|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-12-31, 12:15 | #31 |
@strappa där ser man vad lite jag vet det jag vill ha sagt är väl egentligen att atg verkar vilja krånkla i stället för att lösa problemet och dom verkar ta till vilka medel som helst för att slippa tvaga sin byk! Och jag hoppas att ALLA spelare får reda på läget. Jag drar i alla fall mitt strå till stacken.
|
|
2013-12-31, 12:54 | #32 | |
Citat:
Jag tror att ATG bryr sig om alla sina kunder, så det här kommer inte att genomföras. Det enda rätta är att man tar itu med de utländska avtalen i takt med att de går ut.
2013-12-31, 13:10 | #33 | |
Citat:
Precis som du säger så är det ju inga problem för dessa personer att använda sig av bulvankonton och det är vi nog alla på samma linje på. Möjligt att inte atg gör något alls angående begränsningarna om n¨got mer robotspel skulle dyka upp, men ganska säker på att dom varnar partnern som tagit spelet samt fryser alla vinster. Enda sättet som atg skulle kunna ställa till det på för dom är att sätta riktigt grova begränsningar som tex V75 tillsammans har där 4 system / bolag är tillåtet. Säg att det skulle vara en gräns på 4 system / kund i framtiden om det spårar ur helt, det innebär att dom här spelarna kommer få problem när dom behöver tusentals bulvankonton. Att en så låg gräns skulle införas känns otroligt långsökt och därför är det nog så att inte mycket kommer hända från atg.s håll i det hela.
2013-12-31, 18:18 | #34 |
Hehe (eller snyft)
4 system per Land vore lagom (ironi). Ingen ska få mig att tro att våra svenska idiotregler gäller för dessa "Internationella Partners" som med säkerhet i stor utsträckning är privatägda. Hur svårt kan det vara att skicka in spel till ATG med lite extra krusiduller o flera konton via en sådan Partner, som dessutom har grotesk provision. Hatten av för Hatten som så flitigt för vår talan. Edit: och må ATG dö sotdöden. .
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2013-12-31 klockan 18:24. |
|
2013-12-31, 19:23 | #35 |
Värst av allt tycker jag är: ATG slutar redovisa streck %en, robotspelen syns inte alls på samma sätt med den nya redovisningen insatsprocent. På det sättet vill man tysta spelarkåren likt dagens politikers lögner och 1/2-sanningar. Nej ATG får väl bara acceptera att man tecknat usla avtal med andra parter. Känner för bojkott av V 75, ej j-pot omgångar tills man åtminstone kör med öppna kort.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
gosper (+2) |
|
2013-12-31, 22:53 | #36 |
Alltså, sitter här på nyårsaftonkvällen och finner detta intressantare än både champis o Butch Cassidy&Sundance Kid. Tack alla, för nyttig utbildning.
Att kringgå reglerna och manipulera systemen tycks inte innebära några problem om man verkligen vill. Nu tror jag i och för sig, att syndikaten kommer långt bara på gigantiska system och gigantisk rakeback. Men, men...när jag försöker förstå hur Estlandssystemet varit uppbyggt för att klara robot-reglerna med ett konto, så går jag bet. Den rätta raden fanns med på sex olika kuponger...it makes no sense. Körde man matematiskt i 2-3 lopp? Nåja, det kan väl göra detsamma. De visste i alla fall vad de gjorde. ATG kommer nog att hålla lägsta möjliga profil i denna fråga. Detta är ju Uppdrag Granskning-kaliber med råge. Jag önskar alla ett Gott Nytt År med följande erbjudande: ger 100 ggr på att ATG når målen i sitt nya MANIFEST...och 1,01 på ATG som vinnare i Pajas-VM! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2014-01-01, 03:11 | #37 | |
Citat:
Estlandsvinnarna hade sammanlagt 20 rader med 7 rätt. Det var 6 kuponger med sammanlagt 8 system som spelade "Endast V7". Det blir 20 rader med 7 rätt. Det går absolut att tänka sig att målvinsten var runt 20M med några utvalda nyckelhästar som vinnare. Då räknar man ut vad den förväntade vinsten på dessa rader blir och kör de raderna lämpligt antal ggr. Om raderna hamnar på samma eller olika system har ingen som helst betydelse.
