Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-20, 13:50   #166
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Om Mellby Brunello står i över 80% imorgon så är det självklart för i alla fall mig att gardera denna. Ni får tänka på att 80% på insatsfördelningen är >90% på gamla streckfördelningen.
Hästen är dock klart bäst i loppet kapacitetsmässigt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 14:08   #167
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Det finns inget värde i MB imorgon. Står den i 81% så kan man lika gärna utesluta hästen eller spela 100 kuponger med den som spik på alla.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 14:40   #168
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Det finns inget värde i MB imorgon. Står den i 81% så kan man lika gärna utesluta hästen eller spela 100 kuponger med den som spik på alla.
V75 är ett svårt spel... där har alla spikar spelvärde.... i de flesta omgångar gäller det att sätta två spikar och sen gard friskt....kan ge hur mkt som helst trots denna spik....så sluta låtsas att ni kan välj och vraka bland spikarna och sen sjöa... för det finns ingen sanning i det.
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), mijo14 (+25)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 14:51   #169
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
V75 är ett svårt spel... där har alla spikar spelvärde.... i de flesta omgångar gäller det att sätta två spikar och sen gard friskt....kan ge hur mkt som helst trots denna spik....så sluta låtsas att ni kan välj och vraka bland spikarna och sen sjöa... för det finns ingen sanning i det.
Amen to that!
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 14:53   #170
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
V75 är ett svårt spel... där har alla spikar spelvärde.... i de flesta omgångar gäller det att sätta två spikar och sen gard friskt....kan ge hur mkt som helst trots denna spik....så sluta låtsas att ni kan välj och vraka bland spikarna och sen sjöa... för det finns ingen sanning i det.
Fast nu är det min uppfattning att hästen inte har något spelvärde. Ska du vinna pengar handlar det endast om spelvärde och inget annat. Du blir aldrig rik på trav av att spika 81% varje gång. Säger du annat har du jävligt fel.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 14:57   #171
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6252
Standard

Jag bumbar mitt löfte från tidigare idag:

Jag täcker era spel på Bearhawaii platsspel 200kr hos nätbookie. Innebär att om hästen missar platsen så sätter jag in insatsen på konto. Äh va fan, jag täcker även vinnarspel upp till 100kr. Kravet är att hästen måste gå felfritt hela loppet. 4 spel kvar, först till kvarn! Anmäl er i denna tråd och Inboxa kvittot för erat spel!

1. Sirlarsson
2.
3.
4.
5.
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 15:09   #172
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8832
Standard

Intervjuer eller kommentarer inför V75-Bergsåker 21 Dec.

V75-1

1 B.B.S.Mandarino (Robert Bergh) gjorde ett bra lopp senast på Romme. Ett bra läge och det känns som en platschans åtminstone, det är inte det tuffaste silverloppet man har sett om man säger så. Calvados Crane är snabb ut och det är svårt att säga vad som händer från start. Men Mandarino får säkert en bra position hur som. Jag tycker att han ska vara bland de tre, säger Jimmy Jonsson som är försteman hos Robert Bergh.

2 Lord Rocket (John Östman) har varit fin i två kortlopp nu. Tyvärr så gick han över sin egen klass med några tusenlappar. De har körts värre silverlopp än det där och jag fick ett bra läge, så jag hoppas att han fixar full distans och att förra starten inte är för nära och så vidare. Då kanske jag kan vara trea eller fyra med honom, säger John.

3 Schwerin Boko (Örjan Kihlström) har fått till en bra rad och går bra mest varje gång. Vi försöker hålla lite nyhetens behag med honom. Ändrar ofta på grejer och även med variation mellan monté och sulky, det gäller att hålla honom på humör. Allt verkar bra, han har gått igenom hela selkammaren när det gäller huvudlagsbiten. Det är bara norskt kvar. Det blir det på lördag. Ska jag vara ödmjuk så var det här inte det blodig­aste silverdivisionsloppet som har körts. Han ska räknas, säger Marcus Savin.

