|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-12-29, 13:13 | #1 |
Vilka åtgärder kommer ATG ta mot robotspelare?
Tänkte att vi kanske kunde snacka om vad vi TROR att atg.s åtgärder kommer bli om det visar sig att spelen från Estland i helgen var robotspel (ganska troligt att det var det).
Snack om det är fel eller inte behöver ni inte ta i den här tråden utan bara eventuella åtgärder som atg kommer ta så slipper vi allt tjaffs och 72 sidor om hur fel eller rätt det är. ATG har visat med sin begränsning på antalet system som får lämnas in att dom är starkt emot det här och utdelning av varningar till kunder som går över gränserna har utdelats MEN dom har kunnat plocka ut sina miljoner utan problem och sedan antagligen som nu bara hittat andra personer att regga på atg och lämna in sina spel hos (tex folk i Estland som ställer upp med sina namn och personnummer?) Skulle det här visa sig vara ett robotspel helgen som var så kommer ju atg garanterat att göra något åt det. Direkta avstängningar utan varning? Minskar gränserna ännu mer för hur många system som är tillåtet / kund? Är det möjligt att det till och med blir så i framtiden att det tex bara får lämnas in 10 talet kuponger / kund hos atg på nätet och i butik MÅSTE man lämna personnummer och verifiera sig när man lämnar in kuponger eller använda sig av sitt atg kort så det syns hur många kuponger man har lämnat in? I ett samhälle där man idag knappt får åka buss eller tåg utan att visa giltig ID handling eller sätta in 10.000 kr över disk på banker utan att visa kvitto på vart pengarna kommer ifrån så låter det inte som helt orimliga åtgärder som skulle kunna komma från atg? På så sätt så skulle dom ju iaf gå stenhårt på sin redan inslagna väg att motverka robotspelare då dom i så fall skulle behövs orimligt många konton hos atg för att kunna lämna in sina spel om taket tex var 10 system / kund. Vad tror ni om ni får leka lite med tanken? Som sagt var ingen tråd att snacka in om det är fel eller inte så håll er gärna till ämnet.
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) Senast redigerad av sandro den 2013-12-29 klockan 13:15. |
|
2013-12-29, 13:22 | #2 | |
Citat:
Vad menar du sälv med robot-spel? Är det att spela med datorgenererade reducerade system eller något annat? De här spelarnas "övertag" har aldrig handlat om reduceringstekniker och liknande. Att ATG har fått det att framstå på det sättet är en stor SKANDAL och tragedi. ATGs systembegränsningar skapar mer problem för 100-tals svenska andelsbolag än det gör för de här spelarna. Jag förutsåg den här utvecklingen samma dag som reglerna infördes. Läs http://perssonbloggar.se/2013/10/de-...#comment-17914 Min gissning är att de inte gör något åt det alls. Om något så kommer systembegränsningarna att lättas. Observera att systembegränsningarna aldrig hade en chans att vara något annat än ett tandlöst sätt att visa handlingskraft.
Migge (+1) Senast redigerad av Strappa71 den 2013-12-29 klockan 13:26. |
||
2013-12-29, 13:37 | #3 | |
Citat:
Att atg slår ifrån sig till nästan 100% kan ju vara för att dom själva inser att dom är i skiten från början och satte sig där i samma tidpunkt som dom införde dessa regler om tak på antal system. Sedan att det var tandlöst eller inte, dom följde ju iaf upp det en tid efter och skickade ut varningar bla till spelare här inne på sharps som då visade upp mailet dom hade fått från atg efter att ha gått över gränserna för antal tillåtna system. Men jag håller med dig om att det mycket väl kan bli så att dom släpper på dom gränserna som dom har satt eller så kniper dom åt dom hårdare och sitter i nuläget och funderar ut vad nästa åtgärd blir, när det gäller atg så kan man ju inte bli förvånad längre. Iaf helt säker på att det inte kommer se ut som det gör nu under en längre tid utan det kommer bli antingen eller, sitta tysta är inte atg.s melodi direkt. Skulle det sedan vara någon spelare som får en varning för att ha gått över gränserna så skulle ju vilken normal person som helst tänka till lite och inte göra det igen (iaf inte från samma konto) då det är uppenbar risk att insatsen samt vinsterna behålls av atg om det händer igen. Sedan finns det ju helt klart ett mönster som jag tycker är ganska uppenbart, i början så sjöade Finland rejält varenda JP omgång på V86,V64.a och V75 tills gränser och varningar kom, efter det så vinner någon från Sydafrika under en JP omgång? Jätte JP nu i helgen och då ploppar Estland upp på kartan rejält och tar hem nästan 23 mille? EDIT : Glömde bort USA också som sjöade någon omgång? Tro mig nästa gång det är stor JP på V75 så kommer det vara ett nytt land som tar över 20 miljoner. Dom leker ju med atg bara och det vet atg om, just därför tror jag att det kommer fler åtgärder.
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) Senast redigerad av sandro den 2013-12-29 klockan 13:48. |
||
2013-12-29, 13:43 | #4 | |
Citat:
De försökte sitt bästa genom något som de trodde skulle stoppa "rabatt"-spelarna. Att kalla dem för "robot"-spelare är direkt felaktigt och det är väl det enda som ATG har lyckats med i den här härvan. Dvs att få bort fokus från det verkliga problemet. Att de ska göra en total-pudel och erkänna att det aldrig var speltekniken som var "orättvis" är att begära för mycket. Men tycker du inte att det är märkligt att enkelradsspelande utan några som helst begränsningar inte alls ses som fusk när man spelar hos Svenska Spel?
