|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-12-27, 17:19 | #31 |
Bra chans om ledning. Läste att Westergård tror mest på 9.
Skulle nog ranka loppet A: 9 B: 1-2-7 C: 5-3-12 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Inascott (+4) |
|
2013-12-27, 17:20 | #32 |
Avd1. Pelikan trio borde rimligen spetsa här. Tycker inte det är fullständigt omöjligt att 9 Hanna banker klistrar sig i rygg o ställer en allvarlig fråga e några 100m.. så startsnabb som hon är kan hon hålla ut 5 o 7.. förmodligen har jag luktat för mycket på glöggen men man måste få fantisera.
|
|
2013-12-27, 17:39 | #33 |
Intervjuer eller kommentarer inför V75-Axevalla 28 Dec.
V75-1 1 Ruth Reerstrup (Johnny Takter) höll starkt senast efter en tuff öppning. Hästen håller bra form och jag vill tro att hon kan försvara innerspåret. Hon är en av dem som kan vinna, säger Bo Westergård. 2 Pelikan Trio (Bo Falsig) hade halsinfektion när han gjorde debut för mig vilket naturligtvis var olyckligt. Nu känns hästen mycket bättre i träningen och han är rejält jobbad inför detta. Jag körde ett 1.19-jobb på banan förra veckan och allt var till belåtenhet. Det finns givetvis risk för att det fattas lopp och det är inte optimalt att hon hade halsinfektion senast, men det är ändå saker som inte bekymrar mig jättemycket. Hästen är snabb ut och jag tror hon ska räcka långt, säger Bo. 3 Raising Rhonda (Lasse Punkari) är på väg uppåt i form och det första loppet jag vann med henne var inget att dra några större växlar av. Senast mötte vi en som var bra så vi ska inte ta så hårt på den segern heller. Nu är det tuffare konkurrens och framför allt är det många som är bra. Kort distans är knappast någon fördel, säger Lasse. 4 Ustine d’Ecajeul (Björn Goop) fick äntligen utdelning på sin fina form senast. Hon är långsam ut och skulle vara klart gynnad av överpace för då kommer hennes avslutning att bita bra på Axevallas långa upplopp. Platschans, säger Ola Frisell i Björns stall. 5 In Serenity (Mikael J Andersson) gjorde ett bra lopp senast på en opassande bana. Jag kör framåt och hoppas på ledningen där hon aldrig har förlorat. Risken är att jag får köra med skor runt om och då är hon inte lika snabb från start. Till slut har det dock ingen betydelse, säger Mikael J Andersson. 6 Wink Spot (Flemming Jensen) möter ofta bra hästar, men gör bra lopp varje gång. Det blev tufft lopp även denna gång, men han ska ha chans att plocka pengar och med flyt vara bland de tre främsta, säger Flemming. 7 Qvintette (Sören Eriksson) fick en ganska tuff öppning senast och även om vi fick dämpa lite sedan tyckte jag att hon gjorde det bra som höll undan till seger. Läget blev tråkigt, men jag känner mig inte helt slagen på förhand. Hon borde kunna gå en bra tid på distansen, säger Sören. 8 Strong Reasons (Jörgen Sjunnesson) känns fortsatt fin i träningen, men läget är iskallt med tanke på att min häst är väldigt löpningsberoende. Det blir tufft att vinna, säger Mimmi Elfstrand. 9 Hanna Banker (Kenneth Haugstad) har fått ett för henne perfekt spår och hästen håller verkligen kanonform. Med tanke på det håller jag henne som min bästa chans i loppet även om spåret kan innebära vissa problem, säger Bo Westergård. 10 Alchemilla Rich (Anders Svanstedt) var fin efter en bra resa senast. Bakspår är en klar nackdel då hon är snabb ut, men jag tycker ändå inte att hon ska vara helt borta, säger Anders. 11 Caddie Geisha (Åke Lindblom) är allting okej med i jobben och hon kan vara en platsluring, säger Åke. 12 Rydens Guzzi (Joakim Lövgren) har om inte lyft sig så i alla fall stabiliserat sig på sistone. Hon har gjort två bra lopp i rad och jag tror på en ny fin insats, men spår tolv sätter ned förväntningarna. Vi får hoppas på lite galopper, strykningar och att det långa upploppet kan hjälpa oss för min häst avslutar alltid bra, säger Joakim. V75-2 1 Misty Marke (Jorma Kontio) har tränat som vanligt efter senast då han var lite svagare utan att jag har någon bra förklaring. Vi har bra läge, bra kusk och perfekt distans så det finns inget att klaga på. Han är en av de som kan vinna loppet, säger Micke Selin. 