Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-27, 15:02   #16

prototyps avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 95
Standard

Det viktigaste i början av en spelkarriär är ju att plugga kunskap. Att läsa in sig på statistik, banors egenskaper ( Tex doseringar och upploppslängder är viktigt att känna till..) och härstamningar etc etc.
Sedan är det ju basalt att killen har en idé om hur mkt han vill försöka vinna. Är det så att hans takspel är tex 2000 SEK plats i veckan fördelat på fyra lopp behöver han ju inte bara gå på loppen med störst omsättning per vecka.
Hans inramning bör ju vara att han har en uttänkt långsiktig plan för sitt spelande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sangque (+2)
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 15:10   #17

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7923
Standard

Han kanske vill äta eller bo gratis och har det som mål. Då behöver han aldrig lassa in bamsebelopp utan kan ligga och puttra in mindre pengar i jämn och fin takt.
Kanske inte siktar mot stjärnorna dit de flesta aldrig kommer. Fler som hamnar på spelberoendekliniker.
Sangque (+2)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 15:22   #18

prototyps avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Finns inget utrymme att göra sig några jätte pengar på nätbolagen men det är ju det överlägset bästa sättet att börja bygga sin rulle på. Beroende på rullens storlek går man ju igenom olika faser och för varje fas blir det samtidigt svårare att hitta passande spel.
Hej N!

Ok. Håller med. Men vad jag tänkte och inte skrev ut var det att om man spelar så kraftigt gör man det på Vincennesovalen och ingen annanstans. IRL s a s...You got my point..?
Gammal 2013-12-27, 15:39   #19

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av prototyp Visa inlägg
Hej N!

Ok. Håller med. Men vad jag tänkte och inte skrev ut var det att om man spelar så kraftigt gör man det på Vincennesovalen och ingen annanstans. IRL s a s...You got my point..?
Yes skrev bara mina 2 cents om frågan. Och eftersom TS är nybörjare med liten rulle så är det mest relevant för honom att starta igång på nätbolagen och börja med att försöka slå dom vilket nog kommer att ta lång tid.
Om sen nätbolagen märker att man slår deras odds så kapar dom i princip av än helt. På mitt Unibetkonto fick jag igenom 7 kr vinnare efter manuell granskning. Sen sänktes oddset. Det är ett extremfall men finns många liknande.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 15:49   #20

prototyps avatar

Standard

1000 SEK delat i tio vad. Helst plats. Då har du möjlighet att göra lite fel, s.k. lärpengar, och måhända vinna....Att spela i butik eller på banan är det enklaste för dig. Inga registreringar, inga gireringar, inga x antal bankdagar....

Moralkaka: Dessa tusen kronor är pengar som du har råd att förlora hoppas jag.
Gammal 2013-12-27, 20:56   #21

Sharp$: 240
Standard

Tack för flera grymma förslag och tips på vägen, hatten av för det!

Målet är att gneta upp en fin rulle under ca ett års tid. Beroendes på hur det går så hoppas jag - som någon nämde - kunna ha en rulle som tuggar på i samma takt, och ger lite större möjligheter till spel på V75 m.m. Mitt intresse för trav börjar bli lite dyrt när jag inte har något ROI över huvud taget. Men det är så sjukt kul att spela och sedan följa loppen live, svårslaget helt klart. Det vore skönt att slippa slanta in pengar på ATG varje lördag.

Längst vägen hoppas jag att jag lär mig lite mer om travet och hästarna så att jag förhoppningsvis får in lite högre vinster på t.ex. V75:an.

Fördelen är att jag gillar sitta och analysera hästarna och kolla i lopparkivet m.m.
Nackdelen är nog att ha tillräcklig kyla och tålamod. Men jag ska tänka om och tänka mer taktiskt. Fick ju som sagt många bra förslag på det.

Återstår att se hur det går, men jag ska ge det ett allvarligt försök.

Senast redigerad av Sangque den 2013-12-27 klockan 20:57.
Sangque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 21:04   #22

Standard

Citat:
1000 SEK delat i tio vad. Helst plats. Då har du möjlighet att göra lite fel, s.k. lärpengar, och måhända vinna....Att spela i butik eller på banan är det enklaste för dig. Inga registreringar, inga gireringar, inga x antal bankdagar....

Moralkaka: Dessa tusen kronor är pengar som du har råd att förlora hoppas jag.
Har funderat lite vad jag ska gå in med för insats/bet på plats (eller vinnare). Funderar på 5% av rullen.