4 Calvados Crane (Peter Eriksson) har känts bra här i veckan, jag är nöjd med formen. Han fick ett bra spår och vi provar lite framåt. Han måste inte gå i ledningen för att vinna, har till och med gått i dödens och vunnit. Men det är klart att det är den närmaste vägen, så vi laddar och jag tycker att han ska vara tidig här, säger Peter.

5 Zeuxis Hornline (Jan Norberg) har vi tränat ganska bra med och vi hoppas att han ska vara bra redan i första starten, trots vila. Han är så klart inte i någon topptoppform. Vi avvaktar banan för att se balansen. Det är tufft att tro på seger, säger Märta Alkerud.

6 Flip a Coin (Ulf Ohlsson) är allting okej med. Gick en truddelutt i onsdags men allting har varit bra. Om det går så kör vi barfota. Alla lopp ska köras och med rätt resa kan han vara med och hugga om en fin peng. Det här kanske inte är det tuffaste loppet som har körts i silverdivisionen, säger Mats Bucht.

7 Leo on Line (Erik Adielsson) körde jag intervaller med i tisdags och då verkade han helt okej. Jag har ingenting att skylla på än så länge i alla fall. Det var ett tag sedan han startade men det här är ett lämpligt motstånd, det billigaste silverlopp jag har sett på år och dag. Tacksamt på det viset när man startar de här som inte räcker till att vinna. Barfota fram garanterat, bak är ovisst. Med tur kanske vi kan bli trea, säger Daniel Wikberg.

8 Dance Photo (Torbjörn Jansson) har ett iskallt utgångsläge här. Formen är bra och hästen gjorde en helt okej prestation på Vermo. Annars hade det här varit en väldigt passande silverdivison, säkert det enklaste på hela året. Men läget är för dåligt och om vi får pengar måste vi vara nöjda med det. Lottningen saboterade tyvärr allt, säger Petri Salmela.

9 Berlusconi (Björn Goop) startade i söndags, satt fast med krafter kvar. Fick sen lucka och sköt till väldigt bra. Björn var väldigt nöjd med hästen. Bra smygläge igen i en ganska klen silverdivision. Har en vass rygg också. Han ska med på lappen och är en av dem som ska kunna vinna loppet, säger Ola Frisell hos Björn Goop.

V75-2

1 Doc Neo (Kristina Wallin) är garanterad en fin resa och har därmed en bra platschans.

2 Mellby Brunello (Erik Adielsson) var jättefin senast då han vann efter ett lopp utvändigt om ledaren. Nu höll väl inte motståndet någon högre klass men min vann i alla fall med mycket sparat och skötte sig perfekt. Här ser det tuffare ut men jag tycker samtidigt att min är så pass fin för dagen att han ändå ska räknas tidigt, säger Svante Båth.

3 Top Shot (Ove A Lindqvist) tycker jag är en rätt så hygglig häst. Med bra läge. Det är hårda hästar för hans del men han är inte så tokig. Lite orutinerad. Jag tror att vi kan ha en platschans från det här läget, säger Ove.

4 U.Two Swing (Jens Eriksson) känns allting bra med. Formen är jag nöjd med. Senaste starten kan vi glömma, då var det riktigt fel. Bra läge och vi får se hur det löser sig från start. Jag tycker att hästen är stark och rejäl, går alltid till slut. Det är de hästarna som brukar trivas på V75, säger Jens.

5 Castor di Quattro (Kajsa Frick) har gått framåt, var kanske inte helt tom heller på Gävle senast. Jag tror ändå att det blir svårt att räcka på V75. En fin peng kan han dra åt sig ändå. Fyra, fem, sex, säger Leif Witasp.

6 Demo (Jörgen Berglund) har vilat kort, platsluring.

7 Prins Citus (Peter M Andersson) känns jättebra och jag är faktiskt nöjd med formen. Balans beror på banan. Barfota fram är viktigast. Det är svårt att säga något om chanserna, man får från början vara glad om man får en peng, säger Tomas Nilsson.

