|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-03-11, 19:07 | #811 | |
Citat:
Detta är snarare för att folk ska kunna rygga. |
||
2014-03-11, 19:08 | #812 |
Jag ryggar flat om ingen extra info anges, vid extrema högoddsare kan jag spela mindre summor för att minska variansen.
|
|
2014-03-11, 19:13 | #813 | |
Citat:
du har ju ideer - good luck - kollar vidare på ola-conny
2014-03-11, 19:35 | #814 |
Sånt som händer när man har ett så pass högt medelodds på spelen. Har inte gått så bra senaste dagarna alls. Men det är bara att jobba vidare!
|
|
2014-03-11, 20:39 | #815 |
Verkar som jag samlar på fjärdeplatser på mina platsspel. 3 stycken nu till antalet ikväll.
|
|
2014-03-11, 21:05 | #816 |
Wiss Roadrunner Gav bara 2,76 på ATGn
|
|
2014-03-11, 21:38 | #817 |
|
|
2014-03-11, 22:02 | #818 |
Det innehåller mycket mer lagda spel så svårt att svara på men det ligger runt 115-120 så det är fortfarande väldigt högt. Men 500 spel är rätt lite och detta Spreadsheet ligger så högt för att spelen är flatbet och vinnarspelen ligger klart över förväntat värde. Med tiden får man räkna med att ROI kommer sjunka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2014-03-11, 22:42 | #819 |
Fast är det något jag tror man kan ligga riktigt jäkla högt på efter låt säga 1500 spel som är en hygglig volym så är det just travspel på fasta marknaden. Större oddsdifferens fasta marknaden ger gentemot ATG kan omöjligt hittas i någon annan spelform och sport. Du hittar dagliga spel där du får dubbelt så högt odds på tex Unibet som ATG. Kolla bara på Daytona idag tror den startade på 12,50 i odds, gav 5,60 på ATGn några timmar senare. Spelar du sådana övervärden så kommer du ha grymma stats såvida du inte gör bort dig på andra spel dvs. Sen kommer väl limiteringen tids nog, tex på en 50-100 oddsare så får inte jag in några större summor iaf, aldrig mer än 30kr.
|
|
2014-03-11, 23:21 | #820 | |
Citat:
|
||
2014-03-11, 23:31 | #821 |
Medeloddset blir en aning fuckat dock när man spelar ett par stycken 100 oddsare (typ). Jag har nästan 6 i medelodds på grund av detta, skulle dessa 7-8 spelen sållas bort skulle mitt medelodds vara runt 4, då snackar jag vinnarspel, h2h och platsspel kombinerat.
Visst kanske det är dumt att jämföra med ATG men vad ska man jämföra med då? Unibet och Bet365 ligger ju dagligen för högt på många hästar och med lite kunskap och slippa limitering skulle MÅNGA i Sverige kunna sluta jobba för att ständigt lira vinnar och platsspel här. Något dessa herrar troligtvis skulle få svårt att leva på om man spelade via ATG. Limiteringen är ju den fasta marknadens räddning emot duktiga spelare givetvis som på just trav snabbt skulle förstöra stora delar av deras profit om dom inte hade den livboj. Senast redigerad av sirlarsson den 2014-03-11 klockan 23:32. |
|
2014-03-11, 23:35 | #822 |
Dit jag vill komma är att jag aldrig har sett en marknad med så stora varianser i odds mot vad folket tror via ATGn (även vid volym). Synd bara att man inte själv sitter med 10 års kunskap av Trav så man till stor del måste förlita sig på andras rekar. Hade varit fint att kunna hugga allt precis vid spelsläpp varje dag och slippa alla slashningar.
|
|
2014-03-12, 00:21 | #823 |
Hur fungerar Unibet och andra spelbolag gentemot ATG?
Ni pratar om limitering, är det 1000 lappar vi pratar om då i insats? Jag skapade ett konto på Unibet men när jag läste där så tyckte jag mig läsa att man inte kunde ta ut hela innehavet man hade (kanske var när man nyttjade någon bonus)? Kändes lite som att de tog sig rätten att ta avgifter etc, men jag kanske har fått den känslan om bakfoten. Sen känner jag som amatör på spel över lag, jag menar jag har aldrig spelat i hela mitt liv typ. Och jag känner inte att jag kan spela för mer än 50kr som max på en häst just för att jag känner att jag troligtvis kastar de pengarna i sjön pga dålig ''kunskap'' etc för att analysera fram någon vinnande häst. Men kan man spela för småpengar på Unibet också, eller är det en ett minimibelopp? Känns i regel som fler regler och förhållningssätt att sätta sig in i än ATG och att man kan åka på avgifter och sånt för olika saker som man inte tänker på. Läste jag rätt om att de tar avgift för ett inaktivt konto? Visst de har servar etc som de betalar för och annat med för att alla medlemmar och konton ska kunna funka, men känns lite träligt med diverse avgifter, om man inte är storspelare dvs. |
|
2014-03-12, 00:25 | #824 |
Spelar du för 50kr behöver du inte vara orolig, bara att tuta och köra. Använder du deras bonusar måste du omsätta en viss summa för att kunna ta ut pengarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1) |
|
|