Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-21, 08:59   #76

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Efter att ha hittat 2 spikar som jag tänkt köra med så har jag följande:

6x5x3x7x6

Varav det är
6 A Hästar, 11 B och 10 C

Är det dumt att ha kravet Minst 2 A hästar och Max 2 C hästar då?

Är helt ny på att köra med reducerat system så försöker göra det så enkelt som möjligt i början och inte blanda in för mycket krav innan man lärt sig mera om hur jokersystemet fungerar.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 09:19   #77

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Kanske, det beror på hur du tänkt göra.
Har du 2 favoritspikar, och minst 2 A hästar förutom dem, eller är spikarna också A hästar ?
Tycker du ska ha en övre gräns för antal favoriter, eftersom det inte är värt att betala för rader som innehåller 5-7 favoriter, då utdelningen blir så låg

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg

6x5x3x7x6

Varav det är

Är helt ny på att köra med reducerat system så försöker göra det så enkelt som möjligt i början och inte blanda in för mycket krav innan man lärt sig mera om hur jokersystemet fungerar.
Gammal 2013-12-21, 09:20   #78

Sharp$: 4030
Standard

Citat:

6x5x3x7x6

Varav det är

Det beror ju helt på hur du lagt upp systemet. Har du tex spikat 2 favoriter och sen är dina A-hästar högt streckade så känns det ju inte så roligt att du måste sätta 4 favoriter för att få in dina krav. Så det är bättre om ni skriver ut ungefär vad det är för sorts hästar ni har under ABC...

En sak som jag brukar använda mig utav när jag har hittat lite roliga/felstreckade hästar är att lägga till E hästar (effekthästar) där du kravar in att minst någon sådan måste vinna så du får lite "stuns" i ditt system
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 09:59   #79

Standard

Ja spikarna blev ganska tråkiga eftersom jag tror stenhårt på Mellby Brunello och Ultralum och har inte satt spikarna som A-hästar. Utan det är 2 A-hästar utöver spikarna. Har just nu dessa A-Hästar (sitter fortfarande och pillar lite efter att man sitter och läser lite info dels här och dels på andra ställen)

A-Hästar:
1) Lord Rocket och Berlusconi (tror att det står mellan dessa men har 6 hästar här varav Calvados Crane är en C-häst)
3) Global Legislation
4) Västerbo Fantast (Var inne på att välja Bakers Ransom först men la den som C-häst)
5) Närby Kalabalik
6) Amiral d´inverne (här har jag bland annat Peaberry som C-häst)

Kan ju även lägga upp mina C-hästar:

1) Schwerin Boko och Calvados Crane
3) Persos Smokie och Zertex (här står dock valet mellan Zertex och Beeboop som C-häst)
4) Bakers Ransom
5) Nordvanja, Järvsö Rune och Tyri Svarten
6) Reveur Sand, Västerbo Collect och Peaberry

Kravet jag lagt var alltså minst 2 A och max 2 C hästar. Och frågan var om det är ett tokigt krav att lägga. Här ser ni ju vilka jag plockat ut som A respektive C. B-Hästarna är skrällhästar och lite andra hästar jag tror kan ha chansen men inte lagt några krav på.

Bland C-hästarna har jag lagt de hästar som jag fått en liten känsla av att de möjligtvis kanske kanske kan blanda sig om allt klaffar och även 3 just nu hästar som är hårt betrodda som jag inte vågar lämna utanför men ändå själv inte tror lika mycket på/hoppas på (Bakers Ransom, Calvados Crane och Peaberry)

Där är de A-hästar och C-hästar jag valt som sagt var och som sagt var är helt ny på reducerat och tips tas tacksamt emot, har läst hela tråden här och även de länkar som lagts ut om reducerat för att lära mig mera, men som jag sa tidigare så vågar jag inte blanda in för mycket krav och snurra bort mig själv totalt innan man lärt sig mera.
Suttit i veckan och pillat på olika sorts krav för att se lite hur det påverkar systemet.

Senast redigerad av Tamuli den 2013-12-21 klockan 10:04.
Gammal 2013-12-21, 10:22   #80

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Nej, det är inget fel på din mall.
Eftersom du bara har en favorit som A häst är den helt OK.

