Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-24, 07:39   #1

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1302
Standard

V75 Torsdag 26/12 Solvalla

Nu vänder vi blickarna mot Solvalla EXTRA V75

Canaka B.F.

Maharajah

Dessa två är i tidiga spikar i omgången !!

Nån som hittat nått drag/guldkorn ??
zondaplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 10:14   #2

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2594
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zondaplayer Visa inlägg

Canaka B.F.

Maharajah

Med båda dom som spikar lär utdelningen inte bli skyhög, har svårt att motivera mig själv att spika maharajah när den blir sån megafavorit, spelvärdet tycker jag är uselt på en så ojämn häst... För supermegafavorit lär den bli denna gång efter att den utklassat Oasis bi och politiken häromsistens...
Själv spikar jag nog Mellby Viking.
Gammal 2013-12-24, 11:02   #3

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7923
Standard

Utdelningen ser inte ut att bli speciellt hög men fin sport. Blir nog en bra fight mellan By Air och vikingen igen.
Stelton sätter vi fast på innerspår.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 11:43   #4

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2971
Standard

Sett till speed har inte Marre någonting att sätta emot Harry Haythrow.

Och med tanke på att Marre blandar och ger, skulle inte jag singla honom.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 12:19   #5

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Björn Goop ska köra Oasis Bi i ledningen om man lyckas hålla ut Harry och med tanke på att Maharaja kommer stå i 80-90% på insatsfördelningen så kan jag tycka att det finns läge för gardering.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 12:43   #6

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 259

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men som marre gick sist och med tanke på att det nu är solvalla (vunnit 8 av 10?). Känns det som att alla extra streck är bortkastade. vid första anblicken så blir marre och mellby viking mina singlar. 2 hästar som presterar på valla och slipper resa. Men det finns gott om tid att krångla till det på...
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 13:05   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scherlock Visa inlägg
Men som marre gick sist och med tanke på att det nu är solvalla (vunnit 8 av 10?). Känns det som att alla extra streck är bortkastade. vid första anblicken så blir marre och mellby viking mina singlar. 2 hästar som presterar på valla och slipper resa. Men det finns gott om tid att krångla till det på...
Han har vunnit 10 av 14 på Solvalla. Finns ingen som inte håller med om att Maharajah har klart högst vinstchans i loppet och högst vinstchans i omgången. Men det är inte samma sak som att det skulle vara bästa spiken. Om det bara gick ut på att få så många rätt som möjligt så hade det ju såklart varit fruktansvärt idiotiskt att gardera Maharajah men det gör det inte.

God Jul på er alla sharpsare förresten! Nu börjar julfirandet här hemma så jag återkommer imorgon igen. Skål!
Gammal 2013-12-24, 14:57   #8

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Han har vunnit 10 av 14 på Solvalla. Finns ingen som inte håller med om att Maharajah har klart högst vinstchans i loppet och högst vinstchans i omgången. Men det är inte samma sak som att det skulle vara bästa spiken. Om det bara gick ut på att få så många rätt som möjligt så hade det ju såklart varit fruktansvärt idiotiskt att gardera Maharajah men det gör det inte.

God Jul på er alla sharpsare förresten! Nu börjar julfirandet här hemma så jag återkommer imorgon igen. Skål!
Hej NicklasJ!! Du skriver om det bara gick ut på att få många rätt så är det idiotiskt att gardera Marre.. Men enl mig så går det ju ut på att få många rätt om man vill ha pengar, så varför inte spika Marre om man tror på den och gardera i andra lopp i stället.. Det kan bli bra pengar då med... Eller? God Jul Allihop...
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 15:25   #9

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Hej NicklasJ!! Du skriver om det bara gick ut på att få många rätt så är det idiotiskt att gardera Marre.. Men enl mig så går det ju ut på att få många rätt om man vill ha pengar, så varför inte spika Marre om man tror på den och gardera i andra lopp i stället.. Det kan bli bra pengar då med... Eller? God Jul Allihop...
Det har du helt fel i, det går absolut inte ut på att få så många rätt som möjligt för att vinna pengar.
Många verkar dock tro det
Gammal 2013-12-24, 16:15   #10

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 642
Standard

Jackpotten som vart igår är den till axvalla eller hur gör dom ?
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 16:15   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det har du helt fel i, det går absolut inte ut på att få så många rätt som möjligt för att vinna pengar.
Många verkar dock tro det
I min värld har jag oftast fått mer pengar ju flera rätt jag haft. På V75, om jag haft 5 rätt har jag fått en viss summa, om jag fått 6 rätt lite mer. Och vid 7 rätt lite mera. Vad är problemet? Hur tänker jag fel..
Gammal 2013-12-24, 19:36   #12

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 705
Standard

Citat:
I min värld har jag oftast fått mer pengar ju flera rätt jag haft. På V75, om jag haft 5 rätt har jag fått en viss summa, om jag fått 6 rätt lite mer. Och vid 7 rätt lite mera. Vad är problemet? Hur tänker jag fel..
Du tänker helt rätt!

Jag tippar för att få så många rätt som möjligt oavsett utdelning. Jag kan inte spela mot, vad/vem jag tror skall vinna bara för att spelvärdet inte är bra. Förstår inte hur ni tänker som spelar mot vad/vem ni själv tror ska vinna bara för att spelvärdet är för dåligt. Jag vill ha så många rätt som jag kan få oavsett utdelning. Älskar att heja fram en häst i avdelning sju för att få sju rätt oavsett utdelning. Älskar att lyckas pricka in sju vinnare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+5), AbbeAce (+3), mijo14 (+5)
perNor943 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 20:06   #13

drakens avatar

Standard

Vill också gärna veta varför man inte skall satsa på att få alla rätt på ett streckspel.. Man kanske ska satsa på att få 4 /7och vara skitnöjd om man lyckas med det för att man stänkt in några spelvärden på strecken,men det svider lite i plånboken i längden.
hanscrispi (+5)

Senast redigerad av draken den 2013-12-24 klockan 20:10.
Gammal 2013-12-24, 20:18   #14

drakens avatar

Standard

Antar att det gäller alla spel. Jag har helt klart tänkt fel i alla år.Man garderar sig bäst mot vinst på lotto genom att bara kryssa i 6 siffror.. Vad ska man med alla rätt till.
Gammal 2013-12-24, 20:25   #15

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Vill också gärna veta varför man inte skall satsa på att få alla rätt på ett streckspel.. Man kanske ska satsa på att få 4 /7och vara skitnöjd om man lyckas med det för att man stänkt in några spelvärden på strecken,men det svider lite i plånboken i längden.
Av exakt samma anledning som det är en dålig idé att spela vinnare på en häst som står i 11 för 10 men bara vinner 8 ggr av 10.

Om man inte spelar på kombinationer som ger högre utdelning än den bedömda sannolikheten att den ska gå in så är det ett bättre att inte spela alls.

När det gäller streckspelen är det inte lika intuitivt som i vinnarspelsexemplet men streckspelen är totalisatorspel på exakt samma sätt som t ex vinnare eller DD. Men av någon anledning verkar folk sluta att tänka logiskt när det är fler än två lopp i en spelform.

Man siktar inte mot 4 rätt av 7. Däremot ger man upp vissa kombinationer som man tror är troliga, men inte ger tillräckligt betalt i förhållande till chansen.

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-12-24 klockan 20:31.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 20:26   #16

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av perNor943 Visa inlägg
Du tänker helt rätt!

Jag tippar för att få så många rätt som möjligt oavsett utdelning. Jag kan inte spela mot, vad/vem jag tror skall vinna bara för att spelvärdet inte är bra. Förstår inte hur ni tänker som spelar mot vad/vem ni själv tror ska vinna bara för att spelvärdet är för dåligt. Jag vill ha så många rätt som jag kan få oavsett utdelning. Älskar att heja fram en häst i avdelning sju för att få sju rätt oavsett utdelning. Älskar att lyckas pricka in sju vinnare.
Och du tillhör majoriteten i Sverige.
Det är därför trisslotter, V64 osv. fungerar.
Folk älskar att "vinna" oavsett vad de vann.
Gör en stryktipstrad, spika United, City, Chelsea och gärna Arsenal, Liverpool och tottenham också.
Vinn 500, var glad, bry dig inte om hur mycket det kostar i längden.
Lägg ut 100000 / år, vinn 10000, var glad.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 20:29   #17

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Håller man till på ett spelforum måste man väl ändå förstå money management ?
Gammal 2013-12-24, 20:32   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
Jackpotten som vart igår är den till axvalla eller hur gör dom ?
Helt rätt. Men märkligt nog så tar norrmännen tillbaka sina insatser ur 5-rättspotten och lägger den i en egen nationell jackpot. Så det är 14.8 miljoner extra i 7-rättspotten på lördag trots att det var 15.8 miljoner i 5-rättspotten igår.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 20:44   #19

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 6277
Standard

Citat:
Jag skrev ett inlägg ang just MM, och hur man även om man tippar RÄTT förlorar i längden om man inte har koll på detta. Lovar dig att det inte är många som har en susning vad det handlar om... Tyvärr.. GOD JUL!!
korpo (+3)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 21:23   #20

drakens avatar

Standard

Som vanligt onykter men Vad har MM med många rätt på ett streckspel att göra. Lyckas man analysera omgången rätt och ser att det blir låg utdelning så går man på flerkupa och får därmed samma avkastning som att hitta bra spelvärden,även om det är betydligt svårare att sätta en flerbong.
Nu är jag ju själv usel men hade iaf fått 100 6:or i går med Twigs Tarzan. Förut när jag spelade seriöst så höll jag på med Flatbetting och betalade hyran i flera år på bara platsspel. Nu spelar jag bara streckspel för att om möjligt vinna miljoner. Behöver inga mindre vinster. Jobbar och mår bra. God jul.
korpo (+3), hanscrispi (+5), AbbeAce (+3)
Gammal 2013-12-24, 21:26   #21

