Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-22, 14:37   #106

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag håller med dig i allting.
Men jag ser den här tråden som ett ställe där publiken är relativt oerfaren, och saknar tid och kunskap att attackera en omgång på det sättet.
För min del har jag försökt anpassa budskapet till mottagarna såsom jag upfattar dem.
Jag känner bara ett fåtal spelare som klarar av att chansvärdera en V75 omgång, de flesta klarar inte ens av att värdera odds kontra vinstchans för en häst i ett ojämnt lopp där högst tre hästar kan vinna.
De flesta knegare har heller inte tiden som krävs, det går åt fyra arbetsdagar bara för att hantera V75 och V86.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag tror du missförstår vad jag menar. Det du har gjort där är en sammanställning av en massa fakta som behövs för att göra en chansvärdering.

En annan variant kan vara att helt enkelt lita på någon tidnings eller speltjänsts värderingar.

Men när chansvärderingen väl är gjord börjar ett annat arbete. Och det är att tänka ut vilka hästar man ska spela på och hur mycket.

Det bör göras genom att man kombinerar den värdering som man har kommit fram till med de odds som erbjuds ( för streckspelen motsvarar insatsfördelningen det inverterade oddset ).

Exempel. Du kommer fram till att en häst har 55% chans att vinna och ingen annan häst i något annat lopp har större chans än 55%. Är det här då den bästa spiken? Inte nödvändigtvis. Om den är streckad på 80% av alla rader så är det ju givet att gardera den och hellre chansa på en 40%are som har 40% vinstchans som spik.

Exakt samma resonemang bör göras även i de lopp som inte spikas.

Att skapa systemet så att man får största möjliga chans att få alla rätt är underordnat ovanstående tänk.

Vi talar om två helt olika saker helt enkelt putte64.

Att konstruera systemet med spelvärdestänk leder inte automatiskt till att det handlar om att jaga miljoner. Beroende på hur omgången ser ut kan "rätt sikte" vara betydligt lägre.

Det jag vänder mig mot är fasta mallar som inte tar hänsyn till oddset ( som motsvaras av utdelningen för streckspelen ).
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 14:53   #107

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 980
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag håller med dig i allting.
Men jag ser den här tråden som ett ställe där publiken är relativt oerfaren, och saknar tid och kunskap att attackera en omgång på det sättet.
För min del har jag försökt anpassa budskapet till mottagarna såsom jag upfattar dem.
Jag känner bara ett fåtal spelare som klarar av att chansvärdera en V75 omgång, de flesta klarar inte ens av att värdera odds kontra vinstchans för en häst i ett ojämnt lopp där högst tre hästar kan vinna.
De flesta knegare har heller inte tiden som krävs, det går åt fyra arbetsdagar bara för att hantera V75 och V86.
"En annan variant kan vara att helt enkelt lita på någon tidnings eller speltjänsts värderingar."

Att göra någon form av chansvärdering, hur förkortad/förenklad den än är, är väl det första en nybörjare ska lägga energi på?

Jag ser ingen större poäng med att lägga energi på att lära sig att använda verktyg vars uppgift i grunden går ut på att få hävstång på sin chansvärdering om man inte gör någon chansvärdering alls. Att chansvärderingen inte är optimalt korrekt betyder inte att man inte bör göra någon alls.

Det beror på att det inte finns någon inneboende fördel med att göra utskrivna system. Fördelarna kommer från att man lägger olika stor del av insatsen på olika hästar i samma lopp och om man har gjort rätt så speglar omfördelningen hur man värderar chansen att vinna i förhållande till oddset.
Gammal 2013-12-22, 15:13   #108

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Det jag säger är att du ska använda spelarkollektivets chansvärdering, om du inte kan göra en egen.
Den är oftast bättre än tidningars värdering, och bättre än en del tjänster också.
Sedan är hävstången att du reducerar bort osannolika rader till förmån från de mer sannolika, med exempelvis Joker.
Det är här kunskapen om hur en "normal" omgång ser ut har betydelse, självklart med hänsyn tagen till ev. utdelning.
Enligt min åsikt kan du få ner kostnaden med 80%, men bara reducera vinstchansen med 30%.
Det kallar jag spelvärde, och en bra anledning till att reducera.

