Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-29, 16:22   #16

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Greven-plast Visa inlägg
Självklart låter ju detta spännande om det är genomförbart..
Det här borde rimligen finnas ett stort intresse för även hos andra kan jag tycka.

Har du någon idé om hur detta skulle kunna gå att genomföra?
Borde vara intressant för något av dom större verktygens programmerare att utveckla.

Du kanske själv är programmerare?
Det är en egen idé. De flesta av programmen förutom Jokersystemet drivs av fåmansföretag ( ofta enmans ) och de har en klar bild över vad de vill ha med i sitt program.

Jokersystemet har embryon till det jag vill åstadkomma och det finns som sagt något program till som har andriod-stöd.

Min tanke är att bygga upp något som är neutralt när det gäller vilket program som systemet är skapat med. Och ja. Det lutar åt att jag tänker programmera det själv.

Faktum är att ATG själva borde vara intresserade av det. En av anledningarna till att inte fil-inlämning stöds av tillsammans-sajten är att de inte vet hur de ska redovisa systemen för de deltagare som inte själva använder reduceringsprogram.

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-12-29 klockan 16:24.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 16:34   #17

Greven-plasts avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1139
Standard

Detta får du gärna hålla mig uppdaterad om, Låter intressant.
Greven-plast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 16:51   #18

Standard

Det finns nog ett uppdämt behov av att kunna följa utveckligen av reducerade system. Att bara "vara med" och inte kunna se om man vann förrän i efterhand.

Det ska nämnas att HPT har en slags web-baserad redovisning där deltagare kan följa med. Men det är inte heller riktigt som jag har tänkt mig.
Gammal 2013-12-29, 20:28   #19

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Jag använder jokersystemet till alla streckspel. Händer att jag lämnar in matematiskt på typ v4 men brukar göra systemen i alla fall i jokern.

Anledningen till reducerade system är att det ger mer tyngd när man är rätt ute.

Det finns dock en risk med reducerade system som jag tror jag aldrig hört någon ta upp.
Om du viktat systemet på överstreckade hästar som har lägre vinstchans än insatsfördelning så har du istället sänkt din förväntade avkastning jämfört med ett matimatiskt spel.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 20:34   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Jag använder jokersystemet till alla streckspel. Händer att jag lämnar in matematiskt på typ v4 men brukar göra systemen i alla fall i jokern.

Anledningen till reducerade system är att det ger mer tyngd när man är rätt ute.

Det finns dock en risk med reducerade system som jag tror jag aldrig hört någon ta upp.
Om du viktat systemet på överstreckade hästar som har lägre vinstchans än insatsfördelning så har du istället sänkt din förväntade avkastning jämfört med ett matimatiskt spel.
Som jag har påpekat flera ggr så kommer värdet med att spela reducerat helt från de nyckelhästar som man har lyckats lägga mer tyngd på än kollektivet.

Om man gör tvärtom. Dvs spelar precis som kollektivet så kommer spelavdraget obönhörligt att bita en i arslet.

För den som inte klarar av att vikta "rätt hästar" hårdare så är det klart bättre att spela matematiskt eller kanske allra helst inte spela alls.
Gammal 2013-12-29, 20:34   #21

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag använder gärna reduceringsverktyg, men det finns många som inte gör det. För att reducera bra behöver man vana och erfarenhet i att lägga upp reduceringarna så att man inte reducerar bort vinstraderna. Det tar hårt på psyket att ha en miljonrad i ramen, men bara få betalt för två femmor därför att man har reducerat bort de vinnande raderna.

Alla reduceringar medför en försämrad chans att vinna. Har man en ram på 5000 rader som man reducerar ned till 1000 inlämnade rader så är det 4000 potentiella vinstchanser man tagit bort. Tanken med reduceringen är att ta bort de mest osannolika eller ointressanta raderna från systemet, men också att kunna ställa krav i fler nivåer än man kan med ett matematiskt system.
Köper inte det där alls. Händer titt som tätt att man sätter alla rätt på ramen men kan man inte hantera det borde man egentligen inte spela med pengar.
Själv bryr jag mig inte ett dugg, eftersom jag aldrig skulle kunna lämna in ramen i alla fall.