Sharp$: 705
Standard

Citat:
Och du tillhör majoriteten i Sverige.
Det är därför trisslotter, V64 osv. fungerar.
Folk älskar att "vinna" oavsett vad de vann.
Gör en stryktipstrad, spika United, City, Chelsea och gärna Arsenal, Liverpool och tottenham också.
Vinn 500, var glad, bry dig inte om hur mycket det kostar i längden.
Lägg ut 100000 / år, vinn 10000, var glad.
Att försöka få sju rätt är väl inte detsamma som att bara tippa favoriter, även vi som tillhör majoriteten och inte är så smarta, vi plockar också bort favoriter eller garderar när vi tror att dom kan förlora. Men plocka bort en som man tror stensäkert vinner i ett lopp bara för att den är mycket satsad på det förstår jag inte. Det finns faktiskt fler lopp än ett.
hanscrispi (+5)
perNor943 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 21:27   #22

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

v75 går ut på att sjöa!!! det vet alla
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 21:28   #23

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Som vanligt onykter men Vad har MM med många rätt på ett streckspel att göra. Lyckas man analysera omgången rätt och ser att det blir låg utdelning så går man på flerkupa och får därmed samma avkastning som att hitta bra spelvärden,även om det är betydligt svårare att sätta en flerbong.
Nu är jag ju själv usel men hade iaf fått 100 6:or i går med Twigs Tarzan. Förut när jag spelade seriöst så höll jag på med Flatbetting och betalade hyran i flera år på bara platsspel. Nu spelar jag bara streckspel för att om möjligt vinna miljoner. Behöver inga mindre vinster. Jobbar och mår bra. God jul.
MM har med alla spel att göra.
Av din beskrivning ser jag att du vet vad det är och tänker på det när du spelar.
Gammal 2013-12-24, 21:37   #24

korpos avatar

Sharp$: 5781
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
v75 går ut på att sjöa!!! det vet alla
Enkelt förklarat, ja.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 21:38   #25

Standard

Citat:
MM har med alla spel att göra.
Av din beskrivning ser jag att du vet vad det är och tänker på det när du spelar.
Det draken beskriver vet ju alla... Det är ju enda rätta.. Allt annat är ju bara jidder det vet ju alla.. GOD JUL..
Gammal 2013-12-24, 21:42   #26

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Att försöka få sju rätt är väl inte detsamma som att bara tippa favoriter, även vi som tillhör majoriteten och inte är så smarta, vi plockar också bort favoriter eller garderar när vi tror att dom kan förlora. Men plocka bort en som man tror stensäkert vinner i ett lopp bara för att den är mycket satsad på det förstår jag inte. Det finns faktiskt fler lopp än ett.
Jag reagerade på...
Men enl mig så går det ju ut på att få många rätt om man vill ha pengar
och sedan fick du stöd av en som inget förstår med...
Du tänker helt rätt!
Jag tippar för att få så många rätt som möjligt oavsett utdelning.

Spel handlar om att tjäna pengar.

För att vinna ska du sätta V75an.
Men att sätta V75an betyder inte att du blir en vinnare.

Det dök upp en andelsförsäljare för några veckor sedan som satte V75 när den gav 3000, och sedan stolt berättade hur mycket alla andelsägare tjänat.
Det är bättre att supa upp pengarna än att satsa i det bolaget, du ska inte kunna vinna 3000 om du inte lirar flerbong.
Du vinner så sällan att du måste satsa på att vinna mer än 3000 när du vinner, annars kommer du snart vara j-t gul.
Gammal 2013-12-24, 22:01   #27

Migges avatar

Sharp$: 3530
Standard

Citat:
Det dök upp en andelsförsäljare för några veckor sedan som satte V75 när den gav 3000, och sedan stolt berättade hur mycket alla andelsägare tjänat.
Andelsförsäljaren är nog väl medveten om att vinna 3000:- på V75 inte är någon större bedrift i sig.

För honom/hennes del handlar det troligtvis mer om att kränga så många andelar som möjligt för att tjäna pengar på kupongavgifterna istället!

Senast redigerad av Migge den 2013-12-24 klockan 22:03.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 22:02   #28
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

En enkel förklaring för de som ALLTID siktar på 7 rätt oavsett utd. Två alternativ följer, vilket tror ni är "enklast". 1: Att pricka v75 10 ggr med utd 10k/tillfälle. 2: Att pricka V75 1 gång med utd 100k ?? Som putte skrev, är så sällan man är "rätt på det", när man väl är det SKA man bli bra belönad.

Senast redigerad av robfri den 2013-12-24 klockan 22:03.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 22:17   #29

Standard

Citat:
Att värdera chanserna för hästarna och att välja vilka hästar man ska spela på är två helt olika processer.

När du spelar vinnarspel så är jag helt övertygad om att du utan att tänka på det väger in oddset i spelbeslutet.

Du bedömer chansen att hästen ska vinna och jämför det med oddset. Om oddset är bra så spelar du. Är oddset dåligt så står du antingen över eller letar ett annat spelobjekt.

Men sedan när du spelar ett kombinationsspel med flera lopp så släpper du helt tanken på att oddset spelar roll. Ungefär som att utdelningen är något mystiskt som inte går att uppskatta och jämföra med chansvärderingen.

"Stensäkert" är ett lite luddigt begrepp. Erfarenheten visar att vinstchanser på över 80% i princip inte existerar i travlopp ( förutom en del kallblodslopp ).

Förklara gärna så utförligt du kan varför du inte anser att den förväntade utdelningen på en kombination är inte är viktig när du spelar streckspel.
Gammal 2013-12-24, 22:19   #30

korpos avatar

Standard

XXXXXXXXX

Senast redigerad av korpo den 2013-12-25 klockan 10:58.
Gammal 2013-12-24, 22:51   #31

Standard

Citat:
Tja!
Orkar inte gå in så djupt på spelteori igen eftersom det inte verkar finnas något större intresse för det, men kan konstatera att Strappa71 förklarar det rätt bra. Om någon är intresserad och vill ha ett utförligare svar så tar jag det hellre över PM. Ämnet har ju redan diskuterats otaliga gånger i travtrådarna.
Gammal 2013-12-25, 11:40   #32

grannybars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 2111
Standard

v75an gav 205sek förra året på annandagen risk för repris igen
grannybar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 12:13   #33

drakens avatar

Standard

Simoni gick som ett spjut senast. Kanske kan speeda ner Canaca.
Andra kan det bli Corleone runt om igen.
Marre har inte imponerat. Det vart nästan hårt i mål senast. Harry och Oasis siktar på att lifta med i rygg och speeda ner.
4e är tvååringar. Orion Tilly har kanske visat mest hittills men 2 åringar ,brukar inte vara som klockor direkt.
5 tycker jag att hästarna från spår 11 och 12 känns intressanta trots utgångsläget.
6e Tycker jag att det ser ut som revangeläge för vikingen
7e Hoppas jag att det är dags för Sandringham Hannover.
Hoppas dessutom att det fortsätter att regna så att banan blir plaskig och jävlig. Då tror jag nog att omgången kan bli någonting att satsa på.
Gammal 2013-12-25, 12:35   #34

oHYRAs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 224
Standard

Givetvis ska man ha så många rätt som möjligt. Man kan ju även anpassa sin insats om man tror att utdelningen kommer bli låg.

Själv är jag inne på att gardera de två stora och sen hoppas någon av dem är sjuk eller bara dåliga.
Med ett så litet system som 1000 har jag råd att chansa lite.
Kanske spikar Lovely Buv!

Senast redigerad av oHYRA den 2013-12-25 klockan 12:38.
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 14:02   #35

Standard

Mousse i avd 1 har dålig rad men gått riktigt bra på slutet. Verkar vara toppform och är dessutom snabb ut. Intressant med Johan Untersteiner upp som kör med gott självförtroende. Bra platsbud och potentiell storskräll med rätt resa.
Gammal 2013-12-25, 14:05   #36

Standard

True Advantage har en mycket fin barfota statistik. När Melander ryckt alla skor på sitt sto så har hon vunnit 50% av loppen i jämförelse med 15% segrar med annan balans. Förmodligen så handlar ju inte allt om just balansen utan att Melander själv valt optimal utrustning när hästen har en bra uppgift och form. Något i alla fall att ha i baktanke när hästen startar.
Gammal 2013-12-25, 20:57   #37

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1373
Standard

Gör ett mindre försök att fälla alla utom en favorit, Fast det känns som att det är risk för
en favoritrad och än mer Jackpot-pengar till Lördag.
Canaka B.F, Julio De Lux, Maharajah och Orion Tilly....samt Mellby Viking

1: 1,3,4,5,9,10
2: 3,6
3: 1,2,3,6
4: 4
5: 12
6: 2,5,6,7,11
7: 12

Borde ej gå men för att vinna lite större belopp, Så gäller det att våga chansa och hoppas det kan lösa sig..

God tur! och god fortsättning!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 21:22   #38

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

V75-1: 1,3,4,5,6,9,10 (2,7)
V75-2: 5,6,10 (2,9)
V75-3: 1,2 (3,4)
V75-4: 1,4 (3,10)
V75-5: 1,2,3,4,6,7,8,11,12 (5,10)
V75-6: 5,11 (6,1)
V75-7: 4 Playing Tua (7,1)

1512rader/756kronor

Spiken=Playing Tua (avd-7)
Skrällen=Divas Revansch (avd-2)
Bedövaren=6 O.U Glide (avd-1)
Lås=avd 3,4,6

Lycka till!

/Spalato
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 21:25   #39

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oHYRA Visa inlägg
Givetvis ska man ha så många rätt som möjligt. Man kan ju även anpassa sin insats om man tror att utdelningen kommer bli låg.

Själv är jag inne på att gardera de två stora och sen hoppas någon av dem är sjuk eller bara dåliga.
Med ett så litet system som 1000 har jag råd att chansa lite.
Kanske spikar Lovely Buv!
Första barfota , jänkarvagn och med Johan U = Lovely Buv !!
Gammal 2013-12-25, 21:30   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Första barfota , jänkarvagn och med Johan U = Lovely Buv !!
Lättplacerad allround häst. Kan absolut gå ! Go for it!
Gammal 2013-12-25, 21:32   #41

Standard

BOLAGSSPEL V75 ANNANDAGEN 26/12
V75-1: 1.3.4.5.9 (10,6)
V75-2: 5,6,10 (2,9)
V75-3: 1,2 (3,4)
V75-4: 1,3,4,10 (5,8)
V75-5: 2,12 (3,6)
V75-6: 5,11 (6,1)
V75-7: 1,4,5,7,8,10 (2,9)

2880 RADER / 10 PERS
Gammal 2013-12-25, 21:34   #42

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Sett till speed har inte Marre någonting att sätta emot Harry Haythrow.

