Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-24, 20:26   #16

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av perNor943 Visa inlägg
Du tänker helt rätt!

Jag tippar för att få så många rätt som möjligt oavsett utdelning. Jag kan inte spela mot, vad/vem jag tror skall vinna bara för att spelvärdet inte är bra. Förstår inte hur ni tänker som spelar mot vad/vem ni själv tror ska vinna bara för att spelvärdet är för dåligt. Jag vill ha så många rätt som jag kan få oavsett utdelning. Älskar att heja fram en häst i avdelning sju för att få sju rätt oavsett utdelning. Älskar att lyckas pricka in sju vinnare.
Och du tillhör majoriteten i Sverige.
Det är därför trisslotter, V64 osv. fungerar.
Folk älskar att "vinna" oavsett vad de vann.
Gör en stryktipstrad, spika United, City, Chelsea och gärna Arsenal, Liverpool och tottenham också.
Vinn 500, var glad, bry dig inte om hur mycket det kostar i längden.
Lägg ut 100000 / år, vinn 10000, var glad.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 20:29   #17

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Håller man till på ett spelforum måste man väl ändå förstå money management ?
Gammal 2013-12-24, 20:32   #18

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
Jackpotten som vart igår är den till axvalla eller hur gör dom ?
Helt rätt. Men märkligt nog så tar norrmännen tillbaka sina insatser ur 5-rättspotten och lägger den i en egen nationell jackpot. Så det är 14.8 miljoner extra i 7-rättspotten på lördag trots att det var 15.8 miljoner i 5-rättspotten igår.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 20:44   #19

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 6277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Håller man till på ett spelforum måste man väl ändå förstå money management ?
Jag skrev ett inlägg ang just MM, och hur man även om man tippar RÄTT förlorar i längden om man inte har koll på detta. Lovar dig att det inte är många som har en susning vad det handlar om... Tyvärr.. GOD JUL!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+3)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 21:23   #20

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7923
Standard

Som vanligt onykter men Vad har MM med många rätt på ett streckspel att göra. Lyckas man analysera omgången rätt och ser att det blir låg utdelning så går man på flerkupa och får därmed samma avkastning som att hitta bra spelvärden,även om det är betydligt svårare att sätta en flerbong.
Nu är jag ju själv usel men hade iaf fått 100 6:or i går med Twigs Tarzan. Förut när jag spelade seriöst så höll jag på med Flatbetting och betalade hyran i flera år på bara platsspel. Nu spelar jag bara streckspel för att om möjligt vinna miljoner. Behöver inga mindre vinster. Jobbar och mår bra. God jul.
korpo (+3), hanscrispi (+5), AbbeAce (+3)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 21:26   #21

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 705
Standard

Citat:
Och du tillhör majoriteten i Sverige.
Det är därför trisslotter, V64 osv. fungerar.
Folk älskar att "vinna" oavsett vad de vann.
Gör en stryktipstrad, spika United, City, Chelsea och gärna Arsenal, Liverpool och tottenham också.
Vinn 500, var glad, bry dig inte om hur mycket det kostar i längden.
Lägg ut 100000 / år, vinn 10000, var glad.
Att försöka få sju rätt är väl inte detsamma som att bara tippa favoriter, även vi som tillhör majoriteten och inte är så smarta, vi plockar också bort favoriter eller garderar när vi tror att dom kan förlora. Men plocka bort en som man tror stensäkert vinner i ett lopp bara för att den är mycket satsad på det förstår jag inte. Det finns faktiskt fler lopp än ett.
hanscrispi (+5)
perNor943 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 21:27   #22

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

v75 går ut på att sjöa!!! det vet alla
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 21:28   #23

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Som vanligt onykter men Vad har MM med många rätt på ett streckspel att göra. Lyckas man analysera omgången rätt och ser att det blir låg utdelning så går man på flerkupa och får därmed samma avkastning som att hitta bra spelvärden,även om det är betydligt svårare att sätta en flerbong.
Nu är jag ju själv usel men hade iaf fått 100 6:or i går med Twigs Tarzan. Förut när jag spelade seriöst så höll jag på med Flatbetting och betalade hyran i flera år på bara platsspel. Nu spelar jag bara streckspel för att om möjligt vinna miljoner. Behöver inga mindre vinster. Jobbar och mår bra. God jul.
MM har med alla spel att göra.
Av din beskrivning ser jag att du vet vad det är och tänker på det när du spelar.
Gammal 2013-12-24, 21:37   #24

korpos avatar

Sharp$: 5781
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
v75 går ut på att sjöa!!! det vet alla
Enkelt förklarat, ja.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 21:38   #25

