strosa har ju kanonläge också... Du får nog köra med sju hästar i första.

Jag får kanske äta upp detta senare, (men det bjuder jag på) strosa betalar jag inte för, inte ens om loppet skulle vart på valla och lägre klass..
Lulle79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 00:02   #48
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lulle79 Visa inlägg
Jag får kanske äta upp detta senare, (men det bjuder jag på) strosa betalar jag inte för, inte ens om loppet skulle vart på valla och lägre klass..
Bear Dancer vinner nog med 3 längder. Känns onödigt och slösa streck i första. Dem andra är för dåliga. Goob är en stabil kusk!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 00:02   #49

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Aldrig sett mer bakut än i detta inlägg
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 00:17   #50

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Aldrig sett mer bakut än i detta inlägg
Jag e rätt så bakut
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5)
Lulle79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 09:21   #51

MickeBadkarstravs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MickeBadkarstrav Visa inlägg
Klicka på historiskt lopps datum så kommer du direkt till travsports lopp resultat. Och genom att titta igenom dessa kan du se när hästen spetsat.
Nu finns en video med mer detaljer:
http://youtu.be/mIndzAVzJ4E
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
Gammal 2014-01-03, 09:37   #52

MickeBadkarstravs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Du får sikta på USA marknaden

Där är det typ förbud mot att ta upp.

Hur hanterar din App fallet att en kusk väljer att köra till slut istället för allt vad hästen kan i starten?

Tankeläsning ?

Edit köper däremot att man grafiskt åskådliggör fakta men man ska ju inte ta simuleringen på för stort allvar !?

Edit 2: Däremot ett spelsyndikat skulle nog gilla detta, istället för tankeläsning ger man kuskarna olika order och matar in detta

Edit 3: Missförstå nu inte detta, jag tycker ditt program är lysande, riktigt kul, sen får man ju ta det för vad det är. Antar att du plockar öppningstider från travsport.se eller någon databas ?
Kör du programmet?, i så fall använder jag gärna din boldade kommentar på vår webb, som citat från "clarund", OK?
Gammal 2014-01-03, 10:08   #53

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Är alla helt utslagna efter gårdagen eller? Dåligt tjöt här inne denna vecka...

Jag har iallafall väldigt svårt att se hur Capello Bob skall kunna förlora i guld.. Tycker kusarna ut/invändigt inte har visat mycket de senaste och han imponerade på mig senast. CB trivs på sin hemmabana och Stefan verkar ha bra form på sina bästa hästar..

Just nu omgångens spik i mina ögon, men mycket kan hända innan lördag..

Bear Dancer är egentligen oxå en bra spik, men förra veckan (året) gick jag emot mina principer och spikade i första, vilket jag inte gör om igen... Så ska försöka hitta ett par motkandidater och återkommer med dom

God fortsättning till er alla...
Har exakt samma tanke, förstår inte hur en del tycker att guld ser svår ut. CB vinner lätt!!!
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 10:34   #54

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Såg att Stirling Allstars nämndes någonstans, vad tror den samlade massan om den hästen på plats till 2,95?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 10:48   #55

Grogg12s avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 430

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Såg att Stirling Allstars nämndes någonstans, vad tror den samlade massan om den hästen på plats till 2,95?
Jag skulle spela det! men då har jag den som spik på v75 också
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 10:57   #56

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Tack, spelade den, känns som det är ett godkänt odds.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 11:44   #57

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Intervjuer eller kommentarer inför V75-Halmstad 4 Januari

V75-1

1 The Divine Miss F. (Johnny Takter) är en fin travare med spetsläge. Svårfångad därifrån.

2 Strosa (Ville Karhulahti) gick bra senast och har gått rätt så hyggligt hela tiden. I enkel konkurens kan man påpeka. Nu är det V75. Hon har bra läge och det är rätt distans men jag har inte kollat vad hon möter. Jag tror att hon kan få en slant den här gången också. Det är för mycket begärt att hon ska var ett segerbud, säger Stig H Johansson.