2013-12-29, 13:51 | #5 |
ATG skiter nog i detta, det går inte att jaga detta spel in aburdum. Det de snarare kommer att försöka med att att omförhandla avtalen med sina utländska partners i takt med att de går ut. Utländska partners kan förvänta sig en mycket sämre provision så att kickbacken till spelare måste hållas på en låg eller obefintlig nivå.
I förlängningen får man väl också börja titta på detta med jackpott, för det är mestadels när det är jackpott som de riktigt stora spelen från utlandet dyker upp. Igår var halva sjurättspotten jackpottpengar, och återbetalningen var drygt 90% av en hög omsättning på 103Mkr.
2013-12-29, 14:46 | #6 | |
Citat:
Klart det är märkligt att det kan spelas obegränsat med enkelrader hos svs men det ska vara en gräns hos atg, men än en gång om du läste det första inlägget jag gjorde så handlar det inte om rätt eller fel i tråden utan det snacket kan ni skapa en annan tråd för. Jag är helt neutral i saken och förstår inte ens varför du ställer frågan. Det handlar om vad nästa åtgärd från atg.s sida kan bli eller om dom släpper det helt.
2013-12-29, 14:49 | #7 | |
Citat:
Jag tycker att bakgrunden till åtgärderna är väsentliga för att kunna spekulera om fortsättningen. Om den sanna anledningen till begränsningarna är en annan än den man visar utåt så har det ju en enorm inverkan på vad man kan/tänker göra i nästa steg.
2013-12-29, 15:08 | #8 |
För att förtydliga. Jag tror ATGs systembegränsningar tillkom för att störa specifika spelare som de inte kunde hitta på någon annan åtgärd mot.
Något generellt stopp för reducerade system lär man aldrig ha haft i tankarna. Att helt andra spelare också drabbades var så att säga "collateral damage", en smäll man valde att ta. Att dra det till det extrema och begränsa antalet system till t ex under 100 fyller precis som vi redan har sett ingen funktion. Enda effekten blir att fler "oskyldiga" drabbas. Därför tror jag inte att de kommer att skärpa gränserna ytterligare.
2013-12-29, 15:10 | #9 | |
Citat:
Här är ditt "misstag". Den slutsatsen menar jag är helt felaktig.
2013-12-29, 15:35 | #10 | |
Citat:
Dom hade ju för fan ett krismöte/presskonferens där dom bjöd in vilken som helst att säga sin sak om vad som skulle göras för att stoppa det hela. Så jo dom är att riktigt emot det och är helt säkert livrädda att fler liknande fall med misstänkta robotspel ska resultera i att dom kommer vara dom enda som spelar samtidigt som en STOR kundkrets som bidrar till stora delar av potterna ska tröttna på all skit och lägga av med travspelandet. Det finns inga pengar hos atg,därav sparpaket efter sparpaket där tävlingarna på samtliga banor snart endast kommer kommenteras av atg-lives egen speaker samtidigt som dom på banorna runt om i landet får sparken (detta system har det redan nu börjat fixas för på en del banor). Pengamässigt så kommer svenssons alltid vara viktigare att behålla för atg än "robotspelare" som spelar 1 gång varannan månad. Tröttnar dom som vi kallar "packet" att spela så kommer det inte finnas några pengar att spela om ,det kommer atg aldrig tillåta för det kommer i så fall vara kanonkulan som sänker hela skeppet. just därför är jag säker på att några fler åtgärder kommer oavsett vad några enstaka personer säger om det, vad man kunde uttyda ganska klart av hysterin när den var som värst mot "robotspelare" var att 90% av dom som kommenterade det var emot det och då blir det även dom 90% som atg vill behaga och behålla Inte dom 10% spelare som är kvar som inte spelar vanliga omgångar och bidrar till något utan bara käkar upp halva JP kassan via miljonsystem max en gång i månaden och käkar upp packet. Oavsett om det är rätt eller fel med robotspel så tycker jag man ska ha respekt för folk som spelar nästan dagligen och bygger upp till super JP.s ist för att respektera folk som inte bidrar till något mer än att sitta och vänta på en JP omgång och sedan blåsa alla som byggt upp till den. Kom ihåg att utan svenssons som spelar dagligen så skulle det aldrig bli något JP att tala om och travspelet skulle dö ut hos atg.
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av sandro den 2013-12-29 klockan 15:41. |
||
2013-12-29, 15:49 | #11 | |
Citat:
Enligt ATG så är det som ligger precis under gränsen inte lika med "robot-spel" och det som ligger precis över är djupt orättvist och förbjudet. Det är alltså något högst godtyckligt och jag menar på fullt allvar att den sanna anledningen till begränsningarna är att man vill försvåra för specifika spelare. Detta kan man såklart inte kommunicera utåt. Den verkliga problemet ligger på ett helt annat plan där de är totalt bakbundna och inte KAN agera. Med systembegränsningarna har man fått det att se ut som att man har "agerat". Men mot vad? Det är alltså helt populistiska åtgärder. Några kritiska frågor ställdes aldrig på den nämnda pressträffen som helt enkelt var ett spel för gallerierna. Den spelinfo som skulle kunna reda ut begreppen i den här soppan betraktas som affärshemligheter.
2013-12-30, 18:43 | #12 |
Det finns såklart en möjlig åtgärd. Men den är inte direkt emot spelarna utan snarare mot partners som inte håller sig till avtalen.
Och det är såklart att stänga av dem.
2013-12-30, 22:19 | #13 |
Först: denna gång verkar inga robot-regler ha brutits. Enligt vinstlistan tycks genomsnittskostnaden per "estlandssystem" ligga en bra bit över 1000 kronor. Med V7-alternativet kan man ha 2000 delsystem så en totalinsats på 4 miljoner kronor är fullt möjlig i detta fall. Så frågan om eventuella ytterligare begränsningar är klart motiverad. Vill man stoppa möjligheten att spela jättestora system?