Och med tanke på att Marre blandar och ger, skulle inte jag singla honom.
1 OASIS BI LADDAS FÖR ATT NÅ SPETS. VÄL I RYGG PÅ MARRE KAN BJÖRN SPEEDA NER MEGAFVORITEN. VÄRD ETT LYXSTRECK !
Gammal 2013-12-25, 21:36   #43

Standard

Citat:

Canaka B.F.

Maharajah

CANAKA KOMMER ATT FÅ HÄRVA I DÖDENS, VILKET ÖPPNAR UPP LOPPET REJÄLT. LEDAREN 4 M.T HARMONY LEDER LÄNGE. HELA VÄGEN ?
Gammal 2013-12-25, 21:38   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scherlock Visa inlägg
5 By Air blir ingen lätt nöt att knäcka från ledningen för vår käre Mellby Viking. Revansch???
Gammal 2013-12-25, 22:01   #45

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1884
Standard

5 By Air var jävligt bra sist från spets. Tror på repris och den blir kanske inte ens favorit...

Marre ska såklart garderas med 1 3 och 6...

1 3 4 5 9 10
5 6 10
1 2 3 6
1 3 4 5
1
5
4 10

så får det bli...
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 22:48   #46

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

Interesant v75 analyse fra Racing Live-DK

Vi starter torsdagens V75-spil med et brag ved at stå ugarderet på Bo Westergårds 3 Premance Simoni. Hesten har været blændende i lang tid uden dog at stå med lutter af 1-taller. Senest i Gulddivisionen fik Harry Haythrow lov til at fuske løbet hjem fra spids da der ikke rigtigt var den store åbning. Ved første øjekast var Premance Simonis præstation måske ikke så imponerende, men med tanke på at Harry Haythrow fik lov til at bestemme de første 1000 meter i 13,9-tempo, så var den skyldig at vinde løbet og så hjalp det ikke at Premance Simoni gik 08,0 tempo i tredje spor de sidste 500 meter. Præstationen var storstilen, men måske ikke helt ligeså god som da hun løb uplaceret med Johnny Takter på Åby, hvor hun gik ned gennem opløbet i 06-tempo. Nu får hun forhåbentlig et løb fremme i feltet og bliver der ikke tempo på, så er hun i stand til at være med fremme fra start og presse det op. Rigtigt spændende kunne det være, hvis Premance Simoni bare kørte som vi husker Mathilde Trøjborg og Flemming Jensen i ”gamle” dage. For er de øvrige kuske blot pålæste på Premance Simonis styrke skal de slippe spidsen på automatik. Nu tilbringer de svenske kuske dog mere tid på landevejen end i løbsarkivet, så der findes vel en mulighed for at det skal blive helt forkert her. Troen på Premance Simoni er dog uhyggelig stor og selv fra dødens er det en vinderchance og derfor bliver det ugens bedste ugarderede eller i hvert fald på niveau med Maharajah i V75-3.

Ligner en foræring
Med blot otte heste til start og 2 Maharajah i spor 2 så ligner V75-3 som lidt af en foræring for Maharajah. Senest var han bedre end meget længe og vandt en let sejr, da han fik lov til at overtage spidsen fra Obi-Wan. Med facit i hånden så var det helt efter bogen at Obi-Wan slap spidsen, men havde han holdt Maharajah på udvendig side, så havde både 1 Oasis Bi og Politiken været temmelig tæt på. Denne gang ser der ikke ud til at være nogle som kan være interesseret i at svare Maharajah som han så ud senest. Så når først kampen om ryggen mellem 1 Oasis Bi og 3 Harry Haytjrow først har lagt sig, så ligner det defilering fra Maharajahs side. Senest kom Maharajah pludselig ud med lukket hovedlag og var ikke til at kende igen i forhold til de to starter efter pause. Derudover plejer Maharajah også at blive bedre og bedre fra start til start denne årstid, så yderligere forbedring i forhold til senest skal man desuden kalkulere med.

En lille chance
Det må betragtes som en lille chance at stå ugarderet i et 2-års løb på en hest der galopperede i sin seneste start. 4 Orion Tilly har dog vist at den er den bedste hest i dette felt ved flere lejligheder. I udtagelserne til Svensk Opdrætningsløb var den ude i en stenhård 10-åbning og det var blot med nød at næppe 1 Soonerorlater kunne skrabe sig forbi til slut. Siden var Orion Tilly så en god anden på Jägersro i hovedløbet mod Onceforall Face, der blot var bedre på dagen og desuden havde den fordel af at kunne køre frem og overtage fra en staldkammerat. Senest i Svampen på Örebro galopperede Orion Tilly stort fra start, men hesten kom glimrende tilbage og viste at formen rent fysisk er intakt. Modstanden virker faktisk ikke videre skræmmende her og denne hest hingst der er nært beslægtet med Victory Tilly virker som et godt bud på en ugarderet, da han trods alt blot har galopperet i sin debut i voltestart og så senest. Derfor kan han ikke ligefrem klassificeres som en usikker hest.

Indersporet driller
Dagens anden store danske stjerne 1 Stelton har fået et lidt tricky startspor 1, da han ikke er kendt som nogen lynstarter og udvendigt fra kommer de til at bombe frisk i Sølvdivisionens finale (V75-7). Selvfølgelig har Stelton en chance denne gang og er helt given på kuponen, men løbet bliver næppe kørt ligeså meget til hans fordel, som det blev tilfældet på Åby senest. At det så kan løse sig aldeles glimrende for den imponerende Stelton er så en helt anden sag. 4 Playing Tua har imponeret stort hele tiden og er hurtig fra start. Hun kan ikke undgå at få et godt løb i spids eller ryg herfra og skal regnes tidligt. Hopper der kan vinde i Stoeliten er i grunden tæt på Guld, se blot på Premance Simoni, så Playing Tua er en af de første heste på bonen her. 5 Chapeau er en anden hest der kan åbne fra start, men muligvis er hesten bedre på sprint. Det er dog ligesom Stelton en 4-åring af høj kaliber og den er også given på bonen.7 Stormysky vandt et lidt billigere løb på Vermo senest, men kunne næppe have været mere imponerende end han var da han skød til spids og vandt let. Sprint havde nok været bedre og skal man rangere mellem hestene, så kommer den efter de tre tidligere nævnte. To heste der sidder med nøglen rent taktisk med hensyn til Steltons chance er 2 Wiss Rambo og 9 Classic Son. Begge heste har chance med overpace på løbet og kan samtidigt være med til at markere Stelton fra start, så Jeppe Juel ikke kommer ud fra inderbanen. Specielt Wiss Rambo er hurtig nok til at markere Stelton fra start. 10 Art On Line er sikkert også tidlig på manges boner, men det er sjældent at amatørkuske
vinder V75-finaler, så den ryger af den grund af bonen her.

Flot i Bronze
Et flot felt er samlet i Bronzedivisionen som udgør V75-6 og nærmest er ligeså stærkt et løb som Sølvdivisionen. 11 Mellby Viking tabte for første gang senest i et løb han har gået fejlfrit i. Hesten virkede dog næste bedre end nogensinde efter tidligt avancement fra dødens. Mellby Viking har nærmest udelukkende fået hårde oplæg i sin karriere og det kunne faktisk være sjovt at se den med et rygløb her. 5 By Air har altid lovet meget og var klart forbedret uden sko senest. Det er formentlig balancen igen denne gang, men det bliver måske ikke så let af komme til spids denne gang, da der kan være flere som er interesseret i at blande sig i spidskampen fra start. En hest der har utrolig høj klasse i løbet er 6 Claes Boko som ofte har drillet lidt med galopper og ikke helt fået det til at stemme når der har været storløb. Nu virker hesten tilbage i fuld vigør og det vil ikke være overraskende, hvis denne hest viser sig at være en af de bedste hest i årets 4-års årgang. Disse tre skiller sig lidt ud, men to heste kan faktisk blive lidt glemt her. 2 Queen’s Delight og 7 Mellby Amiral som begge galopperede senest. Der er dog tale om to fine heste, som ikke må glemmes her, det er ellers let for spillerne og blot se til den sidste præstation i programmet, men begge heste har faktisk kanonform for dagen.

Dagens øvrige løb…
Der er ret god klasse på klasse II finalen i V75-2 som er krydret med rigtig mange talentfulde heste. I grunden ville man gerne have plads til dem alle, men økonomien sætter sine begrænsninger. Bl.a. ryger 9 Bear Dancer og 10 Divas Revansch af bonen alene af den grund af de er 3-åringer. Skal de fra bagspor slå en hest som Julio de Luxe som ikke var så langt fra de bedste i sit Derbykval vil det i realiteten betyde at disse to heste allerede nu er klar til at kvalificere sig til Derbyet. Tror man de er det, skal de selvfølgelig på bonen. Vi nøjes i stedet med en kvartet. 5 Corleone Boko har vist sig stærk i lang tid og skulle det ikke blive til spids, så er han i stand til at gå en tung rejse i tredje spor. For tre starter siden var han ikke langt fra 6 Julio de Luxe til trods for en rejse i dødens på denne. Her kan han forholdsvis få en bedre rejse end ved starten på Gävle. 7 Quite Windy imponerede bag Corleone Boko fra et vanskeligt spor senest. Hesten fungerer klart bedst uden sko, ligesom det også var et plus med Erik Adielsson i sulkyen senest. Løbets helt store fidus er 11 Force One som slap spids til Tarantino på Vermo senest. Set i bagspejlet var det en fejl, da Tarantino ikke var så overlegen som man sikkert havde troet og Force One gik i mål med masser af kræfter sparede. Fra spor 11 skal det selvfølgelig løse sig, men det kan blive dyrt at overse denne kapable finske sejrshest. I V75-5 finder man omgangens mest åbne løb, idet der er rigtig mange jævnbyrdige heste. 11 Big Bill Bac kan meget vel blive favorit i løbet, men det er en dårlig sådan. Senest imponerede han ikke specielt stort i et ret billigt klasse I løb på Jägersro, hvor han fik foræret spidsen. Han kan sagtens vinde et løb som dette, men denne gang venter der ingen foræringer, slet ikke fra spor 11 og han er blot en af mange heste i feltet. Det er vitterlig svært at vælge nogle frem for andre og her kan der ske ting og sager.

