Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-25, 08:28   #1

prototyps avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 95
Standard

Tvilling, uselt eller bra spel?

God jul, gott nytt år, Feliz navidad, Happy Chanukka, Merry Christmas, Hyvä Juoli!

Vad tycker Ni Sharpister om tvillingen som spel betraktat? Själv anser jag att den många gånger ger underodds.
Själv brukar jag räkna såhär:
Banodds x banodds delat i två = ungefärligt tvillingodds

Men i många fall ger den mkt lägre odds än så. I förra veckan fick en kompis till mig in en skön tvilling. Han hade en rak 4 - 5, 5an stod i nästan 37 ggr pengarna. Multiplicerat banodds landade på 300 gggr. Det delat i två skulle gett ca 150 ggr vilket vi kalkylerade med. Oddset blev 35 ggr. Inte illa egentligen men kraftigt underodds i alla fall.
Exemplen är många.
En del framgångsrika spelare har teorier om spelvärde. Tex om multiplicerade banodds är 20 ggr och tvillingoddset/DDoddset etc är 40 ggr är det överodds och därmed spelvärt.
Om däremot banoddset är 20 ggr och tvillingoddset/DDoddset är tio ggr är det underodds och därmed inte ngt spelvärde.

Vad har Ni för spelidéer, planer och hur genomför Ni dem på ett framgångsrikt sätt? Notera att jag mer är intresserade av återkommande spelvinster på tvillingen, inte engångssucceer.

prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 09:07   #2

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Kanske för att du funderar på två vinnarodds, en av hästarna vinner ju inte.

Citat:
Ursprungligen postat av prototyp Visa inlägg
God jul, gott nytt år, Feliz navidad, Happy Chanukka, Merry Christmas, Hyvä Juoli!

Vad tycker Ni Sharpister om tvillingen som spel betraktat? Själv anser jag att den många gånger ger underodds.
Själv brukar jag räkna såhär:
Banodds x banodds delat i två = ungefärligt tvillingodds

Men i många fall ger den mkt lägre odds än så. I förra veckan fick en kompis till mig in en skön tvilling. Han hade en rak 4 - 5, 5an stod i nästan 37 ggr pengarna. Multiplicerat banodds landade på 300 gggr. Det delat i två skulle gett ca 150 ggr vilket vi kalkylerade med. Oddset blev 35 ggr. Inte illa egentligen men kraftigt underodds i alla fall.
Exemplen är många.
En del framgångsrika spelare har teorier om spelvärde. Tex om multiplicerade banodds är 20 ggr och tvillingoddset/DDoddset etc är 40 ggr är det överodds och därmed spelvärt.
Om däremot banoddset är 20 ggr och tvillingoddset/DDoddset är tio ggr är det underodds och därmed inte ngt spelvärde.

Vad har Ni för spelidéer, planer och hur genomför Ni dem på ett framgångsrikt sätt? Notera att jag mer är intresserade av återkommande spelvinster på tvillingen, inte engångssucceer.

Gammal 2013-12-25, 10:46   #3
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Ja, vad gäller DD går det till viss del multiplicera vinnaroddsen men det fungerar ju definitivt inte om du ska spela en tvilling.

En lika felaktig men kanske mer rättvis bild är ju att du kan multiplicera det högsta tänkbara oddset på plats för båda hästarna...

Så det är svårt att via någon lathund få ut om det är över- eller underodds på tvillingspel.

Men den bästa formeln hittills om du vill ha en sådan lathund är väl att ta vinnaroddset på den av hästarna som har lägst sådant och multiplicera med högsta tänkbara platsoddset på den andra. Då hamnar du närmare sanningen även om det kan bli heltokigt det också.

Och för att svara på din fråga är väl tvilling precis som alla andra spel enbart intressant när oddset överstiger sannolikheten. Så tvilling kan liksom allt annat vara både bra och dåligt. Svårt dock att räkna ut exakta chanser för att två hästar ska komma etta och tvåa.

Senast redigerad av RazshVollril den 2013-12-25 klockan 10:47.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 11:08   #4

prototyps avatar

Standard

Jo, man har ju olika uppfattningar om vad som är spelvärt och vad som inte är det. Min generella uppfattning är att många tvillingspel är illa genomtänkta eller inte alls.

Ofta är det spel nerkrafsade på en bong de sista 20 - 0 sekunderna till start. I alla fall är det vad jag bevittnar varje gång jag befinner mig i en spelbutik.
Därmed inte sagt att alla tvillingspel är usla, alla gånger som spelen går in så är det ju i ngn grad inte misslyckat.
Sedan är det ju även vad man specar sig på. Personligen anser jag att DD är en mkt bra spelform. En kompis till mig är fena på just tvilling. Andra åter spelar bara V4 unt zu weiter...

Men om jag har tex 500 SEK vikta för spel på antingen tvilling eller DD väljer jag alla gånger DD.
Gammal 2013-12-25, 11:11   #5

prototyps avatar

Standard

Jo, man har ju olika uppfattningar om vad som är spelvärt och vad som inte är det. Min generella uppfattning är att många tvillingspel är illa genomtänkta eller inte alls.

Ofta är det spel nerkrafsade på en bong de sista 20 - 0 sekunderna till start. I alla fall är det vad jag bevittnar varje gång jag befinner mig i en spelbutik.
Därmed inte sagt att alla tvillingspel är usla, alla gånger som spelen går in så är det ju i ngn grad inte misslyckat.
Sedan är det ju även vad man specar sig på. Personligen anser jag att DD är en mkt bra spelform. En kompis till mig är fena på just tvilling. Andra åter spelar bara V4 unt zu weiter...