Själv gör jag oftast så att hävstången är knuten till hästar jag tror på som enligt mig är för lågt rankade av kollektivet, ju fler som vinner desto fler skrällar tål jag i övrigt.
Så tycker jag man ska spela, men det finns många alternativ.

Citat:
"En annan variant kan vara att helt enkelt lita på någon tidnings eller speltjänsts värderingar."

Att göra någon form av chansvärdering, hur förkortad/förenklad den än är, är väl det första en nybörjare ska lägga energi på?

Jag ser ingen större poäng med att lägga energi på att lära sig att använda verktyg vars uppgift i grunden går ut på att få hävstång på sin chansvärdering om man inte gör någon chansvärdering alls. Att chansvärderingen inte är optimalt korrekt betyder inte att man inte bör göra någon alls.

Det beror på att det inte finns någon inneboende fördel med att göra utskrivna system. Fördelarna kommer från att man lägger olika stor del av insatsen på olika hästar i samma lopp och om man har gjort rätt så speglar omfördelningen hur man värderar chansen att vinna i förhållande till oddset.
Gammal 2013-12-22, 15:31   #109

Standard

Citat:
Det jag säger är att du ska använda spelarkollektivets chansvärdering, om du inte kan göra en egen.
Den är oftast bättre än tidningars värdering, och bättre än en del tjänster också.
Sedan är hävstången att du reducerar bort osannolika rader till förmån från de mer sannolika, med exempelvis Joker.
Det är här kunskapen om hur en "normal" omgång ser ut har betydelse, självklart med hänsyn tagen till ev. utdelning.
Enligt min åsikt kan du få ner kostnaden med 80%, men bara reducera vinstchansen med 30%.
Det kallar jag spelvärde, och en bra anledning till att reducera.

Själv gör jag oftast så att hävstången är knuten till hästar jag tror på som enligt mig är för lågt rankade av kollektivet, ju fler som vinner desto fler skrällar tål jag i övrigt.
Så tycker jag man ska spela, men det finns många alternativ.
Här skiljer vi oss åt. Jag tror absolut inte att det finns något generiskt mönster som reducerar insatsen med 80% utan att minska vinstchansen minst lika mycket ( när man tar hänsyn till reduceringens inverkan på utdelningen ).

Hela ( eventuella ) värdet kommer från de hästar som du ( med rätta!! ) väljer att lägga mer tyngd på än spelarkollektivet.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 17:01   #110

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Hela ( eventuella ) värdet kommer från de hästar som du ( med rätta!! ) väljer att lägga mer tyngd på än spelarkollektivet.
Jag håller med. Jag brukar tjata på alla som tycker det är svårt att ändå göra något annorlunda än kollektivet.

Utgå från hur spelarna rankar hästarna och gör några ställningstaganden utifrån det. Flytta upp någon som kollektivet inte tror på, men som du anser ha chans. Ta bort någon betrodd som du inte tror på, eller byt plats på den favoriten och andrahandaren. Ett annat ställningstagande kan vara att ett träningsstall/kusk som är med i förhandssnacket i flera lopp inte får vinna mer än ett eller två, eller kanske måste vinna minst två. Tre sådana ställningstaganden som är rätt brukar ge ett väldigt bra övertag på kollektivet. Det klarar nästan alla spelare att göra efter att ha läst på en timme.
Gammal 2013-12-22, 17:02   #111

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Det stämmer.
Men det brukar ändra sig fram till spelstopp, och dessutom är det en estimering som du inte kan räkna med stämmer.
Se det i stället fördelningen som en fingervisning över vilka pengar du är med och spelar om, låga, medel, stora utdelningar.
Ja jag förstår att % ändras fram till spelstopp, var mest betydelsen jag var ute efter.
Var helt inne på själv också att det var en fingervisning om vilka sorters utdelningar man är med och spelar om utifrån dem % som står i den listan.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 18:05   #112

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Ja jag förstår att % ändras fram till spelstopp, var mest betydelsen jag var ute efter.
Var helt inne på själv också att det var en fingervisning om vilka sorters utdelningar man är med och spelar om utifrån dem % som står i den listan.
Det är främst vid jackpot-omgångar som det teoretiska värdet stämmer riktigt dåligt om man tar siffrorna för tidigt. Det beror på att jackpot-delen utgör en mindre och mindre andel av allarättspotten ju närmare spelstopp man kommer.