2 Chosen One (Stefan Persson) körde jag snällt med senast och han fick sparade krafter kvar efter att ha gjort ett bra lopp. Hästen ska ha haft nytta av det loppet och känns fin i träningen efteråt. Han är bara hygglig från start och inget spetsbud, säger Stefan. 3 Affe Road (Johnny Takter) fick maxutdelning senast. Vi har fått ett bra spår och jag hoppas att han kommer ner i banan så att vi kan tjäna lite pengar. Det lutar åt att det blir skor runt, men det ska inte spela någon stor roll, säger Anders Göstasson. 4 Persos Amarulia (Tino Ärling) har gjort det bra varje gång för oss utan att riktigt glänsa. Två lopp i kroppen borde vara ett plus och vi har börjat komma underfund med henne. Det såg ut att vara ett rätt bra lopp, säger Jeanette Walmann i Roger Walmanns stall. 5 Prins Korean (Jennifer Tillman) är relativt snabb ut och om allt stämmer ska han kunna få en bra resa. Jag hoppas att vi kan undvika dödens i alla fall. Formen är jättebra och senaste insatsen var positiv med sparade krafter kvar. Jag tror att det blir svårt att vinna, säger Björn Jezek. 6 Skyreach (Tony Wallin) har gått sin vanliga träning efter senast och allting verkar normalt. Jag tror att han kan göra en bättre insats och till den här starten rycker vi alla skydd och skor. Han är hyfsad från start och Tony får köra allt som går från början, säger Ulrik Pedersen. 7 Nice Leg (Anders Svanstedt) var bra efter vila senast. Hon bör ha gått framåt med den genomköraren. Nu blev spåret svårt och jag är nöjd om hpn kan tjäna pengar, säger Anders. 8 Law Laday (Mikael J Andersson) höll undan från spets senast. Tuffare uppgift nu. 9 Photo Star (Claes Svensson) har bra dagsform, men läget är mindre bra då han inte gillar att vara bakom hästar. Jag hoppas att han går felfritt och får med sig sista pengen hem. Hästen är annars väldigt kapabel och eventuellt barfota runt om och norskt huvudlag för första gången, säger Stefan Dahl. 10 Sugar Neo (Johan Untersteiner) var riktigt bra senast och fick äntligen vinna efter att ha gjort det bra en längre tid. Jag har svårt att bedöma våra hästar sinsemellan, men Sugar Neo har i alla fall gjort allting rätt så här långt, säger Jeanette Walmann. 11 Heart Jack (Peter Ingves) har tyvärr fått ett bakspår då han är riktigt snabb ut och har bra form. Jag är ändå övertygad om att han är lika bra bakifrån, men att vinna från spår elva på kort distans på V75 är tufft. Jag hoppas att han kan vara med i den främre träffen i alla fall, säger Jörgen Lorentzon. 12 Nearly Nine Feet (Björn Goop) har formen på topp, men är väldigt svår att hålla fräsch. De dagar han får travet att fungera är han riktigt bra och hade säkert haft betydligt mycket mer pengar på sig om det hänt lite oftare. Galopprisken är stor, men skulle han skäta sig har han kapacitet för att sluta långt framme, säger Ola Frisell. V75-3 1 George Sånna (André Eklundh) har varit bra på sistone och vann på ett fint sätt senast. Innerspår är bra och han kan vara med i segerstriden. Han ska förhoppningsvis kunna tävla barfota runt om och det gjorde han även i första starten för mig, men då fungerade det inte fullt ut. Nu är han starkare och har hittat en extra växel och då ska barfotakörningen fungera bättre. Han är ett platsbud och för att vinna krävs 110 procents klaff, säger Glenn H Persson. 2 Cloud Connected (Kenneth Haugstad) har tänt till i ny regi och har fått ett perfekt utgångsläge. Haugstad upp. Ska ses med segerchans. 3 H.R.Arn (Flemming Jensen) blir bättre och bättre för varje start och tränar fint. Vi förväntar oss en liknande insats som senast, men hur långt det räcker här vågar jag inte gissa, säger Flemming. 