Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-06, 13:54   #286

Steffe1988s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1367

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Ooops, måste ha träffat mitt i prick om du fortf är bitter

Men snygg lunch !!!

Nej då ingen fara. Men tyckte det bara var tråkigt när jag faktiskt brukar lägga ner tid på travet och inte bara tar ( Alla höga odds ).

Men kan släppa det nu. Men jo jag tog åt mig men va inte för du hade rätt utan bara att det är trist att folk säger saker dom inte vet något om.

Klart slut.

Jo lunchen gick bra så tackar =).

Mvh
Steffe1988 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-06, 13:58   #287

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sherwyn Visa inlägg
Ja alla är inte lika. Jag skulle lätt kunna idiotspela om jag missar några lir för att få upp kassan igen... När jag har pengar på ett bolag så märks det inte lika tydligt och jag är lugnare i motgång. Jag skiter fullständigt i om Unibet erbjuder 2.20 och Bet365 2.30... Större oddsskillnader verkar det inte vara, och det får man tillbaka sen när Unibet har högre odds. Är inte så desperat av att få ut en tia mer per hundring, om ens det.
Den tian på hundringen är förmodligen större delen av din edge. Det är en väldigt liten del av spelarna här som slår nätbolagen med högre ROI än 110. Du som är ny inom travet gör det garanterat inte. Därför är det otroligt viktigt att spela till marknadshögsta i den grad som det går.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-02-06 klockan 14:02.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-06, 16:17   #288

sherwyns avatar

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 45
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Den tian på hundringen är förmodligen större delen av din edge. Det är en väldigt liten del av spelarna här som slår nätbolagen med högre ROI än 110. Du som är ny inom travet gör det garanterat inte. Därför är det otroligt viktigt att spela till marknadshögsta i den grad som det går.
Fast nej. Har aldrig brytt mig när det gäller tennis/basket som jag spelade på innan (matchodds). Där kändes det viktigare att få bästa HCP-spelen då det gör en tydlig skillnad för utgången. Men när det gäller trav och någon tia per hundting bryr jag mig faktiskt inte. Alla är väl olika.

Senast redigerad av sherwyn den 2014-02-06 klockan 16:18.
sherwyn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-06, 16:23   #289

sherwyns avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Du har uppenbarligen inte studerat dom olika sajternas travodds något närmare, inte ovanligt att någon sajt ligger på uppemot dubbelt så högt vinnare-odds på en kamel jämfört med någon annan sajt.

Och då pratar vi inte om 0,10 eller 0,20 i oddsskillnad.

Ibland skiljer det väldigt i dom olika bolagens värderingar på resp. kamel.

Eller anser du att det är oväsentligt att rygga t.ex. en kamel för 15 ggr på bolag 1 när bolag 2 erbjuder 7.75 ggr?

Orkar du inte söka upp oddsen & jämföra själv så finns ju V75-oddsen för Unibet, Expekt & Bet365 tryckta i Aftonbladets spel/sport-bilaga på fredagarna...
Om det är så STORA skillnader förstår jag. Men av det JAG sett så skiljer det inte tillräckligt för att orka ha en massa konton. När du ser så stora skillnader hojta till, för då känns det verkligen värt att skapa fler konton...och ha pengar där.
Gammal 2014-02-06, 16:34   #290

Standard

Citat:
Fast nej. Har aldrig brytt mig när det gäller tennis/basket som jag spelade på innan (matchodds). Där kändes det viktigare att få bästa HCP-spelen då det gör en tydlig skillnad för utgången. Men när det gäller trav och någon tia per hundting bryr jag mig faktiskt inte. Alla är väl olika.
I sånna fall olika i den mening om man spelar för att vinna eller förlora. Det är ju ingen åsiktsfråga. Det är spelteori i den enklaste formen.
Sen kan det finnas andra anledningar till varför man inte kan spela på alla bolag men då måste man ju också vara mer restriktiv i sina spel.
Gammal 2014-02-06, 16:44   #291

sherwyns avatar

Standard

Citat:
I sånna fall olika i den mening om man spelar för att vinna eller förlora. Det är ju ingen åsiktsfråga. Det är spelteori i den enklaste formen.
Sen kan det finnas andra anledningar till varför man inte kan spela på alla bolag men då måste man ju också vara mer restriktiv i sina spel.
Vad har vinna eller förlora med saken att göra? Om dt nu handlar om hundralappar och inte tior i oddsskillnad är det klart att man spelar där man får några fler hundralappar, inget snack. Jämförde lite mellan unibet och b365, där skiljer det en del på underdoghästarna så visst, kanske finns fler extrema fall när det är V75, och då kan det faktiskt vara värt det.
Gammal 2014-02-06, 16:47   #292
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 73
Standard

Citat:
Vad har vinna eller förlora med saken att göra? Om dt nu handlar om hundralappar och inte tior i oddsskillnad är det klart att man spelar där man får några fler hundralappar, inget snack. Jämförde lite mellan unibet och b365, där skiljer det en del på underdoghästarna så visst, kanske finns fler extrema fall när det är V75, och då kan det faktiskt vara värt det.
https://www.sharps.se/spelskolan
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-06, 16:49   #293

sherwyns avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Det där har ingen relevans nu...
Gammal 2014-02-06, 17:05   #294

Standard

Idag rekar jag Broslätts Rapide Plats 1.90 @ Unibet till er.