2014-01-01, 03:31 | #38 | |
Citat:
2014-01-01, 13:21 | #39 | |
Citat:
Måste tillägga också att det känns lite smått patetiskt att atg ist för att fixa sina avtal med utländska partners ska börja här i Sverige och strypa dom svenska spelarna som då får skit för det som händer utomlands. Men det är väl så det fungerar i världen, smiska dom oskyldiga som står lydigt på sidan och tittar på när Herr Kauninis i Estland , George i Sydafrika eller Mike i USA "spränger banken" hos atg och plockar varenda JP som svenska spelare surt bygger upp till. Nej lösningen kanske är att varje land kan spela om sin egen pott så kan dom i utlandet spela för sina miljoner om dom vill det utan att det rör "vår" omsättning. Lär inte drabba oss svenskar så hårt ändå då vi i princip har stått för hela omsättningen själva på streckspelen sedan hösten 73. Är ju inte för än på senare år när intresset för våra streckspel har växt enormt i utlandet som det också har gått rakt åt helvete med det mesta för atg när begränsningar,regler och tjaffs ska ställa till det och det är inte pga dom spelen som lämnas in inom vårt lands gränser iaf det är en sak som är säker. Atg måste vårda det som är kvar för den dagen Britta slutarspela med tantgänget varje vecka eller Bengt slutar köpa sin 150kr Harry Boy varje omgång pga av all skit som travet idag dras ned i så kommer det inte finnas några pengar att spela om utan den dagen kommer dom få spelare som är kvar bara byta pengar med varandra i längden. Gott Nytt På Er!
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av sandro den 2014-01-01 klockan 13:26. |
||
2014-01-01, 15:39 | #40 | |
Citat:
Om ATGs info stämmer, och om alla sjurättskuponger kommer från samma konto, måste de ha använt en simplare typ av system. Det skulle vara lite småfestligt om de haft en vanlig ABC-ranking och sen suttit och monterat ihop de olika kupongerna "för hand" för att klara robotgränserna för ett konto. För visst är det mer eller mindre bekräftat att alla 20 rader med 7 rätt kommer från samma konto? |
||
2014-01-02, 10:34 | #41 | |
Citat:
Det brukar ta ett gäng dagar för dem att få ut informationen från partnern. Målvinst är inte det enda som är utmärkande för de här spelarna. Du har helt rätt i att man förmodligen inte använder tekniker med samma precision som enkelradsvarianterna ger. Kruxet är dock fortfarande att det inte är i speltekniken som de här spelarna skapar sitt övertag. När man tvingades ge upp enkelradsvarianterna blev man tvingad att sluta täcka upp för "låga utdelningar". Variansen ökar men ROI ökar eftersom dessa rader ändå spelades med förväntad förlust. Uttryck som "verkliga robotspelare" menar jag saknar mening eftersom det inte existerar robotspelare överhuvudtaget. ( ATG's definitioner är ju högst godtyckliga. Annars skulle de ju inte ha behövt ändra gränserna från de ursprungliga reglerna?? ) Därför är även diskussion om oväsentligt för trådens frågeställning.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2014-01-02 klockan 12:12. |
||
2014-01-02, 15:06 | #42 |
2014-01-02, 17:23 | #43 |
Sen borde väl vem som helst förstå att ökad omsättning medför ökat incitament att försöka påverka resultaten (såvida man inte istället lägger spelen efter spelstopp).
Jaja vad kan man vänta sig av sådant Harry-Boy bolag som ATG ?
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5) |
|
2014-01-02, 17:45 | #44 |
forts på föregående inlägg:
Jamen säger någon, ökad omsättning ger möjlighet att öka prispengar osv. Så blev det inte punkt. För egen del tycker jag inte det är ett dugg konstigt att ett bolag som vill få det till att Harry Boy är en champion (ROI ?) eller påstår att spelarna gillar V64 bättre än V65 även har en del andra underliga strategier på lager gång efter annan. .
2014-01-03, 01:34 | #45 | |
Citat:
1: Medel och kunskap i att kunna spela stort. Det är i sig inget fusk, men ATG har valt att stanna på den här nivån och peka på detta som det stora i skandalen. 2: Att få en bra rabatt på sitt spelande bättrar på oddsen ordentligt, men fortfarande så är oddsen emot dig. 3: Nu lägger vi till en fet jackpot att spela om, och vips så kan det med rabatt på spelandet och idel V7-spelande finnas ett bra övervärde. Låt oss ta omgången i lördags som exempel. Sjurättspotten hade vid allt annat lika innehållit c:a 30,3Mkr om det inte varit jackpot. Men nu kom det 28,9Mkr till i potten, och vips så spelade vanliga svenska spelare med c:a 28% mer i sjurättspotten än man satsat. Det är ett rätt så schysst odds. Med lite rabatt på spelandet så kanske man har 50% mer pengar i potten än man borde ha. Återstår då att klura på vilken utdelning det blir, var skall tyngden på systemet ligga? 4: Nu kommer vi till det läskiga i historien. Om man vet att t.ex. Kenneth Haugstad som var favorit med två i lördags skulle köra blankt, så ökar sannolikheten för att man skall kunna konstruera ett riktigt slagkraftigt system utan att ha med en massa överspelade favoritrader. Oddsen för att vinna blir nu riktigt bra. A perfect match!