3 Midnight Over (Filip Lejon) går hyggligt men inte mer just nu. Borde få svårt att räcka ända fram i den här omgivningen.

4 Bear Dancer (Björn Goop) såg fin ut senast och kändes enligt kusken jättefin och okörd. Verkar bra efter, fräsch och fin i något lugnt jobb. Han är väldigt startsnabb och vi hoppas att vi kan ta oss förbi de invändiga. Jag hoppas på spets, han gick väldigt bra i ledningen på Halmstad för några starter sedan. Då vann han på en 14-tid full väg och de vann gulddivisionen på 14,9 den dagen. Måste streckas, säger Ulf Stenströmer.

5 Quantum Sailor (Christel Berntsson) har vettig form. Hamnade för långt bak senast men spurtade bra det sista varvet. Startsnabb och sedan får vi se vad som händer. Ingen hetare vinstkandidat tycker jag men lite platschans kanske, säger Micke Selin.

6 Stricker (Peter Untersteiner) är en bra häst som fungerade fint senast, var väldigt fräsch och fin. Är han lika fräsch nu kommer han att gå ett bra lopp. Då tror jag att han är med och gör upp om det. Lite dåligt läge så klart men det är en bra häst, säger Peter.

7 Temperament (Torbjörn Östergren) har jättebra form. Vann trots galopp senast och gick riktigt bra då. Är väldigt beroende av att han kan gå barfota runt om och det borde gå bra på lördag. Banan ska vara fin och det låter bra. För att vara klass I tycker jag att det är relativt billigt. Ett par tre stycken är bra. Han står tufft inne i klass I. Realistiskt är att han ska plocka en fin slant, säger Torbjörn.

8 Lawyer Lohr (Niklas Lindblad) är allt bra med, han är pigg och glad, känns jättefin. Eventuellt ska han ha jänkarvagn, som han aldrig haft förr, vi hoppas att det hjälper. Sedan försöker vi dra bakskorna också. Kan vara en växel till där. Spåret kan man inte göra så mycket åt. Svårt att säga något om chanserna, säger Gitte Stafström.

9 Kebab (Håkan K Persson) kändes fin senast men det löste sig inte optimalt och vi gick i mål med krafter kvar. Normalt brukar han inte starta så här tätt eftersom han är lite skör men jag körde jobb med honom i måndags och det var verkligen plusbetonat. Så fin som han kändes har jag förhoppningar om att han ska vara ytterligare förbättrad. Har vi lite tur från det här läget tycker jag inte att han är avsågad, säger Håkan.

10 Prince Orlando (Stefan Persson) har varit fin och var jättebra i måndagsjobbet. förhoppningarna steg efter det, så fin var han. Bakspår på 1 600 men en outsider är han allt, hästen verkar vara helt klart på gång just nu, säger Stefan.

11 Homer Kemp (Johan Untersteiner) går bra lopp varje gång, utan att vara det där lilla extra. Är ändå på väg uppåt nu. Men en slant härifrån är realistiskt. Tuffare motstånd och sämre läge, säger Peter Untersteiner.

12 Broslätts Rapide (Christoffer Eriksson) håller fin form och trots det dåliga läget ska han ses med platschans. Men det är klart att det behövs en del tur därifrån. Är han med in på upploppet så avslutar han bra. Många tror att han är en spetshäst men så är inte fallet enligt mig. Han går bra bakifrån, säger Ingwar Håkansson i Mats Rånlunds stall.

V75-2

1 Skyreach (Jörgen Sjunnesson) är det bra med och formen är nog bra. Galopp senast när vi plockade av skorna. Det kanske blev lite för bra i slasken. Sprang och slog ihop. Hoppas att han går felfritt nu. Får skor bak nu för att inte slå ihop så mycket. Olika snabb ut. Ibland väldigt snabb och ibland inte så snabb. Det beror lite på humör. Det är alltid svårt på V75, säger Ulrik Pedersen.

