Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-30, 01:03   #31

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
http://www.gamblersvardag.se/radpriset-spelar-roll
edit: ifs gäller de bara v4/v5 där de blir knas

Men annars också verkar ju alla länder utanför Sverige ha rakeback.

...ännu värre blir det om man i sverige spelar hos ombud med alla avgifter på inlämning och vinstuthämtning.

Kan en gissning på 30% skillnad i radpriset vara långt från sanningen?

men travar på
hur fan kan de vara tillåtet.. så sjukt jävla uselt! Dom borde verkligen ta tag i det problemet.. borde vara PRIO ETT!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 06:51   #32

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Köper inte det där alls. Händer titt som tätt att man sätter alla rätt på ramen men kan man inte hantera det borde man egentligen inte spela med pengar.
Själv bryr jag mig inte ett dugg, eftersom jag aldrig skulle kunna lämna in ramen i alla fall.

Alternativet är inte att antingen spela reducerat för 1000kr eller matematiskt för 5000. Spelar du för 1000kr reducerat och sätter alla rätt på ramen så finns det absolut inget som sägert att man skulle haft alla rätt om man spelat matematiskt.
Klart man kan hantera det, men visst skaver det lite. I synnerhet i början av ens reduceringskarriär när man ibland satte en hel del korkade villkor som sparade 6kr och liknande stolligheter. Det är därför det är viktigt att förstå innebörden av alla villkor man sätter upp, både för sig själv och tillsammans med andra villkor.
Gammal 2013-12-30, 09:34   #33

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
http://www.gamblersvardag.se/radpriset-spelar-roll
edit: ifs gäller de bara v4/v5 där de blir knas

Men annars också verkar ju alla länder utanför Sverige ha rakeback.

...ännu värre blir det om man i sverige spelar hos ombud med alla avgifter på inlämning och vinstuthämtning.

Kan en gissning på 30% skillnad i radpriset vara långt från sanningen?

men travar på
Inom Norden bara ytterst begränsade rakeback-möjligheter. Genom åren har storspelare från tid till annan ägt spelombud och därmed fått ca 3-4% i provision på sina egna spel.

När det gäller utom-nordiska partners så är det samma principer men upp till 25% återbäring.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 22:29   #34

MickeBadkarstravs avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 253
Standard

Reducera med verktyg

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Det som finns är själva reduceringsprogrammen som är fokuserade på att skapa systemen.

Det jag har tänkt mig är en helt neutral produkt som kan ta emot själva inlämningsfilerna och på ett hyggligt vettigt sätt visa upp utvecklingen längs omgången så att även den som inte är insatt i reduceringskraven kan hänga med.

Möjligen är det så att något av reduceringsprogrammen ger tillgång till en android-app för att följa systemet. Men det är inte alls lika tydligt och generellt som jag hade tänkt mig.

Tanken är att man efter varje lopp får se exakt hur många rader som systemet har kvar på respektive häst i alla kvarvarande avdelningar. Man ser alltså både vilka hästar man har kvar och hur starkt/svagt systemet står sig för dessa hästar.

Plus lite annat godis.

Såklart får det inte vara alltför dyrt. Poängen är bara att kunna redovisa systemet och följa med utan att alla ska behöva köpa samma reduceringsprogram.
Det här en utmärkt funktion som vi kommer lägga till på badkarstrav.se. under våren.

Tack !

Micke på Badkarstrav
MickeBadkarstrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-31, 00:52   #35

MickeBadkarstravs avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 253
Standard

Bra ide !

Vi tar med den under våren på badkarstrav.
MickeBadkarstrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td