Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-29, 10:50   #1

Greven-plasts avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1139
Standard

Reducera med verktyg eller inte?

Är intresserad av att veta om alla här inne använder reducerade verktyg till streckspelen?
Finns det fördelar att inte använda det?
Är det bara fördelar med att reducera sina system?
Jag är något av en neandertalare som inte provat detta än.
Greven-plast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 11:16   #2

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jag använder gärna reduceringsverktyg, men det finns många som inte gör det. För att reducera bra behöver man vana och erfarenhet i att lägga upp reduceringarna så att man inte reducerar bort vinstraderna. Det tar hårt på psyket att ha en miljonrad i ramen, men bara få betalt för två femmor därför att man har reducerat bort de vinnande raderna.

Alla reduceringar medför en försämrad chans att vinna. Har man en ram på 5000 rader som man reducerar ned till 1000 inlämnade rader så är det 4000 potentiella vinstchanser man tagit bort. Tanken med reduceringen är att ta bort de mest osannolika eller ointressanta raderna från systemet, men också att kunna ställa krav i fler nivåer än man kan med ett matematiskt system.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 11:44   #3

Greven-plasts avatar

Standard

Mm tack Viroid, Har spelat på hästar i rätt många år men just när det kommer till streckspel har resultatet tyvärr inte varit vad man hoppats på. Anledningen till att jag inte prövat reducering är att jag haft/har trogna investerare på firman som köper in sig till V75. Jag är rädd att dom får svårt att ta till sig det här med reducerade system.
men det är klart, dom föredrar säkert att få större avkastning..
Gammal 2013-12-29, 11:46   #4

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Greven-plast Visa inlägg
Är intresserad av att veta om alla här inne använder reducerade verktyg till streckspelen?
Jag är något av en neandertalare som inte provat detta än.

Man kan beskriva det som att reduceringsverktygen ger extra hävstång åt spelare som är skickliga på att bedöma hästarnas verkliga inbördes vinstchanser i förhållande till hur hårt spelade de är.

Själva verktygen eller andra speltekniker än raka matematiska system ger inga ( eller åtminstone väldigt små ) fördelar i sig.

Man får chansen att betala olika mycket för hästar i lopp som man garderar. I raka system så betalar man alltid lika mycket för alla hästar i ett och samma lopp.
Gammal 2013-12-29, 11:48   #5

Standard

Citat:
Mm tack Viroid, Har spelat på hästar i rätt många år men just när det kommer till streckspel har resultatet tyvärr inte varit vad man hoppats på. Anledningen till att jag inte prövat reducering är att jag haft/har trogna investerare på firman som köper in sig till V75. Jag är rädd att dom får svårt att ta till sig det här med reducerade system.
men det är klart, dom föredrar säkert att få större avkastning..
Skulle en app, eller webtjänst som underlättade för "oinsatta" att följa med i utvecklingen av systemets kvarvarande rader underlätta för dessa personer tror du?

Självklart ska det bara vara en blygsam månads-/årskostnad.
Gammal 2013-12-29, 12:44   #6

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9199
Standard

Bra att ni tog upp detta. Har aldrig spelat med reducerade system joker eller vad det nu heter.
Tänkte börja kika på detta.
Hur får man tag i ett sådant program som man laddar upp på fil till ATG.
Finns det fler sätt än det här jokersystemt på nån hemsida där man måste betala en licens på nästan 700 kr för att använda sig av det?

Min fråga är alltså. Hur får man tagi ett sådant program som är bra till så låg kostnad som möjligt?
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 12:46   #7

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3530
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Bra att ni tog upp detta. Har aldrig spelat med reducerade system joker eller vad det nu heter.
Finns det fler sätt än det här jokersystemt på nån hemsida där man måste betala en licens på nästan 700 kr för att använda sig av det?

Min fråga är alltså. Hur får man tagi ett sådant program som är bra till så låg kostnad som möjligt?
http://www.jokersystemet.se/

http://www.hpt.nu/

http://www.winmore.se/

http://www.totopro.se/

http://www.copema.se/

http://netcetera.se/rrr.htm

http://www.abcranken.se/

http://badkarstrav.se/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+25)

Senast redigerad av Migge den 2013-12-29 klockan 12:49.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 12:48   #8

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 4030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg

Jag använder jokersystemet så kan inte uttala mig om några andra program men på atgs hemsida under startlistor->fil så finns det länkar till en hel del program. Vet inte om dom kostar eller hur dom är men du kan kolla där och se om du hittar något som passar
TOBYTYKE (+25)
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 15:31   #9

Greven-plasts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Skulle en app, eller webtjänst som underlättade för "oinsatta" att följa med i utvecklingen av systemets kvarvarande rader underlätta för dessa personer tror du?