2 Sundsholms Keynote (Peter Ingves) känns fin. Formen är jättebra och ett jättebra läge. Jag har stora förhoppningar. Peter får prova att köra till. Tror att han har en jättebra chans att vinna loppet, säger Klaus Kern.

3 Sheer Bliss (Per Berg Thomsen) verkar allt vara bra med och formen känns absolut okej. Läget är helt klart bra. Distansen är ny för henne när det gäller tävling men hon brukar gå jobb på den och det brukar inte störa henne. Jag kan inte påstå att jag känner mig chanslös. Kommer vi till ledningen så är det min ambition att köra där, säger Per.

4 Twiggy Logoj (Sofie Svedin) var sämre senast och känns inte så het här efter det.

5 Chosen One (Stefan Persson) gjorde ett bra lopp i lördags. Har mest tagit det lugnt i veckan och joggat lite. Tycker att han visade senast att han duger bra i klass II och jag tycker att det är en fördel att det är ett halvt varv längre nu. Jag tycker att han måste beaktas i det här loppet, säger Stefan.

6 Jula in Focus (Peter Untersteiner) är en jättefin häst som lovar mycket inför framtiden. Kördes snällt senast på dålig bana. Kanske lite väl långt ut på vingen för att vara riktigt nöjd. Inte så tokig ut. 2 600 för en orutinerad häst är ganska tufft men jag är inte förvånad om han skulle blanda sig i segerstriden. Det är en jättefin häst som lovar massor. Så med klaff här ska han absolut vara med, säger Ola Frisell hos Björn.

7 Staro Harlequin (Peter Untersteiner) var läcker på Solvalla. Det var en fröjd att sitta bakom honom. Har bara gått lugnt emellan men allt ser bra ut. Jag hoppas och tror på en god insats. Det är en så bra häst att han borde räknas trots läget, säger Peter.

8 Fuxa Håleryd (Johan Untersteiner) smyger med och plockar en god slant. Då får vi vara nöjda. Det är lite för tufft och hon går mest ut för att det är hemmaplan. Tyvärr fick hon det läget och det är en häst som man får köra lite snålt med, säger Peter Untersteiner.

9 The Next One (Emil Wulcan) har varit bra. En luring om favoriterna kör mot varandra.

10 Everywhere (Anders Svanstedt) verkar bra. Ska inte klaga. Jag är inte så påläst på loppet men jag är nöjd med bakspåret. Blev het senast. Måste kunna vara med bland de fyra, fem första, säger Sofia Aronsson.

11 Super Photogenic (Niclas Stenquist) är det roligt att vara med här med. Allt är jättebra med hästen. Var fin i måndagsjobbet. Kan bli aluminium istället för järnskor. Går med öppet huvudlag som vanligt. Får han rätt resa kan han dyka upp i striden. Men han behöver draghjälp från spår elva. Med flyt avslutar han bra, säger Bo Hellkvist.

12 Qualis Talis (André Eklundh) är under kontroll, känns fin efter senaste starten. Läget är tråkigt, han är utlämnad. Gäller att ha tur. Det hade varit kul om han hade kommit ner och fått ryggar för att gå en slutrökare 700–800 kvar, vi får hoppas att det blir så. Distansen är en fördel. På tre, fyra hästar ska han med, säger Christina Medin.

V75-3

1 Kash's Cantab (Ville Karhulahti) har gått bra de här två gångerna efter vila nu. Jag tycker att han såg vassare ut senast än vad han gjorde första gången. Han har gått framåt och känns bra i jobben efter det. Jag tror att han är i form. Ett bra läge och han är snabb från början. Det är ingen vass gulddivision och jag tycker inte att han ska räknas bort, säger Stig H Johansson.

2 Neo Holmsminde (Thomas Uhrberg) är allt normalt med. Han känns helt normal i jobben, har tränat på och det känns normalt. Vi har fått ett bra läge. Får en fin löpning därifrån och är rätt okej från start också. Springer barfota igen. Det är inte det värsta motståndet så han ska väl vara en platsaspirant här tycker jag, säger Steen Juul.