8 Konsert Broline (Jan Norberg) har inte fått det bästa läget men formen är bra, även om hon var blekare senast. Med det blev ett jäkligt konstigt lopp, dessutom var det första gången på isbana. Hon är oöm och kan göra en del själv. Loppet ser inte så blodigt ut men läget gör det värre. Hon är duktig på det sättet att hon kan göra det själv, säger Jan.

9 Treess Ribston (Bo Eklöf) är det ganska bra med. Gått med skor runt om på slutet men blir det bana går han barfota bak. Men jag hoppas att det blir krångligare förhållanden, det missgynnar oss mindre. Smygform och smygläge. Inte det blodigaste loppet, förutom Mellbyhästen då, säger Lars Holm.

10 Countdown (Björn Goop) är den eviga tvåan kan man säga. Nio andraplatser i år. Hoppas att han snart sitter. Känns som att han har bra form, var riktigt bra senast på Valla. Fick gå i dödens och mötte helt enkelt en lite för bra häst. Läget är hyfsat, han ska kunna vara bland de tre om han sköter sig. Ska tas med på lappen, säger Ola Frisell.

11 Global Numerous (John Östman) har klarat sig jättebra i de här vardagstravsloppen, men nu är det V75 och spår elva. Jag har inte läst någonting om motståndet men det känns alltid lite svårare från de här lägena. Vi får vara nöjda med en peng, säger John.

12 Under Sund (Leif Witasp) har bra form. Vann från dödens senast och vann lätt från ledningen näst senast. Formen är bra men spåret iskallt. Har jag maxflyt därifrån tycker jag att han ska strida om en plats. För dagen är han bäst av våra två här, säger Leif.

V75-3

1 Diamond Heart (Torbjörn Jansson) hoppas jag att det ska vara full form på, jag är jätte­nöjd. Har varit sugen på att köra bar­fota men det kanske blir svårt. Liten, liten galopp­risk från spåret, men han har varit stadig och jag tror att det ska gå bra. Han har varit duktig att kriga förut när han har varit med där framme, säger Kent Överholm.

2 Quick Change (Tomas Pettersson) var godkänd från ledningen senast och verkar bra efteråt. Ett bra läge. Eventuellt blir det barfota, vi får se. Har viss chans. Kanske inte samma toppform som i somras men ska inte vara helt borta, säger Henrik Svensson.

3 Global Legislation (Jan Norberg) har fått ett bra läge, är bäst när han är med framme på en gång. Fått en formtopp nu i höst. Det kanske blir svårt att duga till seger men bland de tre hoppas jag i alla fall. Min häst kan öppna bra, säger Sören Lennartson.

4 Beeboop Laday (Ulf Ohlsson) har riktigt bra form. Bara tråkigt att han blev bortkörd senast men det är sådant som händer. Det är svårt att spekulera i om det är hårdare eller inte nu. Har visat att hon tål tuffare upplägg. En fin fyraårsmärr som fortfarande är under utveckling, säger Petri Salmela.

5 Trailing Edge (Robert Bergh) gjorde ett bra lopp senast. Han var favorit men höll ändå bra och passade inte på banan. Det känns som om han sköter sig och det blir körning i loppet så har han en bra vinstchans den här gången, säger Jimmy Jonsson.

6 Yours Sincerely (Ulf Eriksson) gnetar på hyggligt men ser inte ut som något hett segerbud. Försöker få med sig så fina pengar som möjligt, säger Jimmy Jonsson.

7 Persos Smokie (Björn Goop) verkar allt vara bra med. Gjorde ett bra lopp i skymundan senast efter att ha varit borta. Hemma har han känts bättre efter det. Det känns positivt, bara att hoppas att han kommer bra till från det läget, säger Lotta Johansson.

8 Staro Fantastic (Erik Adielsson) rullade över och felade bort segern kort före mål senast. Banan passade honom inte den dagen och det gick aldrig att köra honom för fullt någon gång. Formen är annars på topp. Härifrån blir det svårt. Jag är nöjd med en plats bland de tre, säger Svante Båth.