V75-forslag
1.afd.: 3 Premance Simoni
2.afd.: 5-6-7-11
3.afd.: 2 Maharajah
4.afd.: 4 Orion Tilly
5.afd.: Alle 12
6.afd.: 2-5-6-7-11
7.afd.: 1-2-4-5-7-9
1.440 rækker = 720 kroner.
Pilkast (+10), Champinj0nen (+1), Ojes66 (+10)
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 23:40   #47

oHYRAs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 224
Standard

Citat:
Lättplacerad allround häst. Kan absolut gå ! Go for it!
Det låter litet uppåt. Möter väldigt tufft emot men men

Senast redigerad av oHYRA den 2013-12-25 klockan 23:42.
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-25, 23:52   #48

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5398
Standard

Till en början då brukar det bli favoomgång, senast det var storpengar 2006 tror jag, sprack vi på Tunk Nafets som var mitt drag men inte farsans... som var tipsgeneral
Kanske börjar bli tokig, men om real showman skall det vara (inte arazi boko )hittar ner i rygg på claes boko så kan de gynnas av högt tempo med b.a och m.v och kanske det kan ge sexsiffrigt.

Senast redigerad av Kocken14 den 2013-12-26 klockan 08:47.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 00:45   #49

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Till en början då brukar det bli favoomgång, senast det var storpengar 2006 tror jag, sprack vi på Tunk Nafets som var mitt drag men inte farsans... som var tipsgeneral
Kanske börjar bli tokig, men om arazi boko hittar ner i rygg på claes boko så kan de gynnas av högt tempo med b.a och m.v och kanske det kan ge sexsiffrigt.
Haha x) du kanske skämtar annars börjar du bli tokig...arazi får svårt att hitta cleas rygg då de inte startar i samma lopp
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 00:56   #50

Standard

Citat:
5 By Air blir ingen lätt nöt att knäcka från ledningen för vår käre Mellby Viking. Revansch???
Som jag ser det är Vikingen klar. Jag spikar på allt!

Mellby Viking sprang lätt 20m längre senast och blev bara slagen med ett huvud. By air smög fram till spets (blev släppt), medan vikingen tuggade första halvan i 3e för att sen gå ner i dödens.
Gammal 2013-12-26, 09:13   #51

grannybars avatar

Sharp$: 2111
Standard

by air vann med en halv längd förra starten då har man långt huvud i såna fall,haha
grannybar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 09:25   #52

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 581
Standard

Dags att ge sig in i leken här. knappt koll på var jag skriver, men hoppas det här blir bra.

Jag tror claes boko vinner idag! Stig H löjligt positiv om hästens utveckling och tror det är en blivande guldis. Medan by air och mellby gick i botten sist så tog Claes i sådär lagom mycket för vinsten. Tror den sitter i tidig spets och sen lurpassar jorma o örjan för mycket på varann så Claes vinner med 2-3 längder. Lycka till idag, mot Valla!
enaldi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 09:46   #53

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Spikarna: Canaka B.F och By Air.
kommer gardera Marre med Oasis Bi, Harry och Perfectly Enough. Även om Marre såg ruggigt bra ut sist så vågar inte jag spika ändå, tror även lite på Stormysky i sista.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 09:52   #54

KSMKSMs avatar

Sharp$: 297
Standard

Någon som vet hur det är ställt med Orion Tilly i v75-4?

Olycksfall i galoppen senast från start?

Verkar vara en riktigt fin häst av det man sett i lopparkivet, enda jag kan se som kan fälla är la att denna och goopen går i en race duell om ledning igen och öppnar upp för resten av gänget.
Annars tror jag på SOS här.

Lutar åt spik på denna, men vill avvakta info först.
Gammal 2013-12-26, 09:55   #55

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 3987
Standard

Mitt drag i omgången blir Bear Dancer, gick bra senast och jag tror på vinst
ajvide är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 09:57   #56

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Avd 1: Canaka BF storfavorit på kort distans? Syn på det! Mitt drag där heter Beatasine, men ston i högsta klassen brukar slå varandra om vartannat, så det kommer krävas en del streck.

Avd 2: Julio de Luxe är storfavorit, och visst är det en bra häst. Men den har matchats i väldigt enkla gäng, den körs av Tony Wallin som vinner lite för sällan för min smak. Ulf Stenströmer har med tre hästar från sitt hysteriska formstall och fick spåren 9, 10 & 12. Väl värda att se upp med ändå. Corleono Boko skall ju med så klart, och så tycker jag att Quite Windy visade form senast i ett förvisso ihåligt lopp, men det är en rolig kantboll.

Avd 3: Maharajah har 76% av alla insatser, och även om han var mycket fin senast så måste man försöka gardera. Oasis Bi har börjat hitta formen, Harry Haythrow får man lov att börja nämna med respekt och B.W.L. Champions form är det inget fel på. Blott åtta hästar i fältet för att det blir en rätt bra resa för alla.

Avd 4: Tvååringslopp på V75 igen... Orion Tilly verkar ha svårt för att vinna, så den får lov att garderas. Soonerorlater och Gabriella Sisu är tidiga.

Avd 5: Big Bill Bac från spår 11 är ingen bra spik, nu får vi gardera med 1, 3, 4 & 5.

Avd 6: Mellby Viking var ju enorm senast, men spår 11 är inte bra. By Air och Cleas Boko skall med också. Låser där.

Avd 7: Stelton tror jag är dagens bästa spik. Det saknas inte motstånd, men han har ett bra läge. Skall man ändå gardera den tycker jag man skall se upp med Art On Line som har en enorm kapacitet.

Det känns inte som att man behöver dyka så djupt i strecklistan idag för att hitta alla vinnare, men det finns en hel del storfavoriter som har fått dåliga spår och som kommer att få springa fler meter än andra- och tredjehandaren.
Gammal 2013-12-26, 10:07   #57

korpos avatar

Standard

Avd 7: Stelton tror jag är dagens bästa spik. Det saknas inte motstånd, men han har ett bra läge. Skall man ändå gardera den tycker jag man skall se upp med Art On Line som har en enorm kapacitet.

Det känns inte som att man behöver dyka så djupt i strecklistan idag för att hitta alla vinnare, men det finns en hel del storfavoriter som har fått dåliga spår och som kommer att få springa fler meter än andra- och tredjehandaren.[/QUOTE]

Stelton blir över i starten och sedan är det snudd på omöjligt att komma till. Står över.
Gammal 2013-12-26, 10:15   #58

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4144
Standard

Jag håller med i analysen som Michel klistrade in. Premance Simoni kan vara en prisvärd spik, gick ju oerhört bra bakom Harry Haythrow senast, och nu med ett kanonläge dessutom.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 10:17   #59

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg

Det känns inte som att man behöver dyka så djupt i strecklistan idag för att hitta alla vinnare, men det finns en hel del storfavoriter som har fått dåliga spår och som kommer att få springa fler meter än andra- och tredjehandaren.
Stelton blir över i starten och sedan är det snudd på omöjligt att komma till. Står över.[/QUOTE]

Benägen att hålla med. Mycket möjligt att Stelton kan krångla sig ut men som eventuell spik säger jag schas.

Första häst för mig är Chapeau, men jag kommer ha många streck här. Art on Line, som nämndes här uppe, ska med. Likaså Classic Son, lite synd att den inte fick ett lopp på Åby i början på december. kanske lite låmgt mellan starterna. Stormysky från rygg ledaren?

Som sagt många med chans.
laxdasen (+1)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 10:47   #60

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8371
Standard

Märkligt vad fort många glömmer.

7 Mellby Amiral var favorit mot By Air och Mellby Viking senast och nu har han 6% på sig efter galopp i den starten. Måste med!

1 Stelton 39% från innerspår? Det gick väl 1.10 första varvet senast och hästen var tvingad att vinna från sitt perfekta lopp? Överspelad även om hästen är grym.

7 Stormysky har haft bra spår typ hundra gånger i rad nu med 9,9,1,1,2,9,3,3. Vet inte vad han hade för spår senast dock när han vann. Hur som helst överstreckad från spår 7 med sina 8%.

2 Maharajah ligger på 76%. Är det verkligen motiverat för en "varannan-gång-häst"? Spår 2 auto i guld visar stora minus. Överstreckad.

3 Premance Simoni bara andrahandare i stoeliten? Hästen var ute i guld senast och tog en klar andraplats från spår 10 med hästar bakom sig som Global Midnight och Oasis Bi! Borde väl vara en straffspark, speciellt när man även verkar dra bakskorna denna gång enligt ATGs startlista?

Senast redigerad av Sprite den 2013-12-26 klockan 10:48.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 10:53   #61

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Märkligt vad fort många glömmer.

7 Mellby Amiral var favorit mot By Air och Mellby Viking senast och nu har han 6% på sig efter galopp i den starten. Måste med!

1 Stelton 39% från innerspår? Det gick väl 1.10 första varvet senast och hästen var tvingad att vinna från sitt perfekta lopp? Överspelad även om hästen är grym.

7 Stormysky har haft bra spår typ hundra gånger i rad nu med 9,9,1,1,2,9,3,3. Vet inte vad han hade för spår senast dock när han vann. Hur som helst överstreckad från spår 7 med sina 8%.

2 Maharajah ligger på 76%. Är det verkligen motiverat för en "varannan-gång-häst"? Spår 2 auto i guld visar stora minus. Överstreckad.