4 Philippe Bi (Oscar Nilsson) har inte startat för sulky i min regi utan bara i monté. Han ska bara smygas för då går han alltid till slut. Han var inte som bäst senast då han hade haft en hovböld innan och vi kör med lite lättare balans den här gången. Förhoppningsvis kan vi tjäna lite pengar, säger Marina Ginman. 5 Mercury Broline (Tino Ärling) hoppade bort sig direkt från start senast och ska vara gynnad av bilstart. Hästen verkar ha bra form av träningen att döma. Han har hävdat sig bra på V75 tidigare och ska duga långt igen, säger Jeanette Walmann. 6 Hamras Pirat (Kim Eriksson) har bra form och satt fast med allt sparat senast. Hon har gått bra varje gång på sistone. Nu blir det skor och det är en klar nackdel. Han kanske kan vara trea-fyra, säger Micke Selin. 7 Uroy (Björn Goop) var sjuk i finalen näst senast och tunt jobbad inför senast, men gjorde det ändå bra och ska ha gått framåt med loppet. Jag tycker att hästen är bra för klassen och trots ett tråkigt läge kan han vara långt framme, säger Ola Frisell. 8 Ottens Fighter (Jennifer Tillman) kämpade på klart godkänt senast. Svårt läge nu och tuff konkurrens. Borde få svårt att segerstrida. 9 B.B.S.Sugarlight (Tom Horpestad) tyckte jag gick väldigt bra senast, men det blev fel i loppet. Han visade i alla fall god form och den ska vara fortsatt fin. Spåret är bra och han kommer att gå bra till slut. Vi kan vara bland de tre främsta, säger Tom. 10 Quiteanotherstory (Johan Untersteiner) blev det fel för senast och den starten är bara att glömma. Johan tyckte i alla fall att hästen kändes fin och formen verkar bra av de tidigare starterna att döma, säger Jeanette Walmann. 11 Askhults Sigvard (Tommy Karlstedt) hade jag tänkt starta i V75-finalerna på Solvalla, men vi blev första reserv. Formen är med andra ord bra och känslan är att hästen blir bättre och bättre för varje start. Vi kommer att testa norskt huvudlag för första gången och det borde ge bra effekt, säger Håkan Andersson. 12 Royal Fighter (Daniel Olsson) fick alla krafter kvar senast och hästen är i sitt livs form. Tyvärr fick vi ett tråkigt läge, men blir det lite körning kan min häst klara av det också. Jag tror att han är minst lika bra som i sina senaste starter, säger Per K Eriksson. V75-4 1 King (Peter Untersteiner) har varit från ett tag, men brukar göra bra lopp direkt efter uppehåll. Läget passar bra då han ska ha en smygare och jag ser det som en liten platschans, säger Peter. 2 Lovelock (Björn Goop) hade inte startat på ett år inför senast och ska ha gått framåt rejält med den starten innanför västen. Det är en jättefin häst som absolut ska ses med segerchans, säger Ola Frisell. 3 Jane’s Heart (Kenneth Haugstad) blev dragen bakåt näst senast, men avslutade sedan bra. Senast var hon lite stinglös, men det gick fort till slut också. Jag har svårt att se henne vinna på V75 mot hingstar och valacker, säger Ulf Stenströmer. 4 Cool Caviar (Mikael J Andersson) gjorde ett bra lopp senast och allting verkar fint i träningen efteråt. Nu är det ett tufft lopp, men vi har i alla fall fått ett bra spår och hoppas att han kan vara fyra-femma, säger Bengt R Karlsson. 5 Cantab Sisu (Håkan B Johansson) är segerlös efter sju starter hittills i år, men möter inte de tuffaste hästarna nu. Snabb ut och kan leda länge. Knappast hela vägen. 6 Geting Sånna (André Eklundh) gör debut i min regi och har tränat riktigt positivt. Han har gått några träningspass på sandbanan i 1.35-tempo på riktigt fint sätt och han kan vara farlig att glömma bort, säger Glenn H Persson. 7 Glenn Palema (Anders Svanstedt) har bra form, men från det här spåret får jag ligga lågt. Det krävs en hel del tur för att vi ska kunna vara med och slåss om segern, säger Anders. 