3 Västerbo Paradise (Stefan Söderkvist) är allt fint med. Inga problem och formen är intakt. Ett bra spår och inte den värsta konkurrensen i gulddivisionen. Jag har lite förhoppningar på honom, säger Morten Juul.

4 Capello Bob (Stefan Persson) gick jättebra i lördags. Har gått bra länge nu. Fick ett bra startspår och har gått bra med täta starter innan. Så jag tycker att det ser ut som en bra uppgift. Han ska räknas igen, säger Stefan.

5 I’m the Answer (Jörgen Sjunnesson) var väldigt bra när han var på Åby, då gick han bra till slut. Senast gick han i dödens och gav upp med 300 kvar. Han har hygglig form och är en av dem som gör upp om det. Det är inte den tuffaste gulddivisionen som har körts. Normalt ska han vara med bland de tre främsta, säger Frode Hamre.

6 La Bellouet (Håkan K Persson) siktar vi på att ta ut i ett montélopp på Vincennes 21 januari. Hon var med i en tuff öppning när hon startade med sulky senast och blev trött till slut. Jag tror att hon är vassare den här gången men kommer köra snällt med sikte på en slant i första hand, säger Håkan.

7 Global Investment (Björn Goop) är det ett tråkigt läge på, annars har han stigande form. Jag tycker att han var jättefin på Solvalla senast som trea. I en ganska ljummen gulddivsion ska han absolut med om man streckar på lite. Han brukar vinna någon gång per vinter och Björn var väldigt nöjd med honom senast. Han ska med på lappen trots tråkigt läge, säger Ola Frisell.

8 Jumble Ås (Peter Untersteiner) går bra. Tyvärr spår åtta här. Vi tog ut i guld bara för att det var så lite anmält. En slant är vi nöjda med härifrån så klart, det är för tuffa förutsättningar för henne nu, säger Peter.

9 Wiss Rambo (Peter Ingves) verkar det jättebra med. Han känns jättefin i träning efter lördagsstarten. Det blev fiasko när han valde att sätta sig på innerspår med en häst som har riktigt bra form. Hästen är riktigt bra i ordning. Det är första starten i guld men det är inte det blodigaste gulddivisionsloppet som har körts. Jag hoppas att han är med där framme, säger Calle Göransson.

10 Lord Capar (Thomas Dalborg) var helt okej senast, gick bra till slut. Det är bara tråkigt att han alltid hamnar så illa till, oavsett nummer. Men det är bra att undvika dödens för gamla hästar går inte där. Nu är det annorlunda hästar, lite blandat. Jag tycker ändå att formen på hästen verkar vara uppåt. Han är mycket gladare och livligare hemma, det är bättre tryck, säger Mats Karlsson.

11 David Sisu (Johnny Takter) visade formen på Axevalla. Det skiljde inte mycket mellan de tre bästa över mållinjen, de var i princip jämsides. Ändå var han småseg under loppet men det var hårt tempo hela vägen och han kom via andraspåret till slut. Tätare starter gör bara gott och min känsla är att han är ännu bättre på lördag, säger Petri Salmela.

V75-4

1 Ed Rapide (Chris Trotter) har ett bra läge och har sett jättefin ut på slutet. Nu har han pausat fyra, fem veckor utan att det har varit något fel på honom. Har fått träna på, ser fin ut här hemma och brukar öppna raskt. Han är kvick ut normalt sett och bör få en bra resa. Då bör han räknas, säger Ola Frisell.

2 Bazire Brodde (Oscar Uhrberg) var blek i lördags, gick på för dåligt. Fick bra ryggar i ett ganska bra tempo men var blek. Lite idéer har vi men om de stämmer vet jag inte. Han kändes jättefin och vi provar igen. Klart svårbedömd nu, säger Thomas Uhrberg.

3 Elmer Gold (Johan Svensson) gjorde ett kanonlopp senast vilket resulterade i vinst. Det är hårdare motstånd denna gång men en bra pengaplacering är möjlig. Han går inte att lita helt och hållet på. Måste först och främst gå felfritt, säger Ingwar Håkansson.

