Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-11, 19:07   #811

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Är inga superspel som jag lagt idag. Bäst är den som jag rekat. Men jag öppnar upp mitt Spreadsheet som jag har här på sharps. Gjorde det för att några skulle kunna rygga mina spel men finns egentligen ingen anledning att inte ha det öppet för alla.

https://www.sharps.se/spreadsheet/28644
Säkert någon som kommer fråga så lika bra att svara innan. Även om insatserna i spreadsheetet är i units snarare än kronor så stämmer dom inte helt med verkligheten. Är alltid olika vad för summa man får in hela tiden och ibland har man spelat hästen till flera odds. Har ett eget privat sätt att bokföra mina spel korrekt för mig själv där man i lugn och ro kan fixa o trixa. Har lite lägre ROI i verkligheten än i spreadsheetet.
Detta är snarare för att folk ska kunna rygga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), smak (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-11, 19:08   #812

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Jag ryggar flat om ingen extra info anges, vid extrema högoddsare kan jag spela mindre summor för att minska variansen.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-11, 19:13   #813

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5186
Standard

Citat:
Är inga superspel som jag lagt idag. Bäst är den som jag rekat. Men jag öppnar upp mitt Spreadsheet som jag har här på sharps. Gjorde det för att några skulle kunna rygga mina spel men finns egentligen ingen anledning att inte ha det öppet för alla.

https://www.sharps.se/spreadsheet/28644
he he 2-11 i torsk gårdagen var inte så ljust - blir nog bättre idag...

du har ju ideer - good luck - kollar vidare på ola-conny

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-11, 19:35   #814

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
he he 2-11 i torsk gårdagen var inte så ljust - blir nog bättre idag...

du har ju ideer - good luck - kollar vidare på ola-conny
Sånt som händer när man har ett så pass högt medelodds på spelen. Har inte gått så bra senaste dagarna alls. Men det är bara att jobba vidare!
Gammal 2014-03-11, 20:39   #815

Standard

Verkar som jag samlar på fjärdeplatser på mina platsspel. 3 stycken nu till antalet ikväll.
Gammal 2014-03-11, 21:05   #816

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Wiss Roadrunner spelas, tror det är värde i 5 gånger och har svårt att se att ATG matchar det platsoddset. Ingves är ju ingen dålig kusk heller. Provar också Propeller plats 4,50 som också ser ut att vara ett ganska konkurrenskraftigt odds.
Wiss Roadrunner Gav bara 2,76 på ATGn
Gammal 2014-03-11, 21:38   #817

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1953
Standard

Citat:
Verkar som jag samlar på fjärdeplatser på mina platsspel. 3 stycken nu till antalet ikväll.
Grattis till vinnarspelet iaf, grymt odds. hur ligger din roi i bokförningen? 130% är jävligt bra men som du sa så stämmer det inte.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-11, 22:02   #818

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt Visa inlägg
Grattis till vinnarspelet iaf, grymt odds. hur ligger din roi i bokförningen? 130% är jävligt bra men som du sa så stämmer det inte.
Det innehåller mycket mer lagda spel så svårt att svara på men det ligger runt 115-120 så det är fortfarande väldigt högt. Men 500 spel är rätt lite och detta Spreadsheet ligger så högt för att spelen är flatbet och vinnarspelen ligger klart över förväntat värde. Med tiden får man räkna med att ROI kommer sjunka.
Migge (+1)
Gammal 2014-03-11, 22:42   #819

sirlarssons avatar

Standard

Fast är det något jag tror man kan ligga riktigt jäkla högt på efter låt säga 1500 spel som är en hygglig volym så är det just travspel på fasta marknaden. Större oddsdifferens fasta marknaden ger gentemot ATG kan omöjligt hittas i någon annan spelform och sport. Du hittar dagliga spel där du får dubbelt så högt odds på tex Unibet som ATG. Kolla bara på Daytona idag tror den startade på 12,50 i odds, gav 5,60 på ATGn några timmar senare. Spelar du sådana övervärden så kommer du ha grymma stats såvida du inte gör bort dig på andra spel dvs. Sen kommer väl limiteringen tids nog, tex på en 50-100 oddsare så får inte jag in några större summor iaf, aldrig mer än 30kr.
Gammal 2014-03-11, 23:21   #820