Ingenting kan uteslutas om opinionen blir besvärande, men det verkar helt vansinnigt. Bättre då att visa exempel på stora system som gått totalsnett. Då blir alla glada. De kan ju ta några av mina. Dessutom, om det bara handlar om systemets storlek och inte antalet delsystem, verkar det ganska lätt att dela upp spelet på olika konton utan att något går att bevisa. Tror dock inte man kommer att begränsa antalet delsystem ytterligare. De gigantiska enkelradssystemen är borta och det är redan nu många vanliga svenska kunder som inte längre kan komponera systemen som de vill. En sak som jag inte tror att ATG ger sig på, är att ge medvetet felaktig information. Jag vill gärna tro det i alla fall! Konsekvenserna om det avslöjades skulle bli förödande. Skulle ATG hitta ett fall där man kan bevisa robotspel tror jag inte man skulle tveka en sekund att slå hårt. Samarbetspartnern kommer att stängas av och har man möjlighet att hålla inne vinsten kommer man att göra det. Men har inte Internationella Partners samma automatiska spärr som ATG? Sen har vi fallet när ett spel delas upp på 2-3 användare utan att det går att bevisa solklart. Då är mitt tips att ATG lägger locket på. Möjligen kontaktar man berörda spelare och låter dem förstå att de har ögonen på sig och ber dem kamma sig. Grundtips: ATG gör så lite som möjligt. Senast redigerad av overpace den 2013-12-30 klockan 22:32. |
|
2013-12-31, 00:25 | #14 |
Precis som Strappa, Hatten, jag själv och några till påpekat i varierande skrivningar en längre tid är definitionen robotspel och åtgärderna mot dessa inget annat än en ”red herring” – en vilseledande manöver i ett desperat försök att lugna opinionen.
ATG vill inte under några som helst omständigheter förlora utlandsAffes omsättning trots att de på grund av för utlandsombuden mycket fördelaktiga villkor bara ger ATG en försvinnande liten vinst om ens någon. Sådana usla avtal som ATG ingått vittnar om en närmast osannolik inkompetens eller om korruption. Finns det något ytterliggare alternativ? Jag har grubblat i månader! När ATG införde robotförbudet visste man helt säkert - liksom flera av oss vanliga inhemska spelare lika säkert förstod - att utlandsAffe snabbt skulle lösa problemet för sin del. Visserligen är kompetensen beträffande spel och spelares tänkande milt uttryckt bristfällig i ATG-huset men att inkompetensen skulle vara total även när det gäller affärsmässiga avtal kan jag INTE på något sätt tro. Problemet är inte hur utlandsAffes system är uppbyggda utan att de kan lämnas in med rejäla rabatter (rejkbacks) på upp till över 20 % och trots att de är megastora och utskrivna på mängder av kuponger kan lämnas in så sent beräknade på övriga spelares inlämnade spel vilket är omöjligt att göra inifrån Sverige. Spelare i Australien, Tasmanien, Estland, Sydafrika med flera länder är precis lika intresserade i vår hästsport som vi är i deras oavsett vad ATG vill få oss att tro. Affe äger också mycket troligt redan något/några av utlandsombuden och kan med detta ha full kontroll vid systeminlämningen. I mina ögon är det ett möjligt ”tvätteri” och därtill också en ”gräddfil”. ATG´s ovilja till transparens – vilket de ger sällsynt krystade förklaringar till - talar också för att de ”måste” dölja diverse obehagligheter. Almen |
|
2013-12-31, 00:28 | #15 | |
Citat:
Det jag avser är att man medvetet har "snott" befintliga kunder med ej tillåtna metoder och därför brutit mot avtalet och ATG kan utnyttja detta. ATG har till 99% kommit till vägs ende med den omöjliga målsättningen att stoppa missbruket av utländska ombud m.h.a. systembegränsningar.
2013-12-31, 00:46 | #16 |
@Overpace
Respektive partners alla rader lämnas in batchvis utan "kund-referenser". Det innebär att det är upp till varje partner att sköta begränsningarna för SINA kunder. ATG har rätt att granska underlaget men det är inget som sker per automatik. ATG visade tidigt att man menade allvar med avstängningar när partners bryter mot SINA åtaganden. Den läxan har de lärt sig till 99.99%. Kruxet är att det inte alls är svårt att manipulera inlämningsfilerna så att det inte finns en chans att bevisa att de är delar av ett större system om man verkligen ger sig fan på det. Mha lämpligt antal bulvankonton kan de ändå spela ungefär som de vill. Kunderna som spelar hos utlandsombuden har samma regler som oss men det är inget som påverkar de här syndikaten. Pudelns kärna är att inse att "robot"-gränserna är ytterst godtyckliga. De fick ju inte till det vid första försöket. Varför skulle de ha gissat rätt nu den andra gången? Sanningen är att det inte existerar någon magisk gräns där komplexiteten i utskrivna system utgör någon slags orättvisa.
2013-12-31, 01:28 | #17 |
Det är ganska uppenbart att man försöker tiga ihjäl problemet. OM det skulle bli vida känt bland ALLA Harry-spelare att det inte är någon ide att spela v75 längre pga utlandsaffe så skulle avtalen sägas upp oavsett kostnad.