3 Premance Simoni bara andrahandare i stoeliten? Hästen var ute i guld senast och tog en klar andraplats från spår 10 med hästar bakom sig som Global Midnight och Oasis Bi! Borde väl vara en straffspark, speciellt när man även verkar dra bakskorna denna gång enligt ATGs startlista?
En som kör utan press idag borde vara M Djuse med Ulm Karsk.
Gammal 2013-12-26, 10:56   #62

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Canaka BF har blivit nedspeedad på kort många gånger.
Startsnabb, kanske släpps gratis till spets, Peter avgör det.
Men även med 14/1000 i spets är jag inte säker hon håller undan.
Enormt missgynnad av kort, måste bara garderas.
Gammal 2013-12-26, 11:05   #63

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Glöm inte OU, bra distans, okej spår, barfota och Goop, 2% är väldigt värt
Gammal 2013-12-26, 11:08   #64

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Mellby Viking är ju sjuukt överstreckad! Gjorde sitt bästa lopp i karriären senast och vann ej, det kommer heller ej att ske nu.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 11:10   #65

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Mellby Viking är ju sjuukt överstreckad! Gjorde sitt bästa lopp i karriären senast och vann ej, det kommer heller ej att ske nu.
Kanske inte vinner fianlen från det spåret med dom hästarna framför, men fältets bästa är det klart. Och den gjorde knappast sitt bästa lopp senast. Kolla arkivet om ditt minne är så kort, sådana lopp gör den var och varannan start...
Scherlock (+5)
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 11:11   #66

Greven-plasts avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1139
Standard

Nu sprids spår 8 sjukan som en löpeld.. 4e stryckningen från spår 8.
Greven-plast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 11:13   #67

whatons avatar

Sharp$: 1361
Standard

Citat:
hästen är klasser bättre än dom andra tror bara det är galopp imott
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 11:17   #68

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

1. 3,4,5 känns starkt... 4 är rolig och alldeles för bortglömd då det är den troliga ledaren och hästen är riktigt bra! Dessutom en ung häst på uppgång till skillnad från många andra i detta gänget... om den antingen får sitta i fred i spets eller om den släpper till ngn av favoriterna så bör den vara med på linjen.. loppets drag iaf

2. 10 känns klart mest streckvärd. Björns bästa chans i omgången enligt honom själv och hans val av stenströmmers 3 hästar! möjlig A-häst!

3. Många här inne verkar gardera Marre... visst är den mycket streckad, men är den bara lite sjuk så vinner den detta loppet lätt. och är den frisk och går för knock så vinner han med 100!

4. 2 åringar och allt kan hända.. Men detta har tydligen varit favoriternas lopp de senaste åren och spets har vunnit detta lopp i 4 av de 5 senaste starterna.. osäker hur göra här. men lutar åt Orion som A häst mot 1,3,5, &10.

5. hade Big Bill Bac haft framspår hade det varit en given spik för mig. Men nu kan det strula och därför nöjer jag mig med A häst.. Bakom denna blir det många.. roligaste draget är Loely Buv som Widegren är uppåt på!

6. många som är väldigt uppåt och här kommer det bli fart på loppet hela vägen tror jag! Vikingen kommer köras riktigt offensivt och här kan det hända grejer... men blir det By Air i tät och vikingen pressades utanpå så tror jag att Claes Boko vinner detta loppet! Kan bli spik på den faktiskt.. vet ej än... garderar jag vidare så har Huge Star en given plats på min kupong!

7. Stig H låter ovanligt nöjd med Chapeau vilket man verkligen ska ta åt sig! Dessutom snabb ut! Klar A häst för mig!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 11:19   #69

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Kan inte se 3. PS förlora sitt lopp. Vem ska stå för motståndet på 1640? Hur många gånger har Canaka vunnit ett sprinterlopp? Aldrig? Lika given spik som en Marre på 10% i bronsdivisionen..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 11:22   #70

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Peter verkar sugen på spetsen

M.T.Harmony
P. Untersteiner
– Hon har gjort två riktigt bra lopp på
slutet, sista jobbet var också till belå
-
tenhet. Skulle vara intressant om hon kom
till spets – hon går extra bra där är min
känsla. Väldigt fin form på henne som sagt
och hon ska med vid gardering, säger
Peter
Gammal 2013-12-26, 11:22   #71

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

när är det spelstart idag?
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 11:25   #72

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
när är det spelstart idag?
14.30 för V75.
Gammal 2013-12-26, 11:29   #73

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Kanske inte vinner fianlen från det spåret med dom hästarna framför, men fältets bästa är det klart. Och den gjorde knappast sitt bästa lopp senast. Kolla arkivet om ditt minne är så kort, sådana lopp gör den var och varannan start...
Läste någonstans att Jorma tyckte hästen gjorde sitt bästa lopp hittills men du kanske har andra uppgifter?
Gammal 2013-12-26, 11:30   #74

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Oasis Bi ska köras i spets sägs på vass eller kass och björnkollen, men i expressen står det

Oasis Bi
B. Goop
– Han visade senast att formen är på rätt
väg och innerspår kan ju inte bli så mycket
bättre. Visst vore det ett bra scenario att
ta ledningen och släppa till Maharajah och
då borde han kunna vara tvåa. Oasis Bi går
barfota runt om igen, upplyse Stefan P
Pettersson

Man blir irriterad
Gammal 2013-12-26, 11:30   #75

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Läste någonstans att Jorma tyckte hästen gjorde sitt bästa lopp hittills men du kanske har andra uppgifter?
Läste nånstans att hästen tyckte tvärtom...
Gammal 2013-12-26, 11:35   #76

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Kan inte se 3. PS förlora sitt lopp. Vem ska stå för motståndet på 1640? Hur många gånger har Canaka vunnit ett sprinterlopp? Aldrig? Lika given spik som en Marre på 10% i bronsdivisionen..
Vet inte om Canaka är så dålig över kort distans som folk verkar tro!
Har startat 12 ggr över distansen, på dessa starter har hon vunnit 3 lopp, kommit 2:a vid 3 tillfällen och har även en tredjeplacering!

är det så illa?
Gammal 2013-12-26, 11:37   #77

Standard

Citat:
Oasis Bi ska köras i spets sägs på vass eller kass och björnkollen, men i expressen står det

Oasis Bi
B. Goop
– Han visade senast att formen är på rätt
väg och innerspår kan ju inte bli så mycket
bättre. Visst vore det ett bra scenario att
ta ledningen och släppa till Maharajah och
då borde han kunna vara tvåa. Oasis Bi går
barfota runt om igen, upplyse Stefan P
Pettersson

Man blir irriterad
finns inte en chans att dom svarar om Örjan ställer en allvarlig fråga!
Dock nöjer han ju sig med dödens ofta och kör inte en meter. Tror snarare det är det som är frågan?!
Gammal 2013-12-26, 11:40   #78

KSMKSMs avatar

Sharp$: 297
Standard

Registrerat spel

Datum: Torsdag 2013-12-26
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 63

Avd Ordinarie hästar
1 1, 3, 4
2 6 Julio de Luxe
3 2 Maharajah
4 4 Orion Tilly
5 1, 4, 5, 7, 12
6 5, 6, 7, 11, 12
7 1, 4, 5, 10, 11, 12

Vadet gäller startnummer

450 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 225,00 kr

Kvittonummer: 2948

Så får det bli utan att hinna sitta mer och forska.
Gammal 2013-12-26, 11:43   #79

Sharp$: 12
Standard

Mellby Amiral är ju helt felstreckad i avd.6 (6%)...minst lika bra som By Air, Claes Boko och Mellby Viking!
Vilken slump att alla auto spår 8 stryker sig...för ingen stryker sig för att de fått dåligt spår som vissa experter brukar säga.
Burmanski är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 11:48   #80

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
canaka b.f har vunnit 3/12 på kort. hur snabb är PS ut? Om mt harmony tar spets så kan PS sitta i dödens och då kan andra hästar vinna. Canaka andra tredje ytter/beatasine (11/22 på distansen)/ True advantage kan också få loppet o vinna om barfota.
OM premance simoni tar spets så vinner den
Gammal 2013-12-26, 11:51   #81

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whaton Visa inlägg
hästen är klasser bättre än dom andra tror bara det är galopp imott
Han vinner ej final från bakspår!
Gammal 2013-12-26, 11:53   #82

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Big Bill Bac har sprungit 6 gånger från bakspår, aldrig vunnit och galopperat 5 av dessa 6. Stort avslag!
Champinj0nen (+1)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 11:54   #83

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2437
Standard

Nån som har travtjänst tips?
techtrade1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 11:58   #84

Sharp$: 5
Standard

Någon som vet när Raja M kommer starta nästa gång på V75?
snurresprattz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 12:00   #85

whatons avatar

Sharp$: 1361
Standard

Citat:
hästen hade vunnit derbyt från bakspår om den inte hoppat i sista sväng. ser inga derby hästar här den skulle kunna ha ett par miljoner till på kontot
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 12:02   #86

Fyrans avatar

Sharp$: 160
Standard

Det var ju inte många dagar sedan det spekulerades i att man ska ha med Risto Airaksinens hästar när de startar i Sverige. För 2013 har han 34% segrar gällande hästar som startar på svensk mark. Till start idag, nr 6 Costatantisoldi i V75-5, 6% i nuläget. Måste med på lappen, vid gardering..!
laxdasen (+1), Helge (+5)
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 12:03   #87

Standard

Citat:
Har bäst segerprocent därifrån iaf
Tror ingen får bestämma där framme i en denna final så då kan vara bra med bakspår. Spikade mellby amiral sist (tänkte spets o slut då) idag tror jag han får det tufft från det spåret. By air har jag kanske inte förstått hur bra den är. För mig står det mellan cleas o viking, lås lr spik på viking är känslan nu.
Gammal 2013-12-26, 12:04   #88

Sharp$: 5398
Standard

Tre spikar
Beardancer
Maharajah
Playing tua
Tre miljondrag
Beatasine
Monte major
Real showman
Lycka till
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 12:05   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fyran Visa inlägg
Det var ju inte många dagar sedan det spekulerades i att man ska ha med Risto Airaksinens hästar när de startar i Sverige. För 2013 har han 34% segrar gällande hästar som startar på svensk mark. Till start idag, nr 6 Costatantisoldi i V75-5, 6% i nuläget. Måste med på lappen, vid gardering..!
Helt rätt. Funderar på utgång på costatantisoldi men är lite rädd för att den blir hängande i spåren med massa startsnabba invändigt...
Gammal 2013-12-26, 12:06   #90

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av techtrade1 Visa inlägg
dom kör med en spik.. By Air
Gammal 2013-12-26, 12:07   #91

Standard

v75-kun for at være med.-

V75

V75 BANE
26.12.2013

V75-1: 3
V75-2: 6
V75-3: 2
V75-4: 1,3,4,5,10
V75-5: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
V75-6: 6
V75-7: 1,4,5,7,10,12

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

0,50 kr.