4 Ocean Kronos (Joel Uhrberg) gick ett bra lopp på ett nytt rekord över 1 600 senast. Ska fortsatt vara i hygglig vigör. Går som tidigare barfota med lätta boots fram, öppet huvudlag och ryckhuva. Vi ska fixa en jänkarvagn till honom som han hade senast. Han är fältets enda amatörtränade häst, så jag har en del att försvara. Min förhoppning är en hygglig peng, säger Bo Jakobsson.

5 Tore (Oscar Nilsson) har varit väldigt bra vid segrarna och enligt Erik kändes han ännu bättre senast. Allt har varit bra i träning. Jag är optimist, han går bra både bakifrån och i ledning. Oscar får bestämma hur han vill göra. Jag tycker att det ska vara en toppchans, säger Glenn H Persson.

6 King (Jonna Jinesjö) kämpar på bra. Det är också en häst som behöver lite snällare upplägg. En slant tycker jag är realistiskt i det här loppet, säger Peter Untersteiner.

7 Pretty Trio (Peter H Sjöberg) är allt bara bra med. Jag är nöjd med hästen. Han har gjort fina prestationer här på slutet. Distansen fungerar men hon är uppanmäld. Får hon pengar den här gången så är vi jätte­nöjda så klart, säger Camilla Jonasson.

8 Tristan Toro (Admir Zukanovic) var förkyld och fick strykas senast. Nu har han återhämtat sig, tränar helt okej. Vinner inga lopp från spår åtta men tjänar förhoppningsvis lite fina pengar ändå, säger Veijo Heiskanen.

9 Photo va Bene (Johan L Sundgren) är en hygglig häst som är både stark och speedig. Han har fått ett bra spår. Motståndet och kuskarna känner jag inte till men det är en häst som är i form och känns fin för dagen. Har fördel av körspö. Jag tror att han gör ett fint lopp. En fidus, säger Frode Hamre.

10 Alchemilla Rich (Ville Karhulahti) gick okej senast. Kändes bra i alla fall och jag är nöjd med henne även om det inte blev några pengar. Hon satt för långt bak och köhästarna kunde inte ta något. Hon håller fin form. Nya förutsättningar nu men om hon får gå på rulle så tror jag att hon går bra till slut, men Tore blir väldigt svår att ta. Siktar in oss på en fin peng, säger Anders Svanstedt.

11 Unique Gowan (Kennet Glaas) är också i fin form. Sköter sig alltid bra och gör alltid bra lopp. På slutet har hon haft tur med sig också och då har placeringarna kommit. Mina två hästar är rätt jämnbördiga, rätt bra platschanser, säger Anders Svanstedt.

12 Super Karma (Frank Nilsson) tror jag har bra form. Går eventuellt barfota, jag ska titta på hovarna på fredag. Han har aldrig gått så och det blir en stor chansning men det kan vara läge att prova. Hoppas på tempo och att han speedar ner så många som möjligt, säger Peter Untersteiner.

V75-5

1 Blue Star Mythical (Håkan K Persson) är den något bättre chansen av mina två. Klart gynnad av voltstart då hon är snabb ut. Jag provar för ledning. Hästen tar i bäst i den positionen och hon vann väldigt lätt när hon kom dit för tre starter sedan, säger Håkan.

2 Liberty Pellini (Thomas Uhrberg) vann på ett rejält och bra sätt senast. Väldigt missgynnad om det blir omstarter och så. Tycker faktiskt att hon har chans, säger Thomas.

3 Twins Divigaflinga (Anders Svanstedt) visar form men är normalt sett numret för litet.

4 Deli Deli (Peter Untersteiner) var riktigt på hugget när jag körde henne på Kalmar, ovanligt fin den dagen. Spåret tror jag att hon klarar. Jag har inte studerat loppet men hon var vass senast som sagt, säger Peter.