Jag känner folk som spelar varje helg och har gjort det i många år men dom tror jag skojar när jag berättar om det här. Det låter långsökt att någon/några i ledningen har blivit gagnade av det här men så länge atg inte gör något åt det verkliga problemet växer ju misstankarna minst sagt. Jag lämnar fortfarande in min v75:a på lördagarna men det känns surt som fan varje gång. För jag vet att det kommer inte bli 10M som delas på 4 svenska spelare utan det kommer vara 1M som delas resten går till affe. Om jag nu någon gång skulle få någon utdelning på 7:an vill säga. Åter till topic. Jag ser det inte alls omöjligt att atg tar bort filinlämning helt och hållet. Om det blir vida känt att "robot spelare" snor alla Harryspelares Pengar så kan ägg stolsera med att dom har tagit bort möjligheten helt och hållet. Vidare så löser ju problemet med utlandsaffe sig självt i och med att atg använder tekniker med en "klumpfil" så att varken atg eller någon annan kan ha någon insyn i vad som händer där. Om dom kommer på ett fint sätt att presentera vinnare så kanske dom inte ens behöver nämna att dagens 7:a gick till Estland till exempel. |
|
2013-12-31, 01:32 | #18 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Eftersom xml filen vi lämnar in är uppbyggd enligt nedan, är det bara att splitta upp den i lämpligt antal filer.
Har du 100000 system gör du 20 filer, och numrerar couponid="1" till 5000 så är problemet löst. Programmet för att göra det fixar alla som har lite programmeringserfarenhet på en timme. <betcoupons> <v75Coupon couponid="1" date="2013-12-28" betmultiplier="1" v7="1"> <leg legno="1" marks="000000001000000" r1="3" r2="10"/> <leg legno="2" marks="110101000100000" r1="11" r2="12"/> <leg legno="3" marks="110010111100000" r1="11" r2="12"/> <leg legno="4" marks="110000000100000" r1="6" r2="3"/> <leg legno="5" marks="000000000100000" r1="5" r2="7"/> <leg legno="6" marks="000000100000000" r1="9" r2="10"/> <leg legno="7" marks="111110010010000" r1="9" r2="6"/> </v75Coupon> <v75Coupon couponid="2" date="2013-12-28" betmultiplier="1" v7="1"> <leg legno="1" marks="110000000000000" r1="3" r2="10"/> <leg legno="2" marks="110101000100000" r1="11" r2="12"/> <leg legno="3" marks="110010111100000" r1="11" r2="12"/> <leg legno="4" marks="010000000000000" r1="6" r2="3"/> <leg legno="5" marks="000000000100000" r1="5" r2="7"/> <leg legno="6" marks="000000100000000" r1="9" r2="10"/> <leg legno="7" marks="111110010010000" r1="9" r2="6"/> </v75Coupon> </betcoupons> Citat:
2013-12-31, 01:38 | #19 | |
Citat:
Spelade du på atg.se före filinlämningens dagar? Det gick att lämna in reducerade system "automatiskt" redan då. Samma tekniker som användes på den tiden skulle snabbt återupplivas om man tog bort filinlämningen. Och vilka tror du skulle vara snabbast med att lösa problemet? Självklart de kapitalstarka syndikaten som då skulle få ett ÄNNU större övertag på spelarkollektivet. ATG öppnade möjligheten för filinlämning för att öka tillgängligheten på inlämningsfunktionen för "vanliga spelare" som var j-ligt irriterade på att de som spelade reducerat "blockade" inlämnings-servrarna. Att de skulle gå tillbaka till ett sånt alternativ har nära noll sannolikhet.
2013-12-31, 02:01 | #20 | |
Citat:
Det ska bli mycket intressant att följa ATG´s reaktion och förklaringar när ett sådant ägarförhållande (snart?) avslöjas vilket naturligtvis är mycket angeläget. |
||
2013-12-31, 03:24 | #21 |
släpp robotspelarna fria å låt de lämna in bongar obegränsat det är ända bara matematiskt uträknat genom statistik med det stämmer ej till 100 varje gång så lät de spela så atg omsätter ännu mera ,bara en jävla massa dravel om robotspelarna som omsätter miljoner även om jag skulle göra det på lotto så blir jag ej ensam ändå med tex 2 rätt på joker
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+5) |
|
2013-12-31, 07:08 | #22 |
En variant på det hela är att ATG inte släpper någon information om streck eller insats per ekipage förrän efter spelstopp.
2013-12-31, 08:59 | #23 | |
Citat:
Är du säker på att du ens vill testa en sådan idé Viroid? Det skulle sänka spelomsättningen lika mycket eller mer än alla skandaler tillsammans.
2013-12-31, 10:49 | #24 | |
Citat:
Sen är det inte så enkelt som att 1 kupong = 1 system. Ett system är en kupong multiplicerat med eventuell flerbong och multiplicerat med 2,5 för V6/V7/V8.
2013-12-31, 10:59 | #25 | |
Citat:
För den som verkligen gå runt reglerna tror jag att det krävs lite mer ansträngning än så. Men det är ändå ingen raket-forskning.
2013-12-31, 11:03 | #26 | |
Sharp$: 8333Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Xml filen är otroligt enkel att hantera, för att få in 20*5000 kuponger lär man behöva 20 atg konton, men om man nu vill lämna in så stort har man säkert fixat det. Det finns absolut ingen möjlighet för Atg att förstå det är ett reducerat system vi pratar om.