360
180 kr.

Købt d. 26.12.2013 12:04

Serienummer: 2809-1099
Gammal 2013-12-26, 12:08   #92

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burmanski Visa inlägg
Mellby Amiral är ju helt felstreckad i avd.6 (6%)...minst lika bra som By Air, Claes Boko och Mellby Viking!
Vilken slump att alla auto spår 8 stryker sig...för ingen stryker sig för att de fått dåligt spår som vissa experter brukar säga.
Grejen är den att MA har spår 7 och är långsam som en snigel bakom bilen.
Det är det som gör att folk tror den får svårt att vinna.
Gammal 2013-12-26, 12:10   #93

Standard

Amiralen har nog inget med vinsten i detta lopp att göra. Huge star har tom bättre vinstchans skulle jag påstå.
Gammal 2013-12-26, 12:13   #94

Helges avatar

Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av techtrade1 Visa inlägg
Nu finns det utlagt
laxdasen (+1), laxdasen (+1), laxdasen (+1), laxdasen (+1), laxdasen (+1), laxdasen (+1), laxdasen (+1), laxdasen (+1), techtrade1 (+1), solann (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 12:31   #95

Helges avatar

Standard

En hälsning från vår kära Laxdasen.

Jag tänker SJÖA och att jag hoppas att ALLA SJÖAR friskt!

zamora_79 (+1), Scherlock (+1)
Gammal 2013-12-26, 12:34   #96

Sharp$: 3097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
En hälsning från vår kära Laxdasen.

Jag tänker SJÖA och att jag hoppas att ALLA SJÖAR friskt!

Säg inte att han är avstängd igen
ingo73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 12:35   #97

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ingo73 Visa inlägg
Säg inte att han är avstängd igen
Båda han och varulv..

Nog om det, ska inte klottra ned tråden idag
Gammal 2013-12-26, 12:45   #98

Standard

Sådärja på plats
Första Brian avklarad
laxdasen (+1), Fyran (+3)
Gammal 2013-12-26, 12:51   #99

Helges avatar

Standard

Inställt på Umeå pga dålig bana.
Gammal 2013-12-26, 12:59   #100

Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Inställt på Umeå pga dålig bana.
mm, fick precis beskedet...då hade man ju kunnat vara kvar i happis några dagar till
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 13:02   #101

Shooters avatar

Sharp$: 37818
Standard

1) 3,5
2) Spik 6
3) Spik 2
4) 1,4,5,10
5) 1,2,3,4,5,6,7,11,12
6) Spik 5
7) 1,4,5,7,11,12
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 13:23   #102

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Det tjatas ofta om att man hoppas på nytändning hit och nytändning dit när en häst kommer från en eller flera starter i monté - jag brukar tvärtom direkt plocka bort dessa, hur många ettor i monté i raden de än har - har inte sett många som kommer från hästridning till sulky och vinner, så detta snack kan både kuskar, tränare och journalister lägga ner...

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 13:26   #103

Standard

Blir en ändring iaf på systemet, spikar Marre iaf och garderar Canaka B.F med 3-4-9 istället. Får se om det blir flera ändringar är ju ca 1 timme kvar så kan ju fortfarande hände en del med systmet..
Gammal 2013-12-26, 13:31   #104

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1884
Standard

Citat:
Fattar till 100% money management (mattelärare), men tycker det är synd att det på sidan ska utveckla ett slags spelsnobberi. Bara för man som t ex fotbollsspelare inte har realistisk chans att spela i allsvenskan eller landslaget, så är den spelglädje man känner varje träning eller match, mindre värd än den klick som elittränar i HIF eller MFF?...majoriteten som spikar Marre gör detta för att hästen troligtvis vinner och för att kunna fokusera på 6 andra lopp. ganska smart om man har en femhundring i spelkassa!!!
hanscrispi (+5)
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 13:32   #105

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Det tjatas ofta om att man hoppas på nytändning hit och nytändning dit när en häst kommer från en eller flera starter i monté - jag brukar tvärtom direkt plocka bort dessa, hur många ettor i monté i raden de än har - har inte sett många som kommer från hästridning till sulky och vinner, så detta snack kan både kuskar, tränare och journalister lägga ner...

Dessutom finns det inte många framgånsrika travare som provas i monte, utan det är mest sådana som inte duger i travlopp längre
Gammal 2013-12-26, 13:36   #106

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 268
Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 3, 4, 5
2 2, 5, 10
3 2 Maharajah
4 4 Orion Tilly
5 1, 2, 4, 6, 7, 8, 10, 11
6 2, 4, 5, 6, 7, 11
7 2 Wiss Rambo

Vadet gäller startnummer

432 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 216,00 kr

tror att ingves kan få loppet med Wiss Rambo chansspik på allt idag.

God Tur
Gammal 2013-12-26, 13:39   #107

Rickarts avatar

Standard

Vart kan man ladda upp en bild och posta den här utan att bara få med länken?
Gammal 2013-12-26, 13:40   #108

Steffe1988s avatar

Sharp$: 1367

Standard

Min roliga ^^.

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 2, 3, 4, 5
2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12
3 2, 3
4 3, 4
5 3 Monte Major
6 5 By Air
7 7 Stormysky

Vadet gäller startnummer

176 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 88,00 kr

Kvittonummer: 6DA4 B254 107B SJÖA

Sitter på denna ihop med en vän.

V75-1: SCA Stallpellets - Baroness Karsks lopp - Stoeliten - 1:A PRIS 200 000 kr 1640 A (R1:2, R2:8)
3(A) - Premance Simoni* (DK)(2,7)
4(B) - M.T.Harmony(5,0)
5(A) - Canaka B.F.(1,7)
9(B) - Beatasine* (FI)(2,7)
10(B) - True Advantage (US)(6,0)

V75-2: Kumho Tyres - Klass II, Final - 1:A PRIS 200 000 kr 2140 A (R1:2, R2:3)
5 - Corleone Boko(3,3)
6 - Julio de Luxe(1,0)
9(B) - Bear Dancer(5,7)
10(B) - Divas Revansch(2,7)
11(B) - Force One* (FI)(3,3)

V75-3: Lindahls - Gulddivisionen, Final (Gr. II Int. - UET Masters Series) - 1:A PRIS 300 000 kr 2140 A (R1:3, R2:1)
2(A) - Maharajah(1,0)

V75-4: Lantmännen KRAFFT - Vinterfavoriten - Tvååringslopp
(ingående i Kriterieserien 2014) - 1:A PRIS 200 000 kr 2140 A (R1:6, R2:9)
1(A) - Soonerorlater(2,0)
3(B) - Gabriella Sisu(3,7)
4(A) - Orion Tilly(1,3)
5(B) - Global Reality(3,3)
10(B) - How Amazing Tooma(4,7)

V75-5: Klass I, Final - 1:A PRIS 200 000 kr 2140 A (R1:7, R2:2)
1(A) - Ruhuna Tea(4,3)
3(B) - Monte Major(7,7)
4(A) - Vacqueyras(1,7)
5(B) - Greve E.(6,7)
6(A) - Costatantisoldi*(6,3)
8(A) - VästerboontheNews(6,0)
11(A) - Big Bill Bac(1,3)
12(B) - Verymuchkiss Karsk(5,0)

V75-6: Bronsdivisionen, Final - 1:A PRIS 220 000 kr 2140 A (R1:1, R2:9)
5(B) - By Air(2,0)
6(B) - Claes Boko(2,0)
7(B) - Mellby Amiral(4,3)
11(A) - Mellby Viking(2,7)

V75-7: Silverdivisionen, Final - 1:A PRIS 250 000 kr 2140 A (R1:10, R2:3)
1(A) - Stelton* (DK)(1,7)
4(A) - Playing Tua(1,7)
5(B) - Chapeau* (DE)(3,7)
7(B) - Stormysky(3,0)

Systemstorlek: 16 000
Reducerad storlek: 6 010
Kostnad: 3 005,00 kr
Reduceringsgrad: 62,4 %

ABCD-Villkor
4,5,6 A-Hästar
1,2,3 B-Hästar
Inascott (+3)
Steffe1988 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 14:07   #109

Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 3 Premance Simoni*
2 5 Corleone Boko
3 1, 2, 3, 6
4 1, 3, 5, 6, 10
5 1, 2, 4, 6, 7, 12
6 5 By Air
7 2, 4, 5, 7, 10

Vadet gäller startnummer

600 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 300,00 kr

Kvittonummer: A9C4 9412 BA75 8101
Gammal 2013-12-26, 14:11   #110

Standard

Dagens system:

1) A: 5 3 B: 4 9
2) A: 6 B: 10 9 12 C: 2
3) 2 Maharajah
4) B: 4 5 1
5) B: 11 4 12 1 C: 6
6) 5 By Air
7) A:7 B: 1 5 4 C: 3 6 10

Krav 1-3 A, 0-1 C
Gammal 2013-12-26, 14:23   #111

Standard

9 Beatasine är dagens bästa spik
Gammal 2013-12-26, 14:26   #112

Standard

Citat:
Har hon någonsin vunnit från en annan position en spets?
Gammal 2013-12-26, 14:26   #113

Ojes66s avatar

Sharp$: 2159
Standard

Citat:
Redan packad? Skämt åsido, hon kan vinna, men spik?
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 14:26   #114

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1373
Standard

Ett litet trist system, Blev en eller alla.......
1: Alla
2: 6
3: 2
4: 4
5: Alla
6: 5
7: 4
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 14:27   #115

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Premance Simoni vinner första - dagens första vinnare. Tyvärr, "skrek" ju Raffe ut denna nu, så den lär väl sjunka från 3.6 till strax under 3 ggr nu... Suck!