Men om jag har tex 500 SEK vikta för spel på antingen tvilling eller DD väljer jag alla gånger DD.
Gammal 2013-12-25, 12:09   #6

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 610
Standard

Tvillingoddset har ju dessutom att göra med antalet komber som finns att tillgå....
Spela tvilling i T.ex guld divisionen ger som regel alltid "underodds" (om företeelsen finns) p.g.a få hästar (max 10st)
Ett lopp med 15 häst blir ju såå många fler komber & därmed "högt" lägsta odds, sällan under 10ggr.
Jag har i princip helt slutat med vinnarspel, spelar hellre Tvilling.
Har jag en idé tiil hyfsat odds så spelar jag den hästen utgång mot 2a komber, har dessutom möjligheten att vikta komberna med olika insats...
Finns ju dessutom mycket trevligt "taktiskt tänk" med tvillinglir...
Ofta kan man ju sätta 5-hunkan på ett enda spel på en rak tvilling om startspår etc faller "väl ut"...får ju ofta 4-5ggr på favvo i ledning, sen behöver man ju "bara" räkna ut vem som hittar ryggen...
nord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 12:25   #7

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nord Visa inlägg
Tvillingoddset har ju dessutom att göra med antalet komber som finns att tillgå....
Spela tvilling i T.ex guld divisionen ger som regel alltid "underodds" (om företeelsen finns) p.g.a få hästar (max 10st)
Ett lopp med 15 häst blir ju såå många fler komber & därmed "högt" lägsta odds, sällan under 10ggr.
Jag har i princip helt slutat med vinnarspel, spelar hellre Tvilling.
Har jag en idé tiil hyfsat odds så spelar jag den hästen utgång mot 2a komber, har dessutom möjligheten att vikta komberna med olika insats...
Finns ju dessutom mycket trevligt "taktiskt tänk" med tvillinglir...
Ofta kan man ju sätta 5-hunkan på ett enda spel på en rak tvilling om startspår etc faller "väl ut"...får ju ofta 4-5ggr på favvo i ledning, sen behöver man ju "bara" räkna ut vem som hittar ryggen...
Ja, spets + rygg ska man alltid leta efter.
Och tror man att en tio oddsare tar spets är det julafton, släpp till favoriten och en bra tvilling är klar.
Gammal 2013-12-26, 06:49   #8

prototyps avatar

Standard

Hej!
Det är bra att Ni har framgång på tvillingspelet! Ni är nog undantag från det stora spelarkollektivet som i det stora hela går minus på tvillingen. Det är i alla fall min absoluta uppfattning att många tvillingspelare i längden går back på sina vad.

För övrigt ska jag ut till Valla idag. Förra gången Maranello startade varnade jag för den. Vinnaroddset blev då drygt elva ggr. Inför starten i dag i V75 2 är uppskattat odds 15 ggr...
Gammal 2013-12-26, 08:28   #9

prototyps avatar

Standard

Tvilling V75 2:
Maranello nr två utgång tvilling...?
Gammal 2013-12-26, 08:33   #10

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 980
Standard

Citat:
Hej!
Det är bra att Ni har framgång på tvillingspelet! Ni är nog undantag från det stora spelarkollektivet som i det stora hela går minus på tvillingen. Det är i alla fall min absoluta uppfattning att många tvillingspelare i längden går back på sina vad.

För övrigt ska jag ut till Valla idag. Förra gången Maranello startade varnade jag för den. Vinnaroddset blev då drygt elva ggr. Inför starten i dag i V75 2 är uppskattat odds 15 ggr...
Tvilling är ett totalisatorspel med 80% återbetalning till spelarna. Det vore mycket märkligt om inte tvillingspelarna som grupp går back.
Gammal 2013-12-26, 09:36   #11

prototyps avatar

Standard

Naturligtvis går den stora massan back på spel. Så har det alltid varit, så är det och så kommer det alltid att vara.
Det ansåg jag vara så självklart att jag inte behövde skriva det...
Gammal 2013-12-26, 09:53   #12

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 980
Standard

Citat:
Naturligtvis går den stora massan back på spel. Så har det alltid varit, så är det och så kommer det alltid att vara.
Det ansåg jag vara så självklart att jag inte behövde skriva det...
Fast det var ju just det du gjorde!!??

"Ni är nog undantag från det stora spelarkollektivet som i det stora hela går minus på tvillingen."

Det stora spelarkollektivet går back pga spelavdraget på alla totalisatorspel. Inte bara på tvillingen.

Alla som vinner är undantag. Oavsett spelform på totalisatorspelet. Sett ur den synvinkeln är Tvilling inte ett dugg sämre än någon annan spelform.

Själv spelar jag nästan aldrig Tvilling. Jag är för dålig helt enkelt.

Sedan är det andra "skills" som krävs för att hitta 1an+2an i mål och bedöma om oddset är det rätta.

Jag skulle nog vilja säga att det är en större del av spelarkollektivet som utgör döda pengar på Tvilling än t ex på Vinnare. Dvs för den som lär sig spelet finns det bättre förtjänstmöjligheter på Tvilling.
Gammal 2013-12-26, 10:13   #13

prototyps avatar

Standard

"Ni är nog undantag från det stora spelarkollektivet som i det stora hela går minus på tvillingen."

Just där var jag ironisk, faktiskt.

Men enligt mina egna erfarenheter är det väldigt många som som spelar tvilling i mer eller mindre varenda löp som går under en tävlingsdag. Att spela många löp är ett ofelbart sätt att ständigt gå minus på spelet. Det är en gammal vedertagen spelregel. Och just många tvillingspelare tenderar att spela alltför många löp.
Och naturlagarna ger ju vid handen att ju fler löp du spelar ju mindre påläst är du per löp sett.
En annan sanning är att turen förföljer den som är väl förberedd.
Men alla spelar ju efter sitt eget huvud ( Jaja...Harry Boy...)
Svara

td