9 Elegant (Håkan Skoglund) är det bra med. Jag är faktiskt nöjd med formen. Han har haft otur i de två senaste loppen. Förhoppningsvis ska det gå nu, vi får se. Det kommer inte att gå att köra barfota på banan, det är ett minus att han måste gå med skor. Plats-chans i alla fall, säger Therese Svärd.

10 Zertex (Henrik Svensson) visade bra form senast och det känns som om han är i slag. Jag har lite förhoppningar på honom. Med tanke på formen tror jag mer på honom än på Quick Change. Sedan är läget lite sämre så det är svårt att säga, säger Henrik.

11 Darling (Örjan Kihlström) är allt bra med. Bara vi får lite tur någon gång, det har varit tungt. Men om man är lite rädd om djuren och kör lite på chans får man finna sig i att det är så här. Hon känns fortsatt väldigt smidig och fin. Har häst för att vara bland de fyra, fem vid överpace, säger Lasse Edlund.

12 Yes We Can (Leif Witasp) får alltid något skitspår tycker jag. Han hade ett bra spår senast men då satt jag fast i rygg på ledaren. Spurtade bra gången innan. Det är bra form men spår tolv över kort distans låter inte som något hett segerbud, säger Leif.

V75-4

1 Rondine d’Asolo (Per Linderoth) har tjänat bra pengar i år och har fått ett fint utgångs­läge här. Det gör henne till ett platsbud.

2 Västerbo Fantast (Kajsa Frick) är en fin häst som har fått ett bra läge. Han gick i mål med lite sparat mot ett tufft gäng senast. Under utveckling. En av dem som kan gå segrande ur striden, säger Leif Witasp.

3 Bakers Ransom (Björn Goop) hade ett tråkigt läge i lördags, spår tolv mot ganska bra hingstar. Det strulade lite på sista lång när hon fick en trött häst i knät och fick runda den. Det blev för långt fram men hon gick för fullt över mål. Björn var nöjd med hästen och vi provar igen. Betydligt bättre läge nu och jag tror att hon kan öppna ganska bra. Skulle hon kunna ta ledningen ska hon ab­solut räknas, säger Ola Frisell.

4 Heart Lini (Ulf Ohlsson) är i fin form och har gjort bra lopp på slutet. Det har känts som att hon blir bättre och bättre. Björn och jag har varit jättenöjda med henne. Hon har förmodligen inte något större problem med spåret, även om det inte är någon fördel. Motståndsmässigt har jag svårt att sätta in henne mot de andra. Hon ser bättre och bättre ut i träningen, säger Dan Röcklinger.

5 Lingbo Helen (Tomas Pettersson) är allt bra med. Hon har gjort två bra lopp på slutet och inget tyder på att formen ska vara sämre nu. Om banan är bra tänker jag köra barfota runt om. Det är många bra hästar med, men hon är kvick från början. Får försöka köra och hitta en fin position för att sedan springa med till en fin peng, säger Jenni Åsberg.

6 Ulrika Sisu (Torbjörn Jansson) är inte en så tokig treåring men normalt sett så slår hon inte de bästa hingstarna här. Om hon inte är för laddad och hetsig, så att hon accepterar en ryggresa, tjänar hon fina pengar. Svårt att tro att hon ska vinna, säger Petri Salmela.

7 Naiad Broline (Jan Norberg) är en ganska fin häst i grund och botten men har gjort bort sig i större sammanhang. Jag var jätte­nöjd med henne i comebacken senast. Långt ut på vingen gör att jag är nöjd om hon är trea, fyra, säger Sören Lennartson.

8 Bearhawaii (Erik Adielsson) blev het efter en snabb öppning senast. Gjorde därför av med en del krafter i onödan, stumnade sista biten och kunde inte svara segraren som kom snabbt sista biten. Jag ger honom ändå godkänt och helt klart känns det som att han är på rätt väg. Trots läget och tufft motstånd är han inte borta. Streckar man på tycker jag att min ska med, säger Svante Båth.