8 Wiss Roadrunner (Peter Ingves) fick ett för tufft lopp senast då han ska spurta till slut för att komma till sin rätta. Vi backar sist nu och försöker knipa en slant till slut, säger Carl-Otto Göransson. 9 Lover Roc (Magnus Jakobsson) var en halvmeter från ledningen senast och sedan en halvmeter från att komma ner i rygg ledaren. Han ledsnade till slut då och den starten gör vi bäst i att bara försöka glömma. Full distans och bakspår är inte hans likör. Vi provar lite nya grejer nu och det blir urryckare och norskt huvudlag för första gången. Jag tror ändå inte att han vinner, säger Bengt Holm. 10 Race Cowboyland (Morten Friis) gick väldigt bra senast. Han har samma form som då och jag tror att det ska vara en väldigt fin segerchans. Distansen är hans bästa och det ska vara en fördel jämfört med senast. Han har en väldigt fin spurt om han får ett lopp på rulle, säger John Friis. 11 Callela Marquis (Ville Nisonen) har visat bättre och bättre form på sistone. Distansen passar bra även om hans bästa kanske är kort väg. Han var pigg i måndagens jobb och det är en jättefin häst som är finare än raden. Han tål dock inte att göra allt jobb själv, säger Martina Björklund i Villes stall. 12 Look Out (Jorma Kontio) kommer närmast från en start i monté, men är ännu segerlös efter 29 starter hittills i år. Räcker ej från sämsta spåret. V75-5 1 Lajos Cella (Roger Pettersson) hade vunnit med lucka senast. Vi siktar på pengar. Eventuellt barfota fram, säger Jörgen Axén. 2 Valnes Dora (Jorma Kontio) hade krafter sparade senast. Kan vi tjäna pengar är jag nöjd, säger Frida Svande. 3 Dark Chocolate (Anders Svanstedt) har startat två gånger efter uppehåll. Första gången var hon fin, men saknade trycket. Senast startade hon utan boots och blev rullig, men det var bättre tryck i henne. Vi lägger på boots nu och jag skickar åt henne så mycket som möjligt från början då hon är startsnabb. Kommer jag till spets tror jag på bra segerchans, säger Anders. 4 Zahara (Ulf Ohlsson) är inte alls så tokig och Uffe trodde att hon vunnit senast om han fått spara norsken till upploppet. Jag håller tummarna för att hon får en bra resa och är trea-fyra, säger Ulf Stenströmer. 2 160 meter 5 Amina Hornline (Claes Svensson) har fyra raka segrar och även om det var lite tur inblandat senast gjorde hon det bra. Jag tycker att hon ska ses med segerchans då läget är intressant, säger Claes. 6 Muscles Girl (Peter Ådefors) var fin i måndagens jobb. Jag tror att hon gör ett bra lopp, men har svårt att bedöma chanserna, säger Svante Karlsson. 7 Pamela Ali (Kenneth Haugstad) känns lika fin som inför senast och då var jag nöjd med henne. Jag tycker inte att motståndet är speciellt mycket tuffare och att upploppet är längre talar för oss, säger Ove Nilsson. 8 Freia Maxim (Dagfinn Aarum) var duktig senast på Bjerke och ska vara ännu bättre nu. Jag hoppas att hon ska vara på den övre halvan, säger Dagfinn. 9 Freia Bear (Mikael J Andersson) var jag nöjd med senast på en tung bana. Allting verkar bra efteråt och hon känns fin i träningen. Om hon får en hyfsad position borde hon kunna hänga med och avsluta bra till slut, säger Louise Granstedt. 10 Honeydew (Peter Untersteiner) gick ett strålande upplopp senast och visade färsk form. Hon borde räcka bra mot de här stona, säger Peter. 11 Noa Star (Anders Elehn) gick bra senast och kanske har hon haft nytta av täta starter. Det ser ut att vara ett svårt lopp, men så har det varit tidigare också utan att hon gjort bort sig, säger Anders Elehn. 12 Super Curious (Magnus Jakobsson) har visat tidigare att hon stannar när hon kommer först för tidigt vilket hon också gjorde senast. Hon blev trött samtidigt som motivationen tröt en aning. Vi hoppas på ryggresa in i det sista för då ska hon kunna vara med långt framme, säger Sofia Aronsson. 