Standard

Citat:
Fast är det något jag tror man kan ligga riktigt jäkla högt på efter låt säga 1500 spel som är en hygglig volym så är det just travspel på fasta marknaden. Större oddsdifferens fasta marknaden ger gentemot ATG kan omöjligt hittas i någon annan spelform och sport. Du hittar dagliga spel där du får dubbelt så högt odds på tex Unibet som ATG. Kolla bara på Daytona idag tror den startade på 12,50 i odds, gav 5,60 på ATGn några timmar senare. Spelar du sådana övervärden så kommer du ha grymma stats såvida du inte gör bort dig på andra spel dvs. Sen kommer väl limiteringen tids nog, tex på en 50-100 oddsare så får inte jag in några större summor iaf, aldrig mer än 30kr.
Går inte att använda ATGs odds som måttstock. Räcker med att någon säger något på liven eller att det är röda streck över skorna i skoinfon för att hästarna ska bli överspelade och dyka i odds. Går säkert att hålla en hög ROI om man spelar väldigt selektivt och håller sig till väldigt felsatta vinnarspel och platsspel. H2H spelen ger inte samma marginaler. Men jag spelar hellre fler spel än att bara hålla mig till de bästa. Både på grund av att jag känner mig komfortabel med mina värderingar och tror mig kunna slå bolagen även när jag tar odds som inte har så högt värde men också för att man inte kan spela så höga insatser på travmarknaden och därför behöver satsa på större kvantitet istället. Det resulterar i att man ibland lägger bet som faktiskt är dåliga också men det kan jag leva med. Alla som ryggar gör det på egen risk och jag garanterar absolut ingenting. Med ett så högt medelodds så kan man lätt ha 20-30 förlustspel på rad om variansen slår till.
Gammal 2014-03-11, 23:31   #821

sirlarssons avatar

Standard

Medeloddset blir en aning fuckat dock när man spelar ett par stycken 100 oddsare (typ). Jag har nästan 6 i medelodds på grund av detta, skulle dessa 7-8 spelen sållas bort skulle mitt medelodds vara runt 4, då snackar jag vinnarspel, h2h och platsspel kombinerat.

Visst kanske det är dumt att jämföra med ATG men vad ska man jämföra med då? Unibet och Bet365 ligger ju dagligen för högt på många hästar och med lite kunskap och slippa limitering skulle MÅNGA i Sverige kunna sluta jobba för att ständigt lira vinnar och platsspel här. Något dessa herrar troligtvis skulle få svårt att leva på om man spelade via ATG.

Limiteringen är ju den fasta marknadens räddning emot duktiga spelare givetvis som på just trav snabbt skulle förstöra stora delar av deras profit om dom inte hade den livboj.

Senast redigerad av sirlarsson den 2014-03-11 klockan 23:32.
Gammal 2014-03-11, 23:35   #822

sirlarssons avatar

Standard

Dit jag vill komma är att jag aldrig har sett en marknad med så stora varianser i odds mot vad folket tror via ATGn (även vid volym). Synd bara att man inte själv sitter med 10 års kunskap av Trav så man till stor del måste förlita sig på andras rekar. Hade varit fint att kunna hugga allt precis vid spelsläpp varje dag och slippa alla slashningar.
Gammal 2014-03-12, 00:21   #823

Sharp$: 61
Standard

Hur fungerar Unibet och andra spelbolag gentemot ATG?

Ni pratar om limitering, är det 1000 lappar vi pratar om då i insats?
Jag skapade ett konto på Unibet men när jag läste där så tyckte jag mig läsa att man inte kunde ta ut hela innehavet man hade (kanske var när man nyttjade någon bonus)? Kändes lite som att de tog sig rätten att ta avgifter etc, men jag kanske har fått den känslan om bakfoten.

Sen känner jag som amatör på spel över lag, jag menar jag har aldrig spelat i hela mitt liv typ. Och jag känner inte att jag kan spela för mer än 50kr som max på en häst just för att jag känner att jag troligtvis kastar de pengarna i sjön pga dålig ''kunskap'' etc för att analysera fram någon vinnande häst. Men kan man spela för småpengar på Unibet också, eller är det en ett minimibelopp?

Känns i regel som fler regler och förhållningssätt att sätta sig in i än ATG och att man kan åka på avgifter och sånt för olika saker som man inte tänker på. Läste jag rätt om att de tar avgift för ett inaktivt konto?
Visst de har servar etc som de betalar för och annat med för att alla medlemmar och konton ska kunna funka, men känns lite träligt med diverse avgifter, om man inte är storspelare dvs.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-12, 00:25   #824

sirlarssons avatar

Standard

Spelar du för 50kr behöver du inte vara orolig, bara att tuta och köra. Använder du deras bonusar måste du omsätta en viss summa för att kunna ta ut pengarna.
Flickepojken (+1)
Gammal 2014-03-12, 00:26   #825

Sharp$: 61
Standard

Citat:
Spelar du för 50kr behöver du inte vara orolig, bara att tuta och köra. Använder du deras bonusar måste du omsätta en viss summa för att kunna ta ut pengarna.
Thank you Sir!
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td