Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-21, 00:33   #361
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6252
Standard

Jag lider inte av dig, du är en narr som roar mig! Även du fyller ett syfte alltså
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
barkman (+10)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:34   #362
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Mot dig behöver jag inte en linjal, jag är dig nämligen fullständigt överlägsen på alla punkter när det handlar om trav.
Du kommer dö den dagen lite ödmjukhet ens närmar sig dig!
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:35   #363
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Nää fan nu börjar jag skriva på Bergsåker genomgången. Detta ska inte ses som något facit och kommer inte heller komma med något helt spelförslag. Riktar mig först o främst till de som inte orkar/har tid att lägga 20 timmar på en omgång och på så sätt missar en del i kampen om miljonerna! Eftersom man just nu inte vet hur banan blir så rekomenderar jag alla att imorgon titta på v4 loppen, lyssna på liven och hålla koll på banan som kan förändra mycket för hästarna. Nu kör vi!

V75-1 Silverdivision

Ruskigt dåligt silverlopp som startar v75an.Förmodligen är det den häst med bäst lopp som vinner detta.
Hade inte B.B.S Mandarino gått i ledningen senast och blivit pulvriserad av ett monster (Food Money) så hade jag trott på rätt bra chans från spets. Låter lite osäkert ifall man vill köra i spets nu och det förstår jag. Det är djur och inte robotar det handlar om. Dom går inte ut lopp efter lopp och tömmer sig. Står dessutom hårt inne på pengarna.
Calvados Crane lär man sända framåt och det är inte omöjligt att denna sitter i spets efter några hundra meter. Enligt mig så har Peter Eriksson kört sönder denna häst. Har fått många alldeles för tuffa lopp och verkar tappat skallen. Är just nu andrahandsstreckad men har inte lyckats vinna på hela året på 14 försök. Om den ska vinna något lopp mer i karriären så är det väl nu men jag är vä'ldigt osäker.
Släpper inte Bergh så lär Eriksson pumpa på i hårt tempo i dödens och då vinner nog ingen utav dom.
Favorit , mycket pga brist på andra alternativ är Goop med Berlusconi. Håller också den som bäst segerchans i loppet. Lär få ett bra lopp från sitt bakspår, Goop hittar allt som oftast bra vägar och hästen brukar vara ute i hårdare gäng. Är ju ingen häst som vinner på beställning, vilket segerprocenten på 11%, som är näst sämst av alla i loppet, visar på.
Har förutom sina första 3 lopp i karriären gått bfro men troligtvis funkar inte detta imorgon vilket är ett minus. Håll koll på skoinfon imorgon!
Lord Rocket är det många som tror på. Har ju verkligen höjt sig i ny regi men står nu hårt inne. Har ett bra spår och får ändå inte glömmas bort. Enligt mig så finns det risk att denna för varje start kommer att bli sämre. Kan lätt bli så att en äldre häst tänder till i några lopp när den byter miljö med allt vad det innebär men efter ett par starter återgår till gamla spår.

För mig så är detta ett lopp där jag vill ha många hästar med, helst alla. Speciellt om banan inte är hundra imorgon och det blir tungsprunget så tror jag i princip vilken som helst kan vinna. För att dra ner kostnaden kan utgång vara ett alternativ.

V75-2 Klass II
Ruskigt dåligt klass 2 försök. Mellby Brunello står för klassen i detta gäng och är storfavorit. Den största favorit på v75 sen insatsfördelningen infördes som enda alternativ. Rent statistiskt så infriar inte dessa stora favoriter tillräckligt ofta för att vara bra ur spelvärdesynpunkt. Hästen verkar vara under kraftig utvekling och va senast bra när den krossade från utvändigt ledaren. Vinner förmodligen detta lopp 5-6 gånger av 10 vilket ändå är en rätt bra bit lägre än insatsfördelningen.
Det man kan tänka på är att den varit ute på Solvalla två gånger och inte varit bättre än fyra. Nu är det V75 men blev ju dock inte hårdare än ett random norrlandslopp ändå. Bakom megafavoriten är det väl egentligen alla, men först o främst 3,5,6,8,12.

V75-3 Klass I
För att vara denna omgång ett okej Klass I lopp. Beeboop Laday och Trailing Edge favoriter just nu och dom har nog även högst vinstchans. Trailing Edge har galopperat bort mycket pengar i sin karriär och är kapacitetsmässigt bäst. Dock är det ovan distans och galopprisken finns där hela tiden. Bergh tycker detta är sin bästa chans i omgången och fungerar den fullt ut så kan den vinna ett sånt här lopp från dödens.
Global Legislation och Beeboop Laday är snabba ut och frågan är om Jan Norberg svarar när Ohlsson ställer en allvarlig fråga. Kan hur som helst vara en rolig skräll till 3% från vinnarehålet/spets.
Bakom finns bl.a Persos Smokie som har ett dåligt utgångsläge men som är en riktigt bra häst. Ett lopp i kroppen nu efter lång frånvaro och lär vara förbättrad. Tror dock den behöver några lopp till i kroppen och är inte jättehet för mig även om man kan strecka med den vid gardering.
8,9,10,11,12 kan alla vinna med klaff och ska med vid större gardering. 10 Zertex har bra form och van liknande motstånd och är nog tidigast.