Kommentar:
Hästen har varit ute i många tuffa gäng och gör det oftast bra utan att få till det.
Idag har man fått det bästa läget av de mer betrodda och Broslätts är dessutom startsnabb. Troligtvis sitter man direkt i spets och därifrån kan man sen bestämma om man vill köra där eller släppa till någon utav konkurrenterna eftersom det finns open stretch. Det troliga är nog ändå att man idag kör i ledningen. Kennet Haugstad upp i vagnen idag vilket inte behöver vara fel med tanke på att Christoffer Eriksson inte riktigt fått till det med hästen på slutet. Norrmannen kör dessutom med stort självförtoende just nu efter några rätt lyckade styrningar på slutet.
Senast såg hästen dunderfin ut i sista sväng men oturligt körde man upp i vagnen framför och galoppen kom som ett brev på posten. Troligtvis var det segern som rök i och med det.
Det handlar egentligen inte om en jätteosäker häst även om den nu har två galopper i raden.
Med intrycket senast i minnet och det fina startspåret och en gynnande distans gentemot några av konkurrenterna så anser jag att platschansen är 60% minst i dag.
Oddset vi får motsvarar 52.6% vilket gör spelet till ett bra värde.
sirlarsson (+5), Migge (+1), Pilkast (+3)
Gammal 2014-02-06, 17:15   #295

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Åh herre min skapare, Lome Tabac plats 1,25 på atg du fick 4,85. Man undrar ju hur det är möjligt?
Pilkast (+3)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-06, 17:22   #296

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Det där har ingen relevans nu...
Fast sug åt dig åt råden du får istället för att slå ifrån dig. Släpp stoltheten och inse att folk här vill dig väl!
Migge (+1), Pilkast (+5)
Gammal 2014-02-06, 17:33   #297

sherwyns avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Fast sug åt dig åt råden du får istället för att slå ifrån dig. Släpp stoltheten och inse att folk här vill dig väl!
Vilken stolthet? Om jag såg värde i 2.20 men något annat bolag har 2.30 så gör det mig ingenting. Men om det är så extrema exempel som någon gav 7.50 mot 15 så är det klart man spelar på högsta odds där. Det har jag redan sagt.
Gammal 2014-02-06, 17:36   #298

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

1,7 är snabbare ut
men de kanske inte laddar
Citat:
Idag rekar jag Broslätts Rapide Plats 1.90 @ Unibet till er.

Kommentar:
Hästen har varit ute i många tuffa gäng och gör det oftast bra utan att få till det.
Idag har man fått det bästa läget av de mer betrodda och Broslätts är dessutom startsnabb. Troligtvis sitter man direkt i spets och därifrån kan man sen bestämma om man vill köra där eller släppa till någon utav konkurrenterna eftersom det finns open stretch. Det troliga är nog ändå att man idag kör i ledningen. Kennet Haugstad upp i vagnen idag vilket inte behöver vara fel med tanke på att Christoffer Eriksson inte riktigt fått till det med hästen på slutet. Norrmannen kör dessutom med stort självförtoende just nu efter några rätt lyckade styrningar på slutet.
Senast såg hästen dunderfin ut i sista sväng men oturligt körde man upp i vagnen framför och galoppen kom som ett brev på posten. Troligtvis var det segern som rök i och med det.
Det handlar egentligen inte om en jätteosäker häst även om den nu har två galopper i raden.
Med intrycket senast i minnet och det fina startspåret och en gynnande distans gentemot några av konkurrenterna så anser jag att platschansen är 60% minst i dag.
Oddset vi får motsvarar 52.6% vilket gör spelet till ett bra värde.
Gammal 2014-02-06, 17:39   #299

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Vilken stolthet? Om jag såg värde i 2.20 men något annat bolag har 2.30 så gör det mig ingenting. Men om det är så extrema exempel som någon gav 7.50 mot 15 så är det klart man spelar på högsta odds där. Det har jag redan sagt.
Du gör som du vill, dessa 0,10-0,20 gör enorma summor sett över låt säga 1000 spel på en travsäsong.
Gammal 2014-02-06, 17:40   #300

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3527
Standard

Citat:
Det tog mig 15 sekunder att finna denna odds-skillnaden på nr. 1 Precious Value i Lopp 3, Åby (2014-02-06).

Expekt = 15 ggr https://sv.expekt.com/trav/aby-3-17264
Unibet = 22 ggr https://se.unibet.com/betting#/group.../category/1149

Detta är ju inte enda exemplet, finns ju så många fler!

Så visst lönar det sig att söka efter högsta oddset jämt!!!
sirlarsson (+20), Pilkast (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td