Det är alltså inte bara svängningar i insatsfördelningen som ställer till det.
Gammal 2013-12-22, 21:40   #113

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 837
Standard

Intressant diskussion. Jag kör enligt följande. De hästar Jag vill ha med ställs upp i Joker enligt %-en. Jag gör ingen egen rank av bekvämlighets och tidsbrist.

Det betyder inte att Jag följer den slaviskt,4 hästar i ett lopp kan vara de som är enligt %-en 1 2 5 7. Jag har oftast 1 spik ( t ex avd 3 ) och sedan 2 block med utgångar i varje.

Block 1 tex avd 1 och 6. 1 u i varje avd där det krävs minst 1. Block 2 blir då avd 2 5 6 7 där Jag har tex 2 avd med 1 u och 2 avd med 2 - 4 u och kräver minst 2 u.

Slutligen sätter Jag ett poängkrav,samma som %-en. Har Jag 4 hästar och dom är enligt %-en 1 2 5 7 så får dom 1 2 5 7 poäng. Är spiken inte favorit utan andrahandare så justeras poängen till 2. Totala poängkravet brukar vara 23,blir det under det så är det ( oftast ) för låg utdelning för Mig.
Har man då u-hästar som är för mycket betrodda så protesterar systemet och man får sänka poängkravet.

Gårdagens system:

7 x 3 x 4 x 9 x 1 x 6 x 4 = 18 144 rader.
Min 1 av tredjerank i avd 1 och förstarank i avd 7
Min 1 av förstarank i avd 2 och förstarank i avd 6

Min 22 poäng där det har justerats poäng enl följande:
Avd 1: 1 2 3 4 5 6 8

Avd 2: 1 2 6

Avd 7: 1 2 3 9

Detta blir 806 rader/ 403:- på 217 kuponger.Reducering 96 &

Systemet gav 4 femmor. Missarna är att spiken samt att poängen blev bara 16 då man får 0 poäng i det/de lopp man spricker i.Om den med 9 poäng vunnit sista istället för den med 2 poäng så hade det givit 1 sexa och 11 femmor = 7332:- tillbaka.

Summa summarum så tror Jag att att alla har sina sätt att reducera . . .
Misterqc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-23, 00:59   #114

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

23 poäng är ett tufft krav som kommer sortera bort många fina vinster
17 poäng brukar räcka för en utdelning på minst 10 laxar.
21-22 poäng ger ofta +100 laxar.

Citat:
Ursprungligen postat av Misterqc Visa inlägg
Intressant diskussion. Jag kör enligt följande. De hästar Jag vill ha med ställs upp i Joker enligt %-en. Jag gör ingen egen rank av bekvämlighets och tidsbrist.

Det betyder inte att Jag följer den slaviskt,4 hästar i ett lopp kan vara de som är enligt %-en 1 2 5 7. Jag har oftast 1 spik ( t ex avd 3 ) och sedan 2 block med utgångar i varje.

Block 1 tex avd 1 och 6. 1 u i varje avd där det krävs minst 1. Block 2 blir då avd 2 5 6 7 där Jag har tex 2 avd med 1 u och 2 avd med 2 - 4 u och kräver minst 2 u.

Slutligen sätter Jag ett poängkrav,samma som %-en. Har Jag 4 hästar och dom är enligt %-en 1 2 5 7 så får dom 1 2 5 7 poäng. Är spiken inte favorit utan andrahandare så justeras poängen till 2. Totala poängkravet brukar vara 23,blir det under det så är det ( oftast ) för låg utdelning för Mig.
Har man då u-hästar som är för mycket betrodda så protesterar systemet och man får sänka poängkravet.

Gårdagens system:

7 x 3 x 4 x 9 x 1 x 6 x 4 = 18 144 rader.
Min 1 av tredjerank i avd 1 och förstarank i avd 7
Min 1 av förstarank i avd 2 och förstarank i avd 6

Min 22 poäng där det har justerats poäng enl följande:
Avd 1: 1 2 3 4 5 6 8

Avd 2: 1 2 6

Avd 7: 1 2 3 9

Detta blir 806 rader/ 403:- på 217 kuponger.Reducering 96 &

Systemet gav 4 femmor. Missarna är att spiken samt att poängen blev bara 16 då man får 0 poäng i det/de lopp man spricker i.Om den med 9 poäng vunnit sista istället för den med 2 poäng så hade det givit 1 sexa och 11 femmor = 7332:- tillbaka.