V75-4 Treåringslopp

Intressant unghästlopp där Goop blivit relativt stor favorit med Bakers Ransom.
För mig är detta en riktigt usel favorit. Treårigt sto som ska på längre resa och som gått alla starter bfro vilket den inte kommer kunna göra imorgon. Svårt att veta hur startsnabb den är men min känsla är att den inte kommer kunna vara med i någon spetsstrid.
Jag tror Lingo Helen tar sig till spets men släpper nog till första bästa som kommer. Kanske kan Heart Lini vara först fram för att överta och ska då räknas.
Västerbo Fantast har fått ett perfekt spår för hästen och kommer bli segerfarlig. En stenhård häst som gjort ett par riktigt bra lopp.
Bearhawaii har det debaterats mycket om här inne på forumet. Har tyvärr dragit spår 8 och kör Erik framåt så är det troliga att det blir dryga spår fram till dödens.
Är ju annars en häst som man tidigt såg stor kapacitet och potential i. Tävlar till stor del mot sig själv. Den kan lika gärna vinna med halva upploppet som galoppera bort sig i starten. En riktigt joker imorgon. Given på kupongen i alla fall.
För mig är dock Potemkin A-häst imorgon. Står i 4% vilket är ett skämt och jag förstår inte varför Bergh valt att köra Geisha Sund. Han kan inte gått efter vinstchans i det valet i alla fall. Hästen har varit riktigt bra och näst senast så utmanade den Maverick Man på upploppet. Lotsar Ulf Eriksson hästen till en fin resa tror jag den har toppchans.
Bakom dessa vill jag öven nämna Naiad Broline som är en kapabel häst. Spår 7 är inte bra men lyckas denna hitta ner så blir jag inte överraskad om den är med i striden.

V75-5 Kallblodslopp
Rätt så lågklassigt kallblodslopp som man fått ihop till imorgon.
För mig finns det en solklar första häst i norske Föynland Kongen. Om inget oväntat händer imorgon så spikar jag nog denna. Trodde den skulle bli mycket större favorit, bara spelad till 22% just nu. Mötte andrahandaren som är nästan lika hårt spelad, Närby Kalabalik senast den var i Sverige. Vann då med hela upploppet.


Om man vill gardera så tycker jag att Tyri Svarten och Järvsö Rune är mest intressanta. Båda är lågt streckade men absolut inte chanslösa. Nordvanja va riktigt bra senast och är också ett tidigt streck. På start så är Troll Victor bäst och kanske kan hålla undan om den tar sig till ledningen. Som sjätte häst rankar jag Gräft Berra som i sina ljusa stunder är bra.

Jag ratar Rote Jon och Närbykalabalik som jag tycker är överstreckade.

V75-6 Bronsdivisionen
Bergh har tre hästar till start och är själv favorit med den han kör Tresor D'inverne.
Hästen har varit ute flera gånger tidigare i klassen på v75 och inte räckt till men klart lättare emot än vanligt imorgon på Bergsåker och på kapacitet en utav de bättre i loppet.
Min analys är att det kommer bli hård körning i detta lopp. Finns flera startsnabba men jag tror att Peaberry är snabb nog för att spetsa och Tillman har gått ut med att hon inte släpper till någon. Det kommer dock kosta mycket att ta sig till spets och sen försvara den. Jag chansar bort hästen.
Rico Follo är för mig kapacitetsmässigt den bästa hästen. Har dock sämsta läget från spår 8 och risken finns att man hamnar dåligt på det. Lyckas Erik hitta en okej position så tror jag den har riktigt bra chans och 8% är löjligt lågt.
Amiral D'Inverne är rätt hårt spelad och kommer till loppet med 5 raka segrar. Känns dock som hästen är bäst från framspår och det är klart tuffare emot denna gång.
Letar man skrällar så ska man strecka Elles W Fill och Brisco Boko. Brisco Boko va senast hårt anmäld till v75 lopp på vermo och rätt hårt betrodd. Hårdare emot då och gick helt okej utan att vara med i striden. Är inte chanslös om det blir bra tempo. Verkar inte heller ha några problem med vinterbanor heller vilket kan vara bra att tänka på.