9 Potemkin (Ulf Eriksson) går jämnt och bra på slutet, gjort fina lopp liksom. Han har fått ett bra läge här och ska kunna vara trea eller fyra igen känns det som, säger Jimmy Jonsson.

10 Julia Kaulitz (Örjan Kihlström) skötte sig bra senast och visade då att det finns bra med fart i henne. Hon är humörbetonad och därmed ojämn i prestationerna men de dagar hon tävlar på topp då duger hon väldigt bra. Här står vi lite hårt inne i loppet och jag begär inte att hon ska runda ett sådant här gäng. Är hon på humör kan hon mycket väl dyka upp i platsstriden, säger Svante Båth.

11 Geisha Sund (Robert Bergh) hoppade direkt från start senast, annars har det känts som om hon har varit lite på rätt väg i alla fall. Det är ett lite bökigt läge, vi får hoppas att det blir lite körning så att hon får chansen. Normalt sett är hon vassare än Potemkin men nu har han toppform och ett bättre utgångsläge, säger Jimmy Jonsson.

V75-5

1 Stora Värmland (Tommy Enberg) har bra form, blir bara bättre och bättre för varje lopp. Jag tycker loppet ser intressant ut. Han har bra fart och är snabb ut. Jag tror att jag provar att köra i ledningen, säger Tommy.

2 Mys Elden (Mats Gällerstedt) är gynnad om det inte behövs brodd. Sedan provar vi med jänkarvagn, den fungerar han bra med. Får se hur långt det räcker. Vi får ligga lågt mot ganska så bra hästar, säger Mats.

3 Troll Viktor (Daniel Olsson) var bra senast. Det var en bättre häst som slog honom. Känns lika fin och laddad. Får se om det går att köra barfota igen, svårt att säga. Daniel laddar för att köra i ledningen. Han är en kapabel häst, säger Stefan Björkvall.

4 Alsen Loa (Ove A Lindqvist) är det inget fel på formen på men motståndet är för tufft nu. Vi kör för pengar, säger Leif Folkesson.

5 Tams Borgöl (Bengt L Axelsson) är allt bra med. Stått ett tag sedan senast men det är inga problem med formen. Ett jämnt lopp. Med och slåss om pengar. Hur mycket är en annan femma, säger Thomas Lundberg.

2 160 meter

6 Närby Kalabalik (Ulf Ohlsson) var bra senast och har varit bra flera gånger. Det är lite chansartat från innerspår men jag hoppas att det kan lösa sig. Han räknas i en öppen historia, säger Jan-Olov Persson.

7 Yr Gubben (Torbjörn Jansson) kan vara med och ta någon slant. Har lite problem med att vilja göra någonting själv. Han är lite känslig om det blir fel för honom i loppen. Då blir han sur, säger Stefan Björkvall.

8 Gräft Berra (Leif Eriksson) ser bra ut. Det fungerade inte på is senast så förra starten är bara att glömma, han var spänd och eländig. Många galopper i raden tyvärr. Det är hårda bud på lördag men de springer inte ifrån honom, säger Tomas Åhman.

9 Nordvanja (Gunnar Melander) är pigg och kry. Känns att hon har bra form. Alltid tufft när det är final men hon känns bra. Gjorde ett riktigt bra lopp senast. Kommer vi till hyfsat så hon stark och rejäl, säger Gunnar.

10 Ängskalla (John Östman) kändes väldigt fin senast trots att det var vinterbana och brodd, nästan som toppform. Hon har tävlat på hela året. En häst i form, säger John.

11 Rote Jon (Sören Lennartson) tävlar sämre med skor. Vi får se om vi har tur så att ­banan blir fin och det går att köra barfota, då blir han bättre. Loppet ser jämnt ut. Han har visat att han är bra, säger Sören.