2013-12-31, 11:06 | #27 | |
Citat:
Det är omöjligt att upptäcka. Är du orolig ändrar du tidsstämpel, är lite konstigt om alla systemen skapades samma sekund, se nedan <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <issuer xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:noNamespaceSchemaLocation="http://webservice.atg.se/schemas/atg_filebetting.xsd" company="Joker Software AS" product="Jokersystemet" version="11.14" createddate="2013-12-31" createdtime="10:58:33" schemaversion="ATG File Betting XSD ver 1.8"> <betcoupons> <v75Coupon couponid="1" date="2014-01-04" betmultiplier="1" v7="1"> <leg legno="1" marks="100001000100000" r1="9" r2="7"/> <leg legno="2" marks="000001000000000" r1="7" r2="12"/> <leg legno="3" marks="010111100000000" r1="1" r2="11"/> <leg legno="4" marks="100010000000000" r1="9" r2="6"/> <leg legno="5" marks="000000000100000" r1="2" r2="1"/> <leg legno="6" marks="010100000110000" r1="12" r2="1"/> <leg legno="7" marks="100011000000000" r1="7" r2="10"/> </v75Coupon> <v75Coupon couponid="2" date="2014-01-04" betmultiplier="1" v7="1"> <leg legno="1" marks="000100000000000" r1="1" r2="6"/> <leg legno="2" marks="000001100000000" r1="12" r2="3"/> <leg legno="3" marks="010111100000000" r1="1" r2="11"/> <leg legno="4" marks="100010000000000" r1="9" r2="6"/> <leg legno="5" marks="000000000100000" r1="2" r2="1"/> <leg legno="6" marks="010100000110000" r1="12" r2="1"/> <leg legno="7" marks="100011000000000" r1="7" r2="10"/> </v75Coupon> </betcoupons> </issuer>
2013-12-31, 11:11 | #28 | |
Citat:
Ni får fundera vidare... ;-)
2013-12-31, 11:23 | #29 | |
Citat:
Kanske lite misstänkt om det börjar komma in jättesystem med checksummefel, men att bevisa oegentligheter lär inte bli lätt.
2013-12-31, 11:34 | #30 | |
Citat:
Exakt hur det görs tekniskt är rätt ointressant för den här trådens syfte. Det räcker att konstatera att det är görbart och att begränsningarna mot det påhittade begreppet "robot-spel" aldrig kommer att få påstådd effekt. Däremot kommer de att få "avsedd effekt". Dvs att höja medelinsatsen per kupong tillräckligt mycket för att allmogen ska tro att allt är frid och fröjd.
2013-12-31, 12:15 | #31 |
@strappa där ser man vad lite jag vet det jag vill ha sagt är väl egentligen att atg verkar vilja krånkla i stället för att lösa problemet och dom verkar ta till vilka medel som helst för att slippa tvaga sin byk! Och jag hoppas att ALLA spelare får reda på läget. Jag drar i alla fall mitt strå till stacken.
|
|
2013-12-31, 12:54 | #32 | |
Citat:
Jag tror att ATG bryr sig om alla sina kunder, så det här kommer inte att genomföras. Det enda rätta är att man tar itu med de utländska avtalen i takt med att de går ut.
2013-12-31, 13:10 | #33 | |
Citat:
Precis som du säger så är det ju inga problem för dessa personer att använda sig av bulvankonton och det är vi nog alla på samma linje på. Möjligt att inte atg gör något alls angående begränsningarna om n¨got mer robotspel skulle dyka upp, men ganska säker på att dom varnar partnern som tagit spelet samt fryser alla vinster. Enda sättet som atg skulle kunna ställa till det på för dom är att sätta riktigt grova begränsningar som tex V75 tillsammans har där 4 system / bolag är tillåtet. Säg att det skulle vara en gräns på 4 system / kund i framtiden om det spårar ur helt, det innebär att dom här spelarna kommer få problem när dom behöver tusentals bulvankonton. Att en så låg gräns skulle införas känns otroligt långsökt och därför är det nog så att inte mycket kommer hända från atg.s håll i det hela.
2013-12-31, 18:18 | #34 |
Hehe (eller snyft)
4 system per Land vore lagom (ironi). Ingen ska få mig att tro att våra svenska idiotregler gäller för dessa "Internationella Partners" som med säkerhet i stor utsträckning är privatägda. Hur svårt kan det vara att skicka in spel till ATG med lite extra krusiduller o flera konton via en sådan Partner, som dessutom har grotesk provision. Hatten av för Hatten som så flitigt för vår talan. Edit: och må ATG dö sotdöden. .
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2013-12-31 klockan 18:24. |
|
2013-12-31, 19:23 | #35 |
Värst av allt tycker jag är: ATG slutar redovisa streck %en, robotspelen syns inte alls på samma sätt med den nya redovisningen insatsprocent. På det sättet vill man tysta spelarkåren likt dagens politikers lögner och 1/2-sanningar. Nej ATG får väl bara acceptera att man tecknat usla avtal med andra parter. Känner för bojkott av V 75, ej j-pot omgångar tills man åtminstone kör med öppna kort.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
gosper (+2) |
|
2013-12-31, 22:53 | #36 |
Alltså, sitter här på nyårsaftonkvällen och finner detta intressantare än både champis o Butch Cassidy&Sundance Kid. Tack alla, för nyttig utbildning.
Att kringgå reglerna och manipulera systemen tycks inte innebära några problem om man verkligen vill. Nu tror jag i och för sig, att syndikaten kommer långt bara på gigantiska system och gigantisk rakeback. Men, men...när jag försöker förstå hur Estlandssystemet varit uppbyggt för att klara robot-reglerna med ett konto, så går jag bet. Den rätta raden fanns med på sex olika kuponger...it makes no sense. Körde man matematiskt i 2-3 lopp? Nåja, det kan väl göra detsamma. De visste i alla fall vad de gjorde. ATG kommer nog att hålla lägsta möjliga profil i denna fråga. Detta är ju Uppdrag Granskning-kaliber med råge. Jag önskar alla ett Gott Nytt År med följande erbjudande: ger 100 ggr på att ATG når målen i sitt nya MANIFEST...och 1,01 på ATG som vinnare i Pajas-VM! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2014-01-01, 03:11 | #37 | |
Citat:
Estlandsvinnarna hade sammanlagt 20 rader med 7 rätt. Det var 6 kuponger med sammanlagt 8 system som spelade "Endast V7". Det blir 20 rader med 7 rätt. Det går absolut att tänka sig att målvinsten var runt 20M med några utvalda nyckelhästar som vinnare. Då räknar man ut vad den förväntade vinsten på dessa rader blir och kör de raderna lämpligt antal ggr. Om raderna hamnar på samma eller olika system har ingen som helst betydelse.