V75-7 Zoogins Lopp
Storfavorit är Leif Eriksson med Ultralum. Detta är en riktigt bra häst och på kapacitet bäst av de på startvolten.
Tycker hästen fungerar klart bäst från ledningen men jag tror inte ekipaget kommer dit. Kan därför vara en favorit i fara, det är inte alltid som bästa hästen vinner.
Aaron Boko är i sitt livs form och jag kan inte tänka mig annat än att man provar att vinna loppet från spets denna gång.
Udo's Oiler har varit en stor besvikelse i år och bara sprungit in 60 000 2013. Bergh verkar heller inte speciellt uppåt men kan inte helt nonchaleras med tanke på den höga kapacitet hästen har.
Tycker även Robin Ru som står bra inne i loppet och Acriter är intressanta vid större gardering. Acriter är ingen direkt favorit men blixtrar till ibland och gör bra lopp. Till 2% kan den vara vägen till miljonerna i sista avdelningen.


Blev ingen vidare bra genomgång nu. Slutade dricka och blev riktigt trött mitt i. Kämpade mig igenom resten men kvalitén svek lite. Blev på en väldigt grund nivå men kanske hjälper någon stackars sate där ute.Är förmodligen en massa konstiga meningar och stavfel men orkar inte läsa igenom texten. Lycka till imorgon!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5), elwiz (+50), jopase (+5), putte64 (+10), qwerta (+5), Zniper (+5), ajvide (+5), karre56 (+5), Champinj0nen (+2), mijo14 (+25), atletic (+5), DIF (+5), Skuumberg (+10)

Senast redigerad av NicklasJ den 2013-12-21 klockan 01:12.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:35   #364
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6252
Standard

Vilka är vi? Du menar du... Eller är du språkrör för alla på forumet? Du måste ju verkligen lida av hybris alltså..
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:36   #365
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Jag lider inte av dig, du är en narr som roar mig! Även du fyller ett syfte alltså
Problemet är att jag lider med dig.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:38   #366
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Vilka är vi? Du menar du... Eller är du språkrör för alla på forumet? Du måste ju verkligen lida av hybris alltså..
Vi är mer än jag, det innefattar inte alla! Då skriver man väl "alla vi" eller något liknande. Kan man ens vara tydlig nog mot dig utan att du likväl ska tolka det på eget sätt utanför normer?
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:40   #367
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6252
Standard

Du kan välja att lämna forumet så slipper du lida. Ska vi göra en litet vad? Du säger att Peaberry är bästa spiken i omgången, jag säger Mellby. Om din torskar o min vinner lämnar du forumet. Om din vinner o min torskar lämnar jag. Vinner bägge ska jag aldrig trycka till dig igen. Detta är väl en fair deal?! Visa lite bollar nu!
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:42   #368
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Ingen trevlig stämning.
Väljer att säga god natt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:44   #369
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Du kan välja att lämna forumet så slipper du lida. Ska vi göra en litet vad? Du säger att Peaberry är bästa spiken i omgången, jag säger Mellby. Om din torskar o min vinner lämnar du forumet. Om din vinner o min torskar lämnar jag. Vinner bägge ska jag aldrig trycka till dig igen. Detta är väl en fair deal?! Visa lite bollar nu!
Du får leka med din linjal bäst du vill. Jag är inte här för att mäta saker stup i kvarten. Jag förstår om killar i mellanstadiet tycker det är roande men jag har lämnat det stadiet för ett tag sen.

Men jag skulel kunna bjuda på en middag om du gör detsamma, men där du väljer Bearhawaii istället. Lite jämnt får det väl allt vara vad gäller vinstchansen?

Bästa spiken betyder inte den som vinner flest gånger. Bästa spiken har även ett värde med dig, det måste du baka in för att förstå konceptet med streckspel. Ibland är den mest streckade också bästa spiken, men Mellby Brunello är nog den sämsta favoritspiken hela 2013!

Senast redigerad av RazshVollril den 2013-12-21 klockan 00:46.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:49   #370
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6252
Standard

Herregud...
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:50   #371
 
jevfritzs avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 684
Standard

Mitt tips till imorgon är iaf yours sincerly avd 3.... bergarnh trycker med trail öppnar upp om den inte räcker till för yours.... 13.8 v 5 starter sedan.. Efter det en galopp och två lärlingslopp,är "bara" 4 år kanske har utvecklats... Fint drag för 2%. Gl sos har jag svårt att se när beebop är startsnabb och bergharn sitter på en stark kuse.... 2-7 på en standardkupong... bakspåren får väl svårt på 1640?
jevfritz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:52   #372
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6252
Standard

Orkar inte ge mig in i debatt om spelvärde med dig. Men om du tror att Peaberry har ett bättre värde som spik än MB imorgon så har du återigen fel. Din häst KAN INTE vinna imorgon utifrån det som kommer att ske.

Men fine, jag bjuder på middag om den vinner. Du bjuder om Bearen vinner. Nu lägger vi ner detta. Peace man!
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 01:02   #373
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Jo jag inboxade den till dig, Dasen och Putte! Har du missat det?!
Vem måste man ligga med för att bli invald?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Djingis (+10), Helge (+5), monimaker1 (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 01:13   #374
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Vem måste man ligga med för att bli invald?
Bara lite snuffa bakom örat..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 01:17   #375
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 123
Sharp$: 2412
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Bara lite snuffa bakom örat..
Djingis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td