2 180 meter

12 Tyri Svarten (Ulf Eriksson) är allt bra med och vi gör inga ändringar. Vi kör som vi har gjort hela tiden. Han har blivit stabil. Jag är optimist. Nu är det jul och allting. Han är lika bra som de andra, säger Karina Paavola.

13 Föynland Kongen (Geir Flåten) är allt bra med, jag har ingenting att klaga på. Det är aldrig lätt med 40 meters tillägg men han är bra i ordning. Jag känner inte till motståndet men hoppas att min kan räcka, säger Geir.

14 Faksblixten (Robert Wilhelmsson) känns formen som om den är bra på. Hade otur i senaste starten, annars hade han varit trea, fyra där. Känns bra i träningen efteråt, säger Robert.

15 Järvsö Rune (Erik Adielsson) stretar på rätt bra hela tiden. Får han ett smyglopp kan han säkert gå en truddelutt till slut. Men Kalabalik är hetast, säger Jan-Olov Persson.

V75-6

1 Västerbo Collect (Nicklas Westerholm) har fått ett bra läge här och sköter jobben bra. Kommer kunna tjäna en fin slant på ett bra läge, säger Jimmy Jonsson.

2 Peaberry (Jennifer Tillman) har varit bra i de två senaste loppen. Har gått bra och känns fortsatt fin i jobben. Bra läge och snabb ut. Jag tycker att det ser bra ut för honom. Skulle han få ledningen tror jag att han kan bita ifrån sig ordentligt. Står hårt till i klassen men jag tror att han kommer göra bra ifrån sig. Spännande, säger Henrik Larsson.

3 Tresor d’Inverne (Robert Bergh) tränar jättebra men tävlar inte lika bra. Känns mycket fin i jobben och skulle han löpa upp emot det han tränar ska han kunna vara med där framme, säger Jimmy Jonsson.

4 Manstone’s Classic (Torbjörn Jansson) tycker jag att allt verkar bra med. Jag har inte tänkt mig några ändringar. Han är rätt så bra och har fått ett bra läge, det gör att jag hoppas att vi kan dyka upp bland de tre, fyra främsta, säger Gabriella Leastander.

5 Elles W.Fill (Bo Eklöf) blev behandlad och har gått två starter sedan dess. Blir bättre och bättre. Jag hoppas och tror att formen ska vara i det närmaste så bra den kan vara på lördag. Gick med järnskor på isbanan senast men nu kommer vi att köra honom så lätt som möjligt. Han kan springa fort och har slagit en del av de här hästarna förut, visst hoppas man på en placering längre fram, säger Thomas Claesson.

6 Atomic Rapida (Leif Witasp) har fått något lopp i kroppen efter lång frånvaro. Känns allmänt på rätt väg. Ett platsbud i första hand. Jag tror nästan att han kan vara trea, fyra i ett sådant här lopp, säger Leif.

7 Mr Vox (Peter Eriksson) startade i lördags och gick bra då. Fick ett lopp utvändigt om ledaren och stred tappert ända in i mål. Det var klart att det var ett rätt så billigt lopp. Nu går han upp i klass och har ett dåligt läge så vi ligger lite lågt. Tycker att han brukar ha lite svårt på V75, säger Krister Jakobsson.

8 Rico Follo (Erik Adielsson) gjorde ett bra lopp senast men sprang och bröt i kurvorna, var inte körbar där. Har tydligen gjort likadant tidigare och vi ska ändra en del på utrustningen. Fartmässigt duger han annars bra. Från ett bättre läge hade jag trott på vettig chans, härifrån krävs det en hel del tur. Bara ett garderingsbud, säger Svante Båth.

9 Reveur Sand (Ove A Lindqvist) är hygglig men det är ingen toppform. Fick ett smygläge och det tror jag kan vara bra. Om han skulle vara trea, fyra, femma här så skulle jag vara mycket nöjd, säger Ove.