5 Maja Utca (Kenneth Haugstad) är mer nyttig. Borde få svårt att vara först över linjen.

6 Stirling Allstar (Johan Untersteiner) är det bra med. Hon fick ett bra läge och formen är bra, så än så länge är allt bra. Jag tror att hon tar ledningen, hon är ganska snabb ut. Då ska hon gå där, är hästen att slå. Kan bli halvstängt norskt nu, säger Ville Nisonen.

7 Cairo (Veijo Heiskanen) har jag varit nöjd med i de senaste starterna. Hon är lite på gång, från en bra position kan hon vara bland de tre, men det kan bli svårt att vinna V75 med henne. Hästen har i alla fall ryckt upp sig lite på slutet, säger Veijo.

2 160 meter

8 Dame Ella (Kasper K Andersen) är fartfylld men ojämn. Något av den ständiga luringen.

9 Yvory Queen (André Eklundh) har haft fin form länge och äntligen fått lite utdelning på slutet. Ska gå barfota runt om här vilket är ett plus. Inte borta även om det krävs mer tur för henne att komma in i matchen från sitt tillägg, säger Håkan K Persson.

10 Clara R.C. (Johan Carlfjord) är det alldeles utmärkt med, känns fantastiskt fin. Jag har inget att gnälla på så här långt. Räcker nog ett tag till och får därför fortsätta att gå som hon har gjort. Att stå 20 är jobbigt men jag har en häst som är okänslig för vad som händer. Kan lösa det själv, säger Johan.

11 Estrella Dorada (Kim Eriksson) känns bra och jag är nöjd med formen. Vi kör barfota som vanligt och samma utrustning. Jag vet att Johan Carlfjord har en väldigt bra häst, men vi kommer med en häst som jag tror har form, säger Göran Andersson.

12 Catchee Town (Thomas Jonsson) gör bra lopp hela tiden. Formen är god i alla fall. Kan­ske lite taskigt med femtespåret. Kan bli svårt att vinna loppet. Plats, säger Thomas.

13 Wiss Shadow (Peter Ingves) är en gedigen märr som alltid gör bra lopp. Jag är jätte­nöjd med henne i träningen också och det är bra form på henne. Kan hon komma hyggligt på det härifrån så är hon med långt framme till slut, säger Calle Göransson.

14 Jackie Bowler (Tommy Zackrisson) är formen bra på men det är ett lite tråkigt läge. Det är inte så roligt att ha springspår i det där läget. Hon hänger alltid med om hon får ett vettigt lopp och är ofta på plats. Ett platsbud plus, säger Tommy.

15 Onice Axe (Adrian Kolgjini) körde jag jobb med i fredags och då var hon okej. En lynnig häst som springer var och varannan gång. När man tror att hon ska vara bra så är hon dålig. Lite lynnig och spåret är inte det bästa, säger Lars Thornberg hos Kolgjini.

V75-6

1 Berlusconi (Björn Goop) var sämre senast på Bergsåker, tyckte inte alls om banan. Det var ett minus att han fick gå med skor också, det är ett stort minus för hästen. Med tanke på läge och att han öppnar raskt kan han få ett bra smygläge och då tycker jag att han kan vara en platschans, säger Ola Frisell.

2 M.T.Harmony (Johan Untersteiner) har fin form. Senaste loppet kan man glömma, blev ett alldeles för tufft förstavarv. Om det blir ledning så blir det intressant för hon verkar gå bäst där. Absolut streckvärd. Skulle hon få ledningen och få bestämma lite så finns loppet näst senast på näthinnan, då var hon riktigt fin, säger Peter Untersteiner.

3 Midsummer King (Mimmi Elfstrand) verkar bra och det blir inga ändringar. Formen tror jag är som den ska vara. Vi fick ett bra spår den här gången. Han brukar duga långt så längehan får bra spår. Får snabbstarta och ta sig ner på innerspår. Då ska han kunna räcka till en plats, säger Mimmi.