Citat:
Ja spikarna blev ganska tråkiga eftersom jag tror stenhårt på Mellby Brunello och Ultralum och har inte satt spikarna som A-hästar. Utan det är 2 A-hästar utöver spikarna. Har just nu dessa A-Hästar (sitter fortfarande och pillar lite efter att man sitter och läser lite info dels här och dels på andra ställen)

A-Hästar:
1) Lord Rocket och Berlusconi (tror att det står mellan dessa men har 6 hästar här varav Calvados Crane är en C-häst)
3) Global Legislation
4) Västerbo Fantast (Var inne på att välja Bakers Ransom först men la den som C-häst)
5) Närby Kalabalik

3) Persos Smokie och Zertex (här står dock valet mellan Zertex och Beeboop som C-häst)
4) Bakers Ransom

Kravet jag lagt var alltså minst 2 A och max 2 C hästar. Och frågan var om det är ett tokigt krav att lägga. Här ser ni ju vilka jag plockat ut som A respektive C. B-Hästarna är skrällhästar och lite andra hästar jag tror kan ha chansen men inte lagt några krav på.

Bland C-hästarna har jag lagt de hästar som jag fått en liten känsla av att de möjligtvis kanske kanske kan blanda sig om allt klaffar och även 3 just nu hästar som är hårt betrodda som jag inte vågar lämna utanför men ändå själv inte tror lika mycket på/hoppas på (Bakers Ransom, Calvados Crane och Peaberry)

Där är de A-hästar och C-hästar jag valt som sagt var och som sagt var är helt ny på reducerat och tips tas tacksamt emot, har läst hela tråden här och även de länkar som lagts ut om reducerat för att lära mig mera, men som jag sa tidigare så vågar jag inte blanda in för mycket krav och snurra bort mig själv totalt innan man lärt sig mera.
Suttit i veckan och pillat på olika sorts krav för att se lite hur det påverkar systemet.
Gammal 2013-12-21, 10:27   #81

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Nej, det är inget fel på din mall.
Eftersom du bara har en favorit som A häst är den helt OK.
Tack, en följd fråga.
Bör man fylla i "Spela V7 för rader med en beräknad utdelning på" med ett maxbelopp så att man bara har V7 om det understiger det värdet?
Och om Ja vilket bör vara ett rimligt belopp att sätta ut då?
Gammal 2013-12-21, 10:33   #82

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Tack, en följd fråga.
Bör man fylla i "Spela V7 för rader med en beräknad utdelning på" med ett maxbelopp så att man bara har V7 om det understiger det värdet?
Och om Ja vilket bör vara ett rimligt belopp att sätta ut då?
Det måste du bestämma själv.
Men du sätter nog inte mer än 1 V75a per kvartal, om du då satsat 10000 under den tiden vill du väl åtminstone ha tillbaka pengarna ?
4000*2,5 är 10 laxar, kanske läge att köra V7 för allt under 4000 då ?
Men som sagt, du får själv fundera på "money management"
Gammal 2013-12-21, 10:36   #83

Fyrans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 160
Standard

Tack alla!

Rent konkret, 6x7x4x5x5x5 innebär att jag skulle i princip kunna spela denna matematiskt och känna mig jäkligt nöjd. Jag kan däremot inte kasta upp 10 lax för att spela detta. Normalt sett så vill jag ha två spikar men ingen häst jag sett eller läst mig till, ännu, har gett mig en andra spik. Eller nja, ett spikförslag finns, men jag finner även ett par anledningar att gardera...

Som det är nu, så är min ranking av hästarna min egen. Dvs, alla A-hästar är i princip mina idéer och egentligen min "enkelrad" fast på fyra rader. I skrivande stund, så är 3 av 8 A-hästar streckfavoriter.

Det innebär att 3 streckfavoriter hamnat i B-gruppen. Jag har t o m en 20%-are som hamnat i C. Den kan vinna men jag tror inte så mycket på den...

Men som ett lopp med 4 hästar. Nu har jag 1A, 1 B och 2 C. Ska jag ändra på det t ex?

Mitt resonemang bygger ju, självklart, på att mina rader, på ramen, räcker. Att min "enkelrad" sitter har nog aldrig hänt...

Så egentligen handlar det om hur jag ska begränsa ABC? Jag förstår att jag borde ha fler B-hästar, kanske 1-4? Fler C-hästar?

Jag förstår att det är en komplex fråga och jag är jätteglad för era synpunkter. Det är nog inte helt lätt att besvara heller, när ni egentligen inte vet hur eller vilka jag rankat. Men målet är att jag ska vara med, när det gäller utdelning på 5-200k. Och då kanske jag ska sluta ranka själv och bara köra enligt streckfördelning??

I övrigt kör jag HPT, då man kunde få en testmånad där. Och det är ju det jag gör just nu. Är det stor skillnad på HPT och Joker? Eller finns det andra alternativ?