Självklart ska det bara vara en blygsam månads-/årskostnad.
Det är inte omöjligt, Jag får höra mig för med kollegerna efter helgerna.

Hur skulle detta kunna se ut? Finns det redan redskap för detta?
Gammal 2013-12-29, 15:41   #10

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Finns redan en tråd om detta...

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...d-verktyg-hur/

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-12-29 klockan 15:45.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 15:58   #11

Greven-plasts avatar

Standard

Tack Pilkast men min fråga var inte hur man reducerar streckspel.

"Är intresserad av att veta om alla här inne använder reducerade verktyg till streckspelen?
Jag är något av en neandertalare som inte provat detta än."
Pilkast (+5)
Gammal 2013-12-29, 16:05   #12

Standard

Citat:
Det är inte omöjligt, Jag får höra mig för med kollegerna efter helgerna.

Hur skulle detta kunna se ut? Finns det redan redskap för detta?
Nej. Det som finns är själva reduceringsprogrammen som är fokuserade på att skapa systemen.

Det jag har tänkt mig är en helt neutral produkt som kan ta emot själva inlämningsfilerna och på ett hyggligt vettigt sätt visa upp utvecklingen längs omgången så att även den som inte är insatt i reduceringskraven kan hänga med.

Möjligen är det så att något av reduceringsprogrammen ger tillgång till en android-app för att följa systemet. Men det är inte alls lika tydligt och generellt som jag hade tänkt mig.

Tanken är att man efter varje lopp får se exakt hur många rader som systemet har kvar på respektive häst i alla kvarvarande avdelningar. Man ser alltså både vilka hästar man har kvar och hur starkt/svagt systemet står sig för dessa hästar.

Plus lite annat godis.

Såklart får det inte vara alltför dyrt. Poängen är bara att kunna redovisa systemet och följa med utan att alla ska behöva köpa samma reduceringsprogram.
Gammal 2013-12-29, 16:15   #13

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3530
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Det som finns är själva reduceringsprogrammen som är fokuserade på att skapa systemen.

Det jag har tänkt mig är en helt neutral produkt som kan ta emot själva inlämningsfilerna och på ett hyggligt vettigt sätt visa upp utvecklingen längs omgången så att även den som inte är insatt i reduceringskraven kan hänga med.

Möjligen är det så att något av reduceringsprogrammen ger tillgång till en android-app för att följa systemet. Men det är inte alls lika tydligt och generellt som jag hade tänkt mig.

Tanken är att man efter varje lopp får se exakt hur många rader som systemet har kvar på respektive häst i alla kvarvarande avdelningar. Man ser alltså både vilka hästar man har kvar och hur starkt/svagt systemet står sig för dessa hästar.

Plus lite annat godis.

Såklart får det inte vara alltför dyrt. Poängen är bara att kunna redovisa systemet och följa med utan att alla ska behöva köpa samma reduceringsprogram.
Troligtvis så är jag fel ute nu men den typen av data du efterfrågar kanske finns tillgänglig hos http://www.spelatrav.se/

PS. jag är inte medlem hos dom så jag har inte full koll exakt vad det är dom erbjuder för typ av statistik?
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-29, 16:19   #14

Greven-plasts avatar

Standard

Självklart låter ju detta spännande om det är genomförbart..
Det här borde rimligen finnas ett stort intresse för även hos andra kan jag tycka.

Har du någon idé om hur detta skulle kunna gå att genomföra?
Borde vara intressant för något av dom större verktygens programmerare att utveckla.

Du kanske själv är programmerare?
Gammal 2013-12-29, 16:19   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Troligtvis så är jag fel ute nu men den typen av data du efterfrågar kanske finns tillgänglig hos http://www.spelatrav.se/

PS. jag är inte medlem hos dom så jag har inte full koll exakt vad det är dom erbjuder för typ av statistik?
Det där är något helt annat.

Jag tänker mig att man ska kunna ladda upp den spelfil man har lämnat in till ATG och sedan följa spelomgången och kunna se vilka hästar man har kvar på sitt reducerade system och hur många rader man har på varje häst.

T ex så kan man se antal rader/häst i "nästa lopp" i Jokersystemet. Men det är mer begränsat än det jag hade tänkt mig och kräver att man betalar 700kr/år för Jokern.

Min idé är att skapa något som är mycket enklare och billigare. Målgruppen är dem som "är med" på reducerade system men tycker att det är krångligt att följa med.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td