Gammal 2013-12-26, 14:28   #116

Standard

Johnny!!!!

skal du vind dette løb selv fra dødens alt andet end sejr vil være fiasko
Pilkast (+3)
Gammal 2013-12-26, 14:28   #117

Standard

Dagens solklaraste SCHAAAS är Big Bill Bac och Mellby Viking!!!!!!!!!!
Gammal 2013-12-26, 14:29   #118

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5479
Standard

Registrerat spel stora

3, 5, 9 (4)
5, 6, 10 (2)
2 Maharajah (1)
1, 4, 5 (10)
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12 (9)
11 Mellby Viking (6)
1, 4, 5, 7, 10 (12)

Registrerat spel lilla

9 Beatasine*
2, 5, 6, 10
1, 2, 8
1, 4, 5, 9, 10
6 Costatantisoldi*
11 Mellby Viking
1, 4, 5, 7, 10, 12
Gammal 2013-12-26, 14:29   #119
Banned

Sharp$: 2100

Standard

God tur!

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar (Res.)

1 3, 4, 5, 9 (2)

2 10 Divas Revansch (6)

3 1, 2, 3, 8 (6)

4 1 Soonerorlater (5)

5 11 Big Bill Bac (4)

6 5, 6, 11 (1)

7 1, 4 (7)

Vadet gäller startnummer

96 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 48,00 kr

Kvittonummer
BignBlessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 14:29   #120

Sharp$: 789
Standard

Både Orion och costa är bajspikar som jag helst hade garderat men med 1 minut kvar så är man tvungen att göra nått.. jävla beslutsångest..

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 3, 5, 9, 10
2 3, 4, 5, 6, 9, 10
3 2 Maharajah
4 4 Orion Tilly
5 6 Costatantisoldi*
6 5, 6, 7, 11
7 1, 3, 4, 5

Vadet gäller startnummer

384 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 192,00 kr

Senast redigerad av whalz den 2013-12-26 klockan 14:31.
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 14:30   #121

Greven-plasts avatar

Standard

Prövar platsspel på 7 Aloe vera som är startsnabb och har en vass avslutning
Gammal 2013-12-26, 14:32   #122

Standard

Peter Untersteiner

fjols får ingen penge
Gammal 2013-12-26, 14:33   #123

Standard

helvete fick bästa loppet och rör inte sig en meter framåt vid öpploppet rena backfyllan på 9 Beatasine
Gammal 2013-12-26, 14:33   #124

Standard

Citat:

Canaka B.F.

Maharajah

Registrerat spel

V7 - endast vinst vid 7 rätt

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 5 Canaka B.F. (3)
2 2, 3, 5, 6, 10, 11 (1)
3 2 Maharajah (6)
4 1, 3, 5, 10 (9)
5 4 Vacqueyras (6)
6 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11 (12)
7 1, 2, 3, 5 (4)

Vadet gäller startnummer

672 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 336,00 kr

Kvittonummer: E7EE 5634 1659 sjöar
Pilkast (+1), Inascott (+5)
Gammal 2013-12-26, 14:33   #125

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

PU förstör allt med ett 4-årigt sto mot äldre eliten, smart där - pucko!!!

michel65 (+2)
Gammal 2013-12-26, 14:34   #126

Standard

PAJAS Peter Untersteiner
fan mand.--
Gammal 2013-12-26, 14:37   #127
joy

Sharp$: 247
Standard

Raffe PAJAS
joy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 14:40   #128

Standard

v5.

V5

V75 BANE
26.12.2013

V5-1: 2
V5-2: 1,3,4,10
V5-3: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12
V5-4: 6
V5-5: 1,4,5,10,12

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

1 kr.

220
220 kr.

Købt d. 26.12.2013 14:39

Serienummer: 1C16-17AB-

Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S
Gammal 2013-12-26, 14:43   #129

Standard

forstod inte

Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
fjols får ingen penge
den kørsel der,er det inte mening at skal tjene penge til ejer ,nej
Peter Untersteiner er født i Japan og kør kemikaze trav...så surt der
spiler aldrig mere den fjols der FØJ :___
Gammal 2013-12-26, 14:45   #130

Standard

Citat:
PU förstör allt med ett 4-årigt sto mot äldre eliten, smart där - pucko!!!
Hon är en sprinter i mina ögon Pilkast!

Många som spela i mot eller gardera den bästa hästen i loppet CANAKA B.F. har ju varit fantastiskt fin från sämre lägen på sistone!

Skönt börja med en bra spik hur som helst

Nu ska vi sjöa lite tillsammans idag...
Gammal 2013-12-26, 14:46   #131

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Dagens system:

1) A: 5 3 B: 4 9
2) A: 6 B: 10 9 12 C: 2
3) 2 Maharajah
4) B: 4 5 1
5) B: 11 4 12 1 C: 6
6) 5 By Air
7) A:7 B: 1 5 4 C: 3 6 10

Krav 1-3 A, 0-1 C
Såg att jag missade att skriva med 5:an i avd 2 som B-häst

Avd 2 A:6 B: 5 10 9 12 C: 2

så ska det vara inget annat :-)
Gammal 2013-12-26, 14:51   #132

Standard

Citat:
Premance Simoni vinner första - dagens första vinnare. Tyvärr, "skrek" ju Raffe ut denna nu, så den lär väl sjunka från 3.6 till strax under 3 ggr nu... Suck!
Bara det gör ju inte saken bättre Ralf spikar!! smygarn..
Har för mig att den varit struken inför denna start Premance Simoni?
Gammal 2013-12-26, 14:52   #133

linfres avatar

Standard

Luktar Jormadag lång väg idag

Edit: Eller inte....

Senast redigerad av linfre den 2013-12-26 klockan 14:56.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 14:56   #134

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3454
Standard

Fan att inte bear dance fick komma ut tidigare :(
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 14:56   #135

sirlarssons avatar

Sharp$: 2741
Standard

Vilken jävla häst.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 14:56   #136

Standard

Julio De Luxe

oj oj sikke en hest der.-
Gammal 2013-12-26, 14:56   #137

Standard

Trots gungan vinner Julio de är Lux !!!!!!!!
Gammal 2013-12-26, 14:58   #138

Standard

Imponerande av Julio De Luxe att ta hem det trots att den felade i början...
Gammal 2013-12-26, 15:02   #139

Standard

Lite besviken att inte Bear dancer fick komma ut :(

Solvalla 63 2013-12-26 V75
Avd Ordinarie Reserver
1 5
2 9
3 2 3 5 6 7
4 5
5 1 2 4 5 7 11
6 5 6 7 11 12
7 7
150 rader * 1 * 0,50 kr = 75,00 kr
2013 0FC4 121C XXXX XXXX
26 december 2013
Gammal 2013-12-26, 15:11   #140

Standard

Hoppas marre torskar nu
Gammal 2013-12-26, 15:13   #141

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Bara luta sig tillbaks och avnjuta en världsstjärna...

Inascott (+2)
Gammal 2013-12-26, 15:15   #142

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Utan att lägga någon aspekt i det - är Stefan P. Pettersson homosexuell...?

Maharahja körs till spets nu...

laxdasen (+5)
Gammal 2013-12-26, 15:18   #143

Standard

Ja var ju ingen snack om saken, var ju bara en häst på banan.
Marre var ju grymt bra...
Gammal 2013-12-26, 15:19   #144

Standard

Herre jösses! vilket driv! 8 år blir bara bättre.............. Kung !!
MAHARAJAH maken till häst stum här
Gammal 2013-12-26, 15:19   #145

Viroids avatar

Standard

Det blir trippeljackpot på Lördag (vi har ju en pott från i måndags som skall ut då).
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 15:19   #146

Sharp$: 3097
Standard

Marre

helt ärligt
Rygg ledaren rycker tussarna tusen innan mål.
Vilken djävla uppvisning
ingo73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 15:20   #147

Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Ja var ju ingen snack om saken, var ju bara en häst på banan.
Marre var ju grymt bra...
Ja vilken uppvisning, travsport när den är som bäst

Harry 2.a också, vilket innebär att den blir sjukt överstreckad i nästa start med motiveringen "den var ju 2.a efter marre"
Gammal 2013-12-26, 15:21   #148

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Nu skall journalisterna hejda sig lite... Jag håller med om att kejsarn ser lysande ut, men det var ett ytterst ljummet motstånd som icke går att jämföra med ex. alla de franska loppen...

Men, "journalisterna" haussar alltid! Fin, såg han dock ut!

dumle (+1)
Gammal 2013-12-26, 15:21   #149

Standard

Men HALLÅ alla som trodde på Maharajah och spika den!!! GRATTIS.. Vilket spelvärde det fanns i den.. Bättre än ha pengar på banken!!!
Gammal 2013-12-26, 15:22   #150

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det blir trippeljackpot på Lördag (vi har ju en pott från i måndags som skall ut då).
Axvalla får väl måndagens jackpott och dagens om de blir jackpott går väl till nästa lördag eller ?
laxdasen (+3)
Gammal 2013-12-26, 15:24   #151

CamillaSs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 57
Standard

Wow.. Kan bara säga WOW!
CamillaS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 15:24   #152

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Skulle det bli så kan det nog bli fina pengar på lördag trots en favoritparad och 10-15K på 7.an som sämst om bara 1-2 favoriter går av.

Kan bli bra värde o köra multi till helgen då kanske på sidan om ett större system.

Hur som helst glad att allt man lämnade in idag var ett system för 50kr, behövs inte mer med sådana uppvisningar, man mår bra även om man inte får något tillbaks.
Gammal 2013-12-26, 15:25   #153

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Men HALLÅ alla som trodde på Maharajah och spika den!!! GRATTIS.. Vilket spelvärde det fanns i den.. Bättre än ha pengar på banken!!!

Jag skulle inte spotta åt 25% ränta på tre minuter och säkrare än Riksbanken...

Migge (+1), hanscrispi (+1), sandro (+5)
Gammal 2013-12-26, 15:28   #154

Standard

Sjukt v5 ger 52kr efter 1 lopp, o v75 ger 42kr efter 3 lopp
Pilkast (+1)
Gammal 2013-12-26, 15:30   #155

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Kul att se Marre i så fint skick bra jobb av Lisa o Stefan!
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 15:31   #156

drakens avatar

Standard

Hade hoppats på spöregn, blåst och skrällar men nästan sommarbana och lysande prestationer duger det också. Blir nog svårt att jobba bort en jackpot i dag men kan smälla rejält bland 2 åringarna men förhoppningsvis får vi se ennu en dunderprestation.
Gammal 2013-12-26, 15:35   #157

Standard

Nä, nu tar vi en Rom o Cola i baren.......