Mvh

Edit: Det känns som Tamuli och jag ligger nära varandra i tankesätt. Så vissa saker får ju svar direkt via era svar till honom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tamuli (+7)

Senast redigerad av Fyran den 2013-12-21 klockan 10:43.
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 10:36   #84

Standard

Citat:
Det måste du bestämma själv.
Men du sätter nog inte mer än 1 V75a per kvartal, om du då satsat 10000 under den tiden vill du väl åtminstone ha tillbaka pengarna ?
4000*2,5 är 10 laxar, kanske läge att köra V7 för allt under 4000 då ?
Men som sagt, du får själv fundera på "money management"
Jo sant så sant att gränsen måste man ju välja själv, borde frågat om det var rekommenderat att använda den funktionen :-)
Ditt svar var lite som mina egna tankar men ville bara checka med er som spelat/använt reducerat längre än en novis på det området om det var smart att använda den funktionen eller ej.
Gammal 2013-12-21, 10:41   #85

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:

A-Hästar:
3) Global Legislation
5) Närby Kalabalik

4) Bakers Ransom

Vad jag kan se har du skapat ett bra system utifrån dina tankar om omgången. Sen är det bara en kostnadsfråga. Det är det alltid.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 10:51   #86

Standard

Tack för de snabba svaren man fick på sina frågor, har alltid varit intresserad av trav men tidigare spelade jag bara lite då och då, är det senaste året som jag övergått från stryktips m.m till att enbart köra på travet.
Men har känt att det är allt för ofta man missar en häst som man hade velat haft med men inte haft råd med när man kör matematiskt och därför beslutade mig för att prova på att köra enbart reducerat istället.
Skönt då att man får så snabba och bra svar på sina frågor och funderingar och samtidigt kul att man själv ser att man inte är helt ute och cyklar med sina tankar kring att bygga upp ett reducerat system.

Sen att man sett att det finns miljoner olika kombinationer av krav osv det får man ta tag i fördjupa sig lite senare i, nu vill man ju först lära sig att lägga A,B,C rank och antal dylika hästar på rätt sätt.
Man ska ju skynda långsamt med nya saker och lära sig ordentligt sådan är iaf jag, vill inte göra något halvdant utan vill lära mig till fullo :-)

Sen har vi ju alla olika tankar om vilken/vilka hästar som är de bäst osv men det är ju en helt annan femma :-)

Så återigen tack för de snabba svaren
Nu ser vi till att sjöa massor idag inför julen

Senast redigerad av Tamuli den 2013-12-21 klockan 10:53.
Gammal 2013-12-21, 11:21   #87

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Det är bra att du kräver att 2-4 av dina egna ideer ska gå in, och det inte bara är favoriter.
Det jag tycker du bör lägga till är en övre gräns för hur många favoriter du accepterar / vill betala för.
Spike, tre A hästar och 3 B hästar kan vara sju favoriter om jag förstår dig rätt.
Det ska du aldrig betala för, det ger definitivt inte 5K

Citat:
Ursprungligen postat av Fyran Visa inlägg
Tack alla!

Rent konkret, 6x7x4x5x5x5 innebär att jag skulle i princip kunna spela denna matematiskt och känna mig jäkligt nöjd. Jag kan däremot inte kasta upp 10 lax för att spela detta. Normalt sett så vill jag ha två spikar men ingen häst jag sett eller läst mig till, ännu, har gett mig en andra spik. Eller nja, ett spikförslag finns, men jag finner även ett par anledningar att gardera...

Som det är nu, så är min ranking av hästarna min egen. Dvs, alla A-hästar är i princip mina idéer och egentligen min "enkelrad" fast på fyra rader. I skrivande stund, så är 3 av 8 A-hästar streckfavoriter.

Det innebär att 3 streckfavoriter hamnat i B-gruppen. Jag har t o m en 20%-are som hamnat i C. Den kan vinna men jag tror inte så mycket på den...

Men som ett lopp med 4 hästar. Nu har jag 1A, 1 B och 2 C. Ska jag ändra på det t ex?

Mitt resonemang bygger ju, självklart, på att mina rader, på ramen, räcker. Att min "enkelrad" sitter har nog aldrig hänt...

Så egentligen handlar det om hur jag ska begränsa ABC? Jag förstår att jag borde ha fler B-hästar, kanske 1-4? Fler C-hästar?

Jag förstår att det är en komplex fråga och jag är jätteglad för era synpunkter. Det är nog inte helt lätt att besvara heller, när ni egentligen inte vet hur eller vilka jag rankat. Men målet är att jag ska vara med, när det gäller utdelning på 5-200k. Och då kanske jag ska sluta ranka själv och bara köra enligt streckfördelning??

I övrigt kör jag HPT, då man kunde få en testmånad där. Och det är ju det jag gör just nu. Är det stor skillnad på HPT och Joker? Eller finns det andra alternativ?

Mvh

Edit: Det känns som Tamuli och jag ligger nära varandra i tankesätt. Så vissa saker får ju svar direkt via era svar till honom.
Gammal 2013-12-21, 11:25   #88

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fyran Visa inlägg
Tack alla!