10 Livet är en Strid (Jan-Olof Johansson) har samlat ihop lite poäng och då har vi anmält. Det är synd att han har varit sjuk i sju veckor. Hästen är inte dålig och brukar alltid slinka in en slant då och då. Hoppas att det blir ett överpacat lopp, då tror jag säkert att han kan få med sig en slant, säger Jan Hjalmarsson.

11 Amiral d’Inverne (Ulf Eriksson) är riktigt på topp för dagen. Synd på läget för honom bara, det krävs mycket därifrån för att komma in i loppet. Om man ska gardera loppet så tycker jag att han ska med. Jag tycker att Tresor d’Inverne är förstahäst av våra tre i det här loppet, säger Jimmy Jonsson.

12 Brisco Boko (Ulf Ohlsson) är läget iskallt för. Trots det känner jag mig aldrig slagen på förhand med den här hästen. Naturligtvis förstår alla att man behöver väldigt mycket tur och att någon av de andra har missflyt för att det ska gå, säger Petri Salmela.

V75-7

1 Aaron Boko (Daniel Olsson) har gått riktigt bra på sistone. Spurtade fint senast. Betydligt bättre distans nu och skulle han sno åt sig ledningen körs han troligtvis där. Hästen är i toppform och vi tror absolut att det finns segermöjligheter, säger Jörgen Westholm.

2 Acriter (Peter Eriksson) gick riktigt bra på Valla som trea. Jag var nöjd med honom. Han har ett skapligt läge och det ser ut som om de bästa är på startvolten. Kan smyga med och vara en outsider, säger Peter.

3 Noss Wood (Björn Goop) måste vi ligga lågt med. Han har inte visat något på länge. Kan han hänga med och stjäla en slant så är det jättekul, säger Märta Alkerud.

4 Tricoloren (Örjan Kihlström) gjorde ett småsegt intryck i lördags. Tror han kommer gå bättre nu. På förhand känns det som att det finns några som han får svårt att rå på. Trea, fyra, femma, säger Marcus Savin.

5 Cuba Cohiba (Hasse Bergh) kör vi för en slant. Hoppas att vi ramlar ner i ett hyggligt läge. Är ett par stycken som är för bra. Trea, fyra, femma med rätt resa, säger Hasse.

6 Ultralum (Leif Eriksson) tror jag på toppchans med om han är som tidigare. Då blir det åka av. Har gått i mål med massor av krafter kvar varje gång och varit hur fin som helst. Blivit fantastiskt stark. Det har lossnat dels av en ökad träningsmängd men även för att hans fötter är bättre. Så bra som han varit ska det till en väldigt bra häst för att slå honom, säger Lage Berglund.

7 Todays Butterfly (Henrik Svensson) är jättefin och pigg för dagen, var bra på Sol­valla. Jag tror att hon kan hänga med dem bra. Garderar man favoriten så är hon en av dem som ska med bakom, säger Henrik.

8 Illinois Rose (Kajsa Frick) ska ha de där extrema smygloppen, då tjänar han pengar. Är tufft att tro på mer, säger Leif Witasp.

2 660 meter

9 Count Harry (Micael Ågren) blev det lite fel för på Solvalla så det var bara för att få ett lopp. Det är Ultralum som är bra, sedan är alla de andra i stort sett jämna. Han kan likaväl vara trea som oplacerad, säger Micael.

10 Tell Me No Lies (Håkan Skoglund) verkar det bra med. Var sådär senast. Fick gå för tidigt kanske. Men nja. Ett par som är för bra här. Han kan tjäna en slant i alla fall, men jag tror inte på vinschans, säger Håkan.

11 Robin Ru (Ulf Ohlsson) blev lite sjuk efter Gävle, en halsinfektion. Fick stå över lite och kanske inte är i toppform nu. Han har en ganska hög lägstanivå, en jämn och bra häst. Jag tror att han är en av dem. Står rätt inne i loppet, säger Lars Wikström.

12 Udo’s Oiler (Robert Bergh) har fått några lopp innanför västen efter sin frånvaro och känns lite på gång. Det kanske blir svårt att slå Ultralum på start men han har en plats­chans i alla fall, säger Jimmy Jonsson.