Alternativet är inte att antingen spela reducerat för 1000kr eller matematiskt för 5000. Spelar du för 1000kr reducerat och sätter alla rätt på ramen så finns det absolut inget som sägert att man skulle haft alla rätt om man spelat matematiskt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 20:36   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Köper inte det där alls. Händer titt som tätt att man sätter alla rätt på ramen men kan man inte hantera det borde man egentligen inte spela med pengar.
Själv bryr jag mig inte ett dugg, eftersom jag aldrig skulle kunna lämna in ramen i alla fall.

Alternativet är inte att antingen spela reducerat för 1000kr eller matematiskt för 5000. Spelar du för 1000kr reducerat och sätter alla rätt på ramen så finns det absolut inget som sägert att man skulle haft alla rätt om man spelat matematiskt.
Absolut 100% sant. Ramen hade ju inte varit lika stor om man spelat matematiskt.
Gammal 2013-12-29, 21:08   #23

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Kan man se någonstans hur länge man har kvar på sitt abonnemang på Jokersystemet?

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 21:17   #24

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Kan man se någonstans hur länge man har kvar på sitt abonnemang på Jokersystemet?

Nej, det har jag inte sett någonstans
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 21:55   #25

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3530
Standard

Citat:

Öppna upp Joker

Klicka på hjälp

Klicka på om

Där har du din giltighetstid!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 23:39   #26

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 1375
Standard

Jag har en fråga.

Rätta mig om jag har fel men reducera utifrån "effekthästar" är väl tämligen värdelöst nu när utländska spelkollektiv kan lämna in sina rader efter spelstopp?
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 23:59   #27
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Jag har en fråga.

Rätta mig om jag har fel men reducera utifrån "effekthästar" är väl tämligen värdelöst nu när utländska spelkollektiv kan lämna in sina rader efter spelstopp?
Framförallt om utländska spelare har billigare radpris också

En skicklig svennebanan lägger in en rad till säg EV 1,10.
Finnepinnen spelar samma rad iom hans EV är högre tack vara billigare radpris och vips är svenskens EV 0,95 medan finnens rad ör EV 1,10.

Svårt att vara vinnande svensk när samma rad som generar pengar utomlands äter upp din kassa i sverige
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-30, 00:39   #28

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Öppna upp Joker

Klicka på hjälp

Klicka på om

Där har du din giltighetstid!

Ahh, tackar, tackar...!

Gammal 2013-12-30, 00:41   #29

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Framförallt om utländska spelare har billigare radpris också

En skicklig svennebanan lägger in en rad till säg EV 1,10.
Finnepinnen spelar samma rad iom hans EV är högre tack vara billigare radpris och vips är svenskens EV 0,95 medan finnens rad ör EV 1,10.

Svårt att vara vinnande svensk när samma rad som generar pengar utomlands äter upp din kassa i sverige

Är det verkligen så det är, dvs. att finnarna får spela till "rabatterat" pris...? Det är ju i sådana fall en stor, djävla skandal!!!

Gammal 2013-12-30, 00:49   #30
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Är det verkligen så det är, dvs. att finnarna får spela till "rabatterat" pris...? Det är ju i sådana fall en stor, djävla skandal!!!

http://www.gamblersvardag.se/radpriset-spelar-roll
Citat:
Av allt att döma ser det ut som att de finländska spelarna bara behöver satsa 87,5 öre/rad eller €0,10.
edit: ifs gäller de bara v4/v5 där de blir knas

Men annars också verkar ju alla länder utanför Sverige ha rakeback.

...ännu värre blir det om man i sverige spelar hos ombud med alla avgifter på inlämning och vinstuthämtning.

Kan en gissning på 30% skillnad i radpriset vara långt från sanningen?

men travar på
|
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Pilkast (+1)

Senast redigerad av boored den 2013-12-30 klockan 01:01.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td