Mvh

Hej, Fyran! Kolla vad du skrivit med fettext. Helt rätt att ha klara mål. Om du menar allvar ska du reducera bort alla kombinationer som inte ligger mellan 5k o 200 k. Helt i min smak, men spela konsekvent likadant varje vecka annars hamnar du i Beslutsångesthelvetet.

När det gäller i vilken grupp kusarna ska hamna så är det helt upp till dig. Det finns inte direkt något rätt eller fel. Allt blir en smakfråga och en kostnadsfråga.

Ta ditt fyrahästars t ex. Har du satt den du tycker är intressantast som A och två du tycker är klart mindre intressanta som C? Då är det okomplicerat. Om du däremot har fyra hästar som du tycker är mer eller mindre lika intressanta och reducerar enbart för att få ner kostnaden så blir det en avvägningsfråga. Kostnadsbesparing mot risken att spricka på reduceringen. Men så är det alltid.

Edit: V75 är svårt. Underskatta inte värdet av att få utdelning på sex o fem rätt. Reducerade system ökar den chansen ganska rejält då fler kombinationer blir täckta. Sju rätt? Tjaa, för en tusenlapp får man 2000 enkelrader oavsett systemtyp. Täckningen ökar inte.

Senast redigerad av overpace den 2013-12-21 klockan 11:37.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 11:36   #89

Fyrans avatar

Standard

Citat:
Det är bra att du kräver att 2-4 av dina egna ideer ska gå in, och det inte bara är favoriter.
Det jag tycker du bör lägga till är en övre gräns för hur många favoriter du accepterar / vill betala för.
Spike, tre A hästar och 3 B hästar kan vara sju favoriter om jag förstår dig rätt.
Det ska du aldrig betala för, det ger definitivt inte 5K
Det stämmer. I princip så skulle jag kunna få in 6 streckfavoriter.

Är det någon som vet hur jag reducerar bort detta i HPT??

Tack putte!

Edit: Hittade nu, tror jag. Rankreducering/Spelarnas rank/Insatsfördelning? Minska på maxsumma, stämmer det?
Edit igen: Hittade kanske inte alls...

Senast redigerad av Fyran den 2013-12-21 klockan 12:55.
Gammal 2013-12-21, 12:14   #90

Fyrans avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Hej, Fyran! Kolla vad du skrivit med fettext. Helt rätt att ha klara mål. Om du menar allvar ska du reducera bort alla kombinationer som inte ligger mellan 5k o 200 k. Helt i min smak, men spela konsekvent likadant varje vecka annars hamnar du i Beslutsångesthelvetet.

När det gäller i vilken grupp kusarna ska hamna så är det helt upp till dig. Det finns inte direkt något rätt eller fel. Allt blir en smakfråga och en kostnadsfråga.

Ta ditt fyrahästars t ex. Har du satt den du tycker är intressantast som A och två du tycker är klart mindre intressanta som C? Då är det okomplicerat. Om du däremot har fyra hästar som du tycker är mer eller mindre lika intressanta och reducerar enbart för att få ner kostnaden så blir det en avvägningsfråga. Kostnadsbesparing mot risken att spricka på reduceringen. Men så är det alltid.

Edit: V75 är svårt. Underskatta inte värdet av att få utdelning på sex o fem rätt. Reducerade system ökar den chansen ganska rejält då fler kombinationer blir täckta. Sju rätt? Tjaa, för en tusenlapp får man 2000 enkelrader oavsett systemtyp. Täckningen ökar inte.
Ta ditt fyrahästars t ex. Har du satt den du tycker är intressantast som A och två du tycker är klart mindre intressanta som C?

Svar: Ja

Om du menar allvar ska du reducera bort alla kombinationer som inte ligger mellan 5k o 200 k.

Svar: Detta är gjort.

Eftersom jag vet var jag brukar landa, normalt sett. Problemet är ju att jag har spelat matematiskt tidigare och då har jag, i princip, behövt tvinga in en spik, där jag egentligen vill gardera. Visst skulle jag vilja vinna mer än 200k men då ska jag ha allt flyt i världen, redan på mina 21000 rader som är utgången. Erfarenheten säger mig att alla skrällar inte vinner samtidigt, lika lite som att jag sätter alla på min "enkelrad", idag 4 rader som är mina A-hästar.

Till syvende o sist så handlar det ju om vilken plånbok man spelar med, tycker jag. Just idag är jag själv men om jag lär mig det här med reducerat, med er hjälp bl a, så kan jag argumentera, till mina vänner, för att detta är bättre och lönsammare. Då kan jag även få in fler hästar och kanske t o m alla i ett lopp. Och då kan jag även sikta på högre utdelningar.

Blev ett långt svar på 5-200k-diskussionen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+10)
Svara

td