2 680 meter

13 Really Queen (Ulf Eriksson) hoppade i första starten för oss och jag vet inte riktigt anledningen. Det är en bra häst men det kanske blir besvärligt att vinna från det där läget. Det här känns som en klart bra häst i varje fall, säger Jimmy Jonsson.

14 Staro Cold Carat (Nicklas Westerholm) har inte tävlat på ett tag. Varit behandlad. Gått ett 20-jobb på banan och kändes bra. Men det känns mer som att han kan vara trea, fyra än som något hett segerbud. Udo’s är nog hetast här, säger Jimmy Jonsson.


Källa: Martin Berg/Sportbladet
__________________
Ingen kommer ihåg en fegis!
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 15:22   #173
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Fast nu är det min uppfattning att hästen inte har något spelvärde. Ska du vinna pengar handlar det endast om spelvärde och inget annat. Du blir aldrig rik på trav av att spika 81% varje gång. Säger du annat har du jävligt fel.
Ditt resonemang stämmer på alla spel utom V75 och V86..... kan lova dig om du säger två spikar varje vecka på V75 oavsett procent så sätter du dem oerhört sällan. Så det handlar om att spika rätt bara. INGET ANNAT.... sen är det ju bara att betala och gardera... och hoppas på skrällar
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Fyran (+1)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 15:28   #174
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Ju mer jag tittar på sista loppet så känner jag mer och mer att Ultralum åker dit.... Daniel i spets.... släpper aldrig..... nej det här kommer att bli kul när nästan alla åker...
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 15:42   #175
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 150
Sharp$: 1124
Standard

knep global legislation till 5.25 pa plats pa unibet.
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 15:44   #176
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Fast nu är det min uppfattning att hästen inte har något spelvärde. Ska du vinna pengar handlar det endast om spelvärde och inget annat. Du blir aldrig rik på trav av att spika 81% varje gång. Säger du annat har du jävligt fel.
Det är väldigt sällan det finns någon omgång där sju hästar med på förhand bra spelvärde vinner. En "bra" omgång handlar det om tre med bra spelvärde, två som är ganska korrekt taxerade och två som anses som överstreckade. Men raden i sin helhet är det spelvärde i, och det är det man måste bedöma.

Eftersom de flesta dessutom spelar med någon form av begränsning på spelkassan så får man allt som ofta göra olika avvägningar för att komma i mål med systemet. En spik på en överstreckad 80%-are med 65% vinstchans behöver inte alls vara fel om man har bra idéer i de andra loppen man vill prova med.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1), partypilsner (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 15:44   #177
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Jaga inte spöken pojkar bara för att betaltjänsterna garderar alla favoriter. Det roligaste med omgången tycker jag att Närby kalabalik är lika mkt spelad som Föylands Kongen. Totalt Chanslös att hålla 20m på Färjestad. Har den blivigt så mkt bättre på 2 starter. Mycket tveksam till det.
Såklart spikar vi alla varulvens i morgon och så samlas vi vid elitloppet och delar ut gängspö om han inte vinner.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 15:49   #178
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Jaga inte spöken pojkar bara för att betaltjänsterna garderar alla favoriter. Det roligaste med omgången tycker jag att Närby kalabalik är lika mkt spelad som Föylands Kongen. Totalt Chanslös att hålla 20m på Färjestad. Har den blivigt så mkt bättre på 2 starter. Mycket tveksam till det.
Såklart spikar vi alla varulvens i morgon och så samlas vi vid elitloppet och delar ut gängspö om han inte vinner.
Se bara till att ni är många i det gänget, annars får ni det väldigt jobbigt...
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 15:56   #179
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Hahahaha vad nog det roligaste jag läst hittills. Räcker med en drake garanti på det. Lika klar som BHi morgon.

Senast redigerad av draken den 2013-12-20 klockan 15:57.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 15:59   #180
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6252
Standard

Välkommen välkommen..
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td