Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-15, 15:01   #61

SuperFinnens avatar

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Du får många mallar på köpet med jokern, där kan du få en del ideer
Tack för tipset
Gammal 2013-12-15, 15:07   #62

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dadde Visa inlägg
de bara slog mig när man förr skrev utskrivna system för hand så kunde jag göra så att man hade den som A häst o även som B häst t.e.x du tar 7 hästar i ett lopp 1 A 2 B 3C 1 D så tar du den här oxå som B häst det innebär att jag egentligen ä det bara har 6 häster i loppet sammanlagt men det blir ju 7 hästar ändå eftersom jag vill utnyttja den här som både A o B Häst så på det sättet blir det ju inte dyrare egentligen eftersom jag har bestämt mig för 7 hästar i det här loppet o A hästen blir ju spik på ett antal kuponger o som B Häst blir den ju med på andra kuponger

När man skriver systemen för hand så vill man gärna hålla sig förutbestämda mallar eftersom det blir jobbigt att räkna om kostnaden när man ändrar antalet hästar i de olika grupperna.

Med ett reduceringsprogram så går det oftast sekundsnabbt att räkna om kostnaden när man ändrar på systemet. Det innebär att du helt kan släppa att du ska följa en viss mall.

I praktiken blir det så att där du tidigare anpassade omgången efter din systemmall så anpassar du istället systemet till omgången.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 15:39   #63

SuperFinnens avatar

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
När man skriver systemen för hand så vill man gärna hålla sig förutbestämda mallar eftersom det blir jobbigt att räkna om kostnaden när man ändrar antalet hästar i de olika grupperna.

Med ett reduceringsprogram så går det oftast sekundsnabbt att räkna om kostnaden när man ändrar på systemet. Det innebär att du helt kan släppa att du ska följa en viss mall.

I praktiken blir det så att där du tidigare anpassade omgången efter din systemmall så anpassar du istället systemet till omgången.
Ja du har helt rätt i det!!!
Gammal 2013-12-15, 15:40   #64

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 832
Standard

Hey travfolket.

Hvilket program er bedst at köpa, jeg er dansk, så kanske kun joker jeg kan köpa?
barner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 15:55   #65

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 16
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av barner Visa inlägg
Hey travfolket.

Hvilket program er bedst at köpa, jeg er dansk, så kanske kun joker jeg kan köpa?
Finns både gratis och att köpa. Beror lite på vad man är ute efter, hur mycket man spelar för, osv.
lastbil är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 16:00   #66

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 832
Standard

hvilke er gratis Lastbil?
barner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 16:13   #67

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dadde Visa inlägg
Kan man på t.e.x jokersystemet utnyttja en häst som både A o B häst sammtidigt?om jag har kravet
1-3 A
1-2 B
1-2 C
0-1 D
t.e.x. Den hästen tror jag mycket på även om den inte är så mycket streckad o vinner den så har jag ju chansen till 2 sjuor.och om den här blir den ända B häst som går in så har jag fortfarande chansen till 7 rätt annars hade ju jag varit borta om jag inte hade fått in någon annan av de andra B hästarna i de övriga loppen,på det här sättet kan man ju uttnyttja den här hästen på ett bra sätt i det här sättet av krav.
Om du vill köra exakt just denna variant, så får du spela två olika Jokersystem. Men det behöver bara ta en extra minut. Gör så här:

1. Gör systemet där du har hästen som A. Spara systemet. Detta är första systemet.

2. När du har systemet uppe, klicka Fil i övre vänstra hörnet och välj Spara som. Döp ditt andra system, till t ex "som B".

3. Gör ändringarna som behövs: Spika hästen, men var noga med att ranka den som B. Övriga hästar och villkor oförändrade. Spara systemet. Du ska nu ha två olika system sparade. Båda måste lämnas in.

Reservation för att jag aldrig gjort så här, så du måste testa själv så att du ser att det stämmer.

Senast redigerad av overpace den 2013-12-16 klockan 16:14.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 10:19   #68

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

En liten fråga angående strykningar när man kör Reducerat, om jag sätter Nästa rankade som reserv och säg att en B-häst där jag har 1 A, 2 B och 3 C hästar blir struken, hur funkar det då med B och C hästar.
Blir reservhästen automatiskt en B-häst då eller tänker jag helt tokigt just nu??
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 14:42   #69

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
En liten fråga angående strykningar när man kör Reducerat, om jag sätter Nästa rankade som reserv och säg att en B-häst där jag har 1 A, 2 B och 3 C hästar blir struken, hur funkar det då med B och C hästar.
Blir reservhästen automatiskt en B-häst då eller tänker jag helt tokigt just nu??
Det finns inget bestämt mönster tyvärr. Allt beror på hur programmet komprimerat raderna till kuponger.

Reserverna sätts ut på kupongnivå och inte på radnivå. Det betyder att om du har AB i ett lopp på en kupong så får du in första C-hästen som reserv på just den lapp när A-hästen blir struken.

Om du råkar ha bara A-hästen på en kupong så får du in den första B-hästen istället.

I ditt exempel så får du in den första C-hästen på de lappar du inte har C-hästarna med redan. På BC-lapparna får du antingen in A-hästen eller första hästen utanför ramen om du har valt att ta med hästarna utanför ramen.

Senast redigerad av Strappa71 den 2013-12-19 klockan 14:43.
Gammal 2013-12-19, 18:45   #70

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det finns inget bestämt mönster tyvärr. Allt beror på hur programmet komprimerat raderna till kuponger.

Reserverna sätts ut på kupongnivå och inte på radnivå. Det betyder att om du har AB i ett lopp på en kupong så får du in första C-hästen som reserv på just den lapp när A-hästen blir struken.