Var är ni Varulv och NiklasJ????
Gammal 2013-12-26, 15:35   #158

Standard

Citat:
Axvalla får väl måndagens jackpott och dagens om de blir jackpott går väl till nästa lördag eller ?
Absolut! TRIPPEL JACK där
Gammal 2013-12-26, 15:36   #159

Sharp$: 1035
Standard

Avd 4

Jag pratade mig varm om Orion Tilly senast på Svampen att den skulle vinna med 100, men jag får nog krypa till korset och inse att detta inte är någon bra favorit.
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 15:40   #160

Standard

vilken skräll...synd inte Goop orkade fram :/
Gammal 2013-12-26, 15:41   #161

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2502
Standard

visby snygg kupong 2 !
tror att de sätter den igen.

http://www.v75bolaget.com/EXTRAV300.pab
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 15:42   #162

drakens avatar

Standard

Behövde ju inte smälla så man klev av hahaha. Hade 8 häst. Otroligt dåligt.
Gammal 2013-12-26, 15:42   #163

Grufens avatar

Sharp$: 1652
Standard

Avd Ordinarie Reserver
1 3 5
2 5
3 2 6
4 1 11
5 1 4 6
6 5
7 1 3
48 rader * 1 * 0,50 kr = 24,00 kr

2013 6362 945C 985F 0101
26 december 2013
Inascott (+1)
Grufen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 15:45   #164

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Orion Tilly inte mycket till häst ! Några död idéer ?
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 15:47   #165

Sharp$: 1171
Standard

Blä hade 11an som andra reserv, hade 6an som första reserv så den gick in istället för 8an:(
Posaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 15:47   #166

Standard

Citat:
Behövde ju inte smälla så man klev av hahaha. Hade 8 häst. Otroligt dåligt.
Aldrig förstått varför folk fortsätter envisas med att göra sådär, är rena döden att peta bort 2 hästar i ett lopp men ta med resterande.

Hoppas för din skull att du säkrade upp V75.an inför detta loppet med rejäla vinnarspel på dom 2 du inte hade med.

Vet att det är något på flashback som gör samma sak omgång efter omgång också, tar med 13/15 hästar eller 10/12 och sedan beklagar sig om han missar vilket han har gjort otroligt många ggr pga av det misstaget.

Nej antingen har man med ALLA om man garderar så rejält eller så kan man lika gärna gå kort.

TT och SS missar också på sådana garderingar varje vecka.
Migge (+1), clarund (+1)
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 15:49   #167

Sharp$: 1035
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grufen Visa inlägg

Avd Ordinarie Reserver
1 3 5
2 5
3 2 6
4 1 11
5 1 4 6
6 5
7 1 3
48 rader * 1 * 0,50 kr = 24,00 kr

2013 6362 945C 985F 0101
26 december 2013
Torsk i andra. Men tror du menar din dubbling
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 15:53   #168

Greven-plasts avatar

Standard

Vad tror ni, Kan 6 Costatantisoldi ta spets här? isåfall bör den vinna..
Gammal 2013-12-26, 15:57   #169

linfres avatar

Standard

Ja nu får man jobba in Costatantisoldi så att man räddar dagen med vinnarspel
Gammal 2013-12-26, 15:58   #170

Standard

Vad tror ni om real showman?
Gammal 2013-12-26, 15:58   #171

Ojes66s avatar

Sharp$: 2159
Standard

Säkra upp en sjua som står i 45 kr? Inte aktuellt va? Klart man kan ta bort två hästar av tio eller tolv. 10 x 10 = 100. 12 x 12 = 144. 44 % dyrare med andra ord. De pengarna behövs på annat håll om man gör ett seriöst system.
Kan bara konstatera att Jan Nordin gör bäst i att stanna på stallbacken. Maken till bortkörning!
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 16:01   #172

Standard

DANSK DD

DAGENS DUBBEL

V75 BANE
26.12.2013

DD1: 1
DD2: 1

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

200kr.

1
200kr.

Købt d. 26.12.2013 16:00

Serienummer: 9012-C744-37

Udbydes af Danske Lotteri
Gammal 2013-12-26, 16:10   #173

drakens avatar

Standard

Man betalar ju inte för de som inte kan vinna. I det här fallet 11 och 12. Vann ju endast för att det blev sesam öppna dig 50 kvar. Såklart chanslös annars . Ibland går det inte som man tänkt,eller allt som oftast. Nu har jag inte säkrat upp något med vinnare då jag inte spelar för mer än jag har råd att förlora och behöver inga mindre slantar tillbaka. Händer ibland att jag måste men endast då.
Gammal 2013-12-26, 16:13   #174

Standard

Två skrällar hoppa upp bra värdet
Gammal 2013-12-26, 16:14   #175

Standard

Registrerat spel

Bana: Solvalla, omg. 81
Lopp: 10
Spelform: Tvilling

Hästar: 1, 7
U-hästar: 11 Mellby Viking

Vadet gäller startnummer
Gammal 2013-12-26, 16:20   #176

clarunds avatar

Sharp$: 437
Standard

Citat:
Man betalar ju inte för de som inte kan vinna. I det här fallet 11 och 12. Vann ju endast för att det blev sesam öppna dig 50 kvar. Såklart chanslös annars . Ibland går det inte som man tänkt,eller allt som oftast. Nu har jag inte säkrat upp något med vinnare då jag inte spelar för mer än jag har råd att förlora och behöver inga mindre slantar tillbaka. Händer ibland att jag måste men endast då.
Snabbkurs:
http://www.youtube.com/watch?v=FjuhW-4tyEI

Jaja händer oss alla ibland, men vilka vill man ska vinna egentligen !?

Hehe den här kan riktas även till mig å Sandro angående efterklokhet osså

V75=kärnkraft
.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2013-12-26 klockan 16:25.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 16:25   #177

Standard

BY AIR vinner med 100
Gammal 2013-12-26, 16:26   #178

Sprites avatar

Standard

Larvigt att Mellby Amiral står i 14 ggr på ATG!

Johan Untersteiner är en av Sveriges bästa kuskar och hästen hade 3 raka vinster innan startgaloppen senast. Överodds och givet vinstspel! Speciellt om Vikingen åker till dödens och det blir lite tempo. Claes Boko har spåret innanför och står i ynka 4 ggr!!!
Gammal 2013-12-26, 16:28   #179

Standard

men va faan ÖRJAN
Gammal 2013-12-26, 16:42   #180

Sprites avatar

Standard

Ingen påse idag där man får med vinnarspel i sista? Var lite klen omsättning mot normalt.
Gammal 2013-12-26, 16:43   #181

Standard

Chansar ULM KARSK vinnare / plats 100kr
Gammal 2013-12-26, 16:44   #182

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Ingen påse idag där man får med vinnarspel i sista? Var lite klen omsättning mot normalt.
Nej, det här är en extraomgång av V75, och de flesta "Svensson-spelare" har nog hållit sig hemma med glöggen, Alladinasken och en skinksmörgås.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 16:50   #183

Standard

Fint upplopp av 12 Arazi Boko varning
Gammal 2013-12-26, 18:12   #184

drakens avatar

Standard

Att det skulle bli jackpot var skrivet i stjärnorna sedan länge så de kan robba oss rejält på lördag. Lite trist att de lät lusTobbe vinna i 4e så man blev black i alla fall. 6 gör ingen glad... eller jo d händer ju faktiskt men sällan när det gäller v75. (Nej jag tror inte på uppgjorda lopp,matcher eller doping. Bara rent spel existerar.)
Nästa gång Arazi har framspår står den i 1,50. Måste garderas såklart. En lus som råkade gå bra i dag. Dansken är däremot jävligt bra. Känns som han bollar med den här divisionen.
Gammal 2013-12-26, 20:02   #185

Migges avatar

Standard

Citat:
Man betalar ju inte för de som inte kan vinna. I det här fallet 11 och 12. Vann ju endast för att det blev sesam öppna dig 50 kvar. Såklart chanslös annars .
Häst nr 11 visste ju inte om att den ansågs chanslös & därför vann den ändå...likväl som bin inte vet om att dom inte kan flyga & därför så flyger dom ändå!

Rätt tröttsamt att läsa om hästar som "inte kan vinna" när det egentligen borde stå att dom har en lägre vinstchans än övriga startande!

Likt förbaskat så vinner "chanslösa" hästar dagligen i ATG's olika spelformer...
Gammal 2013-12-26, 20:36   #186

doobs avatar

Sharp$: 838
Standard

Bjerke 50 20131226 V4
Avd-1: 5,6,7,8,12
Avd-2: 2,4,5,8
Avd-3: 3,4,5,7,11
Avd-4: 2
System: 1
100 rader * 1 * 2,00 = 200 kr

Svenska travet mindre framgångsrikt idag men utlandsvistelse över Jul har kapat min verksamhet. Första seriösa spelet på svensk mark (norskt trav till trots) visade i alla fall att formen håller i sig! :-)
Inascott (+1)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-26, 21:05   #187

drakens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Häst nr 11 visste ju inte om att den ansågs chanslös & därför vann den ändå...likväl som bin inte vet om att dom inte kan flyga & därför så flyger dom ändå!

Rätt tröttsamt att läsa om hästar som "inte kan vinna" när det egentligen borde stå att dom har en lägre vinstchans än övriga startande!

Likt förbaskat så vinner "chanslösa" hästar dagligen i ATG's olika spelformer...
Ber om uräkt för ordvalet om du tycker att det var så jobbigt. Jag ansåg att den minst spelade i loppet hade en sämre vinstchans än de andra. Dels på vad den visat och dels på läget. Tyvärr har jag inte satt mig in i hela stamtavlan,vad den äter för frukost etc eller vad du vill läsa. Jag ansåg den som chanslös och att den inte kunde vinna. Ber hemskt mycket om ursäkt om jag sårade dina känslor eller vad nu ditt inlägg betyder.
Och jag skrev att den skulle vart totalt chanslös om den inte fick en flytlucka på innern vilket var sant. Fattar inte vad du gnäller på i detta fall faktiskt.

Senast redigerad av draken den 2013-12-26 klockan 21:28.
Svara

td