Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-24, 07:39   #1

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1302
Standard

V75 Torsdag 26/12 Solvalla

Nu vänder vi blickarna mot Solvalla EXTRA V75

Canaka B.F.

Maharajah

Dessa två är i tidiga spikar i omgången !!

Nån som hittat nått drag/guldkorn ??
zondaplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 10:14   #2

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2594
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zondaplayer Visa inlägg
Nu vänder vi blickarna mot Solvalla EXTRA V75

Canaka B.F.

Maharajah

Dessa två är i tidiga spikar i omgången !!

Nån som hittat nått drag/guldkorn ??
Med båda dom som spikar lär utdelningen inte bli skyhög, har svårt att motivera mig själv att spika maharajah när den blir sån megafavorit, spelvärdet tycker jag är uselt på en så ojämn häst... För supermegafavorit lär den bli denna gång efter att den utklassat Oasis bi och politiken häromsistens...
Själv spikar jag nog Mellby Viking.
Gammal 2013-12-24, 11:02   #3

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7923
Standard

Utdelningen ser inte ut att bli speciellt hög men fin sport. Blir nog en bra fight mellan By Air och vikingen igen.
Stelton sätter vi fast på innerspår.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 11:43   #4

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2971
Standard

Sett till speed har inte Marre någonting att sätta emot Harry Haythrow.

Och med tanke på att Marre blandar och ger, skulle inte jag singla honom.
Staketkusken är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 12:19   #5

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Björn Goop ska köra Oasis Bi i ledningen om man lyckas hålla ut Harry och med tanke på att Maharaja kommer stå i 80-90% på insatsfördelningen så kan jag tycka att det finns läge för gardering.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 12:43   #6

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 259

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men som marre gick sist och med tanke på att det nu är solvalla (vunnit 8 av 10?). Känns det som att alla extra streck är bortkastade. vid första anblicken så blir marre och mellby viking mina singlar. 2 hästar som presterar på valla och slipper resa. Men det finns gott om tid att krångla till det på...
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 13:05   #7

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scherlock Visa inlägg
Men som marre gick sist och med tanke på att det nu är solvalla (vunnit 8 av 10?). Känns det som att alla extra streck är bortkastade. vid första anblicken så blir marre och mellby viking mina singlar. 2 hästar som presterar på valla och slipper resa. Men det finns gott om tid att krångla till det på...
Han har vunnit 10 av 14 på Solvalla. Finns ingen som inte håller med om att Maharajah har klart högst vinstchans i loppet och högst vinstchans i omgången. Men det är inte samma sak som att det skulle vara bästa spiken. Om det bara gick ut på att få så många rätt som möjligt så hade det ju såklart varit fruktansvärt idiotiskt att gardera Maharajah men det gör det inte.

God Jul på er alla sharpsare förresten! Nu börjar julfirandet här hemma så jag återkommer imorgon igen. Skål!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 14:57   #8

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Han har vunnit 10 av 14 på Solvalla. Finns ingen som inte håller med om att Maharajah har klart högst vinstchans i loppet och högst vinstchans i omgången. Men det är inte samma sak som att det skulle vara bästa spiken. Om det bara gick ut på att få så många rätt som möjligt så hade det ju såklart varit fruktansvärt idiotiskt att gardera Maharajah men det gör det inte.

God Jul på er alla sharpsare förresten! Nu börjar julfirandet här hemma så jag återkommer imorgon igen. Skål!
Hej NicklasJ!! Du skriver om det bara gick ut på att få många rätt så är det idiotiskt att gardera Marre.. Men enl mig så går det ju ut på att få många rätt om man vill ha pengar, så varför inte spika Marre om man tror på den och gardera i andra lopp i stället.. Det kan bli bra pengar då med... Eller? God Jul Allihop...
hanscrispi är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 15:25   #9

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Hej NicklasJ!! Du skriver om det bara gick ut på att få många rätt så är det idiotiskt att gardera Marre.. Men enl mig så går det ju ut på att få många rätt om man vill ha pengar, så varför inte spika Marre om man tror på den och gardera i andra lopp i stället.. Det kan bli bra pengar då med... Eller? God Jul Allihop...
Det har du helt fel i, det går absolut inte ut på att få så många rätt som möjligt för att vinna pengar.
Många verkar dock tro det
Gammal 2013-12-24, 16:15   #10

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 642
Standard

Jackpotten som vart igår är den till axvalla eller hur gör dom ?
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 16:15   #11

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det har du helt fel i, det går absolut inte ut på att få så många rätt som möjligt för att vinna pengar.
Många verkar dock tro det
I min värld har jag oftast fått mer pengar ju flera rätt jag haft. På V75, om jag haft 5 rätt har jag fått en viss summa, om jag fått 6 rätt lite mer. Och vid 7 rätt lite mera. Vad är problemet? Hur tänker jag fel..
hanscrispi är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 19:36   #12

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 705
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
I min värld har jag oftast fått mer pengar ju flera rätt jag haft. På V75, om jag haft 5 rätt har jag fått en viss summa, om jag fått 6 rätt lite mer. Och vid 7 rätt lite mera. Vad är problemet? Hur tänker jag fel..
Du tänker helt rätt!

Jag tippar för att få så många rätt som möjligt oavsett utdelning. Jag kan inte spela mot, vad/vem jag tror skall vinna bara för att spelvärdet inte är bra. Förstår inte hur ni tänker som spelar mot vad/vem ni själv tror ska vinna bara för att spelvärdet är för dåligt. Jag vill ha så många rätt som jag kan få oavsett utdelning. Älskar att heja fram en häst i avdelning sju för att få sju rätt oavsett utdelning. Älskar att lyckas pricka in sju vinnare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+5), AbbeAce (+3), mijo14 (+5)
perNor943 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-24, 20:06   #13

drakens avatar

Standard

Vill också gärna veta varför man inte skall satsa på att få alla rätt på ett streckspel.. Man kanske ska satsa på att få 4 /7och vara skitnöjd om man lyckas med det för att man stänkt in några spelvärden på strecken,men det svider lite i plånboken i längden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+5)

Senast redigerad av draken den 2013-12-24 klockan 20:10.
Gammal 2013-12-24, 20:18   #14

drakens avatar

Standard

Antar att det gäller alla spel. Jag har helt klart tänkt fel i alla år.Man garderar sig bäst mot vinst på lotto genom att bara kryssa i 6 siffror.. Vad ska man med alla rätt till.
Gammal 2013-12-24, 20:25   #15

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Vill också gärna veta varför man inte skall satsa på att få alla rätt på ett streckspel.. Man kanske ska satsa på att få 4 /7och vara skitnöjd om man lyckas med det för att man stänkt in några spelvärden på strecken,men det svider lite i plånboken i längden.
Av exakt samma anledning som det är en dålig idé att spela vinnare på en häst som står i 11 för 10 men bara vinner 8 ggr av 10.

Om man inte spelar på kombinationer som ger högre utdelning än den bedömda sannolikheten att den ska gå in så är det ett bättre att inte spela alls.

När det gäller streckspelen är det inte lika intuitivt som i vinnarspelsexemplet men streckspelen är totalisatorspel på exakt samma sätt som t ex vinnare eller DD. Men av någon anledning verkar folk sluta att tänka logiskt när det är fler än två lopp i en spelform.

Man siktar inte mot 4 rätt av 7. Däremot ger man upp vissa kombinationer som man tror är troliga, men inte ger tillräckligt betalt i förhållande till chansen.

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-12-24 klockan 20:31.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td