Summa summarum så tror Jag att att alla har sina sätt att reducera . . .

Senast redigerad av putte64 den 2013-12-23 klockan 01:02.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-23, 01:37   #115

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Ni är duktiga, bara att inse - konstigt att inte flera här inne INTE drar in mer pengar än vad kunskapen visar - och detta säger jag INTE för att vara spydig och/eller arrogant! Vet att inget system är bättre än "verkligheten"!

Denna tråd kan vara den bästa jag skapat, sett till framtida inkomster - jag är fortfarande förbryllad över mycket som skrivs och en del fattar jag ingenting av, kanske därför jag alltid haft infernaliskt svårt att vinna på streckspelen, men med era idéer och tankar så är jag överbevisad om att även jag kommer kunna dra in storkovan, framgent, på något av ATGs riksspel!

Så, tack så mycket alla som kommit/kommer med förslag - ni är underbara och det ger så otroligt mycket att läsa era funderingar... Miljonärslivet - HERE I COME!!!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Fyran (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-23, 09:02   #116

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Om det är som idag när jag måste lämna in redan vid lunch och inte strax innan spelstopp som jag brukar, är det dumt att köra med V7 för utdelning under låt oss säga 5000:- ?
Tänkte eftersom man låser väl vissa rader vid V7 för det beräknade utdelningsvärde som systemet gör vid inlämning eller har jag missuppfattat det??
Kan jag ha med V7 iaf för under en viss utdelning vid tidig inlämning eller ska man skippa det helt då??
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-23, 11:35   #117

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Om det är som idag när jag måste lämna in redan vid lunch och inte strax innan spelstopp som jag brukar, är det dumt att köra med V7 för utdelning under låt oss säga 5000:- ?
Tänkte eftersom man låser väl vissa rader vid V7 för det beräknade utdelningsvärde som systemet gör vid inlämning eller har jag missuppfattat det??
Kan jag ha med V7 iaf för under en viss utdelning vid tidig inlämning eller ska man skippa det helt då??
Det är vid jackpot-omgångar som det kan skena iväg.

För låga radvärden så ändras det inte extremt mycket om det inte är så att någon av dina hästar råkar bli kvällens drag.

Just att köra V7 under 5000 skulle jag kunna tänka mig att göra även om jag lämnar in några timmar före spelstopp. Men man får nog räkna med upp till 20-25% felmarginal jämfört med runt 10-15% om du lämnar in i sista minuten.

Man får tänka på att eventuella uteblivna sidovinster vid de låga utdelningarna inte är så mycket att gråta över.
Gammal 2013-12-23, 11:38   #118

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ni är duktiga, bara att inse - konstigt att inte flera här inne INTE drar in mer pengar än vad kunskapen visar - och detta säger jag INTE för att vara spydig och/eller arrogant! Vet att inget system är bättre än "verkligheten"!

Denna tråd kan vara den bästa jag skapat, sett till framtida inkomster - jag är fortfarande förbryllad över mycket som skrivs och en del fattar jag ingenting av, kanske därför jag alltid haft infernaliskt svårt att vinna på streckspelen, men med era idéer och tankar så är jag överbevisad om att även jag kommer kunna dra in storkovan, framgent, på något av ATGs riksspel!

Så, tack så mycket alla som kommit/kommer med förslag - ni är underbara och det ger så otroligt mycket att läsa era funderingar... Miljonärslivet - HERE I COME!!!

Därför att hela "övervärdet" genereras där man lyckas flytta över tyngden till de vinnande hästarna mer än spelarkollektivet.

Själva speltekniken kan bara ge hävstång åt det här övertaget.
Gammal 2013-12-24, 11:33   #119

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 837
Standard

Citat:
23 poäng är ett tufft krav som kommer sortera bort många fina vinster
17 poäng brukar räcka för en utdelning på minst 10 laxar.
21-22 poäng ger ofta +100 laxar.
Jo,det kan vara tufft men Jag siktar ganska " högt ". Vinner dessutom dom två största favoriterna så måste det till höga poäng totalt. Det är ju lite så att man får bestämma sig " hur mycket " man vill vinna
Misterqc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td