2014-01-01, 03:31 | #38 | |
Citat:
2014-01-01, 13:21 | #39 | |
Citat:
Måste tillägga också att det känns lite smått patetiskt att atg ist för att fixa sina avtal med utländska partners ska börja här i Sverige och strypa dom svenska spelarna som då får skit för det som händer utomlands. Men det är väl så det fungerar i världen, smiska dom oskyldiga som står lydigt på sidan och tittar på när Herr Kauninis i Estland , George i Sydafrika eller Mike i USA "spränger banken" hos atg och plockar varenda JP som svenska spelare surt bygger upp till. Nej lösningen kanske är att varje land kan spela om sin egen pott så kan dom i utlandet spela för sina miljoner om dom vill det utan att det rör "vår" omsättning. Lär inte drabba oss svenskar så hårt ändå då vi i princip har stått för hela omsättningen själva på streckspelen sedan hösten 73. Är ju inte för än på senare år när intresset för våra streckspel har växt enormt i utlandet som det också har gått rakt åt helvete med det mesta för atg när begränsningar,regler och tjaffs ska ställa till det och det är inte pga dom spelen som lämnas in inom vårt lands gränser iaf det är en sak som är säker. Atg måste vårda det som är kvar för den dagen Britta slutarspela med tantgänget varje vecka eller Bengt slutar köpa sin 150kr Harry Boy varje omgång pga av all skit som travet idag dras ned i så kommer det inte finnas några pengar att spela om utan den dagen kommer dom få spelare som är kvar bara byta pengar med varandra i längden. Gott Nytt På Er!
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av sandro den 2014-01-01 klockan 13:26. |
||
2014-01-01, 15:39 | #40 | |
Citat:
Om ATGs info stämmer, och om alla sjurättskuponger kommer från samma konto, måste de ha använt en simplare typ av system. Det skulle vara lite småfestligt om de haft en vanlig ABC-ranking och sen suttit och monterat ihop de olika kupongerna "för hand" för att klara robotgränserna för ett konto. För visst är det mer eller mindre bekräftat att alla 20 rader med 7 rätt kommer från samma konto? |
||
2014-01-02, 10:34 | #41 | |
Citat:
Det brukar ta ett gäng dagar för dem att få ut informationen från partnern. Målvinst är inte det enda som är utmärkande för de här spelarna. Du har helt rätt i att man förmodligen inte använder tekniker med samma precision som enkelradsvarianterna ger. Kruxet är dock fortfarande att det inte är i speltekniken som de här spelarna skapar sitt övertag. När man tvingades ge upp enkelradsvarianterna blev man tvingad att sluta täcka upp för "låga utdelningar". Variansen ökar men ROI ökar eftersom dessa rader ändå spelades med förväntad förlust. Uttryck som "verkliga robotspelare" menar jag saknar mening eftersom det inte existerar robotspelare överhuvudtaget. ( ATG's definitioner är ju högst godtyckliga. Annars skulle de ju inte ha behövt ändra gränserna från de ursprungliga reglerna?? ) Därför är även diskussion om oväsentligt för trådens frågeställning.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2014-01-02 klockan 12:12. |
||
2014-01-02, 15:06 | #42 |
2014-01-02, 17:23 | #43 |
Sen borde väl vem som helst förstå att ökad omsättning medför ökat incitament att försöka påverka resultaten (såvida man inte istället lägger spelen efter spelstopp).
Jaja vad kan man vänta sig av sådant Harry-Boy bolag som ATG ?
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5) |
|
2014-01-02, 17:45 | #44 |
forts på föregående inlägg:
Jamen säger någon, ökad omsättning ger möjlighet att öka prispengar osv. Så blev det inte punkt. För egen del tycker jag inte det är ett dugg konstigt att ett bolag som vill få det till att Harry Boy är en champion (ROI ?) eller påstår att spelarna gillar V64 bättre än V65 även har en del andra underliga strategier på lager gång efter annan. .
2014-01-03, 01:34 | #45 | |
Citat:
1: Medel och kunskap i att kunna spela stort. Det är i sig inget fusk, men ATG har valt att stanna på den här nivån och peka på detta som det stora i skandalen. 2: Att få en bra rabatt på sitt spelande bättrar på oddsen ordentligt, men fortfarande så är oddsen emot dig. 3: Nu lägger vi till en fet jackpot att spela om, och vips så kan det med rabatt på spelandet och idel V7-spelande finnas ett bra övervärde. Låt oss ta omgången i lördags som exempel. Sjurättspotten hade vid allt annat lika innehållit c:a 30,3Mkr om det inte varit jackpot. Men nu kom det 28,9Mkr till i potten, och vips så spelade vanliga svenska spelare med c:a 28% mer i sjurättspotten än man satsat. Det är ett rätt så schysst odds. Med lite rabatt på spelandet så kanske man har 50% mer pengar i potten än man borde ha. Återstår då att klura på vilken utdelning det blir, var skall tyngden på systemet ligga? 4: Nu kommer vi till det läskiga i historien. Om man vet att t.ex. Kenneth Haugstad som var favorit med två i lördags skulle köra blankt, så ökar sannolikheten för att man skall kunna konstruera ett riktigt slagkraftigt system utan att ha med en massa överspelade favoritrader. Oddsen för att vinna blir nu riktigt bra. A perfect match!