13 Prima Donna (Thomas Dalberg) har bra form och det ska bli roligt att starta på V75. Hon gör alltid sitt och sedan får vi hur mycket vi får med oss hem. Eventuellt barfota runt om, säger Ireén Lycken. 14 Bedas Chip (Jonas Moberg) har haft lite problem med halsen, men har tränat i stort sett hela tiden. Jag tycker att det är en ganska bra häst, men hur långt det räcker är svårt att säga, säger Jonas. 15 Village Surprise (Peter Cederin) gjorde ett bra lopp senast och svarade för en stark avslutning. Hon ska kunna sluta långt framme igen, säger Peter. V75-6 1 Gigant Sånna (Jorma Kontio) har perfekt smygläge och kan överraska. 2 Purple Rain Dream (Carl Johan Jepson) gjorde det helt okej senast, men ska vara förbättrad nu med täta starter. Vi har fått ett bra spår och inte gett upp på förhand, säger Carl Johan. 3 Baretta Boko (Magnus Jakobsson) gör första starten i min regi och får bedömas på gamla meriter. Vi startar för att det är hemmaplan då hon tidigare varit svår att resa med och en liten brasklapp vill jag lämna för att hon inte ätit riktigt som hon ska inför detta, säger Ulf Stenströmer. 4 Elit Håleryd (Peter Untersteiner) är en nyttig häst som vinner sällan, en typisk platshäst. Han känns alert i träningen så det finns ingenting negativt att rapportera om, säger Peter. 5 Åtting Hornline (Fredrik Persson) var vi väldigt nöjd med senast då han avslutade fantastiskt bra. Han känns precis lika fin och kommer säkert att göra en bra insats igen. Han har en missvisande rad och han borde stå på tur för seger. Han gick med jänkarvagn för första gången senast, men jag vet inte om Fredrik om kört i någon sådan än … Det ska ändå inte spela någon roll och vi har siktat hit, säger Thomas Madsen i Fredrik Perssons stall. 6 Blixtodunder (André Eklundh) var sjuk för tre starter sedan då han hade en infektion i kroppen. Han fick vila efter det och börjar komma allt mer nu. Han gick bra ute i tredjespår på Åby och senast i dödens på Raising Rhonda då han närmade sig till slut. Han går troligtvis barfota runt om, säger Glenn H Persson. 7 Rooibos (Björn Goop) har fått fått ett tråkigt läge, men kan öppna hyggligt och jag tippar på att Björn kör framåt för det här är en häst som lever bara på sin styrka. Han var riktigt bra i comebacken senast och det är vår klart bästa V75-chans, säger Ola Frisell. 8 Cesar Duo (Stefan Söderkvist) var riktigt bra senast och hade vunnit utan trafikproblem. Jag joggade hästen 1.18/3 000 meter förra veckan och han kändes bättre än någonsin då. Jag hoppas att vi kan köra utan framskor som när han var som bäst på Kalmar i somras. Spår åtta är svårt, men min häst är inte slagen ändå, säger Olavi Niemi. 9 Kalle (Dagfinn Aarum) hoppade från start senast och det var ett olycksfall i arbetet. Jag körde ett jobb efter galoppen och han var väldigt spänstig. Vi har siktat hit ett bra tag och jag hoppas att han har toppform. Distans och startmetod är hans likör. I ett öppet lopp är han en av de som kan vinna, säger Dagfinn. 10 Kazire de Bob (Daniel Olsson) gick bra senast även om han hängde ner lite i banan. Vi plockar bort den utrustningen och han känns precis lika fin som tidigare. Jag hoppas att formen är intakt och med rätt löpningsförlopp ska han kunna vara långt framme, säger Joakim Wallin. 11 Jonathan Palema (Anders Svanstedt) gjorde det fullt godkänt senast. Jag tror att han ska haft nytta av den genomköraren och jag tycker att det ser ut som en helt okej uppgift. Jag har i alla fall lite förhoppningar, säger Pär Hedberg. 12 Bazire Brodde (Thomas Uhrberg) håller bra form. Senast fick han gå i dödens och det var lite iskallt så jag körde lugnt och det var lite bättre än vad det såg ut. Läget är dåligt, men med tempo i loppet kan han fälla en del över upploppet, säger Thomas. V75-7 1 Latitude Broline (Johan Untersteiner) är ingen raket ut och kan knappast försvara innerspåret, men här är det smygresa som gäller. Det är ett tufft lopp, men får hon lucka till slut går hon alltid bra de sista 75 meterna, säger Jeanette Walmann. 