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7607
Standard

Citat:
MM har med alla spel att göra.
Av din beskrivning ser jag att du vet vad det är och tänker på det när du spelar.
Det draken beskriver vet ju alla... Det är ju enda rätta.. Allt annat är ju bara jidder det vet ju alla.. GOD JUL..
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 21:42   #26

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Att försöka få sju rätt är väl inte detsamma som att bara tippa favoriter, även vi som tillhör majoriteten och inte är så smarta, vi plockar också bort favoriter eller garderar när vi tror att dom kan förlora. Men plocka bort en som man tror stensäkert vinner i ett lopp bara för att den är mycket satsad på det förstår jag inte. Det finns faktiskt fler lopp än ett.
Jag reagerade på...
Men enl mig så går det ju ut på att få många rätt om man vill ha pengar
och sedan fick du stöd av en som inget förstår med...
Du tänker helt rätt!
Jag tippar för att få så många rätt som möjligt oavsett utdelning.

Spel handlar om att tjäna pengar.

För att vinna ska du sätta V75an.
Men att sätta V75an betyder inte att du blir en vinnare.

Det dök upp en andelsförsäljare för några veckor sedan som satte V75 när den gav 3000, och sedan stolt berättade hur mycket alla andelsägare tjänat.
Det är bättre att supa upp pengarna än att satsa i det bolaget, du ska inte kunna vinna 3000 om du inte lirar flerbong.
Du vinner så sällan att du måste satsa på att vinna mer än 3000 när du vinner, annars kommer du snart vara j-t gul.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 22:01   #27

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3530
Standard

Citat:
Det dök upp en andelsförsäljare för några veckor sedan som satte V75 när den gav 3000, och sedan stolt berättade hur mycket alla andelsägare tjänat.
Andelsförsäljaren är nog väl medveten om att vinna 3000:- på V75 inte är någon större bedrift i sig.

För honom/hennes del handlar det troligtvis mer om att kränga så många andelar som möjligt för att tjäna pengar på kupongavgifterna istället!

Senast redigerad av Migge den 2013-12-24 klockan 22:03.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 22:02   #28
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

En enkel förklaring för de som ALLTID siktar på 7 rätt oavsett utd. Två alternativ följer, vilket tror ni är "enklast". 1: Att pricka v75 10 ggr med utd 10k/tillfälle. 2: Att pricka V75 1 gång med utd 100k ?? Som putte skrev, är så sällan man är "rätt på det", när man väl är det SKA man bli bra belönad.

Senast redigerad av robfri den 2013-12-24 klockan 22:03.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 22:17   #29

Sharp$: 971
Standard

Citat:
Att värdera chanserna för hästarna och att välja vilka hästar man ska spela på är två helt olika processer.

När du spelar vinnarspel så är jag helt övertygad om att du utan att tänka på det väger in oddset i spelbeslutet.

Du bedömer chansen att hästen ska vinna och jämför det med oddset. Om oddset är bra så spelar du. Är oddset dåligt så står du antingen över eller letar ett annat spelobjekt.

Men sedan när du spelar ett kombinationsspel med flera lopp så släpper du helt tanken på att oddset spelar roll. Ungefär som att utdelningen är något mystiskt som inte går att uppskatta och jämföra med chansvärderingen.

"Stensäkert" är ett lite luddigt begrepp. Erfarenheten visar att vinstchanser på över 80% i princip inte existerar i travlopp ( förutom en del kallblodslopp ).

Förklara gärna så utförligt du kan varför du inte anser att den förväntade utdelningen på en kombination är inte är viktig när du spelar streckspel.
Gammal 2013-12-24, 22:19   #30

korpos avatar

Sharp$: 5781
Standard

XXXXXXXXX

Senast redigerad av korpo den 2013-12-25 klockan 10:58.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td