2014-01-03, 14:13 | #46 |
Hans Skarplöth:"Jag vill i det sammanhanget betona att robotspelen inte var något olagligt på något sätt, men anledningen till att vi införde systembegränsningar handlade om en enda sak: trovärdighet."
Nu erkänner t o m ATGs vd att precis som jag och många andra har mässat under nästan hela året så var begränsningarna en rent populistisk åtgärd för att leda bort verksamheten från det verkliga problemet.
2014-01-03, 18:41 | #47 |
Tyvärr så är svaret på frågan i rubriken lika givet som frustrerande.
ATG kommer INTE att göra någonting. Utlandssyndikaten är VIP-kunder för ATG och ska värnas till varje pris även om ATG utåt sett måste få det att se annorlunda ut. Retorik är en sak – handling en annan. Vad är det som räknas? Vad pappa säger eller vad pappa gör? Av dunkla skäl är ATG mycket kortsiktiga i sin omsättningsjakt och struntar fullständigt i att ett stort nettoutflöde av vinstpengar lämnar Sverige. Var syndikatens pengar kommer ifrån för verksamheter eller om man medverkar till penningtvätt är vad som synes heller inget problem för ATG. ATG är i detta avseende inte på något sätt unikt. Banker världen över agerar likadant när det gäller STORA kunder och STORA pengar. Problemet med kraftigt ökade risker rörande spelsäkerheten i kölvattnet av syndikatens megainsatser blundar ATG och ST också för. Borde inte till exempel dopningsprover ha tagits på hårt betrodda Hanna Banker och Cloud Connected (Axevalla 28/12) på grund av kraftiga underprestationer? Det enda, tror jag, som kan få ATG att tvingas agera rätt är – förutom en förtroendekollaps - komprometterande BEVIS på att utlandsombuden agerar mot gällande avtal och/eller att oegentligheter i form av till exempel korruption förekommit/förekommer inom ATG. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+5) |
|
2014-01-05, 03:21 | #48 |
vilken fantastiskt givande tråd ni skapar som skriver här på Sharps.
I slutändan står vi dock kvar precis där vi en gång började. Redan 2004 började Sydafrika som samarbetsparter. Omsättningen var tidigt uppe i 500 millar från utomnordiska samarbetspartners, samtidigt som vi i dag 10 år senare, spelar för en tiondel till Frankrike, till världens största travnation från världens nästa största travnation med flest och högst omsatta pengar per person i världen på trav. Remy påpekade redan då att ATG får leva med lägre vinster på utomnordiskt spel, men det skulle tillföra betydligt högre omsättning och av den anledningen stabilisera vinsten för ATG. Hur kunde REMY VETA att det fanns intresse och incitament för utlandsomsättning? Under 10 års tid har ingen brytt sig, förräns Remy började yra om hur framgångsrika dom var i Sydafrika och Tasmanien. Snacka om att ATG ångrar det utspelet. Kommer någon i håg när SydAffe tog alla pengar på Elitloppslördagen, Svanstedt vann med 12 oddsare som var streckad på 8% från spår 12, samt ytterligare en häst, och systemen var inlämnade med dessa två hästar som utgångshästar. Då kunde inte Remy heller hålla sig, utan basunerade ut att SydAffe vunnit, precis som alla andra som är delägare av systemen, man vill imponera på sina kompisar ? Hursomhaver, vad har ATG uppnått med sina kostsamma propagandaridåer: Vad ville ATG uppnå? ATGs stora problem som kommunicerades utåt av såväl inköpta journalister som av andra var följande: Låga ingångsvärden på streckspelen. SAMT att streckprocenten förändrades rejält när stora system kom in på fredagskvällen samt lördagsförmiddagen . ATG lovade lösa dessa problem, och lyckades över förväntan, ingångsvärdena är högre, och genom att ta bort streckprocenten och endast visa insatsprocent, så sker det ingen förändring som är tillräckligt stor för att Svenne ska bry sig. ATG har därmed lyckats slå tre flugor på smällen, dels påverkas inte insatsprocenten av spel på några miljoner, såvida spelen sker när omsättningen är tillräckligt hög. Ingångsvärderna är liknande de som var 2009-2010 och alltså har kritiken tystnat. Ingen kan i dag se stötspel på streckspelen, även om man spelar 1 mille med EN häst som spik, så påverkar det endast strecken med 10% mot när streckprocenten visades, alltså slipper ATG kritiken för att vara tandlösa mot STÖTSPEL. Eftersom ATG tidigt satte fokus på "robotspel" istället för på UtlandsAffe och rejkback, så skapades en fullständigt vilseledande retorik som spätts på av uselt insatta och ointresserade journalister, och för all del spelare. Det finns några lite mer insatta, såsom Strappa och Almen och några till som inser hur landet ligger, men nu börjar till slut också till och med ATGs lakejer vakna, vilket tyder på att ATG har något i pipeline, men VAD? Hur ska ATG komma tillrätta med UtlandsAffe, det går inte genom begränsningar, för det gynnar endast de vassaste på bekostnad av de sämre. Så för att inte visa sin bara rumpa i blåsten runt silvergrisen måste Skarplöth helt enkelt ta bort de bevis som i dag föreligger för problematiken. Vi kan vänta oss att transparensen runt utlandsvinster avtar(de är fortfarande på inget sätt uttömmande) Vi kan INTE vänta oss vad jag och flera andra upprepade gånger mailat ATG om, nämligen att varje enskild samarbetspartner ska visa såväl omsättning SOM vinster. För skulle det visa hur mycket pengar som de facto GÅR TILL UTLANDSAFFE så kommer omsättningen i Sverige sjunka med hälften. Man bör förmodligen också fråga sig av vilken orsak ATG håller sina utomnordiska samarbetspartners om ryggen?ATG/ST/SG tjänar brutto 4.28kr per omsatt 100kr, i jämförelse med 19kr i Sverige. ¨ Nettoinkomsten ligger på ca 50 miljoner per år, det skulle motsvara 285 miljoner i omsättning per år i Sverige, och det är nog ganska exakt vad om samma spelare som i dag omsätter över miljarden på utomnordiska samarbetspartners skulle omsätta i Sverige UTAN rejkback. dvs utan rejkback skulle samma spelare omsätta 75% lägre enär incitamenten i olika former saknas, för man ska ha klart för sig att det är huvudsakligen Svenskar som spelar utomnordiskt och äger samarbetspartners. MVH Hatten Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), the_mirage (+1), smak (+5), clarund (+5) |
|
2014-01-05, 22:17 | #49 | |
Citat:
Vill dock påpeka att trådstarten av mig var för att få igång lite snack och tillslut ha en tråd som består av inlägg som du,strappa och ett par till postar som innehåller riktigt intressant läsning. Av att döma av delar i ditt inlägg så kan man ju kort och gott säga alltså att atg ville fylla igen det "hålet" som fanns utåt och man lyckades få det att se bra ut genom att ta jord på ett annat ställe o fylla igen det med. Lik förbannat så står man nu med ett hål men som inte alla spelare ser.