2 Burning Line Gral (Anders Svanstedt) var det inte rätta trycket i senast. Det var lika med min andra häst den dagen och kanske blev det fel med resan. Hästen kan bättre och känns jättefin i träningen och nu är det första gången på länge som han startar med ett bra spår. Han är otroligt bra för klassen, har fint spår, gillar distansen och är min bästa V75-chans, säger Anders. 3 Nougat Ås (Johnny Takter) ändrade vi lite i balansen senast, men det föll inte väl ut och därför ändrar vi tillbaka igen. Jag har höga förväntningar på hästen och normalt sett ska han ses med bra segerchans. Spåret passar också bra då han är snabb från start, säger Bo Westergård. 4 Örbäckens Cruella (Claes Svensson) var lika bra som Amina Hornline i Finland senast, men hade inte samma tur. Hästen har fortsatt fin form och går bra både i ledningen och bakifrån. Det skulle vara intressant att se henne utnyttja sin speed på Axevallas långa upplopp. Jag känner mig inte slagen på förhand. Det blir barfota runt om till skillnad från senast, säger Claes. 5 Avanti L.M. (Bo Falsig) vann väldigt enkelt senast och det fanns sparade krafter kvar. Nu är det silverdivisionen och betydligt tuffare motstånd, men min häst är tuff också. Han skulle vara gynnad om det blir högt tempo, säger Bo. 6 Caliber T.T. (Fredrik Persson) har knallform, men tyvärr har han fått spår något hack för långt ut. Jag vet att Fredrik vill köra i ryggar den här gången och han såg fantastiskt fin ut i ett jobb i måndags. Platschans, säger Thomas Madsen. 7 Pine Alone (André Eklundh) möter bra hästar och vi har fått ett dåligt spår. Det blir troligtvis helstängt huvudlag för första gången i min regi, men jag är nöjd med lite pengar, säger Josefine Ivehag. 8 Air Gunner (Jorma Kontio) höll farten bra senast. Iskallt läge. Borde få svårt. 9 Goldomaster (Dagfinn Aarum) är bra i ordning för dagen och vi har rygg på en startsnabb häst. Det var fyra veckor sedan han startade och jag tycker nog att han är lite vassare med täta starter. Jag hoppas på en bra slant, säger Anders Danielsson. 10 Mad Image (Ville Nisonen) har galopperat i sina två senaste starter, men han har tappat bootsen vid båda tillfällena så det har varit olyckliga omständigheter. Hästen känns annars jättefin och är riktigt kaxig för dagen. Jag tror att han gör ett bra lopp, men sedan är det svårt att veta hur långt det räcker, säger Martina Björklund i Villes stall. 11 Food Money (Mercedes Balogh) har vunnit på alla möjliga sätt på sistone. Senast var han verkligen jättebra efter att ha legat på hela vägen utvändigt om ledaren. Spår elva sätter naturligtivs ned förväntningarna samtidigt som han möter riktigt bra hästar. Jag känner ändå mig aldrig helt slagen med Food Money. Jag hoppas att vi slipper brodden han gick med senast, säger Björn Jezek. 12 Narold Vox (Tomas Pettersson) blev första reserv i finalerna till Solvalla, men det här är plan B. Hästen var riktigt bra senast och jobbar strålande för dagen så jag känner ändå inte mig slagen trots spår tolv, säger Krister Jakobsson. Källa: Martin Berg/Sportbladet
2013-12-27, 17:56 | #34 |
Blir ju inte bara nöjd med att se att TT har rankat Uroy som etta. Deras form på streckspelet är om möjligt sämre än min. Antar att den är helt chanslös tänkte jag skriva. Har lite mindre chans att vinna än vad jag först uppskattade vinstchansen till menade jag ju såklart. Måste dock lägga ett spel på den.
Senast redigerad av draken den 2013-12-27 klockan 18:03. |
|
2013-12-27, 18:28 | #35 |
Stenhård märr med fin skalle. Kontrade ut fina Ginger Belle på Solvalla för ett år sen. Vann då till 1,50. Men det är ingen sprintertyp så borde få svårt att svara om det laddas rejält utifrån.