Om du råkar ha bara A-hästen på en kupong så får du in den första B-hästen istället.

I ditt exempel så får du in den första C-hästen på de lappar du inte har C-hästarna med redan. På BC-lapparna får du antingen in A-hästen eller första hästen utanför ramen om du har valt att ta med hästarna utanför ramen.
Tack för infon, då blev man lite klokare på den biten.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 00:35   #71

Fyrans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 160
Standard

Jag har nämnt att ranking är svårt och nu står jag här:

6x7x4x5x5x5

Jag har 8 A-hästar, för mycket, för lite? Input, tack!

Krav på 2-4 A: för mycket, för lite för fel?

13 B-hästar: krav 1-3

10 C-kusar: krav 0-1

Jag har även lagt in lite kuskkrav, whatever.

Denna vecka tyckte jag att jag bara hade en klaring, dvs spik och då blev det så här.

Jag vill bara att ni som kan, är vänliga och ger förslag på om/hur jag ev kan göra detta bättre.

Så har ni tid och lust så... <3
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 01:04   #72
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fyran Visa inlägg

6x7x4x5x5x5

Denna vecka tyckte jag att jag bara hade en klaring, dvs spik och då blev det så här.

Jag vill bara att ni som kan, är vänliga och ger förslag på om/hur jag ev kan göra detta bättre.

Jag har tid men är nog allmänt kass på att reducera själv så jag borde inte yttra mig men se det som "not to do" om inte annat :>

Jag skulle ökat kravet från minst två till minst tre på A-hästarna och om du inte är nöjd med det även få med ytterligare en A-häst.

Annars känns det rätt ok. Möjligen gå ännu tuffare med två eller tre U-hästar av dina A. Där kravet är en av två eller två av tre. Annars känns det som du har alldeles för många rader kvar när du är färdig.

Jag tror finessen med reducerat är att hitta fyra avdelningar av sju där du hittar en eller två spikar. Ett lås på två eller tre hästar. Med en spik, två avdelningar med runt 5 hästar, typ 1-2A, 1-2B, 1C och (1D). Sen kör du en utgång på att minst en av A-hästarna måste vinna i dessa två lopp.

Övriga tre lopp tar du i stort sett samtliga och kräver att minst en A-häst vinner utan kanske 3-5.

Då får man med de där hästarna som man inte ens sett har startat inom omgången. Samtidigt blir det att du spelar en V5 med lite enklare svårighetsgrad dock. Det borde öka möjligheterna, men allt beror på hur plånboken ser ut.

Hoppas det kunde hjälpa något men jag försöker själv optimera det hela med reducerade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+1)
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 01:58   #73

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:

6x7x4x5x5x5

Tycker att din balans mellan antalet A,B o C är bra. Själv skulle jag förenklat kraven till: Minst 2 A och Max 1 C. B-gruppen behöver inte bestämmas alls.

Då kommer kombinationer med 5 och 6 A med och det tycker jag att de ska. Kostar inte mycket. Dessutom får du med 2 A+4 B och det tycker i varje fall jag är helt logiskt. Dessa rader kostar dock en del.

För att betala för denna förstärkning kan (enligt min mening BÖR man) du ta bort de rader som beräknas ge lägst utdelning. Har du Jokersystemet så sker det under fliken Utdelning. Tänk på att göra den reduceringen strax före spelstopp. Gör du den för tidigt blir det ett helt skevt resultat vid jackpotomgångar då den bestäms av den totala sjurättspotten vid just det tillfället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+1)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 02:16   #74

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Tycker att din balans mellan antalet A,B o C är bra. Själv skulle jag förenklat kraven till: Minst 2 A och Max 1 C. B-gruppen behöver inte bestämmas alls.

Då kommer kombinationer med 5 och 6 A med och det tycker jag att de ska. Kostar inte mycket. Dessutom får du med 2 A+4 B och det tycker i varje fall jag är helt logiskt. Dessa rader kostar dock en del.

För att betala för denna förstärkning kan (enligt min mening BÖR man) du ta bort de rader som beräknas ge lägst utdelning. Har du Jokersystemet så sker det under fliken Utdelning. Tänk på att göra den reduceringen strax före spelstopp. Gör du den för tidigt blir det ett helt skevt resultat vid jackpotomgångar då den bestäms av den totala sjurättspotten vid just det tillfället.
+1 på att försöka undvika att sätta gränser på mellangruppen ( B ).

Annars kan det bli så att du har maxat B-kravet och sitter med A+C kvar och det känns helt ogenomtänkt.

Åtminstone jag vill ha det så att jag antingen har fått in högt rankade hästar tidigt och då vill jag tåla så många som möjligt på slutet, eller om man har fyllt C-kravet så har jag mina högst rankade hästar kvar på slutet bara.

Att sitta kvar på slutet och behöva att antingen favoriten eller en skräll men inte mellanhästarna är inget för mig.
Gammal 2013-12-21, 07:21   #75

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Du har inte berättat hur du kommer använda A/B/C
Om det sker efter ranking, så att mest streckade är A osv så bygger du ett system som är statistiskt Ok, men jag tycker du bör tåla åtminstone 2 C hästar.
Men då kan det antagligen inte se ut så här då det blir väldigt dyrt.
Nu tycker jag att kravet på att tåla 2 C är så viktigt, att du bör ändra ditt system någonstans för att ha råd med det.
Tycker absolut att du ska uttnyttja utgångar, sätter du ex. en 1 av 2 är du nästan nere i samma kostnad som ditt förslag.
20% av systemet ger dessutom en utdelning under 10 laxar, normalt sett skulle jag ta bort dessa rader, men nu ser det favoritbetonat ut.

Citat:

6x7x4x5x5x5

putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td