4 Aristocat Boko (Anders Svanstedt) har varit jättefin två lopp i rad. Gått i mål med mycket sparat båda gångerna. Nu tror jag inte riktigt att det är rätt distans för honom men jag tyckte att loppet passade bra in i tiden. Bra läge men om vi kan utnyttja det vet jag inte, vet inte alls hur startsnabb han är. Ska försöka ge honom ett snällt lopp, det är huvudsaken för mig, säger Anders.

5 Schwerin Boko (Marcus Savin) var det mitt fel att han presenterades på ett så dåligt sätt senast. Jag chansade och körde barfota, det fungerade inte. Såg inte speciellt tilltalande ut från sidan. Fick inget fäste helt enkelt, bara att glömma. Kan dyka upp bland de tre, fyra främsta, säger Marcus.

6 Bonnies Maggie (Stefan Persson) hoppade konstigt på Åby senast. Jag vet inte varför faktiskt, bara hoppade helt plötsligt i sista sväng. Hon har känts fin både före och efter. Det är ändå lite frågetecken för formen på henne. Inget tidigt bud, säger Stefan.

7 Prada Secret (Kenneth Haugstad) är i jättebra form men har en taskig uppgift med spår långt ut och fel distans. Vi får ligga lågt med honom, säger Stefan Persson.

8 Good as Princess (Johnny Takter) har fin form och är rejäl men är väldigt bortlottad här. Är ett jämnt lopp, nöjd om hon är trea, fyra, femma. Har ett väldigt bra lopp på Solvalla nästa lördag, säger Ulf Stenströmer.

9 Super G. (Peter Ingves) tycker jag bra om och han har varit riktigt bra på slutet. Det är ingen vinnare nu. Jag tror inte att han orkar med de bästa men kan han få ett bra lopp därifrån borde han göra ett bra lopp. Trea, fyra kan han vara, säger Peter Johansson.

10 Call Me Hanover (André Eklundh) verkar väldigt bra för dagen. 1 600 meter tycker jag är en klar fördel men spåret en nackdel. Behöver tur, utlämnad till de andra. Meningen är att han ska gå likadant som senast. Vi får se hur loppet utvecklas men han är bra för klassen, säger Marcus Lindgren.

11 Nothing But Class (Peter Untersteiner) tränar förbättrat tycker jag. Känns stark i träningen och jag tror att han kommer gå bra. Men det ska mycket till från det läget, M.T.Harmony är klart hetare nu när de fick de här utgångslägena, säger Peter.

12 Art on Line (Mikko Aho) är allt bra med. Jag tror att formen är bra och att han har tagit det senaste loppet bra. Känns fin efter det i alla fall. Jag tycker att han har visat att han duger i klassen men spåret gör att vi behöver tur. Jag tycker ändå inte att han ska vara helt borta från striden, säger Mikko.

V75-7

1 Big Bill Bac (Johnny Takter) är svårare bakom hästar. Jag är nöjd med att han får komma upp till vingen nu, så läget är trivsammare den här gången. Jag hoppas att han sköter sig. Då tror jag att han duger rätt så bra. Även om han går upp i klass. Inga ändringar. Han kan öppna rätt bra om han väl går iväg. Jag tycker att han är streckvärd på det där fina utgångsläget, säger Ola Samuelsson.

2 Ballero (Ralf Karlstedt) är allt som det ska vara med. Det känns som förut. Kommer att gå med rycktussar för första gången. Det är bra hästar emot men samtidigt fick han ett bra läge. Med lite tur med positionerna kanske han kan vara trea, fyra. Ingen seger­aspirant. Känns tufft att tro, säger Raffe.

3 Åtting Hornline (Oscar Nilsson) startade i lördags och fick inte riktigt chansen till slut, så vi provar igen. Han behöver en smygare. Det är ett bra läge, kommer gå med skor bak nu, blev lite sliten senast, men har gått bra med det. Stämmer det till borde han vara längre fram. Kan till och med vinna loppet. Han är streckvärd, säger Fredrik Persson.