Skulle hon mot förmodan hålla ledningen är det bra vinstchans men kan vinna oavsett löpningsförlopp, lite beroende på dagsform och hur motståndarna kommer till, förstås. Första strecket för mig, men i ett lurigt lopp. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Inascott (+4) |
|
2013-12-27, 18:56 | #36 |
Intressant spik, jag skulle chans-spika 15 i avd:5 och lacka lite till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2) |
|
2013-12-27, 19:14 | #37 |
hittar ingen bra lösning i sista så lutar åt att alla förmodligen hamnar med på systemet..
|
|
2013-12-27, 19:40 | #38 |
Goop sa senast att Uroy skulle med på kupongen men rådde inte att spika.
|
|
2013-12-27, 19:52 | #39 |
Vad tror ni om 1 GIGANT SÅNNA ?
Funderar om hon kanske leder "runt om" ? Hon har ju mött årg.toppar & borde vara en hård nöt för alla om hon tar "piken" ! |
|
2013-12-27, 20:03 | #40 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Hypersvårt imorgon med ihåliga skitlopp, långt upplopp och troligtvis svårbemästrat underlag - blir det INTE miljonutdelning i morgon så vet i alla fall inte jag när det blir det...
2013-12-27, 20:08 | #41 |
BOLAGSSPEL
V75-1: 1,2,3,7,9,10,12 (4,5) V75-2: 1,2,4,7,10,11,12 (3,6) V75-3: ALLA ELVA (7,2) V75-4: 2,6,10 (1,5) V75-5: 7 Pamela Ali (10,12) V75-6: 7,10 (9,4) V75-7: 3 Nougat Ås (2,4) 3234 rader / 10 pers Eget system v75-1: 1,2,9 (3,7) v75-2: 1,4 (2,10) v75-3: 2,5,7,9,10 (11,6) v75-4: 1,2,6,10 (5,7) v75-5: 5,7,10,11,12 (4,9) v75-6: 7,10 (9,4) v75-7: 3 Nougat Ås (2,4) 1200rader / 600kr |
|
2013-12-27, 20:15 | #42 |
Efter att man lyckades sätta sjuan igår så har man borrat ner sig ordentligt tills imorgon... Men svårt, det är bara förnamet!!!
Inledningen, rättmätig favorit i Hanna Banker, kan sitta bra till direkt, t.o.m. chans med ledning efter 3-400 meter. Lite väl stor favorit tycker jag dock hon är. Kan möjligtvis användas som utgång. Som b-hästar streckas nog de flesta framspårshästarna. 8, 10-12 känns chanslösa! Avd2: Vidöppet säger känslan. Tipsnicken till 2 Chosen One! Vet att dom var jättenöjda med hästen senast, om dom gått ut varvet kvar så tror Persson han hade vunnit. Nu fick hästen en vilsam resa och formen ska vara riktigt fin. Vann plättlätt på banrekord över kort distans på Kalmar i höstas. Chansar nog och går kort här ändå, 1,2,4,6,10. Avd3: Just nu känns 2 Cloud Connected som ett spikförslag. Tycker det känns ruskigt tunnt och har ingen aning om vad man ska strecka bakom. De tänkbara motuden(en ostreckad Ottens Fighter) har ju dåliga lägen. Avd4: Här kommer ett andra spikförslag, 10 Race Cowboyland möter ju ett gäng ickevinnare. Med det långa upploppet borde det inte vara några problem att spurta ner dessa. Känslan är att Lovelock behöver fler lopp i kroppen! Avd5: En bunt hästar från tillägg streckas nog här. Glöm inte 11 Noa Star! 5,7,10,11,12 och ev 15. Från framspår känns troliga ledaren 4 Zahara tidigast. Avd6: 3,7,10 räcker väldigt långt är känslan, har inte kommit längre än så just nu. ev 6 Blixtochdunder. Avd7: Svårt om inte Nougat Ås vinner. Utgång! 2,4,11 streckas bakom. Kan bli fler om det finns utrymme Just nu: Utgång 9 Flera Spik 2 Spik 10 Flera Några Utgång 3 |
|
2013-12-27, 20:17 | #43 |
|
|
2013-12-27, 20:50 | #44 |
Alchemilla Rich Tycker jag är väldigt bortglömd i första avd.. blev det konstigt kört för senast.. tyckte den avslutade jättebra!!!
|
|
|