Jo, jag har råd med en tusenlapp, visste inte riktigt vad jag skulle ha för startinsats på det här projektet. Kanske är 1000 kr för lågt? Inget "sms-a låna" här inte i alla fall
prototyp (+10)
Gammal 2013-12-27, 21:22   #23

prototyps avatar

Standard

Börja i andra änden. Hur mycket tycker du är realistiskt att du ska vinna varje gång? Per vecka? Varje månad?
Vad ska du ha vinstpengarna till? Mat? Kläder? Sprit? Brudar?
Gammal 2013-12-27, 21:25   #24

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Det är ju dock fruktansvärt brant att spela 10% av kassan per spel. Inget jag skulle rekommendera någon. Lägg dig på 3% max och sen låt tiden utveckla både dig och kassan.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 21:30   #25

Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sangque Visa inlägg
Har funderat lite vad jag ska gå in med för insats/bet på plats (eller vinnare). Funderar på 5% av rullen.

Jo, jag har råd med en tusenlapp, visste inte riktigt vad jag skulle ha för startinsats på det här projektet. Kanske är 1000 kr för lågt? Inget "sms-a låna" här inte i alla fall
Det beror på vilken risk du vill ta. Variansen är hård på trav speciellt på vinnarspel. Dessutom får du nog räkna med att det tar ett tag innan du vinner om du nu är ny.
Det viktigaste i början är nog mer att försöka hitta ett vinnande koncept hur du ska gå tillväga och hur du ska lära dig värdera oddsen. Det jobbiga och intressanta med trav är att man hela tiden blir bättre och att desto mer tid man lägger desto större blir chansen för ett positivt resultat.
Även om man kan lära sig att skilja på oddsen och hitta utstick på nätbolagen så hjälper det dig inte så mycket om du sen vill ta spelet vidare.
Du säger att du gillar analysera och titta i lopparkivet.
Bra! Kör stenhårt på det och stanna även upp och analysera efteråt också vad som blev rätt och vad som blev fel så kommer du hela tiden bygga på en kunskap som sedan blir värt mycket.
Häng också på travforumdelen och skriv dina egna tankar och bolla med andra. Fråga och var själv även kritisk. Rygga inte blint andras spel utan försök hela tiden använda andras kunskap för att själv komma vidare.

Lycka till!
Sangque (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2013-12-27 klockan 21:31.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 21:32   #26

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Det är ju dock fruktansvärt brant att spela 10% av kassan per spel. Inget jag skulle rekommendera någon. Lägg dig på 3% max och sen låt tiden utveckla både dig och kassan.
Så länge spelkassan är relativt liten och möjligt att "återställa" så är det inte lika allvarligt med branta insatser.

Men man bör såklart tänka igenom det hela så att man planar ut insatsnivåerna så snart kassan växer till sig och inte längre är "återställbar".
Gammal 2013-12-27, 21:48   #27

prototyps avatar

Standard

Speca dig gärna på några spelformer tex plats, DD eller vad nu kan vara. Vänta gärna med V86, detta pga av att det är så liten liten chans att man ska pricka rätt i åtta lopp.
Några enkla råd om du satsar på vinnare/plats är att kolla de fem första på turodningen. Enligt statistiken finns vinnaren där 8 ggr av 10.Spela inte kallblod pga av att dom är mkt mer galoppbenägna. Autostartlopp är att föredra framför voltstart. Titta gärna extra noga på startspår 4,5 samt 2 och 6.
Sangque (+10)
Gammal 2013-12-27, 22:01   #28

Standard

Citat:
Börja i andra änden. Hur mycket tycker du är realistiskt att du ska vinna varje gång? Per vecka? Varje månad?
Vad ska du ha vinstpengarna till? Mat? Kläder? Sprit? Brudar?
Sprit- och brudar-tiden är numera passé dessvärre :-)

Det långsiktiga målet är att få ihop en trygg rulle som öppnar för större spel och möjligheter. Sen vore det ju inte helt fel att dryga ut lönen med 10K per månad. Det är väl slutmålet och drömmen. Eller, den absoluta drömmen är såklart att kunna leva på sitt spelintresse, men det känns inte direkt så surrealistiskt där jag står idag, som nykär i travsporten.

Funderar just nu på hur jag ska lägga upp mina bet. Tänkte börja med endast plats-spel och låga odds. Räknar med misstag i början såklart, så 3-5% får det nog bli. Det här blir ett gnetande utan dess like känns det som.

Funderar på att lägga 7-14 platsspel på loppen i morgon. Beroendes på vad jag hittar. Räknar med att sitta och leta spel i princip varje dag framöver, så hur många det blir vet jag inte nu.

Vad är realistiskt att ha som dag/vecko/månadsmål? Med tanke på startrullen känns det svårt att förutspå vad som är rimligt.
Gammal 2013-12-27, 22:11   #29

Standard

Har nätbolagen eller ATG någon limit på hur många platsspel man kan peta in per dag?
Gammal 2013-12-27, 22:16   #30

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Tror du får spela hur många platsspel du vill men jag tycker ofta det känns onödigt att ha fler än ett per lopp. Sikta in dig på det som känns bäst istället.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td