2014-01-05, 22:53 | #50 |
mina snabba lösningar,jag är dock inte insatt i det hela till 100% så kan var helt fel ute
sätt en avgift på alla kuponger som lämnas in,då får man spela precis som man vill,men om man vill lämna in ett reducerat system på 10000 kuponger så får man ju även avgiften x10000 (avgiften kan vara samma som en rad?) + ta bort alla möjligheter att få bonusar och liknande,vill man vara med så betalar man det som står på biljetten ända sättet att visa sitt missnöje är ju att inte spela en omgång, så får vi se hur dom tycker då hörde även rykten om att stryktipset har en stor del av omsättningen från utlandet, har dom liknande problem? |
|
2014-01-06, 00:22 | #51 | |
Citat:
Ditt förslag skulle drabba 1000-tals spelare ( både småspelare och större bolag ) runt om i landet som helt enkelt inte skulle kunna lämna in de system som de vill längre. 2) Om det bara hade varit att "bara ta bort möjligheterna till bonusar" så skulle det till 110% sannolikhet varit gjort redan. Problemet är att man bedömer att det kommer att kosta orimliga belopp i kostnader för processer och skadestånd. 3) Stryktipset har ca 5% av sin omsättning i utlandet. Hur mycket vinster som går till utlandet på Svenska Spels poolspel är okänt eftersom de inte visar upp några vinstlistor alls. Dessutom räknar SvSp inte in det utländska spelet i teckenfördelningen. En sak har SvSp lyckats att få rätt. Och det är att spelstopp för utlandsspelet ligger ca 1 timme före det svenska spelstoppet.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2014-01-06 klockan 00:33. |
||
2014-01-06, 07:27 | #52 |
Snälla "fyllot" kan du inte läsa hatten1 :s inlägg !?
ATG har för att förtydliga: Öppnat möjligheter att lämna in spel via privatägda "Internationella Partners" där de som har möjlighet att sluta avtal med dessa kommer runt den hårda beskattning/spelavdrag vi har i det här landet, att "ta bort bonusar och liknande" vore naturligtvis bra men det är ju ATG själva som öppnat upp för detta och varför skulle de då vilja avskaffa det ? Det här har bla Hatten ältat under en längre tid men de flesta verkar ha svalt lögnen om "Robotspelens" fasor. Vidare, om de införde avgifter är ju frågan om det skulle gälla för dessa kunder, tveksamt.
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2014-01-06 klockan 07:46. |
|
2014-01-06, 10:03 | #53 | |
Citat:
Bonusar gör den nuvarande ledningen sitt bästa för att få bort, och jag är övertygad om att man ändå gör rätt som inte drar in ATG i några stora rättsprocesser. I takt med att avtalen löper ut kommer problemet att försvinna. Förhoppningsvis har ATG och staten då kommit överens om ett bättre avtal också som kan minska spelavdragen något, och ändå generera mer pengar till sporten.
2014-01-06, 15:44 | #54 | |
Citat:
Istället(?) för att förhandla med staten om allmänt lägre spelavdrag (omöjligt?) har de byggt en tunnel/bakdörr/"VIP Tax Free" åt några få storspelare. .
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) Senast redigerad av clarund den 2014-01-06 klockan 15:55. |
||
2014-01-06, 17:36 | #55 | |
Citat:
2014-01-10, 23:12 | #56 |
Det är en aning OT eftersom de stänger av "rabatt"-ar och inte "robot"-ar.
Men jag tycker att det ändå hör till tråden eftersom det aldrig har funnits några "robot"-ar som haft orättvisa fördelar med sin spelteknik. http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...n&utm_content=
2014-01-12, 12:49 | #57 |
Även om nu Estland utreds,så innebär det inte att vi sett en lösning på UtlandsAffes rejkbacks. För det första så är utredning inte lika med avslutat avtal.
Vad som hänt med de tre samarbetspartners som tidigare har utretts vet jag ej, vet någon av läsarna det? Dock finns det runt femton Utomnordiska samarbetspartners kvar att stänga ner. Samt att inga nya avtal sluts på liknande premisser. När detta skett så är det bara övriga problem kvar att ta hand om. |
|
2014-01-12, 13:11 | #58 | |
Citat:
vill de ge rakeback är det troligtvis tillåtet