4 Bergshults Leffe (Kenneth Haugstad) mår bra. Känns fin och bra. Vi kör utan skor och med halvstängt som vi brukar ha. Läget är passande, brukar kunna resa med och sedan har han alltid en rökare till slut. Att han ska vinna tror jag inte men förhoppningsvis en bra slant, säger Stanley Ekberg.

5 Västerboonthenews (Peter Ingves) startar ganska tätt nu. Jag kan bara hoppas att han håller formen. Känns ungefär som innan och har inte blivit ofräsch i alla fall. Tjänade en halv miljon i fjol och har gått upp i klasserna men möter ändå ungefär samma hästar. Han känns okej och behöver inte gå i ledningen. Vi är glada för att det är hemmaplan och sommarbana, säger Petri Puro.

6 Oleander (Marcus Savin) är jag jättenöjd med. Har gjort det bra, framför allt i de tre senaste har han varit väldigt tilltalande. Jag har varit nöjd med upplägget och räknar med en bra insats. Tanken på förhand är att köra honom i ledningen den här gången. Även om det är V75 vidhåller jag att han är väldigt bra för klassen, säger Marcus.

7 On Hold (Magnus Jakobsson) var jättefin i sista jobbet före den här starten i tisdags, så det verkar bra. Är stark och rejäl. Om banan tillåter kommer vi prova barfota för första gången på över ett år. Chansen finns. Han är bra den där även om läget är som det är, säger Berne Gustafsson.

8 M.T.Fortune Winner (Thomas Uhrberg) går alltid bra, men får svårt att vinna härifrån.

9 Malt Whisky (Björn Goop) har varit riktigt duktig här på slutet. Gjorde ett bra lopp i lördags utvändigt om ledaren och vann faktiskt med krafter kvar. Det är klart att konkurrensen är bättre här än vad den var i lördags. Förhoppningar på honom om att få en hygglig peng med mig hem. Jag skulle bli överraskad om han vann, säger Morten Juul.

10 Mynta Broline (Peter Untersteiner) har gått strålande här i höst men har gått upp en klass nu och det blir jobbigare så klart. Vi går med i draget och tar vad vi kan. Men han har gått bra. Det vill jag ha sagt, säger Peter.

11 Elit Håleryd (Johan Untersteiner) satt med rätt så mycket sparat i rygg ledaren senast och kom aldrig loss. Han har nog god form, det tror jag. Mina två är väldigt jämngoda ungefär. Elit är lite mer härdad. Men läget är svårt, säger Peter Untersteiner.

12 Pling Plong (Stefan Söderkvist) kan matcha de här hästarna men hade nog behövt ett bättre spår för att segerstrida.

Källa: Martin Berg/Sportbladet
Gammal 2014-01-03, 12:09   #58

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7923
Standard

Det ser onekligen inte ut att bli så där vansinnigt hög utdelning. Svårt att hitta några riktiga nyårssmällare.
Om man garderar första kan Prince Orlando vara värd ett streck.
Möjligt att staro är för bra i andra men alltid lite vingelläge från spår 7 Auto. Super Photogenic har knallform.3% på Chosen One är rätt intressant.
3dje har jag tidigare nämnt Cash Cantab som jag tycker är första streck bakom Capello.
4e har jag knappt tittat på då jag inte tror att det skräller men Super Karma kan ibland.
5e Tycker jag Estrella Dorada har för lite streck. Borde vara tidigare i ranking.
6e. Streckar man några tycker jag att Call me Hanover känns rätt given.
7e. Gillar Mynta Broline men står nog lite hårt inne.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 12:41   #59

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1613

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Art on line kommer bli min bank imorgon... 2 lopp med bra prestationer senast 3 från bakspår men då mötte den betydligt bättre hästar ...10 % = mumma !!
Gammal 2014-01-03, 12:55   #60

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 259

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Har exakt samma tanke, förstår inte hur en del tycker att guld ser svår ut. CB vinner lätt!!!

Hur ska det gå till då? Har absolut formen. Men har inte så mycket tilltro till persson. Lycka till!
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td